Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

vreau sa-mi iau telescoape/ cum vad daca sunt bune?

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
vreau sa-mi iau telescoape/ cum vad daca sunt bune? probabil o sa am si variante second si vreau sa stiu cum se testeaza, cat de tari trebuie sa fie? Nu ai sa stii niciodata decat daca esti mecanic in devenire . Uiti repede chiar daca ti-ar arata cineva . . . vreau sa-mi spuna, nu sa-mi arate E simplu. Cand comprimi si cand destinzi un amortizor trebuie sa mearga foarte greu, practic sa obosesti cand il comprimi, si cand il destinzi. sa tragi de el si el sa nu vrea sa se destinda. Ai inteles ceva? am inteles, trebuie sa mearga greu (la fel imi imaginam)

ceva mecanici pentru schimb in Craiova? pret? si sa nu mearga in trepte cand il destinzi sau comprimi pana la urma imi cumpar nou ca am gasit cu 80 ron, decat sa stau cu grija ca nu sunt bune telescoapele pe gaz au teava de legatura intre ele? asa sunt ele? ca nu am vazut in viata mea. asa zicea cineva
edy99 a scris:telescoapele pe gaz au teava de legatura intre ele? asa sunt ele? ca nu am vazut in viata mea. asa zicea cineva

Adica ? Adica comunica gazul nu mai..
un amortizor pe gaz e fix ca ala pe ulei...doar ca in loc de ulei are gaz Intre telescoapele stanga respectiv dreapta montate ? La asta te-ai referit ?
Nu confunda cu masinile dansatoare americanesti . da, intre stanga si dreapta
valib a scris:nu mai..
un amortizor pe gaz e fix ca ala pe ulei...doar ca in loc de ulei are gaz


...si stau tot timpul in pozitia maxim deschis....daca sunt ok...la liber,nu pe masina
valib a scris:nu mai..
un amortizor pe gaz e fix ca ala pe ulei...doar ca in loc de ulei are gaz


inseamna ca ala nu stie ce vorbeste. si pe mine ma mira lucrul asta. cine stie ce l-a mintit unu, si a pus botul Din seria ,,descurca-te cu ceea ce gasesti sau cu ceea ce ai la indemana", mi-am montat un amortizor de tico pe puntea spate.

Comparatie amortizor de tico vs amortizor de oltcit:

1. am. de tico este putin mai lung fata de cel de oltcit
2. cursa amortizorului de tico in pozitia de lucru este similara celui de oltcit
3. bucsele de prindere la amortizorul de tico au gaurile de 12 mm fata de 14 mm cat e la cel de oltcit
4. bucsa superioara la amortizorul de tico este mai ingusta fata de cea de oltcit (aproximativ 15 mm).

Cum am procedat:

1. Am gasit doua suruburi de 12 mm.
2. Am confectionat distantiere pentru bucsa superioara

Se poate proceda si altfel:

Se pot monta bucsele de pe amortizorul de oltcit pe cel de tico.

Rezultatul a fost multumitor in contextul lipsei pieselor de schimb din comert. Stiu ca pot exista si alte metode pentru montarea am. de tico pe oltcit dar pentru mine este ok. Eu am ales aceasta varianta pentru ca aveam joc in bucsele de la amortizor, insa amortizorul este in toate mintile lui. Cea mai buna varianta ar fi schimbarea bucselor la am. de oltcit sau alte amortizoare. Dar de unde daca nu mai gasesti? In plus eu am joc si in bucsele de punte. Dar asta e o alta poveste. Se gasesc, daca cauti pe net putin. intrebarea .e? la incarcatura maxim,,+cum se comporta ? Avand in vedere ca amortizoarele de Oltcit sant cu dublu circuit si asta pentru stabilitate se aleg dupa necesitati . Mai tari ( sport ) pentru teren accidentat si viteza mare .Mai moi pentru asfalt .
barutzu a scris:intrebarea .e? la incarcatura maxim,,+cum se comporta ?


