Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Pe două roți
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Cafenea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Zephirus a scris:Parodie după reclama la Pepsi

"Ce cîștigați dacă cumpărați o Jawa?"

(fără a sta pe gînduri)
"O mie de draci și abilitatea deosebită de a inventa înjurături noi de care nici nu te credeai capabil și te fac să rîzi singur deși transpiri și-ți dai pumni în cap?"


De ce morții și răniții nu pornește la pedală, dar dacă o trag 3 metri, pornește la sfert ????
Menționez că aprinderea e reglată ca la carte, la 3 mm înainte de PMS, platinile sunt curățatem carburatorul e desfăcut și suflat pe toate circuitele, și reglat ca la carte....

Mai are o singură șansă: aprinderile elecronice. Dacă nu.... toaipă, brichetă, și sortată pe categorii: aluminiu, cupru, fier...


Cine te-a invatzat ca se regleaza la 3 mm inainte de PMS?(pp ca e vorba de motoru in2 cilindri de 350)
De obicei sa regleaza la 2,5 mm. Un pic mai mult de 2,5 ajuta in ture mari, mai jos merge mai linistit in ture mici, dar undeva cu 0,3 mm in plus sau in minus. oodaa... dar eu zic că la minus 2,54367473456 perioadă 11 e cel mai bine....

Eu reglez avansul cu șublerul. Cînd a bătut pistonul în coada deschisă la 31 mm. Aia e.

Și poate ai vrut să spui exaact invers. Avansul mai mărișor ajută în ture mari, iar cel mic la subturat/relanti.
Și oricum ai citat la marele exact din manualul tehnic.

Oricum i-am dat de cap. Vina - era tot a mea: împerecherea greșită a pistoanelor cu cilindrii (pistoane cota 1 pe cilindri cota 3 - un joc imeeens între piston și cilindru, iar compresie pe măsură, adică oha, iar la demaror călcam ca-n brînză... ). Acum i-am potrivit, mai aștept doar segmenții noi. Da asa am vrut sa zic(in legatura cu avansul mic sau mare), da m-a luat gura pe dinainte. Am avut un prieten care a avut o Jawa care m-a disperat cu reglatul avansului, cu ceasul comparator insa. O facea la fix dupa ce dadea o tura cu ea se strica orice reglaj, asta cand avea platini. Dupa, a schimbat cu o aprindere electronica si n-a mai avut probleme. Sa va prezint mijlocul meu de transport ...

http://www.99poze.ro/Hoinar_924982525/

Probleme nu prea am avut cu ea... doar platina odata , iar dupa ce am schimbat-o cu una noua merge fara probleme , porneste oricand la prima peda, chiar si dupa 4 zile de stat pe dreapta , a pornit tot la prima peda si a mancat vre-o 2-3 cabluri de ambreiaj... aveam cablu de frana de bicicleta pus la abreiaj... si dupa ce s-a rupt fix la intrarea in sensul giratoriu... m-am suparat tare pe ea , m-am dus acasa si dupa circa 3O de minute de mesterit , m-am trezit cu un cablu de frana de mana de oltcit , adaptat la ambreiaj ... si acum nu mai am batai de cap Ehai... păi e bine măi!
Arată bine, pune și un filmuleț să văd dacă și merge bine
Mă bate și pe mine gîndul la unul, dar cu răcirea forțată. Scuter ne trebuie, dar cu roți mari Apropos, evacuarea e originală? Nu e cam rapidă ?

Eu am reușit de am scăpat un ac de la bielă în motor cînd am făcut lucrările de segmentare și schimbul acelor de bielă cu rulmenți, care s-a găsit să intre pe admisie și s-a înfipt între piston și chiulasă mi s-a blocat motorul. Apoi după ce l-am deblocat s-a găsit să se prindă în marginea pistonului și mi-a făcut o frumusețe de șanț pe cilindru de nu-mi venea să cred bașca mi-a spart și un segment nou-nouț... Am recuperat bucățile din evacuare....
Acum caut pistoane cota 3 pentru ceva cilindri aceiași cotă de-i mai aveam prin ogradă.

Sezonul în toi, iar hîrbul stă săltat pe cric... evacuarea originala era pe stanga si venea pe sus , eu as fi pastrat-o pe aia , dar nu am putut demonta toba sa o curat atunci , asa ca am pus-o pe asta , si asta-i tot originala, dar modificata un pic , adica cotul se poate demonta de restul tobei si se poate curata mult mai usor .

toata toba este originala, doar ca are cotul taiat si facut sistemul ca la mobra 5O cu piulita sa se poata da cotul jos.

