Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Axe 1.100 vs 1.222 (GSA)
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Am ocazia sa cumpar o pereche de axe de 1.222 noi pe care intentionez sa le pun pe un motor de 1.300. Intrebarea este urmatoarea!
Sunt axele de 1.222 cele mai performante ?
Argumente pro sau contra sunt binevenite

PS: E graba mare ! Vad ca unii nu prea stiu de gluma... asa ca modific postul...

In fine, nu am testat axele de 1226.
Stiam ca cele de 1222 sunt cele mai agresive axe care se potrivesc pe motorul de 1300. Multi cauta axe de GSA - fie ele si SH.

Numai bine!
Gabii Vroiam sa stiu daca intradevar sunt cele mai performante, indicate, rezistente ...... Nu ma asteptam la un singur raspuns si ala vai de el.
Eu credeam ca aici se aduna oameni care tin cu adevrat la aceasta masina, nu ca intreaba si se distreaza pe subiectul Oltcit, doar pina cind au strins banii de Logan !
Oricum nu sunt genul care sa se predea prea usor, dar totusi mi-am cam schimbat parerea despre forum.
Este al 2-lea topic la care mi se raspunde ..... . Poate ca prima oara am gresit ca nu am urmarit alt topic zi de zi, dar acum e cu totul altceva ! Axele de 1222 au cea mai agresiva panta,deci ar fi cele mai bune....numai ca va creste putin turatia de cuplu maxim...
De unde le cumperi? Am intrebat intimplator pe cineva de la magazinul de pe Iancului si surpriza a fost mare ! Un fost client care si-a vindut Oltcit-ul le avea spre vinzare. Le-am cumparat deja de ieri. Din cite am inteles s-ar mai putea gasi si la Citroen, dar la preturi de Citroen
Mersi mult de raspuns Pentru Gabii !
Nu e vorba ca nu stiu de gluma, dar cind esti nou pe un forum, indraznesti sa deschizi un topic pe care il citesc ~50 insi si primesti un raspuns ca al tau, mie unul mi-a dat impresia ca devin penibil si ca probabil problemele sau intrebarile mele sunt cel putin stupide.
Mersi pentru raspunsul final si sa auzim de bine Mare lucru nu scoti din axele cu came, da macar daca sint de GSA or fi mai bune ca material.
Parerea mea e ca daca profilul unora era mai bun, atunci pe ala il alegeau. Nu e asa mare greutate sa fabrici axe cu came. Chiar daca masina va fi mai agresiva (insesizabil zic eu), va fi modificat si consumul. Cat sa modifice astea deschiderea supapelor?
Pentru Gabii !
Nu e vorba ca nu stiu de gluma, dar cind esti nou pe un forum, indraznesti sa deschizi un topic pe care il citesc ~50 insi si primesti un raspuns ca al tau, mie unul mi-a dat impresia ca devin penibil si ca probabil problemele sau intrebarile mele sunt cel putin stupide.


Morfeus, scuze daca m-am grabit sa-ti raspund cu o mica gluma...
Chestia e ca atunci cand ti-am raspuns topicul avea 7 citiri, nu 50. Si io nu m-am uitat ca esti nou pe forum...
Pana acum am auzit vorbindu-se pe aici pe forum de axe cu came de GSA de 1222, nu de 1226, si am crezut ca e o mica gresala.

Felicitari pt achizitie, multi vor fi gelosi pe tine ca ai mai gasit axe de GSA (de fapt asta am vrut sa spun initial ).
Sa stii ca daca folosesti un ulei de calitate, si alea romanesti tin mult de tot. Tocmai vorbeam cu cineva pe forum, io zilele astea am desfacut nitel pe la motor sa schimb niste ohringuri. Am axe romanesti, originale (alea puse de fabrica) si nu au pic de uzura! Si motorul meu are 185.000 km reali... Pacat ca nu am aparat digital sa fac poze!

Numai bine! morpheus, nu le vinzi??
pupa a scris:morpheus, nu le vinzi??

