Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Combinatii jigloare - pentru putere mai mare

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Imi poate spune cineva, ce jigloare pot pune pe treapta a 2 ca sa obtin o putere macar un pic mai mare. Care e treaba, benzina multa aer putin sau un raport echilibrat , voi ce ati alege:
100b-160a
100b-170a
100b-180a
100b-200a

Care din configuratiile de mai sus sa le las pe masina, nu de alta, dar ma cam grabesc ca am un drum foarte lung de facut si nu mai am timp de probe...


Multumesc Prima varianta 100 cu 160, sau si mai mare de 100 pe benzina. 120b cu 170a Prima varianta o am eu racheta e
NeaGeorgel a scris:Prima varianta o am eu racheta e
asa am acum, dar cam miroase a benzina nearsa dupa mine cand ii dau forja ma gandesc sa maresc putin aerul la 170, am cautat jiglere de 112,5 sau 120 si nu am gasit... daca nu gasesc cel mai mare jiglor va fii de 100 pe benzina asta e...

plus ca decand cu combinatia asta cand decelereaza la relantiu daca o ambalez pe loc face mici rateuri in toba si decelereaza sacadat, in mers nu face probleme destea deloc, oricum trebuie sa mai umblu un pic pe la progresiune, iar jiglorul de la membrana triunghiulara e de 55 econostatul ce rol are, am pus pe carbul de trs in loc de jiglorul de 90 am pus de 170 si e o diferenta sesizabila la cum trage masina, are cineva idee daca acest jiglor lucreaza doar in regim de blana cu rolul de a imbogatii amestecul sau lucreaza tot timpul, ca in cazul in care lucreaza tot timpul sa vedeti consum, totusi nu pricep de ce au pus la carb de 1.1 jiglor de 170 si la carb de 1.3 jiglor de 90... Econostatul are un singur rol>Imbogateste amestecul la sarcina maxima.Si lucreaza numai atunci.
Se simte daca modifici jiglerul de 90 cu unul de 170 de la 1100.Bravo! ok, deci dupa nenumarate teste astazi inclusiv cu jigloare de 112,5 si 120 si toata gama de jigloare de aer am ajuns la urmatoarea configuratie considerand eu ca este cea mai buna...
tr1 100 benzina emulsor 180
tr2 100 benzina emulsor 160
econostat 170 de pe carbul de 1100
si la membrana triunghiulara de 55

Sincer diferenta este enorma mai ales la cuplu in ture joase, pleci altfel de pe loc trage ceva mai sus in ture sincer parca este alta masina. Asta este varianta la care am ajuns dupa ce am combinat o gramada de jigloare, nu incercati sa puneti de 112,5 sau 120 pe tr2, deoarece va mirosii a benzina nearsa dupa voi. Singurul emulsor cu care nu va mai mirosi este cel de 205 numai ca intre 5000-5200 are o pauza care este cauzata de catre lipsa de benzina sau prea mult aer cred eu, sincer sa fiu ma tentat jiglorul de 120. dar avea ceva de nu mergea asa ca le-am luat pe rand am pus 205-200-180 de aici nu am mai coborat ca nu avea rost. La 200 emulsor masina mergea mai bine, dar tot o mica pauza mult mai mica decat prima dar sesizabila in tragere, la 180 deja mirosea a benzina dupa mine... Asa ca cea mai buna configuratie dupa numeroase teste ba pe tr1 ba pe tr2 este cea enumerata mai sus. Sincer sa fiu parca este alta masina.

MULTUMESC TUTUROR CARE M-AU AJUTAT IN INDEPLINIREA ACESTUI SCOP, ATI FOST DE MARE AJUTOR IN MULTELE PROBLEME CARE LE-AM AVUT CU O MASINA... ROMANEASCA

