Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

probleme. trepideaza
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salut !

Am un oltcit de o luna si cv ,tip: Club 11 RMTA, cumparat de la un prieten din zona, la inceput a mers perfect , porneste la sfert in continuare,dar am probleme cu plecarea de pe loc,cand accelerez si dau drumul la ambreaj inloc sa plece normal cum pleca inainte ,acum tremura tare bordul.
Nu cunosc masina,nu stiu care ar fi problema ,ce poate fi? am mai vazut niste topicuri similare,dar nu stiu sigur daca e aceeasi problema.
Am apelat la voi deoarece am vazut ca sunt multi cunoscatori.Masina intentionez sa o pastrez ,deci mi-ar prii un pic de ajutor din partea voastra pentru ca fostul proprietar e mult prea ocupat (acum).

Daca doriti mai multe detalii ,intrebati-ma si va voi raspunde. ambreiajul cum prinde? jos de tot? sus? incearca sa mai reglezi cursa ambreiajului (pe langa pedala de frana, e o teava filetata de lungime 8-10cm, cu 2 piulite pt cheie de 19 + pe capatul superior tzeava are un patrat facut pentru cheie de 10. Slabesti piulita superioara, si cu cheia de 10 invarti de tzeava in jos sau in sus...)

cauze: cursa ambreiaj reglata defectuos, ambreiaj obosit (placa de presiune, disc de ambreiaj) ce-i drept folosesc mult ambreajul fiind incepator. acum cobor pana la masina sa vad ce pot face. nu pare greu , sper sa fie asta nu altceva.

si ambreajul prinde jos probabil..daca nu am pedala la maxim apasata caraie si nu-mi intra in viteza, sau poate intra ,dar nu o fortez.


am fost. intradevar asa arata ,cum ai spus,se poate misca. de cumplat ambreajul incepe sa cupleze cam de la 60% din cursa cand incepe sa tremure tare si dupa ce plec de pe loc si dau drumul de tot la ambreaj numai tremura si merge bine. Teava aia cum trebuie sa o mut ?mai sus sau mai jos?
valib a scris:ambreiaj obosit (placa de presiune, disc de ambreiaj)


Sau ambreiaj prost. Am prins 2 seturi noi romanesti (placa presiune + disc) tremurici. Am montat la loc placa veche, tot tremura. Cu cat e motorul, ambreiajul mai cald, cu atat tremura mai violent. Culmea ca primii cativa km (cam 100) toate au mers PERFECT. Setul vechi care a mers 70.000km, chiar daca era uzat varza atat soarele cat si discul, fuctiona perfect ambreajul a mers bine pana acum ceva timp..poate sa mai uzat ,cine stie.
Tin sa mentionez ca tremura doar la plecare.atat.

P.S.nu am mai putut completa cu inca un mesaj si l-am modificat pe cel anterior. La fel ca Hofy patesc si eu ...sunt la al 2 lea kit de ambreiaj care face la fel, cand se incalzeste motorul tremura. Culmea, nu intotdeauna cand ii vine lui, daca dau drumul usor la ambreiaj fara sa fie motorul turat pe undeva pe la 1300rpm tremura foarte putin. O chestie foarte ciudata la mine, dupa ce umblu la ambreiaj adica desfac discul placa etc totul merge normal 200-300 de km. Am incercat tot felul de combinatii de disc+placa rezultatul acelasi. Eu suspectez discul de ambreiaj pt ca in prima faza am schimbat placa de presiune si a tremurat imediat cum am plecat de pe loc, dupa ce am schimbat discul ceva vreme totul a mers perfect, acum in schimb tremura dar nu asa violent ca inainte sa schimb discul. Am kitul de la ACSA, ceva cu GS NOUVA daca nu ma insel. Uitasem am schimbat si volanta acum 2 luni a mers bine tot asa 200-300 de km...acum tremura cand isi aduce aminte, in special prin oras daca vreau sa plec mai in forta. Nu stiu ce sa ii mai fac... Deocamdata am noroc ca am motor 1.3 comprimat & stuff si cutie 4FR. Pot sa folosesc ambreiaju ca pe un buton ON OFF... fara sa-l patinez. Porneste de pe loc fara stres. Dar... cand voi monta cutia 5RO... care are treapta 1 si R cretin de lungi(voi fi nevoit sa pornesc luuung cu ambreiaju) cred ca ma va scoate din sarite Asta daca nu reusesc sa rezolv problema