Aia cu racire fortata de care zici tu , este mobra 5O si asa este draguta , dar pe mine nu ma atrage .

O sa fac si un filmulet , de mers merge bine , doar ca am pus t9O in cutie , cand am facut schimbul de ulei dupa perioada de rodaj si cu motorul rece agata cand bag in viteza . O sa il schimb cu ceva ulei de calitate , acum am cumparat mobil 1 , 75 w 9O ... dar mai merg o perioada cu asta si dupa aceea o sa il schimb . Oricum las motoreta 5 minute sa se incalzeasca motorul pana sa plec cu ea. Degeaba o lași să se încălzească, cutia tot pe loc stă, cu uleiul nemișcat Ambielajul se unge cu uleiul din amestec
E normal să facă așa cu T90, și eu tot așa i-am pus, smucește că ajunge cu ghionturi printre ferodouri dar după ce s-a încins.... merge uns


Mă rog... mergea nu sta chiar pe loc , pentru ca pinionul dupa ambielaj , invarte coroana ambreiajului chiar daca motorul este pe liber , iar coroana invarte axul care trece prin centrul ei, iar prin centrul ax , culiseaza axul pana , un ax cu o bila la capat , care cand ajunge in dreptul fiecarui pinion impinge 4 bile care blocheaza pinionul din viteza respectiva si astfel intra in viteza, asa-i la mobra , nu are sistem cu furci pentru schimbarea vitezelor .

Apropo , imi adusei aminte , vezi ca este o mobra , destul de aproape de tine si relativ ieftina , cerea 45O de lei pe ea sau schimba cu componente de PC .
Este din iasi .

http://img16.imageshack.us/i/mobritza.jpg/

Arata binisor mobritza aia , are seaua si suportul cu stop de hoinar, amortizoare de hoinar , furca pare-mi-se ca este de MZ , arata destul de binisor, o vopsea si un far mai ok si ai o motoreta buna . Si avantajul mai mare fata de jawa este ca poti gasi piston , segmenti, colivia cu ace si platina la orice magazin de piese pentru motoscutere .

Later edit :

Si inca ceva , consumul este cuprins intre 2,5 si 3 litrii , eu am scos cam 3 litrii , dar am piston putin mai mare decat originalul, originalul are 39 de mm iar eu am alezat si am piston de 40,5 . L-ai dus în jur de cota 4 de reparație, un lucru comun în timpul pre-89.

Tot atît consumă și Jawa mea... doar că îi trebe ITP și asigurare.... deci mare diferență nu e.

Oricum am în proiect să trec înapoi la clasa 125, cum am spus, deci... MORTUS REDIVIVUS

Azi mi-au ajuns în sfîîîrșiiit pistoanele comandate...
De curiozitate am desfăcut coletul chiar în oficiul poștal, ca să profit de faptul că aveau cîntar la gram; și deloc surprins să aflu că pistoanele erau echilibrate, fiecare cîntărind 204 +/- 0,5 grame....
Apoi segmenții, oricare grupați cîte trei, cîntărind fix 17,5 grame.

Am ajuns acasă, am adunat ce aveam nevoie, am făcut o mică recapitulare - aveam pistoane + segmenți noi, cilindri buni, bolțuri bune, rulmenți cu ace la bielă.

Le-am montat repejor, urmărind alinierea întregului ansamblu (cilindrii să fie aliniați cu galeria de admisie + verificarea planeității talpei sale pe geam), le-am strîns omenește, apoi urmărind un sfat (să trăiască!) am montat și chiulasele strînse la cuplu de 40 Nm.

...nu știu cînd am mai pus apoi bobine, firăraie, carburator, fără evacuare (dacă trebuia să desfac iar? ), ceva benzină, și...

La prima pedală nu, dar la a doua brrr brrrrrr !!!!!!


Eram tot numai zîmbet, moarta mea reînviase, auzi!

