Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Rateuri in evacuare si fum negru la esapament
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
fratilor...eu nu mai am idei...acum cateva zile a inceput sa faca niste figuri de ma sperie...chiar eram la intalnire si ne plimbam prin oras cand a inceput sa faca si adica:dadea rateuri pe evacuare si fumul negru de rigoare....acum mai nou da pe carburator...a scos astazi niste flacari de ziceai ca am pus fisele invers (daca va ganditi ca am gresit ordinea fiselor,lasati-o balta..sunt SIGUR puse bine ) ...pana la urma am reusit in seara aia sa ajung acasa..am turat-o mai tare si si-a revenit ...a doua zi plec de acasa si aproximativ cu 50 de metri inainte de destinatie mi-a murit motoru si n-a mai vrut sa porneasca deloc...mi s-au afumat bujiile...dupa ce le-am curarat a mers din prima...a mai mers cateva zile foarte bine si acum iar face lafel....faza ciudata e ca nu face mereu si anume:daca as merge ca o fetita adica de abia sa ating acceleratia sau sa o turez excesiv dar numai din sprituri ar merge fara probleme...dar se intampla numai cand o calc brusc pana la fund...dar nu inteleg cum de inainte dadea pe evac si acum da pe admisie..mai mentionez ca avansul din delcou e reglat cu becul si ca probleme la aprindere nu sunt(chiar daca e clasica,cu platina)...deci...are cineva vreo idee ?ca eu nu mai am... Verifica si capacul de la delcou.Atit pe interior cit si exterior.Eventual sterge-l cu niste hirtie igienica sau cu servetele. eu as verifica si platinile(curatat,reglat distanta 0.4) Cauza rateurilor in galeria de evacuare este benzina neaprinsa in cilindrii, care se aprinde in galeria de evacuare de la cilindrii care lucreaza. Problema poate fi la capacul delcoului, platine, condensator sau contacte imperfecte la bornele bobinei de inductie. DANH-capacul de la delcou a fost schimbat cu altele 2 astazi...tot nimic...IULICUTA2000-platinile sunt reglate la 0,4...m-am uitat astazi.. GHITA PETRISOR- de rateuri in evacuare stiu cum sta treaba..dar de cele in admisie?si de ce da rateuri cand pe evac cand pe admisie? pot fi supape care nu inchid bine Salut,

Cred ca a venit timpul sa schimbi acel delcou.Presupun o dereglare in functionare majora a corectiei avansului centrifugal.Se blocheaza , probabil o cotragreutate, intr-o anume pozitie si apoi "scapa" brusc.
Eu as schimba delcoul......

Cele bune! schimba delcoul, simtomele erau aceleasi, bine ca si un avans mic poate duce la rateuri in admisie, dar in cazul de fata la mine a fost delcoul... prima oara ma gandeam si eu la supape dar nu cred ca ar fi asta ...daca ar fi supapele ar merge nasol tot timpul..dar la mine are toane...ma gandeam sa fie carburatorul ciufulit sau ceva pe la aprindere sau aer fals pe undeva,dar m-am gandit sa mai cer si parerea altcuiva inainte sa ma apuc de demontat caracatita de la carb..maine voi incerca sa schimb delcoul
djssenduol a scris:platinile sunt reglate la 0,4

