Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

PH 20 YWA
Pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 18, 19, 20, 21  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Laurentiu a scris:
cristi_s a scris:de la racire.

hidraulica

Chiar si racirea sa fie hidraulica pe masina aia? Da-o dracu! Asta e furtun de la racire, dintre motor, radiator si cutia de viteze. Nou e 170€, nu 60€, ca am scris gresit codul si ala cu 60€ e alt furtun. Am rezolvat beleaua. Am innadit furtunul cu o bucata de teava de plastic de la instalatiile sanitare si vad ca tine. Problema a aparut pentru ca furtunul ala trece pe langa planetara si, in anumite momente, se freaca de ea. Avea o gaura de toata frumusetea. Am inlocuit si antigelul, am aerisit instalatia. Am descopeerit si de ce nu mai porneau electroventilatoarele de racire: mufa de la termocupla are 2 fire intrerupte. Am sa incerc sa le lipesc cumva si pe alea.
Pentru ca ma sufocam de la gazele de esapament ce ieseau din gaurile din teava de esapament aflate chiar inainte de catalizator, am fost la un atelier si am schimbat catalizatorul cu totul. Mi-a pus nenea ala de la Stelco un catalizator imens, zici ca e de camion. )))))))) Am avut o supriza imensa dupa ce am plecat cu ea: a devenit brusc si dintr-o data mult mai fasneata masina si rapunde mult mai bine la pedala de acceleratie. Am prins 130 pe DN1 foarte usor, inainte ma chinuiam sa ajung la 120 si nu intelegeam de la ce este. Se pare ca am aflat. ))))))))
cristi_s a scris:... Am prins 130 pe DN1 foarte usor... ))))))))

Cam mult pentru DN1, nu ? Asa dau exemplu pilotii ?

Scuze de off-topic dar nu m-am putut abtine Asa e, nu e frumos. De aia am si redus viteza cand am vazut cat am prins, ca pe moment nu mi-am dat seama cat am, doar mi s-a parut dubios ca depaseam prea multe masini. Nu tu mergeai pre repede ci ceilalti mergeu prea incet.
Hofy a scris:Chiar si racirea sa fie hidraulica pe masina aia? Da-o dracu!

Hofy, cind am scris ma gindeam la instalatia lui MHL sau cum se mai numeste INSA, eu stiu ca tot ce functioneaza pe baza de lichid sau/si fluid, se numeste instalatie hidraulica. Ce e pe baza de aer sau gaz, se numeste instalatie pneumatica.

Gresesc cumva in cele doua definitii ? Presupun ca putem vorbi de instalatie hidraulica doar in cazul in care acea instalatie transmite energie mecanica cu ajutorul lichidului.
Bue, topicul moderatorului iar e muci
Hofy a scris:Presupun ca putem vorbi de instalatie hidraulica doar in cazul in care acea instalatie transmite energie mecanica cu ajutorul lichidului.
Posibil sa ai dreptate insa DEXul spune altceva:

HIDRAÚLICĂ f. Ramură a fizicii având ca obiect de studiu legile mișcării și ale stării de echilibru a lichidelor, precum și metodele de aplicare a acestora în tehnică. Cristi_s, ce motor de 2l ai pe XM? Cel de 1998cc cu 8 supape? Eu mi-am luat o Xantia din 1993 si am motorul care este si pe Peugeot : RFX, de 2l si 8 supape, 89kw.
Daca aveai acelasi tip vroiam sa-ti cer parerea depre el : cum merge, probleme specifice, comportament in timp...
Ca de saptamana viitoare scot Xantia din service si sa stiu la ce sa ma astept, mai ales ca Chuck Norris mi-a scris deja c-a aflat ca mi-am luat masina cu hidraulica buclucasa dar el are program de sarbatori... scorpioane, tu sa fi luat xantia aia visinie de e la andrei, cu piele pe ea si toate cele? bravos, si sa ai grija de ea. pot sa iti spun si eu ceva pareri, cum ar fi: daca suporti consumul, totul este ok, masinile sunt extrem de smechere, iar motorul ala este extraordinar de elastic. cred ca acelasi lucru o sa iti spuna si cristi
PS: orice ai nevoie de xantia nu ezita sa ma intrebi, ca te ajut cu draga inima.

