Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Coborarea masinii pe fata - garda de sol

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Cine stie cum pot sa cobor oltcitul de fata ?
Il rog sa posteze aici,de ce am nevoie...tot http://forum.oltcit.ro/search.php
Usor,nu? si tot Mai pe inteles cum e tutorialu http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=10591
da asta e pe spate pe fata nu am gasit niciunu Bun.Nu iti descriu ce ai de demontat.Oricum ideea e ca se ridica masina de fata si se supenda.Dupa ce se demonteaza port-fuzeta si sa lasa sa se relaxeze bara de torsiune se masoara distanta dintre aripa interioara si pivotul inferior.Apoi se scata bratul inferior de pe bara de torsiune si se va reintroduce la loc un pic ridicat.Se repeta masurarea,asta ca sa stii cit ridici si pe partea cealalta bratul.In felul asta coboara de fata masina. sau...si mai simplu, de pe partea cealalta.
La mijlocul masinii, ai lama de flexiune, respectiv bara de torsiune care vine de la bratul inferior fata pana la lama de flexiune.
Ridici masina pe cric, o suspenzi (sa nu o lasi doar pe cric!!!), dupa care desfaci cele 2 suruburi cu cheie de 19 de pe suportul care face legatura intre bara de torsiune si lama de flexiune, respectiv, mai ai de desfacut un surub cu cheie de 13?!. Surubul asta, il gasesti daca scoti capacul de plastic aflat in spatele acelui suport din care ai desfacut suruburile cu cheie de 19. (e un capac de plastic, aflat in prelungirea barii de torsiune).
Dupa asta, ii dai 2 ciocane, si scoti suportul ala inspre spatele masinii.
Ca sa lasi masina mai jos cu 1 dinte, il muti mai jos cu 1 dinte (sa fie mai aproape de lama de flexiune).

Cu putina atentie, merge si fara alte interventii.
Uneori e nevoie sa ridici de bratul inferior cu un cric, alteori e nevoie de un levier ca sa aduci lama de flexiune intr-o pozitie in care poti monta la loc acel suport.



Sau, poti sa scoti bara de torsiune din bratul inferior. Pentru asta, desfaci doar cele 2 suruburi cu cheie de 19, dupa care, aproape de locul in care intra bara de torsiune in bratul inferior, ai un surub cu cheie de 10. Il desfaci si pe ala, si dupa aia...esti liber sa scoti bara de torsiune din bratul inferior. Necesar 2 ciocane...


Vezi ca cica daca lasi in jos masina din partea din fata a barii de torsiune(scotand bara de torsiune din brat), atunci cica se lasa vreo 8cm?!? la un dinte lasat, iar din spate...e vreo 4cm?!

Poti sa masori pe ambele parti, sa fii sigur ca o lasi la fel de mult, dar eu personal nu am masurat niciodata. Se 'simte' cand o lasi mai mult de 1 dinte pe vre-o parte.
Si tot ca un apropo...daca vrei sa o lasi 1 dinte pe fata, ti-ar cam trebui sa adaptezi amortizoare de spate si sa le montezi pe fata. In caz contrar, o sa iti tzopaie masina la gropi/denivelari, si o sa ai suspensie doar din cauciucurile masinii E nevoie de orice ciocan? s-au unu mai mare 5kg.. e ok si unul mic, normal:)

