Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Reglaje carburator - Turbomecanica?
Pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
salutare, vreau sa stiu daca se mai regleaza carburatoare la turbomecanica in militari.. sau daca asta era acum multi ani si deci eu sunt complet pe dinafara.
in orice caz va rog frumos sa imi recomandati un service ceva (preferabil in bucuresti) , unde pot sa reglez carburatorul, unde se stie... sau se banuieste ca se face treaba buna
e vorba de un carburator de pe un motor de 1100 - Oltcit 11R 1986

motivul pentru care vreau sa reglez carbu este ca masina se ineaca putin cand calc acceleratia mai hotarat, si abia dupa o secunda incepe sa se tureze; la plecarea de pe loc... teroare: ridic ambreiajul pe la 2000rpm.. si motorul pierde din putere si aproape se opreste, iar in mers sa zicem in treapta a 3-a pe la 2500-3000rpm motorul nu furnizeaza cuplu in mod constant ci are ezitari scurte care se repeta mai des sau mai rar.. in functie de cat de cald e motorul.

stiu ca a dat frigul, si ca motorul se incalzeste greu, dar am montat ecran in fata motorului, si i-l las sa se incalzeasca mai mult timp decat de obicei. Eu banuiesc ca simptomele pe care le-am descris nu sunt doar cauza incalzirii necorespunzatoare, ci banuiesc o problema cu amestecul de carburant, sau cu aprinderea.

orice parere este binevenita, va multumesc Ai incercat in prima faza sa reglezi carbul conform explicatiilor de pe oltcit.ro ??
Pregatire reglaje - http://www.oltcit.ro/descriere/aerbenzina/carbpregatire.htm
Verificari - http://www.oltcit.ro/descriere/aerbenzina/carbverificari.htm
Reglare CO - http://www.oltcit.ro/descriere/aerbenzina/carbreglajco.htm

Foarte multi au fost multumiti de rezultate. dar,inainte de reglare,n-ar fi buna o spalare,ca sa fii convins ca reglajul e buba lui?
motivul pentru care vreau sa reglez carbu este ca:
1: masina se ineaca putin cand calc acceleratia mai hotarat, si abia dupa o secunda incepe sa se tureze;
2. la plecarea de pe loc... teroare: ridic ambreiajul pe la 2000rpm.. si motorul pierde din putere si aproape se opreste,
3. iar in mers sa zicem in treapta a 3-a pe la 2500-3000rpm motorul nu furnizeaza cuplu in mod constant ci are ezitari scurte care se repeta mai des sau mai rar.. in functie de cat de cald e motorul.


1. Pompa șpritz înfundată. Curăță.
2. Mașină înfrânată. Las-o undeva la vale pe liber - ai să ai supriza că nu pleacă de pe loc (alunecă)
3. Schimbă bujiile, și pune recomandate pt. Oltcit. Reglaj pt. carburator se face la Automarcu's Group SA Soseaua Pantelimon dupa Cora Pantelimon. De Turbomecanica poti sa uiti. Decat sa reglezi carb acolo, mai bine il arunci. Mergi la Auto Marcu's Group.
b28kft a scris: ...Decat sa reglezi carb acolo, mai bine il arunci. ...


Benzina buna, bujii noi, aprinderea buna
plus
experimente cu carburator
plus
rabdare si ambitie: pot conduce la satisfactii (nebanuite).
Szente Sandor a scris:

Benzina buna, bujii noi, aprinderea buna
plus
experimente cu carburator
plus
rabdare si ambitie: pot conduce la satisfactii (nebanuite).

Mai sunt persoane care nu se pricep la mecanica. Degeaba ai rabdare si ambitie daca-ti cauti carburatoru' prin contraaripa dreapta-spate...
ca tot e topic despre carbotest, fac o precizare:
nu va culcati pe o ureche ca ati facut carbotestul, dupa carbotest mergeti si faceti un reglaj de noxe (la o statie ITP) eventual. Gigi de acolo umbla la surubu' din talpa si scade consumu. Stiu, suna curios sa faci reglaj de noxe dupa carbotest, dar e bine.
b28kft a scris:Stiu, suna curios sa faci reglaj de noxe dupa carbotest, dar e bine.
Nu suna deloc curios. Reglajul se face pt fiecare motor in parte. La stand se face un reglaj general.
Laurentiu a scris:
b28kft a scris:Stiu, suna curios sa faci reglaj de noxe dupa carbotest, dar e bine.
Nu suna deloc curios. Reglajul se face pt fiecare motor in parte. La stand se face un reglaj general.

