Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Team 460 - Etapa a IX-a -Cupa Gorjului SEAT (Ranca) 11.09.09
Pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Raliu
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Sunteti carcotasi. Stiu ca va sta mintea numa' la bebelushe, dar eu zic sa reveniti on topic.
Team, echipa, echipaj (ca de fapt denumirea oficiala este echipaj, echipajul este format la coasta din pilot + masina, iar la raliu din pilot + copilot + masina), tot un drac. da ma,dar la noi,e echipa de mecanici,ca pilot e numa 1 http://forum.4tuning.ro/585-raliuri-coasta-rally-sprint-crr/139629-vtm-ranca/page-6.html#post2659596 Bai cristi, zi si tu:
Filmulet 1: interval 1:59 - 2:14
Filmulet 5: interval 2:14 - 2:30
Filmulet 8: interval 8:40 - 8:57 Ce sa zic ma, ca eu nu pot sa le vad. La cata "urcusul" se vede in filmuletzele 5 si 8, Olticanu' alearga BINE totusi e un motor de 1.3, cam "basic" trage chiar surprinzator de bine Dupa cate vad, Talash nu face economie de turatii Asta e bine dar motoru ala trebuie sa si tina. Luand in vedere calitatea pieselor... atat noi cat si cele sh, dupa parerea mea umila s-ar putea ca niste axe de 1.3, cu ajutorul carora motorul s-ar putea exploata la turatii ceeeva mai mici, ar conta la fiabilitate. La turatii foarte mari mentinute timp indelungat, e posibil sa apara niste temperaturi locale foarte mari. Chiar daca uleiul/ceasul indica ok... in limite admisibile(sau putin peste ). Sigur... motorul de oltcit rezista fara probleme la 6000-6500rpm... pe strada, timp de cateva secunde. Doar ca aici nu mai e vorba de cateva secunde

SKF-ul are axe de 1.1. HOF-ul de 1.3. E adevarat, SKF-ul pare mai sportiv, se simte cum "cerseste" ture si asta chiar e bine pentru ca se pot intarzia trecerile la o treapta superioara. Insa, per total de la 0 pana la viteza maxima diferenta intre SKF si HOF e zero. (atat la demaraj cat si la viteza maxima) chiar daca SKF are cutie 5FR si HOF 4FR.

Sper ca v-am plictisit da poate ati inteles ideea Oricum, misto de tot Oltcitul rosu, chiar ii sta bine de tot . .... pai,atunci cu carburile de alfa poate punem axele de 1.3 si o cutie 4franta sau 5 gsa,desi la coasta 4 trepte sunt suficiente
cu ocazia prilejului va anunt ca masina va avea un nou bord (partea cu ceasurile!) si daca n-ar fi fost pentru masina de curse,l-as fi pus la mine
poze dupa ce ajunge pe masina Cu arborii cu came de 1.3 nu prea ai ce face la coasta. Pierdeti din vedere un aspect: turatia aia de 4000 rot/min de care vorbiti nu e constanta niciodata. Aici intervine ansamblul numit cutie de viteze. La schimbarea treptelor de viteza din inferioara in superioara apare inevitabil "caderea de turatie". Care depinde de etajarea treptelor, adica de cat de "scurta" sau "lunga" e cutia. Caderea de turatie trebuie recuperata cat mai repede, pentru a castiga viteza si nu a pierde timp. Asta este influenta majora asupra regimului de turatie. Daca s-ar merge in 4000rot/min, s-ar ajunge la cadere de turatie de peste 2000rot/min. Ca sa va dau un exemplu, in configuratia actuala, conform turometrului, cu cutia de Special, pe loc orizontal a fost cadere de circa 500rot/min la schimbarea treptelor, deci oarecum putin, dar la Ranca au fost caderi de peste 1000rot/min, care trebuie recuperate, iar motorul trebuie sa urce repede in ture. Asa ca arborii cu came de 1.1 sunt ceea ce trebuie, fiind mai agresivi decat cei de 1.3, volanta usurata poate avea si oarece efecte negative, motorul nefiind unul de cuplu prea mare. Asta ramane de testat, deocamdata nu am unde sa echilibrez dinamic volante usurate, iar fara echilibrare dinamica a volantei nu ma risc nici sa pornesc motorul, efectele pot fi dezastruoase. Cat cantareste volanta de GSA comparativ cu cea de Oltcit?
Din informatii "din interior": la coasta s-a mers cu Oltcitul si fara elicea ventilatorului in mansele de concurs, fara radiator suplimentar, si nu a crapat nimic. E drept, cu ulei racing adevarat si cu cuzineti si vilbrochen frantuzesti.
Alta chestie: din ce am vazut, dar nu sunt sigur daca e corect, la cutia 5 GSA primele 3 rapoarte sunt identice cu cutia de Special. Poate cineva sa imi spuna exact rapoartele din cutia de Special (inclusiv raportul transmisiei finale), ca eu le-am luat din tabelul ala Excel de undeva de pe forum. Cele de 5GSA sunt:

1: 3,8182 : 1
2: 2,2941 : 1
3: 1,5000 : 1
4: 1,1333 : 1
5: 0,9118 : 1

Transmisia finala: 4,375 : 1 (8/35)

