Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Oltcit-ul meu moca
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salut!
Sunt inscris mai demultishor, dar de-abia acum am intrat si eu cu adevarat in aceasta comunitate.
Un coleg mi-a... dat un Oltcit din '89 cu f'o 71.000 km la bord. Masina sta de f'o 3 ani, iar in ultima perioada cand a mers, tot eu i-am schimbat o serie de chestii- placute de frana etc.
Acum, adica in 5 minute, plec cu acumulator si cu benzina la bidon (nu cred sa plece cu aia clocita din rezervor) sa-l pornesc si sa il duc acasa.
Trebuie sa-i schimb parbrizul si sa-i pun ornamente de-alea de plastic la partea de jos (ceva rugina la partea de jos a portierelor dar mi-e lene sa le schimb/dreg acum). A! Si sa-i cumpar alt hayon (alb).
Poze in curand.
Planuri de viitor: foarte simplu. Daca se poarta bine (fiabilitate, consum) plec in decembrie cu el la Strasbourg. Avand in vedere ca pana acum am facut acest drum o data cu Trabi si de 7 ori cu busul VW din '77, cred ca nu se poate spune ca ma hazardez, nu? bun venit oficial pe forum,uitandu-ma la data de inregistrare,as putea spune ca daca ai citit jumatate din ce s-a scris pe forum(legat de diversele probleme) ar trebui sa stii ce sa schimbi ca nu ai probleme pe drum,ca de tinut n-are de ce sa nu tina
aprindere electronica(dupa tine delcou cu platini si alta bobina de rezerva) , un spray de curatat carburatoare,si niste chei surubelnite,...ce mai incape in roata de rezerva,bani de benzina si poti pleca la drum
ceva poze cu masinoaca? Pai stai linishtit ca la nevoie desfac TOT la masina si repar. Am segmentat motorul de Trabant in benzinarie in Cehia, am schimbat motorul la bus acum o luna in curtea blocului la Strasbourg si am schimbat ambreiajul la Golful nevestei acum 2 saptamani pe maidan tot la Strasbourg
http://alsacecox.fr-bb.com/le-winstub-alsacien-f1/a-l-aide-mon-golf-en-panne-t4655.htm
http://accrocoxlorraine.fr-bb.com/forum-technique-f6/embrayage-golf-4-essence-do-it-yourself-t4497.htm
Ca idee, trusa mea de scule are la f'o 30 de chile
O sa vina si poze, asta luni. Shefu' imi pleaca la 12, plec si eu sa iau masina si sa o duc acasa (cam 1,5 km) pe urma plec la moshie si revin duminica seara, deci poze- de-abia luni...
mihaiachi a scris:Am segmentat motorul de Trabant in benzinarie in Cehia, am schimbat motorul la bus acum o luna in curtea blocului la Strasbourg si am schimbat ambreiajul la Golful nevestei acum 2 saptamani pe maidan tot la Strasbourg


Foarte tare La Trabi e f simplu, scotzi tablele, scotzi cilindrul in cauza, schimbi segmentul, pui la loc, dureaza o ora si ceva povestea... asta am vazut-o pe viu cand eram mic,a oprit un nene in poarta si avea nevoie de o pila sa ajusteze segmentul,la capitolul asta trabi e tare
desi,cam cu 30 de kile de scule segmentezi oriunde si oltcitul,doar ca nu de unu singur,musai mai trebuie cineva
trebuie sa mai fac meditatii la franceza,nu mai merge asa bine ca in liceu,dar am inteles ideea
foarte saritori strasbourgois-ii
pot sa spun ca sincere felicitari,se pare ca iti place sa stau cu nasu pe sub capota ,iar ambreiajul ala de pe golf...cate sute de mii de km are in spate?
c'est quoi un "maidan" ?