Auleooooo... iar o desfaci bre???? ...inca nu!! da' cine stie ce ne rezerva viitorul?? Din cite am inteles eu nici cele autohtone nu sunt mai slab calitative (la material ma refer). Se pare ca uzura lor intervine atunci cind camele nu sunt unse corespunzator. Nu am inteles exact cine unge suprafata dintre cama si culbutor, dar ca atunci cind schimbi axa cu came si culbutori uzati nu faci mere lucru daca nu verifici si canalele sau cum le spun celor care ung pe acolo cele mentionate mai sus!
Referitor la ce cistig am din aceste axe vreau sa spun ca belesc ochi cit cepele prin toate topicurile in idea de a gasi cele mai bune metode de marire a puteri motorului pe cit se poate fara al comprima, deoarece as vrea sa ajung si eu cindva sa spun ca am un Oltcit TURBO
Gabii a scris:
Pana acum am auzit vorbindu-se pe aici pe forum de axe cu came de GSA de 1222, nu de 1226, si am crezut ca e o mica gresala.


Intradevar cind scriam aveam ceva dubii in legatura cu 1226, dar eram prea grabit ca sa mai stau sa caut capacitatea exacta, asa ca am pus din amintiri
Sorry
Gabii a scris:
Felicitari pt achizitie, multi vor fi gelosi pe tine ca ai mai gasit axe de GSA (de fapt asta am vrut sa spun initial ).

Mersi mult Eu am inteles ce ai vrut sa spui initial dar fiind singurul raspuns, suna ca si cum as fi deschis un topic ca sa ma laud, iar eu am vrut as aflu altceva ! Am inteles ca cei de la raliuri din Craiova foloseau axe de 1.100 (sper sa nu fi facut vreo gafa ) si de aceea am numit topicul 1.100 vs 1.222 pentru ca sa fiu sincer axe de 1.100 am deja pe masina in stare f buna si nu ar mai fi trebuit sa fac investitii "inutile"

pupa a scris:
morpheus, nu le vinzi??


Daca le vind cu ce te mai provoc la o liniuta ? axele de 1100 si cele de 1222 sun practic identice. diferentele sunt insesizabile dar cica sunt mai bune alea de GSA. eu din alea am si nu ma plang. si am mai auzit la un "meserias" ca axele fabricate in RO au duritate 30-40 iar cele FR sunt pe la 70. cum, in ce fe,l de ce, habar nu am poate ne elucideaza domnu' inginer (laurentiu).
kat_drive a scris:poate ne elucideaza domnu' inginer (laurentiu).
Depinde de lot, procesul de fabricatie si "economiile" fabricantului. In orice executie, TREBUIE respectata reteta proiectantului. Ca nu se intimpla asta, e alta poveste si ca sa tina cit mai mult timp, e necesara o lubrifiere cit mai buna (ulei bun + presiune in instalatie). Diferenta intre 1222 si 1300 este cam aceiasi cu diferenta intre 1300 si 1100 Deci : 1.100 ~=1.222 ~=1.300 Ceea ce inseamna ca eu am cumparat niste axe probabil doar ceva mai bine lucrate
Chiar si asa daca ar fi nu m-ar deranja, totusi niste raspunsuri mai tehnice nu ar strica deloc ! Si asta nu pentru mine, ca la mine oricum odata ce mi-a intrat ceva in cap oricum nu mai iese cu una cu doua , iar de vindut orcium nu le voi vinde Dar daca tot ne aflam la "Caracteristici, Performante , Tuning" eu cred ca acest topic, ca si altele, ar trebui sa aiba in final scopul de ai lamuri pe deplin pe cei interesati de subiect. Morpheus,asa cum ti-am scris mai sus,repet, diferenta intre 1222 si 1300 este cam aceiasi ca intre 1100 si 1300 adica in jur de 7 mm.Nu este putin deloc Este o diferenta destul de considerabila
Cit despre executie si material personal nu cred ca sunt mai bune decit cele ro,axele ro sunt facute la fabrica de avioane si procesul de cementare este acelasi care se foloseste si la componentele de avioane...restul deduci tu... supy tata cred ca ai vrut sa spui ca dif dintre cele de 1100 si cele de 1300 este de 0,7-0,8 mm,nu 7 mm iar in legatura cu axele de 1222 adica de gs ca ar fi mai agresive si mai bune decit cele de 1.1 si de 1.3 sint povesti eu unul nu am vazut inca asa ceva si mai mult montat pe masina si sa rupa asfaltul datorita lor. Da Bogdane,am omis un 0 si virgula ce sa fac graba
Bogdane daca tu nu ai vazut inseamna ca nu exista nu am spus ca nu exista Supy, doar ca nu am vazut . Sa facem un rezumat :
1. axele de 1.100 si 1.222 au aceeasi forma.
2. axele de 1.300 au cama cu 0,7-0,8mm mai scurta

