Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

electromotorul "bata-l vina"
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Acum 3 saptamani am dus olticu la un asa zis MESERIAS sa-l faca sa nu mai consume asa mult (7.km= / 2,3.l) <eu nu ma pricep la mec.auto> cand m-am dus sa-l iau nu mai porneste?!?! am impins-o ... apoi fratele a impins cu surubelnita in electromtor , in fine a pornit. Cand am ajuns acasa am dat s-o pornim dar nu face nimic . Are clacson, lumini, baterie noua(o luna) si m-am gandit sa inlocui electromotorul dar nu stiu cum sa-l dau jos. Este prima mea masina si nu vreau s-o parasesc. Ma puteti ajuta cu ceva instructiuni? Va multumesc anticipat ! poate nu e de schimbat
incearca sa pui un fir direct de la baterie,pe papucul de pe electromotor, Las că-l iei pe cel de pe mașina de la avatar... mașina visurilor tale.... phoai mâncatzash nici aer nu ne mai trebe avem beamve!!!!!!!!!!!1 frahteeeeee !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Se poate sa nu fi bagat bine mufa aia de sub capota...care alimenteaza/face legatura dintre contact si electrovalva si care alimenteaza cu tensiune alte jucari de pe sub capota???

Deschide capota si cauta o mufa de plastic in zona burdufelor de caldura sau filtrul de ulei! Electrovalva cupleaza? Da,se poate sa fi dat cu mana si sa fi dat mufa aia jos.Daca e mufa aia data jos ar trebui sa faca doar un click cand dai la cheie.Eu am mers cu masina,am parcat-o,am baut o cafea,m-am intors la ea si nu stiu cum dar sarise mufa aia de la electromotor.Impinge bine toate mufele pe care le vezi pe la motor. Care este rolul comentariului tau Zephirus? nici unul,ar trebui sa-si puna la semnatura "ingnorati aproape tot ce spun" Am incercat toate variantele zise mai sus ... dar nimic. am facut contact cu surubelnita dar cupla decat bendixul fara sa invarte,pan`la urma l-am dat jos sa-l curat. Cat despre Zephirus tin sal anunt ca am si conduc un PEUGEOT dar cum am mai spus nu vreau s-o duc la fier vechi, asa ca nu mai face pe desteptul si ai face bine sa-mi zici ceva folositor "ca eu nu prea ma pricep" dar sunt dispus sa invat. lasa-l pe zephirus in pace
si ai reusit sa-i dai de cap?s-ar putea sa fie de la carbuni daca bendixul cupleaza dar nu face mai departe nimic... Din experienta mea vasta in electromotoare (3 la activ ) )Pot spune ca cel mai bun electromotor e ala schimbat. NU merita nimic investit intr-unul vechi. Iei de la alta rabla unu care invarte (il testezi sa cupleze bendixu si sa invarta si rotorul cu plus si minus de la baterie) si il arunci pe masina.

Iti spun asta pentru ca toate pe care le-am avut au fost cu fite, am impins la masina de mi s-a acrit din cauza lor. Daca gasesti unul FEMSA ar fi cel mai bine.

Cand il dai jos de pe masina ai grija cu suruburile (SUNT DIFERITE, tine minte care de unde vine)
Daca gasesti unul FEMSA ar fi cel mai bine.

+1.
Totusi poti incerca si/sau la asta pe care-l ai acum pe masina si/sau la un eventual Femsa , pe care-l vei gasi relativ usor, cred eu, sa-l speli cu benzina sau carburol/decanol/decarbusolv in interior cu o pensula moale(vei gasi o pulbere neagra provenita de la uzura, in timp, a carbunilor) si sa ii inlocuiesti carbunii si bucsele din capete.
In mod normal ,daca rotorul(si statorul, dar el e ultimul care face fite) e ok, ar trebui sa nu mai ai probleme.

Bafta! Bre eu am avut FEMSA pe masina de la mama lui si avea stricat rulmentul ala de bloca bendixu sa se invarta intr-o singura directie. Mosulache mai umblase pe acolo, si anume confectionase el niste bile cilindrice de rulment care au functionat ok pana m-am trezit intr-o zi ca rotorul invartea ca nebunu, bendixul era cuplat dar se invatea in gol.

Al doilea a fost romanesc luat de pe cine stie ce japita, a fost praf de la inceput. Pornea perfect la rece, dar cand dadea de caldura nici de-al naibii nu se mai clintea. L-am dus inapoi de unde l-am luat si i-a schimbat nea carbunii. A mers fix pana acasa si apoi a iesit fum din el cu totu.

Al treilea il am inca pe masina, si este muci la cald. Cum da de caldurica invarte ca la coarba.
Cum da de caldurica invarte ca la coarba.

