Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

pronire foarte greoaie la cald
Pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
cred ca e cam mult,eu stiam ca este 4-5 lei unul....poti folosi si unul dinala metalic de oltcit(cele doua din stanga volanului)

bai nene,cand am spus ca se opreste,pai se opreste,ca si cand ai da tu "off",moare,nu mai invarte,nu mai scoate nici un sunet,kaput...cum sa-ti spun sa intelegi mai bine?
cand porneste,porneste ca si cand i-ai fi dat on,reia cantarea din acelasi loc,daca e pe radio de pe acelasi post,la acelasi volum etc... am inteles. merci

am sa ma duc la dezmembrari. era o dacie, si era la motor acolo un releu, dar din cate am vazut avea 4 picioruse. deci ala nu e bun. sau avea 5 si nu am vazut eu bine oare?

la dacie sunt relee de alea? ca ma apuc si smulg unu de ala, daca stiu pe unde se afla sunt si la dacie parca...trebuie sa aibe 5 picioare,posibil ca alea vechi sa nu fie numerotate piciorusele cu 85/86 etc... m-am chinuit si am luat azi de pe o dacie dezmembrata unu, si cand am ajuns acasa am vazut ca are 4 picioruse, de bucurie nici nu am vazut cate are. am mai luat si 2 relee, de pe un opel omega cu 3 picioruse, pe unul scrie siemens, pe celalalt nu stiu. dacia 1300 veche, are releu cu 5 picioruse? ca e una dezmembrata, fara usi, si daca mai sta o zi , doua, o sa ramana si fara bord, ca deja s-au bagat in el sa ia fiecare ce ii trebuie cum izolez si eu o fisa sa nu mai fure curent? la un scuter. de masina nu cred ca merge pusa. cel putin aia ce vine de la bobina la delcou nu se potriveste o bagi intr=-un furtun de care furtun? mc de care gasesti prin care sa bagi fisa...orice furtun merge sa tai unu longitudinal si sa bag fisa in el asa? daca faci asta atunci nu te mai obosi ,ca e frectie cu spirt la un picior de lemn am inteles. merci. nu am gasit furtun destul de gros. cine are scuter, stie cumva cum scot fisa aia din asa zisa bobina de inductie? ca nu iese nici moarta la fel ca la masina...
cel putin la cate scutere am umblat eu, asa a fost Nu cumva e fisa cu contacte demontabile?Daca da,atunci poti pune si o fisa de masina cu contactele vechi,cel putin asa e la motoare,la scutere nu am habar... nu stiu la ce contacte demontabile te referi. stiu doar ca in bobina intra fisa aia, si e la fel cum e firul din condensoatorul de deparazitare la oltcit, cel de la alternator sau cel de la bobina, deci e una cu bobina acea fisa, nu iese la mocitoclete fisa se infileteaza intr-o gaura ca cea de delcou,doar ca in gaura este un ax ascutit usor filetat ca sa fixeze bine fisa,si in acelasi timp sa fata legatura intre fisa si bobina ... Sunt si masini care au fisele asa. asa mi s-a spus si mie ca e infiletata, dar nu stiu cum sa o desfiletez ca nu merge ca pe un surub normal,sunt totusi sanse sa nu fie infiletata ,si atunci n-ai ce sa-i faci http://www.romimoto-piese.ro/cache/img/bilder/120_120/bild1_7007008.jpg ar putea fi 2 motive: 1 buxile demarorului (electromotorului) uzate
2 avansul foarte mare la aprindere am schimbat electromotorul cu totul, si am rezolvat problema Bucsile demarorului mai trebuie si ele unse din cand in cand, nu de alta dar pe pamantul romanesc nu s-au fabricat bucse cu grafit care sa faca autoungere. Basca daca imi invarte aproape deloc la cald e de la bucsi?
Nu le-am schimbat de cand am masina...se pot schimba ''acasa''? imi trebuie ceva scule speciale?
NeaGeorgel a scris:... pe pamantul romanesc nu s-au fabricat bucse cu grafit care sa faca autoungere.
Poate asta s-a intimplat DUPA revolutie. Toate electromotarele romanesti inainte si dupa revolutie nu au avut bucse de Bronz grafitat. Poate cele Franta au avut. Stiu cine a fost furnizorul. De aceea este renumit electromotorul de Dacie pentru loviturile pe care le primeste atunci cand nu functioneaza si puturosenia cu care invart cele de Oltcit dupa o anumita perioada de timp.

La momentul actual este o singura firma care face bucse de bronz grafitat si la comanda in functie de dimensiune, dar are niste preturi de te inchini, de banii aia iti faci la bucse normale de te speli cu ele pe cap.
Bronzul grafitat se face prin metalurgia pulberilor, la presiune foarte mare iese in bare, si se pare ca se facea si la noi, dar nu cred ca se punea pe electromotoare, in primul rand iti dai seama dupa culoare.
Acum sa fim seriosi grafitul nu se amesteca in alama, vedeti si la fonte unde se baga o gramada de tratamente pentru a da structuri grafitului in compozitie. Deci e foarte greu de obtinut.

Ce am gasit eu interesant e asta .

Ma scuzati daca v-am plictisit.....