Ceea ce inseamna ca axele de 1.100 si 1.222 deschid mai mult supapele.
Bun! Ce se intimpla daca axele sunt puse pe un motor de 1.3 cu chiuloase de 1.3 si ce se intimpla daca pe motorul de 1.3 le punem pe chiuloase de 1.1 ?



PS: NU se pot aduna informatii de pe forum si sa se completeze rubrica "Tuning Oltcit" de pe pagina de start ? Axele de 1300 sunt mai scurte cu aproximativ 0.7 dar timpul de deschidere este mai mare decat la cele de 1100.

De cele de 1222 nu shtiu nimic dar pot sa banuiesc ca sunt la fel de ascutite ca cele de 1100 dar mai inalte - cum sunt cele de 1300 In acest caz doar niste schite sau macar inste poze ale unor axe (came) noi ne mai pot scoate din ceata in care ne aflam

PS : Sper sa nu fiu singurul interesat sa inteleg ca in cel mai fericit caz, ideal ar fi sa aiba inaltimea camelor de 1.100 si latimea virfului de la 1.300 ? Poate chiar asa si sunt. Mie unul nu mi s-au parut prea ascutite. Cind ajung acasa voi face niste poze(dar la calitate de WebCam ) la came si poate o sa am si ceva de comparat de la voi Eu nu inteleg care e nelamurirea ta? Eu nu cred ca francezu a gresit calculul axelor cu came. Dupa aceeasi formula a calculat cand a facut fiecare model si a incercat sa obtina un optim intre consum , putere, echilibrare motor turatii mici. Crezi gresit Elaboreaza un pic ,ca nu inteleg. axele de trs sint mai inalte cu 0,7 mm decit cele de 1100 acum chiar ca ati reusit sa ma zapaciti cu o intirziere destul de mare au ajuns si pozele

http://img43.echo.cx/my.php?image=axegsa1nm.jpg


PS: Nu prea par ascutite ca la 1.100 E greu sa-ti dai seama cum sunt fatza de altele. Cel mai bine e sa mergi la un magazin si sa le compari cu cele de 1.1 si 1.3 ..de preferat sa masori camele la fiecare in parte si sa vezi ce inaltime au fiecare. daca poza urmatoare reflecta realitatea, atunci axele de 1.100 sunt sigur mai ascutite decit cele de GSA

http://img43.echo.cx/my.php?image=axe11001la.jpg asa este am pozat o axa de 1100. sper sa ajute la elucidarea misterului...





http://img27.echo.cx/img27/2792/axaconcame9uf.jpg Exista diferente importante intre arborii de 1100 si cei de 1300. Eu zic ca nu are rost sa discutam de arborii de 1220cmc pentru ca nu se gasesc, si prea buni nu sunt nici ei.

Un lucru e cert. Cel mai mult deschid supapele arborii de 1300 cmc si sunt proiectati pentru motorul de 1300cmc. Nu tin supapa atat de mult deschisa, dar e o chestie care nu se poate judeca iaca asa. Au facut calculele specialistii... au testat, nu e ceva simplu.
Difera momentele de deschidere si inchidere.

