Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

depresiune & consum mic [Interpretare valori Vacuumetru

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Cum interpretezi indicatiile vacuumetrului? Eu incercam sa mentin depresiunea cat mai mare , tu ce urmaresti ? scorpion - cred ca te-am mai atentionat o data , depresiune mare inseamna "talpa in podea" Cea mai mare depresiune o ai cand esti la relanti si bagi piciorul in accelaratie la maxim. Astea automat inseamna consum maxim. Din cate stiu ceasul indica cam pe invers (la Danf parca vazusem unul). Nu stiu daca este tocmai topicul in care sa vorbim despre asta, dar fie:
Mersul meu pentru acest consum, a fost de batranel. Ideea pentru un consum optim, este ca depresiunea sa fie cat mai mare.
Din ce am constatat in mers, in frana de motor coboara in -0,8.
La mers constant, -0,6 este limita inferioara, daca te duci mai jos de atat, deja incepe sa franeze, iar -0,4 este limita superioara peste care incepe sa consume mai mult.
Mersul meu a fost ceva de genul: Accelerare foarte blanda la semafor, fara a urca de 0,4, la fel cand acceleram la schimbarea de trepte, fara sa trec de 0,4 si mersul constant cu acul intre 0,5 si 0,6. Chestia e ca m-am miscat preponderent dupa ora 21:30, ceea ce mi-a permis un mers mai molcom
Consumul de 10% l-am estimat in felul urmator.
Ultimile 3 alimentari au fost de cate 10 litrii. Mergeam pana incepea sa palpaie putin becul, la denivelarile din asfalt.
Dupa prima alimentare, am reglat avansul cu Calinul Mic si in 73 de km, becu licarea deja.
Urmatoarea alimentare m-a dus pana la 92 de km, iar cu ultima alimentare, am ajuns pe la 110 km cand a inceput sa licare.
Acum sunt la 120 de km si se aprinde becul si la un pîrț
scorpion - cred ca te-am mai atentionat o data , depresiune mare inseamna "talpa in podea" Cea mai mare depresiune o ai cand esti la relanti si bagi piciorul in accelaratie la maxim. Astea automat inseamna consum maxim.


Hai s-o luam incetisor :
-carburator 1.3 , cu o teava suplimentara in talpa , cea cu dop ( in mod normal) => de acolo iau depresiunea pt vacuummetru
-ceas vacuumetru HP Raid ( deci ceva relativ ok ca si calitate) care indica de la 0 bari la -1 bar

Situatie :
-relanti la 850rot/min - cu motor de 1300 si axe cu came de 1300 => -0,75 bari
-relanti la 850rot/min cu motor de 1300 si axe cu came de 1100=> -0,6 bari
-3500 rot/min , treapta V cv axel, cu motor de 1300 si axe cu came de 1300 => cam -0,2 , max -0,25 bari FARA sa FIE ACCELERATIA LA PODEA.
-3500 rot/min , treapta V cv axel, cu motor de 1300 si axe cu came de 1100 => cam -0,4 , max -0,5 bari FARA sa FIE ACCELERATIA LA PODEA.
(avantaj axele de 1100 )
- de cate ori calci acceleratia la podea , depresiunea SCADE ducandu-se cu ura spre -0,1 chiar 0 bari !!!
- Pt a avea depresiune MARE calci acceleratia sub 1/2 din cursa si in niciun caz nu deschizi tr II a carburatorului.

Astea nu sunt povesti , sunt ceea ce vad eu zilnic de peste 10.000km de cand am ceasurile montate.
Deci ca o concluzie finala : depresiune mare NU INSEAMNA TALPA ci inseamna clapeta partial inchisa , cu cat este mai inchisa cu ATAT AI DEPRESIUNEA MAI MARE IN TALPA CARBURATORULUI.
Daca nu ai montat ceasul DUPA clapete ci INAINTEA lor vei avea indicatii diferite mai mult ca sigur. Dar eu la carbul de 1.3 am deja pusa perfect acea teava pt vacuum Da, scorpion - abia acum realizez ca de fapt greseam in gandire Practic cand deschizi la maxim clapeta (clapetele) depresiunea dispare pentru ca motorul trage mai putin decat ii se da "voie" din carburator.

