Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Reglaje carburator - Turbomecanica?
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Am reglat plutitorii astfel: unul la cota normala (18 mm), iar celalalt la 19 mm (fiindca am observat pe site ca este permisa o toleranta de +/- 1mm).
Care ar putea fi implicatiile acestui fapt?

Am spalat/curatat carburatorul bucata cu bucata. M-am inchinat ce am gasit in el - circuitul si jicloarele de relanti (jicl. de relanti + jicl. de relanti cu imbogatire constanta) erau infundate, jiclorul de imbogatire - de asemenea, plus celelalte circuite, jicloare si filtrul de benzina de pe capacul carburatorului.

Dupa aceea, l-am montat frumos pe masina si m-am apucat sa il reglez -> inainte nu statea la relanti, consuma mult si nici nu tragea prea bine.
Am lasat surubul de CO intre 3-4 ture desfiletat, iar cel de progesiune intre 6-7 (poate, maxim, 7.5) ture desfiletat.
Am reglat relantiul la 750 rpm, insa fluctueaza putin fiindca trage aer fals pe la camera de admisie deoarece nu are garnitura, ci doar antretoaza.

Am facut si proba de reglaj, am scos furtunul de la capsula de dezanecare, se tureaza putin, apoi incepe sa se balbaie motorul si da sa moara, dar apoi se tureaza din nou mult mai tare si ramane turat.

Poate sa fie problema fie de la CO sau de la faptul ca trage aer fals? cum ai reglat CO/progresiune?

daca e din aer fals, nu sta nici la ralanti rotund... Vreau sa spun era dereglat rau. Cu el pe masa, am inceput sa il reglez ca pe site (plutitorii, clapetele de acceleratie ale tr. I si a II-a), dupa care l-am montat, frumos, pe motor, am incalzit motorul pana cand frigeau galeriile de admisie si am inceput sa-i fac reglajul de relanti, si reglajul franei de relanti (acum revine la turatia de relanti cam in 5 sec).

Ma gandesc ca trage aer fals ca nu e etans locul dintre talpa carbului si antretoaza, caci la mine garnitura lipseste. Mai precis se scurge putina benzina pe la piulite.

Azi, i-am dat cheie si a pornit fara soc, dar s-a oprit foarte repede - cam intr-o secunda. ma gandesc ca e amestecul bogat; sau e normal asa ceva cu un reglaj corect? de ce nu ti-ai facut garnituri din carton de dosar??? cate 2 pe fiecare parte a antretoazei


da auzi..serios acuma... cum ai reglat CO / progresiune?????????????? le-ai pus dupa ochi???? Am reglat CO/ progresiunea dupa ureche, insa cu baza teoretica (m-am ghidat dupa reperele: CO: 3-3.5 ture, progresiunea: 6 ture). dupa ureche...cu motorul incalzit bine, cu carburatoru pus pe masina?


daca ti se scurge benzina pe langa piulite, atunci ai nevoie de garnitura neaparat
si dupa aia refaci reglajele carburatorului.... eu am spart antretoza de sub carburator( izolatorul termic), si am pus carbul numai cu o garnitura, oare deranjeaza tare mersul motorului? am facut asa aprox 300 de km si nu am avut inca probleme,pot sa apara pe viitor?
gyorgyoda a scris:Am reglat plutitorii astfel: unul la cota normala (18 mm), iar celalalt la 19 mm (fiindca am observat pe site ca este permisa o toleranta de +/- 1mm).

Toleranata este admisa pt ambele plutitoare.
Cum ai facut tu, va rezulta o forta inegala de presiune pe cuiul poantou. Mi-a ajuns de unde pot face amestecul cat mai sarac? unde umblu, cat invart? poti saraci amestecul din surubul situat in talpa carburatorului. si o observatie, la ralanti s-ar putea sa fluctueze, din cauza nivelului oscilant a nivelului benzinei in camera de nivel constant. verifica sistemul de alimentare cu benzina, tur si retur, pompa, filtrele si nu in ultimul rind de cuiul poantou. Am sa verific si ce mi-ai zis tu...legat de surubu ala din talpa...ca sa-i saracesc amestecu il desfac sau il insurub? cel de progresiune cu ce se ocupa? www.oltcit.ro

e descris cu lux de amanunte care surub ce face, cum se regleaza, etc, etc.

+ mai sunt vreo 20 topicuri despre reglajul carburatorului......in care sunt sigur ca s-a mai explicat de 30ori care surub ce face si cum se regleaza. in mod normal prin stringere, dar treaba este ca trebuie sa incerci prin tatonari repetate. oricum, cel mai bine incearca sa ajungi la carbotestul de la granitu din pantelimon.
octavian_tom a scris:in mod normal prin stringere, dar treaba este ca trebuie sa incerci prin tatonari repetate. oricum, cel mai bine incearca sa ajungi la carbotestul de la granitu din pantelimon.


