Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

martor baterie
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
salutare din nou. poate cineva sami spuna, cum pot sa fac sa fct din nou martorul din bord pt baterie??? acum nu face nimic pt ca tipul de la care am masina a schimbat releul regulator de pe alternator cu unul electronic montat pe o aripa.nu mai este cel original. cum pot sa fac sa functioneze din nou martorul??? ceva fire? care? legate de unde?? Daca nu mai ai releul original nu prea se poate
Cel de dacie nu stie multe
Trebuie sa schimbi releul ala cu un releu electronic original
daca nu ,poti numai sa ti montezi un Voltmetru cu LED uri
Eu am unul si e foarte util
Schema e destul de simpla dar iti trebuie un circuit integrat
Schema e destul de simpla dar iti trebuie un circuit integrat
Daca nu gasesti integrat si nu reusesti sa-ti faci un voltmetru, poti comanda OnLine la: http://www.ret-electronic.ro/produse.php - RK 008 Indicator de tensiune pentru bateria auto (12V) Se poate pune un releu de prezentza de tensiune...un electrician bun shtie ce trebuie facut.
daniel.opr a scris:Se poate pune un releu de prezentza de tensiune...

Bună,
Nu știu dacă este atât de sensibil, încât să simtă variații de sub 2V! În general eu nu cred că se poate.
Cu stimă, vezi un voltmetru digital de la www.adelaida.ro la cateva sute. Are si cutie se monteaza usor si are o sensibilitate buna salut
Se pare că la această problemă,"au luat" toți volmetrul în brațe.
Cum putem totuși să facem ca acel bec-martor din bord,să-și îndeplinească indatoririle în combinație cu alt releu-regulator de încărcare?(de dacie ,de exemplu)

(CUM)Putem lega ceva fire care să-i deie impuls becului-martor doar atunci cînd alternatorul nu se învîrte? Ehe ....lucrurile nu stau asa de simplu
Daca vrei doar ca becul sa se aprinda cand nu mai incarca , totul se rezolva cu un releu si careva piese care sa stabileasca pragul de aclansare a releului
Dar becul ala comandat de releul original te avertizeaza si daca releul incarca exagerat de mult , lucru foarte periculos pentru baterie dar si pentru consumatori
Asta in afara de cazul clasic , pe care il cunoastem cu totii ,aprinderea becului in cazul lipsei incarcarii sau incarcare insuficienta
Am mai spus , cautati un releu de incarcare original de preferinta din ala in carcasa metalica si aruncati la gunoi releul de incarcare de dacia Daca e vorba de releul elecromagnetic atunci da renuntati la el,dar cel electronic isi face treaba si inca bine de tot.Legat de problema cu becul din bord ca sa functioneze si cu alt releu se poate face.Zilele astea termin concediul si cind ma duc la servici o sa il intreb pe un coleg care se pricepe si o sa ma lamureasca el ce si cum se face si va spun si voua. Releul original facut de romani evea un integrat cu 4 comparatoare si o groaza de piese pe langa, foarte inghesuite. Am desfacut unul sa-i scot schema dar m-am lasat pagubash. Astea facute la C. de Ag. au 2-3 tranzistori si 7 rezistente. Nu am vazut nici o compensare termica, de aceea vara nu prea incarca. Stiu ce spun ca am schimbat 3 pana acum. Asta de-l am acum pe masina e facut de sereleu, tot nu incarca la temperaturi inalte, am modificat o rezistenta in bucla de reactie negativa si am pus un termistor, se comporta multumitor.
Ala original mai avea inca o chestie, in carte ii zice detector de sarcina, ce facea ala? la relenti daca aprindeai farurile de exemplu iti mentinea turatia constanta, adica scadea curentul de icarcare si il crestea pe masura ce cresteai turatia. Ati vazut ca daca puneti releu de dacie sau electromagnetic cand aprindeti farurile scade turatia de relanti.
Astea noi au schema un pic gresita in sensul ca functioneaza detectia de sarcina dar creste si referinta si in consecinta nu mai aduce tensiunea de incarcare la valoarea normala odata cu cresterea turatiei.
Am scos schema de la unul din asta anul trecut da' tre' sa mai gasesc si foaia... Martor de baterie se face si cu 3 led-uri si un bu1010 produs de iprs-ul lui haisam...daca mai gasiti...
Becul din bord mai lumina si daca nu mai incarca alternatorul din cauza ca se rupea cureaua...
bastus a scris:Martor de baterie se face si cu 3 led-uri si un bu1010 produs de iprs-ul lui haisam...daca mai gasiti...
Se poate face si tranzistorizat: Ei bine si acum iata raspunsul colegului meu:se scoate un fir de pe steaua alternatorului si se treimite in bec iar celalalt fir se leaga pe un plus din contact.Cum se face practic asta nu stiu nici eu.Schema asta functioneaza atunci cind este montat un releu electronic de dacie.Dar cum dupa parerea mea schema asta e greoaie recomand cu caldura propunerile lui Laurentiu.
DanH a scris:...se scoate un fir de pe steaua alternatorului si se treimite in bec iar celalalt fir se leaga pe un plus din contact......

