Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

PH 20 YWA
Pagina 1, 2, 3 ... 19, 20, 21  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
De ceva vreme incerc sa gasesc timp sa fac acest topic, dar...
Revenind.
Masina este un Citroen XM Serie 1 din 1990 (more info here: http://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_XM )

Motorul este 2.0i de 94 kW (de fapt 89 kW), 175 N·m si o viteza maxima de 201km/h (din care am atins 180km/h dupa care am stat cuminte ).
Ca dotari exista asa:
- cutie automata in 4 trepte
- geamuri electrice fata + spate
- scaune electrice fata
- oglinzi electrice heliomate
- al 13 geam (sub haion)


Ca orice Citronel ce se respecta din momentul achizitionarii a avut diverse toane:
- s-a rupt furtunul principal de alimentare cu LHM (eram pe la Iasi, multumesc DanH pentru ajutor atunci (si pt patent ))
- a decedat o fisa de la bujia de pe cil 3 (s-a rezolvat cu un set nou de fise Global de la Al Padrino - aprox 65ron)
- s-a rupt cureaua de la pompa hidraulica, prin urmare masina a petrecut o noapte in fata la Casa Presei (s-a rezolvat prin inlocuire cu curea noua - aprox 25 ron)
- s-a rupt un cap de bara cand am fost sa fac geometria la roti (toata lumea a zis ca a fost din cauza celor de la service-ul care trebuia sa faca geometria (au incalzit capul de bara sa il desfaca, si apoi au dat cu apa pe el sa il raceasca mai repede), am ajuns cu masina la service si m-a costat fix 50 ron)
- a inceput sa scoata un zgomot ciudat ca o bataie la peste 2000 ture (s-a rezolvat prin schimbarea suruburilor de la convertizorul de turatie din cutia de viteze - aprox 350 ron)
- a decedat bobina de inductie (s-a rezolvat cu una noua - 350 ron)

Modificari si adaugiri:
- discuri si placute frana Ferodo (modelul mare de etrieri) - aprox 1200 ron
- schimb ulei motor - Castrol 10w40 (4l * 35 ron)
- schimb ulei cutie viteze - Castrol ATF Dextron 2 (8litri * 75 ron)
- filtru de aer nou - aprox 15 ron la Al Padrino
- instalatie Xenon H1 pentru faza scurta
- alt haion (s-a spart luneta si a fost mai simplu sa schimb tot ) haionul este acum albastru dar nu prea se vede, prin urmare asa va ramane - aprox 250 ron
- esapament nou (1 bucata catalizator pentru 5000cmc, 2 tobe intermediare, 1 toba finala) - aprox 1300 ron
- 1 suport motor (dreapta jos), 1 cap planetara (dreapta), si rulmentul aferent - aprox 400 ron
- 1 sfera (punte fata, sfera de Hidractive) - aprox 150 ron
- 2 bielete directie, 1 cap de bara (cel care nu fusese schimbat) - aprox 300 ron
- pompa de frana (masina se lasa foarte repede de fund) luata noua de la ATS - aprox 950 ron

Stuff to do:
- pragurile trebuiesc aranjate un pic au rugina la suprafata si arata de parca am fost pe macadam (de fapt am alunecat de pe o bordura )
- roata dreapta fata este mai in spate cu 4 mm, in urma unei borduri
- jante si gume noi. Am gasit un set de jante pe 15 originale de XM ce vor intra la vopsit, dar care din pacate vor fi gata dupa nationala. Am si un set de jante pe 17 ce din pacate nu intra pe spate si prin urmare le voi vinde / schimba.
- trapa Webasto (electrica, deschidere in 2 pozitii, senzor de ploaie si timer, marime large (adica cat sa acopere complet partea din fara a masinii) - aprox 450 eur)

Masina astazi implineste 5 luni de cand e la mine, timp in care am avut cateva incidente neplanificate dar timp in care am facut aproximativ 8000km fara probleme majore. Cam toata partea de manopera a fost facuta la service-ul dl. Ciocarlan din cadrul Automecanica, pe care il recomand cu caldura. Haionul a fost schimbat in Ploiesti la Cristi& Mihai Stan - service pe care de asemenea il recomand.

Poze se mai gasesc pe ici pe colo dar mai multe voi pune in zilele ce vor urma

Dupa 5 luni pot spune ca imi vine foarte greu sa conduc o masina cu suspensie clasica fiindca mi se pare foarte aiurea... Sa ai bafta de ea, si fara evenimente neplacute.

