Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

AEROTERMA
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
salut! de ceva vreme aeroterma si dezaburirea pe luneta nu mai functioneaza.nu stiu ce are !!? in prima faza am crezut ca problema este de la butonul din bord...am desfacut suruburile la bord am ajuns la buton si am descoperit ca firele erau prinse in papuci...din moment ce am vazut ca firele erau prinse am trecut la verificarea sigurantelor si am observat ca erau bune(nu erau arse)! In continuare, am luat aparatul de masura si am inceput sa masor pe fiecare siguranta sa vad daca am curent(am inceput de sus in jos) si cu stupoare am observat ca la antepenultima si penultima siguranta nu ajunge si nu pleaca curentul . De aici si problemele... nu functioneaza dezaburirea si aeroterma, ceasul, indicator soc.... NU STIU CE SA FAC !!, poate ma ajutati voi cu ceva sfaturi sau daca vreunul dintre voi este amabil ne putem intalni sa vedem la fata locului. Cu respect !!! Va salut !!! la sigurantele in care nu ai dat de urma electronilor iti recomand in prima instanta sa dezizolezi firul langa papucul care prinde siguranta,si nu sa masori direct pe el,s-ar putea sa ai surpriza placuta sa ai contact prost
daca direct pe firul dezizolat nu vine curent,verifica sa mearga tensiune si pe fiecare din cele 3 fire albastre care pleaca de la borna + pe langa baterie(verifica mai ales la mufa aia mica,acolo se petrec multe lucruri necurate!)
daca ai posibilitate,elimina papucii si cositoreste firele alea!e mai sigur asa
daca tot nu ai rezolvat nimic,va trebui sa te bagi pe sub bord,si in partea stanga a volanului(intre volan si maneta care deschizi capota) o sa simti la mana(nu stiu sigur daca se vede cu bordul pe masina) doua relee,unul e de la dezaburitor si unul de la o parte din consumatori,daca ai unu inlocuieste-l si asa ar trebui sa scapi de orice problema
spor la mesterit! Sa cureti si papucii de tin sigurantele,la mine din aceasta cauza nu functionau multe.
Am si eu o problema cu dezaburirea luneta.In vara din cauza la un scurt-circuit, s-a ars firul de la butonul din bord care merge in spate.Cam ce ar trebui sa fac sa functioneze din nou? pai in ce zona e ars?teoretic nu avea cum sa arda,ca e protejat de siguranta la orice scurt s-ar face Pai nu aveam siguranta si am pus prea multe lite de la un fir.Din cauza asta a luat foc firul(invatatura de minte).Acum trebuie sa schimb tot firul pana in spate?
h3rmi0n3 a scris:salut! de ceva vreme aeroterma si dezaburirea pe luneta nu mai functioneaza.nu stiu ce are !!? in prima faza am crezut ca problema este de la butonul din bord...am desfacut suruburile la bord am ajuns la buton si am descoperit ca firele erau prinse in papuci...din moment ce am vazut ca firele erau prinse am trecut la verificarea sigurantelor si am observat ca erau bune(nu erau arse)! In continuare, am luat aparatul de masura si am inceput sa masor pe fiecare siguranta sa vad daca am curent(am inceput de sus in jos) si cu stupoare am observat ca la antepenultima si penultima siguranta nu ajunge si nu pleaca curentul . De aici si problemele... nu functioneaza dezaburirea si aeroterma, ceasul, indicator soc.... NU STIU CE SA FAC !!, poate ma ajutati voi cu ceva sfaturi sau daca vreunul dintre voi este amabil ne putem intalni sa vedem la fata locului. Cu respect !!! Va salut !!!


Atentie la ultima siguranta (jos) pui primul contact , apesi butonul de aeroterma si misti de ultima siguranta . Penultima este ptr ceata dar are curent doar cand este comutat satelitul ptr ceata .
George Hermenean a scris:Pai nu aveam siguranta si am pus prea multe lite de la un fir.Din cauza asta a luat foc firul(invatatura de minte).Acum trebuie sa schimb tot firul pana in spate?

