Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Capat bara de Dacia

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salut,am intrat azi intr-un magazin auto sa-mi iau un kil de ulei sa mai completez putin.In fata mea erau doi tipi care o intrebau pe tanti aia de niste capete de bara de dacie,le-a adus doua modele.Unul romanesc la 36 lei bucata si unul polonez la 16 lei bucata.Ma scormonesc repede prin buzunar de 16 lei ,ma uit la fieratanie ....bre pare la fel ca cea de oltcit, singura diferenta pe care am vazut-o a fost conul ,avea o buza mai mica la finalul conului .Am zi ca ori ajuta sa intre mai bine conul ori incurca sa nu intre deloc.Dar stiindu-ma imbarligacios tare am zis sa il iau ca il conving eu sa intre.Am ajuns la masina am scos capatul vechi care la gropi mai mari se aude cum bate putin,si l-am montat pe asta de dacie,a intrat ca uns ,am strans pilita bine fara presa pentru ca nu se invartea cu totul ,si am facut o proba.Dezastru ,batea dea parca era distrusa ,la mana a 14-a la cea mai mica denivelare troncanea.Am dat-o jos si-am pus-o la loc pe cea veche.De ce draci face asta ?Aia veche se misca ca mamaliga doar cu mana ,asta noua e teapana ,doar cu cheia o pot misca(ma refer la partea de jos cu conul). Troncane la con ? Daca acolo se auzea inseamna ca nu se imbuca bine cu gaura de butucul de oltcit . Daca zici ca era teapan inseamna ca ai jioc in alta parte la directie si acum cand era fix la caputul de bara se simte din alta parte ca bate .
Nu uita ca capatul de bara este primul care transmite spre caseta de directie , respectiv volan , orice zdruncinatura . nu potriveste de dacie Da se nimereste.Statea fix nu avea cum sa fie de la con.Aveti vreun pont de reconditionare capat bara ,asta al meu bate putin si daca se poate face ceva sa ii fac acuma nu dupa ce se strica de tot.Ms sunt ateliere specializate care injecteaza teflon in bucsi si capete de bara...dar nu cred ca merita reconditionata, mai bine una noua.
bytzu1 a scris:Da se nimereste.Statea fix nu avea cum sa fie de la con.Aveti vreun pont de reconditionare capat bara ,asta al meu bate putin si daca se poate face ceva sa ii fac acuma nu dupa ce se strica de tot.Ms

Cumpara si unul SH daca sti ca este bun si schimba-l cat mai repede . Salut,imi poate explica cineva cum se schimba bucsile superioare din capetele axului de sus si bucsa de sus a amorizorului? E aiurea locul ,am incercat sa scot piulita din stanga axului cu cheia de 22 dar dupa ce am terminat de desfiletat a ramas puilita blocata intre ax si caroserie de abia am mai putut sa o mai pun la loc.Cred ca trebuie desfiletate ambele piulite de de 22 din capete ,pe urma sa scot cumva axul de acolo(pe unde nu stiu ,ca da in caroserie )pe urma sa desfiletez bucsile !?Dar daca reusesc sa scot axul pe care sta tensionat amortizorul...!? imi sare in cap ? mai intai trebuie scos amortizorul de jos ?Nici nu stiu de unde si cu ce sa incep,multumesc trebuie sa
scoti roata
desfaci surubul de jos al amortizorului
piulita de la pivotul superior
depresezi pivotul superior
bagi cricu sub bratul inferior si-l ridici destul de mult
desfaci piulitele care tin rotulele(le gasesti pe interiorul lonjeronului,in compartimentul motor)
scoti bratul superior impreuna cu amortizorul
desfaci piulitele de 22 din capul axului ,desfaci surubul de la jumatatea bratului cateva ture(ca sa poti scoate rotula)
nu stiu cum desfaci bucsa amortizorului de pe axul ala,eu le-am scos doar prin taiere si montare bucsi cu totu

faci in ordine inversa la montare s ar trebui sa te descurci,daca nu apeleaza la un mecanic... Multumesc frumos.Ce inseamna sa nu stii ,eu credeam ca piulitele de 22 din capete tin amortizorul si toate alea acolo
Uite am fost acum la masina sa vad de suruburile din compartimentul motor ,da ce loc saxy ie si acolo aooleu.Speram sa se fi desurubat piulita si sa o rezolv doar cu o strangere dar nu am noroc.M-am uitat mai atent am miscat de roata pe orizontala si are joc din bucsa din dreapta ,cea de langa bucsa amortizorului,se misca axul in interiorul ei ,in capatul opus nu are asemenea joc,sta axul mai fix in interiorul bucsei Sa iti spun cum a fost,inainte sa plec la tara aveam montat un capat de bara de oltcit care troncanea la denivelari ,dar la viteze mari chiar si 130 nu facea nici un sunet nici o bataie nimic mergea lin.Aveam un capat de bara de dacie si am zis sa il schimb sa nu imi mai troncane nici la denivelari,in drum spre tara la viteza de 80 km/h in viraj dreapta imi troncanea de ziceai ca merge roata in opturi ,cand viram stanga tacea si mergea frumos ,cand eram intr-o depasire mergea bine cand sa revin pe banda mea facea ca dracu si volanu si roata ,ca sa nu mai troncane ori trebuia sa virez stanga ,daca eranm intr-o curba la dreapta trebuia sa scad viteza sub 80km/h sa nu imi mai troncane(am pus inapoi capatul de bara de oltcit,sper sa nu mai troncane la viteze mari,la gropi poa sa troncane pana gasesc una buna si de oltcit) Salut,am schimbat bucsile si capatul de bara .Am luat un capat de bara de pe celalalt oltcit si l-am montat pe asta exact cum l-am scos fara sa umblu la piulita ,am zis ca asa e reglat cel mai bine din fabrica,dar se pare ca difera de la masina la masina.Acum in mers,drum intins scartaie roata opusa E normal ca din cauza ca roata drepta are unghiul dereglat sa scartaie roata stanga ? Da, pai nu se potrivesc setarile de la o masina la alta, era bine daca numarai turele la desfacere, atatea ture sa infiletezi (in cazul in care capetele sunt identice), si ideal e un reglaj directie.
Eu am montat un capat de-ala de scrie italia pe el sau ce mai scrie pe stanga, si aveam un capat de topoloveni pe dreapta (era muci dar mai mergea ), am incercat sa fac unghiurile dar n-a iesit (ala nou era mult mai scurt la filet) si la 70 in sus ma trezeam ca masina topaia ba stanga ba dreapta in functie de aderenta anvelopelor ; (ce vreau sa evidentiez nu e diferenta de lungime a filetelor ci reglajul aiurea si consecinte) Fa reglaj standard la cota de 260mm si o sa fie bine. sau 230? Da ma, 230, ai dreptate. Uite aici si cota respectiva: http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=259787#259787 eu am spus la misto,chiar nu stiam cat trebuie sa fie,dar trebuie sa-mi indrept volanul ca sta intr-o parte rau si mi-era lene sa caut cota respectiva Bre, tu nu zici niciodata nimic la misto. Am reglat iar,de data asta fara sa mai scot capatul de bara.Am scos roata,desurubat piulita mare de 22 al capatului de bara pana la 4 spire dinspre exterior panala piulita si ca sa nu mai scot capatul am insurubat bratul inspre piulita dupa care am strans piulita,e aceeasi treaba ,dar sper ca nu s-a desurubat nimic din caseta de directie si sa raman cu volanu in brate sau sa plece roata inainte ,ce spuneti?
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community