cristi, ce se mai aude ma cu "sageata argintie"? pana la urma cat are consumul acum? Ce tare, tocmai am venit de la o sedinta de surubareala. Cam fara rezultate notabile, din pacate. Cablul de comanda a cutiei de viteze trebuie schimbat, ca e praf mansonul, carbonizat si rupt in doua. De aia schimbatorul merge aiurea. In fine, la dezmembrari nu au, asa ca nu mai imi ramane decat varianta cablului nou, desi e scump ca naiba.
scorpion, pe xm am 2.0i multipunct cu 8 supape, ala de 89kW (RFZ e codul, XU10J2). Motorul mi se pare in mintile lui, consumul e nitel cam mare pentru gustul meu, iar unele piese sunt cam scumpe (nu consumabilele, ci unele care au tendinta sa se mai defecteze cateodata, injectoare, motorase, bobina, etc.). Mie imi place motorul ca e relativ aerisit si nu foarte complicat. In mers, mi se pare nitel subdimensionat pentru XM, dar asta e sigur si de la cutia automata, care una doua vrea sa ajunga intr-a patra. )))))))) In rest, trage binisor, nu e foarte zgomotos, dar mi s-a parut cam gurmand. Aici insa trebuie sa recunosc ca nu ma pot pronunta foarte bine, deoarece am avut esapamentul varza la catalizator si de cand am luat-o de la iwa de abia de vreo doua saptamani am rezolvat problema. Si s-a simtit imediat in mersul motorului. Azi i-am pus inapoi si sonda lambda veche, asa ca o sa imi mai ia ceva tmp pana sa ma dumiresc de consum. Oricum PSA sunt recunoscuti pentru benzinarele gurmande.
Sa stapanesti cu placere Xantia! Bine ai venit in clubul sado-masochistilor level 2! )))))))))))))))) cablul ala de comanda de la cutie poate il poti lua de la baiatul de la care ai luat levierul de comanda sau ce ai luat de la el. dac vrei, cred ca mai am eu datele lui de contact. Baieti, va multumesc frumos pt pareri. Intradevar eu am luat in octombrie Xantia visinie din curte de la Andrei. De atunci sta la reparat. S-a refacut motorul, suspensia...,din 6 sfere, 4 sunt noi... si tot asa.Intre timp eu am facut actele si in cateva zile ii iau si numere noi. Vroiam sa stiu de la voi la ce sa ma astept, mai ales ca Andrei nu prea stie cum sta cu consumul motorul asta. Baiatul de la care-am luat-o a facut 40.000km cu ea si spunea ceva gen : 10-11% vara cu AC in Bucuresti, iarna cam 13-14% si afara la 100km/h cam 7-8%.
Acum eu astept s-o scot la drum si sa-i gauresc si bujiile... singura intrebare ar mai fi : injectia Magneti-Marelli poate fi reprogramata??? Adica folosind Lexia pot resofta injectia? Asta m-ar face fericit! nu poti resofta cu lexia injectia. ar fi fost prea frumos sa poti face asta.
cum 6 sfere? parca era cu hydractive, si atunci ar trebui sa aibe 8 sau minim 7. scorpion, mai numara o data sferele. Trebuie sa ai cate 3 pe fiecare punte (2 in capul amortizorelor si una la mijloc, intre roti, sub masina), plus sfera din capul disjunctorului.
In alta ordine de idei, am dat de cap scurgerilor de la sistemul de racire, a trebuit sa inlocuiesc o bucata din furtunul care iese din pompa de apa si duce la radiator. S-a potrivit o bucata de furtun de Dacie (liber la ras ), cea de la termostat la radiator. Acum nu mai curge pe nicaieri. Sunt cu ochii ca pe butelie pe termocupla de pe radiator, am impresia ca porneste electroventilatoarele prea tarziu (acul trece peste 90 grade Celsius pana sa porneasca ventilatoarele). Bre, ia vezi... nu cumva potriveste tot motorul de Dacie? Scapi de griji. Eventual si puntile & shit OffToic
cristi_s a scris:S-a potrivit o bucata de furtun de Dacie (liber la ras ), cea de la termostat la radiator.
Si la mine la fel numai ca eu bucata de furtun am folosit-o la scurgerea de "ghiveta".
Laurentiu a scris:OffToic
cristi_s a scris:S-a potrivit o bucata de furtun de Dacie (liber la ras ), cea de la termostat la radiator.
Si la mine la fel numai ca eu bucata de furtun am folosit-o la scurgerea de "ghiveta".


