Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

B-25-SFW
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Cel mai tanar Oltcit!!! A luat nastere in luna mai a anului 1995 , la Craiova. Este un Oltcit Axel 12 TRS de 1299 cmc, cutie 5+1, aprox. 77000km stock, bleu-agadir, nici o modificare. Urmeaza o reconditionare totala. In curand: set motor nou de 1.3, esapament nou, hayon nou, aripa stanga spate noua.
Pentru la anul care vine, ma gandeam sa montez 2 turbosuflante, deoarece am observat ce performante scot olticurile lui pupa, lui bogdan, lui titus cu turbo; insa toate au un deficit; la presiune mare 0.8-1 atm. face implozie motorul. De aceea ma gandii ca 2 turbine, pentru fiecare parte a motorului + 2 carburi de alfa 33 ar fi mult mai performante si ar scoate o putere mai mare decat 100-120 cp, cat poate un motor 1300 + turbosuflanta, la presiune mai mica, decat cea devenita obisnuita de 0.6-0.7 atm. . Astept sugestii!!! As dori sa stiu daca este realist asa ceva pentru Oltcit. Oltcit Axel 12TRs nu exista !
eventual oltcit club 12 Trs sau citroen alex 12trs!
Asteptam sa adaugi pozele sa vedem si noi
Bun venit pe forum Sa vedem Hai cu noi ca asa e bine Salutare si bine ai venit.
Asteptam si versiunea ta de turbo, chiar daca nu ai citit foarte atent topicurile de pe aici. Masina mea merge cu 1.5 bar presiune si nu face motorul nicio "implozie".
Interesante ideile tale, dar... intai apuca-te de treaba si abia cand vei atinge performantele Oltciturilor turbo de pe forum poti spune ca ele au anumite deficite sau nu. Salut!

In primul rand doresc sa va multumesc pentru primire .

Ai dreptate Black Project, Oltcit Axel 12 TRS nu exista, l-am rebotezat eu , m-am grabit la scris, am vrut sa scriu denumirea frantuzeasca si a iesit asta; in fine. Pozele le aveam deja, dar nu stiam sa le postez , dar...http://img228.imageshack.us/gal.php?g=imag556.jpg.

Proiectul Bi-turbo pe Oltcit este de abia la inceput, daca va avea finalitate - nu se stie ; insa doresc sa aflu parerile veteranilor , cei care au incercat si au reusit sau nu turbo pe Oltcit, daca cred ca este posibil sau nu asa ceva.

Recunosc ca nu am cercetat domeniul turbo foarte profund , insa sunt dornic sa invat cat mai mai multe. Bine ai venit!
Arata bine Olteanu.
http://img228.imageshack.us/gal.php?g=imag556.jpg Mici reparatii : schimbat releul de semnalizare si farul stanga schimbat, multumita lui dan alexandru, deoarece cel vechi se topise de la un halogen de 100W[/img]http://img141.imageshack.us/img141/8581/imag680.jpg
Uitasem, am schimbat si sistemul de inchidere de la usa stanga. Am facut rost de carb' de 1.3, pe care urmeaza, cat de curand, sa il montez pe masina.

Urmeaza faruri tot-argintii.

http://img142.imageshack.us/gal.php?g=imag706.jpg In sfarsit, reusii sa produc schimbarea anuntata dupa atata amar de vreme. Au fost diverse cauze potrivnice despre care nu doresc sa vorbesc nefiind in interesul nimanui.

In fine, ca sa nu fie doar vorbe, sa postam si niste imagini cu noul aspect al masinii. http://img57.imageshack.us/i/imag783.jpg/
http://img225.imageshack.us/gal.php?g=imag789.jpg


Au aparut intre timp mai multe probleme, unele s-au rezolvat, altele sunt in curs de rezolvare. Am sa le enumar pe scurt.

