Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

RM - se blocheaza o roata (etrier) fata
Pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
sal am o intrebare? mie se blocheaza roata stanga faata precizez am dat jos etrieru curatat schimbat garnituri si tot aceaasi problema numai daca bat in etrier cu ciocanu isi da drumu astept raspunsuri nu stiu ce sai mai fac Spune-ne si ce masina ai - in principiu probabil ca e uzat pistonul sau etrierul sau ambele, iar jocul este prea mare intre ele. De aici rezula un blocaj al pistonului. Solutia e sa schimbi in prima faza macar pistonasele si sa cureti bine de mizerie etrierul. este rm de asta cu jante de dacie Etrier de dreapta de Dacie. Păstrezi furtunul.
Etrier complet (etrier - garnituri - pistonaș - aerisitor).... cam 20 de lei. ok am sa cumpar si ce imi spunetii voi daar am mai avut o data o problema exact la fel si pana nu am schimbat pompa de frana nu am rezovat nimic sa iau si o pomap de frana oare? Atunci aerisești bine traseul stânga. ATENTIE!!!

La RM sunt montati etrieri in partea din fata a fuzetei daca nu ma insel. Daca iei etrier de DACIE trebuie sa iei de stanga pt partea dreapta la RM ca altfel o sa ai aerisitoru in partea de jos Adică ai zis pe dos ce am zis eu bine. multumesc baieti am sa incerc sa vad ce iese
Zephirus a scris:Adică ai zis pe dos ce am zis eu bine.
bunellu_20 a scris:...am dat jos etrieru curatat schimbat garnituri si tot aceaasi problema ...
Spala intreaga instalatie de frina si inainte de asta, dupa ce-o golesti, sufla-i conductele. E posibil sa ai un dop pe circuitul stinga fata. sa stii ca e posibil asta am sa fac asta maine miam luat pana la urmaun etrier complet plus furtunas am sa vad maine ce ese. si ca sa nu mai fac un alt topic am un casetofon auto e de solenta numai ca este codat ce as putea sai fac sa il decodez fara sa ma mai duc pe la vreun electrician Am o problema la franare, la frane bruste masina trage dreapta destul de rau. Asta a inceput sa se intample dupa ce am schimbat cutia de viteze.

Lichidul de frana este dot4, si franele sunt aerisite, la etrieri nu am umblat deloc, cum i-am dat jos de pe cutia veche asa i-am si urcat pe cutia noua, schimband doar garniturile dintre ei. De blocat nu raman blocate franele, ce poate sa aibe? Grasime pe disc? Nu exista grasime pe disc:)
NeaGeorgel a scris:Nu exista grasime pe disc:)

Asa am zis si eu. Totusi, dupa spalarea cu diluant, a curs negreala
Fa o aerisire la compresor, treaba cu pedala mai da tzepe ocazional. Verifica placutele de frana cu ATENTIE, una din ele s-ar putea sa fie imbibata si asta-nseamna buba mare. Verifica si sa nu picure lichid pe undeva.
Daca ai nevoie de ajutor, striga si pot veni sa te ajut. Luni schimb iar cutia, asa ca etrierii o sa fie spalati complet. Atunci o sa verific toate bubele. mi-am schimbat ieri o placuta de frana pe fata [dreapta]. Acuma are un scartait intrerupt cand dau cu spatele, sau mers inainte, la viteze mici. Cum se poate scapa de el ?! astepti sa se aseze placuta de frana, sa se formeze dupa discul de frana

de obicei se schimba toate...nu doar 1 bucata... Nu am avut decat una bucata placuta. Trebuie sa ajung la Galati, ca sa cumpar mai multe, dar ptr itp, merge si una

Astept, nu prea mult, cred.. [ Merci] Asa cum zice si valib, e mai bien sa le schimbi pe toate. Si inainte sa te duci al ITP fa si tu un drum mai lung prin oras sa uzezi placuta sa fii sigur ca iti prinde bine, altfel te respinge pe motiv de frane neechilibrate.
symplu a scris:Nu am avut decat una bucata placuta. Trebuie sa ajung la Galati, ca sa cumpar mai multe, dar ptr itp, merge si una

