Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Oltcit Turbo
Pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
eh?poze nimic?

am reusit sa pun turbo pe rabloanta mea,si in urma primelor teste,tzacane avansu(benzina 95),scapa aer pe la imbinari,trebuie radiator de apa neaparat...dar pentru un motor de 1.1 a tras de cateva ori demential,basca,cu pompa de damas nicidecum cu cea de presiune,ce-i drept cand dadeam a 3-a ramanea fara benzina
iulicuta2000 a scris:eh?poze nimic?

am reusit sa pun turbo pe rabloanta mea,si in urma primelor teste,tzacane avansu(benzina 95),scapa aer pe la imbinari,trebuie radiator de apa neaparat...dar pentru un motor de 1.1 a tras de cateva ori demential,basca,cu pompa de damas nicidecum cu cea de presiune,ce-i drept cand dadeam a 3-a ramanea fara benzina
...exact treaba asta cu 'halitul' benzinei rapid am patito si eu ..dupa ce am pus turbina pe caruta mea astfel ca aveam impresia la un momentdat ca am, rezervorul spart abea dupa mi-am dat seama ca de fapt turbina ia deschis pofta de benzina motorului ... eu am ramas fara benzina pentru ca nu am avut pompa adecvata (aia de damas e ca si cea de oltcit,merge in jeturi,asigurand un oarecare debit,care e mult mai mic decat cel dat de una de presiune)

si totusi,o poza ceva cu galeria de evacuare,turbina,carb ??incep sa cred ca ne minti totusi ce fel de pompa se recomanda ...
e vreuu model anumea care a dat rezultate ... inafara de vele de VR6?? orice pompa de benzina care baga 2 bari cred ca e buna dar de pe ce masina de exemplu ai tu ... bre sincer nu stiu de pe ce masina este

am una dinasta
http://www.racingnick.ro/rn/items/2349/Pompe_Benzina_Bosch.html
dar nu e pusa,e acolo de backup,dar pupa daca nu ma insel si lascone au asa(asta a mea de la pupa e)

iar eu acum am
http://forum.4tuning.ro/524-anunturi-piese/100619-vand-pompe-benzina.html
cum e asta din pozele primului post ok ...mersic Bre, eu folosesc o pompa din'asta de mare presiune de VW Golf GTi. Este 373 de lei la subsemnatu'. uite o idee care tocmai m-a traznit...

oare daca configureaza Iulica instalatia sa mesrga bine pe motoru de 1.1 ,atunci pe ala de 1.3 va merge si mai bine ....

ps : Mersic si tie Pupa ... chiar uitasem de pompa .. bine ca acu stiu de unde sa o iau (dooooh... )
iulicuta2000 a scris:eu am ramas fara benzina pentru ca nu am avut pompa adecvata (aia de damas e ca si cea de oltcit,merge in jeturi,asigurand un oarecare debit,care e mult mai mic decat cel dat de una de presiune)

si totusi,o poza ceva cu galeria de evacuare,turbina,carb ??incep sa cred ca ne minti
....pai acum am dato jos de pe evauarea finala(esapament),mi-a facut 'harceaparcea' izolatiile de ermetizare a tubulaturii ,iar lag-ul nu mi.a placut deloc (prea mare)....insa acum mai vreau sa mai fac inca o incercare dar cu turbina montata corect (dupa galerie chit ca o sa se incinga ca dracu si asta cu toata racirea ei pe apa care o are ...o mai fac si pe asta dupa care pa si pusy!...mai rau mi-ar parea de intercooler artizanal made home am lucrat 1 luna la el 'mindrete de piesa ...da tu Iulica parca tot din Bucuresti esti nu?...poate-ti vad si eu o data olcit-ul cu turbina pe el...tar mi-ar placea sa-i vad pe toti' cu masinile lor 'turbate' la o intilnire undeva pe coclauri ,,,,sigur o sa ajungem in centrul atentiei mai ales la stirile de noapte nu mai stau in bucuresti
dar maine seara intanlire la academia militara,o poti vedea acolo Asta daca nu-i mai bubuie un furtun am si eu citeva intrebari pt Iulicuta vreau sa-mi dau seama de ceva si anume daca s-a comportat asemanator ca la mine dupa montarea turbinei ...spuneai ca a 'tras demential' citeva ori ,intrebarea mea ar fii: cam la ce turatii s-a simtit ca trage sau la ce viteza?(eu n-am turometru la troaca mea)....si alta intrebare :cam la ce presiune ai reglat turbosuflanta sa-ti bage in admisie? eu te astept cu niste poze,fac pe toma necredinciosul pana atunci offf!...vreau sa pun aici niste poze c-o 'turbare' la masina si iar nu reusesc [/img][/list] da-mi-le pe mail iulicuta2000@gmail.com ca le pun eu o intrebare...
sa zicem ca am un carburator de r5 gtt ... intrebarea e ...carburatorul asta are soc automat sau ..... manual ???