Cele care s-au rezolvat sunt: pompa de benzina (probabil membrana gaurita, nu am desfacut-o sa vaz care este buba) s-a inlocuit cu cea de pe 25 SFW(1986 - 11RL = sora mai mare a lui 25 SFW); furtun ce pleaca din filtrul de aer spre reniflard - inlocuit ( am mers o buna perioada fara furtun => pare mai silentioasa); bujii( a mers cativa mii km cu sinterom si brisk(stiu, nu sunt bujii ), le-am inlocuit cu bujii NGK BP 7 ES;

Cele care nu s-au rezolvat: macaraua dinspre partea soferului s-a defectat(de coborat coboara din manivela, de urcat geamul - neah nu vrea , conductele de aer de la motor la aeroventilator trebuiesc inlocuite ( sunt cele clasice din aluminiu, ma gandeam sa imi procur din acelea de saviem, parca; pentru ca o sa vina iarna si avem nevoie de caldura in habitaclu , conducta de aer de la filtrul de aer in spre motor, jos.

Am ajuns la concluzia ca biturbo pe oltean este doar o utopie. Greu de realizat cu foarte multe modificari, mult spend money foarte probabil inutil si nefunctional. Cea mai buna metoda ramane cea testata deja.

Deh, mai imbatrani si mai imi venii si mintea la cap. Dupa rk la motor, ramane varianta cu o singura turbina, si aceea la anul, dupa ce scap de bac si de celelalte probleme ce tin de formarea mea profesionala. 25 SFW revine in actualitate. In timpul vacantei de Pasti, albinuta albastra a trecut printr-o RG (reparatie generala); astfel s-a umblat la motor, esapament, instalatia de franare, suspensii pentru a fi remediate problemele tehnice si, totodata, pentru a fi aduse unele imbunatatiri.
Sa incepem cu motorul: s-a inlocuit galeria de admisie, unsa articulatia cardanica de la coloana de directie si carter cu seringa plina cu ulei , curatat cam totul pe acolo, si inlocuita aeroterma cu o alta frantuzeasca din '86.
Continuam cu instalatia de franare: s-au inlocuit toate placutele de frana, mai putin cele de la frana de securitate, reglata aceasta din urma, sa tina , am cam avut probleme cu un etrier spate gripat (s-a rezolvat prin demontarea lui, spalat cu alcool sanitar , si apoi impinse la loc pistonasele prin lovire, folosind o bucata de lemn intre piston si ciocan).
La esapament, nimic mai simplu, inlocuite tobele vechi, gaurite cu altele bune, donate de fratiorul mai mare.
La suspensii nu prea am avut ce face din lipsa pieselor
, insa am inlocuit bucsele de la bratul superior ce se prind de caroserie prin doua piulite ce se strang cu cheia de 22.
Am facut si unele imbunatatiri: am inlocuit manerele originale negre cu unele nichelate, inlocuite triplele vechi, cu unele mai noi, am inlocuit difuzorul original de la pasager cu unul de la un subwoofer care mi s-a ars(acum cu vol. la jumatate vibreaza masina )
Uita-i. Am conectat conductorul de masa de la intrerupatorul de mers inapoi, si in sfarsit am lumini.

Cateva intrebari:
Filtrul acela este filtrul de ulei original, din fabrica?
Am observat caci colierul acela de la levierul de comanda al cutiei este sarit, si garnitura de cauciuc de asemenea. Pe langa asta vad ca pierde ulei pe acolo. Ce este de facut?
Ce este teava, conducta aceea de langa volant?
















felicitari pentru oltcit, nu arata deloc rau dar am remarcat 2 lucruri: placutele care tin triplele in ce scop sunt puse? antifurt sau s-au rupt clemele originale? in orice caz incearca sa scapi de ele, nu arata deloc bine (daca nu ai clemele originale, ti le dau eu moca) al doilea lucru am remarcat faptul ca ai filtru de benzina dupa pompa de benzina, un lucru foarte nerecomandat, datorita presiunii si debitului mare de pe acea portiune, pe deasupra mai este si filtru de 5 lei, e un pericol de incendiu ce poate fi evitat foarte simplu.
gyorgyoda a scris:am cam avut probleme cu un etrier spate gripat (s-a rezolvat prin demontarea lui, spalat cu alcool sanitar , si apoi impinse la loc pistonasele prin lovire, folosind o bucata de lemn intre piston si ciocan).


