Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Pe două roți
Pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Cafenea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Să sperăm că o să-și găsească loc, pe aici printre "picioarele" hîrburilor cu patru roți, și acest subiect...

Mi-au plăcut dintotdeauna... ca fiecărui bărbat care are ceva între picioare, și mai vrea ceva. Sau invers...

Deși dețin permis cat. A din 2005, (de fapt toate categoriile... fără număr fără număr se știeee ) spre rușinea mea, aventurile motociclistice sunt ori insignifiante, ori nu tocmai lăudabile

Nu am mers niciodată pe motor. Adică, pe stradă.
Pe când eram ... tînăr, m-am suit pe Minsk-ul unui vecin și am dat o tură de vreo 2-300 metri pe o platformă pentru lemne, un teren betonat. a-ntîia, a doua și gata. N m-a lăsat mai mult că începuse să-mi placă

Cît am fost afară, am reperat într-o coștereață, părăsită și uitată, ruginită și găinățată, o... motoretă de când era bunica fată... un Morini. L-am spălat nițeluș, i-am făcut pana pe față, i-am pus benzină proaspătă (de fapt amestec cu ulei, a fost benzinarul băiat drăguț și mi l-a făcut gratis, zâmbind cu nostalgie când a auzit...) i-am pus bujie nouă, pedală, și... a pornit! a făcut cumnatul cînd a văzut, el n-o mai pornise de vreo... douăzeci de ani!
M-am dat într-o veselie cu ea, și pe dealuri și mai puțin pe stradă din lipsă de cască și asigurare, pînă am reușit s-o dau de pământ... fugindu-mi de sub cur iar eu rămânând în picioare ca p%&a! Iar eu reușind ca să-i rup evacuarea de pe bloc... Nu-i nimic, acum mergea mai bine, dar făcea o gălăgie de Druzhba nervoasă


Inspirat de așa realizare, dar, mai ales, cu microbul luat... am făcut școala:

Era un Voshod de 175, ideal însă pentru a deprinde mișcările necesare pentru a fi admis în trafic.... avea doar vrea 300 km rulați. Ca nouă
Însă când am dat proba de examen, n-a vrut să pornească și am dat pe un Minsk. N-am simțit diferențe, doar.. ceva mai puțină putere.


Am regăsit motorașul ăla și anul ăsta, tot uitată, tot pe pană... însă la fel ca acum șase ani, am trezit-o la realitate. Ba chiar am personalizat-o, i-am scos șaua originală și i-am pus ceva burete să nu stau direct pe cadru. Pe portbagaj, de fapt
M-am simțit din nou tînăr...

Tot anul ăsta, M-am suit și pe motorul lui frati-miu. Kawasaki KLe500.

Ditamai dihania din punctul meu de vedere... cu care am și căzut Ca circumstanțe atenuante pot să spun că am uitat că pe acolo trebuia să fac la stânga, iar când am oprit, era panta prea mare și n-am mai avut stabilitate...
Ca pedeapsă, am mers pe jos pînă acasă, vreo 3 kilometri Nu mi-a părut rău însă că mai și cîștigasem experiență... mă simțeam aiurea că i-am dat-o de pământ, însă mă simțeam într-un fel și " "
Ca impresie, e puternică, n-am avut curaj să-i dau mai mult de antîia, mă speria cuplul și puterea...

Oricum, nu-mi plac touringurile. Astea sunt pur pentru cei care vor plimbare pe două roți și atât. M-aș da cu un speeder dar parcă nici ăsta nu mă atrage în mod deosebit. Adrenalină de la viteză și atît, nu prea savurezi plăcerea plimbării. Dar dacă vrei și puțin să zicem spectacol, o plimbare lină și liniștită, ... te sui pe un chopper!