in principiu ai nevoie doar ca sa 'deblochezi' suportul ala de care vorbea mai sus. Ma framanta o problema. In incercarea de a o solutiona, am apelat la cunostintele domnului profesor de fizica, dar in zadar; dumnealui nu a vazut niciodata suspensie de Oltcit. L-am intrebat: ,, Cum Dumnezeu se modifica inaltimea masinii, prin simpla rotire a barei de torsiune cu 1, 2 sau mai multi dinti in locasul de prindere?" Dumnealui mi-a dat niste informatii pe care la detineam deja.
Asadar, cum se modifica inaltimea masinii, prin simpla rotire a barei de torsiune in locas?
Doresc un raspuns tehnic si documentat.
Multumesc anticipat!
gyorgyoda a scris:Ma framanta o problema. In incercarea de a o solutiona, am apelat la cunostintele domnului profesor de fizica, dar in zadar; dumnealui nu a vazut niciodata suspensie de Oltcit. L-am intrebat: ,, Cum Dumnezeu se modifica inaltimea masinii, prin simpla rotire a barei de torsiune cu 1, 2 sau mai multi dinti in locasul de prindere?" Dumnealui mi-a dat niste informatii pe care la detineam deja.
Asadar, cum se modifica inaltimea masinii, prin simpla rotire a barei de torsiune in locas?
Doresc un raspuns tehnic si documentat.
Multumesc anticipat!


pai vrei prin rotire sau prin deplasare la alt dinte? Intre timp, m-a luminat Iulicuta. Salut.Valib,ai spus tu asta : "...sau...si mai simplu, de pe partea cealalta.
La mijlocul masinii, ai lama de flexiune, respectiv bara de torsiune care vine de la bratul inferior fata pana la lama de flexiune.
Ridici masina pe cric, o suspenzi (sa nu o lasi doar pe cric!!!)..." .Intrebarea e,nu pot face lucrul asta pe sub masina ,adica sa o urc pe o rampa ,fara sa o ridic pe cric.In felu asta scap si de ridicarea bratului inferior cu ranga,ca sta greutatea masinii in loc.Nu? daca nu ridici masina pe cric....atunci o sa se lase brusc masina in jos pe partea pe care lucrezi, o sa plesneasca suruburile cand o sa iasa din acel suport care intra in bara de torsiune.

din ce am experimentat pana acum....daca masina are inaltimea standard, atunci cel mai simplu si mai eficient, e sa ai bratul inferior liber (desfacut surubul inferior al amortizorului, dupa aia scoasa fuzeta din bratul superior, si lasata fuzeta sa atarne in jos cu tot cu brat). Astfel, o sa fie foarte simplu sa scoti acel suport care se prinde in bara de torsiune/lama de flexiune).
Astfel, nu mai ai nevoie de cric, ranga, alte cacaturi.... am si eu o mica problema. de cand am coborat masina pe fata, bratele de la caseta de directie, si-au modificat pozitia. acum intrebarea mea este: exista vreo solutie prin care sa readuc bratele in pozitie normala?eu ma gandeam la niste distantieri bagati sub caseta, dar cat de grosi ar trebui sa fie? mentionez ca masina este lasata 1 dinte de la lama de flexiune. multumesc nu iti influenteaza cu nimic ca sta altfel capul de bara/bieleta, ca de aia are articulatii (e ca si cum ai merge cu masina pe un drum cu o inclinatie laterala mare).

Dimensiuni exacte nu iti pot spune...dar daca desfaci suruburile de prindere a casetei de directie, o sa vezi cat de sus trebuie sa ridici caseta de directie ca sa aiba pozitia care ar trebui, si de aici iti deduci grosimea distantierelor am inteles. deci presupun ca trebuie facuta si aceasta operatiune cu caseta de directie dupa coborare, nu? uita-te intai ce se intampla daca ridici caseta de directie... am observat ca se poate ridica doar ff putin, cred ca nici 5 mm, pt ca loveste in gurile alea de aerisire.
dar e normal ca bratele sa lucreze in pozitia aia? eu stiu ca bieletele trebuie sa lucreze in pozitie dreapta.. pozitia in care lucreaza pivotii la bieletele de directie nu este fixa,cand roata urca in aripa la un speedbump de exemplu,capetele se ridica mult spre contraaripa,la fel cum cand dai cu roata intr-o groapa coboara destul de mult in jos;ce-i drept,daca e coborata deja prea mult,cand roata urca e clar ca forteaza in pivot,dar toata treaba e gandita de asa natura incat articularea maxima a pivotului de la bieleta de directie sa fie intr-un punct mai sus decat se poate ridica roata,roata oprindu-se din miscarea pe verticala atunci cat bratul superior loveste in lonjeron

