Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

BH 66 ZZZ / 5-BH-9757
Pagina Anterioară  1, 2, 3, ... 14, 15, 16  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Acest subiect este închis, nu se pot crea sau răspunde la mesaje    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
dupa o consultanta cu Bogdan Lascu(thank you!), am ajuns la concluzia ca trebuie demontata fata masinii....neaparat.
deci...
ora 8:25....deschid capota masinii:)
2ore bune m'am chinuit sa desfac masca cu faruri....pana la urma am folosit dalta...si am scos surubul cu bucata din caroserie cu tot. Era rugina mare...cel mai mare dusman.
nu am gasit nicaieri o cheie pentru surubul de la rac...asa ca am fost nevoit sa improvizez demontarea axului...dar era mai usor decat cu masca la locul ei...acum aveam loc sa lovesc.
am reusit sa bat axulu inauntru...destul de usor(acum ca aveam pozitie).
buuun...schimbat culbutorul rupt...pus cel nou...
partea nasoala e ca nu ai loc sa lovest din spate.
noroc ca am dati jos etrierii de frana pentru curatat...si aveam de unde lovi. Am dat jos si pompa de benzina.

buuun...l'am schimbat...reglat...

problema a aparut la surubul pe care tot l'am ciocanit...am cam f**** filetul, desi era insurubat complet.
dupa 3 suruburi schimbate, o pila folosita...si ceva smirghel...am reusit sa bag un surub care sa intre pana in capat, sa stranga bine.
Desi am montat garnitura, din cauza loviturilor de ciocan...s'a cam deformat capatul axului--->>>curge ulei pe langa surub si garnitura.

vreau sa va intreb din ce pot confectiona o garnitura mai mare....ca sa etanseze bine?
e suficient din camera unei roti?sau nu e destul de rezistent la temperatura pe care o are motorul?
voi pune o garnitura mare...si o saiba pe masura....ceva silicon....si sper sa tina:)

idei? Sa nu pui "garnitura " din camera de aer ca ia foc! Baga mai bine silicon rosu in cantitati industriale! Sa pui si pe exteriorul surubului,sa-l "imbraci" in silicon .Merge garantat!De fapt,alearga,dar oricum ,nu mai curge ulei!
valib a scris:...vreau sa va intreb din ce pot confectiona o garnitura mai mare....ca sa etanseze bine?
Monteaza doua garnituri originale (oringuri) de cauciuc, saiba de aluminiu si saiba de cupru sub capul surubului. Degreseaza bine zona pe care va stringe capul surubului si pune silicon rosu intre cap surub si garnitura cupru, gaqrnitura cupru si saiba aluminiu dar, nu in cantitate industriala. o sa incerc...
daca gaseam cheie pentru 'drac'....nu faceam scandalu` asta`.
Cheia aia pt""drac"" e o tubulara de 42 dar pe care nu o gasesti decit foarte greu.Asa ca incearca prin tirguri de vechituri si poate ai norocul sa gasesti o cheie""tiganeasca"" de 41 pe care o bagi un pic fortat ca sa se decalibreze si asa poti sa desfaci si restul mai usor.Si inca un amanunt ca sa zic asa:cind vrei sa mai scoti axele culbutorilor e mai bine sa folosesti daca ai un dorn de bronz ca altfel strici si mai rau daca dai cu ciocanul in ax. am folosit un dorn de bronz(cred)...paremi'se e chiar ceva dorn care e printre uneltele din manualul lui T. Canta.
sigur e dorn..
chiar de aia mi s'a deformat chiuloasa...pentru ca acel dorn are o parte mai groasa cam de la mijloc in sus....si o intrat fortat acolo....pentru ca nu am avut cum sa demontez roata dintata din partea respectiva, astfel ca dornul nu statea drept...ci cam la 5grade de pozitia care trebuia.
offf...ma duc maine pe la ceva mecanic...ala de o vrut sa ma fraiereasca cu motorul...da daca imi da o cheie...si ma mai uit si pe la ceva tractoristi pe aci...sper sa aiba:)