Delco-ul are un capac din aluminiu, prins in 2 surubele. Acel capac tine axul sa nu se deplaseze lateral. Reglajul platinii se face cu acel capac pus, altfel iese cucu-bau.
E posibil sa fie un arc slab la contragreutati, imprumuta un delco si vezi cum merge. sau o aprindere electronica,si vezi apoi daca nu arunci delcoiu cu platini departe platinile au fost reglate bineinteles cu capacul pus...mda..ma gandeam la o aprindere electronica dar mie imi expira itp in 29 ian 2010..sincer nu vreau sa mai pun un surub pe ea pana nu fac itp-ul si sa vad cum sta taxa cu non euro...daca toate vor fi bune,dupa aia vor veni multe imbunatatiri La avansul centrifugal te-ai uitat? Sub platoul pe care sunt montate platinele se afla. Poate s-a rupt sau a sarit un arc, sau poate vaselina cu care a fost gresat s-a intarit.
Pentru rateurile din evacuare, incearca o alta pompa de benzina. peste cateva ore ma duc si ma uit la delcou..ce legatura are pompa de benzina? aia baga benzina in carb..vaporii de benzina din camera de ardere sunt ajunsi acolo din carb...nu din pompa de benzina...altfel cum iti explici ca poti porni motorul si tura numai cu 100gr benzina din carb? Rateurile din evacuare sunt date si de alimentarea deficitara. Acceleratul pe loc e una, mersul in sarcina e cu totul altceva. pai eu despre turatul pe loc vorbesc...si plus de asta acum e vorba de rateuri din admisie,inainte dadea pe evac,acum pe admisie..
in mers nici nu mai intra discutia ca face ca toti dracii... Cata benzina ai in rezervor si cat de buna este? De multe ori benzina "aditivata" cu diverse substante "interesante" da o groaza de dureri de cap.

Cu alte bujii ai incercat? Sau ai verificat fiecare bujie daca da scanteie ca lumea? bujiile sunt ngk...super bune...iar de scanteie nu ma plang..ieri am verificat..da foarte bine scanteia la fiecare bujie...in rezervor mai am cam 10l...iar benzina o cumpar dintr-un singur loc de la noi din gl de vreo 8luni incoace...si n-am avut probleme din cauza ei ..zic eu
djssenduol a scris:iar de scanteie nu ma plang..
Ce te costa sa verifici delcoul in totalitatea lui ? Una e la turatii mici (manivela) si altfel se comporta la turatii mari. mda..am schimbat delcoul...face exact lafel.. sunt in lipsa totala de idei... cum am mai zis, supapele nu cred ca sunt din mai multe motive:1 nu scoate fum 2 nu face mereu asa (are momente) ..segmentii au max 5000km ...mai aveti idee de unde ar putea fi? daca e ceva grav, atunci o vand pe piese (cauciucuri noi,tabla buna,geamuri impecabile ,faruri excelente,triple lafel,si plus de asta raman foarte multe piese de salvat de pe motor-alternator schimbat acum 1000km,electromotor impecabil,pompa de benzina,ambielaj,biele,etc etc) cum e avansul?
il ai pe julius langa tine care se pricepe,de ce nu va intanliti?
din partea mea vinde-o avans reglat cu becul...imi dau seama ca din partea ta o pot vinde..vrei ceva de pe ea ce nu ai? nu imi trebuie nimic de pe ea,
dar sincer si fara nici o suparare iti spun
daca i-ai pus gand rau s-o vinzi/dezmembrezi doar pentru niste rateuri in admisie nu prea vad rostul sa te complici mai departe,cine stie,daca se rupe un bolt de usa si ramane intepenita vreo bucata din e in balama iar iti trece prin cap s-o vinzi...
la fel ca un copil care are o masinuta de jucarie si i s-a rupt o roata;pai daca s-a rupt roata hai s-o rup pe toata si o distruge ca nu mai avea ce face cu ea in 3 roti... nu stiu cum ai aflat, dar exact asa mi s-a intamplat cu usa pasager .. si sa stii ca nu mi-e rusine sa ma murdaresc pe maini...in ultimile 6 luni motorul a fost dat jos de pe ea de 4 ori .. plus nimicuri pe ici pe colo aproape zilnice... baietii din gl stiu cat am lucrat la ea... vroiam sa spun ca NU mai vreau sa dau motorul jos...daca se rezolva fara asta,o pastrez...(pt ca ,dupa mine, ar fi supapele,desi mi se pare imposibil) sincer m-am saturat sa lucrez la ea...vreau sa dau cheie si sa plec..deci in concluzie...nu renunt doar pt un "surub rupt" sa zic asa... ...si chiar sper sa nu fiu nevoit s-o dau Verifica si cu alta benzina, eventual ia un PET de 2 litri, baga benzina in el, trage conductele de tur si retur in el si verifica daca si cu alta benzina tot asa face. Poate are urme de motorina sau alti "aditivi aposi" in ea aia de o ai in rezervor. am incercat si asta
chiar acum am un pet pe post de rezervor..degeaba Si cind ai desfacut prima data motorul pentru reparatii ai refacut etansarea la supape?Sigur e bine reglata cursa libera la supape? supapele au fost "aranjate" a 2a oara...si de atunci a mers 4500km fara sa maraie... doar sa nu se fi busit intre timp..de fapt acum cand a inceput sa faca figuri..dar ma intreb si altceva:din carb nu poate fi? ca mai nou imi oscileaza la relanti (coboara la 800,urca inapoi la 1000,sta un timp bine mersi,iar coboara,iar urca)si dupa un timp se opreste
djssenduol a scris:supapele au fost "aranjate" a 2a oara...si de atunci a mers 4500km fara sa maraie... doar sa nu se fi busit intre timp..de fapt acum cand a inceput sa faca figuri..dar ma intreb si altceva:din carb nu poate fi? ca mai nou imi oscileaza la relanti (coboara la 800,urca inapoi la 1000,sta un timp bine mersi,iar coboara,iar urca)si dupa un timp se opreste