Poate ai avansul mare! Nu vad ce legatura are avansul cu electromotorul. Poti sa imi explici mai pendelete? Reglajul avansului, poate sa-ti lase impresia ca o ia greu la cald din cauza electromotorului. Sunt patit, aveam avans prea mare si la cald, zici ca ii dadeam somnifere electromotorului Adica avansul mare omoara electromotorul la cald? Adica nu mai invarte la viteza lui normala? nu omoara electromotorul,omoara motorul
iulicuta2000 a scris:nu omoara electromotorul,omoara motorul

Yap. Si ajungi sa schimbi electromotorul si sa faca la fel Atunci ma las pagubas cu avansu lu peste, nu iese niciodata reglaju, ba nu porneste ba da rateuri pe evacuare. O sa il dau mai mic sa vedem... pai fa-l ca la carte cu stroboscopica Pai de unde bre stroboscopica si de unde ca la carte ca motoru e comprimat si nu mai e ca la carte... Azi l-am dat la un electrician sa-l faca si mi-l da dupa sarbatori, dar as vrea sa iau unul nou, sau in stare buna d functionare , stiti de unde ?? si cat costa pornirea motorului ,cu electromotorul sau coarba ,au un pic legatura cu avansul ,ex. la camioanele bucegi cand porneai la manivela trebuia sa dai avansul mai mic pentru ca iti dade inapoi , si acum despre electromotoare ,se repara foarte usor dar aveti grija ce fel de perii[carbuni] cumparati mai nou se macina coada aia de cupru care vine cositorita .
la curatarea statorului se poate demonta bobinele se spala cu diluant sau petrol si se face alta menta izolatoare di prespan sau coperta de bloc de desen ,deasemenea se verifica si izolatia suruburilor ce traverseaza statorul . lyon64x vezi la vanzari topicul lui Dan Alexandru, sigur te intelegi cu el. Ar fi bine să iei în considerare sfatul lui Iulică...
lasa-l pe zephirus in pace

pînă nu mă aprind de tot.

Mai fă joc de glezne pe aici și ai să te dumirești tu.
Uaaaaaaaaaaaaaaaauuuuuuuuuuu ai piojooottt!!! Pot să conduc și io , pot, pot ? Uaaaaaaauuuuuuuuuuuuuuu.!!!!!! Lyon64x vezi ca in cazul in care nu ma insel e posibil ca sa se potriveasca bucsele de la electromotor de Dacia 1300.Posibil sa mearga si periile.Oricum e un pic de munca la ele sa le adaptezi. bai zeph mai taci naibi,tu te-ai luat de avatarul lui,care-i problema ta??????????
iulicuta2000 a scris:bai zeph mai taci naibi,tu te-ai luat de avatarul lui,care-i problema ta??????????

Off topic:e derenjat de fapul ca are Peugeot(ca si subsematu) si are la avatar BMW si totusi are si Oltcit pe care vrea sa il puna pe...........roti. da se potrivesc periile de la electromotorul de dacie fara nici o modificare ,bucsele au aceeasi dimensiune numa ca bucsa din fata la oltcit are guler dar se poate pune fara cu conditia sa chernaruiesti lagarul sa nu fuga afara .
lyon64x a scris:as vrea sa iau unul nou, sau in stare buna d functionare si cat costa



unul nou se apropie de 300ron
unul second-hand de la 30-40ron la 50-60ron (estimativ)

vezi la dan_alexandru, are topic pe sectiunea vanzari, are second-hand pe alese
DanH a scris:Lyon64x vezi ca in cazul in care nu ma insel e posibil ca sa se potriveasca bucsele de la electromotor de Dacia 1300.Posibil sa mearga si periile.Oricum e un pic de munca la ele sa le adaptezi.

Doar periile (carbunii) sunt identice cu cele de Dacia, si asta la demaroarele romanesti. Bucsele sunt diferite.
@Lyon64x, cauta la ACSA bucse pt demaror, e 2 lei bucata. Daca nu gasesti, iti pot trimite eu o pereche.
iuliu marinescu a scris:sa-l speli cu benzina sau carburol/decanol/decarbusolv in interior cu o pensula moale(vei gasi o pulbere neagra provenita de la uzura, in timp, a carbunilor) si sa ii inlocuiesti carbunii si bucsele din capete.

Atentie totusi ce si cum se spala, atat benzina cat si carburol&compania sunt solutii care lasa suprafata uscata complet. Daca se spala demarorul complet cu din astea si nu se inlocuiesc bucsele, astea se uzeaza in doi timpi si trei miscari dupa o spalare din asta. E de recomandat spalare cu motorina, dar asta miroase destul de puternic dupa aia, odata cu incingerea motorului. Cu apa nu se poate spala? Apa nu uzeaza nici o bucsa (Nu am incercat asa ceva... ) Nu cred ca se uzeaza,bucsele la electromotor se fac din bronz grafitat,sunt cu autoungere...
Vieriu Nicolae Constantin a scris:Nu cred ca se uzeaza,bucsele la electromotor se fac din bronz grafitat,sunt cu autoungere...