Inca nu am avut niciodata cutia 5RO pe masina... deja ma enerveaza doar gandul etajarii(rapoartelor) de rahat ok. la mine nu e aceeasi problema. trepideaza la plecare.oricum as vrea sa plec de pe loc. nu am schimbat nimic de cand am luat`o .nu stiu totusi cum trebuie sa mut "teava" mai sus sau mai jos? si cam cat (in mm) ?

daca o mut in sus o fac sa cupleze mai sus sau mai jos?
probabil mai sus..ideea e ca in jos nu stiu cat o pot da pt ca mai are cam un cm spatiu in care sunt facute candturile petru cheia de10.
Hofy a scris:Deocamdata am noroc ca am motor 1.3 comprimat & stuff si cutie 4FR. Pot sa folosesc ambreiaju ca pe un buton ON OFF... fara sa-l patinez. Porneste de pe loc fara stres. Dar... cand voi monta cutia 5RO... care are treapta 1 si R cretin de lungi(voi fi nevoit sa pornesc luuung cu ambreiaju) cred ca ma va scoate din sarite Asta daca nu reusesc sa rezolv problema

Inca nu am avut niciodata cutia 5RO pe masina... deja ma enerveaza doar gandul etajarii(rapoartelor) de rahat


Tot 4fr am si eu si nu ma gandesc sa o schimb, imi place la nebunie cutia asta...cu urmatoarea ocazia cand mai dau jos motorul incerc si alt kit de ambreiaj.

ciobilici...nu stiu exact ce face daca infilitezi sau desfaci "teava", eu fac ceva de genul: infiletez "teava" si vad ce se intampla, dupa care incerc sa obtin cursa libera de 2,5 cm, in fuctie de situatie infiletez sau desfac "teava". multumesc Scroogie...oricum era de asteptat sa primesc un raspuns de gen...daca nu vezi ..nu stii...e normal..ma voi "juca" cu "teava" si trebuie sa mearga ..suna urat dar bine.

si daca va continua sa tremure? adica ... sunt sanse sa nu fie asta problema? ati intalnit si sa rezolvat astfel?

repet mergea bn...si de-o data a inceput sa tremure. Am avut si am rezolvat inlocuind complet tot kitul de ambreiaj. La un kit am avut surprize de gen Hofy, cu ambreiajul nou a inceput sa vibreze, asa ca am pus discul vechi la loc si nu a mai vibrat.
ciobilici a scris:...am probleme cu plecarea de pe loc,cand accelerez si dau drumul la ambreaj inloc sa plece normal cum pleca inainte ,acum tremura tare bordul.

- Masina infrinata;
- Disc ambreaj defect (arcurile amortizoare slabite in locasuri sau joc mare in butucul canelat).

Scroogie a scris:cand se incalzeste motorul tremura.

Mai sint si alte defecte care pot apare si daca te intereseaza, poti citi la: http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=146323#146323 masina infranata nu e...nici nu da in nas...doar vibreaza extrem de tare.
ciobilici a scris:masina infranata nu e...
Cum iti dai seama ca e sau nu infrinata ? Pana schimbi discul de ambreiaj sa nu accelerezi tare la plecarea de pe loc sau daca este goala sa incerci sa pleci cu viteza a II-a usor turat. Sfatul meu este sa-l schimbi cat mai repede. cam la ce suma de bani m-ar ajunge un disc de ambreaj?
si infranata nu mi se pareca ar merge..merge lin.. plus ca am observat o diferenta cand am facut aerisirea la frane.baiatul care a facut aerisirea mi-a spus ca era infranata ,iar acum s-a schimbat situatia.eu spun ca e merge bn. S-ar putea sa nu fie de la disc doar. La unele placi de presiune se declaeste local materialul arcului si nu asigura aceeasi forta de apasare uniform. Recomandarea mea e sa schimbi si placa de presiune (merge si cea de Dacie), daca iei de dacie cere si inel de frictiune pentru ea.
ciobilici a scris:si infranata nu mi se pareca ar merge..
Ca sa te convingi ca nu este infrinata, adu masina pe un loc orizontal si asfaltat, fa citeva pedale de frina dupa care incearca sa impingi masina cu o singura mina dar fara sa faci un supraefort. Daca masina se deplaseaza usor, poti fi sigur ca masina nu ramine infrinata. testat..chiar nu am depus efort,am ajuns la concluzia ca masina e mult mai usoara decat credeam, deci infranata nu e..maine voi incerca sa modific "teava" astazi nu am avut timp si sper sa fie de la asta...sa nu cupleze bine. Ca sa faci un reglaj corect procedezi cam asa:slabesti piulita mare cu cheia de 17 sau 19(nu mai tin minte exact) apoi cu cheia de 10 insurubezi sau desurubezi "teava" filetata in asa fel incit sa ai o cursa libera de 20-25 mm pina incepi sa simti ca intimpini rezistenta cind apesi pe pedala de ambreiaj cu mina.Apoi stringi piulita mare. Am cumparat un cablu nou de ambreiaj de la ACSA si nu mai are piulita patrata.Amandoua sunt hexagonale.Nu cunosc producatorul. Sa vezi ce patesti pana il reglezi. Se va invarti piulita hexagonala(cea din locul celei patrate) si eu tot dinasta am si l-am reglat usor ,pur si simplu pui o surubelnita intre piulita si tabla aia suport
robertino a scris:Sa vezi ce patesti pana il reglezi. Se va invarti piulita hexagonala(cea din locul celei patrate)

