Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

pronire foarte greoaie la cald
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
am si eu o problema
de foarte mult timp, daca nu chiar de cand imi aduc eu aminte, dar atunci stiu ca o data s-a datorat faptului ca aveam filtrul de motorina si nu se alimenta cum trebuie iar la cald se evapora instantaneu benzina si nu isi mai facea amestecul si nu mai pornea, am rezolvat acea problema prin repozitionarea filtrului de motorina

ce problema am acum? invarte mai greu electromotorul, motorul la cald decat la rece

problema pe care o am acum, este de vre-o 10 luni asa sa zicem
la inceput aveam probleme cu delco-ul, fisele, bujiile, si carburatorul, probleme pe care le-am rezolvat pe parcurs
ultima problema din cauza caruia nu ii dadeam de cap la masina erau acele rateuri pe care le-am amintit in alt topic dar le-am rezolvat, problema fiind fisele vechi si stricate care scapau si furau curent. am cumparat fise noi si de atunci a mers perfect masina si si acum merge

problema pentru care am deschis acest topic se refera la pornirea la cald, cand motorul a ajuns la temperatura optima de croaziera
aceasta problema persista de cam 10 luni cand aveam probleme cum am spus mai sus cu aproape tot ce tine de buna functionare a motorului
la un moment dat cand ma chinuiam o data sa o pornesc, in acele vremuri, avand 2 delco-uri, am observat ca la unu din delco-uri cand era montat pe masina si dadeam la automat la cald, motorul se invartea normal, pot sa zic, cand il montam pe celalalt si dadeam la automat motorul se invartea greu de tot de parca bateria era moarta

cineva mi-a spus ca este de la electromotor, dar electromotorul l-am schimbat acum 6-7 luni pentru ca la celalalt i s-au dus periile si cu acest electromotor tot asa greu invarte

deci la cald invarte motorul de parca ar fi bateria moarta de tot, noroc ca am bateria noua si puternica, si las sa mearga la automat o perioada mai indelungata de timp si la un moment dat, bateria fiind buna si totul fiind reglat bine porneste motorul, fara nici o problema

deci de la ce este aceasta pornire foarte grea la cald?
dupa cum am spus atunci schimband la deco-uri, avand probleme multiple cu tot ce tine de buna functionare a motorului am observat ca la unu din delco-uri montate invarte mai usor la automat, la celalalt mai greu

intre timp deoarece atunci aveam probleme cu cele mentionate mai sus, si pana acum 2 luni am avut probleme si nu stiam de ce imi da rateuri, tot am schimbat si reglat la delco-uri pana am schimbat fisele, dar nu am mai observat acea diferenta intre delco-uri. tot greu invarte cu ambele delco-uri, indiferent ce i-as face

chiar si azi am patit, dupa ce am ajuns la munca si am oprit motorul, l-am pornit iar sa o dau mai in spate pt ca o dadusem prea aproape de o alta masina pusa in diagonala, si cand sa dau la automat, invartea greu de parca isi dadea duhul bateria. am lasat-o multe secunde a invartit greu, si iar a invartit greu si datorita faptului ca e bine reglat totul si bateria buna, adica nu moare cu una cu doua, a pornit chiar si asa din acea invartire greoaie

astept parerile voastre, ce ii pot face? ce are? cand demarorul se incalzeste de la caldura motorului ? Daca este asa sa incerci cu alt demaror ca sa fi sigur ca este din cauza lui . La mine cand am observat ca face tot ca la tine l-am pus pe tensiune de 12 volti dar la robot si l-am facut sa-si dea duhul caci izolatia de la stator nu mai era buna . S-a prajit exact unde dadea la masa cand era cald si se dilata corpul statorului .
Cristip1970 a scris:cand demarorul se incalzeste de la caldura motorului ? Daca este asa sa incerci cu alt demaror ca sa fi sigur ca este din cauza lui . La mine cand am observat ca face tot ca la tine l-am pus pe tensiune de 12 volti dar la robot si l-am facut sa-si dea duhul caci izolatia de la stator nu mai era buna . S-a prajit exact unde dadea la masa cand era cald si se dilata corpul statorului .


