Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Sunet de performanta in masina [SPLIT]
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Cu interiorul numai din piele o sa ai un sunet destul de ciudat; adica se va auzi cam cu ecou asa... in jargon vei avea un sunet "spart".
Ziceai ca vei folosi doar doua locuri, restu' spatiului fiind destinat boxelor, nu? Detaliaza si tu un pic....

Bafta multa! Of Of of ...

iulicuta2000: sunt si lucrez in domeniu de aprox 4 ani de zile...Este adevarat ca o sa conteze pielea cand faci o masina strict de scor adica "x db" dar cand ai o masina "daily driver" nu prea conteaza deloc ... Oricum nu este pielea batuta in cuie ...caut si alte materiale...

suirammarius : Gresesti aici...Interiorul de piele nu schimba sunetul el schimba doar FRECVENTA DE REZONANTA a masinii iar asta conteaza cand ai o masina de scor cum am spus si mai sus...Nu se aude ecou nici spart nici cum vrei tu tot asa se aude...Ca sa intelegi mai bine un an de zile am facut muzica pe masina personala un HYUNDAI SANTA FE full piele si a scos un scor frumusel 147.7 db la 46HZ deci se poate...

Da vor ramane locurile din fata iar restul destinat sistemului audio ...Nu prea vreau sa dau multe detalii vreau sa fie surpriza....


Bafta si voua!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=hTs3D0-0dGI

Cine stie FRECVENTA DE REZONANTA a oltcitului il rog frumos sa o spuna sunt foarte curios ,cine stie ce surpriza va face ..

PS.poze o sa pun dupa ziua de munca de maine si ma scuzati ca raspund mai greu dar nu prea este timp... bubuie frumusel spatele masinii
dar,pt db drag(sa priceapa toti,este categoria unde conteaza cat de mult zgomot poate sa faca instalatia audio a unei masini) poti avea o simpla caruta cu multe boxe in ea si tot ce mai trebuie ca sa fie amplificate,si aia e.poate sa fie cu scandura tapitata in piele,sau pus un tzol peste,nu conteaza atat de mult
interiorul din piele se simte la sql,unde orice suprafata lucioasa reflecta sunetul si apar undele parazite,nu? dar fiind masina facuta pt db drag poti sa pui doua straturi de piele
iulicuta2000 a scris:
(...)
orice suprafata lucioasa reflecta sunetul si apar undele parazite,nu?
(...)
hhmm vad ca te pricepi putin dar nu este asa si te contrazic ..Sper sa nu te superi pe mine ...Oricum discutia daca vrei o continuam pe un site de specialitate sa nu umplem topicul de definitii

Exista 3 categorii mari si late
SQ ( sound quality)
SPL ( sound pressure level)
SQL ( combinatia intre cele doua )

...SPL....Exagerezi putin nu zgomotul conteaza ci presiunea creata in masina iar cand ai un sistem special pentru presiune nu poti avea chiar o caruta acolo sunt masini in care poti arunca o mica bomba si sa nu se intample nimic (panouri de usi din beton,podea la fel,geamuri din plexic de 20 cm grosime ,inchidere la usi cu pistoane hidraulice si lista poate sa continue:D amplificatoare de mii de wati,subwoofere la fel si curent cat sa porneasca cateva camioane bune si oricum o masina de genu nu canta mai mult de 3-4 secunde ... acolo te incomodeaza pielea in masina...
http://www.youtube.com/watch?v=j_mqkbys0CI

si totusi este lucioasa atat interior cat si exterior ... recordul mondial este detinut de el...

...SQ...Sunt masinile care suna foarte bine din punct de vedere al calitatii sunetului unde sculele audio sunt cele mai importante si insonorizarea ,nu conteaza prea mult volumul sunetului.
... acolo nu te incomodeaza pielea in masina...

...SQL...Sunt masinile care suna foarte tare si bine mai pe scurt echilibrat care poti asculta pe strada zi de zi si sunt demne atat de show cat si de db drag...Conteaza sa ai scule bune , curent si o instalare la fel de buna ... si din nou nu te incomodeaza pielea deloc
Definitiile se intind pe pagini intregi aici am spus asa doar ca idee...

orice suprafata lucioasa reflecta sunetul si apar undele parazite,nu?
Nu stiu ce sa zic de chestia asta o sa ma interesez dar oricum clar nu intra si pielea in categoria suprafata lucioasa...

