Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Ulei siliconic pentru uns bucsile volanului
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salut! Dupa ce am ajuns in situatia ca volanul sa nu il mai pot invarti decat cu f.f. mare efort, azi i-am dat de cap. Un prieten mi-a sugerat sa iau ulei siliconic cu care sa ung bucsile. Vechile bucsi de la volan au fost unse si cu vaselina, si cu vaselina cu litiu alb, dar rezultatul a fost de fiecare data dezastruos. Asadar, dupa ce am scos bucsile vechi, care erau super umflate, am pus unele noi si le-am uns cu uleiul asta. Am dat pe un bidonas (de fapt o sticluta de vodca de plastic) 50.000, din Vitan. Rezultatul? Zici ca am servo, merge super usor, si am inteles ca nu o sa se imbicseasca asa usor treaba asta. Era sa uit, am infipt acul unei seringi in bucsa aia mica de pe carterul casetei de directie si am turnat continutul a doua seringi (tot cu uleiul minune). Sper sa va folosesca toate astea. Eu miam pus rulmenti in loc de bucsi si nu o sa mai am probleme toata viata. Next generation,dupa 6 ani a venit randu meu.Am cautat vaselina siliconica sa ung si eu bucsile volanuli si tot ce am gasit este o sticluta de vreo 50ml le 4 lei si are acceasi culoare cu vaselina siliconica dar este ulei siliconic,tanti de la magazin a zis ca e de dat pe bord.O fi bun si la uns bucsile ?? DA. Si ma e bun si pentru chedere iarna sa nu se mai lipeasca usile si haionu daca e din ala parfumat ... nu prea mere ... odata aplicat se face ca apa ... si intra in cauciuc ... hai sa zici ca poate la bucsi la volan mai merge ce si ce ... dar nu te sfatuiesc sa bagi in yale cam ingheata Pentru chedere e bine sa folosesti glicerina boraxata,o gasesti la farmacie costa cel mult 2 lei,mai e buna contra aburirii geamurilor laterale si a lunetei in cazul in care dezaburitorl nu mai functioneaza,inainte de a da cu glicerina pe respectivele geamuri se vor spala cu solutie de spalat gemuri si apoi se dau cu glicerina,dupa tratament nu se mai pune mina pe geamuri,nu se recomanda la parbriz.
Pt bucsele volanului cea mai buna solutie e............seul de oaie.Inainte de aplicare se degreseaza axil volanului cit si bucsele volanului,apoi de da cu seu de oaie.Efect garantat. "Cum de le stii matale pe toate Bibicule" alias DanH !
Bibicule" alias DanH
Citisem pe forum ca matale faci trafic cu substanta asta "legala" numita său de miorița .Daca mai ai,cat ma costa cantitatea necesara sa imbarlig bucsile volanului? Îți spun eu cum faci rost de seu de oaie.
Nu știu pe la voi cum este dar la noi în perioada asta "facem oaia"(să vă fie rușine dacă v-ați gândit la prostii). Adică desfășurăm niște serbări câmpenești în cadrul cărora se consumă carne de oaie asezonată cu tulburel roșu din belșug. La treaba asta merge foarte bine și mămăliga rece friptă pe grătar. În fine; iei o bucată de grăsime de oaie și o topești în tigaie. În stare lichidă o torni în cutiuța în care vrei să o păstrezi și o lași să se închege.
Vei obține o cantitate de seu care îți va ajunge pentru o lungă perioadă de timp. Da' grasime de porc nu merge? din asta pun pariu ca mai gasesc pe la bunica-mea la tara la cazan de oaie mai greu gasesc... Nu este buna. Devine prea fluida si pica. Gata,am incercat uleiu da nu se simte nici o diferenta.Cum ar trebui sa sew invarta volanul pus la locului dar nemontat in bara de directie ?La mine se invarte mai usor,normal,dar cand ii fac vant nu se invarte deloc singur.S fie si de la bucsi ?Sau asa e normal? de la ulei/vaselina...o sa se infoaie bucsile.
Scoate volanul, si slefuieste-l putin cu smirghel fin (120 macar)

Ideal ar fi cand ii faci "vant", sa se invarta singur 2-3 ture. Eu la mine daca ii fac vant daca se invarte 1 cm e bine
Laurentiu a scris:"Cum de le stii matale pe toate Bibicule" alias DanH !

Mangafaua mai intra pe aici,mai citeste se minuneaza si citeodata,da numai citeodata mai intervina si ajuta.
bytzu1 a scris:Cum ar trebui sa sew invarta volanul pus la locului dar nemontat in bara de directie ?

Curata bine bucsele pe interior daca inca nu s-au umflat de la vaselina sau/si uleiul pus ulterior; curata bine axul volanului cu spirt, alcool, benzina sau orice alt degresant; unge atit axul cit si bucsele cu un strat de seu. Dupa introducerea axului in cele doua bucse, volanul trebuie sa se roteasca foarte usor (rotirea cu un deget trebuie sa se faca fara nici un fel de efort).

