Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Pe două roți
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Cafenea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
La absolut toate iesirile cu motoru e musai sa fie si o portiune de drum neasfatat - und echopperul - dintr-un motor relaxant- devine un chin
apropo de ecologisme ) - parca si oltcitistii si-au tinut unele intalniri in mijlocul naturii.. Nu cred ca mergand cu motorul prin padure pe drumuri forestiere sau neasfaltate- pe und ein mod normal trec masini de 40 de tone care cara busteni - distrugem in vre-un fel sau altul natura. Sau la Vadu/Corbu - cu motorul pe o plaja pustie - distrugem scoicile.
Sau daca ma plimb prin padurea de pe malul muresului pe drum forestier fac vre-u rau cuiva. Mai ales ca in zona unde ma mai plimbam verile trecute chiar se organizeaza concursuri de motocross sau intalniri anuale ale motociclistilr. Inteleg sa nu merg cu motoru pe carari d emunte - care sunt zone protejate sau zone turistice.. insa pe drumuri forestiere - acolo ma duc fie ca sunt sau nu sunt in afara legii. De multe ori legea lasa loc de interpretari si asta genereaza abuzuri si confuzii.
Gabii a scris:La absolut toate iesirile cu motoru e musai sa fie si o portiune de drum neasfatat - und echopperul - dintr-un motor relaxant- devine un chin
apropo de ecologisme ) - parca si oltcitistii si-au tinut unele intalniri in mijlocul naturii.. Nu cred ca mergand cu motorul prin padure pe drumuri forestiere sau neasfaltate- pe und ein mod normal trec masini de 40 de tone care cara busteni - distrugem in vre-un fel sau altul natura. Sau la Vadu/Corbu - cu motorul pe o plaja pustie - distrugem scoicile.
Sau daca ma plimb prin padurea de pe malul muresului pe drum forestier fac vre-u rau cuiva. Mai ales ca in zona unde ma mai plimbam verile trecute chiar se organizeaza concursuri de motocross sau intalniri anuale ale motociclistilr. Inteleg sa nu merg cu motoru pe carari d emunte - care sunt zone protejate sau zone turistice.. insa pe drumuri forestiere - acolo ma duc fie ca sunt sau nu sunt in afara legii. De multe ori legea lasa loc de interpretari si asta genereaza abuzuri si confuzii.


Eu vorbeam de ce spune legea - si nu de "hai dom'le ca trec si eu pe-aici ca uite, aia au 40 de tone si eu am 850 de kile, nici nu se cunoaste" si nici de "daca ala se plimba cu motorul pe Grindul Chituc, eu de ce sa fiu mai fraier? ce, eu nu pot?" Și deci nu spun că sunt sătul, că de asta nu te saturi niciodată... dar în sfîrșit am reușit de mi-am făcut damblaua, deși belele de tot felul și stressuri financiare dăinuie de peste iarnă pînă-n miezul verii....
Asta-i; detalii cu actele, se mai fac.

VIZIONARE PLĂCUTĂ!
Prezentare Jawa Ei.. și mai uitați-vă odată:

Aceasta e ultima ei poză, oficială, întreagă.

Astăzi dimineață am făcut-o bucăți.
Din cauză de probleme cu actele care nu se meritau făcute, plus că ieri am reușit de i-am catastrofat cutia de viteze (sigur e ceva minor (nu mai intră în viteze); dar nu merită efortul....) plus că mai sunt niște combinații care vor fi dezvăluite la vremea respectivă
Oricum, și pe două roți am rămas ba , asta-i aia pentru care ai venit la fleoscani ? N-am plecat nicăieri în țară pentru motocicletă Asta a fost luată de aici, uitată într-o magazie...
Motorul era bun, însă am reușit cu ceva forță... de i-am stricat cutia. Nu mă aventurez s-o desfac, l-am lăsat în starea lui în păstrere prin șopron.
Beleaua a plecat de la acte, plus că nu prea mergea încărcarea și am venit cu ea la șufă de pe la mama dracului, plus că.... plus că....
Însă urmează o surpriză

Aia de care știi tu, era o Planeta 5... bună și tehnic și la preț, însă pînă să mă deschiloțez eu, a dat-o. Logic... Salutare!

Eu ies pt o perioada nedeterminata din categoria celor care se dau cu motoarele.. Din cauza de lipsa acuta de timp liber, finante etc am dat motorul pe o rabla cu 4 usi cu care sper sa ajung anu asta la mare..
Cand or creste pruncii mari - si cand oi mai scapa si io de nist erate - poate o sa revin la 2 roti.. ...Sau mai lăsați dracului beșinile că știți numai de Dominatoare, Africane, Varaderuri, F650 și alte minuni de astea și vă suiți și pe-o Jawa, o Planeta... la 200 euro.... da' dacă rușînica-i mare.... conservarilor! Zeph, iar iti dai drumul la limbajul suburban ??? Observ de la un timp ca stai cu "gazele" mereu sub nas. tot jawa am si eu si sunt f multumit de ea! Măi băiete măi...citesc pe alte subiecte și zîmbesc dar zgîrîindu-mă pe ochi....