Eu prefer arborii de 1300cmc. Iti ofera cuplu, consum bun si masina merge f.bine si in regim rezonabil. Adica pana la 5500-6000rpm. Am avut si de 1100cmc pe motor de 1300 si sunt mai off-cam la turatii mici. Se simte asta si la cuplul motor. Admisia se deschide mai rapid decat ar trebui si o parte (mica) din gaze o ia pe admisie. De-asta ii trebuie turatie.... Daca tot e topicul legat de arborii cu came am si eu o intrebare:
Recent mi-am bagat nasul in motorul de la RL-ul meu si am fosr surpins sa vad ca am arbori cu came de 1299. Acestea au fost puse de un mecanic foarte priceput (Gurita cum il stiam noi care avea serviceul de pe Chitila) acum multi ani... taicamiu mi-a spus ca i-a pus din cauza ca ori asa se gaseau ori a facut Gurita o smecherie...
Ce efecte bune/rele au acestea pe motorul de 1129?? Iti ofera cuplul la turatie mai joasa decat cele de 1.1, de aici si consum mai mic (aproximativ ). Axele de 1.3 se "pierd" dupa o anumita turatie, pe cand cele de 1100 de la 3500 ture te baga in scaun si te tin acolo pana nu mai ai ture . Axele de 1300 mi se par mai bune de oras, pe cand cele de 1100 bat spre "sport" (daca se poate numi asa). Sper ca nu sunt chiar off-topic , dar am nevoie de-o lamurire urgenta , oameni buni , deoarece chiar acum imi refac complet motorul de 1300 (TRS) , si vreau sa stiu :

1- pt o supraalimentare in viitorul apropiat , FARA alte modificari (gen compresie), montarea unor axe cu came de 1100 in locul celor de 1300 , imi va ajuta sau nu ???
Titus te rog spune-mi care e parerea ta pt ca tu ai turbo si din posturile tale anterioare am dedus ca ai folosit pe TRS si axe cu came de 1100 si de 1300 !

2- cum se reflecta in consum ( urban + extraurban ) schimbarea axelor cu came de 1300 cu cele de 1100 , pe TRS ?
Din posturi rezulta un cuplu mai mic pt o turatie data , asta se simte rau intr-un trafic infect , gen Bucuresti ? Pt ca eu trebuie sa fac cam 600km lunar prin capitala si vreo 4000km in concediu prin afara ei , si caut de ceva timp compromisul optim de piese pt motor ca sa am si consum decent si-o masina agila...

3- am facut rost si de 2 cutii de GSA din care probabil va iesi una foarte buna care ca si rapoarte pare a fii cam ca 5ro. Acest tip de cutie este mai potrivita pt un motor mai lent ( cuplu jos , axe cu came de 1300) sau pt un motor mai turat (axe de 1100) ?

m-as bucura daca pana vineri seara cu ajutorul vostru mi-as putea face o idee , pt ca sambata asamblam motorul si zarurile vor fii aruncate deja...

