Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Cine are CV in 5 trepte si planetare de RM?

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Am patit-o cu CV.Am schimbat de pe o cutie RM axele planetare de la CV si le-am montat pe o CV in 5 RO pe care am avut-o pe Oltcitul dinainte si nu stiu ce s-a intamplat la montare ca este f zgomotoasa la diferential .CV a fost desfacuta complet de cineva si inchisa la loc.Daca a facut cineva acest "transplant" il rog sa ma ajute cu metoda folosita si rezultatele obtinute. ai scos doar axele cu rulmenti, sau cu tot cu chestiile alea ce intra in cutie si se infileteaza? nu ma refer la capacele alea ce se infileteaza peste axe, pe filetul ala exterior al cutiei, ci alea din interior Eu am facut acelasi lucru, si anume am montat cutie de trs pe rm si merge la fel ca inainte ma rog, la capitolu zgomot si alte chestii

Am scos sateleti de la cea de rm ( au vreo 15 cm parca) si i-am introdus in aia de trs. am montat cutia pe masina si totul merge perfect zgomotoasa in ce sens? suiera din ce in ce mai tare odata cu viteza? face in toate vitezele asa?
Am si eu o intrebare, cutia de pe rm-ul meu este pe duca (1 si 2 caraie in ultimul hal si a 4-a sireneaza de nu se mai poate ) si am o cutie in 5 trepte romaneasca, am inteles ca treaba cu satelitii de schimbat este simpla, intrebarea mea este, la prindere o sa imi vina cum trebuie? va trebui ceva modificat? daca da, cum? Doar schimbi satelitii si atat. tot ansamblu motor+cutie o sa stea cu aprox 1 cm mai in fata dar nu deranjeaza pe nimeni cu nimic daca a schimbat si chestiilea alea ce intra in cutie, acolo unde sunt semeringurile, atunci inseamna ca nu le-a insurubat cum trebuie. nu stiu denumirea lor. dar alea trebuie reglate cu lera, ca daca nu strici grupul conic, pentru ca functioneaza descentrat

Danutz Bratosin a scris:Doar schimbi satelitii si atat. tot ansamblu motor+cutie o sa stea cu aprox 1 cm mai in fata dar nu deranjeaza pe nimeni cu nimic


nu, nu deranjeaza, doar ca o sa te trezesti cu motorul ca iti "decoleaza" de sub capota. motivul? o sa ti se rupa tampoanele de la motor. am patit si eu asta, si desi mi s-a parut in neregula, am zis treaca merge, desi eu mi-am dat seama ca ceva totusi nu e bine. "sapa" bine pe forum sa vezi ca s-a mai discutat despre asta. o sa iti sara planetarele din locasul lor in curbe in special, si nu o sa sti care e cauza.

centimetrul ala e moartea tampoanelor. solutia: taierea in spate a gaurii din mijloc, adica taierea peretelui din spate a gaurii, adica tai din prinderea aia si facuta o noua prindere, prindere ce se prinde de gaurile de sus, si de jos ale prinderii alea ale cutiei de viteze. unele oltcit-uri nu au problema asta. rm-urile, si altele(depinde cum le-au prins aia de la craiova) au am citit foarte multe topicuri chiar pe tema asta, intrebarea mea este urmatoarea, eu nu am inteles bine, la trs spre exemplu (pt ca are cutie in 5 din fabrica) gaura de prindere de la mijloc este mai in spate decat la un rl sau rm? adica e diferita caroseria? e altfel sudata prinderea aia pe traversa. sau e un pic mai mare. dar acum doar nu te pui sa o tai si sa sudezi alta, adaptezi 2 flanse pe prinderea aia, sau gasesti alta modalitate astfel incat sa vina motorul la fix Si mie mi s-au rupt tampoanele acu vreo 2 ani...atunci le-am schimbat si pana acu pare in regula. ce-i drept nici n-a mers mult masina de atunci dar planetarele nu comenteaza nimic (cel putin pana acum...la stilul meu de mers )

edy, tu zici ca sa dau o alta gaura mai in spate decat cea din mijloc? Edy si Danutz au dreptate,la RM cutia in 5tr. vine cu 1 cm mai in fata si am prins mai greu tampoanele si galeriile de evacuare ,cred ca din cauza traversei care vine in plus,sub cutie.
Da,la CV s-a desfiletat si suruburile mari care vin si strang rulmentii pe diferential.Aici s-a gresit.
Danutz Bratosin a scris:

edy, tu zici ca sa dau o alta gaura mai in spate decat cea din mijloc?