PS...Sportul acesta este cel mai ciudat sport te poate creste si te poate urca si un parasolar lasat 1 cm in jos...niciodata nu se stie...

O LASAM BALTA DEOCAMDATA SAU DESCHIDEM ALT TOPIC CU DISCUTIA ACEASTA NU VREAU SA IMI UMPLU PREZENTAREA CU DEFINITII ... pai poate un administrator face un split,la cerere de data asta,ca sa avem un topic si cu asa ceva,eventual pus la "caracteristici ,performante,tuning"

am gresit,voiam sa spun sq,nu sql
eu stiu ca tocmai la sq,si un geam deschis 3-5mm modifica felul cum se aude,si cum se percepe sunetul intr-o masina,la fel si restul elementelor din interior
ce-i drept,masinile de show,facute cu ornamente din fibra de sticla sau carbon sunt 90% cu suprafete lucioase
Click pentru a vedea imaginea 
ce-i drept nu m-am implicat asa mult in caraudio,dar am vazut diferente notabile in masina mea,intre momentul cand aveam huse dintr-un material care imita putin pielea,si era destul de subtire,si momentul actual cand scaunele fata au tapiteria dintr-un soi de catifea,iar restul masinii e facut cu catifea(fete usi,banchete) si pot sa spun ca se aude altfel
m-am urcate in masina full piele si acolo daca scapi o bobita de orez pe orice suprafata din masina,se aude plici si un mic ecou,si asta din cauza suprafetelor care reflecta
ma refer aici nu la vibratii de bas,ci la medii si inalte,si astea pot incurca foarte mult la sq ,cu atat mai mult cu cat trebuiesc foarte bine aliniate pentru un sunet clar
altfel,studiourile de sunet n-ar fi captusite cu burete gofrat,ci cu piele Da dar la mine nu este sq ...la mine trebuie sa sune tare mediile si inaltele sa faca fata basului deci nu vad unde m-ar incurca...Oricum nici pe mine nu prea ma incanta varianta de piele dar nu stiu cu ce as putea imbraca bordul... il faci din fibra de sticla....iar in loc de aerisitoarele laterale iti bagi mediile, respectiv fabrici ceva mai sus un suport pentru inalte... Este problema cu fibra ca nu prea stiu sa lucrez cu ea...pe bord oricum nu pun nimic decat playerul...usile se ocupa de midbasi si tw...
iulicuta2000 a scris:mediile si inaltele se pun cat mai aproape,si putin dezaxat de la verticalitate(adica sa nu fie pe aceeasi verticala ambele centre ale tweeterului si difului de medii


Regula asta de unde mai este? ...iar gresesti...Daca vrei iti arat sisteme castigatoare la sq cu tw langa midbas...campioana Romaniei are tw si midbasul unul langa altul si subwooferul toate in bord bord sau alte exemple cu toate pe usi...Deci nah... Sunetul "gol" de care ziceam este rezultatul celor explicate de Iulicuta. Dusa putin la extrem discutia, e ca si cum ai asculta intr-o baie. Evident, nu e cazu' unui asemenea efect, da'.... tot e un pic. Poti combina pielea intoarza cu piele normala si vei elimina mult din "problema".

Sustin parea lui Iulicuta de a da un split la topic! E chiar interesant subiectul, mai ales ca Tibitzu zice ca are experienta in domeniu; poate mai invatam si noi una alta din experienta lui! am spus ca se pun unu langa altul,cat mai aproape,pentru a nu fi defazate in timp,dar trebuie puse cu centrele pe doua axe paralele apropiate intre ele...la asta m-am referit cum nu e cazu la masini?"sculele" adevarate au reglaje si pentru asa ceva Clar gresit sistemele home si auto sunt obsolut total diferite... nu exista defazare/intarzieri se numeste "stage" la masini si totul se poate face cu un player destept sau din orientarea difurilor dar mai greu,difurile se pot monta in multe pozitii....jexplic totul numai sa deschidem alt topic va spun tot de la definitii la formule si explicatii si rog un moderator sa mute discutiile acolo si sa lase topicul curat ca mi-am facut prezentarea masinii prezentare car-audio.....
iulicuta2000 a scris:cum nu e cazu la masini?"sculele" adevarate au reglaje si pentru asa ceva


Adica poti pune intarzaieri intr-o masina?
La ce valoare se ridica intarzaierea, ca eu nu am habar de asa ceva?

