Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Despre o cutie de viteze
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
sirenajul cred ca vine de la unghiul de atac al pinioanelor(eventual pe masura uzurii lor,se modifica suprafata de contact al dintilor) un ulei mai vascos ar trebui sa mai atenueze zgomotul...(sau pune-i o lopata de nisip in ulei,dupa o perioada scurta toate zgomotele dispar ca prin minune) nope , rumegus
MadWolf a scris:Cutia are undeva spre... 40 de kilograme, valib stie O apreciase pe la vreo 25 de kile si cand a pus-o ala pe cantar... Parca tot Fan Courier am folosit atunci, nu?!?



da, fancourier....
38kg parca...da nu mai tin minte daca era echipata sau dezechipata
neinteresant oricum....platesti intre 60 si max 80ron, in functie de...curier
valib a scris:
38kg parca...da nu mai tin minte daca era echipata sau dezechipata


Dezechipata. care e faza de s-au facut 2 cutii cu 5 viteze pentru oltcit, sau 2 cutii cu 4 viteze pentru oltcit? din cauza licentei sau de ce? ok, cutie 4, cutie 5, motor 1.1, motor 1.3, dar nu 2 feluri de cutie in 4 si 2 in 5. la motoare nu era vorba de licenta? La motoare au modificat compozitia aliajelor metalice,tolerantele am vazut o cutie in 5 trepte la fier vechi, avea capacul spart , ala din spate, ala din fata nu stiu ca nu am vazut-o bine.

care sunt sansele sa fie buna, si sa provina de pe un oltcit dat la fier vechi ca era ruginit, insa cutia era buna? daca are capacul spart , s-o mai fi deteriorat si altceva in ea?

cam cati bani iei pe o cutie de aia daca o dai la fier vechi? ca sa stiu cat sa ii zic ca ii dau la ala, ca o iau la kg, nu la pret de cutie poate sa fie doar capacul si restul in interior sa fie ok,dar daca o fi intrat mizerie in dansa trebuie spalata... si cam la ce pret e o cutie la fier vechi? daca duci o cutie la fier vechi completa si fara sa separi aluminiul de fier,ti-o baga ca si "mecanisme" si e undeva la 1 leu pe kg in ploiesti,fa calculul la cate kg are o cutie (eu sincer nu stiu cat are) am inteles. merci. ii zic la ala ca ii dau 20-25 de ron maxim, ca si asa e destul. daca vrea bine, daca nu iar bine e ok,daca o iei si o desfaci si apoi o vinzi la fier vechi si aluminiu iei mai mult pe ea am vb cu fraierul ala. cica un milion sa ii dau pe cutie. la un milion sa si-o bage in dos, i-am zis ca la banii aia iau una "noua" .

cica 10 mii kilu. pai daca e colorat si nu stie sa socoteasca i-am zis 20 de kile are, hai 25 cheala, pai la un milion ma taxeaza la 100 de kile. colorat analfabet 10mii kilu?
pune-o pe cantar...si ia-o
are vreo 40kg...(era un topic in care s-a discutat cat costa expedierea prin curierat a unei cutii de viteze, nu mai retin exact cate kg erau....)

40kg x 1ron = 40ron

am uitat sa spun ca pentru 1kg de aluminiu se da cam 2-2.5ron si daca pui pe componente, cele de aluminiu la pretul lor, cele de restul metalelor la pretul lor, mai mult de 60 de ron nu au cum sa coste toate O intrebare am si eu legata de modificarea prinderii undei cutii 5RO pe RM.
Daca largesc gaura unde se prinde cutia cu aprox 1 cm mai in spate ca sa-mi stea si mie suportii la motor lejer si strang acele suruburi calumea, exista riscu sa vina cutia inapoi in fata la o frana mai zdravana? pai nu prea ar avea cum sa vina pentru ca se 'opreste' in motor...e mai rau atunci cand tai gaurile alea pana la cap in spate , ca asa am patit eu ca nu venea motorul la suporti , si cutia statea pe jumatate de surub, si la un momentdat a cazut de pe gaurile alea si se misca cutia...
jimmy92 a scris:pai nu prea ar avea cum sa vina pentru ca se 'opreste' in motor...e mai rau atunci cand tai gaurile alea pana la cap in spate , ca asa am patit eu ca nu venea motorul la suporti , si cutia statea pe jumatate de surub, si la un momentdat a cazut de pe gaurile alea si se misca cutia...


