Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

RM - se blocheaza o roata (etrier) fata
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Zephirus a scris:
...și revelația veni, adica...

mnezăule....

Știrile de la ora 5
un olcit a luat astăzi foc, pe....
de vină se pare că a fost un scurtcircuit electric

"io deaș pute aș scoate hîrburili astea din circulație...."

Bă copkile tu dacă n-ai ști să folosești o telecomandă te-ai mai uita la televizor ?


Omule, cand ma apuc de ceva nu tre' sa am si eu ceva cunostinte? sau scot pistonasu ma trezesc ca e garnitura aia fututa si sa vezi drace ca n-am de unde lua garnitura

Tonim, garnitura aia trapezoidala de care zici tu trebuie schimbata dupa ce scot pistonasu?
tonim a scris:ii dai jos , scoti garniturile , cureti bine canalele , le inlocuiesti , cureti pistonasele cu o bucata de lemn de brad


n-ai citit cu atentie , bag seama
se gaseste la orice magazin de piese auto , kit de garnituri de etrier de frana de dacia
ai grija , dupa ce le scoti cureti bine canalele
eu de obicei iau o bucata sarma de cupru de 2 - 2.5 o bat la un capat cu ciocanul , o pilesc sa aibe forma I_I si dimensiunea canalului cu care curat de oxizi si mizerie canalele Ok, acu am inteles zilele astea ma duc in cautare de garnituri si imediat le si schimb. sper ca dupa aia sa nu se mai incinga asa inainte de a le monta pui putin lichd de frana pe garnitura si pe pistonas pentru a intra usor
ai grija sa nu pierzi garniturile de cupru din capatul furtunelor
eventual o decalesti ( incinsa la rosu si scufundata brusc in apa rece) deteriorarea garniturilor din cauza lichidului de frana este frecventa la etrierii de la dacie datorita materialului prost la garnituri respectiv furtune de etrier . Cumpara de calitate chiar de costa dublu . Deci:
- sui mașina pe cric - și nu încerca să faci treaba asta cu "cricul" din dotarea ta, că faci... febră musculară;
- dai roata jos (cu cheia de roți, cu furculița nu merge decît cu oțet)
- scoți sîrmulițele care asigură piedicele etrierului (aici deja te-am pierdut) - arată ca două scoabe de sîrmă înfipte într-o găurică. Tu n-ai "piercing"? Sau dacă nu mai ai scoabele sigur e legat cu sîrmuliță de arcul anti-zgomot;
- cu o șurubleniță mecanică, adică de-aia în vîrful căreia poți bați cu ciocanul piedica afară, înspre sub mașină. Și pe cea de sus și pe cea de jos. Apoi recuperezi piedicile și scoți etrierul care ar trebui să iasă ușor dacă nu chiar singur, să cadă;
- scoți plăcuțele de frînă (asta numai de-al dracului )
- pupi discul de frînă că din vina lui încă mai ai asigurarea intactă. Și nu e glumă;
- acuma dai la pedala de frînă pînă iese pistonașul din etrier;
- bagi o cheie de 16 pe piulița racordului și îl desfiletezi, rotind înspre stînga;

acum ai etrierul într-o mînă, iar în cealaltă.... probabil o cheie de 16 (centimetri... porcule....)

Pistonașul ar trebui să fie lucios. Dacă nu e,îl faci cu o așche de lemn sau iei altul.
În etrier ai să găsești o garnitură de cauciuc. O scoți de acolo bîgînd cu atenție (ca atunci cînd nu vrei să greșești gaura) un ac printre ea și canalul etrierului.
Cureți tot cu așche de lemn canalul etrierului pînă vezi numa metal și nici un pic de negru;

Cu ocazia asta ai putea face și sppălarea cu alcool tehnic al traseului respectiv, deși ar trebui să pierzi cam tot lichidul... dacă scoți traseul spate și în locul lui înfiletezi un șurubel M4 cheie de 8 poți evita treaba asta.

Apoi iei garnitura de cupru dintre piulița racordului și etrier, o ții pe flacăra aragazului cu roata scoasă pînă se face albă (nu mai mult!) și o scufunzi toată repede în apă rece. Acum garnitura ar trebui să aibă culoare arămie-roșiatică adică și să fie destul de moale ca o garnitură de cauciuc - asta e și ideea de altfel

Racordul trebuie să fie de Oltcit! cel de Dacie e mai scurt.

Pui garnitura de cupru proaspăt decălită pe racord și-l înfiletezi înapoi. Strîngi cu bun-simț cu cheia de 16;

pui înapoi pe disc plăcuțele (cu ferodoul spre disc - am văzut cazuri puse invers! ) ar trebui să ai și niște resorturi vălurite pe acolo.... apoi etrierul, bagi piedicile înapoi . le bați și pui ori scoabele-siguranță ori legi cu sîrmă...

