Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Montare antretoaza

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Da , frumos spus , multumesc pentru intelegere , sunt si eu mic (si prost , poate) , dar uite asa ma fac mare ! Acum , unde sa intreb cum se monteaza antretoaza , aici sau pe vechiul meu topic ? Ca trebuie sa aflu intai cum se face , abia apoi sa ma apuc de ea.

Mai , m-am mutat aici cu problemele mele , deja nu mai vorbim de bujii , nu am vrut sa stric celalalt topic , poate cineva cauta informatii despre bujii , si in loc de asta da de antretoaza mea... Deci , Iulicuta , sau care mai sunteti pe faza , vreau sa stiu si cum se aseaza antretoaza pe camera de amestec , dar si cum se etanseizeaza. De ex cea pe care o am buna a fost lipita cu silicon. Si motorul a mers bine. Am vazut un topic ,,Nu cu silicon rosu"... De ce ? Cam cat de tare se strang piulitele ? Lucruri d-astea trebuie sa stiu inainte sa ma apuc de treaba... Iata aici antretoaza pe care o am : depinde de care ai
daca are o gaura mica la jumatate,sau doua gauri(in afara de cele doua mari in diametru)
daca ai o singura gaura,vine montata cu acea gaurica spre partea dreapta a masinii,adica spre partea cu bateria
sunt antretoaze care au o gaura mare ovala,altele cu doua gauri mari si doua mici,si altele cu doua gauri mari si una singura mica,prin aia trece circuitul de relanti
MattrixTheft a scris:... cum se monteaza antretoaza...?

Unul din cele 4 colturi ale antretoazei este diferit fata de celelalte. Acel colt vine sub pompa de sprit (partea dreapta fata) a carburatorului.

Coltul cu chenar alb se monteaza sub pompa de sprit.
cu "late" cuvine ce se vede in poza este fata antretoazei care vine pe cutia de amestec
iar piulitele le strangi usor,mai slab decat o bujie daca vrei o comparatie Pe o parte si pe alta a antretoazei se pune garnitura de clingherit sau carton subtire (grosime carton de dosar). Aha , pina aici m-am prins si va multumesc. Dar am vazut ca nea mecanicul meu a dat cu ceva vaselina pe fetele garniturii... Care-i smecheria ? Si de ce nu silicon ? Adica ma intreb ... sa presupunem ca talpa carburatorului ar fi foarte usor ovalizata... Ce poate strica siliconul ? nu cred ca strica nimic,dar e inutil
MattrixTheft a scris:Ce poate strica siliconul ?
Vaselina inmoaie cartonul si-l face mai maleabil pt a produce o etansare mai buna.

Siliconul cind este dizolvat de benzina si aspirat de carburator, poate produce infundarea unor canalizatii. Vaselina, in timp se dizolva in benzina si poate fi evacuata usor din carburator. Am inteles , sa traiti ! Maine , mai pe la pranz , sa fie mai cald afara , ma apuc sa o schimb. Va spun apoi ce-am rezolvat. Multumesc ! daca ai miere naturala poti sa ungi garniturile cu un strat subtire pe ambele fete etanseaza foarte bine si nu se dizolva in benzina . ...și după aia ori se brânzește, ori îți lipește garniturile de antretoază și de galerie de o mai scoți de acolo bucăți, cu dalta.
Am făcut eu odată prostia asta... albinele care au facut mierea folosita de tine erau bete si de aia...
Zephirus a scris:...îți lipește garniturile de antretoază și de galerie de o mai scoți de acolo bucăți, cu dalta.
Cu o cirpa inmuiata in apa calda cred ca se rezolva si dezlipirea lor . Pe unde??? CU siringa doar... și atunci, sincer, nu prea văd ce rezultate să dea.
Zephirus a scris:CU siringa doar...
Am spus CIRPA.