de ce intreb asta: pai ca am vazut ca in acest carburator ar trebui sa intre apa de la circuitul de racire al motorului original.... (are 2 tevusti... langa talpa) paremise ca sunt si carburatoare de r5 fara soc
iar al tau daca are o clapeta sus in capac,ala ti-e soclu
stuturile alea sunt de la "pata calda" a carburatorului Deci alea trebuiesc puse la evacuare? Sau la ren se puneau la sistemul de racire? la oltcit sunt trase tevi cu gaze de evacuare fiindca nu are apa deci la carbu de reno,care reno are racire pe apa,apa fiind totusi calda va incalzi si zona aceea a carbului

pozele de la catalin
ce-a uitat el sa spuna e ca nu are oltcit,sau daca are nu pe el s-au facut modificarile...ma rog asta e mai putin important(masina)
dar in afara de 4 poze nimic?ce carburator(sau injectie) ce alte modificari
cat de bine tinea conducta aia de pvc?
nu tu circuit de ungere,poate ca de racire nu are nevoie,gazele nemaifiind chiar atat de incinse acolo... Nu vad eu bine sau a pus turbina dupa toba finala? Spuneti-mi daca am eu halucinatii sau mai vede si altcineva ce vad eu. Bre, pai atunci din momentul cand ii dai talpa si pana vine aerul in carburator... cred ca ai timp sa fumezi o tigara? Nu zic, turbina nu mai e incandescenta, nici nu mai trebuie modificari la traseul de evacuare... dar e la cel putin 3,5 metri de carburator, daca nu si mai mult. se umple repede teava de amisie cu presiune sa stii madwolf,dar nu mai au rostul ambele tobe,traseul ar trebui o tzara mai gros ca atunci cand intra in turbina sa o invarta,sa se comprime putin,sa creasca viteza local si asa sa se invarta cat de cat ok... Si totusi toata lumea cauta sa faca traseul de admisie cat mai scurt.... hai sa reinventam roata... Nu cred ca e vorba de reinventat roata... omul nu a cautat neaparat sa aiba putere maxima din primul moment in care baga piciorul in acceleratie si poate a vrut o solutie comoda care sa implice mai putine suduri si mai putina dezordine organizata in compartimentul motor. Eu incepusem sa ma gandesc cum ar sta o turbinuta dupa Y (desi acolo nu prea-i loc), nici prin cap nu mi-ar fi trecut cum ar fi stat dupa finala. Dar trebuie sa recunosc ca-i un punct de vedere original. nu-i deloc original,au facut atatia dracia asta cu turbina in spate de tot ,ia mai cautati voi pe gugal
iulicuta2000 a scris:nu-i deloc original,au facut atatia dracia asta cu turbina in spate de tot ,ia mai cautati voi pe gugal


Depinde... daca aia or fi avut motorul unde avem noi porcbagajul atunci chiar merita. nu mai lupule...of capos mai esti

http://www.chevyhiperformance.com/tech/chassis/completebuilds/0606ch_2002_chevy_camaro_body_kit_install/photo_13.html

http://www.jlturbo.com/

http://www.clearimageautomotive.com/Twin%20Turbo%20Impala%20SS%20Kit.htm

http://priuschat.com/forums/attachments/gen-ii-prius-modifications/9501d1212073362-bypass-filter-install-148_0502_turbo_02_z.jpg

si multe altele numai aici la prietenul nostru gugal
http://images.google.ro/images?hl=ro&rlz=1C1CHMA_roRO323RO323&um=1&sa=1&q=rear+turbo+&btnG=C%C4%83uta%C5%A3i+imagini&aq=f&oq=&start=0 Personal, cred ca solutia aia aduce doar doua avantaje:

1. e greu de observat modificarea, daca isi arunca cineva la repezeala ochii sub capota, nu prea vede ca e turbo. Bun la intalnirile cu RAR ul si foarte bun la ITP.