Ai dreptate, Laurentiu. De aceea eu fac reglaj de noxe dupa carbotest. Doar cu carbotest mi-a consumat 12-13 in oras. Dupa reglaju' noxelor, imi consuma 9.5 - 10 in oras.
Reglajul se face pt fiecare motor in parte. La stand se face un reglaj general.

Asa este! Nu de putine ori s-a intamplat ca un carburator nou-nout,sigilat sa nu functioneze corect pe un anumit motor!
Szente Sandor a scris:
b28kft a scris: ...Decat sa reglezi carb acolo, mai bine il arunci. ...


Benzina buna, bujii noi, aprinderea buna
plus
experimente cu carburator
plus
rabdare si ambitie: pot conduce la satisfactii (nebanuite).

Si asa iti cunosti capacitatile intuitive ... salut!!aceleasi probleme le aveam si eu pana cand m-am dus si am facut reglajul carburatorului la Auto Marcus Group (in spate la Cora Pantelimon) !! Este acolo un nene pe nume Costel care ti-l face boboc (il da jos de pe masina, il face bucatele, il curata, il regleaza, il moteaza inapoi pe masina si mai face reglaje la el si dupa ce il pune pe masina).Eu am fost cu Oltcitul pe 29.12.2009.Te costa 100 RON daca iti face intrare in service(dar poate te intelegi cu omul si iesi mai ieftin)!De atunci toate aceste probleme au disparut! Iti recomand cu cea mai mare caldura sa te duci la el pentru ca stie ce face !!! Te salut la turbomecanica nu mai exista stand, dar nenea care le regla/repara Udubasa Stefan se numeste, mi l-a facut dupa ochi si carte si sunt multumit. Telefonul lui este 0724.128.574. Mai are si piese. Bafta! si daca suntem la vreo cateva sute bune de bucuesti? stie careva pe unde se face un test bun? stai de vorba cu mine....si ne uitam la carb...
contra unei sume modeste...gen nestea de piersici oki doki vali pe weekend posibil daca ai si tu timp... si inca o intrebare... vi se pare normal sa consume.... chiar si nereglat 14 %? iarna, grade cu minus, pe distante scurte, in oras (timisoara)....da, pe acolo e.
viperutz a scris:si daca suntem la vreo cateva sute bune de bucuesti? stie careva pe unde se face un test bun?

Ori vorbesti cu valib, ori mi-l trimiti prin posta, ti-l duc la carbotest si ti-l expediez inapoi.
viperutz a scris:oki doki vali pe weekend posibil daca ai si tu timp... si inca o intrebare... vi se pare normal sa consume.... chiar si nereglat 14 %?

Pe racoarea asta, prin oras, chiar si a mea cu cu carburatorul de Dacie haleste 14l/100km.
valib a scris:iarna, grade cu minus, pe distante scurte, in oras (timisoara)....da, pe acolo e.


da, mie imi ia 14-15, cu calandru marit, fara sa se incinga motorul in zilele mai calduroase, asa pana in 5 grd. Cum am iesit din bucuresti, a cazut la 7...naiba sa ma ia daca mai inteleg. Si daca nici a mea nu e ingrijita..... eliminati din peisaj pompa de sprit si restul de circuite in afara de relanti si treapta 1 de benzina si o sa vedeti consum mic si un mers incredibil de prost al motorului... Sa-mi cada rotile dac-am sarit de 10% in oras, cu tot cu frig! in brasov stie cineva unde se mai regeleaza carburatoare?
ca atelierul de la carfil a disparut ... Carfilul s-a mutat la service-ul Etax, in spatele garajului RAT din Triaj. Am fost si eu azi la carbotest la pantelimon aci...la demontat nenea Costel, la spalat, la suflat dar n-am vazut sa umble si pe la suruburi masina trage ceva mai bine ca inainte dar diferenta nu e cine stie ce( sau poate nu observ eu)

intrebarea e: cum poa' sa-mi reduca consumu daca n-a umblat la reglaje? In principiu ,nu.Poate sa-ti fi desfundat vreun orificiu de aer care sa "aeriseasca" suplimentar amestecul, dar e extrem de putin probabil sa aiba vreun efect fara sa iti fi reglat nimic. Revin si eu cu problema consumului...
am demontat azi bujiile si erau negre negre ce poa' sa insemne asta? ca merge in benzina? daca da, cum pot remedia treaba asta?

