Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Pornire cu sprituri dimineata

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Am schimbat carburatorul cu cel de pe masina veche si dimineata nu mai porneste pana nu ii torn putina benzina in carb. si pana nu ii dau 4-5 sprituri.Inainte sa ii schimb carb. pornea la prima cheie,insa l-am dat jos sa il curat si inca nu l-am pus la loc.Pompa de benzina nu se desamorseaza.Am schimbat si pompa cu alta noua pe care o am de rezerva si tot asa face.Ce poate fi in neregula?Pe unde poate pierde benzina fara sa observ?Nu stiu daca dimineata mai are benzina in carb. ca plec la serviciu la ora 6 si nu stau pe intuneric sa verific si sa desfac capacul .De sprituit,sprituieste. A mea face asa in functie de cat de sarac/bogat e amestecul,il pot da sa o pornesc la prima cheie fara soc si fara acc. dar consuma cam mult pt cati bani am eu .Asa ca prefer sa porneasaca mai lent dar sa consume pe masura. are amestecul mult prea sarac....

daca ii scoti furtunul de la capsula de dezinecare...cum se comporta? Se opreste. se opreste instant...sau scoti furtunul, se tureaza, se balbaie si dupa aia se opreste? E bine ca se opreste ,pe timp de vara e numa bun ,consum calic destul de mic dar cum primavara asta e ca iarna trecuta mai pui un litru doi de benzina in plus ,dai consuma mai bogat sa nu mai ai probleme cu spritzu
Presupun ca se opreste imediat. Da,cand scot furtunul se opreste aproape imediat.O sa verific pompa sprit,membrana de la imbogatire maine.Chestia ca pe masina cealata(avariata in accident) mergea excelent,fiind carburator nou-nout,chiar eram placut surprins de cum mergea.Pe masina de curand luata am si o usoara oscilatie a turatiei in relanti. ai pus garnitura sub talpa carburatorului? dar sub antretoaza? le-ai uns cu vaselina?
variatie de ralanti --->> aer fals (in 90% din cazuri)
moare instant cand scoti furtunul capsulei de dezinecare---> amestec mult prea sarac (desfa-i putin de tooot surubul de CO, ala din talpa carburatorului)

(faci pe rand, faci testul cu furtunul de la dezinecare, dupa ce ai etansat bine carburatorului fata de admisie) Vaselina etanseaza?Pe asta chiar nu o stiam Cum zice Vali se pare ca amestec mult prea sarac este totdeauna cand se opreste imediat motorul la scoaterea furtunului .La mine dupa un timp de functionare sunt nevoit cand sa maresc , cand sa micsorez CO . Inca nu m-am dumirit . Banuiesc totusi benzina ... Am schimbat carburatorul remontandu-l pe cel al masinii pe care am cumparat-o.Relanti excelent,pornire buna insa nu se infige masina ,este foarte lenta in demaraj,daca apas pedala de acc. prea mult se pune usor in nas .Daca apas putin cate putin pe acc. prinde viteza usor usor fara sa se puna in nas.Cand scot furtunul de la cap. de dezinecare se tureaza motorul.Ce trebuie sa ii mai reglez.Inca un simptom:cand o turez pe loc si apas brusc pe pedala de acc. are o secunda de punere in nas. 1 : avansul cam mic.
2 : amestec relanti prea bogat , insurubeaza putin surubelul din talpa
tonim a scris:1 : avansul cam mic.
2 : amestec relanti prea bogat , insurubeaza putin surubelul din talpa

Si ce are dozajul de ralanti cu faptul ca masina lui Cristi nu se accelereaza in mod corespunzator?
Cred ca,pe langa avans care trebuie reglat,mai trebuie verificat si mecanismul de functionare a carburatorului in regim de accelerare:membrana,arc,pompa de acceleratie.
cristiensen a scris:.Cand scot furtunul de la cap. de dezinecare se tureaza motorul.Ce trebuie sa ii mai reglez.


am dreptate ? L-am insurubat pana cand cu furtunul scos de la capsula de dezinecare se opreste motorul,insa in sarcina la fel face,adica demaraj greoi.Vreau sa va spun ca membranele la carburator sunt puse noi,carbu. suflat,curatat in decarbusol,jet de apa pe orificii bagat,plutitor reglat,incercat cu avans mai mic ,mai mare si tot degeaba.Singura chestie la care m-am gandit ar putea fi ,este ca nu am putut desface doua bujii (de cand am cumparat masina),cea din fata drepta si prima de langa delco.Cele doua pe care am reusit sa le desfac erau cu calamina pe ele la greu.
Inca o problema:dupa ce am montat carb. imi ramanea cateodata la acclerare blocata parghia de la camera aII a si am mai slabit suruburile de fixare ale carb. si nu mai raman blocate .Care sa fie problema cand sunt stranse suruburile.? Ce-ai facut? Ai slabit piulitele de fixare ale carburatorului pentru a nu se mai bloca clapeta corpului doi? demaraj greoi = avans necorespunzator, sau progresiune reglata gresit (banuiesc ca dupa 2400rpm nu vrea sa accelereze prea vioi)


daca ai slabit suruburile de prindere a carburatorului, probabil isi trage aer fals.

