Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Deblocare rapida etrier.
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Imi revin un pic mai greu la loc placutele de frana...
Este indicat sa le scot si sa dau cu spray degripant acolo? Adica nu ataca vreo garnitura ceva? a Gaby parca zicea ca face asa si e bine.
Nu se blocheaza insa mai ating uneori si fluiera cate un pic, si as vrea temporar sa incerc fara demontare... credeti ca ar fi bine sa dau cu degriopant la pistonashe dupa ce scot placutele? Bun Scoate placutele, curata bine etrierul de mizerie si placutele si ai grija sa se miste usor cand le bagi la loc. Daca sunt probleme ia un pic cu pila din marginile placutelor. Daca dai doar cu o solutie probabil ca in viitor apare iar fenomenul. La mine tratamentul acesta a Da, dar pentru ce (cat) are nevoie motanu - il tine pana la primavara
EEK! a scris:Imi revin un pic mai greu la loc placutele de frana...

Ai probleme cu etrierul dreapta fata. Demonteaza-l si fa treba ca lumea. Vrei sa stai toata iarna cu gherutele prin motor in loc sa stai si sa torci la caldura pe cuptor
EEK! a scris:Imi revin un pic mai greu la loc placutele de frana...


Am patit si eu chestia asta uite ce am facut findca miera lene sa desfc ertierele si mai ales frica sa scot pistonasele si sa le pun la loc (ultima data cand am facut asta am ciupit o garnitura si am ajuns sa cumpar alt etrier ) asa ca am cumparat un spray din ala pt rugina, am scos afara placutele de frana apasam pedala pana pistonasul era aproape de etrier da sa imi ramana spatiu sa bag un levier sau ceva sa il pot impinge inauntru la locu lui, dadeam cu spray din ala pe ele le curatam cu o carpa asa frumos sa dispara depunerea aia maronie ... si apoi le bagam la loc faceam operatiunea asta e 3 ori in parte la fiecare etrier si gata de o juam de an nu am mai umblat la ele si merg super si acuma garniturile nu lea afectat spray-ul si pistonasele mai ca mergeu cu mana.bafta motane cand ai o zi libera dai etrieri jos de pe cutie ii cureti bine ,gresezi si clestii aia de la frana de mana
montezi la loc ,reglezi cablurile , aerisesti instalatia si gata
Vezi ca trebuie sa cureti bine canalele alea in care stau garniturile deoarece in ele se formeaza de la lichidul de frana un fel de "piatra"
Din cauza oxidului asta garniturile nu mai stau bine ascunse in etriere deoarece oxidul se depune cumva in spatele lor
sprayu e fix frectie..............
stii cum e ....... trebuie sa-ti dai in fiecare zi cu sparay

inca ceva....
eu am refolosit garniturile vechi deoarece cele noi erau mai proaste decat alea vechi ma baieti, eu am recurs la o lascosmecherie...
am schimbat toti etrierii...
si nu ma doare capul.
+ca acum impingi masina si cu un deget (bine, poate 1 deget juma', da' totusi...).
nu o fi cea mai ieftina metoda, dar stiu acum ca nu mai am nici o grija!!! Nici la mine nu spalarea se poate face cu alcool tehnic sau diluant
daca una din placute e mai uzata decat celelalte atunci sigur pistonasul ala a ramas blocat....

Chiar nu trebuie sa cumperi etriere noi dupa curatare vor merge supeer
Eu la stop trebuie sa stau cu frana apasata altfel masina pleaca singura chiar la o inclinare foarte mica Pai mi-e sa nu bulesc ceva acolo ca habar n-am cum se desface un etrier, credeti ca il mai pun io la loc pe urma?
Plus ca stau prin parcare iar cu toti moshii pe cap...
Asa cu spray psst si gata...
Ce ziceti?
E greu de desfacut etrier? Bun Motane, ai 2 vaiante:
1. dai cu spray si te tine 100 KM - la cat mergi tu inseamna o juma' de an
2. te duci la mecanic