problema e de 10 luni, electromotorul l-am schimbat acum 7 luni de pe un motor care a mers pana a facut poc, bateria am schimbat-o acum 8 luni, de invartit la cald tot asa greu invarte

atunci de ce in momentele alea cand aveam totul dereglat si incercam ba cu in delco, ba cu altul, cu unu invartea greu ca acum, si cu unu usor, fara probleme? pune asa cum ti-am zis alt demaror dupa ce ai un delcou bun si reglat pe masina . este mai babeste si te convingi daca este bolnav demarorul . Parca el este cel care-ti da batai de cap . din pacate alt demaror nu am
ala care s-a stricat atunci nu l-am facut si e departe de mine iar acum doar pe asta il am
iar imprumut nu am de la cine Incarcare este buna pe masina
Incarca bateria pe redresor si apoi fa probe de pornire la cald. incarcarea e buna
bateria este la fel, buna are 8 luni si merge
daca azi de ex o lasam o ora sa zicem si nu o porneam imediat, sau poate chiar mai putin, imi pornea repede
drept exemplu cand am plecat de la munca i-am dat la automat si a luat-o in 2 secunde parca scria prin biblie ca motorul nu se porneste la mai putin de 5 minute dupa ce a fost oprit si daca opresc ca e bariera si nu o las asa pornita?
unde scria?

iti dau dreptate, asta deoarece motorul fiind cald toata benzina aia din galeria de admisie se transforma intr-un "nor" si cam ineaca motorul, dar tinand cont ca in zilele noastre toate se desfasoara in ritm alert, sa stau 5 min sa pornesc motorul in trafic, ce ar insemna asta? si daca doamne fereste nu corelez bine pedalele si o opresc ca un incepator, in mijlocul strazii? Păi pe mine mă duce mintea cam așa:
materialul încins se dilată...
Dacă stă să se răcească, își revine în mințile lui. Adică se va învîrti normal.
Dacă stă pornit la relanti, va continua să se răcească atît prin suflul elicei căt și prin circulația uleiului.
Iar dacă ți se oprește motorul în trafic, atunci să-mi bag elef'nțica în poluțatul care te-a denumit pe tine șofer.... iar dacă se oprește că nu stă la relanti e prea rece motorul, logic, și tot logic, n-o să fie probleme la repornire (instant).

Mai e o chestie: treaba asta poate trăda un început de sfârșit a pompei de ulei... Aceeasi problema am avut-o si eu, s-a rezolvat cu micsorarea avansului...
NeaGeorgel a scris:Aceeasi problema am avut-o si eu, s-a rezolvat cu micsorarea avansului...


cand am avut problemele cu fisele de nu stiam ce are de mergea cu noduri, i-am dat avansul ala in toate directiile, si tot asa pornea la mine a fost inceputul sfarsitului electromotorului. Am rezolvat prin inlocuirea lui si acum pleaca la cald la fel de bine ca la rece. nu mi-am bagat nasul in cel vechi sa-l desfac sa vad ce s-a tocit in el, de face asa. am avut aceeasi problema pana am omorat de tot electromotorul, am cumparat unul sh si acum imi porneste si cu motorul incins (chiar si atunci cand este atat de incins incat creste relantiul, il opresc si in secunda urmatoare porneste, desigur cu pedala-n fund, dar ideea e ca invarte bine la orice ora).
incearca sa gasesti unul sh care stii ca merge, se poate trimite prin posta, si se schimba repede (mie mi-a luat 30 min si faceam treaba asta pt prima oara), pentru cateva sute de mii eu zic ca merita sa-l schimbi, 90% asta e problema Zeph v-a zis bine . Se dilata la cald metalul . Asta duce la frecare mai mare si deci rezistenta mai mare la invartire a rotorului . Pune direct tensiune pe demaror ca sa invarta cand este cald . Cu o surubelnita faci un shunt pe plotzii de cupru . Pui pe cineva sa-ti impinga bendixul inainte de asta . Daca se invarte vioi demarorul se poate sa fie beleaua din bobina solenoid care atunci cand este calda de la motor sa dea la masa tensiune . Si dupa cum am zis daca l-ai fortza pe robot de pornire ar trebui sa crape de tot ca sa fii sigur Nu mai detaliez.
Fa rost de un alt electromotor bun si care sa invarta "vioi" si la cald si la rece, bendix bun, etc.De la asta nu mai ai ce astepta.Sigur.
Asta-i tot.