nu poti inalta caseta de directie din alt motiv...incearca sa-ti dai seama singur deci asta inseamna ca nu este influentata cu nimic buna functionare a directiei daca bieletele nu stau in pozitie dreapta?
toata treaba cu caseta de directie am dedus-o din cauza faptului ca atunci cand virez brusc stanga, se aude o pocnitura, de parca ar lovi un ciocan in lonjeron. am verificat tot: bratele inferioare, pivoti, capete de bara, rulment, bucsi amortizoare , tot tot. si nu stiu inca de la ce ar putea sa fie.
am schimbat si capatul de bara cu unul original de oltcit (eu avand de dacie pe partea stanga), si tot nimic. caseta nu are niciun fel de joc.
nu stiu ce sa mai fac... vino la o intanlire de noapte in ploiesti si ne uitam la ea... daca o sa am timp vin cu cea mai mare placere. stiu ca am facut o promisiune, dar pur si simplu am stat fff prost cu timpul, si nici nu am cu cine sa vin . oricum urmaresc sectiunea cluburi indeaproape, si daca o sa prind putin timp liber, voi fi prezent! daca ai coborat-o prea tare posibil sa iti atinga bieleta de directie (pipa) in lonjeron, mai exact sa se opreasca in tabla aia de pe lonjeron de care se prinde si protectia aia de plastic, uita-te la urme, daca s-a indoit sau frecat,dar asta e doar atunci cand o lasi maxim de fata. am exclus din start varianta asta, pt ca e coborata 1 dinte de la lama de flexiune, deci pana in 5cm... eu am ajuns la concluzia ca 1 dinte din lama de flexiune sau de la brat e o chestie relativa
cati cm ai intre aripa si roata?
ai amortizoare originale pe fata?daca da,poti s-o lasi 10 dinti de oriunde nu-ti va atinge capul de bara de lonjeron in veci distanta intre aripa si roata e de 4cm, si am amortizoare de spate...dar chestia e ca si daca masina sta pe loc, sau sunt pe asfalt, si trag brusc stanga, ca un soc ca sa zic asa, bate odata si pe urma nu mai face. deci am exclus si varianta cu capatul de bara sau bieleta care sa atinga undeva..tind sa cred ca tot de prin caseta s-ar auzi... 4cm inseamna cam 2 degete si jumatate intre roata si aripa,destul de jos,dar nu suficient de jos ca sa-ti bata capul de bara in lonjeron sau bratul superior in lonjeron
probabil ai joc in coloana de directie(la imbinarile cardanice) sau bucsele casetei sunt reglate prost sau uzate la imbinarea cardanica m-am gandit si eu dupa ce am eliminat celelalte motive. buscile nu sunt uzate, sunt reglate corect, caseta in sine nu are niciun fel de joc. ramane sa desfac aeroterma ca sa ma uit la cardanul ala si daca nici acolo nu e buba....o vand )) 50% e din caseta de directie....(in interior, dintii...) am verificat si imbinarile cardanice, si surpriza nici acolo nu e buba ...nu stiu la ce sa ma uit. cert e ca buseala asta se aude la roata. atunci cand dau masina afara din garaj, la un momentdat trebuie sa virez stanga si sa cobor de pe o bordura. cand roata din fata da sa coboare bordura asta, se aude buseala, dar nu stiu cum sa zic, se aude de parca ar sta ceva fortat, si in momentul ala se elibereaza.
eu unul, nu-i dau de cap... sau prin caseta de directie
sau....rulmentii bratului inferior rulmentii nu au nimic, am verificat. ramane caseta, dar cum se face ca luna trecuta cand i-am facut itp, nu avea niciun joc pe nicaieri?
dar oricum sa vad ce pot sa fac. caseta de directie nu a fost desfacuta niciodata, deci pana la urma e posibil sa fie ea de vina
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community