Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Oltcit Turbo
Pagina 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Un astfel de Oltcit Turbo iti ofera niste senzatii deosebite. Parca e un alt automobil, si pot sa sa va spun ca inca inainte de a-i monta turbina, masina mergea extraordinar si avea catre 80CP la turatia de varf. Masinuta e discreta, cu o stabilitate foarte buna, frane extrem de eficiente si e in stare perfecta de functionare...

Poze:
Detaliu constructie-pozitionare
Vedere de ansamblu

In momentul in care turbina intra in functiune, parca innebuneste masinuta... Pur si simplu iti schimbi perceptia despre ce poti si ce nu poti face. Iti vine sa-i depasesti pe toti, sa te strecori ici pe colo in cateva zecimi de secunde... Noroc ca sunt cerebral si ma abtin.


E tare misto sa vezi ce descumpaniti raman cei pe care ii "faci". he,he...
Si vorbesc de masini serioase. In seara asta i-am dat clasa la un AUDI A4 1.9TDI...
Acum cateva zile eram in teste si idem la un FORD de 2000cmc.

Mai e ceva de lucru la masinuta, dar sper sa termin cat de curand toate testele si ajustarile.
Instalarea turbinei o sa apara detaliat pe site. Pot sa va spun de pe acum...

Oltcitul e incantat de Turbo!

Bravo! Iata ca nu mai este o gluma! 10+

Stii ca vei fi asaltat cu intrebari asa ca spune singur tot ...detalii constructive, senzatii ......

Felicitari!!!! Felicitari !!! O sa mai vrem impresii despre cum merge. Sunt curios care e durata de viata a motorului. Dar asta nu se vede dacat dupa ceva timp. Salutare!

Titus, stiu ca ai muncit ceva la masinuta asta. Stiu ca am pretentii cam mari (deh, doar mi-s vitza de oltean-nu ?) - dar vreau sa te intreb: Crezi ca poti sa faci un KIT TURBO UNIVERSAL care sa poata fi montat de catre oricine fara batai prea mari de cap??? Intreb asta, pt ca tu cunosti meseriasul care ti-a facut tevile si sudurile de la evacuare... tu ai trecut prin asta si stii ce e de facut. Io de ex nu cred ca as reusi sa ii pun turbo asa de capul meu nici in 10 ani, la cat ma pricep io la modificat galerii si alte alea alea...

Teoretic nu e foarte greu, practic insa... e o difeneta maaaare intre "teoretic" si "practic".

Deci, crezi ca e posibil?? Un kit complet /sau aproape complet pt oltence?? Poze

[U RL=http://img215.echo.cx/my.php?image=pic011786hy.jpg][i mg]http://img215.echo.cx/img215/2055/pic011786hy.th.jpg[/img][/URL]

Turbina aceea are geometrie variabilă sau supapă bypass? Are supapa si se poate regla. un pic offtopic dar uite cu mau rezolvat alti montarea turbinei, este o alta idee.
Click pentru a vedea imaginea  Io nu vad unde e offtopic Kingpin, arata extrem de caraghios turbo-ul, dar e perfect functional. E foarte lung traseul de aer dintre intercooler si galeria de admisie.
La masina mea, nici nu se observa ca am turbo, deoarece inca nu am decupat capota pentru priza de aer. Esapamentul nu se vede ce gros e, deoarece e taiata iesirea in unghi. Initial tipul de la firma care a lucrat esapamentul mi-a venit cu o chestie nichelata ce se pune ca iesire pentru toba si era extrem de incantat de ce a gasit. Am ras in sinea mea si i-am spus ca vreau ceva discret, adica nimic.

Razvan, turbo-ul e cu supapa by-pass si nu e reglabila. Dar imi ajunge. Nu cred ca o sa am de gand sa cresc presiunea. Nu sunt genul extremelor. Ma intereseaza fiabilitatea. Sincer imi ajunge. Inca nu am scos maximul din presiunea curenta.

Gabii, o sa pun pozele si toate datele necesare si-ti garantez ca un mesarias iti poate face fara probleme dupa poze. Traseul de evacuare l-am construit pe un alt motor care a fost scos de pe masina.
Mai "dificila" e partea de esapament din compartimentul motor, dar e perfect realizabila. E loc destul. Totul e sa nu dai de "profesionisti" care cand afla ce au de facut se ingrozesc si-ti spun ca nu se poate... he,he.
Partea de iesire din turbo o am tot din teava groasa, dar o puteam face si din conducta pentru tobe.
O sa structurez totul de asa natura incat sa fie cat mai simplu de priceput si realizat. Si inca ceva. Nu tu trebuie sa faci. Te duci totusi la cineva care se pricepe. Tu sa-i dai datele, el sa faca.
Partea de admisie si alte cateva modificari sunt minore.

muntean_dragos, topcat multumesc pentru felicitari.