Am editat ceva, acum e corect...
NeaGeorgel a scris:Toate electromotarele romanesti inainte si dupa revolutie nu au avut bucse de Bronz grafitat.
Nu fi asa de sigur. Am folosit, inainte de revolutie si la Dacia 1100 si la Oltcit bucse de bronz grafitate romanesti. intradevar am demontat si eu vreo 2 demaroare siaveau bucse grafitate, ciar am un set de rezerva cumparat de pe piata si ele fiind grafitate. nu ai ce sa cauti cu lubrifierea aici, ca le gripezi din cauza prafului din atmosfera.
octavian_tom a scris:intradevar am demontat si eu vreo 2 demaroare siaveau bucse grafitate, ciar am un set de rezerva cumparat de pe piata si ele fiind grafitate. nu ai ce sa cauti cu lubrifierea aici, ca le gripezi din cauza prafului din atmosfera.


Ce culoare au?
NeaGeorgel a scris:Ce culoare au?
Bronzul grafitat are o guloare de galben inchis mai mult spre un galben murdar (galben cu "puchitzei" negri ) Ete aici

Singura firma care face asa ceva este sinterom. Adica facea acum habar nu am daca mai face.
Laurentiu a scris:
NeaGeorgel a scris:Ce culoare au?
Bronzul grafitat are o guloare de galben inchis mai mult spre un galben murdar (galben cu "puchitzei" negri )


perfecta descrierea, daca altii au altceva, probabil ca erau facute artizanal.



Danutz Bratosin a scris:Basca daca imi invarte aproape deloc la cald e de la bucsi?
Nu le-am schimbat de cand am masina...se pot schimba ''acasa''? imi trebuie ceva scule speciale?



ar putea fi 2 motive: 1 bucsile demarorului (electromotorului) uzate
2 avansul foarte mare la aprindere (incearca intii avansul) Mai poate fi si a 3-a parte, atunci cand ai motorul comprimat si nu ai cum sa dai avansul mai mic, electromotorul invarte greu la cald, poate sa fie el si franta.

Eu am patit asta cu ambele.
NeaGeorgel a scris:Mai poate fi si a 3-a parte, atunci cand ai motorul comprimat si nu ai cum sa dai avansul mai mic, electromotorul invarte greu la cald, poate sa fie el si franta.

Eu am patit asta cu ambele.


Avansu daca mai iau din el nu mai pleaca de pe loc la rece, ultima data cand am luat din el trebuia s-o turez calumea sa plece l-am marit putin si acu merge perfect...pot spune ca e undeva ''la limita''

Cand e la incalzita calumea porneste, dar numai cand merg mai mult timp cu ea nu mai vrea invarte greu...tre' sa stau 2-3 min pana sa incerc iar. apoi o ia...
Danutz Bratosin a scris:

Cand e la incalzita calumea porneste, dar numai cand merg mai mult timp cu ea nu mai vrea invarte greu...tre' sa stau 2-3 min pana sa incerc iar. apoi o ia...



avans mare, supraincalzit motorul Pai si daca ii mai iau din avans chiar ca ma rog de ea in cazul asta ce e de facut? regleaz-o la scanteie Daca porneste la prima cheie cand e rece (de ex dimineata, dupa ce a stat toata noaptea) iar dupa ce a mers mai mult (gen 50 km) sau mai putin (5km) nu vrea sa porneasca, unde ma sfatuiti sa ma uit mai intai? problema cu pornirea grea la cald apare dupa o stationare de circa o ora, doua, trei. Daca e mai putin de o ora, pleaca ok, daca sta mai mult de 2-3 ore, iar pleaca ok...
multumesc! daca sta 2-3 ore nu mai e motorul cald ..) daca tu incerci sa o pornesti cu acceleratia in podea ca pe un motor cald probabil de aia ) nu apas pana in podea, ca o innec.. pornesc la fel cum porneam de ani de zile. doar ca in ultimul timp porneste mai greu dupa o ora doua de stat.. Se ineaca.Carburiciul este de vina. Amuzanta asta cu bucsele. Poate-mi explica cineva de ce am pe toate 5 demaroarele bucse de bronz grafitat, romanesti nu frantuzesti, cumparate de la ACSA? Ca cica nu s-ar gasi kft ... bucse de bronz grafitat pentru electromotor si carbuni cam gasesti pe la orice magazin auto aproape .

si din ce stiu eu pt orice tip de electromotor pentru orice masina bucsele sunt din bronz grafitat
danco72 a scris:Daca porneste la prima cheie cand e rece (de ex dimineata, dupa ce a stat toata noaptea) iar dupa ce a mers mai mult (gen 50 km) sau mai putin (5km) nu vrea sa porneasca, unde ma sfatuiti sa ma uit mai intai? problema cu pornirea grea la cald apare dupa o stationare de circa o ora, doua, trei. Daca e mai putin de o ora, pleaca ok, daca sta mai mult de 2-3 ore, iar pleaca ok...
multumesc!


Verifica prima data sa nu ramana cuiul pointou blocat pe deschis. Dupa ce opresti motorul, scoate "gatul de lebada" (cotul de deasupra carburatorului) si uita-te la clapeta de acceleratie prin difuzorul corpului 1. Daca incepe sa curga si sa se adune benzina pe clapete, cuiul e de vina. ok. multam.. o sa ma uit la cui.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community