Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Sistem franare RM

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Ma poate ajuta cineva cu niste explicatii privind sistemul de franare la Oltcit RM?
Vreau sa stiu daca sistemul de franare pe spate este identic cu cel de Oltcit club.
Ce furtun are la sistemul de franare spate si ce furtun are la franele pe fata?Se nimeresc cele de dacie 1300?Cablul la frana de mana este cel de la Dacia 1300? Sistemul de franare de pe Rm nu e identic cu cel de pe club pentru ca:
-etieri de club nu au unde sa prinzi parghile de frana de mana;
-repartitorul de pe Rm e altfel pt ca conducta ce pleaca de la pompa se strange cu cheie de 10 deci e gaura mai mare.
cristiensen a scris:
Vreau sa stiu daca sistemul de franare pe spate este identic cu cel de Oltcit club.


Nu este identic, etrierul este diferit, mai vin pe el parghiile sistemului de frana de mana.
Limitatorul de franare (repartitorul) este diferit de cel de Club, deoarece la cel de RM mai apare o conducta de retur - care are piulita de strangere mai mare, cu cheie de 10-, are o singura iesire, dupa care are un T din care ies conductele pentru rotile spate, de acolo traseul e identic cu orice Oltcit.
Pe fata sistemul e total diferit fata de Club, etrierii sunt de Dacie, dar pozitionati in fata rotii, asa ca etrierul care vine pe stanga la Oltcit vine pe dreapta la Dacie. Mai este un distribuitor pe contraaripa stanga, unde este de obicei bobina de inductie la celelalte Oltcituri, din cauza ca pompa de frana este aceeasi ca la Club. Distribuitorul asta are 3 iesiri si 1 intrare:
- iesire roata stanga fata
- iesire roata dreapta fata
- iesire spate
- retur din limitator
Conducta drepta fata poti sa o faci din conducta spiralata de Oltcit normal, pe care o desfasori cu grija sa nu o gatui. Cea de stanga merge facuta din conducte scurte de Oltcit normal. Singura conducta ce nu poate fi improvizata e cea de retur din limitator, ca are alt tip de piulita, merge facuta reductie in cel mai rau caz si pusa o conducta lunga de Club.
Furtunele flexibile de la roti nu se potrivesc de la Dacie, din cauza ca Dacia are conducte de frana mai groase in diametru si au etansare pe con, nu pe mansoane de cauciuc, ca si Oltcitul, deci nu se vor potrivi la imbinarea cu conducta. Sunt speciale, difera de la RM la RT.
Cablul de frana de mana de Dacie nu se potriveste, la Dacie pleaca din levier un singur cablu, care trage de alt cablu ce uneste sabotii de frana, la Oltcit pleaca din levier 2 cabluri de frana de mana, cate unul pentru fiecare etrier. Sunt diferite cele de RM fata de cele de RT (care are tamburi de Dacie pe spate).Sper ca am fost suficient de explicit, daca mai ai si alte nelamuriri, sper sa te pot ajuta. Furtunele la etrierii de pe fata au la un capat filet ca la conductele de Club iar la capatul ce vine la etrier este identic cala cele de dacie . Placutele de frana spate si cele de la frana de mana sunt la fel ca la club de pe spate . furtunul de pe spate este la fel ca la club caci doar forma etrierului este diferita pt adaptarea franei de mana . Multumesc!Am gasit un RM sa il cumpar si sunt interesat de sistemul de franare.Probabil ca daca il iau voi schimba sistemul de rulare si franare cu cel de la Oltcitul avariat. Pai, trebuie sa schimbi etrierele spate (sau le poti lasa, scoti doar parghiile si placutele de frana de mana, eventual poti rupe urechile cu un patent daca nu-ti place cum arata sau le poti lasa, nu se vede / nu incurca), sa scoti d-acolo cablurile de frana de mana, sa montezi limitator si conducte de Club, sa arunci distribuitorul ala ciudat, sa schimbi fuzetele, planetarele si... ai 2 variante: ori schimbi cutia de viteze cu totul, ori o transformi - schimbi satelitii - cutia de RT / RM are sateliti tip Dacia, nu merg planetarele de Oltcit. Mai bine schimbi cutia... Si mai e ceva de facut: daca schimbi fuzelete pe fata, vei ramane cu jante de Oltcit pe fata si jante de Dacia pe spate. RM are o flansa pe fuzeta spate, ca sa se poata monta janta de Dacia. Tre' sa scoti flansa si sa pui prezoane pt roata.
Poti face fara grija aceasta transformare inainte de ITP si Identificare, pt ca in acte nu scrie ce model de Oltcit a fost la baza, la toate modelele de 1129 scrie Oltcit Club 11 R TA. Chiar ar fi preferabil s-o faci, frana de mana la RM e dubioasa...
Succes! ia intreaba-l pe iwa cand avea pe fata jenti de club si pe spate de rm , ce-a patit in drum spre iasi ? nasol cu frana de mana la RM ...cel putin eu am din ala cu arcuri foaie (nu elicoidale)... si la fiecare reglare imi tine frana maxim o data ...si am abandonat sa o mai reglez ...ba mai mult am scos sistemul definitiv si l-am pus la conservat ... iar la panta ..ma bazez pe cutia de viteze ...desi nu e bine.. o sa incerc la primavara sa imi mai storc creierii ...si sper sa ii dau de cap ca tare nasol e in rampa ..cand nu imi tine nici relantiul ..nici frana de mana ... s-au fabricat Oltcit-uri cu arcuri elicoidale sau in foi?eu stiam ca toate au bare de torsiune
-si nu te baza pe cutia de viteze,se intampla ca in caz de urgenta de-abia sa ai timp sa apesi ambreiajul
mariankzd a scris:s-au fabricat Oltcit-uri cu arcuri elicoidale sau in foi?eu stiam ca toate au bare de torsiune