P.s: am vazut ca paletele pe langa ca sunt deformate putin, mai sunt si ciupite vreo 5cm din 2 palete....
intrebare: e bai?merge asa?ce probleme imi poate face? se gaseste cheie de rac si noua la un magazin de scule veritabi eu mi-am comandat am tubulara noua si acum a sosit si inelaara cotita de 36-41 Inelara de 36 e buna la piulitele da la planetara.Nu stiu daca faci ceva cu ea la rac,ma refer la cea de 41.Vali acuma depinde de cit de tare sunt ciupite.Si daca mai zici ca sunt si deformate eu zic sa o schimbi ca sa nu ai mai tirziu surprize neplacute. Stimati concetateni si pretini,
Cheie inca n-am gasit...dar n-am renuntat la cautari.
Nu gasesc nicaieri duze aerisire etrieri. Nu stie careva...se potrivesc cele de la dacie?(am 11R).
Sau...care mi le poate trimite prin posta...daca il rog fain frumos?(asta in caz ca nu se potrivesc cele de la dacie) Daca te referi la suruburile alea mici si negre ar trebui sa gasesti pe la toate magazine le de oltcit.Apropo cat tecosta sa schimbi culoarea la masina? salut
mai vali eu nu prea am reusit sa inteleg ce cheie iti tre tie dar dac o mai descrii odata ma uit in lada cu scule de la raba lu tata ca poate ai noroc si gasesc..... ma refeream la acele suruburi care au din fabrica capacele negre de cauciuc(sa nu intre praf), acele suruburi prin care aerisesti instalatia de franare. Se gasesc pe etrieri, la exterior.
NU am gasit nici la nici un magazin cu piese oltcit(asta fiind in oradea), si nici la tipu` care aduce piese de oltcit din craiova.

roket...e vorba de o cheie de 41 sau 42 tubulara... oai da mare tre sa fie...io am cel mai mare de 32 si asta e enorma.....
P.S.dac sunt dastia cu sonde prin inprejurimi,sigur tre sa aiba,si nu te costa mainult de 2 beri Vali aerisitoarele da ca re intrebi nu se potrivesc de la Dacie.Sunt in Cluj la 15mii bucata. am rezolvat cu raduku...multumesc frumos! Ai grija mare cind faci aerisirea,adica cu ce cheie lucrezi la aerisitoare ca nu cumva sa strici hexagonul.Cel mai bine lucrezzi cu o tubulara de 8 sau 9 sau poate ai cheie care e facuta special pt asa ceva.Si inca ceva la stringere sa nu stringi pre tare ca daca mai ai nevoie sa mai umbli pe la aerisitoare sa nu cedeze si sa se rupa ca e jale. am de la taica'meu...inelara de 8si de 9....inelara noua, nu e fortata.
nu am de gand sa strang foarte tare...doar cat sa nu iasa lichid pe langa, si cat sa nu se desfaca singur.
Mi'a venit mie o idee....sa pun vaselina la greu in jurul surubului, si pe acele capacele negre de cauciuc. Astfel sper sa diminuez efectele vremii asupra surubului, si la urmatoarea destrangere sa nu fiu nevoit sa inlocuiesc iar aerisitoarele.
Pe astea de pe masina le'am pilit 2 laturi....sa pot sa le prind cu chea franceza:)

Sambata primesc setul de fise, placutele de frana, garnituri pentru etrieri, fultru ulei si paleta motor(sau cum se numeste)
Vali uite ca nu ma-m gindit si la inelare,e foarte bine.In privinta vaselinii nu stiu cesa zic.Problema e sa nu stringi prea tare aerisitoarele. Multumesc raduku!!!....
azi au sosit aerisitoarele...maine le scot de la posta

P.s: puteai sa pui in pret si taxa de expediere...macar atata.. Stai flex.Am fumat cu un pachet de tigari mai putin. :lol:Spor la treaba cu masina! cica piesele mele n'au venit...
cica mai bine rezolvi cu mana ta...ce poti
asa ca...maine mi le trimite un tip din craiova(Thank you adrian-ar!!!)
so...let's hope the best!

intre timp....am depistat ca nu pot scoate stopurile in mod normal...pentru ca acea clema...e foarte tare...si nu o pot aduce la orizontal ca stopurile sa iasa....chiar daca am utilizat o surubelnita.
dar...le pot scoate foarte usor...daca trag de fundul lor afara...:)dupa care iese si partea din sus:)

normal cu o surubelnita ar trebui sa poti aduce acea clema la orizontal...da nici dupa ce am scos stopurile...nu am reusit sa o indoi decat jumatate din cat ar trebui(si am 80kg, si am sange-n mine)
de ce sa fie asa de tari?
eu stiam ca sunt mai moi cu ceva...

nu ca ma deranjeaza...:)ca nu le pot fura oamenii munci....
dar...totusi...
valib a scris:intre timp....am depistat ca nu pot scoate stopurile in mod normal...pentru ca acea clema...e foarte tare...si nu o pot aduce la orizontal ca stopurile sa iasa....chiar daca am utilizat o surubelnita.
dar...le pot scoate foarte usor...daca trag de fundul lor afara...:)dupa care iese si partea din sus:)... nu le pot fura oamenii munci....
Se pot scoate triplele folosind o surubelnita mecanica mare (solida) sau chiar un levier pt scoaterea cauciucurilor de pe janta pe post de pirghie. Pt lasarea clemei in jos, se apasa din exterior cu palma sticla triplei iar concomitent cu aceasta, prin interiorul aripei, se apasa cu surubelnita, clema, impingind usor spre exterior.