Pe la noi însă, după ceva căutări, mi-am cam format o opinie...
Sovieticele să trăiască. Lucru vechi, țeapăn și rezistent. La așa drumuri...
Costă și mult mai puțin decât altele, sunt simple, nu prea problematice dacă ai niște cunoștințe minime de mecanică (Oltcitu să trăiască )

Clasificându-le , aș putea spune că CZ sau MZ sunt într-un fel.. exotice, ca să le spun așa, Minsk e prea mic și zgomotos, Voshod e pătrățos (părerea mea) și din auzite problematic la cutia de viteze, Dnepr e prea mare (cilindree dar și greutate)...
Îmi plăcuse cum arată IJ 56. "Choper"-abil: două evacuări, rezervor alungit... însă mi s-a strecurat o informație cum că consumă mult. Sper să poată confirma cineva

Am avut sub nas o Tula, cu care n-am avut voie să mă dau , iar până să mă hotărăsc eu... a dat-o


Era mare - adică robustă, pornire la buton, fugea de rupea și făcea o gălăgie incondundabilă, aparte

Studiind problema... aspectul general, motorul, evacuările, și consultându-mă și cu un moș (proprietarul Tulei), motorist toată viața.... m-am cam hotărît la o Jawa 350. E fiabilă, robustă, consum decent, motor mediu... modificabilă ușor...


Iarna se cumpără motoare. Dacă găsesc una să-mi placă, se pare că...

Sper să nu mă trimiteți către forumurile de specialitate... Vreau să vorbim aici, în parohia noastră, cu cei cunoscuți sau nu, dar sunt de-ai noștri și au ceva de spus pe acest subiect....
Discuția e deschisă ba printre putinele motoparte cu care am mers,am avut norocul sa fac ceva km de offroad pe o tula dinasta roate ca de atv,stabilitate incredibila datorita centrului de greutate foarte jos,practic tragea o masina dupa dansa(am pornit o dacie cu ea) motor de 1.25 sau 2.25 ceva de genu incredibil de robusta(era ruseasca nu? )
am avut minimobra,mobra,hoinar
dar am mers si pe mz,cz,un ktm pentru vreo 5 minute si una dinaia de scheme pentru 10 metri,ca a vazut proprietarul ca eu nu prea sunt sanatos(mai mai sa ma dau peste cap cu ea)
da' parca deschisese gabi din arad un topic cu asa ceva două sute măi. 199 în cap, mai exact

Am căutat dar n-am găsit... dacă găsești tu arată-ne și nouă!
Zephirus a scris:Dar dacă vrei și puțin să zicem spectacol, o plimbare lină și liniștită, ... te sui pe un chopper!


Eh... uite o propozitie care ma face sa incep iar sa visez... n-am A-ul, n-am motor, dar mi-ar placea ca intr-o zi sa am.

Zephirus a scris:Pe la noi însă, după ceva căutări, mi-am cam format o opinie...
Sovieticele să trăiască. Lucru vechi, țeapăn și rezistent. La așa drumuri...
Costă și mult mai puțin decât altele, sunt simple, nu prea problematice dacă ai niște cunoștințe minime de mecanică (Oltcitu să trăiască )

Clasificându-le , aș putea spune că CZ sau MZ sunt într-un fel.. exotice, ca să le spun așa, Minsk e prea mic și zgomotos, Voshod e pătrățos (părerea mea) și din auzite problematic la cutia de viteze, Dnepr e prea mare (cilindree dar și greutate)...


Un Nipru mi-ar fi placut... 650 cmc, transmisie pe cardan ( )... perfect chopper-abil ca sa fie dupa chipul si asemanarea stapanului... da' mi-e ca nu mai am energie sa mai transform si un Nipru, mi-ajunge Oltcitul. Asa ca m-as orienta catre un Virago cu o cilindree nici prea mare si nici prea mica. Si la un pret decent. Si vorba ta, iarna e de cumparat motoare. Oricum, nu iarna asta. Poate iarna viitoare. despre 2 roti zici

am mers si eu de mic cu mobra, insa doar la coarne ajungeam...stand pe rezervor,deci ma jucam cu ambreiaj si aceleratie,restul le facea tata...
cand m-am marit deja mobra se stricase si nu am mai apucat sa ma dau cu ea.

am mai mers cu o motocicleta de 199 cc de la first bike,de vre-o 2 ori...cam 2-3 km de fiecare data.

apoi,mi-am luat propiul meu moped Motobecane 5O v1,are piston ,cilindru si chiuloasa de 7O cc,un pinion foare mare....si un demaraj incredibil. este model cu variator,deci urca foarte usor la deal.

acum am un scuter, un aprilia scarabeo din 94,de 49 cc ,dar mai am mult de munca la el.