Bună,
Adică era mai simplu să zică că se ia de pe excitație și de pe contact!
Să ia el de pe stea eventual cu un traductor hall!
Cu stimă, Nu zic ca nu ar fi asa cum zici dar cel putin asa am inteles eu din ca mi-a explicat el.Inclin mai de graba sa fie asa cum zici tu.La asa ceva sunt in aer. Bună,
Păi hai să o luăm altfel. Ce stea are alternatorul? Să le luăm pe rând: Rotorul: singura înfășurare a lui este cea din care ies două fire (alimentate prin perii) deci se putea lua de acolo! (aici avem masa și excitația provenită de la regulatorul de tensiune). Înfășurarea statorică (indusul - deoarece este generator și nu motor) este trifazată și este cea care merge la puntea de diode (eu stiam că este conexiune triunghi - fără nul - dar posibil să fie și stea nu m-am documentat). Oricum cele trei fiere care ies merg la puntea de diode. Pe cele trei fire avem trifazat deci curent alternativ. Eu nu conectez așa ceva direct (sau mă rog prin rezistența becului) la baterie! De asta am spus cu traductor hall. Și oricum la ieșirea punții de diode voi obține totdeauna o tensiune proporțională cu tensiunea trifazată! deci ce rost are să mă complic. Tensiunea redresată este chiar tensiunea de la baterie deci nu are cum să aprindă becul ăla în vecii vecilor (în afară de cazul când este demontat fizic alternatorul dar atunci nu cred că este nevoie de bec martor) (ne amintim că becul era legat între stea și + baterie).
De aceea am zis că singura posibilitate pe care aș vedea-o ar fi între excitatie și plus. Dacă releul nu ar încărca becul s-ar aprinde deoarece ar primi masa prin infășurarea rotorică. Oricum este un reglaj empiric și trebuie stabilit pragul la care se aprinde becul altfel ar funcționa numai la lipsă completă încărcare nicidecum la o scădere a încărcării.
Cu stimă,
danf a scris:Bună,
Păi hai să o luăm altfel. Ce stea are alternatorul? Să le luăm pe rând: Rotorul: singura înfășurare a lui este cea din care ies două fire (alimentate prin perii) deci se putea lua de acolo! (aici avem masa și excitația provenită de la regulatorul de tensiune). Înfășurarea statorică (indusul - deoarece este generator și nu motor) este trifazată și este cea care merge la puntea de diode (eu stiam că este conexiune triunghi - fără nul - dar posibil să fie și stea nu m-am documentat). Oricum cele trei fiere care ies merg la puntea de diode. Pe cele trei fire avem trifazat deci curent alternativ. Eu nu conectez așa ceva direct (sau mă rog prin rezistența becului) la baterie! De asta am spus cu traductor hall. Și oricum la ieșirea punții de diode voi obține totdeauna o tensiune proporțională cu tensiunea trifazată! deci ce rost are să mă complic. Tensiunea redresată este chiar tensiunea de la baterie deci nu are cum să aprindă becul ăla în vecii vecilor (în afară de cazul când este demontat fizic alternatorul dar atunci nu cred că este nevoie de bec martor) (ne amintim că becul era legat între stea și + baterie).
De aceea am zis că singura posibilitate pe care aș vedea-o ar fi între excitatie și plus. Dacă releul nu ar încărca becul s-ar aprinde deoarece ar primi masa prin infășurarea rotorică. Oricum este un reglaj empiric și trebuie stabilit pragul la care se aprinde becul altfel ar funcționa numai la lipsă completă încărcare nicidecum la o scădere a încărcării.
Cu stimă,