Iar maximul este in frana de motor, cand motorul e pe turatie mare , cere dar clapetele sunt inchise..... inca o data scuze

L.E. - ca o concluzie - clar depresiunea cat mai mare, in practica se traduce cam in ceea ce stiam: Consum mic = o apasare pe acceleratie cat mai fina in ritm cu cresterea turatiei motorului plus incercarea de a mentine turatia cat mai constanta dupa ce ai ajuns la viteza propusa.
ca o concluzie - clar depresiunea cat mai mare, in practica se traduce cam in ceea ce stiam: Consum mic = o apasare pe acceleratie cat mai fina in ritm cu cresterea turatiei motorului plus incercarea de a mentine turatia cat mai constanta dupa ce ai ajuns la viteza propusa


Ai perfecta dreptate. Cineva care are Oltcit de prin anii 80 , m-a invatat un truc simplu si eficient pe carburatoarele CIC ( Solex ) de pe olticanie : sa incerc sa accelerez cat mai bland ( dar asta nu-i obligatoriu ) dar odata ajuns la o anumita viteza SA IAU TALPA USUREL DE PE ACCELERATIE , PANA SIMT CA INCEPE SA SCADA TRACTIUNEA ! Deci ideea este sa reduci acceleratia putin , pana apare momentul in care se simte ca-si diminueaza tractiunea. Culmea este ca acea pozitie a acceleratiei este fix cea la care ai depresiunea cea mai mare ! ( Testat si rasverificat pe masina mea) Da' necesita talpa finuta , ca altfel nu se simte efectul ....

Gata cu off-topicul! Cam cat ar fi amenda daca ma prinde cu GPL pe Oltcit ? Zboara si puncte de carnet ? Ca-mi iau talonul , inteleg : ma apuc demontez totul si ma duc la Politie si mi-l iau inapoi nu ? la mine mers economic inseamna cu 0.4bar depresiune
nu stiu cum a scos corbu 0.5 bari,ca deja acolo nu mai trage de nici o culoare motorisca,acolo ajunge cand merg cu 4000 de ture,si drumul fie e perfect drept de multa vreme,fie bate vantu din spate sau e putina vale,in rest cam intre 0.3 si 0.4 se invarte acul la vacumetru Pai in .5 - .6 bari, n-am zis ca trage. Nu mai accelereaza, merge liniar. In mod normal, la un mers linistit, sta in .4, dar daca sunt foarte atent cu talpa, merge la fel de bine si cu .5 singura chestie este ca trebuie sa-ti obisnuiesti piciorul si sa ridici foarte putin.
P.S. eu ma refer in oras, la 70 km/h [pe bord; 55 reali] in treapta a 3a, la 3500 de ture. da ma corbule dar 0.5 pentru cat timp?3 secunde?eu ma refer la 0.4 in 90% din cazuri ,si pentru mine ala era un mers economic pe benzina,si acelasi mers e la fel de economic si pe gaz,doar ca pe gaz,economic inseamna 8.5%,iar consum mare inseamna 12 care il ating doar in talpa prelungita(vezi vitezele astronomice de la viteze maxime ) pe km buni,cum ar fi pe autostrada,unde odata inceput gpl-ul sa galgaie,trage de motor in 5000 de ture,dar scade nivelul la gpl destul de mult :d Nu ma, de unde 3 secunde? In drumul spre coarba, de 15km, cam 50-50. .4 de la demarare pana la atingerea vitezei de 50-55 si .5 dupa aia. Si nu sunt numai zone cu semafoare, ca sa zici ca nu am cum sa ma intind putin
Pai in .5 - .6 bari, n-am zis ca trage. Nu mai accelereaza, merge liniar. In mod normal, la un mers linistit, sta in .4, dar daca sunt foarte atent cu talpa, merge la fel de bine si cu .5 singura chestie este ca trebuie sa-ti obisnuiesti piciorul si sa ridici foarte putin.