Ce sa spun - cu cat ai bagat in ea iti luai cateva olticiuri Da' diferentele exista...dai un ban dar nu-l mai ai Super masina! Cu varianta V6 se fugareau baietii prin 'Ronin' Bafta cu ea si fara incidente neplacute.
Canapelele alea de scaune sunt geniale...
Si spatiul stateam vineri cu picioarele intinse ca placinta si scaunul nu era dat la maxim in spate. Mda... deci problema mea cu aprinderea nu era de la bobina.... acum o sa schimbam modulul de aprindere...

L.E.:
Revenind... se pare ca problema era de la o mufa... am curatat ambele parti, si acum se pare ca merge... sa vedem mai departe... Si.............vii cu ea la intilnire? El o sa incerce Ma iwa, la o masina cunoscuta pentru problemele penibile la instalatia electrica, nu ti-a dat prin cap sa cureti intai mufele? Un spray e mult mai ieftin decat o bobina? trebuia schimbata si bobina caci era cea originala a masinii si incepuse sa se dezintegreze.

Culmea este ca noi de fiecare data cand umblam pe acolo dadeam cu spray de contacte si dupa asta totul mergea perfect.
Problema era un fir ce era iesit din mufa si facea contact doar pana cand se oxida. Aseara am dat cu aer sub presiune si a sarit de tot firul respectiv si asa am vazut ce si cum. Dupa asta am cules maretul fir si am facut o lucratura "ruseasca" acolo. Sper sa tina Așa pățisem și eu cu firul de alimentare a moduluilui, ăla mic și verde... mama lui încă eu rămăsesem în mijlocul bălții Ialomiței, la 20 km distanță de contact cu civilizația Acum ceva timp mi s-a pus pata de a pleca la mare (lucru rar intalnit).
Am gasit pe aici o harta referitor la cum sa ajung la COrbu, auzisem de locatie, am mai vorbit cu EEK pentru "more info" am printat ce era de printat si vineri noapte in ciuda codului galben si a vremii infecte anuntate am plecat la drum.

Drumul pana acolo a durat aproximativ 5 ore:
- plecare bucuresti in jurul orei 0
- bucuresti -> cernavoda aprox 2 ore
- cernavoda -> corbu aprox 2 ore
- corbu -> plaja aprox 1 ora
- stabilire loc campare in jurul orei 5:30

Drumul Bucuresti -> Corbu a fost destul de bun exceptand mici zone unde am schimbat drumul dat de EEk din cauza cretinului de GPS si prin urmare am dat in mari cratere, dar nimic special sau de netrecut.
Drumul Corbu -> Plaja a fost cam asa: asfalt relativ bun pana in Vadu, o bucata mica de macadam pana la intrarea in RBDD, apoi drum betonat unde trebuia avut grija la trecerea de pe o dala de beton pe alta caci nu mai erau chiar aliniate si te simteai ca si cum mai urcai cate o bordura din cand in cand, ultima bucata (facut stanga la salcia mare de pe drumul betonat ) a fost integral pe pamant / nisip, dar relativ drept si fara probleme. Am ridicat masina si viteza constanta a fost de 20 - 30 km/h.

Am ajuns la cherhana... am presupus initial ca este a celor de la garda de mediu si nu stiam cum sa plec mai repede de acolo am facut dreapta si am mers putin paralel cu plaja pana am gasit un loc gol unde am tras masina aproape de plaja si am pus cortul.

Vremea a fost dementiala, a plouat doar sambata spre duminica si atunci a plouat.... Drinkerul a avut o cumpana... daca se rupea cortul urma sa moara, dar spre norocul lui a tinut. Nu am pierdut nici macar un bat de la cort.

Pe plaja a fost frumos, lume putina, lume de treaba, toate bune si frumoase...

Va recomand locatia cu conditia sa va tina masina
Si aveti grija la 2 aspecte:
- bate un vant crunt, prin urmare aveti nevoie de un cort calumea
- vedeti pana unde bagati masina... eu era sa raman in nisip. Daca totusi faceti prostia aveti 2 variante: 1. Mergeti la cherhana si vorbiti cu cei de acolo (s-au intrebati de dl. Mitus cu tractorul); 2. Gasiti niste posesori de jeep-uri adevarate cu capestan sa va traga afara.