Mercic. NU stiu daca sunt corecte cele de pe forum, cauta pe un site strain rapoartele de GSA. Astea puse de mine sunt de aici. .... Golful 1 a lui Morcov avea cutia lunga pentru ca a spart-o pe a lui sambata dimineata si a pus ce a gasit la dezmembrari. A facut Ranca cu treptele 1 si 2 in majoritatea timpului.
Robertino, puterea unui motor depinde IN MOD DIRECT de turatia lui maxima pe care o poate atinge, mentinand cilindreea constanta.Cu cat e mai mare, cu atat puterea lui e mai mare. Asa ca, odata cu scaderea turatiei de functionare, scade si puterea lui. Cuplul maxim depinde in mod direct de cilindree, cu cat e mai mare, cu atat cuplul e mai mare (pastrand turatia de functionare constanta). Din pacate Oltcitul e deficitar la capitolul cuplu, fiind un motor de turatie ridicata. Da bre Cristi, e logic ce spui. Dar toate au o limita(rpm)... data nu doar de pedala de acceleratie ci de configuratia motorului. Raportul intre alezaj/cursa, "curbe" distributie, dimensiuni/numar supape etc. Desi, sunt convins ca le stii mai bine decat mine In principiu degeaba tii motorul de oltcit la 6500rpm(cu axe 1.1)... ca dealu, tot nu iti permite sa schimbi viteza... esti constrans sa mergi constant. Insa daca ai um motor ceva mai dinamic(axe1.3), s-ar putea sa-ti permita sa treci intr-o treapta superioara si sa mai traga vre-o cativa kmh in plus. Pe langa asta, protejezi unele componente care la turatii foarte mari nu apuca sa se raceasca.
robertino a scris:Puterea depinde in mod direct de turatie.Dar nu peste turatia de cuplu maxim.Dupa degeaba o turezi.

De unde le scoti, frate? Puterea maxima la motorul de Oltcit e la 6250rot/min si cuplul maxim e la 3500rot/min. Daca ar fi cum zici tu, ambele ar fi la 3500rot/min.

Cauta in cartea de Oltcit la inceput, sau in orice carte de motoare despre caracteristica externa a unui motor, care este reprezentarea cuplului functie de turatie si a puterii functie de turatie. Intervalul dintre turatia de cuplu maxim si cea de putere maxima se numeste INTERVAL DE STABILITATE a motorului, pentru ca daca creste turatia creste puterea, daca scade turatia creste cuplul si e cel mai avantajos regim. Daca ar fi cum zici tu, intervalul asta ar fi ZERO si motorul ar fi practic de nefolosit.
robertino a scris:Cu axe de 1100 creste turatia de cuplu maxim la 5750 rpm fata de 5250 cu axe de 1300.Motorul de 1100 are cuplu mai mare cu axe de 1300.

Am impresia ca pentru tine cuplul si puterea sunt acelasi lucru.

robertino a scris:E importanta si dispunerea supapelor in chiuloasa.

Din fericire dispunerea supapelor in V e cea mai avantajoasa, iar camera de ardere semisferica este de asemenea avantajoasa. Asa ca ii dam inainte. Cat despre piesele "racing", ramane de vazut ce si cum.
Despre volante grele, no comment. Am gresit cu scrisu'.In principiu 6250 aveam in cap(1100).
Ca idee va doresc succes , spor la modificari si sper sa vad oltcitul si pe la mijlocul clasamentului nu doar pe ultimul loc, sub "blamata" dacie.
Cauta in cartea de Oltcit la inceput, sau in orice carte de motoare despre caracteristica externa a unui motor, care este reprezentarea cuplului functie de turatie si a puterii functie de turatie. Intervalul dintre turatia de cuplu maxim si cea de putere maxima se numeste INTERVAL DE STABILITATE a motorului, pentru ca daca creste turatia creste puterea, daca scade turatia creste cuplul si e cel mai avantajos regim. Daca ar fi cum zici tu, intervalul asta ar fi ZERO si motorul ar fi practic de nefolosit.

Ai dreptate, cum de nu m-am gandit?... continuam activitatile de PR - http://expresuldebuftea.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=766:ranca-invatam-si-mergem-mai-departe&catid=44:sport&Itemid=65

Articolul despre cursa de la Ranca, va invit sa cititi si sa comentati! Oricum baieti, indiferent de rezultat, ati facut si faceti o treaba excelenta. Aveti respectul si sustinerea mea si sunt sigur ca si restul baietilor si fetelor de pe forum gandesc la fel . care fete de pe forum le asteptam sa imparta flyere prin parcul de service imbracate in fustite mini
iulicuta2000 a scris:...fete de pe forum le asteptam ...imbracate in fustite mini
Acum cind da frifgul ? Tu stii cum frige motorul dupa o urcare? Le punem cu funduletul la cald
Poate, poate, prinde si motorul viata lasa ca stiu eu un loc mai bun de incalzit pentru dansele
7thRaven a scris:Le punem cu funduletul la cald
Mai era o poza cu un "fundulet" dezvelit la intilnirea de la Siriu. Haoleu, de aia am uitat. Dar Laurentiu, sa nu fim offtopic
Sa speram ca miercuri montam "geamurile"
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Raliu Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community