Am ajuns si n-am facut nimic. consumu e la fel... Inca o problema legata de carburator...in treapta 1 la plecarea de pe loc cand accelerez parca merge innecata, nu da in nas dar nu accelereaza ea cursiv. cum ajunge pe la 2500 rpm accelereaza frumos si cursiv...pana in turatia aia are o retinere imi face problema asta doar in treapta 1.

sa fie vre-un jigler infundat...sa mearga in benzina..? tija de comanda de la pompa de sprit uzata... Azi fiind mai cald afara mi-am luat inima in dinti si am dat carburiciu jos.
Tija de la pompa de spritz are un mic joc stanga dreapta...presupun ca tre' s-o inlocuiesc nu?
Cat despre surubul de CO....auzisem ca tre' sa fie desfacut cam 3 ture nu? al meu are 7 ala de progresiune inca n-am reusit sa-l invart...sper sa am timp maine sa-l invart si p'ala.
Cam cat tre' sa fie desfacute amandoua? cate ture?
Danutz Bratosin a scris:Cam cat tre' sa fie desfacute amandoua? cate ture?

Pt a porni motorul si a putea incepe reglajul dupa incalzirea motorului, surubul de CO se desface 2.5-3 ture iar surubul de progresiune, 6 ture. Mult'am. inca ceva...
Pe site zice sa invart de CO pana gasesc turatia maxima, dupa sa iau din aer pana la 950 si sa incerc iar. daca invart iar de CO nu e posibil sa si moara in loc sa creasca turatia?
Danutz Bratosin a scris:daca invart iar de CO nu e posibil sa si moara in loc sa creasca turatia?
Te reintorci la reglajul avut anterior. oricum daca simti ca moare, stai cu mana pe acceleratie sa il "prinzi" dar de obicei moare greu daca e totul ok moare treptat ai destul timp sa revii la reglajul anterior
rabbitdani a scris:oricum daca simti ca moare, stai cu mana pe acceleratie sa il "prinzi" dar de obicei moare greu daca e totul ok moare treptat ai destul timp sa revii la reglajul anterior


Daca e poate ai timp sambata si treci pe la mine sa vedem ce si cum...azi l-am spalat, maine ii pun jiglerele si pe vreo vineri sau sambata il montez Am montat azi carburatoru, am mai strans din surubu de CO, turatia motorului a mai scazut si am mai desfacut surubu de aer care la mine era aproape insurubat de tot. gen..i-am mai luat din benzina si i-am mai dat aer. merge ceva mai bine acum...sa vedem si consumu' cum o fii pai si se opreste cand scoti furtunul de la capsula de dezinecare???

daca nu....atunci inca nu e reglat bine!

(si surubul de progresiune daca nu are macar 5,5ture desfacut....e degeaba)

sau il reglezi cap coada...sau nu te bagi..... Cand scot furtunu ala se accelereaza putin si moare. Sa vad cum imi consuma acu (inca n-am facut testu cu sticla la motor). Am vreo 6-7 litri in ea...consum tot si cand alimentez iar pun 2 litri deoparte sa o alimentez separat sa vad exact ce si cum
valib a scris:pai si se opreste cand scoti furtunul de la capsula de dezinecare???

daca nu....atunci inca nu e reglat bine!

(si surubul de progresiune daca nu are macar 5,5ture desfacut....e degeaba)

sau il reglezi cap coada...sau nu te bagi.....


Acuma cand scot furtunelu ala moare motoru. I-am mai desfacut putin surubu din talpa si merge cat de cat ok...problema e ca, cu socu bagat de tot imi da in nas la accelerare....daca il trag putin merge impecabil. sa fie amestecu prea sarac?
Despre consum ce-i drept ultima oara am bagat vreo 5 litri si m-am tot jucat prin carburator...teste alea alea. nu stiu daca mai apuc sa o pornesc o data sau daca ma duce pana la benzinarie - vrei sa intelegi ca reglajele unui carburator nu se fac dupa povesti de adormit copiii, nu se fac dupa metoda 'acum merge cat de cat'...?
- ti-e greu sa citesti ce scrie pe www.oltcit.ro la descriere, la circuitul aer-benzina, si sa faci cap coada ce scrie acolo? sa faci toate verificarile, toate reglajele, fix cum scrie acolo? Daca da, atunci da-i pace la oltcit...cauta-ti o masina noua, la care nu te bagi sub capota.

