Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

PH 20 YWA
Pagina Anterioară  1, 2, 3, ... 19, 20, 21  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
daca tin eu bine minte,un far are dispersorul matuit?mai bine le desfaci si vezi ce si cum se petrece in ele,abia le si cureti la interior Nu e ma ca la Almera si nu am cum sa aplic metoda aia E pe principiu asemanator cablurilor de frana de la bicicleta. Care ziceati ma ca Oltcitul e masina ciudata facuta la betie? XM ul cred ca a fost facut dupa o betie cu absinth (din ala, nu din alalalt, normal). Prima spalare dupa aproape 1 an
... care a tinut fix o zi. Astazi arata de parca nu a mai fost spalata de doi ani.
Dreamer a scris:Prima spalare dupa aproape 1 an

Masinile se spala cind incepe a da caldura; niciodata iarna . Sa stii ca nici eu nu sunt fanul spalarilor iarna, din mai multe motive. Dar am zis ca daca tot era uscat pe jos si mergeam la intalnirea aia Club Citroen + Oltcit Club de la Cheia, dar la care n-au mai venit alti oltcitisti decat Drinkerul si cu mine, sa spal barca. Ei, dupa ce am spalat-o, arata super. Si spre surprinderea mea, nu au inghetat clante, busoane de rezervor, etc, desi a fost frigut noaptea. Bineinteles ca ieri dupa ce am iesit din Sacele drumul a devenit ud, am prins masini din urma si masina s-a murdarit si mai rau.

Partea nasoala este ca se pare ca trebuie sa dau jos farurile pentru a verifica reglajele. Unul bate dupa avioane, iar celalalt bate la 10 metri.


Pana una alta, asa arata acum la interior: alta viata Am mai descoperit o chestie. Cursorul pentru reglat inaltimea nu merge pana in capat in pozitia de minim jos. Pana acum daca trageam de el inspre pozitia aia, totusi cobora masina. Dupa ce am reglat inaltimea pe fata, acum fata coboara, spatele nu. Trebuie sa imi bag nasul nitel in reglajul corectorului de inaltime de pe spate, eventual in corector, poate e intzepenit.
In rest, porneste usor, se ridica repede si egal fata cu spatele, coboara de spate relativ repede dupa ce e oprit motorul, deocamdata nu ii mai fac nimic, ca e prea frig si prea multa zapada. Pe zapada mi se pare cam ciudat, e mare barca si totusi nu am reusit sa o fac sa patineze la plecarea de pe loc, deh, cutie automata si pneuri de iarna. si de ce te plangi ca nu patineaza? Pune tu frana mai brusc sa vezi ce incepe sa iti creasca viteza Astazi Cristi a facut cunostinta cu personalitatea XM-ului... nu l-a stricat, dar mai mult va poveste el ceva legat de lhm ? Nope, legat de benzina. Mai precis de lipsa ei.
cristi_s a scris:Nope, legat de benzina. Mai precis de lipsa ei.