A treia varianta nu exista- nu te risca sa strangi prea putin pe acolo si sa-ti zboare etrierul Mi-e sa nu rup conductele de frana ... cat or fi de ruginite, ca de-abia am schimbat una din ele...
Oricum am conducte noi
La mecanic prin februarie... lefter... si in ianuarie vine asigurare si alte alea
Deci pana atuncea spray?
Scot placute, dau pe acolo apoi suflu aer cu pomopa????
tre sa apas frana dupa ce scot placutele sa iasa pistonashu cat mai mult??? Vezi cu ce dai s Spray degripant marca Prevent.
Oricum sterd g si discurile si merg mai intai prin parcare franand. Degripantul are vreo 3 componente:
-penetrant
-lubrefiant
-agent de presurizare SAL, Dragosh(hummerro)
De ce nu incercati dupa curatarea pistonaselor sa le ungeti cu glicerina(de 3-4 ori / pistonas)?
Eu am incercat shi rezultatele sunt destul de promitatoare. hummero, mai buna decat lascovarianta pe care am incercat-o nu poate fi nika...
AdyF a scris: ...am cumparat un spray din ala pt rugina...dadeam cu spray din ala pe ele le curatam cu o carpa asa frumos sa dispara depunerea aia maronie ...

Este doar o solutie de moment. In timp nu va rezista metoda. Garniturile vor stringe mereu pistonul semietrierului din cauza mizeriei adunate in canalele de fixare. Io am scos toti etrieri anu trecut. De desfacut e super simplu numai sa fi atent la conductele de frana. De pus la loc e putin mai greu mai ales la alea din fata care mai au si placute pt frina de mana.
Inainte nu puteam misca masina foarte usor. Acum zici ca e ca un fulg in ciuda greutatii cind se pune problema sa o mai imping putin. Motanule,
de ce ai frica de desfacut un etrier?
E supersimplu treaba asta. N-ai decat sa surubaresti la desfacut....cu pedala presezi afara pistonasele.....il curet bine (cu diluant) etrierul (mai ales canalele unde sunt garniturile si suprafata pistonaselor (cu smirghel fin)), iar garniturile ce preseaza pistonasele refolosesti dupa ce le-ai curatat de "calcarul" produs de lichidul de frana.
Montezi inapoi totul...surubaresti...si pe urma aerisesti. Si vei sti ca ai facut un lucru bun ce tine nu numai 100 de km.
Si de tot ai frica....de cumva tot nu vei iesi cu operatiunea....o duci masina la mecanic (asa fara frana ) ... macar ai incercat...
Bafta!
Miki a scris: ....il curet bine (cu diluant) etrierul (mai ales canalele unde sunt garniturile si suprafata pistonaselor (cu smirghel fin))...!

Curatarea se face cu alcool si nu cu diluant iar slefuirea cu lemn de brad. Nu folositi smirghelul oricit de fin ar fi el.
Laurentiu a scris:...Nu folositi smirghelul oricit de fin ar fi el.

Bun Dac Salut
Ce am patit,coboram o vale pana cand masina s-a infranat(tr3 si s-a oprit,nu mai tragea)fum sub capota,stingatorul a varsat 100ml de apa ,cand trebuia sa fie spuma ,dar am scapat usor am stropit cu o sticla de apa minerala si toata apa care cadea pe etrieri si discuri se vaporiza instantaneu.
pe loc am slabit frana de mana pana m-am plisctist,a fost o schimbare in bine dar tot degeaba,miroase a ferodou,cand schimb vitezele masina se incetineste.

am dat jos plactule ,am dat o pedala si 3 pistoane au sarit in discuri cat sa mai bag o surubelnita intrele disc si piston,dar un piston a ramas intepenit.
am hotarat sa dau jos etrierii,am presat pistoanele si nu intra chiar daca apas tare cu mana,dupa ce am mai citit pe forum 100% este mizerie in spatele pistonului?

acum nu am fost atent care era poztia arcului antizgomot al franei de mana,nu-mi dau seama cum tensioneaza placutele ,altfel daca potrivesc placutele si umblu cu etrierul o sa pierd placutele. pe fata: cu cele 2 bete in fata, aripioarele in spate, astfel incat, burta arcului sa fie in jos
pui in felul asta arcul, dupa care bagi axul care trece prin placutele de frana. (axul trece prin burta arcului)


explicatie cam nasoala, dar asta mi-a venit in minte la ora asta
rumburak a scris:acum nu am fost atent care era poztia arcului antizgomot al franei de mana...

valib a scris:pe fata: cu cele 2 bete in fata, aripioarele in spate, astfel incat, burta arcului sa fie in jos
pui in felul asta arcul, dupa care bagi axul care trece prin placutele de frana. (axul trece prin burta arcului)

Vali, e vorba de placutele frinei de MINA .