1. poate e reglat gresit carburatorul(daca zici ca l-ai reglat dupa metoda 'acum merge cat de cat')
2. poate ai treapta 1 infundata (de aia merge mai bine cu socul tras) Daca am tras socu si merge bine eu zic ca am amestecu sarac...altfel n-ar merge daca as avea tr 1 infundata.
legat de surubu de CO...pe site imi zice sa il strang/desfac pana se tureaza motoru da? la mine se tureaza numai daca il desfac...asta nu inseamna ca las benzina sa treaca ca la ea acasa pe acolo? gen daca strang surubu ii iau din benzina, daca il desfac ii dau benzina. nu e asa???

ps: cand am zis ca merge cat de cat bine m-am referit ca porneste si pot s-o misc din loc...fata de cum era aseara ca nu pornea nici de a dracu' Dan, cu motorul cald, apasa brusc pedala de acceleratie. Daca se accelereaza instantaneu si uniform inseamna ca e bine reglata progresiunea; daca da in nas, sau mai stiu eu cum face, inseamna ca n-ai reglat bine progresiunea.
In cazul tau, mai slabeste surubul de progresiune, cu furtunul de la capsula de dezinecare scos (in cazul acesta, carburator bine reglat se manifesta printr-o balbaiala a motorului care tinde sa se opreasca (amestec usor imbogatit), iar cand o accelerezi brusc, trebuie sa-i creasca turatia uniform si instantaneu. La surubu de progresiune n-am umblat deloc...nu cred ca e de la el. intradevar cu socu bagat de tot daca accelerez brusc da sa moara si cu socu putin tras accelereaza imediat ai schimbat cumva membrana de la pompa de sprit?daca ai pus membrana din aia rosie de acolo este problema
bibi a scris:ai schimbat cumva membrana de la pompa de sprit?daca ai pus membrana din aia rosie de acolo este problema


Nu...e membrana care am avut-o si inainte. tre' sa schimb capacelu' care tine membrana acolo ca am vazut ca imi da putina benzina pe la tija Din nou probleme cu carburatoru...cu motoru cald daca bag socu de tot da sa moara...parca nu s-ar alimenta. cu socu tras putin se tureaza in 1500 si merge cat de cat bine. sa fie amestecu prea sarac? ultima data am pus surubu de CO la 2,5 ture, apoi l-am mai desfacut o tura si inca jumatate...deci e undeva pe la 4 ture acu. si tot nu vrea cu socu bagat...ce sa mai fie si de data asta? mai duda,poate e amestecul prea bogat tu tot desfaci surubu ala...dar dupa ce criteriu?
nu merge doar asa...'mai juma de tura' Pai cand trag socu nu merge in benzina? eu daca il bag moare...in mers nu merge deloc fara soc. si de aici am tras concluzia ca n-are benzina suficienta...
Iulicuta: nu cred ca merge in benzina...daca scot furtunu de la capsula moare mai la relanti,e valabila treaba cu socul daca ai infundat jiclorul de relanti,sau un amestec haotic,dar in mers benzina este trasa pe treapta 1 care are alt jiclor de benzina,si daca nu merge inseamna ca nu trage nici pe acolo benzina,asta nu poate sa insemne decat un blocaj renal pe canalizatiile carburatorului....
iulicuta2000 a scris:mai la relanti,e valabila treaba cu socul daca ai infundat jiclorul de relanti,sau un amestec haotic,dar in mers benzina este trasa pe treapta 1 care are alt jiclor de benzina,si daca nu merge inseamna ca nu trage nici pe acolo benzina,asta nu poate sa insemne decat un blocaj renal pe canalizatiile carburatorului....


M-am gandit si la asta...dar acum cand am mai desfacut putin surubu din talpa merge mult mai bine, mai da putin de tot in nas in mers da in comparatie cu ce era inainte...e mult mai bine acu. totusi...care e jigleru pt treapta 1?
Si mai e o problema si cu relantiu...nu tine deloc jigleru l-am scos l-am suflat, am bagat o lita pe el...vad prin el nu e infundat, electrovalva functioneaza..si totusi cand iau picioru dp acceleratie moare imediat mai invarte de el
poate scapi de problema, fara sa iei carburatorul la curatat/spalat....
si o sa ai consum normal, o sa si traga normal, si o sa si ai ralanti
valib a scris:mai invarte de el
poate scapi de problema, fara sa iei carburatorul la curatat/spalat....
si o sa ai consum normal, o sa si traga normal, si o sa si ai ralanti


Pai am luat-o prin tatonari si pare ca si-a mai revenit...sa vedem maine cand o-i pleca cu ea cum se comporta. ma enerveaza treaba cu relantiu...nu tine deloc!!! daca tu nu vrei sa pricepi ca surubul ala de CO nu are de ce sa stea desfacut atat de mult, si daca nu vrei sa pricepi ca ai carburatorul infundat pe undeva, si daca nu vrei sa intelegi...
atunci n-ai decat sa umbli la surubul de CO, pana ii strici filetu
valib a scris:daca tu nu vrei sa pricepi ca surubul ala de CO nu are de ce sa stea desfacut atat de mult, si daca nu vrei sa pricepi ca ai carburatorul infundat pe undeva, si daca nu vrei sa intelegi...
atunci n-ai decat sa umbli la surubul de CO, pana ii strici filetu