Bafta! Se pare ca aceasta problema de invartire greoaie a demarorului in situatia
motorului cald dar invartire normala la rece se datoreaza bucsilor. Inlocuirea lor rezolva problema. Nu-i adevarat.Poti sa schimbi oricate bucse.La fel va face.
E o problema de ax rotor.
La cat costa un electromotor SH in buna stare, nu merita sa te complici sa cauti numai rotor.
Bafta! la mine la un electromotor a inceput sa faca urat la cald dupa ce l-am fortat cand mi-a cazut motorul . S-a supraincalzit si s-a dus naibii izolatia statorului si dadea la masa . Deci decat sa schimb doar statorul am preferat sa iau altul SH . am schimbat electromotorul acum 2 saptamani de pe motorul ala frantuzesc ce l-am expus la sectiunea vanzare. i-am oferit omului 20 de ron si mi l-a lasat la 25 de ron, cu proba pe acel oltcit, a invartit perfect. l-am pus la mine pe masina am mers cu masina in toate modurile cu putinta si invarte perfect, si la rece si la cald. ba chiar aproape o inecasem o data umbland la clapeta de la carburator, a invartit mai mult pana a ars benzina aia in exces si a invartit perfect. nu mai e nici o diferenta la rece si la cald.
la celalalt electromotor, cand era la cald invartea de ziceai ca bateria e varza, si nu are nici un an de zile, si e bula verde. si cand ma gandesc ca am pus-o la incarcat de nu stiu cate ori, probabil atunci ii dadea un surplus de putere redresorul la baterie si invartea mai bine. cand dadeam drumul la demaror la cald, imi scadea si intensitatea becului in plafoniera, atat de mult curent manca.
acum e perfect
edy99 a scris:... chiar aproape o inecasem o data umbland la clapeta de la carburator, a invartit mai mult pana a ars benzina aia in exces si a invartit perfect.
Incas 2-3 faze de astea si va fi ca si celalalt electromotor. La mine pornea greu la cald sau de loc din cauza bobinei. TRS cum pot sa fac, cand dau la automat sa se opreasca muzica? la fel cum e la logan sau la masini straine?

azi eram oprit, si cand sa ii dau drumul, cu muzica pornita desigur, porneste daca poti, ii sau iar, pauza, opresc muzica ii dau, si porneste. problema a fost ori a facut ceva figuri si nu a vrut sa porneasca cu una cu doua, adica trebuia gadilata un pic din acceleratie, dar fiind data muzica la maxim, nu auzeam ce "cere" motorul, ori cand am mai incercat dupa aceea cu toate farurile pornite, muzica si toate acelea sa vad, poate nu invartea, desi electromotorul asta invarte si la cald si la rece perfect, am constatat ca nu a calcat bendixul bine pe volanta si caraia.

deci cum fac sa se opreasca casetofonul cand ii dau cheie?

si o alta intrebare, pentru cine stie cu adevarat. eu am multe fire de + la casetofon, e unu sony, cd bla bla, unul din ele daca il las nealimentat, lumineaza mai tare display-ul, daca il leg, lumineaza mai slab. am ajuns la concluzia ca e fix cum e la logan cu ecranul indicator. la logan daca ai farurile oprite, acel ecran e luminat puternic, daca ii dai drumul la faruri, ala e luminat mai slab, si cred ca asa e si la casetofonul meu. deci acel fir ar trebui alimentat la pozitie, si cand ii dau drumul, sa scada intensitatea la display. dar nu sunt sigur. de aia rog pe cine stie sigur sa imi spuna

eu am la el in meniu o chestie cu dspl. off, on, si ATT parca, nu mai stiu cum, daca il dau pe off, lumineaza tare, daca il dau pe on atunci cred ca ar trebui sa lumineze tare sau incet daca ai farurile pornite sau nu, si alalalt lucru nu stiu ce face.

deci stie cineva? Mie mi se opreste in functie de baterie daca deabia am scos-o de pe redresor invarte si repede si nu se opreste cd-playeru'. in schimb daca bateria e mai descarcata cand dau la cheie se intrerupe...dar invarte la fel
edy99 a scris:

deci cum fac sa se opreasca casetofonul cand ii dau cheie?



legi pe contact...(nu stiu exact care fir...)
parca si la oltcit, daca ai ai stergatorul/aeroterma pornita, si te pui sa dai la automat....se opreste stergatorul/aeroterma

* e un bullshit sa ti se opreasca casetofonul de 10ori daca dai la cheie. E mult mai simplu sa opresti casetofonul, si aia e....
valib a scris:
parca si la oltcit, daca ai ai stergatorul/aeroterma pornita, si te pui sa dai la automat....se opreste stergatorul/aeroterma

....