Rumburak, frina de mina NU are arc antizgomot. "Arcul" de care banui ca vorbesti, cel in forma de "U", se monteaza cu aripile in sus iar dupa introducerea placutelor, se roteste spre fata masinii.
Laurentiu a scris:
rumburak a scris:acum nu am fost atent care era poztia arcului antizgomot al franei de mana...


Rumburak, frina de mina NU are arc antizgomot. "Arcul" de care banui ca vorbesti, cel in forma de "U", se monteaza cu aripile in sus iar dupa introducerea placutelor, se roteste spre fata masinii.


http://img92.imageshack.us/my.php?image=pompafrinaetrierfataqs2.jpg
aici am vazut ca se cheama antizgomot,in manualul de uzina la pagina 436 spune :"se monteaza placutele de frana de mana(se basculeaza resortul in fata pentru a obtine blocarea placuteleor)"

am incercat sa bag resortul sus jos stanga dreapta si nu obtin blocarea placutelor.montat cu aripile in sus are doua variante: puntea dintre aripi cu taieturile inspre spatele masinii sau inspre botul masinii(taieturi-tesitura aripii)

iar daca vreau sa rotesc arcul(resortul) spre fata masinii nu dau de niste pereti ai etrierului?

ca sa stiu ce fac maine,dupa simptomele spuse de mine e necesar curatirea pistoanelor si a garniturilor?
rumburak a scris:http://img92.imageshack.us/my.php?image=pompafrinaetrierfataqs2.jpg

am incercat sa bag resortul sus jos stanga dreapta si nu obtin blocarea placutelor.montat cu aripile in sus are doua variante: puntea dintre aripi cu taieturile inspre spatele masinii sau inspre botul masinii(taieturi-tesitura aripii)
In figura 11.3, piesa nr. 8 este pozitionata in pozitia de lucru - dupa montarea placutelor de frina.
Intii se pune arcul ( piesa nr. 8 ) cu aripile in sus, se monteaza placutele dupa care se roteste spre fata arcul. Astfel se obtine "blocarea" lor pe pozitia de lucru.

rumburak a scris:dupa simptomele spuse de mine e necesar curatirea pistoanelor si a garniturilor?
Nu ai treba cu garniturile si pistonasele. Trebuiesc curatate foarte bine locasurile in care intra placutele frinei de mina. Salut, am si eu o intrebare aici, ca tot e topicul "cald"
Mi s-a aprins becul la nivel lichid frana, si trebuie sa completez.
Mi-am cumparat lichid de frana DOT4, intrebarea mea e , pot sa pun peste lichidul asta care il am acum ? Numai tin minte din pacate ce marca era (sa fi luat lafel) dar tot DOT 4 e.
Iulius_je a scris:... pot sa pun peste lichidul asta care il am acum ?
La schimbarea oricarei marca de lichid, instalatia se spala.
Completarea, se face cu aceeasi marca. Tocmai am terminat de deblocat, curatat si aerist franele. Am demontat etrierii, i-am curatat, am aerisit, dar un surub nu a vrut sa se deschida, s-a tocit, nu a vrut nici cu inelara, nu a vrut nici cu patent, nu a vrut nici dupa metoda pilesti si apoi desfaci cu cheia de 6, i-am pus lichid de frana de jur imprejur, i-am pus segripant, degresant, cam de toate, nu a vrut si pace. Cum il dau jos, nu am lampa cu petrol ca ii dadeam si foc.

Respect.

------------------
Completez e vorba de etrierul(semietrierul) spate stanga care nu a vrut deloc sa se lase desfacut. Cu ce sa mai incerc o desfacere, ce solutie sa-i mai pun, am incercat cu lichid de frana, cu degresant, degripant si alte paste fainoase si nu vrea. Ce idei mai aveti?

Merci mult. nu gasesti un semietrier sh la care sa se desfaca aerisitorul? Eu l-am desfacut cu un spitz. Adica un patent mai micut, din inox, carea agata bine. AM strans patentu in mana si am rasuci de aerisitor si a iesit.