Inca nu l-am montat! ciobilici, ia uita'te cate suruburi ai la prinderea cutiei de motor? momentan nu sunt in oras , maine ajung , din cauza asta nu am mai venit cu noutati.. sar putea sa fi iesit un surub de la cutie?
nu stiu daca am spus sau daca am fost destul de explicit ,dar nu prea ma pricep ..
Unde ar fi legatura cutiei de motor?
daca ai putea sa`mi explici ,sa`mi spui zona, mi`ar fi mult mai usor si cu siguranta o voi gasi.
Multumesc! Tind sa cred ca e de la ambreiaj. Am mai intalnit simpomele mentionate de tine si de acolo era. abia astazi am incercat sa reglez teava.mi-am pierdut cv timp si benzina,am ajuns la un rezultat ,dar nu sunt chiar multumit.nu stiu ce anume e de facut ,am reglat teava cand mai sus cand mai jos, ba tragea motorul,ba se tura pe loc chiar si din aproape in aproape tot nu am reusit sa-l nimeresc. Momentan e oarecum ok nu trepideaza la plecare ,dar mai sus de 3500 nu urca..si urca cu greu de la 3000..


tin sa mentionez ca daca apas pedala la fund se tureza motorul dar nu simt ca trage,trebuie sa apas treptat cu incetnitoru ,pe masura ce accelerez. Se poate si asa ,dar nu e chiar confortabil.

idei ? pareri? este o anumita modalitate de reglaj? un numar de ture de invartit in functie de un reper anume? sau daca trebuie sa o mut mai jos /mai sus si cat de multe ture de invartit teava ar trebui ca sa nu trec in extrema cealalalta?


multumesc celor care acorda atentie acestui topic.
ciobilici a scris:este o anumita modalitate de reglaj?

DanH a scris:Ca sa faci un reglaj corect procedezi cam asa:slabesti piulita mare cu cheia de 19 apoi cu cheia de 10 insurubezi sau desurubezi "teava" filetata in asa fel incit sa ai o cursa libera de 20-25 mm pina incepi sa simti ca intimpini rezistenta cind apesi pe pedala de ambreiaj cu mina.Apoi stringi piulita mare.
... Se poate si asa ,dar nu e chiar confortabil.

idei ? pareri? este o anumita modalitate de reglaj? un numar de tur...
Salut,

Trebuie sa faci exact ce spune Laurentiu pentru un reglaj corect, ca la carte, al ambreiajului.
Ma tem, insa, ca tie iti patineaza acum "la greu", din ce explici.
Chiar nu ai pe nimeni care se pricepe pe-aproape, sa-ti dea un diagnostic corect?
Eu cred ca nu "scapi" de schimbarea placii de presiune, discului si rulmentului de presiune(acesta din urma, ca-i pacat, daca tot umbli acolo si dai motorul jos), adica a kitului complet de reparatie.