LE: in legatura cu avansul, este pus dupa metoda descrisa de robertino cu 2 scantei si merge super a 2 scanteie pt avans normal a fost undeva putin dupa mijloc spre avans mare, masina porneste ok si la cald si la rece nu are nici un fel de intreruperi sau rateuri, deci... inca o data multumesc robertino Pana la urma combinatia asta o ai si in ziua de azi sau are consum exagerat ?(asta daca mai ai masina) eu la a mea, am pus la ambele trepte jigler de 200 la aer, si trage mai bine in treapta a 2-a, si in prima treapta trage bine lasat asa cum este. dar eu am de 1.1 Carbul meu era deja masluit de alta persoana.Avea asa la tr2 170 cu 95 la tr1 205 cu 95 iar econostat 170 in loc de 90 fiindca e 1300.Pe site www.oltcit.ro arata combinatia standard din fabrica a "jegloarelor" sau si acolo este vreo varianta optimizata?Daca pe site este standard din fabrica ,eu am vreo 5 carburatoare si toate au diferite combinatii si nici unul original,in cazul asta nu ma mir diferenta asa mare intre consumul declarat de producator si consumul real.Cei care aveam consum de minim 10% in oras sigur nu avem jigloare standard ci modificate cu sau fara stirea noastra ,eu unul abia acum am gasit intortocheala ce era acolo.Si cred ca majoritatea cauta putere mare nu consum mic ,eu ma gandesc sa pun totul ca pe site poate am consum de producator 7,3 mediu ,urban 8,6 ce ziceti ?Astept un raspuns daca pe site sunt jigloarele standard si daca are cineva montat asa standard si ii consma peste 9-10 %,stau cu carbu descompus in asteptarea verdictului Pe site este pusa combinatia de jicloare din manual. Cel putin teoretic, cu jicloarele alea trebuiau sa plece carburile din fabrica. Nu crezi ca e putin...imposibil sa ai in anul 2010 consumul urban declarat de producator in 1980? Nu de alta...dar atunci nu erau atatea masini, se circula altfel. Oricum consumul nu se face in strada.Din ce stiam se face ori pe stand ori pe un circuit ,unde se merge atatia m cu 20 km/h simuland traficul se sta la relanti nu stiu cate minute se franeaza de X ori si to asa ,deci dupa cum spun ei si pe luna ar trebui scos consumul asta ,sau ma rog, sa te invarti in jurul valorii cu o mica marja de eroare in functie de sofer.Pana una'n alta am incercat sa pun jigloarele la standardul lor ,spun ca am incercat pentru ca nu am avut emulsor tr1 de 210 si am pus 205 iar relanti era de 50 ar fi trebuit 55 iar eu am gasit doar unul ceva mai mare la un carb de nova si anume 52,econost. era la 170 de cand am luat masina si am pus la 90 ca pe site.Nene dao-n colo de acceleratie ca nu vreau sa ajung cu consumul din urma TVA-ul de 24% ,se scumpesc carburantii IAR ,din nou si inca o data
Buun, pe urma am refacut testul cu relantiul din cnc scotand furtunul de benzina de la rezervor->pompa,a stat 5 minute 55 secunde ,la testul trecut cu jgloare amestecate si ala de relanti 50 a mers 6:20 .Deci acum cu 25 sec mai putin dar cu jiglor relanti 52 sper ca a crecut consumul doar la relanti nu si in sarcina.E drept ca m-ar fi tentat sa ii bag jiglerele dupa cum a zis Pete mai sus penru putere dar am apucat sa-mi iau eebio,daca vedeam postul inainte asa le aveam acum.Oricum astept un drum mai lung sa vad cum se comporta,merg cu setul de jiglere la mine si daca nu imi place cum merge/consuma le schimb pe drum.Am o punguta cu niste jiglere cumparate de noi (le aveam prin masina) si aici parca nu le prezinta ca pe site,combinatia lor pare diferita,sau nu stiu eu sa traduc pun aici o poza poate isi da seama cineva