Mai ai doua metode.
1. Ii dai foc
2. Desfaci refularea de aer cald, si incerci cu un cleste mops.

Vezi sa nu il rupi ca ai pus-o.

P.s : Am eu 2 etrieri buni acasa, daca te intereseaza plus aerisitoare bune. daca nu reusesti sa desfaci, te ajut eu cu un semietrier.. este normal ca dupa un drum de 10km sa gasesc discurile fata calde chiar daca nu am atins frana?
dupa verificarea la 10km am mai mers 60km in exterior unde am folosit foarte putin frana iar dupa ce am verificat din nou discurile nu puteam sa tin mana pe ele ,daca picuram apa pe ele se vaporiza aproape instant.
am dat cu wd 40 si cam degeaba,sa fie pompa sau pistonasele din etrieri blocati? Salutm nu e normal sa se incalzeasca asa tare, trebuie sa demontezi etrierii sa ii speli/cureti de toate depunerile, ii montezi la loc si faci o aerisire. La mine se intampla la fel pe spate, din cauza ca pistonasele nu mai intrau in locasul lor si astfel placutele ramanea in contact pe discul de frana si de le frecare se incalzeau foarte tare.

Spor la treaba.
rumburak a scris:este normal ca dupa un drum de 10km sa gasesc discurile fata calde chiar daca nu am atins frana?
Un RK la instalatia de frinare, se impune. tot nu am rezolvat nimic,in prima faza am schimbat garniturile pompei de frana nici o schimbare,dupa care am dat etrierii jos ,pistonsele au iesit doar daca conectam fiecare semietrier la conducta pompei de frana.
in spatele pistonaselor am gasit ceva pilitura iar garniturile nu aveau mizerie.
pistonasele sunt de aluminiu ,cu pasta roz pe ele care e dusa pe alocuri.
dupa spalarea etrierilor ,pistoanele au intrat destul de greu ,adica la mergeau foarte greu cu podul palmei.

din nou ,proba a fost dezamagitoare ai scos garniturile cu totul din semi-etrieri?
sau doar inspectat vizual la exterior?

mizeria se aduna sub garnitura, adica intre semi-etrier si garnitura


de intrat la loc, trebuie sa intre mai greoi. Cel putin la mine, apasam cu o coada de ciocan pusa orizontal peste pistonas.
rumburak a scris:tot nu am rezolvat nimic ... dupa spalarea etrierilor ,pistoanele au intrat destul de greu...
Nu ai rezolvat nimic pt ca nu ai facut treaba pina la capat. Dupa scoaterea garniturilor, trebuia sa "ricii" (racaii) cu o tablita de aluminiu, locasurile garniturilor. Daca ai fi facut lucrul asta, ai fi vazut cita mizerie presata se aduna in spatele garniturilor. Iar mi s-au blocat franele
Deci, am rezolvat-o cu etrierii pe fata (curati LUNA) la fel si cu cei de pe spate (data trecuta cand mi se blocasera ) la fel curati LUNA, a mers totul ok pentru cam o luna, si apoi iar s-au blocat ale naibii frane
Ce a mai ramas?? pompa?? Tija de la pedala de frana care apasa pe primul pistonas din pompa cum e? Daca nu sta exact pe mijlocul pistonasului, in scobitura special creata pentru el, si sta pe buza, de acolo e, ca nu revine pistonasul complet si nu face descarcarea. Sta bine acolo. Ala e mereu primu loc unde ma uit...
Iulius_je a scris:Ala e mereu primu loc unde ma uit...
Atunci trebuie verificate supapele pistonaselor pompei centrale de frina (nastureii). Ai grija si repereaza pozitia pistonaselor la demontare. garniturile din etrieri au fost date jos dar nu aveau mizerie in ele
rumburak a scris:garniturile din etrieri au fost date jos dar nu aveau mizerie in ele
Nu IN ele ci SUB ele. Curata foarte bine canalul in care-si au locul.
rumburak a scris:garniturile din etrieri au fost date jos



deci evident ca m-am uitat sub ele
rumburak a scris:
rumburak a scris:garniturile din etrieri au fost date jos

deci evident ca m-am uitat sub ele
Nu e vorba de uitat.
Ai curatat canalele
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community