Intrebare retorica: cu ce se inmoaie mierea zaharisita
Laurentiu a scris:
Intrebare retorica: cu ce se inmoaie mierea zaharisita



Raspuns retoric, cu caldura Etansarea admisiei ca la carte se face cu solutii gen Loctite 5972. Mierea merge bine cu lapte, sau ceai... Nu prea are ce cauta intr-un motor. Salut , 'na-seara la toata lumea ! Am inteles cum e cu mierea dar ... nu mai am miere ca am mancat-o ! Am vazut ca mecanicul a pus acolo ceva care seamana cu siliconul , dar este negru la culoare , cred ca o sa incerc si eu totusi cu silicon. Sincer imi cer iertare , v-am promis ca azi fac treaba , dar nu am avut timp , am avut mult de lucru ! Maine , pe la ora 14-00 insa , este programata in mod cert. In schimb , stiti ce am observat azi , mergand cu ea ... De la rece total , o pornesc si apoi isi tine ralantiul de una singura , imediat , fara sa trebuiasca sa fie incalzita ! Ciudat , nu ? Dar se simte cum tremura motorul , chiar si la 1000 rot/min. Abia de la 1300/rot in sus , dispare vibratia. Vreau sa spun ca , la naiba... e clar ca nu merge normal , si e clar ca trage aer pe la spartura antretoazei. Pe care eu am spart-o , imi aduc aminte ca acum vreo 3 saptamani mi-a dat prin cap... sa ,,mai strang un pic'' piulitele care prind carburatorul... asa , doar in caz de ceva... iti faci garnituri din carton de dosar, cate 2 pentru fiecare parte a antretoazei (faci copie pe carton dupa antretoaza). Le ungi frumos cu vaselina in strat foarte subtire, si gata etansarea.

Nu e bine sa montezi doar antretoaza cheala, din mai multe motive, printre care faptul ca montata fara garnituri nu o mai poti dezlipi de pe cutia de amestesc(aia peste care pui antretoaza) Da , mai Valib , dar ajunge doar cu vaselina ? , ma gandesc sa nu cumva sa fi ovalizt putin talpa carburatorului cand l-am mai strans... Acum , sincer nu l-am strans sa-l innebunesc , stiam care sunt riscurile , dar totusi , cu dracia aia de silicon s-ar fi acoperit eventualele ,,locuri libere''... Ma uit ca antretoaza am luat-o de pe vechiul motor , a fost aplicata cu silicon , si a mers bine vreo 2 anisori asa. Acum , eu vreau sa fac cum ziceti voi ca e mai bine , nu vreau sa inghet pe linga ea peste o luna... nu ai strambat matale talpa carburatorului,iar cartonul ala e numai bun,pune vaselina si garnituri,fara silicoane
MattrixTheft a scris:ma gandesc sa nu cumva sa fi ovalizt putin talpa carburatorului cand l-am mai strans... Acum , sincer nu l-am strans sa-l innebunesc , stiam care sunt riscurile , dar totusi , cu dracia aia de silicon s-ar fi acoperit eventualele ,,locuri libere''... Ma uit ca antretoaza am luat-o de pe vechiul motor , a fost aplicata cu silicon , si a mers bine vreo 2 anisori asa. Acum , eu vreau sa fac cum ziceti voi ca e mai bine , nu vreau sa inghet pe linga ea peste o luna...