faptul ca iti ramane clapeta blocata, teoretic si practic, nu ar trebui sa aibe legatura cu faptul ca ai stranse sau nu suruburile de prindere a carburatorului.
Ca sa nu iti mai ramana clapeta blocata, unge parghiile din partea dreapta a carburatorului (o doza corespunzatoare de vaselina)



CristiP: verifica daca la astuparea cu degetul a gaurilor de CO/progresiune, se schimba mersul/comportamentul motorului. Cred ca iti trage aer fals pe langa suruburile de reglaj (surub CO) Parghiile sunt unse si merg ff usor.Se blocheaza doar cand strang mai tare suruburile de fixare carb. pe partea dinspre filtru ulei.Au mai patit-o si altii ,dar nu s-a dat vreo explicatie. Vali sa fie din cauza oringurilor alea de la jiglere ? O sa ma uit atent . eu asa zic...si asta verifici astupand gaurile de reglaj cu degetul, si astepti sa vezi modificari in mersul motorului (vezi ca trebuie sa astepti cateva secunde bune) Incearca sa iti reglezi cursa socului sa fie perfecta ,sa vezi ce senzatie misto ai .A mea toata iarna umbla balalau .Trageam socul maxim din masina dar defapt nu inchidea maxim clapeta dar pornea si asa .Era un fel de on/off socul nu mergea reglat cate un pic.Acum ca a venit caldura am zis ca hai sa-l reglez sa vad cum e pe urma,si sunt fff uimit ce misto e sa il poti regla cate un pic si sa iti raspunda la fiecare mm. Nu inteleg...cu ce dauneaza daca dai 2-3 spritz-uri inainte s-o pornesti? eu asa fac mereu si o ia imediat risipa de benzina...
carburatorul a fost conceput sa functioneze altfel (pornire fara spritzuri, doar cu socul tras la maxim). Orice alta combinatie de pornire, reprezinta defecte de lucru/reglaj ale carburatorului.

e un fel de...surubul se strange fix la 10 newtoni, tu de ce insisti sa il strangi la 15newtoni? sau de ce insisti sa dovedesti ca nu trebuie 10 newtoni, cand inginerii care au proiectat motorul iti dovedesc contrariul? Da, dar inginerii l-au proiectat pentru vremurile de acu 15 ani, eu acu daca ma duc si ii dau cheie doar cu socu tras la maxim dau vreo 3-4 chei pana o ia, in schimb cu 2 spritz-uri o ia imediat la prima cheie, sta 3 secunde pornita, moare, dau iar si o ia imediat asta pentru ca nu ai carburatorul reglat bine, ceva nu e ok la el, si pentru ca nu ai aprinderea pusa la punct, sau alimentarea cu benzina.

nu s-a schimbat absolut nimic din `82 incoace...decat calitatea benzinei (mai buna actualmente, sau nu?!).


o sa iti fac un video cu pornirea la rabla mea...cu motor rece/cald, sa vezi cum porneste foarte usor si rapid si la -15grade cu socul tras la maxim (naspa ca nu cred sa mai avem -15grade actualmente, ca sa te conving)
valib a scris:

nu s-a schimbat absolut nimic din `82 incoace...decat calitatea benzinei (mai buna actualmente, sau nu?!).



asta depinde de statia peco.... Carburatoru tocmai am fost sa-l fac...deci pot spune ca e ok. nu vad ce risipa de benzina fac daca dau 2-3 spritz-uri s-o ia mai repede, mai lungesc perioada de viata a bateriei(in cazul meu) ca nici nu-mi incarca dracia aia Asta cu muritu imediat dupa ce porneste e clar din carburator ,de bine ce a fost reglat,sau socul nu inchide bine ori capsula de dezanecare nu lucreaza normal .Si eu o pornesc fara spritz,doar soc maxim daca e ger sau jumate daca e friguts.Presupun ca tu nici vara nu poti porni fara sprit si soc nu?Deci ceva nu ii convine.Bijutereste-o un pic ,fa-i teste si cand ajungi sa merga cum trebuie sa vezi ce bine e.Iati o dracie de aditiv pt benzina care curata instalatia de alimentare si carburatorul mai punei cate un strop din cand in cand si el isi face treaba ,nu mai stai sa desfunzi la palma ,sa reglezi carburatorul in functie de gunoaiele din el.Pot sa spun ca a mea merge exemplar la orice ora din zi si din noapte,pacat ca nu ma prea apropii de ea de cand am avut accidentul cu ailalta ,prefer autobuzul
Danutz Bratosin a scris:Carburatoru tocmai am fost sa-l fac...dau 2-3 spritz-uri s-o ia mai repede...
Daca asta e singurul necaz in functionarea lui, eu zic sa te lasi pagubas in "facerea carburatorului". Mi-am mai amintit o chestie pe care am facut-o si eu cand imi pornea cu spritsuri,si anuume;am reglat parghia care deschide clapeta de accelerate cand trag socul sa deschida mai mult clapeta si pornea din prima si sarea sus in ture .
Laurentiu a scris:
Danutz Bratosin a scris:Carburatoru tocmai am fost sa-l fac...dau 2-3 spritz-uri s-o ia mai repede...
Daca asta e singurul necaz in functionarea lui, eu zic sa te lasi pagubas in "facerea carburatorului".


Pai cam asta e singuru necaz...consumu inca nu l-am facut. chiar nu ma deranjeaza sa dau 2 spritz-uri inainte de a o porni...
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community