Indusul (statorul) are 3 infasurari, de aceea generatorul e trifazat (nu are leg. nu nr. de fire). Generatorul (alternatorul) este sincron, ceea ce inseamna ca cimpul magnetic determinat de inductor (rotorul) devine cimp magnetic invirtotor pentru stator. La iesirea din stator cele 3 fire sunt conectate sigur in stea pentru a se obtine un curent maxim in conditiile date.
Tensiunea alternativa trifazata este redresata prin cele 3 diode, la iesirea din "stea" avind c.c.
Traductorul transforma o marime electrica in una mecanica, chimica, sau de alta natura. Nu are nici un rol activ in circuit.
Nu ma bag in discutia "tehnica" referitoare la martori, pt. ca mi se pare mult mai simplu si mai elegant cumpararea unui voltmetru cu leduri Bună,
La adresa aceasta veți găsi un martor interesant. Își schimbă culoarea în funcție de tensiune. Nu ocupă mult loc și se montează la brichetă.
Se poate monta cred eu și în alte părți.
http://www.adelaida.ro/product_info.php?products_id=471&osCsid=81f2dd591199d2356e77b008fe40b9b8
Cu stimă, multzam de idei.Daca va da rezultate una dintre ele o voi comunica aici.
E fain indicatorul, usor de montat si proaspat (08 iunie). Pacat ca nu are pret inca si nu poate fi achizitionat. Da intadevar e frumos dar pacat ca deocamdata nu iau pus si pretul.Oricum trebuie sa avem nu pic de rabdare ca o sa puna si pretul si poate pina atunci imi iau alt oltcit. Bună,
Le-am trimis un email și aștept răspunsul. Am spus că mă interesează circa 5 bucăți. Cum aflu vă comunic! Fumătorilor nu vă speriați că cele două fire se pot trage și din altă parte.
Cu stimă, Dca au pe stoc marfa ar fi trebuit sa iti trimita ei imediat un email.Oricum pe mine ma intereseaza pretul per bucata. Ieri m-am dus in Autovitan sa-mi caut telescoape pentru hayon si iata cu ce-am mai plecat la pachet:



Pret 120.000 Bună,
Am primit email de la adelaida. 225000 cu TVA dar fara transport!
Cu stimă,
kosson a scris:Ieri m-am dus in Autovitan sa-mi caut telescoape pentru hayon si iata cu ce-am mai plecat la pachet:
Pret 120.000

Si ce face chestia asta?
Se aprind alternativ beculetele alea?
Sau se aprinde un bec pt o anumita gama de tensiune? Kosson,daca te pricepi ,pune o schema a aparatului respectiv,sa ne facem toti asa ceva. Daca eram asa de priceput bunii mei prieteni, era gta de multa vreme computerul pentru oltcit.

Da, este precum ati banuit, fiecare led corespunde unei tensiuni.
In sensul acelor de ceasornic sunt marcat astefel:
galben=9V
Verde 1=11V
Verde 2=12.2V
Verde 3=13.5V
Rosu=14.8V

Iar cablajul si componentele sunt SD-uri...

Daca doriti un voltmetru specializat cu 10 LED uri va recomand schema urmatoare
Se poate seta sa masoare tensiuni intre 10 -16 V
Adica primul led se aprinde la 10 V si ultimul la 16 V
sau orice alta plaja de tensiuni intre 3 si 25 v
Montajul incape cu putin efort intr un buton standard
Am acest montaj de aprox 2 ani montat in bord
Articolul original este in format PDF si nu am cum sa l postez pe aici
dar pot sa vi l trimit pe mail
Daca santeti interesati dati un mesaj pe PM


http://img93.echo.cx/my.php?image=diagram228tc.jpg

http://img22.echo.cx/img22/9894/p61602276ae.jpg

http://img217.echo.cx/my.php?image=p61602159xm.jpg


http://img22.echo.cx/img22/1526/p61602190cr.jpg

http://img203.echo.cx/img203/1302/p61602203wp.jpg Si ca sa nu mai deschid aiurea un nou topic ca sa ocup spatiu degeaba, ca tot este vb de martori de bord, mie cel de frana de mana imi face niste chestii ciudate:cand trag frana de mana se aprinde calumea, dar cand o dar cand ajunge la poztia normala pt mers ramane un pic aprins martorul de pe bord si cand incep sa merg acesta bicane in functie de viteza, dar cred ca mai degraba in functie de tuaratie, care sa fie problema se intampla ceva aiurea?Nu este prima data cand face asa dar in datile trecute si-a revenit singur.Help ca poate iau foc
Lio a scris:este vb de martori de bord, mie cel de frana de mana ... ramane un pic aprins martorul de pe bord si cand incep sa merg acesta bicane in functie de viteza...
Iti atinge la masa unul din cei 4 papuci electrici de la martorii de uzura a placutelor de frina.
Daca ai placute de frina fata cu senzori de uzura, trebuie sa faci o verificare a grosimii lor si o eventuala inlocuire. Daca nu, verifica cele 4 fire de deasupra casetei de directie. Iar in cazul in care nu se atinge cumva vre-un papuc de le martori de uzura de la placutele de frina fata atunci s-ar putea sa se atinga pe la intrerupatorul care este montat chiar sub maneta de actionare a frinei de mina.Lucrul asta il am si eu la mine la masina si nu te speria ca nu ai cun sa ei foc .In cel mai rau caz iti sta aprins becul de pe bord. Multam de sfaturi.Ma duc astazi la tara si imi fac de lucru cu ea, este posibil sa faca contact pe contactul de la frana de mana ca am umblat pe acolo sapt trecuta sa bag vaselina pe la nuca schimbatorului. Bună seara,
stiți cumva ce se ascunde în cutia magica cu indicativul 1610 fabricat de Electroprecizia Săcele Am luat mașina cu modificări la instalația de încărcare in sensul că am un releu mecanic cuplat la "cutia" 1610, care la rândul lui este conectat la martorul de încărcare de pe bord. Mulțumesc. Bună,
Pe site-ul lor nu este codul ăsta. Oricum 16xx se referă la alternatoare, deci ar putea fi un condensator sau releu de încărcare...
Poate ne poți pune o poză și să te ajutăm.
Cu stimă, Bună, l-am demontat, desfăcut - este un banal releu electromagnetic care în stare de repaus pune martorul de încărcare din bord la masă. Eu credeam că este ceva mai sofisticat ... imi poate explica si mie cineva cum se monteaza releul de dacie(elecronic) le oltcit? nu am gasit pe nimeni destul de bun sa-mi spune cum se face asta?
releul de dacie are 3 contacte care nu stiu cum se pun:
1. o borna ptr papuc cu indicatia B+
2. o borna cu surub cu indicatia DF
3. un fir care iese din spatele releului