Scoți aerisitorul și dai la pedale pînă vomită lichid afară. Aerisitorul nu se socate de tot! Doar se slăbește cam juma te de de tură.
La aerisire va trebui să te ajute cinva. Să facă o pedală iar cînd a ajuns la fund cu pedala tu strîngi repede. Mai repeți figura tot așa fîcîndu-ți două pedale apoi iar cînd a ajuns pedala la fund strîngi. Apoi strîmgi aerisitorul definitiv ș-astai.

Și se folosește lichid DOT4. În nici un caz tipN, ulei de bucătărie și alte minuni.

Spor la treabă măi băiete!
Zephirus a scris:
- bagi o cheie de 16 pe piulița racordului și îl desfiletezi, rotind înspre stînga;



eu parca stiam ca e cheie de 17 Sunt si pe 16 la furtunele de la etrierii de RT si RM . Imi amintesc ca am batut eu cheie de 17 sa fie mai mica caci nu exista in trusa mea cheie de 16 . Nici nu exista inca ... si eu am in curte doua rm (zeph stie) si din cate imi amintesc am desfacut furtulele cu cheie de 17.

LE : acum vin din curte si am masurat la ambele masini . am dreptate , ambele au hexagon de 17 Zephirus, mult'am pentru tehnica dezvaluita amanuntit. (poate prea amanuntit) Dar care e diferenta dintre DOT4 si ala tip N?
Tonim, la mine e cheie de 16. zilele trecute am schimbat etrieru pe dreapta... difera puncul de fierbere al lichidului de frana Unchiul meu, cand avea dracia 1310, folosea tuica pe post de lichid de frana. Si nu glumesc.
Pentru Oltcit trebe DOT 4 (sticluta de 400 ml), si 1 litru de alcool tehnic ca sa speli instalatia de franare. Da Gyo , si la pompa de ambriaj la BMW model vechi am vazut ca punea tzuica .
gyorgyoda a scris:Unchiul meu, cand avea dracia 1310, folosea tuica pe post de lichid de frana.
O enorma gresala. Alcoolul evaporindu-se, cine ii va lua locul ??? sa sti, ca am auzit si eu metoda asta, cu bauturi in pompa de frana, stiu ca a venit o data cineva la tara, si nu mai avea lichid, a bagat ceva tuica parca, si a ajuns acasa cu bine.

ce sa mai zic de mine, ca mi-a dat un papuc acum cateva zile, sa transport niste marfa, fara apa in sistemul de racire. am ajuns unde trebuie, si deja "bubuia motorul". cat am descarcat, s-a mai racit. am plecat si iar a urcat temperatura. am stat o jumatate de ora, am sunat in camp pe sef, cica baga apa. de unde in camp? noroc ca ploua, am luat din balta, de la suprafata desigur, am bagat 2 litrii, apoi cineva dintr-o cladire parasita mi-a mai dat 2 litrii de apa de ploaie, am bagat si de acolo, cam un litru, ca a ajuns, si a scazut temperatura aproape de minim. am venit la sediul firmei, si nu a mai crescut deloc temperatura, mai mult de sfert la ac. de atunci nu a mai bagat nimeni apa, nimic in masina, si masina merge zilnic
Laurentiu a scris:
gyorgyoda a scris:Unchiul meu, cand avea dracia 1310, folosea tuica pe post de lichid de frana.
O enorma gresala. Alcoolul evaporindu-se, cine ii va lua locul ???

Pe vremea in care lichidul de frana se gasea greu, ai idee cati puneau tuica in instalatiile de franare? Mai ales la sate...
b28kft a scris: Pe vremea in care lichidul de frana se gasea greu, ai idee cati puneau tuica in instalatiile de franare?
Mai degraba apa decit alcool. Un prieten la aro a pus antigel .
George Hermenean a scris:Un prieten la aro a pus antigel .

Da. Nu stiai!? Pe vremuri (dinainte de 1989), lichidul de frana putea fi completat cu apa sau antigel.
Asa cum zice si KFT, fiindca se gasea greu, iar pe langa asta, daca faceai pana la frane si nu aveai sticluta cu lichid de frana!? Puneai ce gaseai: apa, tuica, antigel etc.
edy99 a scris:am ajuns unde trebuie, si deja "bubuia motorul". cat am descarcat, s-a mai racit. am plecat si iar a urcat temperatura.