P.S. Cel mai bun seu de oaie e seul "colectionat" de pe burta animalului.
Seul de porc nu e bun pt ca in contact cu praful se sicleste (atrage praful) facindu-l mult mai viscos si ingreunind in timp miscarea de rotatie. Am scos azi de doua ori vonalul,si nici ca il mai scot vreodata.Prima data am dat cu ulei siliconic si nici un rezultat a doua oara am slefuit cu smirghel de 120 axul in locurile unde vin bucsile ,am dat cu seu de oaie (am topit grasimmea si am lasat la incjegat pana sa facut o pasta alba).Se invate aceptabil pentru mine de fapt eu incercam sa il fac sa se invarta mai usor pentru o fata dar mai mult de atat nu reusesc .Era sa ii phot dintii de pe ax si de asta am zis ca nu il mai scot neam.Cam asa se invarte nemontat in bara ,usurel zic eu.
http://imageshack.us/clip/my-videos/690/jxp.mp4/
Am desoperit ca ,cu volanul pus la locului si montat ,cand invart in stanga nu zice nici pas dar cand revin dreapta maraie ceva pe dreapta,doar pe loc.
bytzu1 a scris:Cam asa se invarte nemontat in bara ,usurel zic eu.
http://imageshack.us/clip/my-videos/690/jxp.mp4/

Extrem de greu se roteste. La forta cu care-l invirti spre finalul demonstratiei, volanul ar trebui macar de 2-3 ori sa se roteasca LIBER.

Ai facut o greseala enorma dind cu smirghel pe ax. Corect era o lustruire in strung cu PISLA. Ce va mai place sa va chinuiti inutil.Scoateti bucsile si inlocuitile cu rulmenti si nu o sa mai aveti probleme.Ca la fel am incercat si eu cand aveam bucsi le ungeam cu tot felu de uleiuri iar bucsile se umflau+ca mai si scartaiau si trageai de volan pana te dureau mainile.Pana am inlocuit bucsile cu rulmenti.
atel10 a scris:Scoateti bucsile si inlocuiti-le cu rulmenti si nu o sa mai aveti probleme.
De ce n-o fi ales proiectantul solutia asta ??? Pentru ca iesea mult mai scump decat cu doua bucse chioare? Era OK daca acele bucse le fabricau la fel de bine ca pe vremuri insa se pare ca si alea erau prea scumpe si cam ce rulmenti se folosesc in loc de bucse??? si cam care ar fi procedeul ?? acuma nu ma luati cu rulmenti care sa aiba dimensiuile bucselor ...ci la obiect ... da , scurt si la obiect . si se misca cumva mai usor volanul ? Ce improvizatii vreti voi da numa sa nu cumva sa se miste singur ca aici
http://www.youtube.com/watch?v=K4lLQEcaTgM Da se misca mai usor volanu,nu o sa mai scartaie si nu o sa mai umbli la el.Si in mod sigur directia la oltcit nu o sa faca ca la coaja ai de dacie. S-a discutat pe forum candva, ca am citit despre chestia asta.
S-au folosit ceva rulmenti cu ace de la Cielo.
bytzu1 a scris:Ce improvizatii vreti voi da numa sa nu cumva sa se miste singur ca aici
http://www.youtube.com/watch?v=K4lLQEcaTgM


1 ..asta e dacie ...
2. jocul volanului din cauza bucselor la oltcit nu se manifesta asa ...am patit-o cu un set de bucse prost care se invartea cu totul ... si mai scuipa si bucsa afara ... la oltcit jocul e cumva sus jos si in lateral ... adica se misca volanul ca margica fara a roti de el ..daca rotesti ia virajul ... si se invarte chiar super usor ... dar la drumurile din ro iti vibreaza in mana de zici ce-i aia ... oricul ala ce are la dacie e joc de articulatii cardanice, caseta sau capete de bara S-a mai pus si bucșe din poliamidă. Am si eu un set de rezerva. am auzit eu ceva si despre astea ... dar nu am inteles nimic ... oricum a mea merge bine si destul de usor si cu cele originale Ziceam așa ca opțiune pentru cei care au probleme.
Din cate am înțeles la acelea există problema că se învârt în suport; dar exista soluția șurubului tangent pe bucșă.
Merge și cu rulmenți. Discuția este un pic mai jos iar din câte știu Iulică își adaptase un subansmblu de la nu știu ce mașină, inclusiv reglajul volanului. Eu la rulmenti am observat ca nu mai sunt atenuate socurile in coloana de directie deloc, simti pana in creier cand iei o groapa. Plus ca trosneste destul de tare. Pentru unii poate fi deranjant. In concluzie,care e cea mai buna solutie pentru gresarea bucselor volanului?
Seu de oaie,ulei siliconic sau vaselina siliconica? toate in functie de posibilitati ... parerea mea in ordinea prioritatii ar fi seu de oaie, vaselina siliconica Constructorul ce recomanda? Mers la sala. Nimic, din cate tin eu minte. costructorul recomanda alta bucsa .. cu aceiasi problema evident ... service-urile, mecanicii si inginerii recomandau seul de oaie .... adevarul e ca nici nu se gasea vaselina siliconica pe toate drumurile ...
lancer a scris:service-urile, mecanicii si inginerii recomandau seul de oaie .... .
Asa ceva am recomandat noi aici pe forum. Mecanicii in serviceuri nu umblau cu asa ceva. Lor le convenea sa inlocuiasca bucsele. laurentiu ... chiar daca eram pustan chestia cu seul de oaie am aflat-o prin 92 de la prietenul si mecanicul totodata care ii umbla lu' tata la masina ... ...era inginer si sef la "garantii" , cu specializare facuta in franta... + ca avea un garaj in care lucra cu alt mecanic din uzina si mai faceau si ei dupa program ceva reparatii ... pentru suplimentarea venitului ... de altfel tipul cu capul pe umeri ... ulterior dupa desfiintare a fost la specializare cu daewoo in coreea ... oricum ulterior a plecat de la daewoo si din cate stiu ultima data cand am auzit de el era pe la citroen