Tot aia e !
dj01fad a scris:cablul ala de comanda de la cutie poate il poti lua de la baiatul de la care ai luat levierul de comanda sau ce ai luat de la el.

Am vorbit cu el, nu mai are piese si nici nu stia daca mai avea cablul sau nu. In fine, o sa comand unul nou zilele astea.
Intre timp, concomitent cu demolat motoare de Nissan Almera (da, ma se strica si japonezele, ce credeati ), am dat de cap prolemelor de la alarma. Dupa ce am demolat jumatate de bord ca sa ajung la ea, luandu-ma dupa firele suspecte, am gasit buba. Papucul de + era oxidat rau si facea contact intermitent, de aia uneori nu functiona telecomanda si uneori urla de nebuna cand puneam contactul. Acum functioneaza cum trebuie.
@Hofy: te mananca, nu?
@Laurentiu: eu am folosit tub din ala de plastic de 32mm diametru de la scurgeri pentru inadirea furtunelor. Rezista cu brio la temperaturi. vezi ca o sa te ia durerile de cap la pravalie. ca exemplu, un cablu de comanda de xantia automata, nou, era 800 lei. Mno, inseamna ca am scapat ieftin cu 435 de lei piesa originala. ))))))))))))) Si 50 de lei termocupla. Noua. ma... 50 lei termocupla e ok, ca una romaneasca e 30-40, dar cablul ala la 435 lei mi se pare aberant. eu unul nu as da atat, si as incerca sa il repar. vezi ca mai e un baiat in bucuresti care demoleaza un xm automat, asa ca daca vrei pot incerca sa vb cu el sa videm daca iti da cablul ala, sau ce ai tu nevoie acolo. daca ai cablul vechi, si vreo cunostinta in timisoara, se poate face unul nou identic, la mecatim. In cel mai rau caz, se refoloseste mansonul exterior, sau vre-un element specific care nu poate fi reprodus cu sculele pe care le au. Mansonul exterior este distrus in mai multe puncte. Am schimbat cablul ieri, dupa ce am mers doua zile schimband vitezele dupa ce ridicam capota, ca s-a facut praf de tot cablul vechi. Am pus cablu nou, acum trebuie sa ma obisnuiesc cu schimbatorul, ca e foarte sensibil. In sfarsit am toate vitezele, de la P la 1. Urmeaza la revizuit amortizorul spate, ca a inceput sa curga enervant de mult. Sa vedem daca au la dezmembrari. bine ai revenit din concediu !
talash a scris:bine ai revenit din concediu !

Da' ce, a avut ? :-p
La multi ani ! La multi ani!
Azi mi-am bagat nitel nasul prin radiatorul de incalzire, maine continuu, ca n-am terminat. ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Cred ca trebuie sa schimb si termostatul, a inceput sa sara de 90grade desi am pus termocupla noua, ventilatoarele functioneaza, etc. etc. ))) Am scris astea asa, ca sa faca talash crize. ))
cristi_s a scris:
Azi mi-am bagat nitel nasul prin radiatorul de incalzire, maine continuu, ca n-am terminat.