O Jawa "autentica" face cat 5 oltence ...normale
....
Nu vreau sa jignesc pe nimeni dar, ca fost posesor de Jawa, pot spune ca o Jawa autentica face fix cat un pipi de pisica. Zeph poate confirma asta.
...
Si eu am fost posesor de Jawa . M-am referit la Oltence vechi si uzate comparativ cu o Jawa stocatura
...
despre jawa nu comentez pt ca nu am condus, ca orientare aspir la sportiva, enduro, cross sau naked de marca (aprilia, suzuki, honda, yamaha, kawasaki) indiferent de cilindree cu diferenta dupa caz.
...
Fosta mea Jawa pt asta a fost luata de un marinar ca sa se deplaseze pe teren motorizat acolo unde acosteaza .
...
A mea a fost cumparata NOUA. Jawa 350 TS. I-am pus furca de Honda CBR 600, sa scap de frana pe tambur cu cablu, set de 500 cm3, aprindere modulara... Da' tot Jawa a ramas. Motor pacatos in 2 timpi.
...
de unde ai pus tu set de 500 si furca de cbr? ) ce debiteaza unii...ramai interzis...
si ma e si pacatos motorul ) doamne nici macar atat lucru sa nu stii ca unu de 2 timpi e mai puternic decat unu de aceeasi capacitate in 4 timpi.
cat despre 500 cmc pe Jawa,eu am avut o Jawa inainte sa ma nasc si era de 750 cmc 2T !!!!
...
Cilindrii alezati, facut pistoane si segmenti la Timpuri Noi... Pe jugul de Jawa TS intra furca de CBR 400. Da' ceva-mi spune ca nici nu stii cum arata furca de motocicleta desfacuta E "grele" taica... A propos, stii cum arata Jawa 350 TS?
...
Motor bun asta-n 2 timpi... Fara pompa de ulei = presiune oha. Fiabilitate nelimitata

2T mai puternic decat 4T la aceeasi capacitate? Este. Nu cu mult, dar la majoritatea 2T cuplul lasa de dorit. Iar la capitolul fiabilitate, e ca si cum ai compara Dacia cu Mercedes


Așadar...
Mă cred îndreptățit să mai scriu cîte ceva. Tocmai ce m-am întors de la călărit djawalenia mea...

Am aproape un an de cînd călăresc una - mă rog, un sezon, cum se zice în domeniu. Asta e chiar a doua, care are acte, pe precedenta dezmembrînd-o din acest motiv, dar destul piese au suferit transplant pe asta. Șaua - tapițată "custom", furca față toată, evacuări, bord, becuri, alte cabluri...

Carburatorul e foarte simplu, nu ai ce să reglezi prea mult la el. Are trei jigloare. Deci nu ai ce jonglerii să faci la consum vs putere ca la mașină.... Totuși i-am dat. Dar nu trece de 80 la oră pe ceasul ei, nici cu rugăciuni. A, și în sarcină, la deal, la blană, dă niște frumuseți e rateuri...

Ca un motor în doi timpi... ungerea și-o face prin amestec carburant. Nu are pompă de ulei. Adică benzina din amestec arde, rămîne în urmă pelicula de ulei care este uniformizată pe cilindru cînd pistonul urcă. Eu am mers pe 20 ml la litru adică măsura de 100g ulei la 5 l benzină.
Consumul nu e de speriat... nu l-am făcut dar e destul de mic. Adică bun pentru mărimea motorului.
Cu titlu informativ - dacă ai pus două motoare de jawa alăturea ai obținut un motor de Tico ca cilindree cel puțin,
Sunt mulțumit de cum merge pe platină, cel puțin pînă acum. Pe precedenta a, avut aprindere electronică cu senzori. Deci am eliminat orice contact fizic. Într-adevăr, răspuns incomparabil, urcă în ture mai mult mulțumită eliminării "zborului de platină"... pornește mai ușor adică și mai repede și la o baterie descărcată... le am programate pt. Izh. Că mai am și unul de ăla (adică aceiași motocicletă - tot 350 cmc/2 timpi/2 cilindri dar de proveniență sovietică)

Suspensia e ... nu știu cum să zic, simplă și fiabilă, dar din cauză că e vorba de doar două roți. adică în față ai un arc și un telescop cu ulei, dacă simeringurile stau bine și nu pierde ulei, copie terenul foarte bine pe teren accidentat fără să obosească mîinile exagerat, și oboseala doar din cauza menținerii direcției - e dificil să mergi prin pădure de exemplu, suspensia trebuie să lucreze ca să mențină roata la sol, adică aderență adică direcție, care direcție ofaci cu mișcări deste laterale...e o întreagă teorie aici.