Nu nu, ma gandeam la tot ansamblu motor-cutie. mie acu suportii imi stau stramb, cu 1 cm mai in fata si vreau sa largesc gaura unde se prinde cutia in spre spatele masinii ca sa stea tot ansamblu ok. dar daca largesc gaura si bag nimic in spatiu de ramane nu se poate sa vina motoru cu tot cu, cutie inapoi in fata? sa inteleg ca te referi la faptul ca n-o sa mai prinzi cutia cu nimic, si-o sa se tina doar in motor, sau la spatiul care ramane in fata suruburilor in urechile de prindere. daca te-ai referit la cazul al 2-lea, nu are de ce sa vina mai in fata atata timp cat strangi suruburile bine...

si eu am avut aceeasi problema la oltcitul meu, exact cu 1 cm veneau supotrii mai in fata si am facut un fel de flanse din tabla de 4mm grosime in care am dat 3 gauri: una in partea de sus, una jos, si una la mijloc. in gaurile de sus si de jos am prins aceste flanse in gaurile de sus si de jos ale suportului pentru cutie, cu niste suruburi, iar in alea de la mijloc am prins cutia de viteze. deci mai exact am facut un fel de prelungire a gaurilor. nu stiu cat am fost de explicit... Pai largesti gaura ca sa poti sa prinzi suruburile, nu? Atunci cum sa-ti vina tot ansamblul in fata, daca o prinzi in suruburi?
7thRaven a scris:Pai largesti gaura ca sa poti sa prinzi suruburile, nu? Atunci cum sa-ti vina tot ansamblul in fata, daca o prinzi in suruburi?


in fata suruburilor n-o sa mai vina nimic pe o lungime de 1 cm (pana unde e surubu original acu) si ma gandesc sa nu vina mai in fata cu totu la frane mai zdravene Eu am prelungit gaurile spre spate cu 5-6mm si au venit la fix suporti la gauri. nu are cum sa vina in fata decat daca faci o franare brusca intr-un gard ceva,altfel ,atunci cand franezi motorul+cutia intra intr-o usoara miscare de rotatie in jurul planetarelor,si foarte putin se duce in fata din inertie,dar este tinuta in loc de prinderea din spate a cutiei si de tampoanele motorului+evacuare...
pune saibe late+grover la prinderea cutiei si strange-le bine ,nu ar trebui sa ai vreo problema...
iulicuta2000 a scris:nu are cum sa vina in fata decat daca faci o franare brusca intr-un gard ceva,altfel ,atunci cand franezi motorul+cutia intra intr-o usoara miscare de rotatie in jurul planetarelor,si foarte putin se duce in fata din inertie,dar este tinuta in loc de prinderea din spate a cutiei si de tampoanele motorului+evacuare...
pune saibe late+grover la prinderea cutiei si strange-le bine ,nu ar trebui sa ai vreo problema...


Ok, mersi! asa voi face Inca ceva...daca tot o dau jos ma gandesc sa o si desfac...imi caraie mereu cand dau din 4-3 sau din 3-2...ba chiar si din 2-3 si am inteles ca ar fii de la sincroane.
Cutia veche nu-mi facea problemele astea...si e clar ca eu am probleme la sincronu 2 si 3. se poate sa pun sincroanele de la cutia in 4 la cea in 5? din cate stiu pinioanele/sincroanele 1,2 si 3 la cutiile ro sunt la fel nu? Cutia de Oltcit Special se potriveste la fix pe motorul de 1.3, sau trebuiesc modificari?

