Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Device pentru scos pistonasele din etrier
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Uite ce am gasit pe forumul Dacia, sper ca este ok daca pun link-ul:

http://www.daciaclub.ro/-Intrument-de-scoatere-pistonas-t150451.html pai,nimic nou
de multa vreme unii se duc la vulcanizare,sau cu o pompa de frana de oltcit la care s-a astupat iesirea pentru conducta spate,si cu o conducta de frana se scot pistonasele destul de usor
sau o a treia varianta(vazuta de curand,si foarte lejera) mers la un strungar,facut filet interior in pistonas cam pe 1cm lungime,si dintr-o teava de diamentru asemanator se face un "surub" care se infileteaza in pistonas si apoi il extragi tragand de el afara Da, dar asta e comod daca te apuci de surubareala si nu ai chef sa dai o fuga pana la vulcanizare.
Misto ultima idee. Haios.
Dar, trebuie urmatoarele precizari:
1. etrierul de Dacia 1300 il lovesti de cateva ori de asfalt si iese pistonul, niciodata nu se vor gripa pistoanele ca la Oltcit;
2. Gica ala zice de un compresor alimentat la bateria masinii... Eu am luat tzeapa cu compresor de 9 atmosfere!!!
Pt extragerea pistoanelor gripate se foloseste o presa mecanica foarte simpla: o talpa metalica cu un surub in centru. Se fileteaza interiorul pistonului, se infileteaza surubul presei in piston, apoi se extrage. Eu am reusit sa-mi scot pistonasele foarte gripate de altfel cu un compresor electric mai puternic, pui stutul pt umflat salteaua sau pentru ce o fi, infigi bine in locul unde vine teava si ti apasat si mai ti cu o mana pe gaura dintre etrieri. Am avut totusi un pistonas care a refuzat si 18 bari, i-am pus conducta, am astupat gaura cu o menghina si o chestie gen cauciuc..
b28kft a scris:simpla: o talpa metalica cu un surub in centru. Se fileteaza interiorul pistonului, se infileteaza surubul presei in piston, apoi se extrage.

exact ce spuneam mai sus eu pun intre semietriere o membrana de cauciuc ...sa nu treaca aerul dintr-o parte in alta ... si cu garnitura de cauciuc pusa la aerisitor/teava de lichid presez cu capatul pompei de umflat roti si dau la ea pana face pistonul poc ... e mai buna metoda voastra cu chestie de se infileteaza ...dar e de mesterit in plus !! sau dau cu lichid de frana pe langa piston ... il bat in interior ...si apoi cu o teava de o jumate sau de 3 sferturi filetata pe exterior ...nu mai stiu... formez filet pe interiorul pistonului si invart de el pana incepe sa se invarta si pistonul ...apoi prind in menghina teava si continuu sa invart de etrier pana scot pistonul (eu am rm si vorbesc de pistoanele dupa spate ...la modelele alelalte nu stiu daca se aplica)
b28kft a scris:Eu am luat tzeapa cu compresor de 9 atmosfere!!!


Tocmai voiam sa spun ca n-am reusit sa scot niste pistonase la 8 atmosfere da' se pare ca se poate si mai rau am avut pistonase care nu au vrut sa iasa de nici un fel .
asa ca am montat pe rand semietrierul respectiv pe circuitul fata si dat la pedale pana au iesit Se monteaza pe rad cate un semietrier la circuitul de frana si se astupa gaurica aia mica dintre semietrieri cu o menghina de mana (adica se strange menchina pe gaura) si apoi.... floare la ureche! Se pana dai pedale si apoi auzi... poc! In momentu' ala, oricare dintre noi ar face operatiunea asta, cu siguranta te vei gandi ca "a iesit!!"
Spor la treaba! eu am un fel de cap de teava cu filet care isi face singur filet in pistonas si dupa ce ai infiletat daca ai o menghina e super usor, daca nu iese si la mana da te chinui putin
suirammarius a scris:Se monteaza pe rad cate un semietrier la circuitul de frana si se astupa gaurica aia mica dintre semietrieri cu o menghina de mana (adica se strange menchina pe gaura) si apoi.... floare la ureche! Se pana dai pedale si apoi auzi... poc! In momentu' ala, oricare dintre noi ar face operatiunea asta, cu siguranta te vei gandi ca "a iesit!!"
Spor la treaba!




