Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Device pentru scos pistonasele din etrier
Pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
deceneu32 a scris:Trebuie sa ramana verzi,lucioase ca aspect
Cu "lucioase" sint deacord dar cu "verzi" ...............
Eu unul, pina acum nu am vazut pistonase de frina verzi oricit de bine ar fi fost curatate. cand le cureti, nu ramane luciu metalic, ci un verzui...cred ca e un strat protector sau anticoroziv uite diferenta intre luciu metalic si verdele ala(acolo am luat cu o freza unde a fost lovit de vreun "mester zidar" anterior):
http://img847.imageshack.us/i/26954762.jpg/
mariankzd a scris:am luat cu o freza ...
Nu cumva acel "verde" e urmarea unei caliri-decaliri de material din cauza temperaturii produse in locul unde a actionat freza ? Nope, cu freza am dat numai la buza pistonului unde a fost lovit si materialul se deformase putin peste suprafata pistonului, si am zis sa-l iau sa nu se blocheze pistonul in etrier daca il introduc maxim, in rest numai peria si puful a atins pistonul, ca un polish
si ca exemplu, in dreapta sunt 2 pistonase (unul de fata si unul de spate) necuratate(se mai vad urme de teflon jos):
http://img651.imageshack.us/i/78167741.jpg/ stratul ala cred ca e un simplu strat protector pentru aluminiul din care e facut pistonasul,teflonul oricum e stratul ala maroniu...
mariankzd a scris:Trebuie sa cada in etrier cand sunt curate si etrierul e curat(din inertie), dar sa nu aiba joc cand sunt introduse maxim(dar nici fixe sa se gripeze), fara garnituri; trebuie curatate bine mai ales daca se monteaza placute noi, pistonasele vor lucra pe garnituri in alta zona unde teflonul poate e uzat, si banuiesc ca vor distruge garniturile.

Sa cada in etrier fara garnitura , banuiescca la asta te-ai referit . La montaj trebuie sa-ti intre cu efort minim cand apesi pistonul in etrier . In felul asta nu stau prea mult apasate placutele de frana pe disc . De obicei eu cand imping pistonul in etrier o fac invartindul la inceput . Se aseaza garnitura uniform in locasul din etrier .
Sa cada in etrier fara garnitura
dap, la asta ma referisem Eu știam că teflonul pentru uz auto e verzui... dar deh, njpemiidemilioane de pagini pe culoarea soarelui dimineața sau gustul mării de la Suceava...
Laurentiu a scris:
Eu unul, pina acum nu am vazut pistonase de frina verzi oricit de bine ar fi fost curatate.


Acum ai vazut,Laurentiu,pistonase verzi? Asa trebuie sa arate dupa ce sunt bine curatate!

deceneu32 a scris: Acum ai vazut,Laurentiu,pistonase verzi?
E bine ca nu sint STELE.
Adevarul e ca eu nu am dat teflonul jos de pe pistonase si nu am avut probleme cu blocarea frinelor. La 4-5 ani spalam instalatia, inlocuiam lichidul si cu asta scapam. In 12 ani de zile am curatat santurile etrierilor o singura data si asta a fost la 2-3 ani de la cumpararea masinii cind am facut un RK complet la frine (fara schimbare de garnituri si pistonase). Am 2 seturi de cilindri receptori (sau pistonase) fata-spate noi, cu teflon. Sunt maronii. De vanzare? Din motive triste, nu am acu ocazia sa scot pistonasele intepenite (toate) din etrieri, la fabrica... asa ca, m-am trezit in garaj, in fatza "problemei", de a ma descurca singur. In cateva minute de cotrobait printre scule si uzandu-mi neuronii, am gasit solutia:



In principiu sunt doua dalte home made, capetele carora sunt bagate in pistonas cu o camasa de cauciuc(camera bicicleta), intre ele un patrat(sau orice de grosimea potrivita) cu rol de "parghie", iar capetele celalalte sunt stranse in menghina. Cu cat strangi menghina mai tare, cu atat fixezi mai tare pistonasul in capetele daltelor. Rotesti/tragi de etrier... si gata

Divaisu'(electrod + ciocan + polizor + menghina) de curatat shantzurile garniturilor din etrieri:

Hofy a scris:1. In principiu sunt doua dalte...stranse in menghina.
2. Divaisu'(electrod + ciocan + polizor + menghina) de curatat shantzurile garniturilor din etrieri:


Hofy am trei observatii:
1.
a) cine are menghina fixa, la lucrarea asta e boier; eu am incercat cu 2 leviere si etrierul tinut intre picioare si n-a mers .
b) corect se spune "dalti".