ps: tot 25% in oras imi ia cand scoti furtunul capsulei de dezinecare...ce se intampla?

clapeta de soc, cand socul e apasat(dezactivat)...cum iti sta? Capsula de dezinecare nu stiu cum sta treaba cu ea dar o sa probez si asta. cu socu bagat sta la 950.

cand plec cu ea de pe loc cu socu bagat imi da in nas, semn ca n-are aer si cand il trag putin merge perfect. nu cred ca e de la soc
Danutz Bratosin a scris:Capsula de dezinecare nu stiu cum sta treaba cu ea dar o sa probez si asta. cu socu bagat sta la 950.

cand plec cu ea de pe loc cu socu bagat imi da in nas, semn ca n-are aer si cand il trag putin merge perfect. nu cred ca e de la soc


Eu zic ca este exact invers, daca atunci cand pleci de pe loc cu socul impins iti da in nas si atunci cand il tragi merge bine, nu e semn ca nu are aer...e amestecul prea sarac. Pai si bujiile negre de la ce sa fie? nu inseamna ca merge in benzina? baaa.....
prima si prima chestie care o verifici, ca sa vezi daca e reglat ok carburatorul, e sa scoti furtunul capsulei de dezinecare...si sa vezi ce se intampla (in prealabil ai motorul incalzit bine, sa stea la ralanti fara ajutor).

daca moare motorul repede ---> amestec sarac
daca motorul se tureaza, si dupa aia moare incet--->> amestec ok
daca motorul ramane turat--->> amestec bogat


clapeta de soc trebuie sa stea PERPENDICULAR pe carburator....in caz contrar ai consum foarte mare.

daca ai nevoie sa tragi socul putin ca sa pornesti de pe loc, mai poate fi si infundata treapta 1 a carburatorului putin... O sa verific in prin plan capsula de dezanecare. zilele astea am fost plecat dar nu cu oltcitu ca verificam

Socu il trag (cam la 1500 rpm asa) pana se incalzeste putin ca imi da in nas, merge urat si imi moare motoru. Cand scot furtunul de la capsula de dezinecare motorul ramane turat si nu moare.Cum pot sa-l reglez si care sunt dezavantajele si avantajele amestecului bogat? Consuma mult, se incinge mai tare, nu trage la fel de bine....si mai sunt multe. De tras trage bine, cel putin tr I si II in a III-a nu am avut ocazia sa-i dau mai multe jumate din turatie .
Cum il reglez? Intra pe oltcit.ro ca gasesti acolo tot ce ai nevoie despre reglaj.
valib a scris:baaa.....
prima si prima chestie care o verifici, ca sa vezi daca e reglat ok carburatorul, e sa scoti furtunul capsulei de dezinecare...si sa vezi ce se intampla (in prealabil ai motorul incalzit bine, sa stea la ralanti fara ajutor).

daca moare motorul repede ---> amestec sarac
daca motorul se tureaza, si dupa aia moare incet--->> amestec ok
daca motorul ramane turat--->> amestec bogat


clapeta de soc trebuie sa stea PERPENDICULAR pe carburator....in caz contrar ai consum foarte mare.

daca ai nevoie sa tragi socul putin ca sa pornesti de pe loc, mai poate fi si infundata treapta 1 a carburatorului putin...


Deci:
la relanti, fara sa o accelerez inainte, daca scoteam furtunelu ala se accelera putin (50-100 rpm) apoi murea.
daca o acceleram putin inainte apoi cand revenea la relanti ii scoteam furtunu, se accelera mai mult (2-300 rpm) si in 2-3 secunde murea. Deci, imi poate zice si mie cineva de la ce am consumu asta exagerat???
Furtunu de la capsula de dezanecare acum cand il scot, se tureaza motoru apoi moare.

Ce as putea sa mai fac? Cum reglez amestecul bogat? la constanta 800 de mii costa carbotestul. o gramada de bani

Deci, imi poate zice si mie cineva de la ce am consumu asta exagerat???
Furtunu de la capsula de dezanecare acum cand il scot, se tureaza motoru apoi moare.