daca a ars tot firul da,dar nu prea avea cum sa arda,decat daca ai pus atatea lite cat are si acel fir... firul poate se poate incinge si arde de la contact imperfect in papuc.
tinand cont de pozitia cutiei de sigurante si aeroterma , asta ar putea fi cauza da' chiar asa pana in spate nu cred ca se arde din cauza unui contact imperfect
george cel mai bine da jos bordul si vezi pana unde e ars firul,poate e ars doar de la buton la prima cupla

zice bine geo cu precizarea ca pe siguranta aerotermei si a dezaburitorului trebuie sa ai tensiune si fara contact,iar atunci cand pui contactul releul inchide circuitul spre butoane S-a topit firul maro de la buton si iesea fum din el.Am schimbat toate firele de la butoane la mufa din spate ca unele erau afectate.Firul s-a mai topit cativa cm de la mufa incolo, dar nu a afectat nimic.
Firul ala care merge la luneta trece printr-un releu ceva? firul maro s-a topit pentru ca l-ai pus prost!
pe firul maro vine -(minus) pentru becul din interiorul butonului firele dezaburitorului fiind cele doua groase Deci asta a fost cauza. iulicuta2000: o sa incerc cu releul daca nici asa nu merge nu stiu ce sa ii mai fac (si din pacate este indispensabila iarna ) lasand la o parte releul
ai incercat sa masori pe firele dezizolate???????? nu am mai incercat nimic azi pt ca a nins si nu ma trageau picioarele afara din casa ) maine primul lucru pe care il fac masor pe firele dezizolate si dupa ma duc la releu;) gresit
intai firele dezizolate de la sigurante
apoi cele 3 fire de la borna
abia apoi la releu!
p.s. la magazinul de pe turda se gaseau papuci noi pentru sigurantele clasice din sticla,ai putea sa cumperi si sa-i schimbi ok asta fac maine;)o sa ma duc sa vad si de papuci daca nu gasesc ii curat pe astia Ma bag si eu in discutie:firul care alimenteaza siguranta ventilatorului si a lunetei este unul gros,albastru,cu reper mov.Siguranta este a 5-a,numerotata de sus in jos,calibrata la 16 amperi.
Sigur tu ai un contact imperfect datorita oxidarii materialului.Curata bine,cu smirghel fin,papucii care mentin siguranta.Schimba,totusi,si siguranta,chiar daca aparent e buna.Pe viitor,pentru a evita astfel de neplaceri,aplica vaselina grafitata pe papuci.
Succes! Salut.Aeratoarele din mijloc sus, au un "comportament" ciudat,si anume,ala din dreapta sufla foarte putin aer fata de cel din stanga de la sofer.Dau aerul la maxim si cand stau pe scaunul soferului imi sufla in fata puternic ,ma mut pe scaunul pasagerului dau iar maxim ,reglez aeratorul sa imi bata in fata da abia adie vantu.Trebuie sa renunt eu la aer sa il dau pasagerului:( .La celalalt oltcit exact aceeasi chestie,asa este si la voi ?
Si inca o intrebare.Aeratoarele de pe partile laterale baga aer doar in mers? Sau lipsesc tuburile ?
Inca o intrebare si gata: Dezaburizatoarele geamurilor fata (alea mici cu 4 gauri verticale) se pot obtura cumva din reglajul clapetelor?Pentru ca la viteze mari se aud si se simt cum sufla aer puternic,cu toate ca nu am nevoie de dezaburire pe timp de vara .Multumesc
Revin cu inca o intrebare daca tot v-am starnit.Dupa ce se incalzeste bine motorul chiar daca dau toate clapetele in jos,pe rece maxim si cald minim,imi baga aer cald.Sa nu ma apuc de umblat aiurea pe la aeroterma spuneti-mi voi va rog unde sa umblu,claptele din interior misca toate parghiile de sub motor ,dar una din ele probabil nu ajunge la maxim ,car ar putea fi ?Cea de deasupra aerotermei care este actionata de un cablu ajunge maxim sigur ca o imping si cu degetu ,pe partea de langa roata de rezerva sunt 2 chestii care se misca ,o tija lunga si pe perete o ceva de plastic sper ca m-am facut inteles pai clapetele se deschid la fel de mult?

aerul cald il baga prin caleta de jos, cea de langa cablul de kilometraj, cum te uiti in comportamentul motor. poate nu ai inchisa acea clapeta.