pe langea astea doua mi-am luat una clasica un simson shul cu 2 viteze,arata cam ca motoreta carpati si am impresia ca are acelas motor ca motoreta carpati.

e misto vara pe 2 roti,consum mic, te deplasezi usor...
as vrea pe viitor ceva mai mare...de enduro...maxim de 125. Nenea... Dnepr=Nipru. Da, e chopperabil, (orice e chopperabil la urma urmii) dar transmisia cardanică, de fapt crucea cardanică, nu e tocmai strălucită. Noroc că lucrează cam în aceeași poziție, însă dacă nu e unsă destul de des, începe să scîrțieee.... iar motocicleta toată e grea cu draci, abia o ții de coarne, nu mai spun de inerția în mers...
Despre motocicleta asta mi-a povestit un prieten, al cărui tată a avut. Si pe mine m-am mancat serios pasiunea pt moto...s-a stins usor fara vreun alt motiv decat o pasiune si mai mare

Io te sfatuiesc sa nu te bagi la comuniste, decat daca iti place mecanica la modul sado-maso Oltcitul este regina fiabilitatii fata de Dnepr

Cu toate astea mi-ar place sa am un Ural nou cu atas... eu imi doresc rau un hoinar ma recunosti ? e fetita mea de vro 2 ani A si B din '91 si am avut tot felu de motociclete rusesti


http://www.youtube.com/watch?v=q445KBvqZWA Nu te cunosc!! nu recunosc nimic
Chiar mă gândeam, oare când o să zici și tu ceva

Când mai vin pe la Iași o să trec pe la voi să-l cunosc și pe orestte
Și dacă auzi de vreo jawa bună... în 200-250 așa.... dai de știre ?


Dogu' mă cam știe de vorbă-multă-și-degeaba dar iarna asta fac eu ceva-ceva.... Off Topic
VorbaMultaSiDegeaba a scris:

Când mai vin pe la Iași o să trec pe la voi să-l cunosc și pe orestte


Da` orestte vrea sa te cunoasca pe tine?


On T. @VorbaMultaSiDegeaba: Stiu o Tula aruncata langa un gard si un Dominator. Cat dai sa-ti spun unde?

@Câinelecu72Mâțe - cat imi dai ca sa nu-i spun?
Zephirus a scris:Nenea... Dnepr=Nipru


Stiu, m-am zgait o vreme pe forumul motociclistilor... e copiata dupa ceva BMW.

Si da, orice e chopperabil dar rezultatul final n-are cum sa fie acelasi daca pornesti de la un moped.

Iar cu faza cu unsul... da, chiar si bucsele de la puntea spate de Oltcit incep sa scartaie daca n-ai grija de ele . Eu auzisem insa ca motorul are ceva probleme, nu l-au copiat ca lumea si trebuie refacut des - iar piesele pe care le schimbi la el sunt tot de aceeasi calitate indoielnica.
Zephirus a scris:
Tot anul ăsta, M-am suit și pe motorul lui frati-miu. Kawasaki KLe500.

Ditamai dihania din punctul meu de vedere... cu care am și căzut Ca circumstanțe atenuante pot să spun că am uitat că pe acolo trebuia să fac la stânga, iar când am oprit, era panta prea mare și n-am mai avut stabilitate...
Ca impresie, e puternică, n-am avut curaj să-i dau mai mult de antîia, mă speria cuplul și puterea...

M-aș da cu un speeder dar parcă nici ăsta nu mă atrage în mod deosebit. Adrenalină de la viteză și atît, nu prea savurezi plăcerea plimbării.


Daca tu ai picat cu amaratu' de KLE de 500, + ca n-ai avut curaj sa dai in el sanatos, io-s de parere sa te urci pe speeder NUMAI dupa ce-ti faci o asigurare de viata care sa-ti acopere macar cheltuielile de inmormantare si pomeline.

Zephirus a scris:
Dar dacă vrei și puțin să zicem spectacol, o plimbare lină și liniștită, ... te sui pe un chopper!


Chopper - instabil, greu, dificil de manevrat. O plimbare lină și liniștită = naked de 400 - 600 cm3.

