Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Troncanit CV sau ambreaj

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Pentru inceput scuze daca mai exista un topic pe aceasta tema, insa eu nu l-am gasit.

Pentru inceput trebuie sa mentionez ca acum vreo doua luni mi s-au rupt prezoanele care tin planetara la cutie. Mai corect spus, s-a rupt UN prezon pentru ca restul nu mai erau acolo (doua erau pe scut, dar nu se pune). Cu aceasta ocazie s-a spart si discul de frana de pe acea parte. Am pus discuri noi, am pus planetare bune. Am mers aproximativ...300km...si pe un drum de intoarcere de la Slz in Buc a inceput sa se auda o bataie in zona cutiei...din interior parea ca si cand ceva ar bate in capacul acela din spate. Mentionez ca bataia se auzea numai in acceleratie, nu in mers liber sau frana de motor. Astazi am urcat masina pe capre si am pornit-o. Eh, cand am lasat-o in a 4-a la relanti, pocnea de parca nu mai erau prinse piesele inauntru cu nimic...si se misca haotic. Nu era un tacanit sau troncanit regulat, variabil cu turatia...mai degraba un sir de troncaneli si pocnituri aleatorii. Acum va intreb: asa ceva poate fi de la ambreaj ? Eu cred ca ala stie numai sa huruie, sa frece... Si daca este din cutie, cam ce s-a distrus si ce sanse am sa o repar ? Stiu ca parerea generala este "schimb-o cu totul" dar pana sa se intample aceasta "bucurie" a mers exceptional din toate punctele de vedere. Si este a 3-a pe care o folosesc
Asadar astept pareri.
Va multumesc.

P.S. Am uitat sa mentionez: aceasta cutie a fost de RM (frane la roata) insa am demontat satelitii (daca asa se numesc corpurile care se rotesc si pe care se prind planetarele) si le-am schimbat cu unii model fr. pt frane la cutie. Nu stiu daca are vreo importanta, dar vreau sa ofer toate detaliile. daca se aude din spate,de la suportul care prinde cutia de caroserie,posibil sa se fi desurubat "melcul" care angreneaza cablul vitezometrului,si sa loveasca in capac
eu am patit asa cu o cutie in 5 trepte,si mi s-a infranat cutia pentru moment,apoi si-a sapat acea piulita un mic sant in capac si cutia a mers in continuare doar ca huruia ca o moara Multumesc pentru raspuns, dar nu este cazul...dupa experimentul "de pe capre" am observat ca troncaneala vine din zona dintre planetare sau din carterul ambreajului. In spate, la capac doar se transmite putin. Cred ca prin carcasa. Oricum nu e sunet de moara. jocuri prea mari la sateliti ? Posibil, dar asa de mari si asa de brusc aparute ?
Ca idee, diferentialul cum e prins in carcasa ? cred ca scapi mai usor schimband-o . cauzele exacte le afli la autopsie Cred ca asa va fi...insa tot as vrea sa o repar...de rezerva. Daca de la "merge perfect" pana la "nu mai merge" se ajunge in cateva zile...nu strica una de rezerva.
tonim a scris:jocuri prea mari la sateliti ?

Atunci cand ai schimbat satelitii cum i-ai strans, ca acolo sunt niste rulmenti si daca i-ai strans prea tare sau gripat si s-au spart si atunci "aduna bilele" fenomen intamplat si la rulmentii de la roti.
Daca mergi cu spatele face la fel (o perioada de timp pana se aseaza bilele in pozitia cealalta)? Cred ca asa va fi...insa tot as vrea sa o repar...de rezerva. Daca de la "merge perfect" pana la "nu mai merge" se ajunge in cateva zile...nu strica una de rezerva.

NBT, din cate am constatat in putinul mers inapoi, nu se aude nimic suspect. Dar apoi...nici la mers inainte la viteze de 10km/h nu se aude...cu cat treapta de viteza e mai mare, si zgomotul e mai mare. E posibil ca o planetara sa bata/tacane pe drum drept si sa nu bata in viraje stranse ? Da planetarele mai bat in curbe.Asta de la uzura care apare atunci cind se sparge burduful de la capul planetarei si se pierde vaselina.Cind mai bate di pe drum drept se schimba. Dar poate sa bata pe drum drept si sa NU bata in curbe, aceeasi planetara ? nu
cum bate pe drum drept?cand pleci de pe loc?in mers la viteza constanta? M.S.Electronic, verifica tragind de motor in lateral sa vezi daca nu este vreun suport de motor rupt.
iulicuta2000 a scris:nu
cum bate pe drum drept?cand pleci de pe loc?in mers la viteza constanta?



ba se poate....
dar nu e chiar bataia care o are in curbe, ci mai mult o vibratie ciudata, o bataie ciudata infundata
asta la planetare reconditionate, la care nu au iesit canalele fix pe mijloc, sau la unele destul de uzate dar care nu bat inca in curbe. mie greu de crezut ca o planetara sa bata in linie dreapta,iar in curba sa nu faca nici un zgomot
la fel cum dupa spusele tale o planetara sa inceapa sa faca galagie in linie dreapta si apoi cand iei curbe
o vibratie usoara nu deranjeaza,ce intreaba mselectronic e daca o planetara poate sa bata in linie dreapta si sa nu bata in curbe
planetara poate sa bata in linie dreapta si sa nu bata in curbe