Tibitzu, inatazaierile nu se folosesc la un sistem home! Astea se folosesc in aer liber si destul de rar in incaperi foarte mari! Ce inseamna "stage" ? Adica la ce se refera caci traducerea cuvantului o cunoastem toti.
suirammarius a scris:

Adica poti pune intarzaieri intr-o masina?

Daca va referiti la Delay, orice amplificator de putere profesional are asa ceva.
In ceea ce priveste diferentele, exista amplificator pt fiecare aplicatie: amplif pt masina, pt casa, pt chitara armonie, pt chitara bass, pt percutie (tobe), pt microfon, pt muzica electronica, pt concert - sala, pt concert - exterior... Multe! Amplificatoarele de voce si instrument au OBLIGATORIU Delay si Noisegate.
b28kft a scris:(...)
Amplificatoarele de voce si instrument au OBLIGATORIU Delay si Noisegate.


Amplificator de voce????? Noisegate pe amplif? Asa arata un rack pentru live. Compresor, gate si amplif:
http://www.youtube.com/watch?v=3-F57pgYnv4&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Ereno%2Ero%2FSchimbare%2Dradiocasetofon%2Dlaguna%2D1%2Dpage%2D7%2Dt46294%2Ds180%2Ehtml&feature=player_embedded

asta sigur nu mai are rugina pe ea...sau greierasi. Multumim administratorilor pentru topic...

Baiatul de mai sus din link este dan imi este un prieten foarte bun...are un amplificator aprox 4000 wati rms si doua subwoofere 15" 1000 rms bucata ...Acolo deja nu mai este muzica este dezordine...Foarte mult bass si medii si inalte aproape inexistente...Oricum masina aia stie sa faca 150db ceea ce este destul de mult..este deranjant la urechi si atat...Chiar daca nu este o masina foarte pregatita pentru concursurile SPL masina aia este o masina care nu canta mai mult de 1-2 minute deoarece apare lipsa de curent,distorsiuni,bobinele subwooferelor incinse si urmeaza fumul in masina ...este una din masinile de care va ziceam de SPL (o masina care face cifra pe perioada scurta si atat..

Acum sa revenim la Stage...Playere performante stiu sa faca intarzieri pe fiecare componenta a sistemului un tw un midbass un subwoofer in asa fel incat iti poti pozitiona sunetul,vocile,instrumentele absolut unde vrei gen bord ,plafon ,stanga ,dreapta , centrul bordului mai sus mai jos si tot asa si toate acestea se fac din setarile playerelor si poti pune sunetul unde te taie capul...Aceste chestii se folosesc in special la masinile de SQ (calitate sonora ) unde ascultand muzica tot sunetul trebuie sa vina de pe bord din mijloc ( ca si cum ai fi cu lautarii in fata ta o imitatie de sala de opereta, concerte etc) cred ca s-a inteles ideea chiar daca nu am fost prea explicit...Aceasta functie se numeste TIME ALIGNAMENT si dupa cum v-am spus se gaseste la playerele de top...