Asta e cea mai tare faza

Sa ai bafta cu el si sa-l mesteresti multi km . Asteptam poze. Mdea, m-am cam lamurit cum e cu frantzujii....
Masina e din februarie 2000, are aproape 300.000 km si am luat-o cu 1000 E. Golf 4, benzinar, de 1400. Ambreiajul era de la mama lui. Probabil ca o sa-i las fomeii Oltcit-ul 2-3 luni si eu sa vin cu Golful in RO sa-l puric cap-coada....
Sa revenim la ale noastre.
M-am dus pe la 2 sa iau masina acasa. L-am alimentat din bidon cu 2 furtunele, ii dau un strop de benzina in carburici, dau la cheie... nada. Verific scanteia... canci. Asa ca am ajuns la ce speram sa evit- scot delcoul (fac intai un semn pe mizerie sa'l pun la fel), frec platina, invart de rotor- iaca scanteia. Pun la loc, dau O cheie- vrrrruuuummmmm! (dadusem juma' de minut la cheie pana sa scobesc in delcou si carburiciul deja se umpluse).
Frana de mana tzine nu, frana de picior tzine la a 7-a pedala, da' am zis ca pt un km jumate... merge- mai ales ca nu eram la prima chestie de genul asta. Sau a doua. Poate a... 5-a, a 6-a Mi-a cam umplut lumea frigiderul ca am mers cu 20-30 pe Colentina vinerea dupa-masa lasand f'o 50 de metri pana la masina din fatza, dar am ajuns acasa fain-frumos.
Luni, pe timpul "lor" (adica in orele de servici) o sa dau o fuga sa aerisesc franele, apoi il duc la serviciu pt ca, in acelasi interval orar, sa continui restaurarea.
Am facut si poze dar cetitorul de card e la scarbici, deci- luni (maine si duminica plec la moshie).
V-am pupat. spor la treaba Aaaa, mai am o intrebare. Omul zice ca ultima data cand a mers cu el, acum 3 ani, a fost la mare, si zice ca ii papa 6 si ceva la suta, vara sa dea in ea tare (90, sa zicem). E realist consumul asta? Daca da, e remarcabil... Eu am idei preconcepute privind carburatorul de Oltcit care se deregleaza usor si papa cat camionul. Pana acum, la Oltcit n-am schimbat decat un ambreiaj, esapamente si ceva placutze de frana, deci nu prea sunt familiarizat cu modelul si tre' sa ma dumiresc si eu ce si cum cu "legendele urbane" privind Oltcitul.
Pt ca, daca papa 6 jumate doar cu mine in masina si sa zic 100 kg de alte obiecte, sigur ma duc cu el de Craciun la Strasbourg. Busul papa peste 10 pe shosea, e drept cara si mai mult, dar deja am inceput sa fiu f selectiv cu ce aduc de acolo, nu mai car toate fiarele grele ca naiba, dar care fac mai putzin decat consumul suplimentar de benzina pe care il pricinuiesc. daca are cutie in 5 trepte si mergi in 3000-3500 de ture constant(pe distanta mare) consumul ala e cat se poate de real,evident cu un carburator reglat bine
100kg bagaje nu-s asa mult si n-ar trebui sa se simta decat daca demarezi ca la raliu de fiecare data,daca pleci linistit si o lasi pe ea sa prinda turatia de 3500-4000 de ture ca sa schimbi treptele fara sa tii piciorul in podea atunci sigur consumul ala o sa fie
va confund sau lucrati pe langa lizeanu si am cumparat un monitor acum vreo 2 ani de acolo?
mihaiachi a scris:Eu am idei preconcepute privind carburatorul de Oltcit care se deregleaza usor si papa cat camionul.
Sint intr-adevar idei preconcepute in toata RO privind carburatorul de oltcit ca si cea privind "motorul capsulat" la care nu se poate umbla.

In primul rind, carburatorul nu se deregleaza singur ci cu "buna" stiinta unor "mecanici" priceputi care-si baga surubelnita acolo unde ei sint obisnuiti s-o faca indiferent de carburator. Daca ai o instalatie de alimentare bine intretinuta, un rezervor si un filtru de aer(carcasa filtrului) curat, iti garantez ca nu vei umbla la el cu anii.