1. Faci rost de o pila MARE si pilesti talpa carburatorului pt a o indrepta. Nu pilesti ca disperatul. Dai 5-6 pile, apoi te uiti pe talpa: daca e deplanata, se vede ca nu "musca" pila din toata talpa. Pilesti pana ce pila "musca" din toata suprafata.
2. Iei un dosar / caiet cu coperti cartonate (coperta rugoasa, aia velina nu e buna). Iti faci 2 garnituri.
3. Ungi uniform cu vaselina garniturile pe ambele fetze (nu pui vaselina ca la rulmenti!). Vaselina se va arde, se va intari si va lipi garniturile de celelalte piese.
4. Montezi garnitura - antretoaza - garnitura - carburator. Strangi uniform si ponderat piulitele carburatorului.
Drum bun. uita de partea cu pila,mai bine o bucata de smirlgher pe un geam de sticla Cu o pila mare merge mai bine. Acu depinde si cum esti obisnuit. Io prefer pila, e buna si la frant oase. cu pila o sa iei inegal,si mai mult rau faci Iulica, daca e pila MARE, nu iei inegal. Decat daca esti beat sau talamb mare cat talpa carburatorului? Nu tre sa fie cat talpa, o pila lata din aia mare e suficienta, chiar daca nu e decat juma de talpa. Secretul e sa pilesti pe diagonala talpii. In cruce. Dupa prima tura, o sa vezi imediat daca nu e plana talpa. Garnituri....
Găsești exxact de care trebuie la piese auto. Ceri garnitură de sub carburator de Dacia Nova. Sigur are. Costă cam 0,5 lei, adica 1 leu amândouă. Și e și un carton grosuț și rugos.
La fel cu antretoaza, numai că o să fie cu o singură gaură mare și ovală.

...că dacă-i ceri de Oltcit pe lâgă faptul că se amuză cretinicește cu emanații de genu' "mai merg domnle hârburile alea???" face o moacă suberb tâmpinizată când îi arăți că garnitura respectivă e exact ca cea de Oltcit. (că doar Dacia Nova toată nu e altceva decât un Oltcit cu patru uși cu răcire pe lichid, au implementat de la carburator până la butoanele de bord și telescoape de hayon...)
Zephirus a scris:
La fel cu antretoaza, numai că o să fie cu o singură gaură mare și ovală.


Si doua gauri pentru circuitul de ralenti, in loc de una singura, ca la aia de Oltcit, asa ca la aia nu mai conteaza asa mult cum vine montata. Tare de tot faza , cu ce zice Zephirus ! Nu am stiut , evident. Problema este ca , dupa ce m-am inarmat aseara cu miere , silicon si vaselina...urmind sa ma hotaresc ce aleg pentru etanseizare , dupa ce mi-am facut doua garnituri din coperta de bloc de desen (au iesit perfecte)... Ma trezesc dimineata ca masina este pe sub zapada si viscolul se invartea pe langa ea... Am zis ca pina la pranz se mai potoleste... Aiurea , si la ora asta tot asa este ! Am fost plecat totusi cu masina azi , face ca toti dracii , m-a facut sa opresc si sa salt capota , carburatorul avea bruma pe el ! Nu se putea lucra azi , sa fim seriosi ! Am ris cu Tonim la telefon , era vorba sa ma duc pe la el sa rezolvam impreuna , unde naiba sa ma mai duc pe praful asta ?! Am fost plecat totusi cu masina azi , face ca toti dracii , m-a facut sa opresc si sa salt capota , carburatorul avea bruma pe el !

Carburatorul trage numai aer rece, asta este cauza. asa e,ghita petrisor are dreptate!nu degeaba intrarea in filtrul de aer se face prin tubul ala fixat pe galeria de evacuare pentru incalzirea aerului... Salut,

Cred ca ar fi cel mai bine sa iei carburatorul in casa si sa incerci cu smirghel pe geam(am incercat asa si eu si merge foarte bine cu granulatia 400 si apoi 600, pentru finisarea finala,insa nu cred ca-i foarte important sa ai exact granulatiile astea) ori cu o pila lata (vad aici ca ,@b28kft a incercat si merge bine).
Nu te "lasa" doar "in baza" etansarii cu miere , silicon, etc.Ca sa faci o treaba buna, planeaza suprafetele aflate in contact si apoi aplica doar vaselina pe garnituri.Ea se va solidifica de la caldura motorului , in timp, si va exclude de la sine pericolul vreunei neetanseitati intre talpa carburatorului si cutia de amestec, oferind dupa o vreme o "piesa monobloc" perfect "inchisa".
Dupa parerea mea, asa ar arata o lucrare facuta bine si durabila.