Metoda scoaterii triplei prin simpla tragere, este folosita de hotii de piese auto. am incercat de vreo 15ori...conform celor spuse de tine...
dar fara rost!clema s'a deplasat inspre jos...doar jumatate din cat ar fi trebuit.
la alte masini la care sistemul de prindere era fix la ca oltcit...acea clema se indoia mult mai usor.
valib a scris:am incercat de vreo 15ori...conform celor spuse de tine...
dar fara rost!
Nu ai apasat cit trebuie clema in jos ca sa poata trece de tabla. Eu folosesc aceeasi metoda si merge destul de usor dar in locul surubelniti, folosesc levierul de cauciucuri in forma aproximativa de: _______) . Cu partea indoita apas clema pina intra sub tabla. in sfarsit am primit piesele:))
si in sfarsit reusesc sa postez aici:) buuun...set de fise noi....a pornit la a 3a cheie(2chei pana a venit benzina...nu am pornit'o de 2sapt)
functionat 10min....
oprit la el...
dupa asta nu mai vrut sa porneasca....si dintr'o data facut POC la el din esapament.
sa fie infundat esapamentul?
cum stai cu fata la motor, acea teava de evacuare din partea stanga...acea teava subtire...pentru ce e? daca o scot sa o curat?
in rest...n'am bani de benzina:) Teava aia se numeste "pata calda " si are ca rol incalzirea carbului.Rateul nu are legatura cu acea teava,dar e bine sa o cureti pt. ca mai mult ca sigur e plina de funingine&rugina. ruginita nu e in interior...dar e depus pe margini uleiul nostru bun...
o sa il demontez....si o sa il incalzesc+suflu cu aer comprimat Ai grija cand montezi inapoi galeria de admisie.Sa ungi bine cu silicon garniturile si sa strangi ci atentie suruburile,nu foarte tare ca se strica filetul.Grija mare ca de nu o sa traga aer fals pe acolo. buuun...am facut rost de o cheie de 41....desi nu intra decat cu lovituri de ciocan pe piulita, dar nu am pozitie sa desfac piulita (d)racului.
am dat jos cumva paleta(elicea) motorului, iar acum am loc mai mare, si cu o cheie franceza se rezolva problema.
dar....in ce sens se desface acea piulita?in sensul normal de desfacere a unei piulite?
cum blochez axul ala....ca sa nu se roteasca odata cu piulita?

P.s: daca are careva o tubulara adevarata....si poate sa mi'o trimita prin posta...il rog sa o faca!contra cost desigur. ca sa desfaci iti trebe forta nu gluma o tzeava prelungire la cheia aia
Sensul parca e normal de desfacere, iar axul il blokezi cu o surubelnita in volanta... te prinzi tu unde sa o pui forta exista...
nu se va indoi surubelnita?o bag in gaura aia cand pun motorul in punctul mort...nu?
dar...cum sa pun o prelungire...cand capatul cheii e o cheie de 37?sau si daca e capatul cheii franceze....?
daca aveam un cacat de tubulara...era super usor....prelungire...si gata.
si am mai observat ca racul e desfacut putin spre exterior pentru a bloca destrangerea piulitei...sau doar mi se pare mie?
valib a scris:...nu se va indoi ...

valib, ai grija cu ce blochezi volanta. Eu am folosit un burghiu de 5 (coada) si s-a rupt in volanta. A fost destul de aiurea de scos bucata de acolo.... bun...si atunci totusi...cu ce sa blochez?
valib a scris:1. nu se va indoi surubelnita?o bag in gaura aia cand pun motorul in punctul mort...nu?
2. dar...cum sa pun o prelungire...cand capatul cheii e o cheie de 37?sau si daca e capatul cheii franceze....?

1. Pui un cui de 5 mm in gaura carterului ambreajului pt blocarea motorului + introduci CV in tr. 1 de viteze + tragi frina de mina Cred ca ajunge cit de blocat e motorul acum .