Cit priveste consumul, 6, ceva/% in afara si un 10-11 in oras, este un consum bun pt un motor dotat cu carburator dublu-corp. Problema consumului se pune in primii 3-4-5 km efectuati de la pornirea motorului (motor rece) si in perioada anotimpului rece. Din aceasta cauza se foloseste ecranul calandru de la temperatura de +10grC.
iulicuta2000 a scris:
va confund sau lucrati pe langa lizeanu si am cumparat un monitor acum vreo 2 ani de acolo?

C'est moi! Da' de ce ma dumnevostresti acuma?

Mda, aia cu motorul capsulat e din ciclul stupidelor intrebari pe care le tooot aud cand sunt cu Trabul:
- Mai merge domne, mai merge? DA! Nu-l vezi ca merge???!?!?
- Da' va mai da voie cu ele? Am auzit ca le scoate! Moshule.... am fost in Germania, am fost in Frantza cu el, sie ESTE voie. Cand n-o mai fi voie in Romanica, plec la Strasbourg cu el cu tot, de tot....
- Da' bune masini au fost.... SUNT!!!!!! Ca exista, merge, nu-l vezi??

Ca sa revenim la carburici: auzeam odata despre nu'sh' ce service prin Pantelimon cu nu'sh'ce stand de reglat carburiciul de Oltcit. Te duci si tzi-l regleaza artistic. Precizez ca NU ma mananca sa umblu la el daca merge bine, dar, ca idee- e adevarat? eh,salut salut atunci,monitorul ala merge brici de atunci

da,in pantelimon se mai regleaza carburatoare,la automarcus parca(asa ii spune service-ului) sau la brasov la fostul carfil actualmente...nu stiu cum SRL
DAR daca merge motorul rotund,trage cat de cat si nu consuma exagerat nu te zbate sa-l duci,ca s-ar putea sa-ti para rau
mihaiachi a scris:Pai stai linishtit ca la nevoie desfac TOT la masina si repar. Am segmentat motorul de Trabant in benzinarie in Cehia, am schimbat motorul la bus acum o luna in curtea blocului la Strasbourg si am schimbat ambreiajul la Golful nevestei acum 2 saptamani pe maidan ..


Esti genul meu si eu daca la un drum lung nu fac barem un reglaj la rabla (a mea sau a altuia), nu ma simt bine

mihaiachi a scris:. Daca se poarta bine (fiabilitate, consum) plec in decembrie cu el la Strasbourg. Avand in vedere ca pana acum am facut acest drum o data cu Trabi si de 7 ori cu busul VW din '77, cred ca nu se poate spune ca ma hazardez, nu?


Cele 2 Oltcituri de care am avut parte au vazut asa:

Ucraina, Polonia, Cehia, Ungaria tractand rulota! ...Berlin, Viena...

Venetia si Trieste de 2 ori. La ultimul drum la Venetia a facut fitze de la cei 2 litri de apa din benzina pe care i-am drenat pe malul marii adriatice

In concluzie baga mare ca sigur te descurci

PS - consumul de 6 si ceva e real - asta cu motor de 1100 si 4 trepte. si cu 5 trepte se pastreaza consumul,ca am avut eu combinatia asta de motor 1,1 si cutie 5 romaneasca si a mers foarte bine,pana l-am dat jos
Din aceasta cauza se foloseste ecranul calandru de la temperatura de +10grC.

Sub 10 grade ,nu peste!
Din aceasta cauza se foloseste ecranul calandru de la temperatura de +10grC.
...in jos. A precizat anotimpul rece, se deduce ca sunt in jos
robertino a scris:
Din aceasta cauza se foloseste ecranul calandru de la temperatura de +10grC.

Sub 10 grade...