Se poate tine un TRS cu 1.3 destul de relaxat in zona asta pe primele 4 trepte. Pe treapta a 5-a , atat cu 5ro cat si cu 5fr , depresiunea devine mai mica pt croaziera de 110km/h. Cu greu o tii pe la -0,2 maxim si cu rabdare pe aproape de -0,3 bari. In schimb acelasi TRS , dar cu axe de 1100 la turatii mari , inclusiv intr-a 5-a nu are problema asta => reuseste relaxat o plaja intre -0,4 si -0,5 bari, de asta laudam atata axele de 1100 , pt efectul lor clar de economie , reversul fiind "blegeala lor" in zona de turatii mici.
Cu combinatia motor 1.3 si axe 1.1 , am facut un drum Bucuresti -Tulcea si retur cu o medie de 5,5% si-am mers cam cu 100km/h pe A2 si in lejer pe drumurile nationale. Lejer , nu batraneste !
In combinatie cu EEBIO , vacuumetru devine si mai interesant: in frane de motor se ajunge des sa treaca in jos de -0,9bari , aproape de -1 !
Pt condus in oras , este nevoie de putina atentie pt a reduce accelerarea la limita mersului constant si simultan sa-ti tii ochii in trafic ! La drum lung este extrem de usor sa folosesti indicatiile ceasului pt a imbunatatii consumul.
De exemplu , acum vreo 9 zile am facut un Bucuresti -Roman - Iasi si retur la Bucuresti prin Vaslui. Am mers cu atentie la "talpa" si media a fost 5,95% , in conditiile in care am plecat 2 persoane si ne-am intors cu un motor complet + un ambielaj + niste bari de fier pt fata spate Oltcit Club, adica cel putin 120kg in plus. Si iarasi repet : am mers civilizat , adica 50-80km/h in localitati ( dupa posibilitati )si 100-110km/h pe afara + depasirile de rigoare pt stimularea secretiei de fiere la unii "pricopsiti c-un leasing"

Multumesc celui care a creat acest topic ,pt ca subiectul merita discutat. Arunca ceasu' ala si da-i talpi pana se-ntinde cablu' de acceleratie. Da-l dracu' de consum, bucura-te de masina Omu zice:
scorpion a scris:Multumesc celui care a creat acest topic ,pt ca subiectul merita discutat.

Si vii tu "U U U U me have bat, wack that!"
Poate omul chiar se bucura de masina, dar nu vrea la un drum, sa umble cu cisterna dupa el.
Si eu ma bucur de masina si daca stiam anul trecut sa citesc mai bine ceasul de vacuum, nu mi-ar fi halit 70 de litrii Bucuresti - Eforie Nord si retur. Pai eu chiar ma bucur de masina , am chiar un comportament demn de spitalul 9 (pt cei din afara Bucurestiului = este spitalul de "glumeti") deoarece vreau sa transform o chestie in masina. Pe parcurs mi-am dat seama ca mananca carburant , nu gluma , dar nu-l baga in roti ca atunci frustrarea disparea , ci-l arunca sub forma de fum negru in spate ( si nu , nu-i creeaza efect reactiv ) , asa ca m-am dezmeticit si-am inceput sa tatonez toate metodele legale si care nu se soldeaza cu explozii prin cartier de a reduce consumul spre ce-mi ofera. Adica nu merita sa manance 18% pt ca nu accelereaza ca un BMW care mananca atat , adica sa manance un decent 10-11% pt ca se comporta cam ca o masina moderna cu consumul ala.
In drumul meu spre consum mic am folosit cateva imbunatatiri minore:
- ceas temperatura ulei , ca sa vedem cat de repede intra motorul in regim si cand se supraincalzeste ....
- ceas de presiune ulei pt a vedea cum stam cu presiunea corelat cu turatia si temperatura
- ceas de depresiune pt a vedea cat de tare suge prin carburator din buzunarul meu ( a se citi = la depresiune mica suge de rupeeeee )
- bujii mai scumpe si mai bune + gaurit electrodul de masa
- bobina de inductie de tip uscat ( transformator ) de Opel
- fise de bujii cu 0 Ohmi rezistenta electrica , dar care fac brum in draci ,fir-ar a dracului de optimizare ,ca-n rest rezultatul ei este notabil
-EEBIO care cert reduce consumul si da o frana de motor notabila in treptele inferioare. ( ideal la munte pe serpentine in coborare)
- optimizari constante ale elementului aflat intre scaun si volan pt o mai buna simbioza cu specificul masinii

urmeaza :
aprindere electronica fara delcou
adaptare ciclocomputer in bord

Cu cele de mai sus am consum constant in jur de 5,8 - 6% afara la mers normal + agresivitate moderata in trafic ( adica depasesc ca sa merg constant, nu stau dupa impiedicati) si cam 11,5 - 12 % in oras aglomerat.
Atata am putut scoate eu din masina mea pana acum , loc mai este.

Si doar pt b28kft : chiar dau talpi zilnice de drag sau necesitate. Nu crut masina ca sa-mi economisesc 100g de benzol , dar nici nu-mi inchipui ca am McLarren cum cred unii idioti pe patru roti,,,, deci ma incadrez linistit la rubrica condus sportiv relaxat iar consumul este pt acest stil , ca nu ma duce inca soferul la job zilnic ca sa am 2 cifre la consumul de oras.... [quote="scorpion"]

Gata cu off-topicul! Cam cat ar fi amenda daca ma prinde cu GPL pe Oltcit ? Zboara si puncte de carnet ? Ca-mi iau talonul , inteleg : ma apuc demontez totul si ma duc la Politie si mi-l iau inapoi nu ?