2. Iti trebuie neaparat o cheie tubulara care montata pe piulita, sa depaseasca lungimea botului masinii. Volanta se poate bloca si cu o tubulara de 14 15(nu mai stiu exact) pusa intre dintii coroanei. problema mea majora e tubulara aia....ca nu dau nicicum de una din aia.
valib a scris:problema mea majora e tubulara aia....ca nu dau nicicum de una din aia.


eu am gasit in targul de masini la 50 000 una de 42/36 parca.. un cap pentru rac si unu pentru planetara.. Ca sa desfaci piulita de la rac trebuie sa te ajute cineva apasand cu o surubelnita "babana" intre dintii volantei si mai este nevoie de cheie tubulara de 42 in care sa poti infige o mare ranga. am inteles metoda de la Laurentiu....
doar ca n'am tubulara aia....
o zis anetlo ca mi'o da imprumut...
dar daca are cumva...cineva una in plus...sau gaseste pe la magazin/targ/piata....sa o cumpere...ca o platesc! Salut!
Un coleg merge simbata la Salonta.Ii dau lui cheia si cind ajunge acolo te suna sa va intilniti undeva.Baiatul e din Salonta,deci nu-i problema cu orientarea.Numarul lui este 0766592451(Csabi). multumesc!
si prelungitoru....pt tubulara....daca ai` Salut!
Era o ranga cu virful mai ascutit ,ca sa intre pe gaura cheii si nu era al meu ci a unui vecin de la maica-mea.Gasesti tu ceva potrivit.Si inca ceva: nu trebuie lovit bratul ci te urci pe el si-l hatai ca pruncii rai pe gard am primit cheia Anetlo...
multumesc frumos! tin sa multumesc lui Gabii, pentru ca mi s-a oferit sa ma aduca de la arad la salonta.
e un super om!
data viitoare fac cinste(cand oi avea bani) baieti...probleme mari.
am desfacut azi acolo la distributie...cu gandul sa o reglez.
pe pompa de ulei, si pe vibrochen nu exista nici un semn, ca sa pot masura dintii.
dupa aia...
am reglat eu asa...ochiometric....adica pompa de benzina si axul cu came are dintii potriviti pana la vibrochen...

dar....nu stiu ce are...motorul se blocheaza intr'un loc...adica nu face o tura completa...ca se blocheaza.
am incercat sa dau si de pe demaror...dar tot asa.
ce sa blocheze?
si de ce?
cum remediez situatia? Foarte probabil sa loveasca un piston vre-o supapa, acuma : pe vibrochen trebuie sa existe semnele de reglare a distributiei: mai exact pe "pinioanele" pe care vin montate curelele de distributie trebuie sa aibe un semn...

Cauta pe forum si gaseshti exact cum se regleaza..,. Cauta bine ca exista ! E posibil sa fie acoperit de mizerie,insa nu are cum sa nu existe acele semne! Vali,check this:
http://img301.imageshack.us/img301/3190/curele2dp.jpg
numai dupa ce reglezi distributia corect sa incerci sa pornesti motorul!!!! m-a lamurit Micutzu...si ii multumesc!(ca si voua de fapt)!
faza era ca lovea pistonul in supapa...din cauza vibrochenului.
io am uitat ca trebuie sa scot bujiile...ca sa pot sa invart de vibrochen.
am gasit semnul de pe vibrochen...o mica taietura....pe ambele roti dintate...dar eu cautam ceva semn mai distinctiv...ca si la roata dintata de la axul cu came.
am reglat distributia....
si mi s'a dat peste cap avansul.
l-am reglat...
motorul merge mai 'altfel'
dar...cred ca am ceva problema...si cred ca e din evacuare.
porneste foarte rapid....1secunda dat la demaror....dar face pe mortu` pana la 2000turatii....dupa aia turatia ramane stabila, o duc la 1500...si cand apas pe acceleratie, chiar daca apas super incet...parca am motor cu turbo in 3-4stage-uri...adica se aude o bufnitura la fiecare 500rotatii crescute in turatie.
eu banuiesc esapamentul...ca fiind infundat.
a...si imi curge ulei pe langa capacele de la culbutori....o sa pun si mai mult silicon.
la surubu` de la culbutor...din capat...acolo unde am utilizat cantitati industriale nu mai curge(yesss)
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Acest subiect este închis, nu se pot crea sau răspunde la mesaje    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, ... 14, 15, 16  Următoare
Pagina 2 din 16
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community