Pai daca tot te-ai oprit sa descarci si ai vazut ca fierbe motorul, de ce nu ai completat cu apa?
M-am straduit sa vorbesc frumos, ca la faza asta ai dat dovada de prostie... laurentiu sa stii treaba cu tuica nu e vrajeala...intr'adevar se evapora,dar este foarte buna pe post de lichid de frana,fata de apa care ajuta la corodarea conductelor...

da gyorgyoda,pe vremuri(inainte de '89) cand tu esti adolescent in toata floarea varstei,se gasea antigel la orice aprozar... palpaia becul, de la 3 sferturi se aprinde becul ala. eu de cand conduc masini cu racire pe apa, niciodata nu am fiert un motor, ba mai mult instructorul de la scoala de soferi deabea astepta sa ma ia pe mine, ca ceilalti de dinainte forjau motoarele la greu. iar dupa ce am completat cu apa, am venit pana la sediu, si acul nu s-a mai ridicat de a doua gradatie, ca prima e la zero, a doua e la sfert.

de fiert nu a fiert, ca in momentul in care acul a ajuns pe rosu, am oprit, nu am mers asa ca taranul. si chiar si cand am completat cu apa, afara era rupere de nori, nu gluma, nu prea iti arde sa iesi din masina pe vreme de aia, dar am iesit, de nevoie, m-am umplut cu namol de pe camp pana la genunchi.
dar sunt cam offtopic Judecînd la rece, îmi dau seama că romînii puneau în instalația de frînare ce aveau pe lîngă casă, într-adevăr. Rachiul e mai subțire , în sensul că, așa ca și lichidul de frînă, trece mai bine prin orificii și spații foarte înguste (conducte de frînă, dosul pistonașelor, ...printre garnituri...), în schimb e foarte volatil. Chiar dacă instalația e închisă etanș, este riscul de a se evapora. Poate fi doar o soluție temporară.
Mai logică mi s-ar părea, dpdv al volatilității, folosirea uleiului de bucătărie. Însă, acesta e prea vîscos. Plus ancrasarea (mîcșirea).
Apa iese din discuție din orice punct. Vîscoasă, se evaporă pe oriunde, corodează...

Însă, revenind la rachiu.... cineva ar fi putut spune: "de unde ulei??? era pe rație!" iar rachiul.... "păi da, dar erau fructe în curte, ce să faci cu ele??" și cu acest fel de explicații, romînii o duc ilustru de strălucit și în ziua de azi...
Zephirus a scris:Cureți tot cu așche de lemn canalul etrierului pînă vezi numa metal și nici un pic de negru


Zephirus, imi permit sa adaug ca dupa ce se curata partea neagra (cu mizerie), e posibil ca oxidul de aluminiu de dedesub sa fie alb. Si trebuie curatat si ala. Asadar daca a iesit intai negru si dupa aia iese ceva ca un praf alb... mai trebuie insistat nitel. Da' cu grija sa nu iasa si praf argintiu! asa-i cum zice lupu,trebuie sa ramana alb intai,ca sigur s-a format oxid de aluminiu acolo... Lichidul de frana este pe baza de glicoli, un alcool cu o alta aranjare a moleculelor. Am fost azi in cautare de garnituri si le-am gasit doar pe cele de praf...cica din alea din spatele pistonului n-au avut niciodata:|

se merita sa scot pistonu daca nu am garniturile alea? macar sa-l curat..? da,se merita...garniturile s-ar putea sa fie bune si refolosibile
iulicuta2000 a scris:da,se merita...garniturile s-ar putea sa fie bune si refolosibile


Mi-ai dat o speranta cobor sa incep sa demontez...sper sa pot rezolva ceva e vreo 10ron un set de garnituri pt etrierii de dacie....
(imposibil sa nu gasesti set complet de garnituri pentru un etrier)
valib a scris:e vreo 10ron un set de garnituri pt etrierii de dacie....
(imposibil sa nu gasesti set complet de garnituri pentru un etrier)


Am fost la tanti la magazin si i-am cerut set de garnituri pt etrierii de dacie. tanti mi-a dat 2 seturi de garnituri de PRAF. alea de cauciuc ce vin peste pistonas...atat! le-am luat pe alea si am intreabat-o: mai sunt 2 garnituri trapezoidale care vin in partea cealalta a pistonului...de acelea aveti? tanti: nu...nu stiu ce garnituri sunt, n-am avut niciodata Daca vrei sa refolosesti garnitura trapezoidala, ai mare grija cand o scoti din acel canal sa nu o deteriorezi, incearca sa o scoti cu ceva fara varf. hai man....ca e dacie, gasesti aproape la orice colt....
Trebuie sa fie sigur...
daca nu, iti trimit eu de aici am curatat azi pistonu scos aproape de tot afara, i-am bagat niste ulei acolo, vaselina si i-am pus o garnitura de praf noua...sa mai umblu cu ea pe distante lungi si daca tot se incinge il desfac
Am impresia ca face asa din cauza ca n-a fost folosit de mult etrieru...l-am cumparat de la dan alexandru si cine stie de cat timp il avea si el eu nu stiu ce te complici asa? e de dacie, nu e de oltcit, adica il gasesti pe toate drumurile. eu am avut 2 seturi de garnituri, una era aia conica sau cum ii zice, una era antipraf, si parca mai era inca una daca nu ma insel, asa era setul, si erau foarte ieftine
edy99 a scris:eu nu stiu ce te complici asa? e de dacie, nu e de oltcit, adica il gasesti pe toate drumurile. eu am avut 2 seturi de garnituri, una era aia conica sau cum ii zice, una era antipraf, si parca mai era inca una daca nu ma insel, asa era setul, si erau foarte ieftine