multam! Dupa ce ai demontat releul original de pe alternator(care presupun ca era defect) faci o punte intre carcasa alternatorului si peria colectoare din partea dreapta a alternatorului(care e montat pe masina) de la peria stinga duci un fir la borna notata cu DF,un fir care il legi pe borna de (+) ce vine la bobina prin contact il duci la borna notata cu B+, iar firul care pe releu e notat cu 1 il legi la borna de plus a bateriei.Sper ca m-am facut inteles.Succes. Am observat aseara o anomalie in functionarea becului de incarcare baterie. E o problema de care inca nu m-am lovit pina acum.
Simptome:
1. motor mers in relanti, atit fara consumatori cit si cu ei in functie (faruri, aeroterma, radio etc) - becul martor din bord este stins;

2. motor turat, atit fara consumatori cit si cu ei in functie (faruri, aeroterma, radio etc) - becul martor incepe sa pilpiie foarte slab.

Observatia am facut-o pe timp de noapte caci ziua, nu se vede licarind nimic in bord. Care poate fi cauza Dupa cate stiu martorul semnalizeaza si tesiunea de incarcare prea mare. Masoara tensiunea cu motorul turat si te vei lamuri care e problema. probabil e o variatie de incarcare
am observat si eu acest lucru, la fiat-ul ritmo a lu` bunicu`(acolo am facut 3leduri, nu incarca/incarca suficient/incarca prea mult)
si se aprindeau becurile anapoda.
am verificat incarcarea...si e super normala
Hofy a scris:Dupa cate stiu martorul semnalizeaza si tesiunea de incarcare prea mare. Masoara tensiunea cu motorul turat...
Scuze. Am uitat sa mentionez ca am voltmetru cu LED-uri in bord. Tensiunea de incarcare, indiferent daca am sau nu consumatori, nu depaseste 14V. Nu-mi da si mie cineva o explicatie la anomalia becului de incarcare (Bec incarcare acumulator) mai singura idee pe care-as avea-o ar fi sa vezi c-un osciloscop daca nu cumva da niste varfuri de tensiune care pentru scurte perioade sa aprinda becul, dar prin mediere sa nu fie simtite de voltmetrul simplu.
asta desi solutia s-ar putea sa fie mult mai simpla, de genul unui contact imperfect care din balanganeala motorului sa atinga sau nu, dar n-am idee unde-ar putea fi. Bună,
Laurențiu, din păcate este începutul sfârșitului fie pentru alternator fie pentru releul de încărcare. Eu am tot amânat și la Plaiul foii am fost OBLIGAT să fac schimbarea.
Cu stimă, Culmea e ca nu face tot timpul iar pilpiirea se observa doar noaptea. Ma gindesc la vreun condensator de filtraj care nu mai reuseste sa taie virfurile. Fenomenul va mai ramine sub observatie un timp.
Laurentiu a scris:Culmea e ca nu face tot timpul iar ....

Bună,
Pe mine m-a ținut în șah 3 săptămâni! Când ziceam că demontez mergea și tot așa...
Cu stimă,
danf a scris:Pe mine m-a ținut în șah 3 săptămâni!
Dane, la tine se aprindea becul la intensitate maxima pt scurt timp sau doar pilpiia la intensitate mica
De ce nu-mi semnalizeaza anomalia si voltmetru cu LED-uri din bord Voltmetrul meu este cu cite un LED pe fiecare volt incepind de la 12V si pina la 15V. Laurentiu, si la mine palpaie becul de la baterie aleator, uneori se aprinde la maxim...Alternatorul si incarcarea sunt verificate si nu sunt probleme, am un indicator cu 3 led-uri montat, deci beculetul poate fi ignorat.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community