Multumesc anticipat pt orice idee sau parere pe marginea intrebarilor mele daca iti place sa mergi turat cu motorul pune axe de 1.1 , o sa ai cuplu mai sus cu cele de 1.3 motorul o sa plece cu mai mult zvac de pe loc fara sa-l turezi mai tare dar o sa se plafoneze mai repede
cat despre cutii din cate stiu toate sunt mai scurte decat aia Ro care e tata-l-lor la capitolul lungime In general, motoarele turbo sunt mai putin turate decat cele aspirate, pentru ca riscul de detonatii la turatii mari apare mai repede la turbo, plus ca la motoarele turbo cuplul se obtine mai jos si atunci nu e asa nevoie de turatie nominala mare. Cutia de GSA nu are cum sa fie la fel ca cea 5Ro, din simplul motiv ca GSA are rotile pe 15", deci pe roti de 13" va fi mai scurta. Ok , atunci sa punem urmatoarea intrebare :
-un motor turat si-o cutie mai "scurta" , cum se comporta ca ansamblu ?
-care a incercat o astfel de combinatie , ce parere are de comportamentul masinii ?
-si-o intrebare speciala pt Titus si pentru oricine are un 1300 cu turbo : ce axe cu came folositi si de ce ?
-sa presupunem ca punem pe un 1300 , chiuloasele lui originale si axe cu came si culbutori de 1100, apoi montam un turbo , cu prima modificare urc turatia de cuplu si putere maxima iar cu a doua modificare ( turbo-ul) voi cobora turatiile ..... deci cum va afecta acest set de modificari comportamentul masinii ?
-faptul ca supapele stau deschise putin mai mult timp cu axe de 1100 se reflecta intr-o umplere mai buna la un turbo ? Bun, doar teoretic vorbind acum, motoarele turbo functioneaza dupa o cu totul alta diagrama de distributie decat cele aspirate. Deci teoretic, pentru a beneficia la maximum de avantajele turbocompresorului, ti-ar trebui un cu totul alt profil la came. Doar ca ma indoiesc ca ti le poate calcula cineva si mai ales ca ti le va executa cineva. In principiu, e vorba ca motoarele aspirate si cele turbo au cerinte cu totul diferite pentru a da randament maxim. Pe scurt, la un aspirat, pentru a genera putere maxima in cilindru, e nevoie de presiune maxima in clinidru, rezultata in urma exploziei amestecului carburant. Ce inseamna asta? Ca supapa de evacuare se va deschide cat mai tarziu posibil dupa explozie, pentru a pastra presiunea in cilindru. De asemenea, se stie ca gazele au o inertie destul de mare. Astfel, pentru a putea umple cilindrul cu un amestec cat mai bun, supapa de admisie sta deschisa mai mult, presiunea de admisie nefiind foarte mare. La motoarele turbo, filosofia este urmatoarea: pentru a invarti turbina (care invarte la randul ei compresorul), e nevoie de presiune a gazelor arse relativ mare. Buuun, atunci supapa de evacuare va trebui sa se deschida mai repede, pierzandu-se maximul de presiune din cilindru (ceea ce duce la o scadere de putere generata din presiunea gazelor), dar asigura o presiune de admisie mai mare, ceea ce inseamna ca supapa de admisie sta mai putin deschisa ca la cele aspirate, dar cantitatea de amestec combustibil introdusa in cilindru este mult mai mare ca in cazul aspiratelor, rezultand de aici o putere sensibil mai mare. Cam asta ar fi. Din toata asta, rezulta ca la motoarele turbo diagrama distributiei se face in asa fel incat sa se deschida supapa de admisie mai repede decat la cele aspirate, rezultand de exemplu, un unghi de forfecare a supapelor (unghi de forfecare = unghiul de rotatie a arborelui cotit cat timp stau ambele supape deschise concomitent) mult mai mare. La motoarele aspirate valorile uzuale sunt de circa 30° de rotatie a arborelui cotit, pe cand la turbo sunt valori uzuale in jur de 110° rotatie a arborelui cotit. Deci diferente destul de mari. Desigur, asta pentru o functionare a motorului cu randament maxim.
Pentru o modificare home made, merge si cu arborii cu came de 1300. Faina polologhie ca sa iti spun la sfarsit sa lasi arborii de 1300, nu? Cristi_s multumesc pt sfat ,
dar eu am uitat sa precizez un amanunt care poate schimba substantial datele problemei : NU intentionez sa montez un turbo ci un supercharger electric , deci partea de teorie pe care mi-ai explicat-o si care ilustreaza diferentele de proiectare intre axele de aspirat si turbo , la mine as spune ca isi reduce importanta.
Eu nu sunt nevoit sa obtin o presiune mai mare a gazelor de evacuare , ci doar o umplere mai buna a cilindrilor , pt sa superchargerul pe care intentionez sa-l pun NU va avea puterea unui turbo clasic , va fi cam la jumatate , dar asta e destul pt mine.