Cît despre cele scrise.... Acum da, o Jawa autentică e destul de scumpă și aș prefera oricînd o Jawa decît niște chestii fabricate pe undeva prin China și asamblate pe undeva prin Europa - gen First Bike, Minelli, etc. Caut într-o disperare un carenaj de Jawa 640 - practic are același cadru de 638, diferă rezervorul și carenajul lateral. A, și mai are și frînă pe disc... și jante... și evacuări... ajungi să ți-o dorești pe toată pînă la urmă

Atîta doar că e motorul în doi timpi... mergi cu sticluța de ulei șub șa. Iaca mare inconvenient...

Cît despre cît pot confirma eu asta... n-am avut niciodată aere... orice lucru e bun atîta timp cît îți faci treaba cu el fără să-ți faci probleme. Eu Jawa am pus-o jos dar am ridicat-o, i-am șters urmele de pe rezervor și am plecat mai departe. Fără a lăsa bucăți de carenaj, baie de ulei și alte cele pe acolo...

Cristi, tu ai avut CZ de 175. Adica un fel de jumătate de motor de Jawa. Și la vremea respectivă era "de fițe".

Aveți grijă cu aspirațiile! e o vorbă - ai grijă ce-ți dorești că s-ar putea să se îndeplinească... părerea mea e că, așa cu am spus, la ce am eu nevoie și mai ales pe unde merg eu comunista e sfîntă. Există și enduro dar nu-mi plac, există și enduro-touring - asstea îmi plac dar.. aceiași discuție cu carenajul, piesele sparte cu costurile aferente...

Pe o Jawa poți să-i pui orice furcă, dacă se pupă măcar rulmentul pe conul cadrului. Nu e o problemă. Teoretic se merită dacă suspensia e mai drăguță sau dacă ai frînă pe disc... E bună și pe cea cu tambur dar pe KLe aveam frîne... nu ca pe asta... aștept să scot la stradă și IZh-ul că și ăla are stock frînă pe disc să văd cum răspunde.

Teoretic, poți să alezezi din cilindru pînă mai rămîne ceva cît să nu crape de la explozia timpului motric. Cu pistonul e mai greu - dacă nu-l găsești gata făcut de la altceva e cam al dracului de greu să faci unul custom...

Repet, avantajul motorului în 4T e că are baie proprie de ulei. Însă să nu uităm că motocicletele moderne de curse, gen MotoGp, au și astăzi motoare în 2T!

Motorul 2T nu e mai puternic decît cel 4T, e doar mai rapid. Cel puțin teoretic. Însă nu are cuplul celuilalt.... Eu pot mai puțin însă să vorbesc despre asta, mai indicat ar fi cineva care e în domeniu și mai și moderează pe aici...

supapa_jr am văzut că face valuri și pe forumul motocicliștilor... nu e chiar paralel dar nici nu debordă de materie

În rest... asfalt uscat.... cască și benzină!
Zephirus a scris:

Motorul 2T nu e mai puternic decît cel 4T, e doar mai rapid. Cel puțin teoretic. Însă nu are cuplul celuilalt.... Eu pot mai puțin însă să vorbesc despre asta, mai indicat ar fi cineva care e în domeniu și mai și moderează pe aici...

Noah bine, daca ma starnesti, treaba ta. Dar te contrazic. Motorul in 2 timpi e mai puternic decat motorul in 4 timpi. Evident, ne referim la motoare de aceeasi cilindree. De ce e mai puternic? Explicatia e simpla: motorul in 2 timpi isi face ciclul motor intr-o singura rotatie a arborelui cotit, motorul in 4 timpi in 2 rotatii ale arborelui cotit. 360 grade fata de 720 grade. Si atunci evident, lucurul mecanic e dublu. Teoretic. Pentru ca daca motorul in 2 timpi are distributie prin ferestre (adica nu are supape si admisia si evacuarea in camera de ardere sunt controlate de piston prin forma acestuia), cum e la Trabant, drujba etc. apar pierderi din cauza baleiajului (adica amestec proaspat trece direct in evacuare in timpul admisiei, fara a fi ars, deci fara a produce lucru mecanic), asa ca puterea nu e chiar dubla, ci undeva la 1,6 - 1.8 fata de un motor in 4 timpi. Daca motorul in 2 timpi are distributie cu supape sau mixta (de obicei admisie cu ferestre si evacuare cu supape) sau are injectie, atunci nu mai apar pierderi la baleiaj, sunt doar pierderile mecanice.
Nu ma intrebati "atunci de ce nu se foloseste pe scara larga motorul in 2 timpi, fata de cel in 4 timpi" ca raspunsul e evident.
Mai vrei?
S-o alergi sanatos, ma! Pana la urma fiecare fier isi gaseste stapanul, nu o sa inteleg veci de ce se face atata tevatura.
A propos de motoarele in 2 timpi. De cand ma stiu, la noi am vazut cam tot ce inseamna motor in 2 timpi fumegand la greu. Asta numai din cauza proprietarilor care folosesc un amestec carburant cu mult prea mult ulei, din diverse motive, care de care mai stupid. Ploua, așa c-am sărit în olticanie și-am plecat unde aveam treabă...