Tot nu baga caldura? Nope. A durat 10 minute sa dau jos radiatorul de incalzire. Absolut banal. Socant. Am comandat radiator nou, ca n-am reusit sa il desfund ( ce a curs din el ), iar aia la atelier au zis ca nu prea se poate repara. Bine ca nu trebuie sa desfaci tot bordul ca la AX sau SAXO, ca sa poti sa scoti caloriferul.
cristi_s a scris: aia la atelier au zis ca nu prea se poate repara.
Cristi, daca tot iti iei alt radiator, de ce nu incerci pe cel vechi o fierbere si/sau o tratare cu calgon ? Poate-si da drumul si-l vei avea de rezerva. Am rezolvat cu incalzirea, am montat radiatorul nou, am schimbat termostatul, am aerisit, acum ramane sa ii fac proba la drum.
Laurentiu, problema cu radiatoarele de incalzire de genul asta este urmatoarea: constructiv, pentru a limita viteza de curgere prin ele, pentru o incalzire mai buna, prin interiorul tubulaturii in spirala exista o panglica spiralata de plastic. In timp asta se macina si se aduna in radiator. Poti sa ii faci ce vrei, nu prea il mai poti desfunda. Iar fara panglica aia, incalzirea nu e la fel. Asa ca cel mai bine e unul nou. Cel putin asa mi-au zis cei ce repara radiatoare si am vazut si eu ca de la asta vechi ii lipseste panglica aia complet. Plus ca am bagat in el solutie concentrata de spalat motorul (danke Drinker) si tot degeaba, s-a desfundat nitel, dar tot nu curgea cum ar trebui. In fine, nu l-am aruncat, il mai tin, poate imi vine vreo idee. Ca sa limitezi viteza de curgere, ii poti monta la iesire o reductie (robinet de trecere, montat pe retur in genul celor de la caloriferele din cadrul instalatiilor cu centrale proprii de apartament). Deci facem recunoasteri cu Ford-ul, ca are caldura pornita la maxim:D!

Modificare. Deci facem recunoasteri cu Ford-ul, sa nu stie lumea trasele noastre dupa urma de LHM ! Am facut si proba d edrum, baga caldura de te sufoci. Trebuie neaparat sa schimb amortizorul spate, ca deja dispare cam repede LHM ul din rezervor. Nou era 1150 de lei, dar nu mai este disponibil. Tre` sa vada ochiul meu .... sa vedem cata caldura baga
... la tine si cand era infundat baga caldura de rupea Astazi am rezolvat o problema aparuta vineri in urma unui conflict al XM ului cu un Subaru. Si anume o oglinda rupta. Am gasit la dezmembrari oglinzi de serie 2, gri metalizat si le-am montat in locul celor de pe masina. Acum vad si eu ca lumea in oglinda din dreapta, ca pana acum jumatate de oglinda era acoperita de stalp (defect de betie, asta, de fabricatie la seria 1). A durat relativ putin, doar ca mi-au mai ramas 2 mufe si un fir in plus pe oglinda din dreapta, care nu stiu ce fac, ca nu am gasit unde vin, pe usa sunt 2 mufe, oglinda are 4 mufe si inca un fir. In fine, reglajul merge, cred ca si incalzirea, asta nu am verificat, dar o sa verific. De venit vin bine pe masina, ar mai trebui schimbat ornamentul de pe aripa din dreptul oglinzii, care e diferit la seria 2, dar merge si asa, e putin inestetic, dar ce mai conteaza.
cristi_s a scris:au mai ramas 2 mufe si un fir in plus pe oglinda din dreapta, care nu stiu ce fac, ca nu am gasit unde vin, pe usa sunt 2 mufe, oglinda are 4 mufe si inca un fir.

O fi cu rabatare "ieletrica"

cristi_s a scris: pana acum jumatate de oglinda era acoperita de stalp (defect de betie, asta, de fabricatie la seria 1).

Prea tare asta... oare cum e posibil asa ceva? La betie e posibil orice. Bine, nu e redus prea tare campul vizual, dar e oarecum enervant. )
Citat din wikipedia:
"The door mirrors were modified to improve the view of the passenger side mirror from the driver's seat. Previously it was slightly obscured by the A-pillar. However, the obscuration only affected the field of view above the road horizon which is relatively less important." Adicatelea nenea explica cum ca tu esti beat si ca dai importanta lucrurilor neimportante. Relativ. Problema nu exista "relativ" si totusi a fost corectata. Inbunatatita.
cristi_s a scris:improve the view of the passenger side mirror from the driver's seat

In rest se vedea bine... doar de pe "driver's seat" era de "improve". Ce ai?
au mai ramas 2 mufe si un fir in plus pe oglinda din dreapta, care nu stiu ce fac, ca nu am gasit unde vin, pe usa sunt 2 mufe, oglinda are 4 mufe si inca un fir.