jos scrie cic4 (acum nu mai stiu daca e carb de 1.1 sau 1.3) da cat iti consuma la suta? inainte 10-11,nu am mai facut consumul de cand am montat ebio poate un pic mai poti sa umbli, dar 10 % mi se pare un consum bun pentru oltcit Dar eu sunt curios daca mai are cineva jiglerele standard,si poate ne spune si ce consum are,poate e sub 10. In ultimul timp, am incercat si eu tot felul de combinatii de jiglere pe carburatorul de 1300, motor de 1300 si cutie in 5 tr romaneasca, rezultatele sunt discutabile:
- combinatia actuala, la tr.1 180 aer-100benzina, tr.2 160 aer-100benzina, econostat 170, si relanti 52, rezultatul eu zic multumitor, masina are un raspuns mai bun la turatii joase, si e putin mai sprintena, consumul in afara e undeva in jur de 7-7,5% depinde de talpa, in oras nu pot sa dau un verdict clar pentru ca merg pe distante scurte 3-4 km.
- am mai incercat cu jiglere de nova sau papuc nu stiu bine de ce sunt: tr.1 180 aer-100 benzina, tr. 205 aer-120 benzina, econostat 170, relanti 52, masina accelera bine de tot cand se deschide tr.2, consumul trecea usor de 8%, cand porneam la cald si apasam acceleratia scoatea cateva secunde fum negru.
-cu jigloare originale, aveam un consum extraurban undeva pe la 6,5-7%, in oras pe la 10%, nu am scos niciodata sub 10%.
Carburatorul a fost suflat si curatat inainte cu simt de raspundere, nu s-a umblat la reglaje, are sigilii la reglajul tr.2 si progresiune, amestecul l-am reglat in asa fel incat cand scot furtunul de la capsula de dezinecare se balbaie motorul, dar nu se opreste. Cum trecea usor de 8 la suta !?La ce te referi? Adica consuma putin peste 8%, nu mai retin exact cat a iesit consumul. In exterior? Da in exteriror, acum depinde si de cum mergi tu cu masina. Dar daca ai la tr2 205 cu 170 iar econostat tot 170,presupun ca la talpa mananca asfaltu odata cu benzina Iar ca sa compensez cumva la tr1 pun ceva mai mic cum ar fi 160 cu 50 .Dar jigloarele astea 3 intra in functiune doar cand dai talpa ,doar cand se deschide a doua camera?Nu cumva daca sunt atat de mari suge benzina pe acolo si la relanti sau doar cu prima camera?