Amurgea - nici zi da' nici noapte, de sus turna...

L-am zărit în dosul unui copac, aștepta să se mai oprească ploaia. Săritor cum sunt din fire... mai ales cu motoriștii mei.. m-am uitat la număr, am văzut că e ceva în chirilică - deci rus, ucrainean sau bulgar, i-am făcut semn să vină lîngă mine și l-am întrebat: "PROBLEM? " la care mi-a repetat prin cagulă și cască de vreo trei ori să pot înțelege: "HOTEL??!?"

I-am făcut semn să mă urmeze, l-am dus la unicul hotel din oraș, cu bruma lui de engleză și lipsa mea de rusă ne-am înțeles noi cumva... Se numea Ivan, venea din mama Rusie și mergea ca tot turistu' și el, călare pe o Honda PanEuropean, taman la Burgas, în Bulgaria.
L-am lăsat să reintre în condiții mai umane, apoi l-am scos în oraș. N-a mîncat prea mult, mă așteptam să bea mai mult, chiar tărie conform legendelor... dar nu. Am dus doar două beri de fiecare. Om conștient că mai are drum mult totuși.


L-am dus înapoi la hotel, să se odihnească în tihnă, i-am arătat traseu, i-am spus să aibă grijă cu drumurile... păcat că a doua zi lucram că altfel l-aș fi condus și eu pe două roți vreo bucată...

N-am primit vești de la el, pînă la urmă i-am dat un e-mail.
Ajunsese cu bine la Burgas, și-a bronzat oole lui de rus vreo zece zile pe acolo, apoi s-a întors tot prin Romînia, a făcut Transfăgărășanul.


Mă bucur că l-am întîlnit și cunoscut. Iaca... așa îți faci relații în mafia estică a celor două roți! sper sa va placa : http://img801.imageshack.us/img801/772/dsc5393.jpg te urmareau motociclistii? foarte tare frate!

Cum ai reușit?
era un protest impotriva sefului jandarmeriei din braila care a batut impreuna cu fisu si un " smecher " cu "SM" mare , la sectia de politie 4 motociclisti din galati in braila,iar noi am organizat un mars de protest ,legal,de aceea aveam politia dupa noi,ca sa ne deschida calea in trafic, impotriva autoritatilor locale,motociclisti au fost peste 250 la numar veniti din toata tara ! eram ca un fel de coloana oficiala. Ah, foarte urît Și ce, jmekerașii ăștia nu pot fi "cocoșați"? Nu știați că printr-o integrală nu se vede figura?
Hint: jandarmul trebuie să predea arma la ieșirea din serviciu Da, și iarăși tocmai m-am întors de la o fugăreală....

Întîmplarea face ca la fiecare ieșire, traseul meu să fie combinat. De exemplu, în seara asta, am mers pe drum de pămînt denivelat rău, apoi pe asfalt bun, apoi pe drum de pămînt ca-n palmă, apoi pe pietriș, apoi prin lan de porumb...

Drăcovenia merge bine pe oriunde. Atîta doar că nu-s eu lămurit asupra alinierii roților. I-am dat la blană pe asfalt și nu trece de 80 nici cu rugăciuni.... ceea ce nu e normal.
Ambreiajul prinde în salturi cînd e rece. Probabil uleiul...
I-am rezolvat și înclinarea farului, că ieri luminile mele băteau prin... copaci. La propriu. Așteptam să ajung prin oraș să am lumină... de la iluminatul public Totodată i-am rezolvat și prinderea șeii deoarece nu mai are butucul original. Soluția a fost extrem de simplă și la îndemînă, un nenorocit de șurub de M8 și o bucățică de perie de geam interior. Cînd mergeam în picioare, tot timpul pierdeam șaua... ea stătea la locul ei ținută doar de forța gravitațională.

Suspensia lucrează fără probleme. Parcă plutește...

Că veni vorba de mers în picioare, îmi cam place treaba asta. E un fel și obligatorie pe teren accidentat. Însă, totodată am observat o chestie. Mă cam enervează, deoarece... dihania asta... mi-a rămas mică Dacă la începuturi o tratam cam... rigid, mi-era frică să nu o scap, să iau viraje prea înclinat.... acum deja m-a plictisit. Mi se pare ușurică, mică... trebuie să stau pe ea cam îngrămădit. Și apare durerea de șale, de mîini...