Pai zi-mi bre si mie care-i jigleru de treapta 1 firar mama lui sa fie. din moment ce i-am mai dat benzina si nu mai da in nas nu cred ca e de la jigler nu??? acu e desfacut 3 ture si un pic ala de CO de la jigler e...
(mai e infundat si circuitul de ralanti, daca zici ca nu ai ralanti desi electrovalva/reglajele sunt bune)


jigler treapta 1:
cum te uiti la carburator din fata masinii, ai 2 jiglere mari in mijloc. Ala din stanga, e pentru treapta 1. Il scoti(ala mare si lung e pt aer)...si sub ala, mai e un jigler mic (bagi o surubelnita in gaura, si il desfaci, dupa aia infigi dosul unei paste de pix in jigler, si scoti jigleru afara).

pentru poza, intra pe:
www.oltcit.ro / descriere / circuit aer-benzina / caracteristici



Da-l jos, fa-l bucati, baga-l in decarbusolv, spala-l bine, lasa-l la muiat in decarbusolv, dupa aia sufla-l cu presiune in toate gaurile. (ai putea sa il si fierbi pe aragaz...cu detergenti, bla bla...).
Si regleaza-l cum zice pe site...

Daca nu, ia-ti altu....
serios, de cand ai inceput sa umbli cu oltcitu, numa asta vad pe forum: nu merge, consuma mult, se inneaca, am mai desfacut 1 tura surubul de CO si merge mai bine, am mai desfacut 2 ture surubul de CO si merge si mai bine, consuma mult, nu are ralanti, nu vrea, nu merge, i-am mai desfacut o tura...si acum chiar merge bine.
Danutz Bratosin a scris: Pai zi-mi bre si mie care-i jigleru de treapta 1 firar mama lui sa fie.
Pe site e exemplificat printr-un desen/fotografie care este jiglerul si unde anume e pozitionat el. De ce nu vrei sa arunci un ochi acolo si cu ocazia asta, poti vedea si canalizatiile carburatorului pe care-l ai.
Laurentiu a scris:
Danutz Bratosin a scris: Pai zi-mi bre si mie care-i jigleru de treapta 1 firar mama lui sa fie.
Pe site e exemplificat printr-un desen/fotografie care este jiglerul si unde anume e pozitionat el. De ce nu vrei sa arunci un ochi acolo si cu ocazia asta, poti vedea si canalizatiile carburatorului pe care-l ai.


M-am uitat si am vazut care e...maine il desfac, iar Buna seara! Vad ca topicul nu este tocmai unul nou, dar nu ma gandesc sa deschid altul cand probabil mai exista in 10, mai ales ca e legat tot de reglarea carburatorului.
Am si eu o problema, nu foarte mica. Recunosc faptul ca nu am Oltcit ci un Pug 405, dar cu ceva probleme la carburator. As vrea sa stiu daca ma poate ajuta cineva cu un sfat, unde pot duce si eu carburatorul la curatat-reglat in Iasi?
Vad ca mai sunt utilizatori din Iasi, si poate unii care se pricep mai bine ca mine.
De fapt, problema mi-am facut-o singur, in momentul cand am schimbat garnitura de chiulasa, fara sa fiu atent, la prima pornire dupa shimb imi statea motorul in 3000rpm, si mi-am bagat nasul la carburator. Ulterior am observat ca de fapt, era agatat cablul de acceleratie. Dar raul era deja facut, si acum observ ca imi afuma bujiile. Din cate stiu asta e de la amestec. Carburatorul este un Solex dublu corp, si stiu ca pe oltcit tot dublu corp e, poate nu e diferenta mare intre reglaje. Va multumesc si va astept cu un sfat! Imi poate spune cineva reglajele la un carb de 1300?
Cate ture din surubele stranse maxim. Progresiune,Co2,aer.
Progresiunea acum e aprox 5-6,5 ture,co2 la 3,5 ture ,relantiu undeva la 700
Daca scot avansu vacumatic urrca putin si e mort... nu cred ca are un numar standard de ture , difera de la carburator la carburator , cel mai bine scoti la imprimanta pasi dupa www.oltcit.ro
AwM a scris:nu cred ca are un numar standard de ture , difera de la carburator la carburator , cel mai bine scoti la imprimanta pasi dupa www.oltcit.ro


si de la motor la motor ... adica de la o uzura la alta ... de aia s-a spus pe aici de 1000 de ori ca se face reglaj si pe masina chiar daca carburatorul a fost la carbotest ... altfel luai orice carburator reglat il puneai pe masina si mergea ... sau erau niste reglaje standard si gata ... dar e totusi bine ca ai un reglaj de unde poti pleca
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 3 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community