Stiam ca ambreiajul de pe Oltcit Special e mai mic, ca dimensiuni, fata de cel de pe Oltcit Club. In acest caz, cutia de Special este compatibila cu ambreiajul de la motorul de 1.1/1.3 (cu ambreiaj mai mare)? Si cum afecteaza aceasta? Se pune capacul ambreiajului (clopotul) de la cutia de 1.1 sau 1.3 (ro sau fr nu conteza, daca nu ma insel) si priza de cutie de la cutia 4 sau 5 FRANTA. Merci frumos!
Inca o intrebare: se pot transplanta subansamblurile de la treptele 1-4 si a treptei pentru mers inapoi (grupul conic, pinioanele etc.) de pe o cutie de Special pe o cutie in 5 trepte? Carcasa ambreiajului difera de la cutiile Ro la cele Fr.
Nu sunt interschimbabile. Ma insel eu sau vrea sa puna interne pentru treptele 1-4 de special intr-o cutie cu 5 trepte, a 5-a sa ramana
mariankzd a scris:Ma insel eu sau vrea sa puna interne pentru treptele 1-4 de special intr-o cutie cu 5 trepte, a 5-a sa ramana


Cam asa ceva. Se poate face adaptarea efectiv? Si cum...? a descris robertino cum faci sa ai a 5a la o cutie de special. Dar, renunti la marsarier.

de altceva din pacate nu stiu, si oricum....
- cutia de special e ultra mega super SCURTA (treapta 1 e inutila)
- cu o cutie de special....tragi de motor de ii sar capacele, si o sa il repari mai des
mariankzd a scris:Ma insel eu sau vrea sa puna interne pentru treptele 1-4 de special intr-o cutie cu 5 trepte, a 5-a sa ramana

N-ai cum asa usor!
Se poate face , dar trebuie multa munca si trebuie sa fii mancat bine cand dai cu spatele.
Nu vei mai avea marsarier.
Va trebui sa pui a-5-a la trenul fix de special(trebuie lungit cu canelurile pentru a 5-a(treaba extrem de grea),trebuie bucsat la unul din rulmenti(treaba usoara),iar ca tren mobil+grup trebuie sa sacrifici unul de axel.Pe trenul mobil de axel trebuie sa insiri pana la a 4-a sincroanele si pinioanele de special.Deasemenea iti trebuie carcase de axel/gsa 5 tr.
In rest nu ai cum.Am facut asa ceva, e "ciumeaga" cutia pentru ca te poti folosi la liniute cat si la drum lung.Dar ca la orice modificare,orice avantaj aduce cu sine 5 dezavantaje !
Cutia de special difera in totalitate de cea de axel.Toate carcasele,capacele difera,nu se potrivesc etrierii,etc.
Cea mai usoara modificare este sa bagi internele de special in carcasa de axel de 4 tr.Inclusiv pinioanele de kilometraj,care sunt diferite. astazi am intampinat o problema. am mers cu cealata masina a mea, pe autostrada, intr-a 5-a la 4000-4200 te turatii. am mers vre-o 5-10 km. in momentul in care am incetinit ca am vrut sa opresc intr-o parcare pe autostrada, a inceput in decelerare sa huruie ingrozitor, sa vibreze, cu ea scoasa din viteze. aproximativ la fel am patit acelasi lucru si cu oltcit-ul, tot asa la viteze mai mari. cum huruia, am inceput sa apas pe frana, apoi sa o bag iar in viteza, si am reusit oarecum sa redresez, si sa nu mai faca asa de parca s-ar fi distrus ceva. am oprit in parcare si la plecare intr-a 3-a i-am dat 4000 de turarii si iar incepea sa faca la fel, sa huruie. apoi am mers cu masina in continuare la maxim 3200 de turatii intr-a 5-a. ce a avut? din cutie? din frane? din rulmenti? la oltcit cand mi s-a intamplat parca a fost mai pronunat, si are cutia longitudinala, si parca facea si mai rau. si de mentionat, cand am oprit in parcare mirosea ceva, un miros ciudat, de ars poate, dar nu ars obisnuit, frecat, ceva de genul. Cred ca nu mai ai ulei suficient in cutie.Verifica! am sa verific. la oltcit cand am patit asta aveam ulei proaspat bogat, insa acolo aveam o problema la cutie si probabil de la aia era. o fi facut ceva grav acea chestie de huruire-vibratie? Mai intai verifica nivelul uleiului. marti cand se deschid magazinele sa cumpar ulei. sa vad daca reusesc sa il umplu singur. dar din ce v-am zis si pt ca s-a intamplat doar o data ar fi probleme sau daca s-a intamplat doar o data nu e grav? Eu stiu,ma,Edy?Sa vedem dupa ce ii bagi ulei.Sper sa nu se fi distrus vreun rulment,vreun pinion.Discutam de marti incolo...
edy99 a scris:...s-a intamplat doar o data nu e grav?
Nu poti sti decit cind dai jos uleiul din CV si-l analizezi daca are sau nu pilitura de fier in compenenta.