Atat pot sa va spun. Merita!
Titus a scris:Kingpin, arata extrem de caraghios turbo-ul, dar e perfect functional. E foarte lung traseul de aer dintre intercooler si galeria de admisie.


nu am zis ca nu merge eu il prezentam ca pe o solutie de montare haioasa. oricum, eu mai bine nu mai pun decat sa aleg acea solutie de montare. E interesant si atractiv sa pui turbo pe Oltic. In cazul uniu kit trece-ma si pe mine pe lista. Ca la greutatea masinii+turbo,putine masini * * la noi fac fata. Ah, ai un pret cam cat a fost toata treaba? Nu vreau sa par carcotas... dar nu era mai simplu sa se foloseasca gazele arse de pe cealalta parte a motorului ? Ma gandesc ca nu mai era nevoie de confectionarea unei conducte de evacuate atat de lungi.Oricum...felicitari celui ce a pus in practica asa ceva Dar dc le folosesti din ambele parti?......... Bre prin turbina trec gazele din ambele parti...nu se vade clar in poze da' asha e Ahaaaa ... este bine de stiu . Mi se paruse ca are conectata doar o parte a evacuarii Bre, da pe bune chiar faci Loganu? Nu ala mare de 1,6, pe ala mic de 1,4... Asta da surpriza... vine omu' din concediu si uite ce gaseste...
Titus, felicitari e putin spus, jos palaria !
Cum ai rezolvat cu ungerea lagarului turbinei ? de unde si cum ai tras conducta? Hm... Interesant... si consumul cu cit creste? daca intr-adevar conteaza cu cat creste (desi cine isi pune turbo nu isi pune pt consum ci pt viteza ), probabil ca a crescut cu 10-15 % Mdeah... VITEZA ? o cutie de viteze k lumea. Aceeleratie 0-100KM/h ... turbo ? Felicitari!!!!

Super! Ateptam sa o vedem in actiune! BLUE , masina ta ma inebunestteee. arata superrr bineeeeee cit cossssuummmmaaaaa totusi?
impudicus a scris:Asta da surpriza... vine omu' din concediu si uite ce gaseste...

In cazul meu:vine omul de la examen...( dupa ce ieri a fost la sprint paralel...) si uite peste ce comoara da!!!
impudicus a scris:Titus, felicitari e putin spus, jos palaria !

Nu pot decat sa repet ce a scris impudicus, insa nu ar fi deloc de prisos!
nuambenzina a scris:BLUE , masina ta ma inebunestteee. arata superrr bineeeeee cit cossssuummmmaaaaa totusi?

1. Înnebunește se scrie cu doi n nu cu doi t și 3 e
2. Ce te interesează consumul dacă oricum nu ai benzină
3. Turbo=performanță nicidecum economie. Ai idee cât consumă o mașină de raliu?
Titus a scris:Un astfel de Oltcit Turbo iti ofera niste senzatii deosebite.


FELICITARI Titus pt. imbunatatirea masinii si performantele obtinute.

Analizind teoretic situatia, un TURBO, presupune o supraalimentare cu amestec carburant (aer + benzina) a cilindrilor (consum marit) iar masina, nu va putea fi utilizata de multi dintre noi in ambele scopuri: concursuri si utilizarea de zi cu zi fara a face modificari. Din acest punct de vedere, m-am gindit si nu stiu daca e bine sau nu, ca inaintea filtrului de aer sa se confectioneze o piesa cu 3 cai "W" dotata cu electroventile de inchidere-deschidere trasee aer.
La un mers normal prin oras, turbina sa functioneze in gol - printr-un capat al "W" aerul sa fie directionat spre motor pt racirea lui sau refulat in exterior pe sub aripa iar prin al doilea capat, sa fie aspirat aer in mod normal. La nevoie (curse, depasiri in scurt, demaraje rapide), prin comanda electrica a electrovalvelor, cele doua capete ale "W" sa se inchida lasind prin al treilea capat supraalimentarea carburatorului. Astfel masina ar putea capata si o functionalitate zilnica (consum normal) cit si una sportiva (consum marit) doar printr-o simpla apasare de buton.

E realizabila o astfel de adaugare la imbunatatirea performantelor facute de Titus Bună,
Puterea turbinei este oricum reglabilă!
În al doilea rând turbina pleacă numai de la anumite turații în sus (de exemplu peste 3500). Deci poți merge liniștit fără declanșarea turbinei sau fără să se vadă drăcușorul de acolo!
Cu stimă, Eu nu ma pricep si de aceea intreb.
danf a scris:1. Puterea turbinei este oricum reglabilă!
2. În al doilea rând turbina pleacă numai de la anumite turații în sus (de exemplu peste 3500).