Masina surprinzator nu a avut probleme, exceptie facand firul mic de + de la electromotor care se oxidase si daca dadeai la cheie nu se intampla nimic , dar asta s-a rezolvat repede cu putin WD40

p.s. Eu nu am dat de cei de la RBDD care trebuiau sa "taie" bilete la intrare, drept urmare nu am platit nimic.

p.s.2 Multumiri celor de la GTC Auto pentru amabilitatea de a ne arata monstruletii lor de masini

p.s.3 Poze data viitoare caci de data asta nu am facut nici una Bre ... daca a rezistat la 2150m, nici nu imi faceam probleme ca nu tine la mare Eu am purtat pe munte un cort tip iglu vreme de 12 ani si i-am pus cruce la Portita, pe un vant din ala ca la mama lui. N-au rezistat betele. De atunci corturile mele nu au mai mult de 1 metru si 10 cm inaltime.

Apropo, ca sa ancorati cortul pe nisip se procedeaza la modul urmator: se iau PET-uri de pe plaja (sunt destule, le aduc valurile), cate unul pentru fiecare ancora a cortului; se umplu PET-urile cu apa de mare si se insurubeaza dopurile; se leaga gaturile PET-urilor de sforile cortului; se ingroapa PET-urile la 30 - 40 - 50 cm adancime. Va garantez ca nu mai pleaca din loc cortul, doar bete rezistente si tenda ca lumea sa aveti. asa lupule mai zi Si daca esti in pustiu (adica pe plaje gen Corbu, Portita, grindul Chituc), daca ai la tine o barca pneumatica si te-a tampit soarele: sapi o groapa lunga in nisip (cam lungimea barcii) aruncand nisipul intr-o singura parte, intorci barca cu fundu-n sus deasupra gropii, in partea opusa malului de nisip ridici barca pe vasle si... ai umbrar. Mai poti sa folosesti si pelerina de ploaie daca ai in dotare, ca sa pui peste vasle. Singura problema e ca mustele cauta si ele umbra pe arsita aia.

Sau, varianta simpla, iti iei umbrar de la Carrefour/Cora/Metro/Selgros, da' trebuie ancorat cu simt de raspundere.

Si daca tot am vorbit cu Iwa despre problema uitati ce-a vazut ochiul meu in... parca in 2002, la Portita:





La vremea aia nu aveam aparat foto. Am vazut, m-am intors in Bucuresti, am povestit la colegii de serviciu si la cateva zile o colega imi arata pozele astea si ma intreaba "Auzi, nu cumva asta ai vazut?!?". Evident ca i-am cerut pozele... Superb, nu stiam ca se intampla si pe la noi asa ceva. Si pe langa Buzau am vazut tornade.
MadWolf a scris:... ce-a vazut ochiul meu ... parca in 2002, la Portita...
Nu a fost prin 2005 ? Atunci eram si noi la Vadu. Dupa o noapte in care a fost un tir sustinut de anti-aeriana cu tot felul de trasoare, dmineata a inceput "distractia" cu vint puternic si ploaie orizontala dinspre mare spre uscat. Nu, am refacut calculele uitandu-ma la data pozelor facute un an mai tarziu cand deja aveam aparat foto; s-a intamplat in 2003. Curios e ca pe timpul desfasurarii fenomenului nu era vant iesit din comun si nici nu ploua, era ceva nor si obisnuita briza. Si era aproximativ 8 dimineata. tragea doamnedoamne apa din mare Ca dupa aia sa ploua cu guvizi... Nu dom-le.Acolo era o pompa care tragea apa din mare ca sa o filtreze ca era murdara.Apoi o pune la loc.
Laurentiu a scris:
MadWolf a scris:... ce-a vazut ochiul meu ... parca in 2002, la Portita...
Nu a fost prin 2005 ?

Mi-am revizuit "memoria" prin cautarea unor posturi ceva mai vechi. Furtuna prinsa de noi, citiva care mai sintem inca pe forum (de ceilalti imi pare foarte rau ca nu mai activeaza pe aici dar imi amintesc cu drag de ei), a fost in 2004:
Trimis: 11 Feb 2005, 17:10
Laurentiu a scris:
pui de drac a scris:....si anu trecut am propus...si ar fi interesant sa incercam un gratar si la malul mari...sa gasim un loc fara manelisti.....etc etc etc..
A fost propus, s-a infaptuit, s-a facut si gratar si porumb fiert si bors rusesc si loc fara manelisti. Pacat ca am fost doar citiva iar capac ne-a pus furtuna dar ..................... a fost SUPER.
cum un citronel este un citronel.... iar caroseria la XM se bazeaza in partea din fata pe 2 flanse de cauciuc, mai nou pe partea dreapta a masinii am facut un pic de "lant tunning" pentru a micsora deformarea acestei flanse de cauciuc si pentru a fi sigur ca nu zboara sfera cu totul prin caroserie. In curand se va schimba flansa buclucasa si totul va reveni la normal... sper Vineri am reusit sa scap si eu in final de lantul de la suspensie multumita atelierelor din Buftea