Bah... cum pana mea sa bagi la loc pistonasele prin lovire?!? Chiar si cu un lemn intre ciocan si pistonas? Nu te-ai gandit ca ceva e in neregula? Cand alea trebuie sa intre frumos cu mana? Faptul ca au intrat prin lovire spune ca sub garnituri oxizii sunt gramezi si iti imping garnitura in sus. In stilul asta o sa ti se blocheze iar in scurt timp. Si daca pistonasele sunt de-alea teflonate in mod sigur dupa faza asta s-a luat si mama teflonului de pe ele. Trebuia sa dai jos garniturile (stiu, daca au oxid sub ele ies greu al dracului, oxidul ala zici ca-i superglue), sa cureti oxidul format dedesub cu o sarma moale sau cu o bucatica de lemn de esenta tare si eventual daca mai aveai garnituri, sa le inlocuiesti - sau daca nu, sa refolosesti ce aveai. In afara de ce zice LupuNebun, mai e si chestia asta:
gyorgyoda a scris:"am inlocuit bucsele de la bratul superior ce se prind de caroserie prin doua piulite ce se strang cu cheia de 22."

Explica mai bine, ca eu am inteles ca in loc de bucsi ai bagat 2 piulite...
Si de care teava de langa volanta zici? De joja de ulei sau de bucata aia de teava care zace in pamanto-uleiul ala?? Intr-adevar rabbitdani, placutele acelea au rol antifurt; oricum ma gandeam sa le arunc , filtrul acela de benzina de 5 lei rezista foarte bine la presiunea pompei (mai demult, am mers cu unul gatuit, si ma intrebam de ce nu trage motorul ), furtunasele ar trebui inlocuite, mai degraba.

Mad Wolf nu te mai necaji! Aceasta este, oricum, o solutie temporara. Urmeaza sa il inlocuiesc.

As dori sa raspundeti la urmatoarele intrebari:

Filtrul acela este filtrul de ulei original, din fabrica?
Am observat caci colierul acela de la levierul de comanda al cutiei este sarit, si garnitura de cauciuc de asemenea. Pe langa asta vad ca pierde ulei pe acolo. Ce este de facut?
Ce este teava, conducta aceea de langa volant?
7thRaven a scris:In afara de ce zice LupuNebun, mai e si chestia asta:
gyorgyoda a scris:"am inlocuit bucsele de la bratul superior ce se prind de caroserie prin doua piulite ce se strang cu cheia de 22."

Explica mai bine, ca eu am inteles ca in loc de bucsi ai bagat 2 piulite...
Si de care teava de langa volanta zici? De joja de ulei sau de bucata aia de teava care zace in pamanto-uleiul ala??
Corbule, am schimbat bucsile acelea doua ce stau langa urechea superioara a amortizorului si bratul superior.
Teava aceea care ma nedumireste se regaseste in a 10-a fotografie de sus in jos, sta chiar in spatele volantului, mai precis intre volant si motor, la stanga de joja. Deci zici de "bucata aia de teava care zace in pamanto-uleiul ala"?
Pai de ce n-ai pus mana sa vezi ce e? Nu ca as recomanda asta, da` oltcitul meu a mers 15 ani cu filtrul de benzina dupa pompa, si n`a sarit niciodata. Asa ca e dupa norocu` fiecaruia. da dar este un noroc de care nu trebuie sa depinzi, vorba aia, odata se intampla. Mai ziceam daca aducea vreun avantaj, dar asa mai bine il pui inainte si stii o treaba, dureaza 5 min.
gyorgyoda a scris:Mad Wolf nu te mai necaji! Aceasta este, oricum, o solutie temporara. Urmeaza sa il inlocuiesc.


Bine, dom'le. Oricum fii atent ca daca-ti creste consumul si daca incepe sa zgaltaie ambreiajul la plecarea de pe loc asta-i cauza Intr-adevar Corbule, chiar teava aceea. Ce afuresenie de rol are!?
Lupule, nu are cum sa imi creasca consumul, ca nu circul deocamdata cu ea. Nu am incredere in frane, trebuiesc aerisite, si schimbat etrierul acela.
Inca o intrebare. Cum se regleaza usa sa se inchida frumos? Mentionez ca am lovit cu ciocanul inspre afara si in sus stiftul acela din caroserie, si nimic.
Banuiesc ca e din usa problema.
Cum se scot ornamentele de la hayon si bandourile laterale?
gyorgyoda a scris:Cum se regleaza usa sa se inchida frumos? Mentionez ca am lovit cu ciocanul inspre afara si in sus stiftul acela din caroserie, si nimic.