O mai alerg eu. Însă dacă îmi face cineva o ofertă decentă, o dau. Mai am încă aproape una bucăți, o furcă față completă cu burdufuri originale și am și simeringurile noi, nemontate... mai am un motor neumblat care a funcționat impecabil... rezervoare, roți, anvelope, instalație electrică, lanț, și multe altele...
Dar, încă-i vremea bună
Da, și iarăși tocmai m-am întors de la o fugăreală.... în seara asta, am mers pe drum de pămînt denivelat rău, apoi pe asfalt bun, apoi pe drum de pămînt ca-n palmă, apoi pe pietriș, apoi prin lan de porumb...

Las-o dracu' de motoreta! Vrei sa mori si nu stii cum?Nu vezi ca nu este civilizatie la noi ?
Moarte vine mai repede pe doua roti !
robertino a scris:
Las-o dracu' de motoreta! Vrei sa mori si nu stii cum?Nu vezi ca nu este civilizatie la noi ?
Moarte vine mai repede pe doua roti !


priveste si cealalta jumatate a paharului,nu mai trebuie cautata asa mult moartea cand esti pe doua roti Aidi bre că doar am terminat de achitat! e bine,acum mergi la spital si pune-te pe lista de donatori de organe Doi vampiri reparau o motocicleta.
-Da-mi o surubelnita!zice unul.
-..Poftim..!
-NU AIA IN CRUCE,Nenorocituleee!!! Mi-a ramas intiparita in minte moartea unui prieten de-al meu.Dumnezeu sa-l odihneasca!
Avea omul de toate:Casa,masina,familie,bani,afacere ,dar a cumparat o ghiulea pe 2 roti.Intr-o seara mergea linistit si un betivan cu o bicicleta i-a taiat calea.A franat, a sarit santul, a cazut,casca i-a sarit de pe cap si s-a infipt cu capu' intr-un pietroi.Decedat pe loc la 70km/h! Ar fi implinit 35 ani.
Pot continua,dar n-are rost !
Daca nu duceam lipsa de civilizatie,betivanul nu ar mai fi iesit pe strada sau cineva cu minte l-ar fi oprit.
La fel cu animalele mari(cai,vaci,boi ) lasate nesupravegheate noaptea pe sosele care au curmat zeci de vieti.
Zephirus a scris:Da, și iarăși tocmai m-am întors de la o fugăreală....


sti cum se zice, pacat de tineretea lui.

faza cu mersul cu orice motor prin romania, e ruleta ruseasca

sti cind pleci, dar nu sti daca mai ajungi.

oricum ai mare grija de tine, ca viata merita traita.

numai bine iti doresc! Mulțumesc.

Robertino... o chestie, rapid trecubilă cu vederea:
casca i-a sarit de pe cap


Sunt mulți care se suie mai mult din sentimentul de jmeker. Casca o pune pe cap doar de gura poliției, neprinsă bine sub bărbie cum scrie la orice manual, sau mai rău e achiziționată la doar la modul "să fie", calitatea.. un plastic ordinar de bazar. Sau merge descheiat că e cald și transpiră, sau nu folosesc mănuși adecvate, dar mai ales nu știu unde să-i dea. Dar mai ales cum....

Discuțiile pot fi multe. Dacă ești matur, riscurile sunt mai mici. Totul pleacă din acel obiect pe post de dop de gît, inserabil în cască. S-a mai dus un cunoscut de-al meu.Mare pacat la doar 31 ani.Desi era politist, a fost un om de milioane. ...viteza ucide.
Dumnezeu sa-l ierte.
http://stirileprotv.ro/stiri/eveniment/un-politist-aflat-pe-motocicleta-a-murit-in-bratele-sotiei-sale-medic.html am vazut si eu la stiri...neatentie la ghidon...pacat Daca l-a mancat... dar, oricum, Dumnezeu sa-l ierte... Vina organului, vaya con dios. Bine ca nu a fost cu masina, ca daunele erau si mai mari. Se descurcase bine organul, avea ditamai casoiul, probabil ca facuse cu greu economii din salariul diminuat de Boc.
Cu casca are dreptate Zephirus. Daca nu sta ferm pe dovleac, e ca si cum nu prea o ai, ea trebuie sa stea fixa si la biciclisti, si la rolleri, ce sa mai vorbim de motociclisti.
avea ditamai casoiul, probabil ca facuse cu greu economii din salariul diminuat de Boc.