1. Titus:
turbo-ul e cu supapa by-pass si nu e reglabila


2. Turbina fiind pusa in functie de gazele de esapament, inseamna ca ea va functiona de la pornire si pina la oprirea motorului. Si chiar asa daca ar fi, tot va fi un consum marit daca treptele de viteza se vor schimba la 4000 rpm. Nu vreau sa fiu carcotas, pentru ca munca ta...nici nu poate fi descrisa in cuvinte, Felicitari, dar cum o sa faci / ai facut la ITP?
Ca acolo e baiul cel mai mare
Si daca la ITP a fost OK, vreau si euuuuu
Cu tot respectul. Din cate a citat cineva din regulile RAR-ului se pare ca nu e nevoie de nici un fel de omologare atunci cand intervii la motor. Aici am gresit eu ,desi acum ceva timp citisem acel topic despre ITP, uitasem cu totul despre el. Deci e bine ca nu-i nici o problema cu el, cred ca in foarte scurt timp, de indata ce termina schitele, o sa apara pe mai multe Olticuri .
Cu tot respectul. Eh... chiar inainte de-al doilea razboi mondial, Sagetile Argintii faceau furori. Din nefericire le-am vazut doar pe Discovery, insa chiar si asa...

Ideea e urmatoarea: (unele modele) aveau niste compresoare tare interesante, ce intrau in functiune doar de la o anumita turatie (fiind concepute in special pentru depasiri) si urlau infiorator de frumos Cunoaste cineva mai multe detalii, si oare nu s-ar putea adapta inventia lui Titus pentru a lucra in acest mod?
Kunzite a scris:Cunoaste cineva mai multe detalii, si oare nu s-ar putea adapta inventia lui Titus pentru a lucra in acest mod?
La asta m-am referit si eu dar fara a face modificari majore in instalatie ci doar folosind o "reductie" "W", un buton si 3 electrovalve.

P.S. Iar inainte de filtrul de aer, pt a nu fi deteriorat de presiunea creata de turbina, nu ar fi indicat a se monta un filtru grosier intermediar

Abia astept sa vad masina... ca de plimbat cu ea, nici vorba - la cat de lunga ar fi coada, daca ne-ar face Titus hatarul asta. felicitari..

acum intrebari

ce turbina e? de pe ce masina?

cat tea costat toata treaba si tias ramane dator daca ai face un mic tutorial pt noi, restul kingpin, la fel ca si tine, nici eu nu mi-as monta in exterior asa ceva.
Bine ca Oltcitul nu e inghesuit si este spatiu pentru constructie!

TRex, o sa fac calculele, dar te asigur ca nu costa f.mult. Raportat la ce se obtine, eu zic ca merita.

Xeon, asa cum ti s-a raspuns, sunt conectate ambele ramuri. Tot la fel este evacuarea si la motorul boxer de la Subaru Imprezza, cu turbo-ul pe partea dreapta si intercoolerul la mijloc.

EEK! Loganul mic il faceam si fara turbo... he,he... Imi pare rau ca nu au aparut Loganele mai devreme. Am apucat sa-i dau clasa la un Logan S-a ofticat de numa' tipu...

impudicus, multumesc! Pentru ungerea lagarului turbinei, am montat o reductie cu ceas de presiune si de temperatura, iar in partea superioara am montat conducta ce merge la turbina. Evacuarea uleiului se face prin curgere libera prin capacul superior. Am verificat si cantitatea de ulei. Nu e mare, deci nu afecteaza presiunea pe vechiul circuit.

nuambezina, ca la orice masina. Cat o calci, atat consuma.

blue, mersi! Astept si eu sa termin toate testele.

D_Marius, multumesc

7thRaven La fel. Nu cred sa aiba careva treaba. La indetificare la RAR m-am dus cu multimea de filtre suplimentare de nu mai era loc pe-acolo... si nu a zis nimeni nimic.


Da Laurentiu! Chiar merge super. Multumesc.
E buna abordarea ta, dar se porneste totusi de la cateva premise gresite.

Turbina nu se invarte proportional cu turatia si nu intra in functiune de la o anumita turatie. Ce conteaza este sarcina in care se afla motorul. Astfel ea poate creea o presiune mult mai mare la 2500 rpm cu pedala apasata tare fata de 5000 rpm pe loc sau la mers constant in treapta inferioara. Sigur ca la aceeasi apasare pe pedala, la o turatie mai mare creeaza o presiune mai mare. Pana la limitare, evident.