Zephirus a scris:
Pe la noi însă, după ceva căutări, mi-am cam format o opinie...
Sovieticele să trăiască. Lucru vechi, țeapăn și rezistent. La așa drumuri...


Asa este! Mare dreptate ai!
Am avut o Jawa TS 350, am luat-o de la cineva foarte ieftin si avea 2000 km rulati. Bine-nteles, am intretinut-o ca la carte, dar am si alergat-o.
Printre placerile sublime enumar:

Dereglarea platinilor (motoarele-n 2 timpi cu 2 cilindrii au 4 platini - o pereche de platini pe cilindru, fiecare pe un platou mobil). Scoate bujia, scoate capacu' la aprindere, trage pe cama, regleaza distanta, pune comparatoru', trage pistonu' la avans, regleaza platoul... Asta se rezolva cu apindere electronica de Trabant, daca gasesti si daca stii s-o adaptezi.

Franele-s pe tambur, pe fatza actionate prin cablu. Pana n-am pus furca si roata de Honda CBR 400, cu 2 discuri si etriere hidraulice, n-am stiut ce-i aia frana.

Jawa e inalta. Pe ploaie ti-o cam iei, vobleaza spatele, iar pe viraje nu se-nclina cum trebuie.

Ambielajul e slab. Nu te tine mult si-ncepe sa bata. Cand incepe sa bata, incepe sa mearga si aiurea, pt ca jocul bielei afecteaza avansul si cilindrii au aprinderea in puncte diferite.

Vara, se-ncinge motoru' si nu mai trage. Motoarele-n 2 timpi au "ore de functionare", in functie de temperatura de afara. Mergi X ore la X temperatura, apoi il opresti sa se raceasca.

Carburatorul se imbacseste de la amestecul benzina-ulei si, periodic trebuie facut piese, spalat si reglat. Nu-l reglezi exact ca la carte, buba mare. Porniri grele, rateuri, lipsa de putere, da sa moara in sarcina apoi se tureaza brusc, o fericire.

Bascula are bucse din bronz care au obiceiul sa se cam ovalizeze. E o adevarata placere sa te-nclini pe un viraj si sa simti o zmucitura, pt ca se misca roata spate cu tot cu bascula. N-ai idee!

Cireasa de pe tort: piese de schimb PAUZA!


Cat m-am jucat eu cu Jawa, aveam un bun prieten cu un IJ Jupiter 4. Tot 2 cilindrii, tot 350 cm3, era doar putin mai lenesa. In schimb, avea o stabilitate net superioara, comparabila chiar cu motoarele moderne de viteza. In rest, aceleasi probleme + 1: IJ-urile au fost prevazute cu atas. dar rusii, destepti, au prevazut roata atasului cu frana, dar nu si cu cablu care sa actioneze frana Astfel, cadrele de IJ se deformau, unele chiar plezneau sub rezervor.

Zephirus a scris:
Clasificându-le , aș putea spune că CZ sau MZ sunt într-un fel.. exotice, ca să le spun așa, Minsk e prea mic și zgomotos, Voshod e pătrățos (părerea mea) și din auzite problematic la cutia de viteze, Dnepr e prea mare (cilindree dar și greutate)...
Îmi plăcuse cum arată IJ 56. "Choper"-abil: două evacuări, rezervor alungit... însă mi s-a strecurat o informație cum că consumă mult. Sper să poată confirma cineva


Chooper nu inseamna furca lunga si coarne mari, inseamna vehicul de pe care s-au demontat / taiat elemente neesentiale. La motocicleta, aripi, capete de cadru, suporti amortizoare spate, etc.
CZ exclus, poate un MZ ETZ, asta fiind un fel de Java 350 monocilindru facut in RDG, dar nu se preteaza la modificari chooper.
IJ 56 nu consuma mai mult ca Jupiter si Planeta, doar ca n-ai ce face cu el din cauza dinamului si releului de incarcare, pe care n-ai cum sa-l inlocuiesti.
Buba mare cu mortaciunile socaliste mai vechi de '80 e incarcarea. Motoarele au dinam, sunt pe 6 volti (nu cred ca mai gasesti baterie) si releele de incarcare - conjunctor disjunctor parca) nu se gasesc.