Asa gandim noi romanii !Sorin a fost mult timp la paza si ordine.
Socrul lui Sorin este un om fffffoarte bogat.Ghici ce-i cu casa de la tara?
Plus ratele la banci... Sti cum e, cand vezi ditamai casoiul si sti ce salariu are un om te duci cu gandul direct la venituri ilicite. Asta e adevarat in 99% din cazuri.
Imi pare rau pentru amicul tau. Cu totii gresim in trafic, uneori mai lovim masina, accidente sint mereu. Insa uneori teribilismul duce la greseli flagrante, care din pacate mai afecteaza si pe altii, iar printre teribilisti motociclistii chiar sunt o specie aparte, fara sa generalizam. Asa este.In marea lor majoritate sunt o rusine pentru trafic.Nu vreau sa se simta nimeni jignit,dar asta este treaba in opinia mea
Nu am vazut unul macar ,care sa circule regulamentar.
Depasiri in forta pe dreapta(uneori printre spatiul mic dintre masina si bordura- nu poti sa deschizi usa trebuie sa te asiguri, ca nu stii ce vine) printre masinile ce stau la cozi sau sunt parcate-slalom ,vin pe dreapta si iti "taie fata"si astea numai prin oras.Nu am vazut nici unul care sa stea cuminte la semafor intre masini.Intotdeauna motociclistul este primul,paralel cu prima masina,pe aceeasi banda.
Nu suntem civilizati.Iar motociclistii care se regasesc in descrierile de mai sus, nu fac exceptie !Unii chiar merita accidentele !Exceptia este foarte mica.
A trecut unul ieri prin fata casei mele cu peste 150 km/h.Numai ce s-a facut drumul iar restrictia e de 50km/h
Daca sarea un copil in strada si motociclistul incerca sa-l evite ?Era in tron astazi dezlipit de pe vreun stalp sau gard din cartier !
Numarul motociclistilor morti,raportat la numarul de locuitori este foarte mare la Tg jiu.Nu este bulevard fara o cruce pentru motociclistul mort.
robertino a scris:printre masinile ce stau la cozi sau sunt parcate-slalom, vin pe dreapta si iti "taie fata"si astea numai prin oras.Nu am vazut nici unul care sa stea cuminte la semafor intre masini.Intotdeauna motociclistul este primul,paralel cu prima masina,pe aceeasi banda.


In orice tara civilizata (cu adevarat) automobilistii fac loc motociclistilor sa ajunga primii la semafor... e o lege nescrisa... doar la noi e asta cu capra vecinului, daca eu nu pot ajunge, sa nu ajunga nici altii !
talash a scris:In orice tara civilizata (cu adevarat) automobilistii fac loc motociclistilor sa ajunga primii la semafor...

Automobilistii cam greu pot face manevre cind sint pe 2-3 rinduri. Motociclistii se baga pe oriunde (ca cei ce-si fac loc cu coatele pe la rinduri) si ce conteaza pt ei daca ating cu coarnele ghidonului sau cu frina de mina ori ambrejul tabla unei masini ?
e o lege nescrisa

Dar de legea scrisa nu ar trebui sa se tina seama ?
Nu stiu cum as putea sa fac eu loc unui motociclist cand stau la semafor(sunt a 4-5 masina) sunt 2 benzi cu doua randuri de masini iar el trece printre masini glont si se pune langa prima masina de pe una din benzi.
Daca cineva dintr-o masina scoate o mana sau deschide usa(doar este in stationare) ce pateste motociclistul ?Va invoca legea nescrisa ?
Sa fim seriosi."Capra vecinului" nu e aplicabila atata timp cat nu este important daca stau 2 minute in plus la un semafor.Poate in cele 2 minute motociclistul moare calcat de vreo masina sau se izbeste de alta ! In cele 2 minute(poate sa fie si o juma' de ora) ma relaxez cu o muzica ,continui o discutie cu pasagerul sau privesc pe geam.
Mai bine ajung mai tarziu decat niciodata.
Educatie civica 0%. Am condus motocicleta in anii trecuti . Mai bine o calaresc eu decat ea pe mine , o deviza de baza pe 2 roti .
Si numai bine ca moare primul politai de la Rutiera Galati ( era fiul lu' tat'su dracu' ) infipt intr-un stalp chiar in oras . A facut o singura greseala . S-a abatut de la deviza care o stia si el .
Multi ani a stat in garajul Politiei motocicleta care l-a ucis pana cand a fost data la fier vechi adevaratelea .
Toti sunt bagati in Pamant care mor , fara sa ia nimic cu ei . Indiferent de trai ce a dus .
Exceptie exista dar cel mai renumit ramane Lenin care nu e in pamant ... ...dar nu se mai ridică de acolo, stai liniștit.

Cît despre strecuratul la semafor/trecere de pietoni, dacă am loc, mă bag. Dacă nu mă știu stăpîn pe hier și ating tabla e logic și corect să mi-o iau pe cocoașă de la conservar.