Nu zic nu, am cautat azi si daca gaseam demontam si etrieru. da n-am gasit...la 3 magazine am intrebat si nu aveau. al 3-lea mi-a zis tanti ca are si mi le-a dat pe astea de praf...si le-am luat doar pe astea te cred. eu am luat ambii etrieri de pe fata, de la cineva ce dezmembra si vindea piese de dacie. ultimul l-am luat anul trecut, am schimbat garniturile, ca aveam seturi, si am montat totul la loc. dat fiind ca sunt de dacie, am gasit fara probleme. acum bucurestiul fiind mare, poate nu gasesti peste tot, si sa mergi sa cutreieri tot orasul e mai aiurea. iar magazine de sh, nu cred ca mai exista, si eu de la cine am luat nu mai are magazinul, dar are la el acasa, o gramada M-am jucat putin cu el azi...de genul scos/bagat/scos/bagat si tot asa...sper sa nu se mai incinga asa...daca tot se incinge atunci ma apuc sa cutreier si orasu in cautare de garnituri... Daca se incinge inseamna ca ai pus invers garnitura interioara in canalul etrierului . Sa iasa greu si sa reintre usor pistonul in etrier .
Si pana una alta nu mai baga ulei sau vaselina in etrier cand bagi pistonul . Numai lichid de frana . Sa nu ai totusi un lichid de frana care umfla cauciucul . Ca niciodata n-o sa-ti mearga cum trebuie . nu a umblat la garnitura din interiorul etrierului...si totusi i se incing franele tocmai de aia ) Am umblat azi putin cu ea si s-ar parea ca nu se mai incinge...ramane de vazut dupa un drum mai lung ce si cum

ps: daca o fii sa scot pistonu afara...cum il bag inapoi? intra cu mana, usor sau imi trebe vreo presa ceva? daca nu-=l desfaci n-o sa mearga in veci bine
si asta pentru ca oricat l-ai spala si l-ai unge de afara,nu poti scoate mizeria care se aduna intre garnituri,si nici cea din spatele garniturii de etansare...
cand iei piciorul de pe frana pistonasele trebuie sa se retraga...la tine raman pe pozitie mai mult ca sigur Nu se poate verifica pe o panta ?Calci frana si cand ai luat piciorul imediat trebuie sa o ia la vale ,nu?
bytzu1 a scris:Nu se poate verifica pe o panta ?Calci frana si cand ai luat piciorul imediat trebuie sa o ia la vale ,nu?


Nu e vorba de panta..ca nu e infranata asa rau. cu ea masina ridicata pe cric se invarte roata...dar se opreste imediat. cu placutele scoase daca ii fac ''un vant'' roata se invarte de cel putin 2-3 ori...cu placutele puse si cu frana apasat de 2-3 ori inainte, roata mai face max 1 tura Pistonul o sa-ti intre usor cu mana . Nu-ti face probleme ca strici ceva daca scoti afara . Odata ce l-ai scos afara pune si curata tot in interiorul etrierului sa fie Cu ce il pot curata in interior? benzina, motorina, acetona...? am un fel de spray cu acetona si curata f bine...merge folosit? motorina, benzina,acetona,diluant,motorina(dar e mai uleioasa) orice solvent dinasta cu etil/metil/cetona
Danutz Bratosin a scris:Cu ce il pot curata in interior? benzina, motorina, acetona...?

Canalele le cureti cu o "pana" din tabla de Al (aluminiu) pina ajungi la metal curat (culoarea etrierului). Interiorul lui il poti spala cu cu orice fel de diluant pe care-l ai la indemina iar dupa ce-l "usuci" si inaine de a monta garniturie, scufunda etrierul in lichid de frina. Daca n-ai atita lichid prin preajma, unge bine macar canalele si garniturile cu lichidde frina.
Dupa ce ai montat si garniturile, unge pistonul pe exterior cu lichid. Pistonul se introduce in etrier apasind pistonul cu podul palmei (atenite sa nu musti din garnitura) iar aerisitorul etrierului trebuie sa fie desfacut.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
Pagina 2 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community