BA DA.poate sa fie si din carburator.variatia de turatie la relanti e de obicei gunoi pe jijlorul de relanti sau AER FALS!!! incearca cu alt carburator dar etanseazal bine dar sa il vezi mergand pe alta masina sa stii ca e bun. eventual verifica si mai jos unde se lipeste galeria de admisie ca poate trage aer fals si pe acolo.multa bafta! eu am avut supape strambe ce e drept nu rau, si rateuri nu dadea deloc, decat la rece inainte sa pormeasca in carb.eu totusi raman la parerea ca e din aprindere...altfel rateuri in carb si evacuare ...nu ar putea fi decat daca bujia ar lucra mai devreme de inchiderea supapelor...oricum daca o dai nu rezolvi mai nimic...masina straina cand se strica ce ii faci?? la fel o vinzi?

p.s. o aprindere electronica te-ar scapa de multe batai de cap! supapele nu se strica asa usor,si daca nu etanseaza perfect nu face asa urat dintr-o data,si mai ales nu face aleator ci face constant

problema e din aprindere si/sau carburatie
o aprindere electronica asa cum spune si enrique e sfanta masina straina nu se strica lafel de usor..ii dai cheie si pleci..la asta faci pe o parte, pica altceva
PS parerea mea
mutumesc de sfaturi..acum voi incerca sa schimb carbul nu tot ce zboara se mananca
pune o aprindere electronica pe masina,apoi vezi ce se intampla sau cumpara platini noi,condensator nou si repara delcoul tau,macar esti sigur ca ce ai pus acolo e nou,e reglat etc...
djssenduol a scris:masina straina nu se strica lafel de usor..ii dai cheie si pleci..la asta faci pe o parte, pica altceva


Pai fa-l sa mearga bine si apoi compara-l cu alta masina. platini noi-sunt,condensator nou-este,reglat-este..delcoul nu mai are cum sa fie..
eu sunt mai incapatanat...daca masina a fost proiectata sa functioneze cu delcou cu platina,pai la mine asa trebuie sa functioneze (asta pana decid eu ca are nevoie de un upgrade)si a mers foarte bine 5000km (de cand i-am facut segmentarea si restu')dar ba mi-a picat alternatoru,ba mi s-a busit capacul de la delcou si chestii marunte in care nu vad rostu sa detaliez..
pt cei care s-au simtit ofensati de afirmarea mea cum ca masinile straine sunt "zdravene" si ca oltcitul ar fi o"rabla"...n-am zis asta..sau cel putin n-am vrut sa se inteleaga asta..daca era asa acum nu mai aveam oltcit..logic,nu?si daca nu tineam atat la el renuntam de mult...conceptul in sine e foarte bun...a surclasat multe masini la vremea ei..dar calitatea lasa de dorit..un ex:daca masinuta asta ar fi fost facuta de bmw cu EXACT aceleasi piese,acelasi gabarit,lafel tot,dar ma refer sa fi lucrat bmw,pai atunci ar fi stat altfel treaba
comparatia nu vreau s-o fac...din motive clare..chiar de m-as intoarce in '93 (anul de fabr al masinii mele) si sa fie noua... I rest my case ai verificat daca nu ti-a sarit distributia vre-un dinte?