P.S ca o paranteza: Spunea Laurentiu intr-un topic ca ,cu benzina din cnc doar, masina trebuie sa mearga la relanti 2,5 -3 minte.Daca merge 3 minute ar insemna un consum de 3 litri pe ora .Nici eu nu cred ca pot bea atata bere intr-o ora.Iar ca sa consuma in jur de 1,5L/h (cam cat un matiz din ce am auzit pe alte forumuri) trebuie sa merga relantiul pana in 6 minute ,ia uite ca era chiar dublu minutelor si jumatatea litrilor si eu mi-am stors creieru sa ajung la concluzia asta .Am masurat acum cati ml intra in cnc si sunt cam 150ml +- 10 ml Consumul la relanti la oltcit este sub 1,5 l/h, cand motorul este cald. Am masurat eu cu computeru de bord Am sa fac o mica reinviere a topicului,pentru ca mi se pare interesant ceea ce s-a discutat pe aici,si as testa si eu combinatii de jiglere,ca ma intereseaza putina putere in plus,dar am doua nedumeriri(mentionez ca am carburator carfil de 1.3,motorul de 1.3,cutie 5 ro)...in primul rand,ajunge doar sa inlcouiesc jiglerele din carburator,sau trebuie sa umblu si la alte reglaje?(nu vreau sa umblu la altceva,gen progresiune,reglaj tr 2 sau reglaj amestec,fiindca carburatorul meu a fost reglat pe stand,si in afara de surubul de relanti nu am umblat la nimic niciodata...vreau sa le pun pur si simplu).Iar in cazul in care ar trebui sa umblu la reglaje daca pun jiglere putin mai mari,dar le pun pur si simplu,fara sa umblu la alte reglaje,cum s-ar comporta masina?Ar da in nas,ar mirosi a benzina dupa mine?sau ar fi oricum o schimbare in bine la putere?(cel mai mult ma intereseaza econostatul de 170).Si in al doilea rand ar creste consumul sensibil mai mult sau mult mai mult?..acuma am in oras 9-10% vara si 15% iarna,(mai mult sau mai putin in functie de trafic si stilul de condus)..afara nu stiu exact...eu oricum mil calculez la 10 afara indiferent de caz,ca nu ma pot abtine sa nu fiu tot timpul ca pedala in podea A,da,si inca o chestie...de ce va puneti toti aerul mai mic pe treapta I?(180 in loc de 200 sau 210)...trage mai bine cu aerul mai mic?Nu ar fi normal sa fie invers?...oricum cel mai mult as dori econostatul de 170 in loc de 90...dar daca se poate sa testez si combinatii pe tr I si II doar prin inlocuirea jiglerelor,fara sa umblu la reglaje,as face si treaba asta... Iti raspund doar la intrebarea cu aerul: automat cand ai aer mai putin, vine benzina mai multa => crestere de putere. De fapt jiglere alea de aer nu fac altceva decat sa controleze debitul de benzina. Aerul necesar arderii este tras prin difuzoarele (gaurile) alea mari de pe capacul carburatorului. Daca in schimb, o sa maresti jiglerul de aer, o sa ai mai putina benzina decat ar fi normal => amestec sarac.
Sper ca ai inteles cat de cat. Bafta Andrei B: Ma repet; puterea motorului nu e generata de cantitatea de benzina ( lichida ) , ci de cantitatea de amertec carburant pe care o absoarbe motoru . Noi la stand ne solicita sa optinem raport de 16/1 . jimmy 92 Eu cred ca tu te-ai referit la injectie de benzina , urmareste un pic circuitu de aer si benzina catre jigler inpreuna cu acele duze care sint montate de fabricant in corpul carburatorului . Va propun un test mic pe carel puteti face acasa ! Toti aveti ( majoritatea ) acasa un aragaz ,sub palnia fiecarui ochi este o tablita care regleaza cantitatea de aer care intra in amestecul gazului , dati mai mult aer si vedeti in cit timp va incepe sa fiarba o cantitate de apa pusa in ibric , pe urma dati mai putin aer si vedeti in cit timp fierbe aceas cantitate , pe urma reglati normal si paceti conparatia in cat timp fierbe aceas cantitate . Dar aveti grija cum reglati inapoi acel ochi de aragaz sa nu aveti necazuri cu bucatareasa casei . Cind eram la stand ni se cerea sa marim cantitatea de benzina care intra in motor pentru raliu nu pentru forta ci pentru a raci capul pistonului , ca acesta e foarte solicitat in regim de cutsa . Pentru a mari puterea motorului e bine sa poti mari cantitatea de amestec carburant absorbita de motor si cantitatea de gaze eliminata de motor , stiind fiind faptu ca supapele au un moment de forfecare cand sant deschise ambele supape . E o intreaga tehnologie in acest sens , cel mai bine ne poate lamuri Cristi S in acest sens , de ce se modifica axa cu came de ce se face camera de conpresie mai mica si de ce se regleaza relantiu mai mare la masinile de curse . Sa revenim la amestecul carburant ! Nu se rezolva nimic daca faci amestec carburant mai mare sau mai mic , raportu trebue respectat la motoarele cu aspiratie directa , cel mai mult conteaza calitatea de benzina folosita la motoarele standar . Eu am pe masina un carburator cu un singur corp , difuzor de 32mm jigler de benzina 1,35 si cel de aer de 1,65 , sant multumit de consum atat in oras cat si in afara , 10 in oras , 6,5 in afara . In regula.. ..am inteles partea cu aerul.Legat de celelalte chestiuni ma poate lamuri cineva?...a da,si inca o chestie...am vazut ca ati incercat combinatii cam la orice,dar nimeni nu a zis nimic de jiclorul de progresiune corp II(ala de 35 la 1.1 si de 40 la 1.3).Ce rol are acest jiclor?Si ar influenta puterea marirea lui sa zicem la un 50 sau 55?
Pete a scris:ok, deci dupa nenumarate teste astazi inclusiv cu jigloare de 112,5 si 120 si toata gama de jigloare de aer am ajuns la urmatoarea configuratie considerand eu ca este cea mai buna...
tr1 100 benzina emulsor 180
tr2 100 benzina emulsor 160
econostat 170 de pe carbul de 1100
si la membrana triunghiulara de 55

Sincer diferenta este enorma mai ales la cuplu in ture joase, pleci altfel de pe loc trage ceva mai sus in ture sincer parca este alta masina. Asta este varianta la care am ajuns dupa ce am combinat o gramada de jigloare, nu incercati sa puneti de 112,5 sau 120 pe tr2, deoarece va mirosii a benzina nearsa dupa voi. Singurul emulsor cu care nu va mai mirosi este cel de 205 numai ca intre 5000-5200 are o pauza care este cauzata de catre lipsa de benzina sau prea mult aer cred eu, sincer sa fiu ma tentat jiglorul de 120. dar avea ceva de nu mergea asa ca le-am luat pe rand am pus 205-200-180 de aici nu am mai coborat ca nu avea rost. La 200 emulsor masina mergea mai bine, dar tot o mica pauza mult mai mica decat prima dar sesizabila in tragere, la 180 deja mirosea a benzina dupa mine... Asa ca cea mai buna configuratie dupa numeroase teste ba pe tr1 ba pe tr2 este cea enumerata mai sus. Sincer sa fiu parca este alta masina.