cea mai adevarata si mai simpla solutie Cata inginerie pentru conectatul unui furtun la pompa
Uite varianta mea...cel putin la mine a functionat
http://img855.imageshack.us/i/divais.jpg/
Acum, am luat la curatat pistonasele, le-am dat la perie rotativa(de plastic nu sarma) si puf(pentru lustruit) si au iesit asa:
http://img852.imageshack.us/i/31063349.jpg/
Aveau teflon pe ele, dar era gata(se facusera zgarieturi pe el si pe unele portiuni era lipsa), e bine daca ii montez cu garnituri noi, nu vor fi probleme? da, o sa fie ok Daca nu mai au teflon, adio. Ii pui in vitrina, ca arata frumos. Dar atat. depinde cat de norocos esti, dar pe viitor, in proportie de, 70% o sa ai probleme cu blocatul franelor... ale mele merg fara teflon de 4ani, si vreo 100.000km iar eu am intalnit oltcit care la 10.000 km dupa rk la frate, i s-au blocat pistonasele...
valib a scris:ale mele merg fara teflon de 4ani

ale mele pe spate functioneaza perfect de vre-o 10ani cu teflon mai mult lipsa... de cand le-a "finisat" tata cu smirghelu' Culmea, alea de pe fatza cu teflonu in stare perfecta, intepenesc intr-una Chestia e ca nici la mine nu prea mai intelegeai care-i treaba cu teflonul la cum aratau, plus ca unde era prezent, era zgariat...
http://img855.imageshack.us/i/dsc0376r.jpg/ Cam asa imi arata teflonu pe alea din spate dar suprafetele sunt netede. Le montez asa, vad cum merge si voi impartasi impresii Cam offtopic... dar nu deschid topic nou pentru atata. Cand avem probleme de intepeneala pistonase etrier, dezmembram, curatam tot, verificam tefloane, eventual punem garnituri noi si aia e. DAR, cum verificam cilindrii din etriere? de unde aflam daca ele sunt vinovate? Cum remediem/reparam cilindrii din etrieri?
Cand am refacut frana pe fatza, pistonasele din etrieru dreapta, au fost scoase la o fabrica... zici ca erau sudate dupa curatare & stuff, pistonasele au intrat relativ greu... apasate destul de tare cu podu' palmei. A functionat ok cateva luni, de atunci, la rece, pistonasele sunt blocate. De abia dupa cativa km functioneaza ok.

DECI... care e treaba cu etrierii, mai exact cilindrii lor? Diagnosticare si reparatie Sau poate de aia ÎNAINTE DE A DEMONTA ETRIERUL SE VOR SCOATE PISTONAȘELE folosind chiar instalația de frânare a autoturismului... Si cum faci? Le scoti pe toate odata sau pe rand? In cazul din urma cum se suspenda etrierul din care ai scos deja pistonasele?
Si nu in ultimul rand, nu se intepenesc in discul de frana? Se opresc in disc, nu cad afara.
Hofy a scris:Cand am refacut frana pe fatza, pistonasele din etrieru dreapta, au fost scoase la o fabrica... zici ca erau sudate dupa curatare & stuff, pistonasele au intrat relativ greu... apasate destul de tare cu podu' palmei.
Au intrat greu in etriere din cauza ca nu au fost curatate suficient de bine canalele in care intra garniturile de presiune. In timp cit etrierii au fost demontati, lichidul din santuri s-a scurs lasind mizeria sa se "usuce"si apoi facid putin loc de culisare a pistonasului. Dupa un timp de functionare, mizeria a inceput sa se umfle stringind si blocind pistonul in etrier.