Se refera la arcul mecanismului de revenire de la frana de mana. La RM au existat doua variante:
- 1.0 cu lamela elastica pe post de arc de rapel
- 1.1 cu arc elicoidal, practic e ca mecanismul de frana de mana de Club, mutat pe spate.
ph65edi a scris:nasol cu frana de mana la RM ...cel putin eu am din ala cu arcuri foaie (nu elicoidale)... si la fiecare reglare imi tine frana maxim o data ...si am abandonat sa o mai reglez ...ba mai mult am scos sistemul definitiv si l-am pus la conservat ... iar la panta ..ma bazez pe cutia de viteze ...desi nu e bine.. o sa incerc la primavara sa imi mai storc creierii ...si sper sa ii dau de cap ca tare nasol e in rampa ..cand nu imi tine nici relantiul ..nici frana de mana ...


Vezi ca se pot scoate piesele in plus din sistemul ala de la frana de mana si se pot inlocui "arcurile" alea foaie cu unele elicoidale de la parghiile de pe fata. Merge in combinatie cu cabluri de frana de mana de RT (la cablurile de frana de mana de RM cu hexagon in capat trebuie scurtata nitel camasa cablului ceea ce in 99% din cazuri se lasa cu "mustati" pe cablu. Sau... poti sa cauti direct celalalt model de parghii, care merg fara modificari cu cablurile de frana de RM cu hexagon. http://my.imageshack.us/edit.php?url[]=692/607/436171613/dsc00627v.jpg/y Sunt mai bune alea cu arc elicoidal .
cristiensen a scris:http://my.imageshack.us/edit.php?url[]=692/607/436171613/dsc00627v.jpg/y


Link-ul asta nu duce nicaieri... Ba duce. Ai puțină răbdare.
MadWolf a scris:Vezi ca se pot scoate piesele in plus din sistemul ala de la frana de mana si se pot inlocui "arcurile" alea foaie cu unele elicoidale de la parghiile de pe fata. Merge in combinatie cu cabluri de frana de mana de RT (la cablurile de frana de mana de RM cu hexagon in capat trebuie scurtata nitel camasa cablului ceea ce in 99% din cazuri se lasa cu "mustati" pe cablu. Sau... poti sa cauti direct celalalt model de parghii, care merg fara modificari cu cablurile de frana de RM cu hexagon.


Multam de sfaturi !!! ca sa iau un sistem pentru RM de frana de mana ....ar trebui sa iau RM-ul cu totul... cred ca o sa ma bag la faza cu RT-ul ....cate cabluri pot sa stric ? no ? astept sa vina primavara ...ca zapada nu ne mai slabeste ...si o sa ma apuc de mesterit ... Nu-nu-nu... daca adaptezi bratele scotand toate piesele inutile si lasand doar parghiile nu mai trebuie sa strici cabluri pentru ca cele de RT se potrivesc la fix. Trebuie doar sa mai maresti un pic gaurile din "urechile" bratelor ca sa intre hexagoanele cablurilor si sa ai, evident, 2 opritoare din alea cum se monteaza pe cablu cand ai frana de mana pe fata. Mi se pare ca aveam pe undeva pe forum si niste poze de cand cu modificarea de pe masina mea. Da un search pe-aici, sigur le gasesti.