Oricum tin sa precizez ca sunetul in masina mai precis TIME ALIGNAMENT despre care v-am spus mai sus se poate realiza cu sistem de componente 2 cai (tw+midbas) sau 3cai ( tw+medie+midbas) si nu au o regula de montaj cum s-a spus mai sus,....adica le poti pune si unele langa altele si una mai sus sau mai jos sau toate pe bord sau cum vreti voi ideea este sa fie montate in fata si sa fie montate decent...Totul se face din player daca ai ceva bun ca player... Ahaaa.... acu' m-am lamurit!
In conditii de scena intarzaierea se pune datorita diferentei de distanta dintre receptor si top si receptor si bass. D-aia eram eu nelamurit... ca in masina nu se poate pune problema de asa ceva caci spatiul e foarte mic! Pai asta este ca se pune problema foarte bine si tare.Este spatiu mic dar conteaza foarte mult pozitionarea sunetului...gandeste-te ca trebuie sa urci basul (care il ai in portbagaj) pe bord...si sunetul din difuzoarele de usi care sunt la picioare tot pe bord... Abia astept sa termini masina ca sa te apuci de sonorizare
Voi avea mii de intrebari! In 3-4 zile sper sa fie si vopsita si motorul montat si tot...si ma apuc de montaj audio ..Te astept cu intrebarile... Ce inseamna frecventa de rezonanta a masinii?? probabil frecventa la care incepe sa se umfle in "ritmul muzicii"
pe bucatele ,frecventa de rezonanta a numarului de pe haion este frecventa data de woofere la care el vibreaza cel mai puternic
Tibitzu a scris:...Aceasta functie se numeste TIME ALIGNAMENT si dupa cum v-am spus se gaseste la playerele de top...


La 9855R-ul meu se numeste: "Time Correction". Deci am un player de top !?
iulicuta2000 a scris:probabil frecventa la care incepe sa se umfle in "ritmul muzicii"
(...)


"Muzica" nu are o singura frecventa! ) stiu,dar rezonanta unui obiect are o singura frecventa,si luat ca atare masina e un obiect
doar ca se poate rezuma povestea la o usa.sau la un haion Mmmm... nu stiu. Cre' ca batem campii; sa asteptam sa scrie Tibitzu sa vedem la ce se referea el.
Intr-o melodie treci prin toata gama de frecvente, de la 20-25 (depinde ce woofer ai) pana pe la 18k. Asa ca.... pai da,treci dar doar la o anumita frecventa iti zornaie cheile in contact,la alta numarul al haion,iar la alta simti ca tremura parul pe cap...in general frecvente joase
parca la mithbusters au masurat frecventa de rezonanta la care se sparge un pahar de cristal aproape de 500 hz...
iulicuta2000 a scris:
(...)
parca la mithbusters au masurat frecventa de rezonanta la care se sparge un pahar de cristal aproape de 500 hz...


Tre' sa fie o combinatie "ideala" de mai multe frecvente pt a sparge un pahar; oricum... difera de la pahar la pahar! Scriu aici ca sa nu fac topic nou. Am o problema cu playerul meu. Dupa cam o ora de functionare se incinge foarte tare si se inchide. Cred ca are vreo forma de protectie sau ceva (nu moare instant, imi scrie Goodbye ca atunci cand il inchid). Dupa daca-l deschid din nou mai merge ceva si se inchide iar (dar mai putin ca prima oara, deh...nu se raceste de tot). De la ce poate fi? Intra prea mult curent in el?? Merci Vezi sa nu ai legate difuzoare de impedanta mult mai mica decat cea suportata de player sau sa fie in scurt un difuzor..... Aham...pai difuzoarele din ce stiu eu sunt pe 4 Ohmi, dar am sa ma uit sa fiu sigur. Ce inseamna difuzor in scurt? Cum verific asta? (scuzati-ma dar sunt afon). Inca o chestie care am observat-o....difuzorul de pe parte dreapta fata se aude mai tare ca celelalte, desi balansul e dat egal. De asemenea daca urc volumul prea mult e primul care incepe sa distorsioneze.... Ai legat cumva in paralel 2 difuzoare de 4 ohm