Eu la Xantia am intr-o oglinda senzorul de temperatura exterioara. Ar putea fi conexiunile lui ? Ca la Citroen au multa imaginatie ! Cristi,daca spui ca este oglinda dreapta seria 2 atunci pe langa reglajul electric si senzorul de temperatura mai este o mufa sau doua,nu mai stiu sigur pentru sistemul de oglinda indexabila,adica atunci cand pui levierul cutiei in marsarier oglinda se orienteaza spre bordura,asa e la mine la XM Buei, da' destept mai e XM ul. Pacat ca nu am vazut nici o mufa in plus pe acolo, banuiesc ca seria 1 nu are oglinda din aia desteapta. Nici mufa senzorului de temperatura nu am vazut-o, dar nici nu m-am uitat prea atent. Oricum, sa dau jos fata de usa nu e mare lucru, in 5 minute e demontata. Mai incolo, totusi.
Ieri si azi, pe un frig crancen am surubarit de zor. Luni sosise "el amortisoro espanol" (saru'mana suirammarius). Asa ca m-am inhamat sa schimb amortizorul dreapta spate. Aparent banal. Daaaaar.... chinul dracului. In primul rand, ala de pe masina era praf, tija care intra in brat rupta in bucati. Unul din retururi era sarit complet, de aia si baltea in ultima vreme. Dupa care nu am reusit sa desfac sfera decat cu dalta, cand mai aveam nitel si o desfaceam cu flexul. Pentru ca in incercarea de desfacere cu cheia de filtru am esuat lamentabil, apoi prima data cu dalta nu s-a intamplat nimic, apoi s-a rupt stiftul care tine amortizorul pe pozitie. Intr-un final, am reusit, dupa ce am intepenit amortizorul cu o cheie imbus bagata in gaura de conducta si am batut cu dalta si ciocanul ca descreieratul. O alta surpriza: sfera de pe amortizorul cumparat era de ... CX., nu de XM, semn ca si spaniolii sunt romani. Noroc ca am mai avut prin casa niste sfere de XM si am pus una sus. Strans cu simt de raspundere tot si nu curge deloc, am facut flotari cu ea, completat cu LHM, aerisit pe la surubul de la disjunctor si gata, masinaria infernala functioneaza. Urmeaza sa merg la verificat si incarcat sfere, sa vedem daca gasesc prin Brasov ceva convenabil.
Oglinzile de serie 2 sunt dementiale in trafic, desi par mai mici decat cele de serie 1. Deja sunt fan. Sa-i multumesti lui Giri )! auzi... daca tot te apuci de bricolat, un motaur turbo benzen nu vrei? cu toate matele, si cu cutie automata cu tot... e in ploiesti, daca vrei iti dau nr omului de tel.
'eftin si bun Piei, ispita! Eu unul nu prea sunt fan motoare turbo, prea multe batai de cap. In fine, nu se stie niciodata, dar deocamdata nu ma tenteaza, merci.

In weekend am mers la greu cu masina, prin "iadul alb" de pe DN1, in 3 ore am ajuns dincolo de Bucuresti, in judetul Giurgiu. Cu un consum de circa 7l/100km, ceea ce nu e rau deloc.

Cam asa arata ieri masina dupa drumul de intoarcere, pe ninsoare si zapada topita pe asfalt:



Toata tevatura aia de la televizor cu "ploaia inghetata", "iarna siberiana" si alte rahaturi jurnalistice a avut si partea ei buna, au fost putine masini pe sosea, mai multe camioane decat masini mici, asa ca am mers linistit si fara probleme. Nenea, luand in vedere cat rahat ti-a ajuns de pe jos pe botu masinii, se pare ca ori esti "tailgater" ori ai mers la shufa, ceea ce explica si consumu mic. Am depasit pe banda din dreapta masina de deszapezire care mergea pe banda 2 pe centura Ploiestiului. Si o parte din "rahat" a fost aruncat de masinile de pe celalalt sens care mergeau pe banda a doua. Si o parte de masinile / camioanele pe care le-am depasit. Nu (mai) sunt fan "tailgating" pe vreme nasoala.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 18, 19, 20, 21  Următoare
Pagina 19 din 21
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community