Da cu un ciocan mai mare daca ti-e lene sa dai cautare. Acolo unde ai dat cu ciocanul de fapt se poate regla cu cheie fixa . Bandourile daca le scoti s-ar putea sa ai surpriza de rugina pe acolo . Mai bine te pregatesti cu ceva unsoare inainte .
gyorgyoda a scris:Intr-adevar Corbule, chiar teava aceea. Ce afuresenie de rol are!?

Pai baga mana si trage de ea. Imi sustin parerea "bucata aia de teava care zace in pamanto-uleiul ala" ceea ce inseamna ca probabil e un rest cazut pe acolo. pe langa volant ar trebui sa fie returul uleiului de la separatorul de gaze carter(ala cu 3 craci din fata filtrului de aer),vine din separator si se duce la joja,recuperand uleiul din gazele de carter...trage cu nadejde ca nu are ce se intampla cel mai probabil s-au gandit francezii ca va ajuta in viitor la montarea triturbo Daca e motor de 1.3 si e pastrat circuitul original, returul de ulei se duce in capacul de culbutori superior dreapta, nu inspre joja. Se si vede in poza ca teaca jojei nu are stut pentru retur de ulei. Eu unul tot n-am inteles despre ce furtun e vorba. El zice de cac***l ala de bucatica de teava, care e picat pe acolo, incercuit cu rosu. E un rest de ceva. Baga mana acolo si scoate-l!
Multumesc pentru explicatii. Deci este doar un gunoi; credeam ca face parte din componenta motorului, desi mi se parea ciudat acest lucru. Ti-a fost frica sa bagi mana sa vezi ce e, nu? m-am luat dupa carburator...eu nu mai am nici gura de umplere ulei pe capacele chiulaselor Cateva poze de la inceput...
...sau cum arata acum 2 ani.
mariankzd a scris:m-am luat dupa carburator...eu nu mai am nici gura de umplere ulei pe capacele chiulaselor

Dar unde o ai ? [quote="Cristip1970"][quote="mariankzd"]m-am luat dupa carburator...eu nu mai am nici gura de umplere ulei pe capacele chiulaselor [/quote]
Dar unde o ai ?[/quote]
Undeva,undeva in balcani daca ai ... valoare acolo in Balcani de sud . a luat un capac de dreapta care nu are gaura de umplere si l-a pus in locul celui cu umplere...si uleiul il introduce prin joja
AnduSan a scris:a luat un capac de dreapta care nu are gaura de umplere si l-a pus in locul celui cu umplere...si uleiul il introduce prin joja

Chiar crezi ca nu stiam sau nu imi imaginam ceva prin care sa renunti la palnia de pe capac ???
Tre sa mai si glumim http://en.wikipedia.org/wiki/CBU-97_Sensor_Fuzed_Weapon
http://www.youtube.com/watch?v=bDXaMeT14IQ

Intre timp, am scos afurisenia aceea, s-a dovedit ca era o garnitura de la alternator uitata de cineva acolo, inlocuite ornamentele de la hayon cu unele nichelate, si am modificat putin body-look-ul masinii. Ce e aia body look? Probabil se refera la "aspect exterior". Probabil.
si am modificat putin body-look-ul masinii

ai dat sau ai luat asigurarea? Cred ca nu m-am exprimat bine, m-am referit la faptul ca am schimbat infatisarea masinii intrucatva.





Si de la motor...