Zephirus a scris:
Am avut sub nas o Tula, cu care n-am avut voie să mă dau , iar până să mă hotărăsc eu... a dat-o


Era mare - adică robustă, pornire la buton, fugea de rupea și făcea o gălăgie incondundabilă, aparte

Studiind problema... aspectul general, motorul, evacuările, și consultându-mă și cu un moș (proprietarul Tulei), motorist toată viața.... m-am cam hotărît la o Jawa 350. E fiabilă, robustă, consum decent, motor mediu... modificabilă ușor...



Jawa TS 350 se preteaza la modificari de motocross, a fost chiar de fabrica facuta cross. Chooper nu, e burta prea sus si nu o poti cobora, din cauza pozitiei basculei. Jawa Californian am impresia ca e tot pe 6 volti, dar nu sunt sigur. Asta ar merge chooper, chiar am vazut cateva.

Sfatu' meu e sa strangi frumos ceva banuti si sa-ti iei o japoneza de 400 cm3.
Dar, la ce drumuri sunt in Husi, ce dracu' faci tu cu chooper?!?? Mai bine te bagi la un cross de 400. Și totuși...
O imagine care te bagă la idei:
http://images.bite.lt/banga/files/club/200811/491330ddcdc9f.jpg cred ca e foarte comoda la oo saua aia in rest,cascheta lu hasu si niste manusi de piele si te-ai scos
Zephirus a scris:Și totuși...
O imagine care te bagă la idei:
http://images.bite.lt/banga/files/club/200811/491330ddcdc9f.jpg

Un IJ de pe vremea lu' bunicu. Nimic care sa te bage la idei...
Ziceam de socialistele pe dinam mai sus, da' am uitat o treaba. La IJ-urile vechi, unii au alezat carterul drept si au montat alternator de IJ Jupiter 4. Problema e ca n-a reusit alezarea la toate... Io am călărit Mobra lu taică-meu prin 80-81. Aveam 14 ani. Mamă ce mișto era cu 50 la oră.
El împreună cu maică-mea a reușit performanța să meargă de la Alexandria la Arad și retur cu Mobra.
Părerea mea: pe două roți e infinit mai frumos decât în mașină.
Dar nu pe cele de viteză. Mie îmi plac celelalte.
Au avut ăștia de la Romtehnica, Hoinar cu 250 lei dar nu m-am băgat.
M-ar tenta o comunistă de pe timpuri. CZ, IJ sau Java. Mi-am adus aminte azi....
Click pentru a vedea imaginea 

Asta ti-o amintesti? Hashu' pa Jupiter 4
Rockereeeeee e jupiter 5 E Jupiter 4. Aripioarele de racire de pe chiulase sunt drepte si are doar o parghie de actionare a sabotilor la frana fata - la Jupiter 5 sunt 2 parghii: parghia 1 actionata de cablu, parghia 2 actionata de parghia 1. Si asta este noul Jupiter 4-5
Da' cum să nu mi-o amintesc! Aveam și cu mine... dar le-am pierdut
Frumoase timpuri.... eram abia aterizat, începeam să mă reintegrez...
știe dog72cat ce zice, doar el era cu utilajul. Îl mai ai?

Mîncai-ai fluturașu', corbule! atunci e home made stiu eu ce zic . eu eream cu motoru si stiam ca baiatu avea doua IJuri 4 si 5 din care a facut unu la taiat la indoit la smotocit la choperit:) .roata si aripioarele de racire ai dreptate sunt de 4..aripioarele de racire la 5 sunt altfel ca am avut si eu unu nici nu am dat importanta Culmea e ca, desi are aripioarele de racire putin mai mari, motoru' de Jupiter 5 se incinge mai tare ca Jupiter 4...
Ete, Zeph, chopper pt tine:
http://img682.imageshack.us/img682/9775/petrolscooterchopperhar.gif Nu mersi... păstrează-l pentru tine Daca tot va bateti care e stie mai multe despre motoare ... ia sa vad daca ghiceste cineva ce "monstru" e asta:

un &%^$^# chinezesc fara nume:))))))) seamana cu un EN 500 dar nu e Copchii proști - nr.1 http://www.youtube.com/watch?v=VY3JHlJyUAo&feature=related ce andrenalizați ierau ei sub ochii gajicilor din cartier... sau cum să faaci prostul poster pe pereți