aer rece nu are cum sa bage vara pe canicula, baga aerul de afara, daca e cald, baga cald, el se mai raceste prin presiune, dar sa ai geamurile aproape inchise, ca daca nu, nu se simte

clapetele laterale mari baga aer rece doar cand merge masina, prin aerul prin care trece masina. cele mici de care zici tu, ma indoiesc sa suruie, pe acolo baga aer rece sau cald, la fel cum baga prin celelalte clapete, adica singure, sau ajutate de aeroterma. suruitul ala se aude tocmai de la clapetele laterale alea mari, cand mergi cu masina frecarea cu aerul, si aerul ala bagat sub presiune face sa suruie. inchide-le sa vezi ca nu iti mai suruie nimic Bine da la tine baga aer egal acolo sus pe mijloc? ,clapeta aia e dintr-o bucata deci e deschis egal am sa ma uit maine da aeratorul central are o singura clapeta . aeratoarele laterale au priza directa adica iau aerul direct de afara prin grila . Din nou..probleme.
Imi merge aeroterma cand are ea chef...in ziua intalnirii am plecat de acasa pe ceata, canci aeroterma. pe drum am mai tot incercat sa vad daca merge si cand am ajuns la academie a luat-o acu am fost plecat putin si iar nu merge...si se stinge si ceasu. sta asa ceva vreme, chiar daca o pornesc iar, tot nu merge...abia peste vreo 5 minute se aprinde ceasu daca nu mai dau drumu la aeroterma, daca dau nu functioneaza si se stinge iar ceasu. ce mama ei are??? vezi la siguranta pt aeroterma
valib a scris:vezi la siguranta pt aeroterma


Si care anume e aia? am cautat schema aia cu sigurantele da n-am gasit-o Ultima siguranta de jos din tablou de la aeroterma. schema cu sigurantele e in biblie... Bun, cu sigurantele am rezolvat-o. Acu am alta problema...
Pe loc baga aer cald (nu sa mori de cald dar baga) iar in mers undeva pe la 80-90 baga rece rece...am tavitele de caldura puse, am scutu pus. Am scos unu dintre burdufe, am bagat mana in aeroterma si clapeta aia era inchisa suficient cat sa nu traga aer rece prin alta parte... sa verifici parghia si cablu La mine cablu e nefuncional...cum pun eu parghiile la aeroterma asa raman atunci parghia rece sa fie inchisa iar cald la max deschisa Asa sunt...ambele parghii sunt date in dreapta (cum te uiti din fata masinii) si totusi la viteza mai mare baga rece Ai tavitzele de pe evacuare montate? Ai saibele de la tavite montate? Si in fata, dar mai ales in spate?
cristi_s a scris:Ai tavitzele de pe evacuare montate? Ai saibele de la tavite montate? Si in fata, dar mai ales in spate?


Tavitele le am dar acele saibe despre care vorbesti nu...nu le-am avut niciodata, nu stiu cum arata si unde vin puse http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=85510#85510 In loc de inelele alea se face o treaba mult mai simpla Indesi mai bine tavile si gata. ma bag si eu in discutie tot cu aeroterma. daca nu imi merge viteza intai la aeroterma de la ce poate fi ? si putin in afara subiectului cu ce lipesc linile intrerupte la dezaburire luneta? Daca nu merge treapta 1 de la aeroterma e cel mai probabil din cauza ca s-a ars rezistenta aia care e inseriata in circuit ca sa reduca turatia motorului. Daca dai jos aeroterma, ai sa vezi in dreptul firelor care intra in ea pe langa baterie, pe interior, o placuta pe care ar trebui sa fie o spirala ca cea de nichelina. Daca e intrerupta, nu mai merge treapta a doua. Subiectul al doilea sigur s-a mai discutat, cauta nitel. Oricum concluzia la care s-a ajuns e ca nu se merita sa le repari, costa mai mult decat o luneta cu dezaburirea functionala. treapta a 2 a merge dar e deranjanta la drum lung ca baga prea mult aer.doar treapta 1 nu merge.deci de la siguranta inseriata sa fie ? Nu e siguranta, e rezistenta. E foarte posibil. Am schimbat tablou de sigurante, am curatat toti papucii pe acolo si degeaba. am plecat cu masina aeroterma mergea bine incepuse sa-mi bage si mie caldura si se opreste dintr-o data si se stinge si ceasu.