L-am intrebat pe un prieten,politist:amenda vreo trei milioane si ridicare certificat de inmatriculare.Daca politistul este superscarbos,iti imobilizeaza masina si nu iti permite sa pleci cu ea decat pe platforma,conform normelor europene.Instalatia GPL neomologata este considerata pericol pe drumurile publice.
Certificatul nu-l recuperezi imediat de la politie,dupa ce ti-ai platit amenda,ci mai treci si pe la...RAR! Dai jos de pe ea instalatia,te duci la RAR,aia constata acest lucru,mai platesti si pe acolo niste bani,nu stiu cati,iti elibereaza o dovada pe baza careia te duci la politie.si iti recuperezi certificatul! Multumesc Deceneu32 pt raspuns, m-am lamurit complet.
Acum e vorba de cat sunt dispus sa risc , asa ca : I'm in ! Bine am intrat in lumea posesorilor de GPL pe Oltcit ! Ai grija la echipajele mobile RAR!Ca ramai fara certificat.Astea fac controale impreuna cu politia rutiera.Si nu-i opresc decat pe amaritii cu Dacii si Oltcituri.Ca la astea au ce gasi!Nemernicii dracului! Las' ca m-a oprit pe mine. Si-au luat la cioc.
b28kft a scris:Si-au luat la cioc.

Adica? deceneu32 - hai sa respectam un pic subiectul discutiilor. Era mai jos un pic subiectul cu GPL - aici discutam de depresiune...remember ? Eu sunt de vina pt c-am raspuns pe topicul asta la o intrebare legata de GPL. Ii rog frumos pe cei in masura ( admin, moderatori ) sa mute ultimele replici ale mele , ale lui Deceneu32 si ale lui B28KFT in contextul lor initial : adica discutia despre GPL , pt ca nu cred ca se vor supara si acolo este locul acestor informatii.

Acum On-topic :
Am reinceput sa ma uit mai atent la ceasul de depresiune si-am vazut ca in jurul a 3500rot/min intr-a 3-a am peste 60km/h si daca iau usurel talpa pot merge cam in 3200-3300 ture cu peste 55km/h si -0,75 bari pe ceas.
Vizual , inafara de sunetul schimbat , pe ceas poti sa vezi cand deschizi treapta a 2-a , pt ca-ti scade repede spre -0,2 bari de unde coboara mai lent spre -0,1 in timp ce te lanseziii !

Frumos ar fi ca acest sistem de vacuum sa fie autoreglabil : adica daca am adus masina intr-un anumit regim ,sistemul sa-mi reduca benzina pt ca "observa" ca nu mai accelerez si masina ar merge mai aproape de consumul ala "teoretic". Teoretic cred ca se poate face ceva , dar o dau in balarii : va iesi cert mai scump decat o injevtie programabila care cred c-ar face si gratare cu cartofi prajiti la banii aia ! -.75? Si nu o simti ca franeaza? La mine, sub -.6, incepe sa se simta.
Depinde cum deschizi treapta a 2a, ca daca o deschizi brusc, se duce aproape de 0 si pe masura ce creste turatia, incepe sa scada depresiunea. De exemplu, sunt in a2a la 3500 pe ceas .4. Ii dau talpa [nu pana in podea], se duce in 0, si pe masura ce creste turatia, vacuumu se duce spre .2 si mai apas pedala putin. Nu , dar atentie eu am axe de 1300ro pe motor de 1300 ! sa nu apara citiri diferite de la axe diferite.
Azi dimineata motorul avea 25G ( la pornire) , depresiunea la ralantiul accelerat de soc ( statea cam la 1200ture) era putin sub -0,6 bari
Dupa vreo 3 intersectii ( vreo 3km) motorul a ajuns la 70G si depresiunea era de -0,7 bari la 900-950 ture ( asa il tin eu by default , mai turat , din motive de carburator handicapat... ).
In mers daca reusesc sa-l tin finut , pot merge constant in primele 4 trepte cu -0,65 chiar -0,7bari. Intr-a V-a in schimb mi-e imposibil cu axele astea.... , dar cele de 1100 reuseau s-o coboare si intr-a V-a sub -0,5...
Iarasi ceva interesant : cu axele de 1100ro pe acelasi motor de 1300, aveam depresiunea mai mica decat o am acum ( si mai mica in general pe primele 4 trepte dar muuult mai mare pe treapta a V-a. CV era aceeasi in toate testele , adica Axel 5.
Cu axe de 1100 la relanti (900ture ) aveam aproape -0.6 , adica acul abia se apropia de -0,6 , dar cu 1300 am relaxat -0,7 si chiar inca putin in jos , sa zic un -0,72.
Cu axele de 1300 la 4000ture intr-a V-a pe A2 , am la 130km/h ( pe ceas , nu sariti la mine .... da ? ) cam -0,23 catre -0,25 bari ( ca nu pot comanda perfect stabil si apare si panta drumului in ecuatie... )
Cu axele de 1100 in aceleasi conditii ca cele de sus , aveam o depresiune de -0,45 si cobora chiar spre -0,5bari , in plus masina se arunca mult mai agresiv la pedal to the metal , dar in oras se simtea diferenta in minus la turatii joase , de aceea am revenit la cele de 1300