Se uzeaza chiar foarte repede. Am curatat un delco cu benzina, nu am gresat bucsele si in cateva zile au fost zdrente, dupa ce delcoul functionase impecabil cativa ani.
nu am gresat bucsele si in cateva zile au fost zdrente

Pai cine te-a pus sa nu gresezi bucsele?Am crezut ca se subintelege.
Bucsele se greseaza la montare, cu vaselina, de preferinta, grafitata.

La multi ani! Haideti sa va zic ceva, in tara noastra de cacat nu se mai produce bronz grafitat de ceva ani buni. Se pare ca o perioada romanii au folosit bucse facute din o alama speciala care nu face autolubrifiere. Deci daca nu ii dai cu zmac se uzeaza bucsele. din cate am inteles eu ...invarte bine motorul la rece si la cald merge praf ??
am patit si eu o faza din asta cu electromotorul ...adica se busisera carbunii si nu mai invartea deloc ...ma duc la magazin imi iau carbuni noi ...bucse noi ...si ma apuc sa schimb carbunii ...pun bucsele noi ...si pornea perfect la rece ...la cald decat inpinsa...si ce facusem ?? am pus prea mult sacaz cand am lipit carbunele de carcasa si la rece sacazul e casant ...se spargea si arcul presa carbunele bine pe rotor ...cand se incalzea ...se incalzea si circul ala de sacaz ...si firul devenea un moale-tare asa ...si nu il mai impingea arcul calumea ..si dadea senzatia de baterie consumata ... am dat carbunele ala jos ...am dat gaura cu spiral de 2juma pe piciorul ala unde se lipeste firul si am pus ca tot omul roman, un surubel cu piulita si cu saibi si nu mai am treaba ...am povestit treaba asta ...ca sa nu patiti si voi probleme de nu sti ce sa ii mai faci si cand colo e un fleac de care nu tii cont !!! La mine s-a rezolvat cu avans mai mic. Problema e acum ca nu prea mai merge bine masina . Mai vad ce fac cu avansul ala. ca sa nu deschid alt topic, am sa scriu aici scurta mea experienta cu electromotorul de pe trs (probabil romanesc). Cand am cumparat masina in mai electromotorul mergea brici, in 1 sapt a capatat aceleasi simptome mentionate mai sus, initial credeam ca mi se descarca bateria dupa un scurt drum si puneam bateria pe redresor in fiecare zi dupa aceea, am masurat cat incarca si era ok. Am citit nitel pe forum despre problema si am zis ca il schimb cu totul, dar inainte sa apuc sa fac ceva am patit o chestie interesanta! tocmai schimbasem carbu si (desi nu stiam la vremea respectiva, am aflat mai tarziu) ramasesem fara benzina. si am dat la electromotor intr-una asteptand sa se umple carbu cu benzina, si a inceput sa iasa fum din electromotor dar l-am tinut in continuare zicand ca oricum iau altu, si deodata, a inceput sa invarta foarte foarte vioi, eu credeam ca porneste motorul da' de unde, ca nu era benzina nicaieri, nici o picatura, in fine am lasat masina asa, am bagat benzina si ca sa vezi, mergea electromotoru ca nou, si a mers asa vreo 2 luni si la cald si la rece perfect....

...pana ieri, cand a revenit la vechile obiceiuri. Azi (acu 30 min)am parcat masina in fata unui magazin sa cumpar ceva si cand ma urc in masina dau de cheie si fleoshc fleoshc (invartea greu) si am zis sai dau dinnou si i-am tot dat cu pedala de acc in fund vreo 30 sec pana a scos un sunet ciudat (prrrrrrr tzac tzac tzac), a inceput sa iasa fum din el si gata! a murit complet, nici macar o tura nu mai invartea, am pornit cu coarba si am dus masina acasa, si acasa, am incercat iar electromotoru si e RIP! bendixul nu mai cupleaza deloc si se aude doar electromotoru cum face un harait mic de tot fara sa invarta motorul deloc, fiind decuplat.

maine merg sa iau altul, macar acum am un motiv bun!
rabbitdani a scris:

maine merg sa iau altul, macar acum am un motiv bun!

Nu da banii aiurea, fa-mi o vizita cu demaroru si ti-l fac. Bucse si carbuni noi avem
maine merg sa iau altul, macar acum am un motiv bun!


Salut,

Ala se repara.Asa cum zice @b28kft, se inlocuiesc bucsele si carbunii si se curata.Iti atinge deja rotorul de stator si-ti face scurt-circuit.
Dupa reparatie si revizie va merge ca nou.Du-te cu el la @kft si nu mai da banii aiurea...