cel mai nenorocit lucru care ti se poate intampla. Mai ales cand mai ai 10 minute pana la intrarea in probele de orientare si 1000 de metri de alergat pana la prima benzinarie. Viatza! am condus o vreme un xm tot de 2 litri dar cu cutie manuala, arde benzina repede, dar iti ofera un confort superior muuultor masini din ziua de azi.
Imi mai place un lucru la ea, are, pe langa becul clasic de benzina ce indica ca ai intrat pe rezerva, becul ala portocaliu (scrie pe el ceva gen k+, parca de la sonda lambda sau nu stiu exact) care se aprinde cam cu 1-1,5 minute inainte de a se opri motorul cu totul - atunci trebuie sa cauti un loc de parcare imediat! Ultima oara am patit asta asta vara la dorobanti intersectie cu dacia, nu trebuie sa spun cat de penibil a fost ca impingeam 2 oameni un xm chiar in fata cafenelelor de pe trotuar dee acolo Super tare faza cu beculetul portocaliu. Te scapa de multe priviri nedorite. Alta boacana: s-a rupt cablul de deschidere a capotei. Norocul meu ca era capota deschisa. De fapt, ca sa inteleaga lumea. De ceva vreme, din cand in cand, dupa ce deschideam capota, ramanea mecanismul intepenit pe deschis si nu se mai inchidea. Am dat vina pe incuietori, dupa ce le impingeam la loc se inchidea capota. Ei, ieri, cand am impins incuietorile la loc, s-a rupt cablul din sertizarea dinspre incuietoare. Asa ca, demontat masca intre faruri (ocazie cu care am constatat ca trebuie sa repar lampa de pozitie stanga, are piciorusul rupt, plus ca am reusit sa rup 2 fire din 4 si acum nu mai am pozitie pe fata ), incercat remedieri, cablul e intepenit complet in manson. Pana la urma aplicat vechea solutie cu sarma.
Asa ca, acum caut cablu de deschidere capota. Dar cred ca nu il caut unde trebuie. Norocul meu e ca acest cablu e din doua bucati si imi trebuie partea dinspre inchizatori, ca altfel demolam tot bordul si pragul ca sa il schimb
cristi_s a scris: [...]ca altfel demolam tot bordul si pragul ca sa il schimb


Bine ca nu e Oltcit .. ca trebuia sa scoti si bancheta spate (metoda omologata de H) @cristi_s: la toate rablele mele am rupt cablul de la capota; niciodata nu am cumparat unul original; se poate rezolva cu cablu de frana de bicicleta si il tragi prin camasa (asta daca cel vechi nu mai ajunge)

Ca sa il blochezi in incuietoare ii faci vreo 2-3 noduri in acelasi loc si obtii un fel de gogoloi care e mai bun decat sertizarea aia. La XM am vazut ca e din 2 bucati, innadite in dreptul bateriei. Buei, eu n-am bicicleta, incerc cu un cablu de capota de Oltcit, sper sa gasesc unul prin catrafusele mele. Daca aveam piulita aia cu surubel de vine pe cablul de la capota de Oltcit ca sa tina bucla, rezolvam imediat. Cablu de frana de bicicleta sunt 2 variante de a gasi:

1 - il opresti pe unu cu varsta intre 12-8 ani (care merge pe bicicleta) si sub amenintarea a 2 perechi de palme, il convingi sa ti-o imprumute o juma de ceas (faci asta pana vine taso' sau masa')