Sunt ok. Dar fiindca am cotrobait prin fiare, am gasit un am. de spate si unul de fata de oltcit inca bune si bucsele la fel. Acum sa-mi fac timp sa le schimb. Asa ca cine vrea am. de tico sa ceara. uite aici, bucsi noi pentru amortizoare, direct de la producator, la pret de 5ron/buc. Posibil sa aiba si bucsa superioara amortizor spate....
Nu stiu sa iti spun care bucsa unde vine, dar probabil producatorul stie.

http://www.ardeleanatisa.ro/dl/of1.pdf Am montat amortizoarele, unul pe spate, celalalt pe fata dar tot nu am scapat de troncaneala. Dar cred ca e de la bucsa superioara de la amortizorul de fata fiindca are joc ca la balamuc.. Maine poate imi fac timp s-o schimb si sa scap de bataie. pai daca are joc...de ce doar crezi ca e de la ea?!


sigur e de la ea! Azi am umblat la problema.
Bucsa nu era dusa ci axul. De troncaneala tot n-am scapat chit ca am schimbat si ax si bucsa.
O fi oare din rulmentii cu ace? Caci din bucsele flexibloc nu cred ca e fiindca i-am schimbat de noi acum 2 ani cu unii de origine Citroen. Personal i-am scos din punga.

Pivotii ies din discutie fiindca i-am schimbat vara trecuta de noi (cel inferior citroen, cel superior de fabrica romanesc).

Bieleta de directie si capul de bara la fel - sunt noi.

Rulmentul nu are joc. De la rulmentul de ace poate sa troncane daca e uzat.Eu îi aveam sparti si bratul foarte uzat, troncanea la fiecare denivelare Identic si la fel e si la mine.
Mai gasesc pe undeva 1 pereche noi ? Am avut si bucsi brat superior care au tinut fix cativa km, dupa care cauciucul invechit si-a spus cuvantul...si s-au facut muci. La fel si cu pivotii...care dupa cateva zeci de km si-au facut joc.

Problema la oltcit e la calitatea indoielnica a pieselor.
Daca ai pus nou, nu inseamna ca e bun, sau ca trebuie sa tina. Ai sa ramai surprins la demontare.
Troncanitul la fiecare denivelare poate fi din rulmentii bratelor inferioare, bucsi amortizoare, bucsi brat superior, sau chiar pivoti/capete bara.
Dai jos fuzeta, si elimini pe rand fiecare componenta prin verificare. Pai problema e cam asa:

Bieleta si capul de bara sunt bune: nu au joc.
Pivotii la fel.
Rulmentul la fel.
Bucsile de la amortizor la fel.

Bucsile flexibloc (bucsile care vin pe ax) de noi au fost moi. Insa in doi ani si vreo 5000 km nu mi-au facut nici o problema.

Deci raman cu semnul intrebarii bucsile superioare/flexibloc si rulmentii cu ace. Daca s-a mers mult cu rulmentii sparti va fi nevoie si de brat.Nu ai pe trs-ul albastru brat cu totul in stare buna? Eu am schimbat bratul cu tot cu palier cu unul sh original fara uzura si am scapat de problema. Cred ca s-au facut vreo 500 km de cand merg asa. De vreo 2-3 sapt. imi face asa. De atunci si pana acum am schimbat cam tot ce am zis aici.
Nu cred ca s-a uzat bratul in 500 km.
Asa e as putea lua rulmentii de pe celalalt. Rulmentii nu mai poti sa-i scoti, schimbi palierul cu tot cu rulmenti
Am incercat eu sa mai montez un set de rulmenti pe palier, dar nu am resusit sa imping rulmentii sh si nu am instat ca riscam sa-i sfaram.
Schimba palierul cu totul Nu toate palierele accepta inca un set de rulmenti
iulicuta2000 a scris:Nu toate palierele accepta inca un set de rulmenti

Era de RM palierul Bucse din Duramit in loc de rulmenti, insa tre' un strung MARE pt a rectifica si slefui palierul bratului.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community