MULTUMESC TUTUROR CARE M-AU AJUTAT IN INDEPLINIREA ACESTUI SCOP, ATI FOST DE MARE AJUTOR IN MULTELE PROBLEME CARE LE-AM AVUT CU O MASINA... ROMANEASCA

LE: in legatura cu avansul, este pus dupa metoda descrisa de robertino cu 2 scantei si merge super a 2 scanteie pt avans normal a fost undeva putin dupa mijloc spre avans mare, masina porneste ok si la cald si la rece nu are nici un fel de intreruperi sau rateuri, deci... inca o data multumesc robertino


uite ca sa umblat si la ala , era mai sus Eu nu ma refer la jiclorul principal (ala mare de pe treapta II de sub tubul emulsor) care e de 90 la 1.1 si 95 la 1.3...ci la jclorul de progresiune corp 2(ala mic de 35 la 1.1 si 40 la 1.3)...crede-ma ca am citit cu mare atentie tot topicul si nu am vazut sa zica nimeni nimic de el membrana triunghiulara acolo se afla jiclorul de care spui tu Din ce stiam eu acolo se afla jiclorul de imbogatire(40 la 1.1 si 50 la 1.3)..uitate pe schema carburatorului de pe site sau pe tabelul asta..

http://imageshack.us/photo/my-images/81/jigloare4la.jpg/ da ,in carte e trecut jiclor by-pass , ai dreptate dar jigloru de la supapa triunghiulara de cat e ? ma refer cel din fabrica pus pe carburator de 1.3



vroiam sa va intreb , am schimbat si eu jigloarele la tr 1 am pus de 100 si tub emulsor de 200 asa scrie p5 solex 200 dar are niste gaurile f mici asa , eu inainte aveam tot unu de 200 de carfil dar cu gauri mult mai pronuntate si insirate pe tot tubul , tr 2 jigler de 100 si tub emulsor de 180 dar e identic cu cel de la tr 1 ,si ma mira chestia asta , si am pus si jiglorul de 170 de la carburatorul de 1.1 , mi se pare ca trage mai bn , dar a scazut relantiul parca da sa moara chiar si cand e cald motorul si o simt cand sa incalzit parca le am schimbat degeaba se puturoseste.... ce se intampla ce am gresit ? Jiclorul de la membrana triunghiulara e de 50 din fabrica pe 1.3

la cealalta intrebare...posibil sa nu mai corespunda reglajele carburatorului cu noile jicloare..dar nu sunt sigur...eventual incearca sa maresti relantiul...de asta am intrebat si eu mai sus daca pot mari jicloarele si sa obtin un efect benefic fara sa umblu la reglaje,pentru ca eu am avut reglat carbul pe stand,si nu vreau sa umblu la el. Asa...in primul rand scuze de double-post..dar a trecut ceva vreme de la ultimul...M-am lamurit pana la urma in legatura cu celelalte probleme...insa mai am doar nelamurirea legata de jiclorul de progresiune corp II...care e pana la urma treaba cu el?...de ce nu a pomenit nimeni de el?...ala nu merge marit putin?...sau daca umblu la el afectez mersul masinii?...ca am vazut ca pana si pe carburatorul de 1.6 de nova ala tot de 40 e..nici macar pe aici nu e mai mare de atat...va rog sa-mi raspundeti cat mai urgent posibil,ca as vrea sa ma apuc cat de repede de teste...si asta mar ajuta foarte mult...ca in caz ca nu merge ceva cum trebuie o sa am mai putina bataie de cap,ca eu as umbla si la acest jiclor,sa vad cum reactioneaza masina.Multumesc anticipat!!! ...a da,inca o chestie..ar fi o problema daca incerc si la treapta I marirea la benzina cu un jiclor mai mare de 100?..sau 100 pe benzina si emulsoru mai mic...cel de 160?Ca am vazut ca nici asta nu a incercat nimeni.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community