Bafta si spor la treaba! Am inteles nenea Marinescu ... De altfel , asta spunea si Laurentiu ... E limpede ca asa trebuie facut , numai sa vina vremea sa pot sa ma apuc de treaba ca la mine aici e urgie , zau asa... Am saltat azi capota , dupa ce am dat la zapada 3 ore ca sa pot ajunge la masina , si vreau sa spun ca nici nu am vazut carburatorul sub zapada care intrase acolo... N-am garaj , e direct expusa , saracuta... Cum permite timpul , exact asa voi face... cum spui mata si cu Laurentiu... Multumesc ! Am facut-o ! In sfarsit am facut-o ! Dar ce chin ... ce nenorocire ... am muncit de la 11.00 pina la 15.00 . Fireste din cauza conditiilor de iarna. In ciuda intentiilor bune pe care le-am deprins de la voi , nu am putut face totusi o treaba perfecta. Talpa carburatorului era un pic ovalizata , am constatat cu pila , dar nu am putut da toata talpa pe smirghel (pe sticla) , pentru ca ar fi trebuit sa demontez axul clapetei de acceleratie si inca o ,,chestie'' care ma impiedicau sa ajung cu toata talpa carburatorului la nivel plan. Asa ca am planat cu o piatra de polizor noua , cu diametrul de 10 cm. Pentru ca nu am avut rabdare sa o planez chiar perfect am recurs la etanseizare cu silicon (nu ma certati !) , ocazie cu care am vazut ca si mecanicul tot silicon pusese. Le-am pus in ordine cum mi-a spus Laurentiu , am strans piulitele rezonabil , si m-am dus sa-i dau o cheie. Intr-un tirziu a pornit... Am incins-o putin dar nu a durat mult sa vad ca facea exact la fel ca inainte... Motorul avea un mers nesigur , balbait , iar daca turam brusc mai dadea si rateuri in carburator. Orice i-am facut , mai da-i de colo , mai ia-i de dincolo , roteste delco-ul sau altceva , nu se schimba nimic. Mi-a venit in cap o traznaie... Am dat TOATE bujiile afara , si le-am pus pe cele vechi. Pornesc motorul... Superb... ... niciodata nu schimbasem toate bujiile astea de rahat toate odata. In cel mai bun caz ramineau doua pe motor , tot rotindu-le intre ele , combinand cu cele vechi , tot lasam din astea noi pe motor. Antretoaza era sparta (rupta de fapt) numai la doua colturi , fara a afecta insa suprafata de etanseizare , erau rupte doar colturile exterioare prezoanelor de prindere a carburatorului. In fine , eu sunt multumit ca am schimbat-o eu cu mana mea , si promit ca la primavara desfac din nou si planez talpa carburatorului la perfectie. Atunci voi etansa cu vaselina. Deci , motorul merge ca un ventilator , iar invataminte am tras destule , dar in primul rand , NU puneti NICIODATA pe motor bujii Brisk strange tare din buci si ia o aprindere electronica si un set de bujii(ngk macar) si n-ar trebui sa mai umbli la ele prea curand vezi ?
tot la vorba mea ai ajuns
iulicuta2000 a scris:strange tare din buci si ia o aprindere electronica si un set de bujii(ngk macar) si n-ar trebui sa mai umbli la ele prea curand


+1 sau mai degraba trei de "plus unu"!
Asa merge "conserva olteneasca"" cu placere maxima" ."Adora" bujiile japoneze si aprinderea electronica...