2 - la tarabe cu 1 ron bucata

Pt blocare mai poti folosi si partea aia metalica de la o rigleta electrica. Cureti plasticul si obtii cam ce ai nevoie Apropo de cabluri... eu zic sa schimbi si cablul de acceleratie, cu cel pe care ti l-am dat, nu de alta dar o sa moara cand iti e mai drag.... Ma, daca reusesc maine sa rezolv ce mi-am propus, o sa il schimb si pe ala. Daca nu e frig, ca ieri mi-au degerat mainile pe chei.
Vreau sa demontez farul dreapta sa vad reglajele, sa fac alimentarea pozitiilor pe fata si sa fac cablul de capota. Plus verificat daca merg ambele claxoane, ca am impresia ca unul nu merge. daca vrei sa pui alt cablu...incearca cablu de frana de moped sau de motocicleta . sunt mai rezistente. Gata, am luat cablu, 3 RONi, maine sau dupa masa ma apuc de treaba. E cam la fel, daca nu mai gros nitel, decat ala de pe masina. mai cristi,piesa aia cu surub,se poate inlocui cu succes cu partea metalica dintr-o cupla dinaia de cabluri cu doua suruburi(de instalatie electrica)
dar vezi sa fie de diametru mai mare,sa poti baga cablul de doua ori prin dansa Da, corect, doar ca ce reglete de 2 lei am vazut in ultima vreme, mi-e cam frica. Tot un nod e mai sanatos Cristi incearca pe la Practiker.La electrice.Sigur gasesti acolo asa ceva. Mercic, dau o fuga azi, ca si asa mai am ceva treaba prin zona aia. Si farurile bre ... sa reuseasca sa doama linistit si vecinul de la 3
Ieri nu ai zis nimic de gratar ... ca punem cheile la foc mic si nu iti mai inghetau mainile pe ele cablul de la clampota mai bine fa-l cu rigleta ca tine garantat... oricum, daca ramai cu cablul rupt si capota inchisa, se deschide tare usor...
farurile am impresia ca sunt sarite din nucile alea in interior... tre' sa le desfaci si sa infigi oglinzile la loc;
cu inaltimea.... vezi ca e ceva mai complicat decat pare; daca tu ai reglat inaltimea pe fata din tija de comanda.... nu este bine deloc; inaltimea se regleaza din piesa de pe bara stabilizatoare.
a 2-a telecomanda de la alarma este la mine; adica... e o telecomanda identica cu aia de o ai, pe care iwa a uitat sa o ia de la mine, si trebuie doar invatata, si va merge; pe de alta parte, daca nu iti merge deloc cheia in yale, am impresia ca stiu eu ce se intampla acolo; cel de la care am luat eu masina, mi-a mai dat inca o masina pe care am taiat-o... am impresia ca el a schimbat contactul, si... cheia ta de contact se potriveste la yalele de le am eu, iar cheia mea de la contactul ce il am pe acilea la yalele de la tine de pe masina; sa videm, poate gasim o cale sa inversam situatia E bun, deci yalele mele sunt la tine si ale tale la mine. Motiv de intalnit la o bere.
Inaltimea pe fata am reglat-o din piesa aia care care este pe tija de comanda a corectorului de inaltime. E ca o clema fixata de un surub cu cap de 8. Ca alta metoda de reglaj nu prea vad.
Cu farurile, e mai ciudat, ca raspund la reglaje, adica daca invart de reglaje se vede cum se modifica pozitia fascicolului, doar ca la ala din dreapta e prin balarii, etajul 3 & stuff.
cristi_s a scris: & stuff.