Astept, nu prea mult, cred.. [ Merci]

De unde la Galati ? Numai la comanda se aduce la magazinul din parcare la ultimul leu ...Comanda direct de pe net ca esti mai castigat .
Cristip1970 a scris:
symplu a scris:Nu am avut decat una bucata placuta. Trebuie sa ajung la Galati, ca sa cumpar mai multe, dar ptr itp, merge si una

Astept, nu prea mult, cred.. [ Merci]

De unde la Galati ? Numai la comanda se aduce la magazinul din parcare la ultimul leu ...Comanda direct de pe net ca esti mai castigat .



La magazinul de la piata [ bloc la parter ] Nu stiu cum se numeste blocul. Dar cred ca stii la care magazin ma refer.
symplu a scris:mi-am schimbat ieri o placuta de frana pe fata [dreapta]. Acuma are un scartait intrerupt...
La montaj, ai retras complet pistonaul sau ai introdus placuta prin fortare ?

Ai montat si "T"-ul (arc) sub cuiul de sustinere al placutelor ?
Laurentiu a scris:
symplu a scris:mi-am schimbat ieri o placuta de frana pe fata [dreapta]. Acuma are un scartait intrerupt...
La montaj, ai retras complet pistonaul sau ai introdus placuta prin fortare ?

Ai montat si "T"-ul (arc) sub cuiul de sustinere al placutelor ?

Franele fata sunt de RM si nu de RL.
Cand franele de fata se blocheaza la RM de obicei pistonul are zone de rugina. Daca schimbi doar pistonul posibil ca problema sa dispara.
Mai trebuie verificat si discul de frana sa nu fie prea obosit. Salutare, am si eu o problema care este legata de sistemul de franare al olteanului meu, mai precis este un RM` si problema este legata de unul din "brate" care apasa pe placuta de la frana de mana...surubul care il tine pe acesta nu se mai infileteaza in etrirer si zdroncane dupa mine foarte urat. (sper ca ati inteles explicatiile mele)

Ce este de facut, in afara de schimbat etrier? Ma gandeam sa le dau jos de tot, sa desfiintez frana d mana... dai alt filet...putin mai mare Merge si varianta lui vali, cred ca trece un surub mai mare prin parghie. Daca nu, poti incerca varianta cu helicoil, daca ai de unde. Desi la cat costa un etrier second hand, sigur iesi mai avantajos. Cred ca se mai gaseste si de RM. salut .am si eu o problema la etrierul spate stanga.initial am vrut sa`i schimb placutele dar mi s`a rupt surubul acela care tine placutele chiar de langa floare...acum as vrea sa stiu cum pot scoate placutele din etrier. pe partea dreapta totul a fost ok. daca s-a rupt capul surubului e cam nasol dar nu imposibil,trebuie sa retezi cumva partea cu piulita,sa-l poti trage afara,altfel trebuie dat etrierul jos fiindca prin partea dinspre brat nu iese surubu... o sa incerc astazi sa dau etrierul jos...ca sa il dau jos trebuie sa desfac conducta si cele 2 suruburi dintre semietrieri ?sau mai e si altceva? Nu mai e altceva, da' daca dai jos etrierul ar fi bine sa ai o garnitura noua sa pui intre semietrieri. @Maryusik
Faci rost de o foarfeca de fier-beton si tai surubul. Te chinui putin da' merge. Bafta! ala e un surub de 5 mm si ai pozitie sa il tai cu bomfaierul dar merge si cu clestele de cuie . pai de unde sa il tai?ca el e rupt de langa floare etrierul e format din 2 semietrieri care sunt ``prinsi`` intre ei prin cele 2 suruburi mari si acest surub care la mine e rupt si tine placutele...surub care are filet in semietrierul din interior. si ma gandeam ca poate iese semietrierul din exterior daca ii desfac cele doua suruburi.sau vorbec prostii?nu va suparati daca gresesc,dar din greseli inveti...maine o sa ma pun pe treaba sa vad ce pot sa`i fac...astazi nu s`a putut ...numai bine. acel surub are filet si piulita in semietrierul opus celui in care ti s-a rupt floarea surubului,ia baga capu in aripa si uita-te atent sa vezi cum arata surubul pe partea cealalta surubul care tine placutele de frana (ala mic, pentru cheie de '8'), nu are filet in nici un semi-etrier.
E doar un simplu surub + piulita.