Iar dacă ești copkil prost și se vîntură tăte celea prin tine că tu ai inventat mersul pe două roți... problemuța ta, că nu șoricul altora se hîrșîie pe asfalt. Problema e că arunci imagine proastă peste toți. Asta-i zicala, o oaie cufurită mînjește toată turma... am vazut ieri o scena nefericita, era pe dealul negru un motociclist ce se oprise la o cruce pe marginea drumului si plangea, si multe lumanari aprinse, mai mult ca sigur un prieten si un "coleg" de a lui.

indiferent cum s-ar intampla si din vina cui, e dureros sa ai parte de astfel de tragedii Din pacate faza cu casca e omniprezenta! "De ce sa port casca pe motor sau scuter? Cum mai vede lumea cine conduce?" Astea sunt cele mai frecvente intrebari pe care le aud! Baetzasii cum isi spun ei sunt mult prea "adevarati" ca sa poarte asa ceva! Cand se intampla nenorocirea nu mai sunt atat de "adevarati"! Eu am invatat the hard way ca o casca e buna la locul ei! Cu o Mobra! Ca nah aveam si eu 16-17 ani si eram tare ca ma dadeam cu mobra! Dar casca m-a salvat cand m-am infipt intr-un gard! Am scapat doar cu umarul belit desi am tras un cap sanatos in gard! Deci casca la locul ei salveaza! Prinsa sub barbie desigur! Un motocilist cu muuulti km sub centura mi-a zis: "Baiatule, nu pleci nici pana la coltul starzii fara casca si fara sa o legi!" Si a avut dreptate!
Că veni vorba de mers în picioare, îmi cam place treaba asta. E un fel și obligatorie pe teren accidentat. Însă, totodată am observat o chestie. Mă cam enervează, deoarece... dihania asta... mi-a rămas mică Dacă la începuturi o tratam cam... rigid, mi-era frică să nu o scap, să iau viraje prea înclinat.... acum deja m-a plictisit. Mi se pare ușurică, mică... trebuie să stau pe ea cam îngrămădit. Și apare durerea de șale, de mîini...

Iti spun eu de ce te enerveaza!
Jawa e proiectata cam aiurea, adica daca te ridici in scarite stai cocosat. motorul destul de masiv pentru un enduro (nu ca l-as considera enduro, da observ ca iti plac iesirile off-road)- are suspensie rigida si cursa scurta la telescoape. Toate socurile se transmit in coloana si cum stai aplecat - se resimt fix in zona lombara!
Pune un ghidon mai inalt si vei avea alta senzatie pe teren accidentat.. sau : Ia-ti una dintre motoarele alea pe care cu cateva topicuri mai sus le numeai "bashini" - un dominator, un XL de 600 sau 650, chiar si un suzuki de 650. Daca cauti vei avea surpriza sa constati ca nu mai is considerate motoare de "figuri"sau "beshini" - si au preturi destul de apropiat ede jawa ta. Nu e totuna sa dai 7 -8 sute de euro pe un dominator de ex care vine echipat complet cu frane disc fata, frane disc spate, telescop spate reglabil, carene foarte putine, motor 4 T de 51 CP etc, garda la sol excelenta, pozitie de condus foarte realaxanta si confortabila atat stand in fund cat si ridicat in scarita, Roata pe 21" pe fata, care nu iti da emotii la gropi sua bolovani, suspensie cu cursa extrem de lunga - deci gata pregatit de mers pe teren accidentat sau drumuri forestiere. Alta e cand iei cu 2 -3 sute un raci de Jawa neinscris - la care surubaresti toata ziua, si la care n-ai acte, apoi mai iei una bucat atot Jawa si faci 2in1 - tot surubarind si "tunand" un motr. Ba cu platina, ba fara platina, ba mere, ba nu mere, ba se blocheaza cutia, si in plus "nu trece de 80 nici sa-l.. ", ba da rateuri ba nustiu-ce.. Ajungi in final sa bagi mai multi bani intr-un motor care in final tot JAWA ramane.. atata doar ca ii bagi treptat. Tot cu sticluta dupa tine umblii.. Am umblat si eu cu sticluta de ulei ani de zile, am facut Arad- bucuresti pe MZ-ETZ 250 de 3 ori, asa ca stiu ce spun. Intr-adevar, simti o "placere" nemaintalnita cand iti iese dita-mai fumu albastru (de la uleiul de amestec) si stai la semafoare in oras- si tot fumu ala ti se imprima pe haine etc. Sau cand dai blana- iar uloiu din benzol nu apuca sa se arda complet- si pe toba iti sar picuri miiici minusculi de ulei incins nears.. care datorita curentilor turbionali mai au prostul obicei sa ti se lipeasca de haine sau de hainele pasagerei.. Da, ce sa spun - hai sa ridicam in slavi un motor vechi si depasit, doar pentru ca "il pui jos si nu se crapa carenele" .. mare scofala, exista Crash-bar / Crash-pad cam pentru orice tip de motor, (asa cum are Java), iti pui de-alea si poti sa o tavalesti cat vrei tu.
Da in fine, alegerea e a ta, eu doar mi-am spus parerea ca si fost posesor de 2T si apoi de 4T.. .
Daca ar fi sa imi iau motor singurele mele optiuni la momentul asta, s-ar intrepta fie spre F650 sau spre Honda transalp de 600. Dar astea sunt gusturile mele acum la 34 de ani proaspat impliniti.. poate peste vre-o 10 ani cand o sa imi mai permita timpul sa am motor- poate atunci o sa vreau Jawa, nu se stie niciodata..
Gabii a scris: poate peste vre-o 10 ani cand o sa imi mai permita timpul sa am motor- poate atunci o sa vreau Jawa, nu se stie niciodata..
Ramii pe 4 roti sau in cel mai rau caz, ia-ti o bicicleta. Laure, stai sa scap de ratele la apartament (cam peste 10 ani) si sa mai creasca pruncii oleaca, si sa vezi cum incalec motoru si iti fac o vizita la Iasi!
http://www.youtube.com/watch?v=VruWHHEnZGw uite, un motociclist genial, care probabil nu mai are nici un os intreg, Mick Doohan, il iubesc pe omul asta, ne arata de ce nu e bine sa ne alergam cu motoreta pe strada!
Gabii a scris:Laure, ...sa mai creasca pruncii oleaca, si sa vezi cum incalec motoru si iti fac o vizita la Iasi!
Gabi, pruncii au nevoie de mama si tata ca sa creasca normal asa ca lasa motoarele pt astia mai tineri si fara obligatii. Adevarat graiesti Laurentiu.... Adevărat e că visez dintodeauna un 4T mărișor....