A fost surprinzator de usor:
- suspendat masina de fata (intr-o pozitie precara)
- scos roata dreapta fata
- comprimat cilindrul de suspensie de cateva ori pentru a scoate uleiul din el.
- Desfacut conducta de LHM (surub de 17 - mersi iulica de atentionare ... cheia mea fixa de 17 avea cam 16,5 )
- desfacut surubul de 25 din capul pistonului
- dat cateva ciocane pentru a iesi pistonul
- desfacut sfera de pe flansa cu ajutorul unei menghine si a lui Talash
- montat sfera pe noua flansa
- montat flansa pe masina cu cele 4 suruburi
- bagat capul pistonului prin flansa prins cu piulita de 25.
- montat conducta de LHM
- montat roata
- dat jos de pe cric, prin metoda indoirii cricului:

- pornit masina, facut genoflexiuni... picura LHM pe la sfera -> strans sfera ca taranul.... in continuare picura
- descoperit garnitura pe flansa veche ce trebuia mutata.... desfacut sfera mutat garnitura pus sfera la loc .... facut genoflexiuni
- plecat acasa



Acum vedem ce mai urmeaza... Șurub de metric 10 bă!! Cheie de 17 Cat pe ce sa nu mai gasesc topicul asta. Ca sa nu se supere pe surioara mai mica, primeste si barca un pic de atentie:


Asta pe langa pragurile care sunt inca la Accelerator in garaj si cireada de caluti ce va urma... nice ride Sa facem un mic update:

- improvizat o solutie de moment la timonerie (e fisurat destul de mult suportul schimbatorului) si reglat nitel cablul timoneriei, acum vede vitezele de la P la 2, nu vede 1 dar nu e asa mare problema
- reglat inaltimea pe fata, dupa chinuri in parcare, am urcat masina pe rampa, in 5 minute am reglat corectorul de inaltime de pe fata
- schimbat lamele de stergator
- improvizat o solutie pentru ventilator (mergea cand avea chef el). Variatia de turatie a motorasului ventilaotrului se face electronic, comanda o da un microcontroller . Asa ca am facut un circuit paralel, un releu si un buton. Acum am ventilator cu doua pozitii: OFF si ON, maxim.
- facut curatenie inauntru. A durat mai mult decat pare.
- schimbat becurile de la numar, erau arse
- remediat problema de la proiectoare, se ardea siguranta dupa circa 10 secunde de functionare. Am dat jos blocurile optice semnalizare/proiectoare, am desfacut sticlele, am spalat totul, etansat cu silicon, schimbat fire pe acolo, becuri noi, merge totul brici
- depistat pe unde sufla evacuarea, colierul dintre catalizator si intermediara e similar cu cele de Oltcit, doar ca mai mare. Deci, aceeasi problema.
- depistat cateva scurgeri pe returul de LHM.

Ramane de rezolvat problema farurilor, nu imi dau seama cum se pot regla, unul bate la 10 metri iar celalat bate in copaci in continuare, undeva la etajul 3.

V-ati prins? Ne-am prins: l-ai luat tu. Sa-l porti sanatos Mercic.

Ah, am cumparat antena pentru statia CB, am calibrat-o, se aude brici.
Am mai demolat niste fire pe ici colo, am strans ceva piulite pe la cablajul de la motor. Ah, si am schimbat bateria de la telecomanda si mi-a curatat un amic placa de circuite, ca era cam coclita.
Bai, ce activitati de-a dreptul "modene", nu tu dat jos motor, nu tu improvizat suporturi de toba.
Mai trebuie neaparat sa ii improvizez un scut la motor, ca nu are.

Uitam esentialul: i-am montat termostat, ca nu avea deloc. 39 RONi, nou nout, a sosit intr-o ora la magazin . Alta viata, se incalzeste imediat motorul, nici nu mai consuma asa mult. Cand vad acul ala de la rezervor ca merge pana la 80 litri (tampita idee sa afiseze numarul de litri, parca cu 0 si 1 nu era asa nasol ), ma apuca ameteala. Asa ceva nu trebuie pierdut.Cristi circulind cu ditamai vaporul.
Mai ales cind coboara din ea.Vezi ditamai vaporul si la oprire coboara.............unul mic de tot. Hashule, ar trebui sa vezi ce loc e in spatele scaunului meu. Poti sa plimbi cainele. Daca e chihuahua sigur se rataceste.
Sa stii ca incep sa ma obisnuiesc cu animalul. Plus ca nu mai am problemele de pana acum, cu facutul locului pe sosea. In spatele lui Cristi, parca esti in masina prezidentiala ... trebuie sa mai incerc, de data asta imi iau si o sticla de vin
Masina e foarte faina, mai trebe facute, una alta, dar nimic care sa ridice probleme prea mari.