Numai că stătea turată din cauza lipsei evacuării.
Am montat-o și pe asta, am mai reglat ceva avans, am pornit-o și am scos-o în probe...
Aproape uitasem senzația vîntului din față bîțîind lent pe suspensii

Mai am să găsesc reglajul ideal al carburatorului, pornește cam greu la rece dar deloc la cald!
În schimb.... adio bătăi, zornăieli și alte minuni!
Cine a spus că "comunistele" nu-s bune? ...și episodul 1 motoristic din viața mea se cam încheie...
O fi sau n-o fi vreodată sezonul II, mai vedem... Ce-ai patit? tocmai acum cand se apucara de asfaltat pe E581....
lord_wader a scris:tocmai acum cand se apucara de asfaltat pe E581....
Si-a dat omul seama ca nu are de DONAT organe. se vad urme de papuc femeiesc pe spatele lu zeph )
Asa de periculoasa e Jawa asta? aveam impresia ca e un motor lent si f stabil. Două roți, dar.. cîte motoare?

http://www.youtube.com/watch?v=DDWqJe1dCgY&feature=related Ma cam bate gandul sa-mi iau bicicleta. Ma intereseaza una "batraneasca" sa aibe aparatori la roti si portbagaj. Gasesc ceva cam la 400 lei? poate chiar mai ieftin, sau ceva calitiativ dar mai scump, depinde pentru ce o folosesti Zeph, la 400 ron nu-ti iei bicicleta, ci porcarie cu roti. Sau, daca ai noroc, gasesti o oferta second hand ...
Exclude din start DHS, Rich Bike si alte tentative "fabricate in Romania" (chinezesti asamblate in Ro).
b28kft a scris:

Zeph , la 400 ron nu-ti iei bicicleta


te-a pacalit steagul , e plumberul care vrea bicla Dap ) Ai dreptate

Plumber, da-mi un semn, s-ar putea sa am ceva foarte fain pt matale Oi oi oi... draga mea rusoaică...

http://transversealchemy.blogspot.com/2011/03/izhmash-tradition-of-guns-and.html?zx=af5bf34f314cfa77 Off topic: cu asta am facut si eu...............armata.
https://lh3.googleusercontent.com/-YbTrB4npnbQ/TYt38iqZxmI/AAAAAAAACAQ/FqvUxhz3MvE/s640/berdan1.JPG cu ceva mai bun cred ca a facut bunicu razboiul ...ei na poftim, ce zic (arăt) eu și.... ce prostii înțelege el... ...și din două roți, au ieșit de două ori cîte două....

Hai primăvară hai..
Zephirus a scris:...și din două roți, au ieșit de două ori cîte două....
Te pomenesti ca ti-a iesit din doua "moto-cositoare" un ATV.
Plumber a scris:Ma cam bate gandul sa-mi iau bicicleta. Ma intereseaza una "batraneasca" sa aibe aparatori la roti si portbagaj. Gasesc ceva cam la 400 lei?

Gasesti SH veche, mai bine decat vreun DHS, First Bike, Rich Bike si alte cretinitati care se autodezmembreaza. Am luat eu cu 300 de lei acum 2 ani o cursiera RFG-ista de prin anii '80, de fapt un fel de ciclocros/tourig cu aripi si portbagaj si dinam echipata cu o placa Biopace, cu care am mers aproape zilnic la serviciu si inca merge foarte bine. Multumesc!
Deocamdata cred ca ramane pentru la primavara pentru ca m-am incurcat cu laptopu. Adica in loc sa imi iau ceva care sa ma faca sa ma misc, mi-am luat ceva care care tot cu curu pe scaun ma tine.
Te pomenesti ca ti-a iesit .... un ATV.


BINGO, ai două kile de vin nou de la mine.

Mulți o să rîdă, însă voiam un mijloc de transport care să aibă calitățile scuterului (consum mic, fără să fie nevoie să fugă tare, cam ca pentru interiorul localității, și să reziste la teren (străzi) catastrofice), dar... să-l folosesc în rațiuni... agriculturale.
Eram pornit pe un tractoraș, dar am zis: ce naiba, mă duc eu la muncă cu tractorul proprietate.... ce, îs american? "

M-am uitat la prețuri și am renunțat pe loc la motocicleta de categorie 125. Aia e bună în rațiuni de transport, dar.... doar atît.

Un ATV de 200, raport putere/consum optim, și bun, se învîrte între 400 și 600 euro. Ceva mai scump ar fi cele cu tansmisie pe cardan, pînă într-o mie, dar.... parcă nu aș da atîți bani.