Daca nu se curata bine ambele santuri pt garnituri (presiune si praf), nu va asteptati ca etrierii sa functioneze mult timp.

Plumber a scris:Si nu in ultimul rand, nu se intepenesc in discul de frana?
Chiar daca se intepenesc in disc, cind slabesti cele doua suruburi de fixare a etrierului pe carterul CV, semietrierii isi vor da drumul din strinsoare. e descris pe forum cum sa legi cate un semi-etrier direct la pompa de frana daca ai chef(sau nah, ca sa nu faci mizerie, poti sa legi toti semi-etrierii pe rand, la una din conductele de la roata spate).....(pare-mi-se ca exista si o poza pusa de Laurentiu, cu o chestie cu care se poate obtura gaura de comunicare dintre cei 2 semi-etrieri)

(eu am folosit un mops si o bucata de cauciuc)
Laurentiu a scris:Daca nu se curata bine ambele santuri pt garnituri (presiune si praf), nu va asteptati ca etrierii sa functioneze mult timp.


CORECT!Asta este principala cauza a blocarii pistonaselor in etrier.Si eu la fel am procedat,folosind o surubelnita indoita calibrata pe dimensiunea canalului.
Lichidul de frana patrunde in acest canal si in contact cu aluminiul formeaza un oxid care il colmateaza.Stratul de oxid creste,forteaza garnitura care,la randul ei,strange pistonasul ducand,in final,la blocarea acestuia in etrier. Eu am folosit un polipant (e un cauciuc usor abraziv), curata foarte bine, dar nu trebuie insistat ca ia si din metal putin, e ca un smirghel fin
http://img854.imageshack.us/i/dsc0376b.jpg/
pacat ca nu am facut poza si la canale, dar voi face cand trec la curatat etrierii spate Discurile astea abrazive le-ai introdus in canalul garniturilor? Da, sunt cu 2 mm mai inguste decat canalul, dar se pot subtia daca trebuie mai subtire, e cauciuc
o sa fac poza si in timpul lucrarii http://img852.imageshack.us/i/dsc0395g.jpg/
http://img690.imageshack.us/i/dsc0396d.jpg/
si in timpul lucrarii Eu am curatat teflonul de pe pistonase,el e prima cauza pentru care se intepenesc pistonasele in timp,cine a desfacut poate a observat ca nu e mizerie neagra pe acolo ci doar maro,de la teflon...
iar canalele alea cu o surubelnita indoita la 90 de grade le-am curatat perfect,orice alta metoda mi s-a parut destul ca s-ar largi canalul si probabil acolo orice micrometru conteaza la etansare... Da,Iulica,si eu am curatat stratul acela de culoare rosu-maronie care se depune pe pistoane.Am folosit CIF de instalatii sanitare(baterii de baie),care este slab abraziv,aplicat pe partea verde,aspra,a unui burete de vase.Au iesit LUNA!! stratul ala il au pistonasele din fabrica,am setul nou in cutie si sunt maro toate...cand le-oi pune in etrieri cred ca le curat eu dinainte,decat sa ma trezesc peste 2-3 ani ca s-au infranat pistonasele... eu de obicei iau un electrod de 2 il bat ciocanul il indoi , il polizez sa fie puuuutin mai mic decat latimea canalului si cu el curat mizeria depusa pe canale
iese bec
valib a scris:pare-mi-se ca exista si o poza pusa de Laurentiu, cu o chestie cu care se poate obtura gaura de comunicare dintre cei 2 semi-etrieri

(eu am folosit un mops si o bucata de cauciuc)



iulicuta2000 a scris:...cand le-oi pune in etrieri cred ca le curat eu dinainte,decat sa ma trezesc peste 2-3 ani ca s-au infranat pistonasele...
Curatind stratul de teflon si raminind metalul fara a fi protejat, va apare rugina care il va infrina (suda) si mai mult.
Teflonul este in strat subtire si in plus are proprietatea de a face ca obiectul ce culiseaza pe el sa alunece. Nu teflonul este cel care face ca pistonasele sa se blocheze ci oxidul din canale.
Daca macar la 3-4-5 ani s-ar spala instalatiile si s-ar curata canalele, nu ar fi nici o problema cu frina. nu laurentiu,sigur stratul de teflon se exfoliaza si ramane intre garnituri,iar pistonasele sunt din aluminiu,cele din fier nu au strat de protectie...
Laurentiu a scris:Au intrat greu in etriere din cauza ca nu au fost curatate suficient de bine canalele in care intra garniturile de presiune.