Ăsta http://www.youtube.com/watch?v=42CqgLnMR6I&feature=response_watch e comic pentru "ta huiu...." Eu m-am dat ca pasager pe IJ si pe Honda CBR 600. Ambele ture memorabile, cu IJ ul mai putin, cativa kilometri, cu CBR ul vreo cateva sute dintr-un foc. Si cu viteze relativ mari (180km/h) si cu viraje luate in viteza aproape la orizontala. Ce sa zic, misto senzatie, mi-ar placea sa am motor, dar cred ca as opta pentru un tourer mai mic, eventual ceva de genul BMW ului GSR, ca tot are un amic si mi-a placut cum arata si cum merge. Si.. e boxer motorul. Din pacate cred ca la noi e cam moarte sigura cu motorul, nu atat din cauza motorului, cat din cauza drumurilor si a lipsei de cultura, atat a marii majoritati a motociclistilor, cat si a soferilor. Daca nu uit, o sa revin cu ceva poze cu mine pe langa motor, o sa radeti nitel. N-o să rîdem (încercăm), dar măcar să te vedem de după motor... Ajungi la "pedale"?
Zephirus a scris:Copchii proști - nr.1 http://www.youtube.com/watch?v=VY3JHlJyUAo&feature=related ce andrenalizați ierau ei sub ochii gajicilor din cartier... sau cum să faaci prostul poster pe pereți

Ăsta http://www.youtube.com/watch?v=42CqgLnMR6I&feature=response_watch e comic pentru "ta huiu...."


Rezistenti, rusnacii... Revin cu poze:


Nu radeti de "cizmele" mele, nu se potriveau cele ale amicului care m-a plimbat, asa ca am ramas in adidasi, restul echipamentului s-a potrivit.
P.S: ZX ul din spate tot al lui e, as fi vrut ca si Diablo ala sa fie, dar, din pacate era doar al unui dealer Lamborghini la care am fost. Haha, CBR-ul ăla abia îmi ajunge mie la .. cele nenumărate, dar lui îi ajunge pînî la piept...

I: De ce poartă cristi_s scara după el ?
R: Ca să urce bordura.


În altă ordine de idei...
Minsk: motocipîrță, vorba lu' Iulică. 125 cm. Nu știi dacă e motoretă sau motocicletă. DAR: aprindere pe magneto. Cît timp funcționează, își generează propria scânteie. Nu are baterie și nici nu are nevoie.
Și cum zic mai toți, pleci la tine cu o șurubelniță reversibilă, un patent, un petec de cameră.
Amestecul făcut la PECO - benzină bună și ulei în dozajul corect.
Pedală și brum brum!

Mie îmi trebuie să mă bîzîi de ici colo, prin oraș pardon comună, și ca să îmbin utilul cu plăcutul, să colind prin sate... în recunoaștere.

O fi mult 500 lei?
Are 11ooo pe ceas, a fost școală dar nu prea a făcut, n-am pornit-o dar cică era ok, nu e ruginită.
E ce îmi trebuie la ce îmi trebuie, dar parcă... nu știu.
Nu e asta, dar e fix la fel:


Click pentru a vedea imaginea  wa omule lasa prostiile si cauta motocicleta nu iti fa de lucru cu toate c.... Cum zicea si dog72cat lasa prostiile si i-ati o motocicleta buna, un enduro ceva si lasa minskul-daca nu vrei sa segmentezi toata ziua si sa schimbi pinioane in cutie, nici de Jawa nu te poti apropia ca e nasol cand incepe sa te supere- 2 pistoane -2 aprinderi totul cate 2. Zeph, decit sa-ti rupi gitul sau vreun "medular" important al corpului cu un motorizat de asta, mai bine iti iei un PEGAS cu "roticele" mici. Asa ai timp sa admiri peisajul si sa-ti incepi preludiul.
Zephirus a scris:
O fi mult 500 lei?