2. turbocompresorul poate avea durata de viata mai lunga, gazele nu sunt la fel de fierbinti ca in cazul montarii imediat dupa iesirea din chiulasa, - desi fara ungere se cam duce avantajul asta - si nu merge la turatie la fel de mare.

In rest, care sunt avantajele? Ca vad numai dezavantaje. uita-te in linkurile puse de mine cristi,are ungere,si nu mai are nevoie de racire pe apa
alt avantaj e ca nu mai modifici evacuarea
nu mai supraincalzesti compartimentul motor
nu mai aglomerezi compartimentul motor
ai o racire suplimentara a aerului
sunt si aici avantaje Ma iulica, nu ai inteles. AI avantaje legate de functionarea turbocompresorului, dar avantaje legate de imbunatatirea performantelor? Aici e buba. Ca traseul ala + caderea de presiune + haosul gazodinamic cauzat de n spele schimbari de traseu nu pot sa dea decat un lag mare si o functionare oarecum instabila a turbocompresorului sincer,cred ca functioneaza foarte bine,iar gazele alea,impiedicate,de-a berbeleacu sau cum s-or misca pe tevi,tot prin turbina ies in atmosfera si o sa o invarta
ce-i drept lagul o sa fie putin mai maricel din pricina lungii traseului,daaaaaaar,nu te pune nimeni sa-l faci cu teava de 60,se poate face si cu teava de 35-40 dar daca micsorezi teava nu scade volumul de aer ? si pe de alta parte se incalzeste... caci totusi trece pe langa evacuare in mare parte, sau pur si simplu frecarea cu teava si tot ii ridica temperatura ...

Si pe de alta parte totusi de ce nu a folosit nimeni ideea asta in productia de serie daca are numai avantaje...

Ma rog, eu prefer sa folosesc ceea ce au testat altii nu sa o iau de la capat decat daca este asolut necesar... stai asa iwa ca n-am spus ca solutia asta este cea mai buna,am spus doar ca are si ea destule avantaje
cand un producator auto concepe o masina,ii concepe spatiul compartimentului motor,dupa motor!daca acesta are turbo,atunci si compartimentul motor va fi dimensionat pe masura,dar ce te faci cand ai o masina nonturbo si o faci turbo?cauti solutii peste solutii ca sa ai loc,si sunt masini la care pur si simplu nu ai loc
ca s-a nimerit ca la oltcit sa fie loc pe colo pe colo ,asta e cineva a avut o idee buna(as spune titus dar am vazut proiecte de gs ceva mai vechi...)

legat de incalzirea ca e aproape de evacuare,daca esti atent traseul de admisie e paralel cu cel de evacuare si la oaresce distanta,cat sa nu se incalzeasca
iar daca pui teava intre turbina si motor de diametrul iesirii din turbina nu pierzi nimic,ba din contra
gandeste-te ca o teava mica are nevoie de un volum mai mic de aer,si astfel viteza prin ea va fi mai mare decat printr-una groasa care are nevoie de un volum mai mare de aer si in care viteza va fi mai mica

ca si o concluzie,la oltcit e loc sub capota,cine are chef de pus turbina la iesirea tobei finale n-are decat
iwa a scris:dar daca micsorezi teava nu scade volumul de aer ?