Gresala prin omisiune, imi apartine. Aseara am aerisit franele. Acuma am frane aproape beton- pe stanga spate nu am putut demonta aerisitorul. Fac rost de altul apoi sudez peste el o piulitza de 10 si-l dau afara...
Ca idee: cand un aerisitor nu se desface, nici cu WD40, nici cu cheie, nici cu mops mic, inainte de a fortza (shanse mari sa se rupa) batetzi-l in cap, axial, cu ciocanul. In 90% din cazuri maseaua stricata va putea fi scoasa si inlocuita. Mie-mi zisese cineva ca merge incalzit cu lampa din aia de instalator, pe benzina sau pe gaz. Ideea-i sa rupa stratul ala de oxid care le "sudeaza". da, merge incalzit aerisitorul...si dat afara... (dar cu grija, sa nu se incalzeasca tot etrierul, ca se distrug garniturile...care garnituri momentan nu mai gasesti noi nicaieri)

(alea de citroen gsa de spate, potrivesc....unii au montat, altii (ca mine) vor monta in curand)

alta solutie nu este momentan:) Ma bag si eu aici cu o intrebare legata tot de aerisitoare, daca s-a rupt capatana cum mai merge scos restu de material din etrier, fara a deranja filetul etrierului. Eu cand am aerisit franele, pe fata am incalzit aerisiotrul cu o lampa cu gaz de a inceput sa arda etierul dar nu a patit nimic si s-a desfacut fara probleme. Pai daca sudez o piulitza pe el, evident se si incinge, dar practic doar local (sudez electric) apoi pun imediat cheia si desfac.
Eu am extras ciot de aerisitor, tre f multa migala. Am dat gaura cu un burghiu la diametrul interior al filetului aerisitorului apoi m-am muncit cu un ac de otzel sa scot spira ramasa. Intrebare: exista carlig pt remorca pt Oltcit, "de fabrica"? Adica ne-artizanal? Ash pohti... Vad ca am 800 kg remorcabil cu disp de franare, in talon- destulutz.... da exista,am avut eu unu si l-am vandut acum vreo luna
Cumpaaaaar! Da' sa fie de fabrica, imi tre' sa ma plimb prin Europa si neamtzu' nu accepta bricolaje.... Sa aiba si placutza constructorului. Eeeei si veni vremea de un mic upgrade.
Astazi m-am dus cu un amic sa vad un Oltcit a la Jay Leno. De ce a la Jay Leno? Pt ca doar ala le mai scoate de prin hambare, uitate de zeci de ani.
Ei bine, am dat de un Oltcit "frantzuzesc" din '84, omul zice ca dintre primele (serie shasiu QB4975, nu stiu daca exista ceva date pt a identifica exact data fabricatziei). Numere vechi, ultima Revizie Tehnica Anuala (nu ITP!!) din '92, certificat gri cu Republica Socialista Romania. Vopsea crem originala, fara pic de rugina, 70.000 km la bord, sta intr-un garaj de 15-16 ani!!!! , praf pe el sa-l iei cu lopata.
Are gemuletze care se deschid la bancheta din spate.

Pretzul? 500 lei.

Maine il ridic.

Vrea cineva Oltcitul meu alb, care face obiectul acestui topic? Are acte si numere noi, trebuie foarte putzin bibilit pt a lua ITP-ul: alte portiere sau pus bandouri (oleaca de rugina la partea de jos a usilor), alt parbriz si... cam atat. Masina curata, nehartanita. hau maci ? ... si poate o poza doua Incerc sa pun maine poze. Pentru a se putea lua ITP cu acea masina, in acest moment, trebuie urmatoarele:
- schimbat portierele sau puse bandouri- portierele au ceva rugina pe fetzele de usha, la partea de jos. Dosul de portiera e bun. Aripile si caroseria nu au rugina.
- schimbat parbrizul (fisurat)
- reparat sau schimbat hayonul, are niste rugina- pot procura eu un altul.

Masina are numere noi, talonul e pe numele fostului proprietar, coleg de serviciu cu mine, iar masina e la fisc pe numele meu.
Eu stiu ca e vremea programului Rabla shi ca ash putea sa-l ciuremez shi sa scot 1500 lei, dar NU fac asta. Deci nu voi incepe shantajul cu datul la rabla daca nu-l marit repede. Astept oferte rezonabile, oricum sa nu-si faca nimeni socoteli ca il ia si-l da la rabla ca sa iasa in castig pt ca nici fostul si nici eu NU vom da procura notariala necesara pt ciuremare in cazul in care talonul nu-i pe numele celui care il duce.