Doar nu-s chiar atat de nebun sa le asamblez murdare... am folosit un "divais" facut dintr-un electrod, cum descrie tonim, plus ceva schije de lemn. Nu degeaba am ridicat problema cilindrilor... incercasem sa introduc pistonasele in cilindri, fara garnituri si au intrat la fel de greu. Nu am experienta la frane, etrieri & stuff... da nu mi s-a parut normal ca intre cilindri si pistonase sa existe frecare semnificativa. Daca intradevar de aici ni se trag unele problemele de intepeneala, le putem curata si cu bomba atomica si sa-i montam muma garniturilor ca tot degeaba. Pana la urma cat de stramt e prea stramt? Care e masura? fara garnituri intra usor

cauta alti etrieri, cu tot cu pistonase
(iti trimit eu daca vrei, moca) Am si eu etrieri "pe stoc" merci pentru oferta. Dar nu stiam cat de usor trebuie sa intre pistonasele(de exemplu fara garnituri)
Hofy a scris:Nu degeaba am ridicat problema cilindrilor... incercasem sa introduc pistonasele in cilindri, fara garnituri si au intrat la fel de greu.
Pistonasele fara garnituri intra in etrieri doar cu doua degete fara nici cel mai mic efort cind totul este uns cu lichid de frina. Nu trebuie nici sa joace BALALAU dar nici sa intre fortat. Este cam in genul in care intra un injector in diuza sa. Am inteles. Trebuie sa intre foarte usor... fata de cum sunt ale mele Merci de informatii baieti. Hofy,curata pistonasele pe exterior,fara a le deteriora.Eu am folosit o solutie slab abraziva,CIF,pentru baie,aplicata pe un burete de vase,pe partea verde nai aspra.Le iei la frecat pana dispare toata mizeria aia rosiatica de pe ele.Ala e un oxid.Trebuie sa ramana perfect verzi,sa luceasca stratul de teflon.

Etrierii pe interior i-am curatat la fel.Curata,de asemenea,si canalele in care sed garniturile.Baietii au prezentat tot felul de ,,divaisuri,, pentru aceasta operatiune.

Succes! Bre... am 4 pistonase noi-noute pentru spate, stratul de teflon de pe ele e roscat. Nici poveste de verde.
deceneu32 a scris:Eu am folosit o solutie slab abraziva , CIF , pentru baie , aplicata pe un burete de vase , pe partea verde mai aspra.
[/color]
Succes!

era vorba de buret
deceneu32 a scris:Le iei la frecat pana dispare toata mizeria aia rosiatica de pe ele.Ala e un oxid.Trebuie sa ramana perfect verzi,sa luceasca stratul de teflon.


tonim .. cred ca lupu se referea la asta ) Nu m-am exprimat cum trebuie.Mea culpa!

Am vrut sa spun:Pistoanele se curata bine pana dispare orice urma de mizerie rosiatica.Ala este fostul strat de teflon,distrus in urma actiunii de oxidare sau ce naibii o fi,a lichidului de frana.Trebuie sa ramana verzi,lucioase ca aspect si sa patrunda fara efort in etrier.

Sper ca m-am facut inteles!
Trebuie sa cada in etrier cand sunt curate si etrierul e curat(din inertie), dar sa nu aiba joc cand sunt introduse maxim(dar nici fixe sa se gripeze), fara garnituri; trebuie curatate bine mai ales daca se monteaza placute noi, pistonasele vor lucra pe garnituri in alta zona unde teflonul poate e uzat, si banuiesc ca vor distruge garniturile.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community