Later edit: http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=98296#98296 - iaca am gasit eu cum a fost cu modificarile. Si dupa ce-am incercat cu cablurile alea la care a trebuit taiata camasa, am luat niste cabluri care dintr-o pura intamplare erau de RT si care-au mers la fix d.p.d.v. al lungimii... scula de treaba ! ...sarumana mult ...si ce simpu era !!! Aceeasi metoda ca Mad Wolf am adoptat-o si eu si am frana de mana functionala numai eu stiu cat m-am distrat iarna asta... totusi, nu ingheata in mers dar de pe loc imi e aproape imposibil sa plec...si daca pleaca, pleaca taras Am si eu o intrebare.
Pot schimba butuci fata cu uni normali de oltcit fara sa fac din Rm oltcit 100%? Poti, daca schimbi bratele, planetarele si ansamblu roata cu totu Intrucat cineva de aici de pe forum m-a rugat frumos sa-l ajut,am pus o schita cu o mica modificare foarte simpla la sistemul de franare fata si spate RM,care a dat niste rezultate incomparabile cu sistemul original.
Ce schita?Unde? O schita a fost totusi aici pt ca am vazut-o. Credeam ca am avut eu vedenii . Era o schita care arata o conducta care pleca de la o iesire a pompei de frana, se bifurca (cu un T care n-am inteles de unde era) inspre rotile fata, si inspre spate pleca o conducta de la a doua iesire a pompei si mergea la fel cum e sistemul de Club. Adica o singura conducta pana intre roti, plus repartitor de Club. Parea o solutie de bun-simt, numai ca nu le-a venit ideea si celor care au proiectat RM-ul. Practic se elimina mizeria aia de repartitor fata de la RM si conducta aia groasa din fata pana-n spate (care oricum nu se mai gaseste). modificarea pare buna, adica practic ramane sistemul de club pe etrierii de dacia dar intrebarea mea este: la itp ce se intampla? spun asta pentru ca ma bate gandul sa fac modificarea asta ca oricum trebuie sa schimb toate conductele.
MadWolf a scris:Credeam ca am avut eu vedenii . Era o schita care arata o conducta care pleca de la o iesire a pompei de frana, se bifurca (cu un T care n-am inteles de unde era) inspre rotile fata, si inspre spate pleca o conducta de la a doua iesire a pompei si mergea la fel cum e sistemul de Club. Adica o singura conducta pana intre roti, plus repartitor de Club. Parea o solutie de bun-simt, numai ca nu le-a venit ideea si celor care au proiectat RM-ul. Practic se elimina mizeria aia de repartitor fata de la RM si conducta aia groasa din fata pana-n spate (care oricum nu se mai gaseste).

Repartitorul de RM ala care era montat in partea din fata este sau mai bine zis era calculat sa echilibreze forta de franare pe cele 2 circuite ale pompei de frana respectiv fata - spate.
In calcul asta s-a luat si forta de franare a etrierilor de dacie care este diferita de cea a etrierilor de oltcit . Deci eliminarea repartitorului nu este indicata sau inlocuirea acestuia cu cel de Club . Nu conteaza pozitionarea lui ca este in fata sau in spate in circuitul pt rotile de spate la RM decat ca este mai ferit de mizerie cum este pus in fata .
Masina are tendinta de balans in timpul franarii si rolul acestui repartitor este de echilibrare a fortei de franare ( asta stiam de rolul repartitorului ).
rabbitdani a scris:modificarea pare buna, adica practic ramane sistemul de club pe etrierii de dacia dar intrebarea mea este: la itp ce se intampla? spun asta pentru ca ma bate gandul sa fac modificarea asta ca oricum trebuie sa schimb toate conductele.

Cine dracu stie de la itp cum este pe original la rm?
Majoritatea au absolvit dupa ce rm-ul nu s-a mai fabricat.Si pui t-ul sa nu se vada ...
http://img718.imageshack.us/i/franaoltrm.png/

P.S.Pe cine a incurcat poza mea?Care mi-a sters-o?

se bifurca (cu un T care n-am inteles de unde era)

T-ul exista pe spate la RM,gata facut de fabrica!
Cristip1970 a scris:Repartitorul de RM ala care era montat in partea din fata este sau mai bine zis era calculat sa echilibreze forta de franare pe cele 2 circuite ale pompei de frana respectiv fata - spate.


Am RM (mai bine zis am avut, ca acum am trecut pe sistem de franare de Club si planetare de Club). Te asigur ca repartitorul ala din fata e o bucata de fier gaurita si atat. Repartitorul spate e cel care face oficiul de a repartiza fortele de franare.

robertino a scris:T-ul exista pe spate la RM,gata facut de fabrica!


UNDE? La RM, de la repartitorul fata pleaca 2 conducte (una subtire si-una groasa) care se infig in repartitorul spate. Din repartitorul spate pleaca 2 conducte subtiri, cate una spre fiecare roata. Urmeaza racordurile flexibile si conductele alea scurte, apoi etrierii si gata, s-a terminat filmul... eu n-am vazut nici un T pe-acolo... Este acolo!
Baga un ochi la un rm pe spate langa punte! Este un T. Din limitator pleaca o singura conducta, iar pe punte, in lateral pe interior stanga, este un T. Bine, m-ati convins . Din pacate acum eu nu mai am RM ci Club asa ca... nu mai am unde sa ma uit. scuze daca nu prea se incadreaza intrebarea aici dar jantele de oltcit normale incap pe spate cu etrier de rm ? Jantele de RM si RT sunt la fel ca cele de Dacie . Nu se potrivesc . desigur, jantele de oltcit , adica cele de club, incap pe spate cu etrier de RM , dar trebuie sa dai flansa jos .
desigur, jantele de oltcit , adica cele de club, incap pe spate cu etrier de RM , dar trebuie sa dai flansa jos .


de asta eram curios, nu de altceva da,mi-am dat seama, probabil te-ai intrebat daca incape janta de club cu etrier de rm, deoarce ai vazut ca etrierul de rm este un pic mai lung decat cel de club,pentru ca are locasul acela pentru placutele franei de mana.

Dar nu este nici o problema ! Pai am avut eu pe masina mea TRS etrierii de RM .
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community