Cu scuzele de rigoare ca n-am oferit de la inceput datele complete ale problemei revin cu intrebarea :
-in conditiile de mai sus ( cu supercharger montat, nu turbo ) care dintre cele 2 tipuri de axe cu came m-ar avantaja ( umplere mai buna , cuplu , putere ), cele de 1100 sau cele de 1300 ? Ia spune-ne si noua secretul focului: cum e povestea cu superchargerul electric? De unde il ai? Si aici e nitel de teorie de discutat. Superchargerele, de orice natie ar fi ele si orice tip de antrenare ar avea (cu curea, electric, direct, etc.) nu se preteaza la motoarele de turatie. Pentru ca au o inertie destul de mare, din cauza constructiei. Sunt apreciate de americani pentru ca ei au motoare destul de lente (pana in 4000 rot/min maxim) si cilindree mare, unde le trebuie cantitati mari de aer. Asa ca, parerea mea, daca montez supercharger, nu trebuie sa cauti sa maresti turatia nominala (de putere maxima) a motorului, ci sa o pastrezi in limitele de functionare a superchargerului. Ar trebui sa cauti cam ce regim de functionare are superchargerul respectiv si ce debit si presiune deaer baga, poate reusesti sa fii primul caruia ii zboara chiulasele prin contraaripi (glumesc, desigur). Deci, raspunsul ar fi, tot arborii cu came de 1300. La supercharger mai apare o problema). El fiind in legatura directa cu motorul (chiar si cel electric), mananca din puterea generata de motor (uneori chiar 1/3 din puterea motorului generata fara supercharger), de aia trebuie sa fii sigur ca puterea pe care o castigi cu superchargerul sa fie mai mare decat cea consumata de supercharger pentru a functiona. In cazul tau, fiind un supercharger electric, trebuie ca si curentul absorbit de supercharger sa nu influenteze negativ functionarea motorului. Fie ai un alternator suficient de mare, fie il alimentezi separat de la alta baterie. 1.1 zic eu.
ai cuplu maxim ceva mai jos cu vreo 250 rpm
titus zice ca cel mai bune sunt cele de 1.3
eu am acum pe masina 1.3 comprimat cu axe de 1.1 pe chiloase de 1.3 si cutie de gsa
rupeee
urmatoare varianta ca re vreu sa o incerc este 1.3 comprimat cu chiuloase de 1.3 si axe de 1.3 dar cu supape de 1.1 pentru umplere mai buna. pana la asta mai am de munca ...nici macar nu am chiuloasele inca Cristi, superchargerul electric este exact aceeasi chestie cu turbina electrica? Superchargerul inca nu-l am, dar va apare , la fel de sigur cum a aparut si filtrul de aer K&N : incet da' sigur. Sunt ca un pitbull : daca prind o idee , n-o scap si nu conteaza cat costa sau cat de greu se realizeaza.
E relatia mea cu masina mea si contribuim amandoi la asta : ea nu ma lasa NICIODATA in drum iar eu ii fac cate un upgrade cand pot !
Acum am ocazia sa mai schimb cate ceva , pt ca am motorul desfacut complet si pot pune lejer alte piese. N-am fost pregatit din timp pt acest lucru (a venit cam neasteptat ocazia de-a face motorul nou de la 0) si n-am apucat sa ma documentez , sa cumpar unele piese.... Sa presupunem ca cineva imi argumenteaza cat de bine mi-ar fi mers cu axe cu came de GSA 1222 , eu nu mai am timpul fizic sa fac rost de ele pt ca maine il inchid .... deci acum pot doar sa aleg intre axe de 1100 si 1300 !
De asta m-as bucura din suflet daca cineva mi-ar arata clar care este mai buna si de ce in conditiile supraalimentarii viitoare !!!

am postat dupa intebarea :
Cristi, superchargerul electric este exact aceeasi chestie cu turbina electrica?

raspunsul este : da superchargerul la care ma gandesc eu este macar generic vorbind aceeasi chestie ca si turbina electrica.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community