Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

una mica mare problema

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
ieri cumparat pt sufletelu meu un club franta recarosat in 97 ingrijit motoru merge super dar am o problema destul de grava .... nu am filete pt electromotor .

cine a mai intalnit problema filetelor . sa imi zica si mie cam ce sa fac .
eu ma gandeam sa largesc gaurile la electromotor si sa bag un tarod de 10
pt ca am unu pe 8 altu pe 7 ambele belite filetele in bloc ceva sugesti Daca maresti filetul, trebuie sa maresti si gaurile din demaror, ca sa treaca suruburile prin el. Asa ca vezi intai daca se poate face asta, la diametrul de care zici.
Mai este o solutie, de bagat Helicoil in locul filetelor si vor merge aceleasi suruburi. Asta, evident, daca gaurile nu sunt prea mari acum. merge foarte bine majorat si filetat cu tarod de ,,8;; incape si in gaurile la electromotor ,merge executata lucrarea cu motorul sus , atentie la lungimea suruburilor. faci un prezon cu filet de 10 in bloc si filet de sapte la electromotor si strangi cu piulita electromotorul da...dar astfel e mai complicata demontarea, si necesita neaparat demontarea admisiei (nu ai loc sa tragi electromotorul in lateral atat incat sa poti sa il scoti de pe prezon)

merge majorata gaura pt filet de 8mm...si e ok merge si de 9 si iar e ok!
vezi ce tarod folosesti,eu am majorat un filet la un motor,si tarodul a fost putin fisurat(evident ca n-am stiut asta inainte...) si s-a rupt in gaura,am reusit sa-l scot cu ceva chinuiala
daca vrei sa majorezi la 10,sa largesti ambele gauri de la 7 si 8 la 9mmdiametru,sa nu bagi direct tarodul
si cum spunea cristi,trebuie largite si gaurile demarorului si e ok pentru filet de ,8'nutrebuie majorate gaurile la electromotor ,dar la majorarea mai mare de ,8' trebuie avut in vedere centrarea perfecta a gaurii ca daca nu ai probleme cu asezarea bendixului pe coroana .vorbesc din experienta ,am stricat un electromotor , sil la gaurile din carcasa motorului pot fi probleme din cauza suprafetei mici de lucru. am dat gaura un pic mai adanc si am bagat 8 +8 sus jos si am rezolvat
a fost ceva chin jos . dar a mers acum sta ok si porneste Am si eu o problema de ceva timp.
Cand incerc sa pornesc masina si nu porneste la prima cheie la 2-3chaiaie oare de la ce este? la cald sau la rece? Coroana bendixului s-a uzat si nu mai prinde bine pe dintii volantei. Ar trebui sa gasesti unul la 20-30 de lei din dezmembrari.
EEK! a scris:Coroana bendixului s-a uzat ...
... sau coroana volantei - se scoate si se monteaza invers. multumesc de ajutor.
Laurentiu a scris:
EEK! a scris:Coroana bendixului s-a uzat ...
... sau coroana volantei - se scoate si se monteaza invers.

Coroana bendixului este dintr-un material mult mai moale, tocmai ca sa se uzeze ea si nu coroana volantei.
Coroana volantei este gigantica fata de coroana bendixului, deci probabilitatea ca cea stricata sa fie coroana volantei este... zero?
Inlocuirea bendixului se face in 10 minute si dupa cateva injuraturi. Ca sa intorci coroana volantei trebuie sa desfaci jumatate de masina... cred ca cel mai bun sfat e schimbarea bendixului, nu montarea coroanei volantei invers . coroana bendixului e tratata eek
starea coroanei pe volanta se poate inspecta cu ochiul liber fara a demonta motorul
de obicei se uzeaza in doua puncte diametral opuse.
daca coroana e intreaga se poate sa scape bendixul ( in el are niste bile cilindirice ca la butucul de bicicleta care se uzeaza), si sa fie necesara inlocuirea lui Coroana volantei insa e un bun motiv de panica .
Bendixul se schimba repede, scoti electromotorul injurand de mama focului galeriile alea de admisie, insa in 10-15 minute esti fericit . Fii serios, demarorul se scoate extrem de usor, nici macar nu trebuie sa invoci cel mai amarat sfant. Trebuie doar grija la montarea suruburilor, unul e mai scurt, celalalt mai lung, trebuie tinut minte care de unde este. Demarorul de Oltcit, desi pare imposibil de socs, se socate foarte usor. Incearca sa dai jos unul de Dacie, care are toate trei suruburile montate. Iti trebuie tot arsenalul de sfinti. Si ortodocsi, si catolici.
cristi_s a scris:Incearca sa dai jos unul de Dacie, care are toate trei suruburile montate.
... + aparatoarea "anti-temperatura" (tabla cu azbest pe ea). Baieti stati linistiti .
o sa dau jos electromotorul si sa verific roata dintata si daca nu e ea de vina schimb electromotorul .
cristi_s a scris:Incearca sa dai jos unul de Dacie, care are toate trei suruburile montate. Iti trebuie tot arsenalul de sfinti. Si ortodocsi, si catolici.

Daca ai rampa sau elevator, surubul pe care-l injura toti se scoate extrem de simplu cu clicket+prelungitor lung Bineinteles, tre' sa te bagi sub masina. N-am gasit un topic potrivit, dar sper totusi sa fie doar o mica problema.
Alaltaieri am cumparat pt sufletul meu" un oltcit TRS, din 93. masina are 82 mii km, caroseria f buna, motorul toarce frumos.
Problema e ca n-a mai fost pornita de aproape 2 ani. Am verificat nivelul ulei, era sub minim, dar proprietarul m-a asigurat ca-i foarte putin rulat. Desi nu e un argument prea solid, am hotarat si-am reusit s-o pornim.
Mai nou constat ca joja are un joc, mai precis tubul jojei se rasuceste ca si cand ar fi destrans. N-am mai intalnit problema si ma gandesc daca e de luat in seama si daca da cum se poate strange tubul jojei?. exista riscul sa pierd ulei pe acolo/ sau sa-mi scape gaze de carter.. ?
deci n-am observat pete de ulei sub masina, iar motorul nu e prea murdar de ulei, cum ca ar avea pierderi. Ca sa stai cu sufletu impacat, mai bine strangi tubul de la joja.
Vezi ca are o piulita in capatul de jos si mai mult ca sigur pierde ulei iar daca il lasi asa iti scapa si gaze de carter si o sa inceapa sa piarda si mai mult ulei, cam grav de tot, eu stiu pe cineva care a patit la fel si era balta sub masina si mi se pare ca aceea piulita se poate strange si cu motoru pe masina cred.
In rest, sa o stapanesti sanatos, cat mai multi kilometrii si fara incidente.
Si sa pui poze cu ea Spre rusinea mea, nu am strans tubul jojei cand am facut motorul deoarece nu-i stiam pozitia finala, si l-am uitat asa, nici nu mi-am mai batut capul sa incerc sa il strang. aproape 3 ani mai tarziu si nu a scapat nimic pe acolo, ca prin alte parti... e alta poveste ) vad ca parerile-s impartite.. Vreau sa-i schimb uleiul pt ca-i vechi, negru si putin, si in mod sigur e mineral.
Sper sa nu-mi stropeasca pe-acolo, oricum o sa incerc cumva sa-l strang, numa sa fac rost de o inelara cotita (de 17 parca).
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community