nu stiam ca se opresc alea. dar atunci inseamna ca o sa mearga doar pe contact casetofonul, pe liber nu
edy99 a scris:
valib a scris:
parca si la oltcit, daca ai ai stergatorul/aeroterma pornita, si te pui sa dai la automat....se opreste stergatorul/aeroterma

....


nu stiam ca se opresc alea. dar atunci inseamna ca o sa mearga doar pe contact casetofonul, pe liber nu


Aia mi se pare ca o faci din cd-player. ai 2 fire, unu rosu si un galben. daca pui + de la masina pe firul rosu de la cd-player merge pe contact, daca pui pe galben merge pe direct. sau invers...nu mai stiu exact cum am si eu are 3 fire. am incercat toate combinatiile. unu am zis mai sus, ca daca nu il leg, se vede mai puternic display-ul , de aia cred ca e pentru pozitii, sa scada in intensitate cand le ai pornite. si celelalte 2, unul e pentru alimentare, si unul e sa afiseze display-ul parca, adica daca nu il legi, merge casetofonul dar nu se aprinde display-ul nu exista cumva un releu care poate face asta? sa leg alimentarea prin releu, si un fir de la contact legat de releu, si cand e conectat contactul, sa se opreasca.

care e principiul prin care se opreste casetofonul cand bateria e prea slaba? Pur si simplu se opreste eu nu-i fac nimic.
Cand merg cu multi consumatori dati drumu si opres-repornesc masina se intrerupe.
Cand merg fara nici un consumator cand opresc-repornesc masina nu se intrerupe cd-playeru la mufa cdplayerului ai 3 fire de alimentare
negru minus
galben plus permanent
rosu plus de pe contact

ala de lumini de obicei este portocaliu,sau portocaliu cu dunga neagra,si se leaga pe firul de pozitii

att iti reduce volumul aproape la minim
displ on/of iti opreste probabil iluminatul


ca sa faci ce vrei tu legi firul galben la un plus permanent si cel rosu pe un plus care vine de la contact,dar de pe treapta 1,e simplu... o sa ma uit maine sa vad fix ce zice acolo, si am sa ma uit si pe schema, sa vad firele, fiecare ce zice ca fac, si cate sunt cu adevarat din at, asa e cand ii dau drumul, apoi pot sa ii dau dim on sau din off, pe dim off nu se intampla nimic fata de dim at, probabil pentru ca nu e pus firul ala la pozitii, iar pe dim off, lumineaza mai tare. am uitat sa ma uit la fire, in schema, sa vad ce zice ca face fiecare... aoleu,esti putin intr-o doaga
dim on,iti scade putin lumina la display,cu sau fara fir legat la pozitii
dim off lasa lumina pe maxim...
iulicuta2000 a scris:aoleu,esti putin intr-o doaga
dim on,iti scade putin lumina la display,cu sau fara fir legat la pozitii
dim off lasa lumina pe maxim...


asta am inteles-o si eu, ca dim on inseamna lumina slaba, si pentru ca nu am firul ala legat pe pozitie, intre dim on si dim at, nu e nici o diferenta. iar dim off, e lumina la maxim, daca aveam firul pe pozitie legat, daca era lasat pe dim at, cred ca vine de la automat, cand aprindeam pozitiile se vedea slab, cand erau oprite se vedea tare, luminozitatea.

ce nu stiu eu, celelalte 2 fire de +, cum sa le leg, sa se opreasca casetofonul cand dau la automat, atunci si numai atunci, in rest, cu sau fara cheie in contact, sa mearga casetofonul.

eu cand am incercat o data sa vad care fir il pot lega pe contact, am legat doar unul din fire pe +, celalalt liber, si am observat ca o data , mergea casetofonul, dar nu mai aveam afisaj, si alta data, nu mai mergea deloc, casetofonul, deci ala era alimentarea casetofonului. deci inseamna ca nu pot sa il leg pe contact, ca o sa mearga doar pe contact, si cand opresc contactul, isi pierde memoria ca sa faci sa se opreasca doar cand dai la automat,trebuie pus un releu care sa intrerupa firul rosu de pe alimentarea cdplayerului exista asa ceva? asa e si la logan? daca intrerupe firul rosu, ala nu e de curent permanent, adica si de memorie? adica isi pierde memoria fara curent in el.

eu intreb, pentru ca nu stiu.

pana la urma care e principiul pentru care intrerupe cand e bateria mai consumata? ca poate pot profita de acea functie a lui, si sa fac sa se opreasca mereu cand dau la automat Daca nu ma insel,martorii la bord se sting cand dai la automat( lichid frana,ulei,frana de mana). nu te inseli mariane,cand dai la automat,toti consumatorii care pornesc cu treapta 1 de contact se opresc,ramane in functiune doar treapta a doua,adica electrovalva si bobina de inductie...