Poate sa bata si in linie dreapta,dar nu inseamna ca articulatia R'zeepa e uzata(capul).Poate sa fie buba la cv,o bila fara ace,sau sarita,sau uzura intr-un punct,unde lucreaza in linie dreapta.La curba se "lungeste" din tripoda,crucea intra intr-o pozitie unde nu mai este foarte uzata si nu mai bate. Pentru a lamuri pe toata lumea si a raspunde la toate intrebarile voi relata succesiunea de evenimente. Astfel, acum vreo 2-3 luni mi s-a rupt ultimul prezon de la planetara stanga (dupa ce restul s-au desfiletat si au cazut, pe rand). Cand am intervenit, am vazut ca si discul de frana din acea parte era spart, asa ca le-am schimbat pe amandoua. Apoi am cumparat de la cineva doua planetare englezesti, despre care omul a spus ca au mers aproximativ 15.000km. Inclin sa il cred pt ca la rotirea lor in mana, in articulatie se miscau foarte "fluid", fara agatari, fara zgomote, fara jocuri. Deci ca noi. Le-am montat si spre surprinderea mea, cea din stanga batea in curbe stranse. Dreapta nu scotea nici un sunet. Am mers vreo doua sapt. asa, timp in care au inceput si s-au agravat niste zgomote de pietre macinate in cutia de viteze, chiar intre planetare. Fara sa imi mai fortez norocul intre timp, am facut rost de pe o CV 4 Fr de pe o masina cu sigiliile intacte si fix 60.000km in bord. La operatiunea de schimbare am gasit si suportul motor de pe stanga rupt (Laurentiu). L-am schimbat, am pus cutia noua, pus motor la loc, totul merge bine. Insa in accelerare (Iulicuta2000) se aude un tacanit...sau o bataie sacadata, variabila cu turatia. Nu puternica. Nu deranjaza la urechi. Dar de cand cu prezoanele rupte mi-am jurat ca nu mai ignor sunete, mai ales ca urmeaza drumuri lungi pe serpentine.
Deci datele:
-cutie 4 fr cu 60.000km, ulei schimbat, 80W Castrol.
-planetare Anglia, aprox 15.000km, puse dupa "incident", burdufuri noi, articulatii spalate, vaselina noua.
-discuri de frana noi
-etriere vechi, cu garnituri noi, placute folosite dar bune. Sigurantele si arculetele la locul lor in etriere.
Am intrat ieri sub masina si am verificat distanta dintre cutie si traversa, am tras de galerii sa vad daca ating pe undeva, de toba intermediera si nimic nu am gasit.

Ce poate fi ? Ce teste sa mai fac ?

P.S. Ca localizare, desi nu pot fi 100% sigur, zgomotul pare sa fie in zona CV spre dreapta. Zgomotul asta apare si la mine, dupa ce am schimbat planetarele a inceput sa se auda tare de tot pe partea dreapta, am banuit planetarele si le-am pus iar pe cele vechi, dupa ce le-am pus pe astea care au fost si inainte pe masina zgomotul acesta nu se mai aude asa de tare, dar se aude si se aude numai cand accelerez si cand masina e in viteza a4a, am uitat sa precizez ca se amplifica cand virez dreapta. sa nu atinga evacuarea de caroserie pe undeva La mine sigur nu atinge. Am verificat. Se pare ca ai probleme cu rulmentii diferentialului. Schimba cutia. E a doua cutie care face la fel. Care ar fi sansele ? 50 % 'neata,suportii de motor sunt identici stanga cu dreapta?ca am unul rupt ,si se pot schimba cu motorul pe masina? ms. nu sunt identici Se pot schimba fara sa dai motorul jos dar trebuie sa fii sado sa faci asa ceva Daca ai scule si nu te sfiesti sa te murdaresti pe mainii, se pot schimba destul de usor si cu motorul pe masina. iti trebuie un imbus de 8, o teava de cel putin 10 cm care s-o bagi pe imbus sa poti sa desfaci suruburile mai usor...dupa e floare la ureche

ps: motorul trebuie ridicat cu ajutorul unui cric...adica trebuie desfacut din ambii suporti
Danutz Bratosin a scris:Daca ai scule si nu te sfiesti sa te murdaresti pe mainii, se pot schimba destul de usor si cu motorul pe masina.


La RT / RM se schimba usor cu motorul pe masina, la Club / Club 11 / Club 11R / Club 11RL / Club 12TRS ai discu' de frana fix in dreptul suruburilor care fixeaza suportii pe blocu' motor.

Danutz Bratosin a scris:iti trebuie un imbus de 8, o teava de cel putin 10 cm care s-o bagi pe imbus sa poti sa desfaci suruburile mai usor...dupa e floare la ureche

Tiganealaaaaaaaaaa !!!!!!!!! Iti trebuie o cheie cu clicket si un torx imbus de 8mm. Cu imbus d-ala in forma de L poti strica suruburile, pt ca nu-l poti tine drept! In prealabil, cu o surubelnita subtire, se curata hexagonul fiecarui surub. Hmm..posibil sa ai dreptate, la club n-am schimbat niciodata si stiu ca e foarte aglomerata treaba cu discurile la cutie
Cu clicket-u' n-am incercat...cu imbusu' le-am desfacut foarte usor, e surub de fier in aluminiu...cum l-ai desfacut putin iese la mana + ca, capetele suruburilor sunt destul de adanci...deci intra imbusu destul in ele cat sa poti sa-l tii drept si sa nu le belesti
Danutz Bratosin a scris:e surub de fier in aluminiu.


Cel mai imputit este oxidul de aluminiu. Se lipeste de otel de zici ca e sudat
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community