Ma... era o chestie de la curgerea fluidelor, cum ca aceeasi cantitate de fluid (in cazul nostru aer) curge cu viteza mai mica printr-o sectiune mai mare si cu viteza mai mare printr-o sectiune mai mica... ma rog, cu ceva variatii de presiune si cu ceva rezistenta pe care o intampina, dar per total aia era ideea. Adica nu e nevoie sa scada volumul de aer. mda!..m-am amuzat putin vazind toate comentarile voastre sceptice la ceea ce am facut eu dar uite cum sta treaba; La inceput am incercat si eu ca toata lumea sa pun turbina normal ,adica pe linga motor iar in acea prima incercare a mea aveam o turbina diesel fara racire pe apa ceea ce ducea la o supraincalzire fffffff mare a turbinei ,e drept ca nu se inrosea dar totusi inafara de distrugerea rapida a peletilor de gaze era mai mult pericolul sa dau foc la masina ,astfel ca nu faceam decit citeva ture prin jurul casei si turbina duduia de incinsa ce era,mai tirziu am facut rost de o turbina tot aceiasi marca garrett ca cea precedenta dar mai maricica si cu racirea pe apa ,de data aceasta a mers ceva mai bine insa dupa o perioada iar incepea sa se inciga teribil (nu ca in situatia anterioara dar totusi destul de grav) si uite asa mi-a venit ideea sa 'reimventez' eu putin roata ,cu toate ca nu mi-a placut in special desing-nul cu turbina pe evacuarea finala (metoda puturosului) dar am incercat si asta iar pt ca n-am mai avut rabdarea necesara sa termin si instalatia de ungere , am rezolvat treaba provizoriu (ungere prin balbotaj)adica am astupat cu un buson filetat turul pe care l-am intors in jos iar returul care este mai larg i-am aplicat o flansa cu o tevusca si un buson cu o tija asemeni jojei de la baia de ulei ca la un interval de citiva zeci sau mai mult de km sa-i verific nivelul completindu-l ulterior cu o siringa doua de ulei curat .Si uite asa am putut face eu turul bucurestului fara sa se mai incinga nimica (evident ca tot se mai incalzea ceva acolo insa nesemnificativ) .Problema cu tubulatura de evacuare a fost in prealabil simplificata datorita inlocuirii ei pt ca cea veche facuse gauri de rugina si pierdea gaze ,astfel ca am exclus Y-ul sau saxofonu inlocuindu-l cu o singura teava si am evitat cit de mult sa mai fac curbe,'lire' si alte cotituri pt a scurta traseul si nici cele 3 tobe vechi n-au scapat fiind inlocuite cu doar doua mai mici (diametru de 13cm)facute artizanal din teava de termoficare groasa, puteam exclude definitiv tobele dar zgomotul devenea deja exagerat .Traseul de aer ce duce la admisie il facusem la inceput dintrun furtun special solid ptr presiune de oxigen cu diametru de 5cm dintr-un fel de cauciuc/plastic flexibi care se gaseste la magazine precum Bri.co.store din Bcucuresti ,insa am renuntat la el pt ca se umplea cu aer cam tirziu si l-am inlocuit cu unul de cauciuc mai mic in diametru de 3.5cm care este modelat ff usor pe sub podeaua masinii si se afla o distanta destul de mare fata de tubulatura fierbinte de evacuare... lungimea traseului de aer are fix 3m lungime si comprima un carburator de dacie 1400 modificat cu diametrul mai mare la difuzor si la jigloare .Ideea acestui tip de montaj mi-a venit la gindul ca pe viitor s-ar putea sa am si alte tipuri de masini(generati noi) al caror spatiu pe linga motor pt montarea unei turbine va fii aproape inexistent (toata lumea stie cit de ticsite si inghesuite sunt sub capota motoarele msinilor din noua generatie) ....am uita sa mai spun ca n-am mai avut nevoie nici de intercooler ..racirea facindu-se perfect prin toata lungimea traseului de aer(lucru care se poate verifica) de asemeni poate n-o sa credeti ca este posibil dar am renuntat si la supapa wastegate si blowoff in cazul asta fiind zic eu inutila pt ca nu ajungea niciodata sa se formeze suprapresiune in tubulatura (presiunea pe admisie estimativa era de 0.1...0,2bar)...efectul turbo in acest caz pot spune ca se simtea ce-i drept cam cu intirziere datorita lagului cam maricel dar si din faptul ca masina mea este hidramata neajungind sa se tureze suficient de mult in treptele imferioare ca sa puna turbina la treaba,astfel ca doar atunci cind ajungeam pe la 70-75 km/h se simtea brusc cum incepea sa traga progresiv dar si periculos ,singura chestie de care trebuie sa ti cont pt montarea turbinei(pe evacuarea finala)este sa te asiguri ca ai suficient