incearca si cu alt carburator...
si neaparat cu alt delcou, chiar daca spui ca ai platini noi.... delcoul a fost schimbat in totalitate...bineinteles nu cu unul nou ...asa ca l-am luat pe ala "procurat" la care i-am schimbat condensatorul si platinile-noi
sa sara distributia?? curelele si galetii intinzatori au 5000km..sunt practic noi..sa fie asa proaste? Nu trebuie neeaparat sa fie uzate curelele sau galetii ca sa-ti sara distributia. Poate n-au fost intinse curelele corespunzator, poate la o frana de motor puternica, sunt diverse cauze.
Eu am patit la un motor de 1.3 cumparat acum vreo 2 ani [parca] sa dea rateuri in carburator, pentru ca era evacuarea infundata. Dar cu ala era alta mancare de peste, ca era statut de inca vreo 2 ani La a mea, de cand a dat frigu, pana se incalzeste, merge ca naiba, mai da mici rateuri in carb, dar dupa ce sare de 60 de grade, isi revine.
Delcoul, mai stii, poate are joc in ax si tie ti se pare ca e reglat ok, dar cand lucreaza, sa o ia razna. Salut,

Vezi sa nu fie la fel de "bun" si delcoul celalalt,pus ulterior pe masina.Daca face cu absolut orice delcou(care merge perfect pe alta masina), la fel, verifica distributia.Pare a fi sarita de la punct dupa cum zici ca face.

Succes! Am o problema, dupa vreo 40 de km imi da rateuri pe evacuare si merge intrerupt.De la ce face asa? si temperatura motorului care e?? la caldurile astea in 40 de km se poate incinde de il gasesc dracii ... dai ai si jocul culbutorilor mai mic aia poate fi ... cauza rateurilor ... si cu mersul intrerupt iar la fel poate bujiile fac probleme la temperatura mare Cred ca ai o problema electrica; bujiile (una sau doua) nu se mai alimenteaza.
Laurentiu a scris:Cred ca ai o problema electrica; bujiile (una sau doua) nu se mai alimenteaza.
Imi da rateuri si cu motorul rece.Ce sa-i fac ca sunt la facultate si nu prea am piese verifica aprinderea in prima faza capacul delcoului sa nu fie fisurat, fise, bujii, delcou dar tind sa cred ca e din capac ... apoi daca tot asa face vezi si distributia Am un capac in portbagaj,cand ajung la camin il schimb Vezi si vreo bujie sau fisha rebela. Am verificat capacul delcou si nu e fisurat, l-am curatat cu smirgel si l-am pus la loc.Am scos cate o fisa cu motorul la relanti si se schimba mersul motorului deci functioneaza bujiile si fisele.Nu stiu ce sa-i mai fac, il iau la puricat cand ajung acasa.
Imi da cate un rateu de se sperie pietoni
Cand nu da rateuri merge bine
Sa fie si de la avans sau e de la platina? sa nu fie afumata platina , sa calce complet platina
si eu am avut tot problema asta si din delcou a fost , am spart si igrecul si teava cu pata calda dupa dreapta din cauza asta si ca erau mancate

verifica platina Ce sintome avea masina? Mergea bine si deodata incepea sa incetinesca si dadea cate un rateu? pai in primul rand , pornea frumos , o lasam putin sa se incalzeasca asa , plecam si de o data incetinea , calcam ambreiajul se accelera in hopuri si dadea rateu , intr-un final am pornito din nou si nu puteam sa merg cu ea sub 3000 ca murea ) , intr-un final am desfacut delcoul , si am curatat plantina ,era afumata ,am facut distanta si a mers bn fara probleme Cand ajung acasa desfac si eu platina si o curat, aici mie frica sa nu stric ceva pe acolo si sa raman cu masina pe aici, plus ca nu am nici cu ce sa o reglez
Mersi de sfat
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community