La mers usor, turbina nu creeaza presiune. Deci nu vad ce se modifica la motor. E acelasi motor, aceeasi distributie, acelasi carburator, deci am acelasi consum.
Cand o calc la maxim, e normal sa consume. Imi spunea un amic care a mers cu Citroen Picaso - ce afiseaza consumul instant, ca la 185km/h avea consumul instantaneu de 18litri la 100 de km.
E normal. Un Subaru Turbo de 250CP la 90km/h stabilizat are un consum de aprox. 9litri la 100km. Cand o calca la maxim si calutii incep sa zburde, consuma si 30litri la suta. E normal.
Asa ca ce vrem? Acelasi lucru ar trebui sa-i spunem unuia cu un BMW suparat, de nu stiu cati CP.... "Cat consuma daca o calci la maxim?" Mult... cu cat mai mult... in principiu, cu atat e mai puternica masina.

Altceva. Faptul ca creste presiunea, creste si raportul de comprimare, deci creste randamentul si implicit scade consumul.
Ei... acum sigur ca usor va creste consumul, din motive indirecte. Nu mai intru in detalii, ca nu are importanta.

Ideea este ca masina nu este una de curse, ci mai degraba una care are multi caluti... Deci se poate merge prin oras sau la cumparaturi cu ea... Nici vorba sa trebuiasca rezervor suplimentar... am uitat sa mai intreb ceva

cam care este complexitatea montarii unui sistem turbo ca al tau?

si ce alte modificari mai trebuie la motor?

deh...vreau si eu sa pap un a4 1.9tdi

respect! Felicitari!

si io ma abonez la una bucata...daca ma poti rezolva;)prin toamna...

brum brum brum...
sa ne zici la ce consum ai ajuns....aprox...


Felicitari inca odata!

Ce sa spun......Felicitari !!!!...am ramas fara cuvinte
De cand astept momentul asta....

As vrea sa vad ce figura au smecherii cu masini straine
de zeci de mii de $
Bogdaneeeeee , Doctoreeeee vreau si io trubojet haideti oameni buni.. ca nu ne punem turbo ca sa avem consum "decent" ci pt ca sa fuga olteanu ca vantu cel putin asa cred eu N-am gandit, chiar si daca consuma mai mult, VREAU TURBO. Ideea cu
As vrea sa vad ce figura au smecherii cu masini straine
de zeci de mii de $
a inceput sa imi surada tot mai mult. Ma intorc spre ei si le zic si mai vorbim... Hai ca am ramas prost cand am vazut topicul! tocmai ma pregateam sa vin eu cu bomba asta asta, dar mult mai tarziu..adica cam peste o luna..doi prieteni de-ai mei s-au apucat de lucru la ele..ma shi gandeam ce o sa iese cand o sa vin cu detalii pe forum..shi uite ca ne-a luat-o titus inainte..care nici macar nu e din craiova..FELICITARI TITUS E cea mai marfa chestie care se putea face ca oltcitar! BRAVO! oricum, o sa va anuntz shi eu cand ii dam drumul shi-n Craiova la Oltcitul Turbo! inca o data, felicitari pt Titus! Superb de-a dreptul! Altă întrebare tehnică (deformație profesională ): Ce presiune maximă de supraalimentare dă turbina cu pricina? Întreb pentru că unii s-ar arunca să pună turbine de diesel iar unele din astea pot băga și peste 1 atm, care este prea mult pentru carb și motor (părerea mea). aham..shi pt ca razvan mi-a adus aminte..apropo de carb..turbo e folosit cu carbu de oltcit? sau ai schimbat shi carbu'? Bre, nu vorbiti ca alearga si Loganu... am vazut unu care baga un demaraj pe drumul spre REMAT... acolo sint ele la ele acasa, cred ca pana la Remat nici cu Lamborghini nu le ajungi... Legal Racing spre Remat... acolo sa se faca curse sa se vada cine castiga...
mistreku a scris:...turbo e folosit cu carbu de oltcit? sau ai schimbat shi carbu'?

Din poze se poate zari CIC-ul. Chiar si Titus scrie undeva mai sus ca a folosit carburatorul normal de Oltcit. Bravo Titus,felicitari ca pe mine sincer m-ai lasat cu gura cascata.Pozele cu masina ta le-am aratat unor amici mecanici care acuma umbla prin Cluj sa-si cumpere Oltcit-uri si ei sa le poata pune turbo.
Ca si pe Razvan ma intereseaza si pe mine ce tip de turbina ai pus de pe ce motor,care era cilindreea acelui motor si mai ales daca era diesel sau pe benzina.Imi spunea Stefan ca ai marit jiglerul de benzina de pe tr.2.Cat ai marit jiglerul?
Inca odata felicitari si multumiri pentru tot ce faci. Uite ca se poate si turbo la Oltic Felicitari Titus Pacat ca trec prin o criza financiara grava ca poate cine stie incercam si eu beeeeeeeeeeeeeton ....FELICITARI hai ca mai intreb si eu....
ce modificari ai adus masinii & sasiului?ca ma gandesc ca turbina genereaza un surplus de putere destul de mare, la care masina nu prea a fost proiectata sa reziste.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Următoare
Pagina 1 din 13
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community