E cu 500 mai mult decat face. Ia-ti dracu' un motor capabil, nu mortaciune ruseasca. da' de ce nu lasati voi omul sa aleaga ce vrea el,poate nu vrea una care sa prinda suta in 2 secunde,si sa mearga cu 250km/h...poate vrea tot o baba ca si oltcitul,sa poata fi reparata oriunde,cu un patent si o sarma...
eu o sa-mi caut o mobra in stare cat mai buna Mobra (50 S, nu Hoinar) da! IJ, Minsk, Jawa nu! Iauite ce face copchilu' ăsta!!! Și eu n-am fost în stare să-l țin între picioare!!!
http://www.youtube.com/watch?v=S3n10Y8nrUU Zephirelli ca sa poti face asa ceva iti trebuie experienta,indeminare si nu in ultimul rind dexteritate si mai trebuie sa iti cunosti bine motocicleta.Iar ceea ce a facut el mai e si bravura proasta.Ori in cadru organizat ori in afara unui drum public.Crezi ca e mare smecherie sa mergi in zona de limitare viteza cu mult peste cea legala?Sau sa faci pe drum public ce facea el?De multe ori asa ceva in cel mai bun caz te duce pe la spital te poate lasa infirm sau................intr-un loc cu verdeta unde nu exista nici durere nici suparare.Nu cred ca e asa de bine acolo. M-am dat cu un Shadow de 600cc al unui prieten ( http://content.eaglerider.com/Vehicles/Honda-Shadow.jpg ) si e bestial ... motorul se comporta excelent, stabilitate si confort de vis
Din pacate costa destul una ... dar poate intr-o buna zi
Am mai mers cu un Shadow de 125cc si parca eram pe tricicleta ... motorul era pt persoane de max. 1.70m
Dreamer a scris:M-am dat cu un Shadow de 600cc al unui prieten ( http://content.eaglerider.com/Vehicles/Honda-Shadow.jpg ) si e bestial ... motorul se comporta excelent, stabilitate si confort de vis

Mergi cu aia 200 km. O sa-nebunesti de spate si-o sa-ti doresti alt cur. cat despre stabilitate, cred ca glumesti. Mai ales pe viraje stranse si la viteze mai mari, e un blestem. Am mers vreo 150km si chiar nu a fost nici o problema ( din care o mare parte a fost Brasov - Sf. Gheorghe ... adica drum betonar, care nu a mai fost reparat de pe vremea lui Ceausescu ). Viteza maxima a fost de 110km si s-a comportat foarte bine ... Bre oameni buni, termenati cu choppere minskuri si alte chestii..
io am motor, am avut motor si sper sa mai merg cu motoru ..
Chopper e mai mult pt fite sau pentru aia care chiar au boala pe choppere, da nu sunt motoare confortabile. Parerea mea. Vireaza greu, motoare greoaie, lente, plus ca pozitia in sa e criminala pentru coloana, sati cu cooru aproape pe roata spate - toate gropile le simti in sira spinarii pana in ceafa! Chopper sau Cruiser inseamna ca dupa fiecare drum pe ploaie sau praf iei carpa si freci la el de ti se albeste paru ca sa ii scoti luciul si frumusetea/cromul/nichelul la lumina. Chopperele sunt frumoase da nu le consider practice. incearca sa meri cu chopepr pe teren accidentat, prin padure sau la mare pe plaja si o sa iti doresti alt motor.
alea de viteza NU imi plac, in general motoare puternice, lucreaza la turatii inalte -8 - 16 mii de ture, daca le tii subturate nu ai nici o satisfactie, daca te obisnuiesti sa mergi batraneste si gresesti odata si bagi mana in gaz cand e motoru turat- da cu tine de nu te vezi. In plus din cosntructie, sunt motoare compacte, carenate, dai cu el pe jos si repari la carene ca te saturi. Iar la gorpi sau denivelari - pozitia aproape perpendiculara pe directia d emers a furcii fata le face predispuse la Voblaj - o chestie foarte nasoala, mai ales daca tocmai ai viteza - esti aplecat pe curba si drumu mai e si denivelat. La varsta ta as zice simplu - uita de vitezane ca sa apuci batranetea intreg la oase. Plus ca nu iarta absolut nici o gresala.. intrii in voblaj si pui frana la viteza mare - automat esti in cap peste cadrul motorului.. Am avut prieteni care au picat si au murit din pacate cu motoarele-- toti cei decedati au calarit vitezane..
Categoria care imi place mie - Soft-enduro. Motoare din clasa 500 -650 cmc, linistite, in jurul a 40 -60 cp.. garda la sol mare, cursa lunga la telescoape. As zice aici- Dominator, KLE-ul din poza ta, F650 de la BMW, Aprilia Pegasso, si preferata mea, Honda transalp de 600 - da varianta cu frana disc si pe spate. Ar mere si un Suzuku dr650, sau un Suzi Freewind - cu mentiunea ca Suzuki reprezinta versiunea low-cost pentru gama asta de motoare. F650 dupa mine e varful de gama in ceea ce priveste fiabilitatea la categoria asta, iar transalpul reprezinta varful de gama la categoria confort (2 pistoane, vibratii foarte mici, comoda, dar un pic cam grea pentru off-road)
In general sunt motoare mono sau bicilindru (bicilindru- KLE, Transalp) - dar care merg foarte foarte bine la drumurile noastre, viteza maxima pe la 150 - 180 km/h, cu acceleratie foarte buna intre 80 si 120 (deci la drum lung intrii foarte lejer in depasiri), motoare fiabile si usor de condus
Dintre cele in 2 timpi - NU mi-as lua Java in 2 cilindri.. datrita fiabilitatii scazute. Cauta MZ-ETZ 250 sau 251 (asta are aprindere electronica) - sunt excelente ca si motor de incepatori, iarta multe greseli, bune chiar si la tavaleala si drumuri forestiere (atentie, forestiere, nu off-road!).
ETZ-uri gasesti pe la 400 -800 de euro depinde de stare. un piston, un cilindru si foarte fiabile daca nu iti bati joc de ele. In 5 ani la un ETZ nu am schimbat ABSOLUT nici o piesa la motor/cutie, numai cauciucuri si semeringuri la amortizoarele spate. In rest, benzol si ulei 2t!