Și ca să înțelegeți de ce e vorba:
http://www.youtube.com/watch?v=En6vNFJEG1w&feature=related 1 decembrie 2012.

Iar mă țin de prostii.... ce face iarna asta....

http://racitcuaer.wordpress.com/2013/01/17/dnepr-mt-11/ Bravo Zeph!
Să o stăpânești sănătos!

Jawa aia mai există? Foare frumos merge motorul! Am avut si eu acum vreo 2 luni o tentativa tot cu una d-asta, dar n-avea acte, si m-am lasat pagubas.
Acu m-am dat pe Simson, si incerc sa gasesc una mai "subtire" la bani, ca vreau sa iasa ceva frumos.
Multa bafta in continuare! Ai talent scriitoricesc din cate am vazut. Pot spune ca am citit tot blogul. Apropo, s-o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea! Jawa aia nu mai există de mult, a făcut fericiți mai mulți oameni...

Avea acte în regulă, a mers... da' dacă într-o lună nu a fost nici un client la ea și proprietarul mă tăt presa.... am radiat-o și am dezmembrat-o.
---
Mulțumesc! Misto travtorul.Sa-l stapanesti sanatos ! Click pentru a vedea imaginea 
De la sfarsitul lui noiembrie am si eu o chestie ca asta, si am si permis pentru ea, din pacate n-am apucat sa merg cu ea decat vreo 150 km, chinuit din cauza iernii, si apoi am pus-o la pastrare in garaj, luind bateria in casa. Mobra e din 1981, am dat pe ea 3300 lei. Nu e cine stie ce, 27 de cai, insa arata foarte bine.
EEK! a scris:Click pentru a vedea imaginea Mobra e din 1981
Nu prea arata ca o Mobra. Nu e mobra, "ăfcors", e un kawa de fo 440 cmc, în 4 timpi dar 4 supape, d-aia are 27 de cai.

Merge să-i faci niște comenzi avansate, că ai loc, iar poziția standard la înălțimea ta, e cam obositoare.
Hai drumuri uscate! In octombrie m-am gandit sa incerc si eu sa iau examenul de A. Am facut scoala de moto "la fara frecventa", adica scoala moto fara motocicleta. Martea am luat sala, iar vineri aveam programare la poligon, deci trebuia sa invat sa si merg cu mobra. Asa ca am plecat de la sala spre singurul poligon din Giurgiu care are singura mobra de examen, un IJ vechi. Am facut o ora de poligon chiar atunci, dupa ce am aflat ca ambreiajul e cel din stanga, apoi inca una miercuri, dupa care si eu si instructorul am hotarat ca sint destul de titrat pentru examenul de vineri, mai ales daca mai dau o tura de poligon inainte. Cu ocazia asta am invatat si care este traseul de urmat. Vineri a mers totul bine si am luat examenul.

Joia viitoare la 7:30 am fost la Posta si am ridicat plasticul sosit prin Priori Post. Dupa aceea hop in autobuz si fuga la Bucuresti dupa mobra. Un Kawasaki vechi din 83, dar ingrijit si aratos. Motor racit pe aer, 2 pistoane, 440 cmc, 27 de cai, stil cruiser/chopper. N-am de gand sa fac ture lungi cu ea, doar sa ma plimb prin jurul orasului, de fapt pe la vecinii bulgari, fara sa platesc taxa de pod si vinieta. Cu bicicletele dam ture de 100 km destul de des, cu mobra am putea vizita si orasele mai apropiate, traficul e lejer. Cu bicicleta cobor la vale uneori cu 50-60, cu motoparta o sa fiu fericit cu un 70-80, perfect. Ajuns in Bucuresti fac actele cu proprietarul, apoi el imi face plinul cu benzina, imi arunca pe cap bonus o casca Caberg open-face si niste ochelari de broscoi apoi mergem pe la el prin spatele blocului ca sa dau cateva ture cu ea, sa nu ma aibe pe constiinta. Buna treaba, de la el am invatat sa schimb a doua, eu eram convins ca trebuia sa apas tot in jos. Dupa ce am invatat si asta, m-a dus pana la Eroii Revolutiei la metrou, ca de la Lujerului n-aveam nici o sansa sa vin prin trafic. Acolo mi-a urat noroc, mi-a aratat care e semnalizarea, eu mi-am amintit sa-mi reglez nitel oglinzile, apoi am plecat.