Bafta! azi am luat un electromotor in stare perfecta la bani de nimic de la domnul Dan Alexandru (il recomand cu caldura), am ajuns acasa l-am scos pe cel vechi in 5 min (prima oara cand scot-bag un electromotor ma asteptam sa iasa mai greu de acolo) si l-am pus pe cel nou... ce sa zic, parca e alta masina, nici nu invarte bine o tura motoru ca a si pornit, merge si la rece si la cald si la incins perfect, sunt foarte fericit sper sa ma tina cat mai mult, o sa am si grija cu asta

cat despre electromotorul vechi, la prima vedere, cablul de la stator topit si bucsile lipite bine de tot (m-am chinuit ff mult sa-l invart putin). kft, iti multumesc ff mult ca te-ai oferit sa ma ajuti dar, prefer sa-l desfac pe asta vechi singur si sa schimb ce e de schimbat, nu am desfacut niciodata un electromotor si poate mai inteleg/invat su eu ceva despre el
rabbitdani a scris:prefer sa-l desfac pe asta vechi singur si sa schimb ce e de schimbat, nu am desfacut niciodata un electromotor si poate mai inteleg/invat su eu ceva despre el

Carbunii nu se lipesc cu pistolu' electric de lipit Deci, singur n-ai sa prea reusesti. doar cu pistolul nu,dar se poate folosi cu succes una bucata bricheta "antivant" in paralel cu letconul...ati fi surprinsi ce rezultate da!
oricum cel mai bine un letcon de putere(minim 50w) incins bine si e de ajuns
v-as mai da alte sfaturi dar eu pana acum nu am reparat nici un alternator,am preferat sa-l schimb cu totu,si de cand am oltcit unul singur mi s-a bulit asta primavara,dar si asa am pornti rabla impinsa pe la bacau,si pana acasa la potigrafu nu am oprit-o si am ajuns cu bine Posibil sa se mai fi discutat problema, totusi o sa va spun si cazul meu..
Problema e cu Oltcitul club, franta. La asta o aparut de ceva timp un carait la demaror, suna foarte strident ca un suierat ascutit (gen polizor).
La inceput nu facea prea des acum e tot mai frecvent rateul" (rateu de cuplare, sau nushtiu cum sa-i zic). Plus ca atunci cand o ia, invarte sanatos, dar fix in momentul cand da sa porneasca masina, se decupleaza si suiera din nou "patineaza". (parca e mai frecvent cand masina e inclinata spre dreapta).
Cel mai des se intampla dupa o stationare mai lunga, la porniri la rece.
ce e de facut?
sa ma pun sa-l demontez, se poate remedia? sau e bun de schimbat.. In partea opusa unde vin firele, e un surub (cheie de 8 ) care daca il apesi actioneaza electromotoru'. Strange acel surub cateva ture si incearca sa dai la cheie...daca tot mai caraie mai strangi putin, daca nu il lasi asa Verifica daca s-a dereglat surubul de reglaj de la selenoid, il mai strangi o tura sau 2 si vezi daca iti face tot la fel, daca nu e de la surubul ala il demontezi si verifici in ce stare e bendixul.
M-am confruntat si eu cu asa ceva, la mine era rupta piulita de plastic din capatul surubului de la selenoid. Daca to nu merge, s-a uzat lansorul ("bendixul"). Ala are inauntru un mecanism asemanator cu torpedoul de la bicicleta, ca sa nu permita rotirea decat intr-un sens si sa nu permita supraturarea dupa ce a pornit motorul. Cand se uzeaza, scapa, chiar daca pinionul e pe coroana, si caraie. UAU..
am fost si eu plecat 10 min si m-ati bombardat cu feedback", thanks!
Intre timp am mai fost pe la masina si am pornit-o intr-un final, dupa vre-o n tentative, cu ciocaneli in demaror, gadilat pinionul bendixului, si miscat de papucul (mufa) de contact pe-acolo. Am facut o tura de incalzire, si am parcat-o invers ca sa fie usor inclinata spre stanga. La urmatoarea pornire a luat-o din prima, la cheie.

Ce am mai studiat eu pe-acolo, cu lanterna am observat ca pinionul de la volanta ala mare ce invarte motorul, pare mai lustruit spre habitaclu (spre spate) adica vre-o 2mm spre motor is mai ruginiti dintii, iar restul (~75-80%) din suprafata dintilor de pe volanta e mai curata., nustiu daca intelegeti ce zic.. ca si cand pinionul de la bendix ar veni dinspre habitaclu si ar cupla doar cu ~75% din suprafata volantei (suprafata de contact cu volanta)
am mai studiat prin cartea lui Canta, am impresia ca am un alternator Ducellier.
solenoidul are 2 suruburi si un contact, borna din aceea cu mufa (papuc)
surubul de sus cred ca e alimentarea + de la baterie, cel de jos e cel de reglaj?
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community