Drumuri bune! Desi toata lumea il huleste si zice ca-l dizolva benzina, siliconu' rosu nu numai ca sta bine-merci la locul lui, dar ramane si solid.
Problema e alta: excesul de silicon, ce da pe afara de sub carburator, ingusteaza spatiul de admisie. Si pe urma va-ntrebati de ce, la anumite turatii, in loc sa mearga frumos si lin, merge balbait.
Gigi de la carbotest mi-a etansat antretoaza si carburatorul cu silicon rosu, cel mai ieftin si mai prost calitativ. Si, intr-o zi cu mai putina lene, am dat carbelitoru' jos, am curatat tot siliconul si-am pus garnituri. Alta viata, se simtea diferenta! Salut mai baieti ! Vedeti voi chestia asta ?
Va spun ca sa stiti ca se poate ! Uite asa cum o vedeti , cu silicon rosu sub carburator , dar e drept ca pus cu simt de raspundere , exact atat cat trebuie , sters cu carpa excesul si facut curat in camera de amestec asa fel incat nici chiar prin presarea carburatorului sa nu avem obturat orificiul de admisie... Ei bine , chestia asta , cu nenorocitele de bujii care mai merg inca de patru ani de zile , fara lanturi la roti si uite-o asa cum este... Ei da , m-a dus azi la Buzau si m-a intors inapoi in Ramnicul Sarat pe o vreme ce nu era de mers cu masina (cel putin nu cu orice masina)... Deci , voiam sa va spun ca va multumesc la toti , pentru ca ma ajutati sa o tin mergand , si , dupa cum ma priveau cei cu masini bengoase , de parca vedeau O.Z.N.-ul , le-am rupt gura ! Mergem inainte ! Sa ne traiasca ! Frumos oltean ai
cei cu masini bengoase , de parca vedeau O.Z.N.-ul


Cocalari...Asta-i masina "de colectie"."Nu stie tz^#$%ul ce e sofranul..." Cu riscul de a primi carne în frigider să-mi ajungă pentru toate grătarele din vara asta, am niște nelămuriri legate de garnitura de sub carburator.
Vreau să schimb carburatorul pentru că îmi curge și e reglat cam prost. Am unul identic ce l-am cumpărat acum vre-o jumătate de an și tot mă chinui să-l pun. Am făcut din clingherit (seamănă cu ăla din care sunt făcute garniturile la butelii) 2 garnituri copiate după antretoază și vreau să le pun una peste și una sub antretoază. Mai e necesar să etanșez cu altceva sau merg fără? La reglaj pe mașină cam ce ar trebui să iau în calcul? Carburatorul care vreau să-l pun a fost curățat și reglat pe banc la Brașov. Mulțumesc1 Daca talpa carburatorului nu este ovalizata, cele doua garnituri de clingherit merg unse doar cu vaselina. Nu pune vaselina cu kg-ul. Ai grija cum montezi antretoaza (are o singura pozitie corecta) si atentie mare CUM si CIT stringi cele 4 piulite ale carburatorului.
Laurentiu a scris:\cum montezi antretoaza (are o singura pozitie corecta) \\


coltul de 90grade se monteaza in stanga fata (cum stai in fata masinii si te uiti la motor)
Laurentiu a scris:Daca talpa carburatorului nu este ovalizata...
Asta nu am verificat. O să mă uit mâine și văd cum stă situația. Mulțumesc pentru răspunsuri! Garniturile, din câte s-a mai spus, merg etanșate cu miere de albine, strat subțire și uniform.
Nu este neapărată nevoie de clingherit, merge și cu copertă de dosar cu șină.
badelemircea a scris: coltul de 90grade...
Coltul diferit ca forma se monteaza sub membrana pompei de spritz. Am verificat talpa carburatorului și e dreaptă. O grijă în minus. Urmează la sfârșitul săptămânii transplantul. Sper să fie totul ok ca să-i pot face asigurare. Mă enervează că nu pot merge cu ea dar mă costă enorm (în jur de 600 de lei pe jumătate de an). În legătură cu garniturile, deja le-am făcut, nu mă mai apuc de altele decât dacă o să fie nevoie.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community