spatiu intre toba finala si gaura spoilerului pe unde iese esapamentul pt a incapea tot ansamblul turbocompresor ...binenteles ca se pot face mai mule modificari ;sa elimini total toba finala si multe altele dar asta e la alegera fiecaruia ..insa ceea ce ma cam nelinisteste pe mine la toata treaba asta cu turbina pe evacuarea finala este ca scoate un sunet strident de suierat care la turatie mare seamana cu un suflu ascutit(mai putin la relanti) si pe masura ce accelerezi sunetul se amplifica intorcind toate privirile ceea ce nu prea-i bine ca da de banuit...acum am dat turbina jos pentru o ultima modificare mai indrazneata la ea,asta pt a o face sa bage aer mai puternic si mai mult la turatii mult mai mici si anume vreau sa-i inlocuiesc partea rece a turbinei cu una mai mare (tot aceiasi marca)cu o elicie dubla ca marime si numar de pale ,insa partea calda ramina aceiasi (treaba nu tocmai usoara de realizat) dar cu timpul o voi face si pe asta dupa care ma calmez cu *turbarile* si ma apuc de lucruri mai ''serioase'' inainte sa spui ca se incinge turbina pusa la motor,ar trebui sa vezi o turbina montata de fabrica,pe un motor diesel si pe unu cu benzina,sa vezi cam cu ce temperaturi se joaca
p.s. n-ai reinventat roata,reinvatarea ai au facut-o altii cu mult inaintea ta eu am arinjat o treabă dupa ce am repus turbina pe evacuare ca sa mai fac un test .... i-am dat in gușa pina a facut 'trosc' si s-a rupt cardanu sau ma rog i-au sarit bilele de pe caneluri de la articulatie...firaș al.... nu ne-ai spus ce masina ai Si n-a spus nici unde a pus filtrul de aer - pentru ca in zona puntii spate mi se pare locul perfect ca pe el sa se formeze un strat de noroi prin care sa nu mai razbata aerul. filtrul de aer se poate pune in cazul lui in toba de esapament,in felul acesta se recirculeaza gazele de evacuare rezultand emisii poluante sensibil mai mici,plus ca scapi de noroi e un Opel Rekord e1,nu prea au performante,am avut 2.2i e2, si parca oltcitul are sprint mai bun,au stabilitate buna in schimb la viteze mari tipul de opel nu este 'e1' ci S 2000,iar treaba cu turbo montata aproape de evacuarea finala nu este ceva chiar inedit îi spune parca STS turbo ,rear montage turbo ..exista deja kit-uri aparute prin state pt asemenea tipuri de montaje mai lejere pe masina sau 'sub masina' a instalatiei de supraalimentare Fara suparare, dar americanii sunt retardati cand vine vorba de turbo (printre altele, lor motoarele cu 4 supape pe cilindru li se par nave spatiale). or fi ei retardati sau nu acum nu stiu, insa cert este ca am vazut si niste demonstratii de teste Dyno facute pe aparate cu fise cu tot care cica demonstrau niste cresteri de putere destul de smnificative ,precum si niste demonstratii in functionare pe sosea care nu sunt ele prea relevante ca putere cistigata, dar foarte clare in ceea pe priveste sunetul strident scos de turbina care te 'scoala din morti' exista opel rekord in doua versiuni,E1 si E2,se trage din opel commodore si a fost urmat de senator,dar nu are nici o legatura cu oltcitul turbo ci mai degraba cu motor de dacia si cutie nu pot sa ma abtin sanu am tavalesc pe jos...frate ce dreac e cu turbina aia legata cu colier pe toba???? ma voi vorbiti serios impuscati-l dreac pe omu ala frate, turbina aia e moarta din primu moment. 1 randamentu gazelor reci e ciuciu, 2 cat ii ia turbinei sa bage aer prin treaseu ala de 40 metri din spate pana in admisie iti creste jumatate de barba, iar ungerea e zero.

eu personal o consider o gluma, persoana in cauza baga aer in admisie printr-un furtun de masina de spalat albalux ) foarte tare!!!!!!!!!!!!!!!!

carbu de r5 gtt are soc mecanic cu cablu la fel ca si la oxid...sistemul e destul de simplu, iar apa ce ii trece prin talpa este de incalzire/.atomizare la motor rece si de racire a amestecului la motor/turbina fierbinte cand aerul dupa intercooler depaseste aprox 90 grade Mai trebuie sa si radem, ca parca prea trista si cenusie e viata in ultima vreme. http://www.youtube.com/watch?v=CVEwWbtcIOo
http://www.youtube.com/watch?v=CVEwWbtcIOo


caaaaat de tare frateee deci a ajuns acul la limita si parca mai ducea dar sincer i-ar trebui o cutie mai lunga
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Următoare
Pagina 12 din 13
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community