Scoate din circuit difu' ala cu probleme si vezi daca mai face. Montajul nu l-am facut eu, deci nu stiu daca sunt legate in paralel. Am sa scot azi din circuit diful problema, apoi am sa urmaresc daca mai face. Merci mult Se pare ca face la fel. Nu-i asta buba Ce player ai??? Un Blaupunkt ....mai exact asta http://www.blaupunkt.com/ro/7648000310_main.asp Daca difuzoarele sunt legate bine singura varianta este cd playerul...incearca sa il scoti din bord si asculta muzica asa....vezi cum se comporta in aer deschis...cu toate ca un player trebuie sa functioneze in mediul care ii este oferit de bord mai pe scurt spatiu inchis... eu as masura impedanta difuzoarelor ca sa fiu sigur ca au 4 ohmi...am intanlit difuzoare cu 3.2ohmi,dar si cu 4.5-5ohmi
tibitu zice bine,trebuie sa functioneze in spatiu inchis mult si bine iulicuta impendatele oricum nu sunt fixe la difuzoare ... toate au 4.2 ... 3.8 3.5 ...asta daca masuram cu un aparat destul de bun de masura...oricum trebuie sa tinem cont ca impedanta difuzoarelor creste foarte mult in functionare de la 4 poate ajunge si la 6-7-8-9 pe perioade scurte... si cu toate acestea impedantele mai mari decat cele recomandate nu face altceva decat sa scada puterea debitata de player si atat ... impedantele sub cele recomandate de producator produc "intrari in protectie" "incalzire excesiva" si intr-un final prajirea produsui si din nou cu toate acestea spuse sculele de la firmele respectabile functioneaza si sub impedanta fara probleme ex minim 1ohm spune producatorul si le poti folosii fara probleme 0.5 0.25 0.15 ohmi...dar asta in cazuri speciale...

Produsele car audio (difuzoare) au intre 2 si 4 ohmi...de la 4 ohmi in sus se folosesc la difuzoarele de casa...

Incearca si masoara impedanta si vezi ce iese cum a spus iulicuta ... masoara polaritatea -/+ daca sunt puse corect. Asta am sa fac cum ajung acasa. Pe difuzoare scrie 4 ohmi. Daca ar fi puse invers un + cu-n minus la un difuzor sa zicem, n-ar distorsiona? La mine date destul de tare nu distorsioneaza. Am sa scot playerul din locas sa vad cum se comporta "mai aerisit", desi dracia asta are carcasa goala, pt ca nu are CD, deci nici mecanism pt acesta. Eu ma gandeam sa masor si alimentarea , sa vad poate intra prea multi volti in el, pt ca am observat ca si detectorul de radar se incinge tare, dar totusi asta nu se inchide. Ma gandesc sa nu fie bulit releul la alternator sau mai stiu eu....desi bateria nu fierbe. daca iti incarca prea mult alternatorul ar trebui sa se aprinda becul in bord
daca pui difuzoarele invers,nu o sa ai bass in masina,dar nu e motiv sa se incinga atat de tare finalii playerului Becul cert e ca nu se aprinde. Iar de incins se incinge toata fata, dar mai ales in jurul butonului pt volum. daca iluminarea fetei playerului e pe becuri(modelele vechi ) e normal sa se incalzeasca Nu cred ca-i pe becuri...are ecran color (4096 culori)...boala sa-l ia. Da se incinge de nu poti pune mana pe el, Te frige pur si simplu. Dupa ani lumina, am reusit si eu sa pun mana pe un aparat de masura. Treaba sta in felul urmator: difuzoarele de pe fata au impedanta de 3.9 ohmi, iar cele de pe spate de 3.7 . Dupa aia am masurat impedanta cu playerul pornit. La toate difuzoarele variaza dar bate spre 6 ohmi, numai ca la unu de pe spate daca pun "+"-ul aparatului pe "+"-ul difuzorului imi da -4 si ceva ohmi. Daca pun "+"-ul aparatului pe "-"-ul difului arat o valoare pozitiva ca la celelalte. E posibil sa fie puse firele invers? De la asta sa fie??

L.E: Acum mi-am amintit ca odata, a trebuit sa las placa cu boxele de pe spate acasa pt a pune in portbagaj ceva voluminos, si tot drumul au mers numai difurile de pe fata. Si din ce imi aduc aminte si atunci se inchidea, deci cam cade varianta ca boxa aia de pe spate sa fie buba.... daca e cu fata detasabila verifica si contactele dintre fatza si player ... poate ai vreun contact imperfect sincer si al meu se incinge dar nu chiar sa nu potzi mana pe el ... sau asha lucreaza ele ...
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community