Daca nu mai ai ulei in CV, poti pune 2L de motorina pe care ii scurgi apoi intr-un vas CURAT si-i lasi la decantat. am desfacut busonul si a incept sa curga ulei, putin, deci e la nivel.

cat a curs era limpede uleiul. de facut nu mai face asa. adineauri i-am dat aproape 5000 intr-a 2-a si nu a facut vre-un zgomot. bine nici bine nu facea motorul, nu e bine sa fie asa turat banuiesc. dar atunci a facut intr-a 5-a cand am scos-o din viteze sa o opresc, in mers nu. am reusit sa o "redresez" prin bagatul inapoi in viteze, prin frane consecutive. iar apoi dupa plecarea de pe loc facea la 4000 si intr-a treia, incepuse sa faca ceva de genul. o fi fost de la motor, planetare, rulmenti roata, frane sau alte chestii de genul si nu neaparat din cutie? am si eu o problema , a iesit axul cutiei cel pe care se introduce ambreiajul , si vreau sa stiu daca merge sa il las asa , sau cum sa il fixez la loc , daca e prea complicat pentru mine , o dau la schimb pe alta 4 fr cum am eu , sa fie cat mai aproape de mn ca nu am bani de aruncat

am uitat sa mentionez , nu a iesit de tot , daca trag de el ramane propti in ceva , cand il imping la loc si invart stanga dreapta intra unde trebuie pai axul ala se numeste priza de putere ... eu asa stiu ... in cutie e prin printr-o siguranta sau splint ...nu mai stiu care cum la care e siguranta si la care splint la ro sau la franta dar parca sa zic totusi ca splint e la fr... ideea e urmatoarea daca a iesit de acolo in mod normal cand intra la loc sta presat in vibrochen si nu ar trebui sa ai probleme ... ca sa ii pui splintul la loc trebuie sa dai jos carterul ambreiajului de pe cutie ... si daca a iesit vezi sa nu ai joc ca poate s-a dus si simeringul ala de pe capac si iti arunca numai ulei in carter si implicit pe discul de ambreiaj ...+ inca un dezavantaj sa mai mergi cu ea asa ... splintul ala sau bucati din el nu stii cum zboara printre dintii pinioanelor si ce belele poate face cand ti-e lumea mai draga
cam astea ar putea fi problemele in rest bafta cu ce te decizi sa faci Fr. are siguranță. pai si cand dau jos carterul ambreiajului nu se deregleaza nimic prin cutie ? absolut nimic. nu se deregleaza nimic dar daca tot umblii acolo ar fi bine sa schimbi si simeringul de la priza de putere asta daca gasesti nou ... am patit-o cu 2 cutii asa si crede-ma nu e deloc placut sa mai dai motorul iar jos pentru un simering ok multumesc pentru raspunsuri
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
Pagina 2 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community