Desi se implineste secolul de cand n-am mai scris nimic aici, masina exista inca ( spre deosebire de multe altele care de mult sunt oale si ulcele) in ciuda faptului ca dpdv legal nu sta tocmai pe roze (insa timpul si banii vor rezolva si aceasta chestiune), masina functioneaza ireprosabil desi sunt anumite probleme de ordin tehnic si estetic (rugina, bucse amortizoare distruse, evacuare neetansa, fise ca vai de ele). Mai nou i-am reglat culbii (culbutorii), i-am facut din multele carburatoare pe care le am unul bun cu reglaje dupa ureche (CO - 2.5 ture si Progresiune - 6.5 ture) cu benzina din bidon a pornit la a 5-a sau a 6-a coarba dupa un an de zile de stat nepornita. Relanti-ul il tine incredibil de bine.
Saptamana viitoare il voi duce la tara, unde voi incepe reconstructia sa. ma bucur ca te-ai razgandit si vrei sa il faci
ultima oara cand am vorbit cu tine ai zis ca vrei sa il dezmembrezi
s-au rarit oltcit-urile, mai sunt putine in tara, e pacat ca si acestea sa fie dezmembrate, si asa piese sunt destule, s-au dezmembrat cu miile
gyorgyoda a scris:Desi se implineste secolul de cand n-am mai scris nimic aici, masina exista inca ( spre deosebire de multe altele care de mult sunt oale si ulcele) in ciuda faptului ca dpdv legal nu sta tocmai pe roze (insa timpul si banii vor rezolva si aceasta chestiune), masina functioneaza ireprosabil desi sunt anumite probleme de ordin tehnic si estetic (rugina, bucse amortizoare distruse, evacuare neetansa, fise ca vai de ele). Mai nou i-am reglat culbii (culbutorii), i-am facut din multele carburatoare pe care le am unul bun cu reglaje dupa ureche (CO - 2.5 ture si Progresiune - 6.5 ture) cu benzina din bidon a pornit la a 5-a sau a 6-a coarba dupa un an de zile de stat nepornita. Relanti-ul il tine incredibil de bine.
Saptamana viitoare il voi duce la tara, unde voi incepe reconstructia sa.

cum iti dai seama ca sunt duse bucsele de la amortizoare??? M-am referit la bucsele de la bratul superior (asa numitele ,,bucse de bascula"). Uzura aparuta la bucse, in general, se manifesta prin separarea craparea cauciucului de partea metalica ce il cuprinde sau/si craparea acestuia - a cauciucului.

Asa e Cristii. M-am gandit sa il dezmembrez, insa era intr-un anumit context: acela de a fi pus mana pe un Oltcit original cu caroseria si celelalte lucruri intr-o stare buna/acceptabila, de preferat un Oltcit Club frantuzesc iar pe Eva sa o fi transformat intr-un TRS.
Cu alte cuvinte, nu as fi renuntat in veci la Oltcit numai ca doresc inca sa am un TRS si un Club.
Acc3l3ratoR a scris:
cum iti dai seama ca sunt duse bucsele de la amortizoare???



la orice mica imperfectiune /denivelare a drumului, se aude dinspre roata o bataie gen "toc-toc-toc". Cel putin asa s-a manifestat la mine. Nu stiu insa cum suna cand sunt duse bucsele de la bascula, pt ca nu m-am lovit de problema asta... Jimmy, el a pus intrebarea nu ca n-ar sti raspunsul ci ca sa ma incerce sa vada cat si ce stiu din mecanica auto. Poate raspunsul meu nu o fi cel corect, insa din mica experienta pe care o am si comparand piesele noi cu cele folosite mi-am facut o anumita parere privind uzura lor.
gyorgyoda a scris:Jimmy, el a pus intrebarea nu ca n-ar sti raspunsul ci ca sa ma incerce sa vada cat si ce stiu din mecanica auto. Poate raspunsul meu nu o fi cel corect, insa din mica experienta pe care o am si comparand piesele noi cu cele folosite mi-am facut o anumita parere privind uzura lor.

chiar nu stiam raspunsul... is curios cum se manifesta la tine...
ma supraestimezi cand vine vorba de meganica ...
Acc3l3ratoR a scris:
cum iti dai seama ca sunt duse bucsele de la amortizoare???


Dai roata jos, pui cheia de 17 pe bucsa superioara si tragi stanga-dreapta. Daca se plimba, adio. Asta la bucsa de sus. Jos nu e necesar sa tragi de bucsa, se vede clar...
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community