inteleg ca ti s-a rupt capul surubului.

cea mai simpla solutie, e sa desfaci cele 2 suruburi mari care tin etrierul in suport, si sa rotesti usor si cu grija tot ansamlul de semi-etriere, astfel incat sa poti scoate surubul pe cealalta parte.
Preferabil ar fi sa schimbi garnitura dintre semi-etriere
si tot preferabil, ar fi sa aerisesti dupa ce faci schema asta (probabil o sa curga putin lichid cand misti de etrier)

Dupa aia, preferabil faci rost de un alt surub din ala, de pe alt etrier, sau...iti faci la un strungar un surub din ala (dar dintr-un otel ceva mai tare) am inteles vali...multumesc ...maine o sa incerc sa fac asa cum ai zis tu si sa vedem ce iese.. Treaba cu aerisitoarele rupte in etrier se poate remedia cumva? fara sa schimb etrieru? ala pe stanga era rupt si am reusit sa-l rup si pe cel de pe dreapta fata...franele tin dar totusi o aerisire n-ar strica cauta o trusa de extractoare
Danutz Bratosin a scris:Treaba cu aerisitoarele rupte in etrier se poate remedia cumva? fara sa schimb etrieru?
(...)


Cat chin e sa scoti aerisitorul... mai bine cumperi un semietrier second! Intre timp am rezolvat treaba cu aerisitoarele. ala pe stanga am reusit sa-l scot, ala pe dreapta am cumparat alt etrier.

Problema e alta acu...si anume ca merge infranata am fost azi din pantelimon pana in dr taberei si cand am ajuns acolo cu toate ca n-am mers bara la bara gen acceleratie frana si tot asa, imi iesea fum din roata dr fata:| nu puteam sa tin mana pe janta
Treaba e din etrierii...dar ce le pot face? Păi e RM sau .... ? da, e RM
Zephirus a scris:Păi e RM sau .... ?


Da, RM e.
rabbitdani poate confirma cat fum iesea azi de la mine din roata si cat de incinsa era ii dai jos , scoti garniturile , cureti bine canalele , le inlocuiesti , cureti pistonasele cu o bucata de lemn de brad , montezi tot la loc in ordine inversa , ii montezi pe masina , aerisesti si n-ar mai trebui sa ai probleme cu franele Teoretic. Că dacă a pus "pese de dașie".... de-astea din ziua de azi....

Ia legătura cu kaftelu', poate-ți face rost de un etrier BUN de Dacie.
tonim a scris:ii dai jos , scoti garniturile , cureti bine canalele , le inlocuiesti , cureti pistonasele cu o bucata de lemn de brad , montezi tot la loc in ordine inversa , ii montezi pe masina , aerisesti si n-ar mai trebui sa ai probleme cu franele


''Garniturile'', te referi la aia de cauciuc pt praf? sau mai are altele in celalalt capat al pistonasului? n-am mai desfacut in viata mea un etrier de fata si...
...și revelația veni, adica...

mnezăule....

Știrile de la ora 5
un olcit a luat astăzi foc, pe....
de vină se pare că a fost un scurtcircuit electric

"io deaș pute aș scoate hîrburili astea din circulație...."

Bă copkile tu dacă n-ai ști să folosești o telecomandă te-ai mai uita la televizor ? in afara de garnitura antipraf mai e una
nu o sa ajungi la ea decat daca scoti pistonasul afara
e una trapezoidala, ,de care va trebui sa tii cont la montaj
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community