Consum ?
Pai consumul pare a fi in favoarea celor de 1100 pt ca asta iarna , mergand cu socul tras cam 4-5km si ajungand la 75G cam in 7km din cei 10 ai drumului , consumam "flatline" fix 11,5% in Bucuresti
Acum cu cele de 1300 consum la fel , dar intre timp am montat si un EEBIO ( care-si aduce si el aportul la putina economie ) iar afara e cald si nu merg mai mult de cateva sute de metrii cu socul tras.
Motorul si cutia neschimbate , durata testului cam 5500km cu axe de 1100 si cam 5000km cu axe de 1300 conditii identice de drum , adica acelasi traseu prin Bucuresti , aceleasi iesiri bilunare pe A2 pana la Drajna...
deceneu32 a scris:
b28kft a scris:Si-au luat la cioc.

Adica?

Adica: ieseam de la carbotest, schimbasem bujiile, noxe pauza, pivoti / bietele / planetare noi abia montate. Mi-au puricat TRS-u' pana s-au plictisit, mi-au scos o roata sa vada ca n-am modificat butucii... Voia cu orice pret sa ma lase fara talon, da' au luat -succesiune de cuvinte urat- Si tot io tare-n gura: Da' franele nu le verifici? Pai... n-am stand de frane... CUUUUUM?!???? Tu faci verificari pt siguranta circulatiei si nu testezi instalatia de franare?!??? Unde fac reclamatie???
b28kft a scris: Si tot io tare-n gura: Da' franele nu le verifici? Pai... n-am stand de frane... CUUUUUM?!???? Tu faci verificari pt siguranta circulatiei si nu testezi instalatia de franare?!??? Unde fac reclamatie???

Ai fost tare!Felicitari! Si ca o mica exemplificare a discutiilor noastre de aici:
Functionare Ceas Vacuum
Scuzati miscarea, dar filmam cu dreapta si mai schimbam vitezele din cand in cand scorpioane cred ca este o diferenta intre ceasuri,in indicatii ma refer,pentru ca in 0.6-0.75 cel putin dupa ceasul meu nu merge,adica mergi intr-o frana de motor foarte fina... ce-i drept nu am axe de 1.1 ci de 1.3 ...dar totusi,depresiunea aia e mai mare decat depresiunea la relanti,unde sarcina e minima... Azi am montat un Solex de 1.1 pe motorul de 1.3.
Primele diferente fata de un Solex de 1,3:
1 - un suierat ascutit din carburator ( nu foarte puternic , dar auzibil clar )
2 - depresiunea la ralanti sta pe la -0,7 by default ?! CU MOTORUL RECE , adica si la carbul de 1,3 sta acolo dar nu de la inceput , ajunge la -0.7 cand temperatura ajunge pe la 65-70Grade , la pornire , fara soc (adica cam la 45-50grade) depresiunea sta pe la -0.64 si scade spre -0.68 +/- ceva pe masura incalzirii.
3 - motorul face mai urat cand se deschide treapta a 2-a.

Urmeaza sa-l vad si-n trafic ca-i deja sus pe masina pt teste.