edy,daca ti-am spus si mai sus ca firul galben este de plus permanent,implicit si tinerea memoriei,si firul rosu este doar un plus de pe contact,pentru a porni playerul...ce tot atata invarteala in juru cozii ?

la logan ca si la alte masini de generatie mai noua,exista la contact un temporizator,care lasa pe firul de cdplayer tensiune vreo 5 minute,de aia merge si dupa ce opresti motorul,dar daca scoti cheia din contact se opreste

ce nu e clar?
mariankzd a scris:Daca nu ma insel,martorii la bord se sting cand dai la automat( lichid frana,ulei,frana de mana).
.
La mine nu se sting cand dau la automat la bendixel . Se sting cand este pornit motorul si functioneaza in parametrii sau cand este arsa siguranta eu vreau sa imi mearga casetofonul tot timpul, nu doar cu , contactul pus. daca e asa cum zici tu, tot nu ma incanta, pentru ca functineaza cum trebuie, insa doar cu , contactul pus. eu vreau sa functioneze fara contact pus, insa cand dau la automat, sa se opreasca in acele momente, dupa care sa porneasca la loc Leaga alimentarea la firul care alimenteaza bricheta printr-un releu . Se va opri cand dai la demaror doar daca nu-ti porneste motorul in 2-5 secunde . La cat curent iti papa demarorul se va opri sigur muzica
iulicuta2000 a scris:ca sa faci sa se opreasca doar cand dai la automat,trebuie pus un releu care sa intrerupa firul rosu de pe alimentarea cdplayerului


sunt putin nervos la ora asta,dar totusi e greu sa citesti ce am scris?
edy99 a scris:exista asa ceva? ...
iulicuta2000 a scris:ca sa faci sa se opreasca doar cand dai la automat,trebuie pus un releu care sa intrerupa firul rosu de pe alimentarea cdplayerului


http://www.e-referate.ro/referate/Releul2007-03-20.html

daca tu nu stii cu ce se mananca un releu atunci cum vrei sa-l montezi ? Zboara musca ... eu stiu ce inseamna releu, nu stiam ca exista releu, care taie alimentarea in momentul in care dai la automat. cred ca e o neintelegere aici.
nu stiu la voi acolo , poate cresc relee, in copaci, insa aici daca intrebi de nu stiu ce releu, sa il pui , doar asa ca ti s-a pus tie pata, nu prea gasesti. gasesti unu de semnalizare, unul de temporizare la stergator, dar nu prea gasesti relee, sa pui pe orice circuit, ca vrei tu sa faci nu stiu ce ghidusie

de exemplu am intrebat la un mare magazin de electronice de unde am luat leduri, daca au socluri pentru ele, si nu au, si multe, multe alte lucruri bun,si daca n-au socluri nu stii sa cumperi 4 papuci mama sa infigi in pinii releului?
releele de proiectoare(cum sunt si releele de consumatori la oltcit) au in general 5 pini,modelul cu 4 pini nu-ti folosesc la treaba asta
din aia 5 pini
2 sunt de alimentare,adica unu il legi pe minus,si unul pe firul subtire de la demaror(in general sunt numiti pe releu 85 si 86)
ceilalti 3 pini sunt
1-fir comun (30)
2-fir de la contactul normal inchis(adica cel care face contact cu firul comun atunci cand releul nu este alimentat)(87a)
3 fir de la contactul normal deschis(87)

tai firul rosu de pe alimentarea playerului,si legi un capat la pinul 30 si al doilea la pinul 87a

exista google!
cuvant cheie "relay" si apare intre primele poze
http://www.classictruckshop.com/clubs/earlyburbs/projects/bosch/relay.jpg

e grele? nici nu stiam ca relay, inseamna releu.


acel releu trebuie sa fie pentru 12 volti . da?

soclu imi trebuia pentru led, nu pentru releu, ca la releu stiu si eu sa iau papuci mama si sa ii leg, nu e mare lucru. si led-ul l-am legat, cu fir direct pe piciorus, si izolat cu banda e mult 15 lei un releu?

cand releul opreste alimentarea la firul rosu, opreste cd-ul, adica cand porneste la loc, o ia din acel loc, ori el merge mai departe, doar ca nu se mai aude, si nu se mai vede ecranul?
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community