deci ca sa concluzionez ... atunci am aflat pentru prima data de seul de oaie ... + ca si recomandarile de pe aici ..sau cateva mici trucuri in intretinerea oltcitului tot de pe la fosti mecanici in oltcit sau in servicele oltcit s-au aflat sau cel putin de la oameni care au avut relatii de prietenie cu ei ... pe acest forum nu s-au inventat prea multe chestii ...ce s-a inventat pe aici intr-adevar fara nici o legatura cu fabrica sau cu intretinerea se cam rezuma la ceva upgrade la circuitul de ungere si turbo
cristi_s a scris:Mers la sala. Nimic, din cate tin eu minte.

Multumesc!
lancer a scris: laurentiu ... chiar daca eram pustan chestia cu seul de oaie am aflat-o prin 92 de la prietenul si mecanicul totodata care ii umbla lu' tata la masina ...
Ei, eu chestia asta am aflat-o si am distribuit-o aici pe forum de la un strungar de la serviciul unde am lucrat. Ideea mi-a venit intrebindu-l la ce-i bun acest seu iar cind mi-a spus ca asigura ungerea de la temperaturi destul de scazute, nu ataca cauciucul si nu se sicleste, am zis clar ca il voi incerca pe bucsele de directie. Dupa ce am vazut rezultatele, am spus aici pe forum dar pina in momentul respectiv, nimeni nu a amintit de asa ceva.
Spun asta fara sa ma laud sau fac polemica insa daca se scormoneste prin forum, cred ca se poate vedea originea "seodirectiei" pe forumul asta. Din cite imi amintesc, dupa prima intilnire nationala (mai 2004) unde s-a consumat o oaie la gratar, i-am luat seul, l-am preparat si apoi l-am distribuit unor coforumisti. laurentiu ... forumul s-a facut tarziu .. in 92 nici nu era net ... nu neg ca pentru acest forum tu ai fost descoperitorul substantei mioritice pentru bucsile volanului, dar ti-am zis ca stiu ca recomandau si altii .. poate si acel inginer la randul lui tot de la vreun strungar a aflat asta nu pot sa neg (si mi-am adus aminte ca am auzit chestia asta si la altii pentru care am toata stima cand am vazut si pe forum (chiar daca nu stiam originea seului de oaie pe forum) ...altfel poate eram la fel de nedumerit cum sunt si altii care chiar si acum cand aud de seul de miorita cred ca e bataie de joc) ..ca era totusi tinut cam secret acest lucru e iar adevarat, dar stii bine ca toti oltcitistii craioveni erau cam secretosi din fire ...ca idee cate oltcituri modificate erau in craiova, cati lucrau in oltcit si cati au postat sfaturi si multe chestii utile pe aici ... eu nu am fost aici de la inceputuri si chiar daca personal am oltcit din 2004 m-am inscris in 2008 si mult mai tarziu am si inceput sa postez
lancer a scris:laurentiu ... poate eram la fel de nedumerit cum sunt si altii care chiar si acum cand aud de seul de miorita cred ca e bataie de joc ..
Cu doua chestii am fost si eu luat la misto cind le-am postat pe forum: cu seul de oaie pt directie si cu pasta de barbierit pt dezaburirea geamurilor. Ceva sfaturi pentru cineva care nu a mai umblat la bucsile alea pana acu...aveti? am parcat azi 1 ora masina in soare si deja trageam cu ambele maini de volan si vreau sa le schimb...in cel mai rau caz nu le mai pun deloc bucse parca am...dar cum se pot schimba? sunt 2 parca nu? \Desfaci volanu de acolo si pui niste seu de oaie.
Sau, solutia tehnica ideala: cumperi niste bucse din teflon (2 buc parca) si ai scapat de belea. Vaselina grafitata e buna pentru a unge bucsile volanului ? Sau parafina ?
sunday a scris:Vaselina grafitata e buna pentru a unge bucsile volanului ?
Daca ataca cauciucul si-l umfla, nu e buna. Cu parafina n-am incercat.

Mergi pe variantele de mai sus (seu sau bucse de teflon) ori pe ulei siliconic. parafina e buna.Mai buna ca parafina este orice crema de maini pe baza de glicerina :d Merge sa dau cu crema de maini pe bucsile de la volan? eu ce-am spus? da ..oare wd40?? merge???
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community