Cu relantiu la fel...nu tine de nici un fel. e de la electrovalva pentru ca nu tacane cand pun papucul ala...si nici luminile de mers inapoi nu merg (stiu ca sunt amandoua pe aceeasi siguranta) dar toate sunt bune, curatate si puse la punct.
Tata imi zise ca e posibil sa fie de la mufa aceea de la electromotor...am cam miscat de ea cand am montat sonda de mers inapoi si cica de acolo ar fii...ce fire trec prin mufa aia si unde se duc? Firele vin de la alternator, sunt legate in mufa supapa carbului, sonda de ulei, martorul de incarcare si functionare alternator din bord, contactul pentru selenoidul electromotorului...daca mai e ceva sa ma mai corecteze lumea
luminile de mers inapoi...verifica starea papucilor de pe sonda de marche-arriere, mufa cu cele 2 fire ce vine de pe cutie, cat si mufa+placutele cu socluri de la triple... vezi si releul din stanga bordului pentru problemele aerotermei...si eu am patit-o cand avea un papuc slab si ba mergea aeroterma,ba nu mergea...
iulicuta2000 a scris:vezi si releul din stanga bordului pentru problemele aerotermei...si eu am patit-o cand avea un papuc slab si ba mergea aeroterma,ba nu mergea...


De ala temporitazor zici? Nu de ala zice, ca nu are treaba ala cu aeroterma. Mai este unul(sau mai multe parca) mic, mititel(moare lume dupe el) fixat cu surub. la masinile fara dezaburire e un singur releu ,la cele cu dezaburire sunt doua relee identice,unul montat mai sus unul mai jos,nici unul nu este temporizator deci daca tu ai vreun releu temporizator eu sigur nu de ala zic,zic de un releu mic argintiu sunt 2 identice , sau numai unul, cu carcasa din aluminu , prinse in partea stanga parca, de suportul pe care vine coloana de directie, sunt prinse cu surub cu cap de 8
Danutz Bratosin a scris:Am schimbat tablou de sigurante, am curatat toti papucii pe acolo si degeaba. am plecat cu masina aeroterma mergea bine incepuse sa-mi bage si mie caldura si se opreste dintr-o data si se stinge si ceasu.

1. Cu relantiu la fel...nu tine de nici un fel. e de la electrovalva pentru ca nu tacane cand pun papucul ala...si nici luminile de mers inapoi nu merg (stiu ca sunt amandoua pe aceeasi siguranta) dar toate sunt bune, curatate si puse la punct.



data viitoare cand ti se opreste aeroterma...te iei frumos, lasi contactul pus, mergi la panoul de sigurante, si misti pe rand de sigurante. Vezi daca isi revine. Daca nu, te apuci sa misti de relee. Daca nu, te apuci sa misti de orice iti vine in cap, pana incepe sa mearga iar aeroterma. Si uite asa ai descoperit unde e problema, fara sa te stresezi prea tare.


pt 1: schimba electrovalva, si o sa ai ralanti. Ce e atat de greu? luminile pentru mers inapoi poate nu iti merg pentru ca e sonda defecta, sau in spate la stopuri nu face contact cum trebuie.
valib a scris:
Danutz Bratosin a scris:Am schimbat tablou de sigurante, am curatat toti papucii pe acolo si degeaba. am plecat cu masina aeroterma mergea bine incepuse sa-mi bage si mie caldura si se opreste dintr-o data si se stinge si ceasu.

1. Cu relantiu la fel...nu tine de nici un fel. e de la electrovalva pentru ca nu tacane cand pun papucul ala...si nici luminile de mers inapoi nu merg (stiu ca sunt amandoua pe aceeasi siguranta) dar toate sunt bune, curatate si puse la punct.



data viitoare cand ti se opreste aeroterma...te iei frumos, lasi contactul pus, mergi la panoul de sigurante, si misti pe rand de sigurante. Vezi daca isi revine. Daca nu, te apuci sa misti de relee. Daca nu, te apuci sa misti de orice iti vine in cap, pana incepe sa mearga iar aeroterma. Si uite asa ai descoperit unde e problema, fara sa te stresezi prea tare.


pt 1: schimba electrovalva, si o sa ai ralanti. Ce e atat de greu? luminile pentru mers inapoi poate nu iti merg pentru ca e sonda defecta, sau in spate la stopuri nu face contact cum trebuie.


Am lasat aeroterma pornita si am miscat de toate sigurantele si nimic. O sa verific la releu de sub bord..cel de care imi zise iulicuta.

La electrovalva nu cred ca-i vine curent...am una noua pe aci si o s-o pun zilele astea cand am timp da problema cred ca e tot de la curent...mi-a dat iulicuta o sonda si el zicea ca e buna...si nu merge deci e foarte posibil sa mearga da sa nu-mi faca mie contact calumea la sigurante.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community