bre... dai o bere Evident. La Medieval.
Mic update. Azi nu a mers nimic. Desi vremea a tinut cu mine. Si am avut ajutor de nadejde pe Dreamer.
Am inceput cu demolat cablul de la capota. Intr-adevar are o imbinare sub baterie. Am scos partea dinspre inchizatoare, era intepenita in manson de a trebuit scos cablul cu patentul. Am zis sa verific si partea cealalta, sperand sa fie totul in regula. Da' de une, si aia era intepenita. Bun, am incercat sa bag spray degripant pe manson si sa il plimb de cateva ori. Dupa care am observat ca in partea dinspre clapeta de comanda era cam tocat si se mai tinea in cateva fire. Plus ca mergea la fel de greu. Vazand ca are capatul identic cu cablul de bicicleta, am decis sa il scot afara si sa il inlocuiesc complet. Proasta idee. Dupa ce m-am chinuit o zi intreaga, nu am reusit sa bag noul cablu pe manson, se tot intepenea. Asa ca am demontat si mecanismul de comanda, in ideea de a monta cablul cu mansonul intins drept. Sinistra idee. Beti proiectanti. Piulitele care tin mecanismul clapetei de comanda sunt fixate de caroserie cu doua colivii ... din plastic. Evident, s-au tocat si au iesit cu totul afara. De pus altceva nu merge, deoarece comanda e pe prag, ar insemna sa gauresc pragul si sa sudez doua piulite.
Asa ca deocamdata am abandonat treaba, am gasit un actuator de portbagaj de Audi A6, pe care l-am avut pe vechiul Oltcit. Ma gandesc sa adaptez actuatorul si am scapat de probleme, tras nspe mii de cabluri.
Tot azi am dat jos si farul din dreapta, era reglajul aiurit rau de tot, l-am desfacut si l-am pus la ochi, acum astept sa pot sa merg cu masina pe loc drept sa reglez farurile ca lumea.
In concluzie o zi naspa. A, evident, s-au retezat firele de luminile de pozitie stanga exact de la iesirea din mufa (care mufa e turnata, asa ca am distractie cu innaditul firelor), s-a spart clema de fixare a lampii. Plus s-a retezat un fir de la un papuc de sub bord.
Life sucks. da... am banuit eu ca ai reglat inaltimea de acolo; nu e bine undeva pe bara stabilizatoare exista o clema (un colier din 2 semicercuri) stranse cu un surub de 7 (cap 11). ala tre' desfacut, si se roteste prostia aia pe bara pana setezi inaltimea; acum, daca ai umblat la tije, nu mai ai ce sa reglezi, tre' facute toate, ceea ce e oarecum mai delicat;
la far, am mai patit si eu la asta a mea; chiar daca sare doar dintr-o clema oglinda, tot se regleaza, numa' ca bat in corcodus sau jos in canal, cupa caz.
piulitele alea de spui tu de ele de pe prag, am impresia ca sunt la fel ca cele de la dacie, alea in care se prinde manerul de usa fatza in partea de sus... poate stii despre ce vorbesc; oricum, cred ca mai am eu pe acilea chiar de xm, in cazul in care nu gasesti sub nici o forma.
reglajul inaltimii recomand un drum pana la cristi stan, sau... daca ai chef de un drum pe la craiova, te ajut eu cu placere... totusi... ce nu facea? Merci de pontul cu piulitele, nu ma gandeam. Cred ca si la Oltcit sunt niste piulite din alea, la manerele usilor. Sa vad daca gasesc pe la mine.
Cu inaltimea: statea cocotata de bot. Ma miram eu sa fie asa de simplu, ca prea am rezolvat repede. Deci am gresit, de aia am terminat repede. Nu e bai, urcam pe rampa saptamana viitoare si refacem tot. De data asta bine. Plus ca vreau sa depistez precis scurgerile de LHM, ca deja lasa niste pete verzi pe asfalt. scurgeri de lhm poti sa ai in urmatoarele locuri:
- la cilindrul de forta de la caseta, in partea dreapta; daca iei viraj maxim stanga si te uiti pe acolo, se vede ce si cum; ori curge pe la simering, ori pe la mansonul recuperator; (la mine au fost ambele)
- la vana rotativa de la caseta, pe la simeringuri;
- in fata la distribuitorul de servo (ala patrat cu 5 conducte de e montat pe cutie), pe la capacele pistonaselor, dar nu cred, ca ala e refacut de mine cu oringuri noi...
- in fata pe la disjunctor, la oringul de la capac...
- pe la diverse conducte...
- si ultima varianta... cea mai nasoala... pe la diverse furtune de retur
dj01fad a scris:
- in fata la distribuitorul de servo (ala patrat cu 5 conducte de e montat pe cutie), pe la capacele pistonaselor, dar nu cred, ca ala e refacut de mine cu oringuri noi...


vezi ca acolo e o conducta care se slabeste Cred ca am zarit niste scurgeri pe la retururi pe la caseta de directie cand am surubarit la corector. Asta, este, o sa le depistez si o sa le elimin cand o fi vremea mai buna.

Pana una alta, azi am reusit sa rezolv partial problema inchizaotarei de capota, am tras cabluri noi, cu mansoane noi, am innadit cu reglete electrice, functioneaza bine. A mai rapas de pus piulite in prag si de montat mecanismul clapetei de comanda.

Am reconditionat mufa lampii de pozitie stanga, am reparat si clema de plastic de fixare, printr-o metoda tipic romaneasca. Am observat ca nu mergea semnalizarea stanga fata, si cand am demontat lampa, ce credeti? S-a rupt clema. Am incercat sa repar cumva, nu a mers. Deocamdata am facut o "barbarie", am indoit mijlocul clemei metalice la 90 grade, ca sa fixez lampa pe pozitie. In mod ciudat, merge si sta lampa la locul ei. Oare de ce s-au complicat proiectantii cu cleme de plastic peste cleme metalice? Aaa, stiu, absinthul. Plus ca totul era ok, becul nu era ars, dar dupa ce am curatat papucii, a mers totul ca lumea. Funny. Totusi, cand o sa am bani in buget de alocat pentru asa ceva, cred ca o sa cumpar niste lampi de semnalizare si niste lampi de pozitie noi.