2. mi se pare prea lunga partea "daltuita".; cred ca o lungime de 10-15mm ar fi fost suficienta. 1.
a) Da... probabil. Cred ca functioneaza si cu o cheie franceza sau ceva asemanator... o sarma respectabila sau piciorul unui vecin sa calce daltile pe o bordura. Pana la urma important e sa strangi suficient sa fixezi/pistonasu' sa ai cum sa il prinzi.
b) Merci. Dalti ieste

2. Acu dupa ce am folosit "divaisu" da... 10-15mm ar fi fost suficienti. Dar nu m-a deranjat cu nimic lungimea aia in plus. Am supraapreciat diametrul cilindrilor de unde fac rost fratilor de garniturile dintre semi-etrieri? Am eu seturi complete de garnituri de etrier, daca te intereseaza. Astazi m-am apucat si eu sa curat etrierii fata.Pistonasele le-am scos cu ajutorul pompei de frana.Am gasit mizerie la greu in etrieri, iar garniturile antipraf le-am scos foarte greu, a trebuit prima oara sa le dezlipesc cu un cutit pe margini si apoi sa trag de ele.Acum urmeaza spalarea
George Hermenean a scris:Acum urmeaza spalarea
Inainte de spalare ar trebui sa urmeze "raschetarea" celor doua canale unde-si au locul garniturile. O sa urmeze si asta. Ce ma sfatuiti, sa curat teflonul de pe pistonase?
Am gasit in etrier depuneri create de teflonul de pe pistonase . Inspirat de discuție am purces și au astăzi la curățirea unor etrieri.
Uite și dispozitivul meu de scos pistoane:
Click pentru a vedea imaginea  Click pentru a vedea imaginea  Click pentru a vedea imaginea  Click pentru a vedea imaginea 

Nasolia este că au ieșit pistonașele de pe semietrierii cu conducta. Cele de pe semietrierul cu aerisitorul nu au ieși. Inițial am crezut că pot fileta conducta în locul etrierului, dar.... canci! Nu merge. Trebuie să născocesc altceva.
Are ceva dacă le spăl cu carbusolv? Imi apar pozele mici si nu prea se intelege.
Eu i-am spalat cu diluant, important e sa scoti garniturile afara si sa cureti mizeria din canale plumbere ai 3 variante
-subtiezi conducta cu pila
-tai conducta la 1mm inainte de bercuire
- largesti gaura din etrier,nu cea filetata,ci aia de jos in care se infige capul aerisitorului
Mare grija la montaj sa nu pui semietrierii invers,ca n-o sa intre conducta

Cam aceeasi instalatie am folosit si eu,doar ca puneam pompa cu corpul in menghina de frica sa nu-i rup urechea,si pe blatul mesei aveam o gaura sa fac parghie cu o bucata de cornier si un dorn,ca sa apas mai usor la etrierii care o cereau O sa-mi fac totusi un cadru de metal ceva,fiindca si semietrierii eu ii puneam individual si ii prindeam cu cheia franceza si o bucata de cauciuc pentru a nu pierde presiune pe la gaura unde vine oringul,de asemeni sub toate astea trebuie sa fie o tava sa recuperezi lichidul de frana...
George Hermenean a scris:Ce ma sfatuiti, sa curat teflonul de pe pistonase?
Doar daca reusesti sa-i lustruiesti la perie de pisla si in NICI un caz cu shmirghel. Unul a ieși celălalt nu a vrut. Cred că o să aplic varianta cu țeava. Până la urmă a vrut tot cu pompa.
Mi-am făcut și divais de curățat canalele. Se curăță destul de ușor, probabil și de la faptul că le-am lăsat un pic în decarbusolv.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community