E cam aiurea cu cititul indicatiilor pt ca ceasul meu (http://www.autoaccesorii.ro/standard_products.php?id=1442) este gradat din -0,2 in -0,2 ( adica 0 ; -0,2 ; -0,4; -0,6 ; -0,8 ; -1 ) iar intre doua indicatii sunt 4 repere care definesc 5 zone deci te cam chiorasti ca sa pricepi la cat dracu e acul... si eu l-am pus si undeva unde-l vad cam la limita ... Scorpioane , am carb nou de 1.1 care l-am pus pe motor de 1.3 . Nu se merita cu jigloarele originale . Doar un consum mai mic cu aproximativ 300 ml la suta dar valabil numai afara . In oras este mai puturoasa la demaraj si consumul se poate ridica cu un litru in plus datorita demarajelor mai dese si fortate . Putin mai bun decat carbul de Dacie este .
Suieratul se aude de la jiglorul de aer , pe acolo iti trage aer mai mult la un motor de 1.3 decat un motor de 1.1 .
Depresiunile nu le stiu caci nu am masurat niciodata .
Deci am facut consum Bucuresti-Galati si mi-a iesit 5,6 cu carbul de 1.1 pe motor de 1.3 . Mai mult de 140 km/h nu tragea motorul chiar de era pe ambele camere dechise . In oras mi-a luat 11 la suta cu carbul de 1.1 , mai mult decat carbul de 1.3 care imi lua 10 la suta , si asta vara .
Pe carbul de 1.1 nu are debit de aer aspirat cum are la carbul de 1.3 si se simte din talpa . am venit acasa ieri seara cu carbul de 1.1. Treapta 1 este cu adevarat mai potolita , dar treapta a 2 -a este bestiala si-n plus are frana de motor mai teapana decat la carbul de 1.3 + EEBIO ! In plus te infige in scaun cat de repede se arunca cand ii dai blana .
In Bucuresti pt mine cred ca-i ok , pt ca eu merg destul de linistit , nu fortez inutil , dar am locuri cheie pe traseu care se parcurg NUMAI cu camera a 2-a deschisa , si asta de 1,1 convinge mai bine la capitolul asta. Dar hai sa nu ma grabesc cu concluziile. Mai am vreo 500km de facut cu masina asa si vedem la urma : consum , multumirea soferului , a pasagerilor... Pasagerii clar o sa fie mai nemultumiti. La mine cel putin, la fiecare schimbare comenteaza don'soara
b28kft a scris:
deceneu32 a scris:
b28kft a scris:Si-au luat la cioc.

Adica?

Adica: ieseam de la carbotest, schimbasem bujiile, noxe pauza, pivoti / bietele / planetare noi abia montate. Mi-au puricat TRS-u' pana s-au plictisit, mi-au scos o roata sa vada ca n-am modificat butucii... Voia cu orice pret sa ma lase fara talon, da' au luat -succesiune de cuvinte urat- Si tot io tare-n gura: Da' franele nu le verifici? Pai... n-am stand de frane... CUUUUUM?!???? Tu faci verificari pt siguranta circulatiei si nu testezi instalatia de franare?!??? Unde fac reclamatie???




Se uita la data de expirare a trusei de prim ajutor sau extinctorului???

Imi poti spune exact la ce sa uitat si cum au procedat...ar fi bine de stiut...! Verifica si unghiuri de fuga sau ceva de genu asta la roata,...trage si impunge de ea...??? e cam offtopic dar
verifica jocurile toate roatele,nu si unghiurile
se leaga de burdufuri imbatranite,crapate,taiate... Trusa, triunghiuri si extinctor nu mi-au cerut. A pus cricu', a suspendat (voia sa bage crocodilu' hidraulic si i-am spus "asta sa i-l pui maica-ti sub pat, la mine pui cricul original, ia d-aici si da la manivela"), a tras de roti, s-a uitat la burdufuri - pivoti, bielete si planetare NOI- s-a luat de jante ca cica am flanse, a vrut roata jos sa se convinga, l-am pus sa dea roata jos ca n-are slugi si s-o pun ala loc, a scos o jucarie de aparat pt noxe, a luat alta teapa, tocmai ieseam de la carbotest si, bineinteles, n-a sesizat ca am anvelope 165/13 Era un puradel de inginer proaspat iesit din facultate, nu stia nici ce-i aia clapeta de soc, mi-am batut joc 15 minute de el saracu'. Si, ca sa fie umilinta maxima, l-am intrebat la final: si franele nu le incerci? Raspuns cu voce tremurata: nu am stand de frane... Zic: Tu faci verificari pt siguranta circulatiei si nu verifici franele?!??? Ce rar-ist incompetent mai esti si tu??? Unde fac reclamatie???
Daca stii legile si ceva mecanica, ii faci de se spanzura.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community