Am refacut si o mufa de sub bord ce avea un papuc rupt, habar n-aveam de la ce este. iwa, ghici? Acum se aprinde becul de la frana de mana.

Am dat jos motorasul pas cu pas de ralenti, l-am curatat, ca avea niste depuneri negre si vascoase prin el. Acum astept sa vad daca mai face figurile pe care le facea la pornire cateodata. Daca nu, inseamna ca aia era problema.

Am reusit oarecum sa dau de cap problemei farurilor, in sensul ca unul era desurubat la maxim, iar celalalt era insurubat la maxim din reglaj. Acum astept cu interes un drum pe o sosea dreapta si orizontala, ca sa pot regla linistit.

Am reusit sa fac ordine in portbagaj si in masina. Moaaaaaa!
Baga bre si niste poze, sa vedem si noi XM-ul renascut Pai bine zice Corbul,pune si matale niste poze,sa vedem XM reloaded,ca macar eu l-am vazut de 2 ori pana acum! Eu l-am vazut de multe ori, dar niciodata nu era
cristi_s a scris:ordine in portbagaj si in masina.

De abia aveai loc sa pui un rucsac pe bancheta Deocamdata e ultra super mega jegoasa. Adica starea ei obisnuita, deci nimic nou pana acum. O sa fac si poze, poate chiar azi, daca tineti mortis.
Vad ca pana acum curatatul motorasului pas cu pas de ralenti a functionat, ieri am pornit-o de cateva ori si nu a mai facut figuri absolut deloc. Mai ramane sa finalizez deschiderea capotei si sa trec la urmatoarea problema de rezolvat. Stiam eu de ce iti dau tie masina asta .
have phun Sa o faca si apoi o ceri inapoi! Da ma, dar dupa aia o sa coste peste 2000€.

Aseara era sa fac un crash test cu o Leguma. Prima oara am crezut ca are iwa ciuda pe mine si vrea sa scurteze spatele la XM cu orice pret, ca e prea mare. Am pus o frana de am lasat rotile pe asfalt, din cauza ca am vazut tarziu pietoni pe trecere, masina a blocat rotile si s-a dus sanie (cel putin asa am avut eu impresia, se pare ca totusi nu), dar leguma din spate venea vijelios cu ABS ul in functiune spre bara din spate a XM ului, noroc ca a avut loc pe banda dreapta si a trecut pe langa mine.
cristi_s a scris:dupa aia o sa coste peste 2000€.


Plus "PH 15 YWA" sa ai si tu MASINA sa sti ca masina se duce sanie, dar lasa din gume pe asfalt, din cauza ABS-ului care nu functioneaza, dar cu toate astea se opreste , spre deosebire de altele
cristi_s a scris:Totusi, cand o sa am bani in buget de alocat pentru asa ceva, cred ca o sa cumpar niste lampi de semnalizare si niste lampi de pozitie noi.


haha.... o lampa de pozitie este minim 120 de lei, iar o lampa de semnalizare cu proiector este minim 500 de lei...
oricum, daca reusesti sa gasesti la un pret mai bun, ma abonez eu la alea de le ai acum pe masina.... asta daca le vei da
apropo... o instalatie de AC nu te pasioneaza pt dansa? te anunt de pe acum ca trebuie sa dai bordul jos Piei, ispita. Serios acum, cat este instalatia? Nu sunt eu fan AC, dar din cand in cand poate o sa am nevoie de ea. Doar ca acum stau foarte prost cu finantele, ultimul raliu m-a cam secat de bani. Dar a meritat.

Mai arzatoare problema este urmatoarea: stii pe undeva unde gasesc un set complet (20 bucati) de suruburi pentru jantele de aliaj de le-a pus poza iwa pe pagina anterioara? Alea originale de XM, reconditionate.
Merci.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, ... 19, 20, 21  Următoare
Pagina 2 din 21
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community