La intersectia de la Piata Progresu am oprit motorul. Evident, eu il turam ca la masina, sa nu se auda prea tare. S-a inecat usor, asa ca am ramas pe banda a doua. Dupa ce am vazut ca nu prea il pot porni, am cautat butonul de avarie, am vazut ca nu are, asa ca m-am multumit sa pun semnal dreapta si am mers cu ea intre picioare pana in dreapta. Acolo am injurat nitel insa motorul a repornit pana la urma, in stil Oltcit. Am fost foarte fericit cand am iesit din Bucuresti si am intrat pe drumul spre Giurgiu. Am bagat in viteza a treia si am ajuns chiar la 60 la ora. Afara racorica,ora 12, cam asa. Dupa podul d ela Jilava, la prima curba, mi-am dat seama ca magaoaia nu e bicicleta si nu stiu sa ma aplec bine pe ea sa iau curba. Insa la 50 la ora e destul de ok, asa ca am mers mai departe, apoi am facut chiar si un sens giratoriu. Am iesit pe drum intins si da-i bataie. Vreau sa zic, 70 la ora. Dupa ce m-am asigurat ca nu e nimeni pe o raza de 3 km am accelerat furios pana la 90 la ora, am bagat chiar si in treapta a cincea. Sau era doar a patra, naiba stie, ca tremurau nadragii pe mine de frica. La 90 am simtit ca cineva ma impinge de pe mobra, asa ca am redus la 70, deocamdata viteza mea preferata in afara localitatii. Se pare ca in pozitia dreapta ca pe fotoliu, avand 61-62 kg, am tendinta de a fi planor. In plus un vanticel lateral incepuse sa bata, din stanga mea. Am fost fericit cand am intrat in Calugareni, sat lung, si mai fericit cand am reusit sa trec de curbele periculoase mergand cu vreo 60 km/h. Dupa aceea am trecut spre Daia, zona faimoasa pentru vantul care mai rastoarna din cand in cand cate un TIR. Brusc am simtit un val de caldura. Nu erau emotiile. Joi temperatura afost de pana la 18 grade, un vant turbat si cald batea din fata-stanga, iesise soarele, totul era placut, mai putin cand un TIR ma depasea si simteam ca mobra mea se misca sub fund. Am trecut pe viteza de croaziera - 50. Cand am facut un viraj la stanga a fost chiar al naibii de neplacut, insa vantul a inceput sa vina din fata, nu ma mai dezechilibra. Tinand cont de experienta acumulata in cei 40 km facuti pana atunci, am accelerat pana la 80, cand am simtit ca prind portanta. Am lasat-o la 70 si am continuat vitejeste drumul asa. Am ajuns cu bine acasa si am mai plimbat-o nitel prin oras ca sa fac 100 km in ziua aceea. Ba chiar i-am facut si consumul. 5,6 l/100 km, fataita prin spatele blocului, venind cu 50 la ora cu vantul in fata si lateral, plus frecus prin Giurgiu. Cica nu-i rau, insa nu se compara cu Matizul care consuma in conditiile astea 6,5-6,6 l/100 km, GPL. Oricum, am ajuns cu bine, multa lume zicandu-mi ca am fost tare diliu sa fac asta, insa eu zic ca am fost prudent si nu am riscat inutil, am mers incet. Partea stîngă e a vitezelor, partea dreaptă e a frînelor... ce e așa de greu?
Da' e supertare că vă dă drumu' în trafic așe repede. Chiar ai făcut opturile, mîna sus și frînarea de urgență la examen?
Și nici nu știi semnalizările....
"Piloți" moderni... să te mai miri cînd auz cîte un cocalaraș că și-a rupt capul la 200 km/h...


Să ai grijă la vînturile laterale. Și pe mine aproape m-au dărîmat de cîteva ori... sper cu tractorul ăsta de nipru să nu mai fie așa. Eventual să mă sufle pe mine (îs mai nesimțit ca tine, sîc, am 65 de kile...)
Și niciodată să nu compari consumul moto cu consumul auto. Una-i una, cealaltă e ailaltă. Facem borș de chiftele, ca dincolo la comparația Oltcitului cu Loganul? Sa folosesti cu drag Nipra,bre.Ti-am citit blogul,arata foarte bine atelajul
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Cafenea Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
Pagina 4 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community