Ce as putea sa mai fac?


sa reglezi in primul rand calpetele de acceleratie sa fie fix ca pe site, apoi dupa ce le ai reglate pe alea te apuci sa reglezi co-ul
apoi daca tot mult consuma mai strange din co pana vezi ca iti moare mai repede, adica poate acum se tureaza si moare, dar poate se tureaza un timp mai lung si dupa aceea moare.
incearca sa strangi din co sa scoti capsula si sa moara direct, apoi desface co sa nu iti mai moara, ci sa se tureze, apoi vezi intre astea 2 reglaje sa gasesti reglajul cel mai bun, adica sa vezi cand merge motorul cel mai bine , cel mai rotund si in momentul ala mai strangi o idee, putin pana vezi ca incepe sa mearga mai putin rotund, adica sa fie la limita dintre mers rotund, si mers rau
vezi si reglajul de aer sa fie bun, adica sa aiba aer destul, nu strans tare surubul ala. din cate stiu de la cineva, reglajul la co se face cu surubul de aer deschis aproape la maxim, iar dupa ce vezi ca reglajul co e bun, si ai relanti mare, strangi surubul de aer, pana la relanti-ul corect


Cum reglez amestecul bogat?


din strangere co, dar dupa cum am zis mai sus, nu umbla la co, decat dupa ce sti sigur ca reglaje la clapetele de acceleratie sunt ca pe site. toate reglajela, chiar si cea de la clapeta de soc, si tija dintre clapeta de soc si clapeta de acceleratie sa fie reglata fix cum scrie pe site Da , costa destul de mult carbotestul . Daca era asa pana in maxim 50 de lei era mai acceptabil
M-am invatat sa fac reglaje cu carbul montat pe motor mai de mult dar de vre-o 4 ani dupa carte . Avantajul este ca inainte consumam vre-o 10 litrii de benzina ( faceam un drum afara din localitate , deci nu pierdeam banii ) iar acum in maxim 2 litrii fac reglajul . Nu poate fi precis din prima dar ramane o toleranta de juma de tura as zice legat de progresiune si una de CO si relanti . Pe care stiu ca ar trebui dar nu este obligatorie . Se merita sa umblu la surubul de CO dupa ce am facut carbotest? am un consum de 20% lejer la mers normal...
De la ce ar mai putea consuma asa mult? am suflat si turu si returu cu pompa...tot nimic de la el. normal ca trebuie. dar la clapete ai umblat? Edy, daca saraceste amestecul din surubul de monoxid Carbon, nu trebuie sa umble si la surubul de aer de pe capac, ca sa echilibreze amestecul (14l aer la 1 l benzina)?
edy99 a scris:de la el. normal ca trebuie. dar la clapete ai umblat?


Nu am umblat la absolut nimic. nu ma pricep si decat sa-mi sara de 50 consumu prefer 25
am fost fain frumusel la nenea de la pantelimon de aci la care m-au recomandat cativa sa merg, i-a facut reglajele (sau ce i-o fii facut ca nu l-am vazut sa umble prea mult la el) la montat si uite consumu de 25%, la fel ca inainte. imi trece prin cap ca, carburatoru era deja reglat bine si daia nu prea a umblat nici el la reglaje...
Danutz Bratosin a scris:Furtunu de la capsula de dezanecare acum cand il scot, se tureaza motoru apoi moare.




teoretic, amestecul e ok....consumul ar trebui sa fie OK.
Incearca totusi sa numeri cate ture e desfacut surubul de CO....(il insurubezi la maxim si numeri cate ture ai insurubat, si dupa aia il faci la loc)

(nu ar trebui sa fie desfacut mai mult de 3ture)





Eu cred ca problema ta e in alta parte.
Ai incercat sa mergi cu benzina dintr-un flacon, sa vezi cat iti consuma asa?
Cred ca pierzi benzina.... incearca sa vezi daca scoti furtunul de la capsula de , dezinecare, ce se intampla. moare motorul? daca moara, cum moare? nu ai cum sa faci consum de 50 la suta. 20 la suta, e maxim. ti l-a reglat de viteza, nu de economie a zis mai sus, ca i se opreste motorul, cand scoate furtunul capsulei de dezinecare...
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 1 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community