Bafta! intr-adevar am lasat max 5 mm pana intampin rezistenta. voi rectifica in seara asta , sa vad ,iar in zona nu cunosc "oltcit-isti" (am vazut termenu si mi sa parut funny )


Sper sa nu fie nimic de schimbat pt ca: 1 nu ma pricep 2 nu stau bn din punct de vedere financiar ciobilici
Locație: Galati
Estisigur ca nu gasesti oltcitisti in Galati?Pe unul personal il cunosc eu asta ca sa nu zic 2 pe care ai stiu in carne si oase,ca sa zic asa.Cauta-i pe pagina de la cluburi destinata Galatiului. Patinează de rupe. Clar. rectificat..acum trage cv mai bn ,dar tot "patineaza" cand apas acceleratia mai tare,care ar fi motivul? pot face mici ajustari fara sa schimb ceva? Salut

Eu zic sa incerci sa reglezi ambreiajul cum era initial si sa mergi asa cu "tremuriciul" pana poti sa schimbi discul. Eu sunt sigur ca e de la disc . Am patit aceeasi treaba dupa ce am pus un disc nou . Am luat toate variantele prin eliminare si am ajuns la concluzia ca discul e de cacao ( am schimbat si cutia...rulmenti de presiunde... placi...pus toate suruburile la cutie...credeam ca innebunesc
Cum zicea cineva mai sus incearca sa pleci cu tr2 din loc sau sa schimbi repede in tr2 cand incepe sa trepideze
acum trage cv mai bn ,dar tot "patineaza" cand apas acceleratia mai tare,care ar fi motivul? pot face mici ajustari fara sa schimb ceva?

Cel mai probabil, nu.
Esti sigur ca nu poti lua legatura cu nimeni din Galati?!?!
ciobilici a scris:rectificat..acum trage cv mai bn ,dar tot "patineaza" cand apas acceleratia mai tare,care ar fi motivul? pot face mici ajustari fara sa schimb ceva?


cred ca te pot ajuta eu cu un disc de ambreiaj NOU NOUT. A stat pe masina 3 saptamani, ferodouri noi , nu joaca nimic. Motivul ptr care l-am dat jos: Nu puteam sa merg cu spatele. Am cumparat kitul de ambreiaj din magazin, insa discul desi era nou cand mergeam cu spatele tremura masina de parca se rupea in 893345345 de bucati, asa ca l-am pus pe cel vechi inapoi.

Daca ai drum pe la Tecuci, ti-l dau sa il incerci sa vezi, poate la tine merge.

ps.In mersul inainte se comporta absolut normal.
symplu a scris:Motivul ptr care l-am dat jos: Nu puteam sa merg cu spatele.
ps.In mersul inainte se comporta absolut normal.
Discul de ambreaj, daca nu face probleme la mersul in fata, nu creaza probleme nici la mersul cu spatele. La tine problema e din C.V. Am si eu o intrebare.Pentru a masura cursa libera a pedalei de ambreiaj de 25 mm unde se pune rigla?Sus la baza pedalei sau jos unde e suportul ala pentru calcat? la pedala !!!
25 de mm la baza cred ca e toata cursa jos 25mm toni nu 25CM
25 de mm de sus de unde incepi sa apesi pedala,desi eu cred ca e bine sa fie putin mai mare acea distanta,adica sa ai cursa libera putin mai mare,o cursa mica la peda poate face ca rulmentul sa atinga putin de placa de presiune,sau cand este apasat la maxim sa impinga mult prea mult in soarele placii pai , si eu ce-am scris ? Pai si reglajul e ok la 25 de mm. Cursa are vreo 150-200 de mm. gata bre am inteles,scuzele mele,nu stiam la care baza s-a referit,la baza pedalei am priceput dupa Disc stramb,poti sa-l reglezi pana lesini,poti merge asa daca pleci de pe loc la ralanti,sau mai scurt(adica sa eliberezi repede pedala de ambreiaj),ai sa vezi ca doar intr-o anumita pozitie a pedalei trepideaza,treci repede de ea! aceeasi problema si la mine, cu trepidatia, dar doar la motor incalzit, si am schimbat tot, mai putin placa de presiune care arata foarte bine Disc romanesc, volant decalit in zona de lucru (are aspect sticlos) sau / si bucsa din arbore uzata. Va salut.
Am si eu o problema :
motorul meu original a decedat,pe urma lam schimbat cu unul de 1.1 care mergea ok,nu scurutra nu nimic.
Acum dupa ce la montat si tot il ponesc cu socul si il las pana se incalzeste daca imping socul inapoi motorul merge 4-5secunde si pe urma se opreste.
care ar fi cauzele?
Ps;am scris aici ca sa nu deschid alt topic.
multumesc Sau jiclerul de relanti infundat, sau de la electrovalva carburatorului. Daca cu cheia pusa pe treapta a 2-a si motorul oprit scoti/pui papucul de la electrovalva si se aude "tzac-tzac" inseamna ca electrovalva-i OK si trebuie desfundat jiclerul de relanti. Black project
Pune carburatorul de pe motorul "decedat".
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community