Mai e o categorie de motoare special facuta sa reziste la tavaleala - alea intre 200 -400 cc, pentru cross... Da nu iti recomand decat daca esti pasionat de asa ceva.

Bafta! Ne! Cross-u de 200 mai merge, ala de 400 e nervos, nu merge de incepatori.
Io am avut Jawa TS, cu muuulte modificari (furca de Honda CBR 600, motor facut de 500cc, suspensia spate modificata) si i-am explicat ce si cum cu Jawa. Nu merita. De viteza am avut Yamaha FZR Genessis 750 Race Version - criminala!!! - si FZR Exup 1000 turbo - alta bestie. Astea nu-s pt incepatori, faci oase pe sosea repede daca n-ai experienta. Si pe drumuri proaste sunt total inutile.
Cel mai bine si-ar cauta un Naked de 400 sau un cross de 250, monocilindru in 4 timpi. Exclus 2 timpi! La ce drumuri are el in catun, cross-u' de 250 cred c-ar fi alegerea cea mai buna.
Gabii a scris:incearca sa meri cu chopepr pe teren accidentat, prin padure sau la mare pe plaja si o sa iti doresti alt motor.


Acum vorbeste ecologistul din mine: da' ce sa cauti prin padure sau pe plaja cu motocicleta (nu conteaza ca-i chopper, vitezana sau orice altceva)? Padurea-i a Romsilva si exista lege care spune sa nu te dai pe-acolo cu mijloace de transport motorizate, iar plaja e a Apelor Romane - si iar exista lege care interzice accesul motorizat pe plaje. Ca vine intr-o mitocanie cocalarul de Dorobanti cu X5-ul si il parcheaza pe plaja c-asa vrea muschii lui, sa vada lumea ca are masina si are valoare, e cu totul alta problema.

Gata, ecologistul a tacut.

Da, eu as opta pentru un chopper chiar daca asta inseamna sa frec la el ca disperatul dupa fiecare ploaie / tura prin orasul cel prafuit... inseamna ca e un motor pentru tipii care vor sa aiba grija de hobby-ul lor. Nu stiu, parca am vazut si choppere pe care se sta comod, ca in fotoliu? Si parca nu toate au saua situata hat departe pe roata din spate? N-am vazut eu bine...? Impresia mea este ca chopperul este prin excelenta o motocicleta pentru plimbare relaxata, nu ca sa rupi gura targului mergand pe-o roata sau ca sa calaresti bustenii din padure... parerea mea...
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Cafenea Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 1 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community