Mă atrage ideea unui AfricaTwin. Însă, mi s-a părut mare, plus consumul nu tocmai atrăgător... Mai degrabă un TransAlp.
Mai degrabă un Dominator, sau Suzu, care excelează la consum.
De italiene nu zice nimeni nimic? La ele acasă, Tuaregurile sau MotoGuzzi sunt tratate cu respectul cuvenit.

Cît despre drăcovenia mea, tocmai ce i-am terminat de bucățit motorul de data asta. Povestea era mai veche, mergea cu motorul de rezervă, și de curînd am reușit de am recuperat carcasa cu seria pe ea.

Am plecat la o tură mai largă, un fel de pa-pa sezonului. Am mers destul, cîteva zeci de kilometri, și pe asfalt și pe macadam, iar cînd mai aveam puțin pînă acasă, s-a auzit un "vjjj krranz" și halt motor. Ei na, alta la ora asta! Măcar dacă apucam să urc dealul, mai aveam vreo 200 de metri de suit cam în piept.
Am dat vina pe lanțul primar, sau pe vreun rulment ceva...
Am sunat la vreo doi să vină să mă ia la șufă.... fleoșc. Ca de obicei, plini de prieteni mulți la salut și bere, foarte ocupați însă, cînd e de oleacă de treabă...
Pînă la urmă m-am gîndit să împing la ea, aveam puțin de urcat apoi doar de coborît pînă în oraș. E drept că mi-au trecut trei rînduri de sudori și patru seturi de plămîni împingînd... dar am urcat.
La coborîre se făcuse și noapte de tot... bateria asfințise... mergeam pe orbește, din ce reflecta asfaltul de la luminile orașului. Și am reușit de am ieșit și în decor.... dihania rămînînd în picioare rezemată de asfalt, iar eu alergînd la vale.... de bucurie probabil...

Ajuns acasă, constat că s-a înțepenit motorul de tot.
Credeam că s-a calat, ori s-a rupt ceva în cutie.
Cînd l-am desfăcut, am găsit șpan în cilindrul dreapta. Hmm.... curios... asta m-a dus cu gîndul la segment pocnit. Aș fi scăpat ieftin, însă... segmenții erau întregi și într-o stare foarte bună!
Am continuat cu dezasamblarea completă, negăsind nici un rulment spat, nici blocat măcar.... pinioane în stare bună...

Pînă cînd am ajuns la ambielaj. Inițial nu m-am prins că trebuie desfăcut cuzinetul central, însă după asta, am descoperit problema: unul din rulmenții săi era complet blocat, la ciocănirea lui împrăștiind șpan într-o veselie...
E bine că am descoperit problema: ca de obicei, rară și care se să întîmple tocmai mie beleaua e alta: de unde fac eu rost de presă de 10 tone?
Nu-i bai, mai avem un motor de rezervă.... rezolvăm.
După aia îi fac acte în regulă și-i fac vîndt....
Oricum mai am și Izh-ul ce așteaptă și ăla terminat.... are unu un scuter, si avea bateria varza, nu mergeau nici farurile, nici semnalizarile, nici un bec. daca dadea la automat nu pornea. daca dadea la pedala, o lua. insa nu se aprind becurile nici cu motorul pornit.

acum a luat baterie noua, si ii se aprind becurile, mai putin farurile, aia porbabil o fii vre-o problema la ele.

de ce nu merg becurile si toate chestiile cand are motorul pornit? nu ar trebui sa incarce magnetoul ala? sau dinam, ce o avea acolo s-ar putea sa fie un dinam dublu cu circuit independent la bobina de inductie,si inca o bobina care produce curent pentru consumatori,dar acea bobina e trecuta printr-un releu de incarcare sau ceva de genu
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Cafenea Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 2 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community