Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

electromotorul "bata-l vina"
Pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
JorJ-L a scris:
Ce am mai studiat eu pe-acolo, cu lanterna am observat ca pinionul de la volanta ala mare ce invarte motorul, pare mai lustruit spre habitaclu (spre spate) adica vre-o 2mm spre motor is mai ruginiti dintii, iar restul (~75-80%) din suprafata dintilor de pe volanta e mai curata., nustiu daca intelegeti ce zic.. ca si cand pinionul de la bendix ar veni dinspre habitaclu si ar cupla doar cu ~75% din suprafata volantei (suprafata de contact cu volanta)

Electromotorul de oltcit este identic cu cel de dacie in proportie de 90%. Singura diferenta intre cele doua, este actionarea lui asupra motorului; cel de dacie cupleaza volanta prin impingerea bendixului pe cind cel de oltcit actioneaza prin tragerea bendixului pe volanta. De aic si "lustruirea" dintilor volantei dinspre habitaclu spre motor.

Daca nu ai dinti sariti pe volanta, ar fi bine sa inlocuiesti bendixul de pe electromotor sau doar partea dintata.
Danutz Bratosin a scris:In partea opusa unde vin firele, e un surub (cheie de 8 )...

Is it just me?! sau mi se pare ca nu te-ai exprimat prea clar.. initial am inteles ca este in partea opusa, adica unde vin firele...
in fine, l-am gasit bine ascuns sub un capac d plastic care si ala trebe demontat cu grija, dupa ce se rabate tija fixata in piulita din dreapta...
am insurubat la el 1 tura (rotit sase 6 x latura hexagonului )
dupa care eu dat la cheie, facut iara CRJJZZZZ.. rotit inca ~7x laturi de hexagon, dupa care parca nu mai facut crr, si demarat OK!
am impresia ca este tinut de un arc+ saiba surubul respectiv.. si am avut senzatia ca se invarte in gol. sper ca am procedat corect, mi-a mai spus cineva ca cica ar trebui apasat atunci cand insurubezi, eu doar am insurubat.
oricum nu mai da rateuri deci sa nici nu mai dea..
multam de asistenta!
Prof a scris:Verifica daca s-a dereglat surubul de reglaj de la selenoid, il mai strangi o tura sau 2 si vezi daca iti face tot la fel, daca nu e de la surubul ala il demontezi si verifici in ce stare e bendixul.
M-am confruntat si eu cu asa ceva, la mine era rupta piulita de plastic din capatul surubului de la selenoid.

Rectific: Iar mi-o dat rateuri de cateva ori demarorul.. (da sansele sa o ia sunt mai mari parca..)
Deci dupa ce am depistat surubul ala afurisit (banuiesc ca e asta), era bine ascuns sub un capac d plastic, si parca era tinut de un arc cu saiba..
Pe asta l-am strans 1 tura (invartit ~360') dupa care am dat la demaror, daduse iar rateu; si observai ca se departase usor de saiba, sau saiba de capul surubului (~ 2mm). Il apropiai (apasai) la loc si-l mai insurubai 1 tura (~360') dupa care pornise demarorul de mai multe ori la rand.. (sa fi fost coincidenta?!)
Mi-a zis un mecanic ca ar trebui sa apas surubul atunci cand il strang, sa-l cred? Parca aveam impresia ca se invarte in gol, nu mi se parea c-ar fi intrat mai adanc in interior.. Din acel surub se regleaza pinionul de antrenare(''bendix'') al electromotorului.
Caraiala este cauzata de defectarea bendixului.In zadar incerci sa-l reglezi.Schimba-l.Daca nu te pricepi,du-l la un electrician.Nu te costa mult. @JorJ-L Atentie ca acel surub nu regleaza nimai lansarea pinionului de pornire ( cat sa inainteze pinionu pe coroana de pe volanta ) ci si cind incepe sa se roteasca electromotoru , nu mai retin cati mm trbuie sa fie lansat ( inaintat) bendixu ? Acea caraiala poate duce la distrugerea coroanei de pe volanta , cea ce e grav, foarte mult de lucru pentru inlocuirea ei coroanei , consulta un electrician auto , dupa cateva mii de porniri este recomandat de Electroprecizia sa se faca o revizie a electromotorului . Sfatu meu este sa dai jos electromotoru si sa verifici si cum se prezinta coroana , daca are dantura compromisa mult , De obicei nu se prea umbla la surubul de reglaj a lansari bendixului , poti lansa bendixu prea mult si atunci ajunge carcasa de tabla in coroana si pate distruge electromotoru prin spargerea acestuia si caderea de bucati din carcasa electromotorului in carcasa ambreajului , cea ce e foarte periculos . Cum te-a sfatuit si @ deceneu 32 schimba bendixu cu unul nou si verifica si starea coroanei , tot o data cu aceasta ocazie vezi cum stai cu perile , cureti rotoru si e recomandat sa schimbi si bucsile de bronz , daca faci acest lucru reduci consumu electromotorului la pornire , ai avea numai avantaje , protejezi bateria , se mareste foarte mult rotirea motorului la pornire , ma repet , cum a zis si @ deceneu 32 , nu costa mult pe linga ce avantaje poti avea !!! Jorj,ai reparat electromotorul? @deceneu, Cerd ca ti-a ascultat sfatu si a loat legatura cu un electricean !!! Ar fi bine!
alexandruteutisan a scris: De obicei nu se prea umbla la surubul de reglaj a lansari bendixului , poti lansa bendixu prea mult si atunci ajunge carcasa de tabla in coroana si pate distruge electromotoru prin spargerea acestuia si...

Asta daca am reusit macar sa-l reglez si nu e dusa vre-o piulita ceva cum a patit mr."Prof".. da parca totusi nu mai face asa des..
Coroana' pare OK (unpik mai lustruiti dintii spre interior parca)
Voi demonta candva electromotorul spre examinare, da nustiu cand..
Mai caraie demarorul si la TRS, da la asta ff rar (poate 1 data la ~100 porniri )

@ deceneu, vezi ca ai gresit statusu: corect se scrie "Meine Ehre ist Treue", Ehre fiind substantiv de gen feminin. iar heist= se numeste
JorJ-L a scris:@ deceneu, vezi ca ai gresit statusu: corect se scrie "Meine Ehre ist Treue", Ehre fiind substantiv de gen feminin. iar heist= se numeste

Jorj,nu te contrazic dar asa am gasit in Wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Waffen-SS
deceneu32 a scris:
Jorj,nu te contrazic dar asa am gasit in Wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Waffen-SS

Puteam sa jur ca e un slogan nazist.. Totusi, mai verifica o data.. sau tu vrei sa masculinizezi onoarea? cred ca te linsa Hitler, ca le pocesti germana )
ok, heist intr-adevar merge in Germana, dar atunci poate ar fi mai potrivita traducerea: "My Honour means Loyalty" sau "Loyalty in the name of Honour" Gata,domnule,am modificat!!!Am feminizat.

In ceea ce priveste traducerea din germana in engleza,n-am facut-o eu:cei de la Wikipedia!!!
Oricum,suna bine in engleza,parerea mea!! uff ... o dadurati in lectii de germana .. 14/88 ektromotorren or kain electromotorrăn ?
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community