In alta ordine de idei, am ajuns sa achizitionez 2 masini intr-o singura zi: Oltcit-ul frantuzesc bej si un Trabant din '85, nepretzuit (moca adica).
Click pentru a vedea imaginea 
Click pentru a vedea imaginea 
Click pentru a vedea imaginea  It's alive! It's alive!
Oltcitul meu Jay Leno a repornit aseara, dupa o pauza de 16 ani!
Nu fara aventuri....
Acum o saptamana cand am fost cu proprietarul acolo, asta a pierdut cheile pe jos in curtea aia. Nu-i problema, ca le-a gasit un muncitor. A intrebat-o pe proprietara curtii (masina e gazduite undeva, nu e acasa la troprietar), aia a zis ca nu stie ce-i cu ele si ala... le-a aruncat la gunoi!!!!!!
M-am apucat de-am desfacut tot bordul, am scos contactul, am pus 2 butoane- unul cu retzinere pt contact shi unul fara, pt demaror.
Benzina intr-un bidon, cheie... canci. Scanteie... canci. Desfac delcoul- distanta mare (7-8 zecimi) si un soi de clisa pe ambele contacte. Am curatat, am reglat (mai putin avansul, lipseste manivela si nici nu cunosc reperul), cheie.... Vvvvvrrrruuummmmm!
Am umflat si rotile dar pierd incet aerul (sunt tubeless- Victoria Danubiana tubeless- tre' sa le desfac/etanshez) asa ca mi-am lasat busul cu compresorul acolo in zona pana azi.
Singura defectiune constatata- satelitul din stanga (butonul de semnal), in rest totul e functional pana la ultimul bec.
Peste juma' de ora plec acolo sa cioplesc asfaltul de pe trotuar, care nu lasa usa garajului sa se deschida, si il duc acasa. Cum... nu-mi cereti detalii
Tre' sa ma duc la scrap sa caut contact, poate am noroc si gasesc o masina cu cheile in contact (se mai intampla). O sa tre' sa ma ocup si de incuietorile usilor.
Nu sunt sigur ca il mai vand pe cel "vechi".
Poze dupa pranz. Baga niste poze . Stai sa le fac! Le asteptam in continuare ! Acum, acum, sa le vars in calculator.
La ala mai "vechi", alb, nu am facut poze ca incepuse ploaia. Fac maine- dar e un Oltcit alb "banal".

Gata.

Garajul in care a stat la naftalina (asfaltul era inalt, am cioplit), masina, tapitzeria, geamuri frantzuzeshti, diverse etichete originale, praful care era pe masina (un rest pe coltzul barei spate), primii 2800 metri cu noua mashinutza (tre' sa schimb acushoarele la vitezometru/turometru, sunt coapte) etc

Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 
Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 
Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea  Acum cand ma duc acasa scot butucul de la usa soferului si il desfac, sa dau butucul dupa o cheie din stoc. Arata foarte bine .
Pune poze si cu interiorul. Pai este o poza in care arat tapiteria scaunului. O sa scot toate husele sa le spal la masina, bordul inferior din plastic este deja in casa, o sa-l spal in cada cu detergent si periuta de unghii, panourile de pe usi o sa le scot si pe-alea ca oricum tre' sa umblu la butuci sa ii dau dupa cheile pe care le am etc.
Nasol e ca nea ala a lasat 16 ani mashina cu geamul lateral stanga spate intredeschis si pe acolo au intrat pisici, poate si sobolani (pe la motor am gasit kkreze de sobolan) ... nu e ros, kkt, impuiat nimic prinauntru, da' cam pute.
Trebuie sa schimb si acushoarele bordului pt ca sunt rascoapte si rupte partial.
O sa scot si scaunele, apoi covoarele si plasticele de pe praguri etc, le spal in cada si la serviciu cu furtunul... in fine, o scot eu la lumina, am mai facut asta, am luat inclusiv masini locuite de... ciori (d'alea fara pene) Asa am patit si eu la inceput , masina cand am luat-o a stat de prin 2002 intr-un garaj , si aveam numai excremente de soricari in portbagaj .. de un an am masina si inca pute . Am cumparat odorizante la greu , si tot nu se imbiba mirosu' ala frumos in tapiterie . Pe deasupra ca miroase a cacareze , mai miroase si vaselina aia de prin portiere si aripi spte , e gretos rau daca nu tin un odorizant in masina . De preferat , spalati si covorasele cu apa si detergent , si cumparati odorizant lichid .
Cu suspensiile , cum sta ? Nu scartaie nimic ? Am experienta vasta in dez-putzit mashini, am un VW broasca in care statusera o vreme orolakershii
La mine a spala o masina inseamna a cheli pana la tabla, dupa care spalat cu burete si detergent, bagat furtunul, apoi toate elementele demontate spalate individual.
Am spalat acum la pranz husele, a iesit apa ca pacura, din fericire tapiteria este impecabila si curata, cum se vede la scaunul soferului intr-una din poze. Cat te va costa trecerea pe numere noi? ca o inmatriculare normala (ITP/RCA/taxe/etc) + impozitul platit la zi Impozitul e platit pe tot anul 2010 de catre fostul, care e plecat acum pana pe 15 iunie. Am tergiversat expre' un pic rezolvarea cu fiscul. Momentan contractul de vz/cumparare e la mine, semnat de el si nedatat (masina de scris e a mea, eu am batut contractul).
Tre' sa ma gandesc bine daca o declar la fisc si fac toaaaaata hartzogaraia, am auzit zvonuri cum ca astia pregatesc impozitul SI in functtie de clasa de poluare.
Poaaate o inscriu in Franta (acolo nu e impozit anual, dar e asigurarea cam mare).... poate fac alte chestii - oi vedea.
Momentan discutam aspecte tehnice.
Am fost la moshie in w/e, nu am noutati. De maine ma apuc serios de ea, pe timpul lor- poate chiar o duc la serviciu. pai si cat crezi ca va fi de mare impozitul asta in functie de clasa de poluare? si oricum, si-au cam dat foc la valiza daca fac asa ceva, pentru ca trebuie sa inapoieze banii tuturor care au platit taxa de smecher, si... la cum merg treburile acum in tara, crede-ma ca nu ii intereseaza de un nou scandal cu taxa auto & shit. Colentinaaa! Shmecheriii! Baietiii, pe dupa blocuri!
Aaaaiurea! A stat masina bine-mersi de vineri pana duminica neincuiata si nimeni n-a umblat inauntru! Maine o sa ma indeletnicesc totusi sa-i dau incuietoarea dupa una din cheile pe care le am... pai ce puteau sa fure?
vechiul oltcit a stat asta iarna vreo 24 de ore cu usa larg deschisa parcat la vreo 2 strazi distanta cu cd playerul cu fata pusa si cu stickul usb bagat si nu au furat absolut nimic, in schimb a nins in masina (problema era de la yala soferului care asta iarna a facut fitze si pana se incalzea bine se deschidea singura Superba masinuta. O ai parcata la miciurin, langa magazinul ala cu piese de oltcit, nu? Trec pe langa ea aproape zilnic.. Mai e si un trabant langa. Sa-i umflii rotile pe dreapta, ca sunt cam moi Aia este. Mai greu cu umflatul, tre' un furtun cam lung (sunt la Strasbourg )
Oricum, aviz amatorilor care ar putea fi tentatzi: shi maica-mea, shi aia de la magazinul Ana-Gabriela, sunt cu ochii pe masini ca pe butelie
In septembrie ii schimb esapamentul (e varza), un amortizor pe spate (are tija rupta) sau amandoua si fuga cu el la facut CIV.
Apropo, se poate face CIV si pe Calea Grivitei? Ca e mult mai aproape...

P.S. Lunga mea absenta s-a datorat unei suspendari "pe 7 zile" care a durat cam 2 luni , pt un banc misogin la topicul "Ce parere aveti despre femei". Ma rog....
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community