Sa o foloseti sanatos! ce e mai misto la asta e ca daca o ridici sus de tot nu mai trebuie rampa sa te bagi sub ea,si cristi ca si mie cred ca trecem lejer pe sub ea 1 - Nu pune scut la motor decat eventual doar la baia de ulei
Racirea e mult mai buna asa

2 - Tehnic se poate face taras pe sub masina, numai sa nu incercati (decat daca o asiguri cu ceva)

3 - So stapanesti sanatos 1. dupa cum spunea si Jgr, nu pune scut la motor.... nu ai nevoie... trust me :d daca nu am dat eu cu el de pamant tu sigur nu ai cum sa dai.

2. sa nu te puna dracu sa te bagi sub masina fara sa fie asigurata, ca te ia mama lu stefan cel mare

3. mai am o gramada de acareturi de tre sa ti le dau

4. Daca te pune dracu si iei vreo amenda te linsez !!!

5. @Drinkeru - bre sa iei damigeana de vin ca apar si eu Drikere asteapta pina in luna aprilie cu damigeana ca sa te pot ajuta si eu.
iulicuta2000 a scris:...,si cristi ca si mie cred ca trecem lejer pe sub ea
........... in picioare . Nici eu nu-s departe de performanta asta.
Iar daca ramine fara suspensii, H-ul le rezolva urgent mergind tiris . Apropo, Cristi tre sa iti dau patentul si bucata de sarma din dotarea masinii, primite de la Dan, urarile de bine ti le face el, caci eu nu am avut nevoie de ele dupa micul incident de la Iasi

Prin micul incident inteleg dezamorsarea pompei hidraulice => nu directie, nu frane, nu suspensii IWA a uitat sa spuna ca pragurile tale de tabla E la mine in garaj... Nu a uitat, stiu, o sa fac cumva sa intru in posesia lor.

Iwa, in punga cu carbul de Oltcit de l-am gasit in porcbagaj (imens de altfel) am gasit si un patent rosu si niste chei. De ala e vorba?

Stati ma linistiti, ca nu ma bag sub ea fara sa fie pe capre sau butuci nici amenintat cu mitraliera.

Buei, iwa, eu in viata mea de conducator auto am luat vreo 5 amenzi. Dintre care doar 3 de viteza excesiva. De obicei 64 km/h in zona de 50 km/h. Oricum barcutei ii place la 110 in afara si 60 in oras, asa ca, cam greu cu amenzile.

Scut vreau sa ii pun din motiv ca am parcat la mine in fata cu botul peste bordura (care e inalta ca Marele Zid Chinezesc) si s-a sprijinit nitel cu baia de ulei de bordura. Cand am pornit-o vibra pamantul de parca spargea cineva cu picamerul.

Mai tre sa ii caut filtru pentru cutia de viteze. Am gasit ulei Dextron II Addinol cu 25 RONi litrul, dar nu stiu cat de bun este.
Iwa, ce ulei de cutie are acum in ea, ca nu mai tin minte.

Multumesc de urari. Eu ma gandeam sa o testez in 16 ... dar putem repeta oricand experimentul
Iwa ... Jgr ... cum se regleaza manual farurile la barca? Manual=cu mina.Simplu.Nu? Stiu cum se regleaza, problema este ca farul dreapta e reglat pe minim si bate la etajul 3. Cred ca e sarit din reglaj. La stangul farul bate la 10 metri pe faza lunga, tot la minim reglajul. Pai mai mult ca sigur. ia vezi cum e pus becul in far Sunt H1 becurile, nu merg puse decat intr-o singura pozitie, ca m-am uitat din prima la asta. Mai sap. Reglajul e pe niste cabluri ciudate, care trag de "oala" farului. Cred ca nu scap de demontat faruri. Cristi, mai mult ca sigur e acelasi sistem ca la mine si daca nu mai sta pe pozitia lui, iti dau voie sa folosesti inventia mea
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3 ... 19, 20, 21  Următoare
Pagina 1 din 21
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community