nu, sa o largesti, si dupa ce o largesti, sa faci flanse care sa vina peste suportul de care se prinde cutia, flansele sa se prinda de gaurile de sus si de jos, iar la mijloc dai o gaura la aceeasi distanta cum e pe suport, dar sa fie mai lunga flansa, astfel gaura sa vina mai in spate

daca, cutia e mai in fata, nu se strica doar tampoanele, ci se strica si planetarele, ca, cutia e mai in fata si functioneaza sub alt unghi


cristiensen a scris:Edy si Danutz au dreptate,la RM cutia in 5tr. vine cu 1 cm mai in fata si am prins mai greu tampoanele si galeriile de evacuare ,cred ca din cauza traversei care vine in plus,sub cutie.
Da,la CV s-a desfiletat si suruburile mari care vin si strang rulmentii pe diferential.Aici s-a gresit.


incearca sa le centrezi tu acele chestii ce le-ai desfacut, vezi sa nu fie descentrate, adica mai stranse intr-o parte ca in alta, astfel sa frece in interior tot angrenajul

nu din cauza aia loveste. sa va uitati cu atentie la ce am desenat eu, si o sa vedeti ca, cutia in 5 are chestia aia sub ea in plus fata de aia in 4. si aia loveste. iar mai lunga e, pentru ca are acel distantier.

gaura din mijloc se taie cu flexul spre spate, si ramane gaura deschisa, la fel cum sunt gaurile de la furcile de bicicleta unde intra roata, iar dupa ce ai taiat in spate, polizeaza sa o maresti un pic in sus, ca sa nu iti mai atinga chestia aia de sub cutie, pe traversa. apoi ii pui flansa


traversa aia care e la mijlocul cutiei, aia ce se prinde in 4 suruburi nu are nici o treaba, nu acolo atinge. acolo atinge doar daca e deplasata cu 1 cm in fata. daca, cutia sta in pozitia ei normala nu mai atinge acolo, ci unde am zis eu


Flansa ce grosime trebuie sa aiba?Presupun ca se peune pe suport la exterior .Este bine daca flansa eate sudata de suport? nu stiu. ceva cam la fel cum e suportul ala, sa nu fie subtire sa ti se rupa, indoaie, si alte chestii.

poti sa il sudezi, e mai simplu cu surub, ca nu trebuie sudat nimic. daca vrei tu, merge.
pe exterior, da, ca daca pui pe interor, nu iti mai intra cutia inauntru in suport

deci gaura aia trebuie sa fie si mai in spate, si mai in sus, sa nu iti atinga chestia aia ce face parte din cutie, sub traversa Deci trebuie facut un alt suport cam de aceleasi forme cu cel original nu? si sa fie prins de cel original in gaurile de sus si jos nu? iar la mijloc sa vina cutia prinsa?
Danutz Bratosin a scris:Deci trebuie facut un alt suport cam de aceleasi forme cu cel original nu? si sa fie prins de cel original in gaurile de sus si jos nu? iar la mijloc sa vina cutia prinsa?


da. mai lung in spate, si gaura la fel sa vina mai in spate cu un cm, dar sa fie ovala, sa poti sa o reglezi cum trebuie, si mai in sus cu aproximativ jumatate de cm pai de ce nu te apuci sa reglezi alea? e mai usor sa cumperi alta? le desfaci de tot si le strangi cat sa fie centrat diferentialul ala, apoi misti de axul ce se cupleaza la ambreiaj si vezi cum se invarte
cristiensen a scris:CV a fost desfacuta complet de cineva si inchisa la loc.


de ce a desfacut-o complet? A fost defacuta ptr. a fi etansata mai bine intrucat avea o usoara scurgere in partea de jos.Acum astept sa vad sambata o CV Axel si pretul. cutia de axel nu merge pe rm...

trebuie sa strunjesti axele alea ce intra in cutie.

eu nu stiu, asa mi s-a spus si mie. dar daca e ca la cutia de special, am vazut ca alea au intrarea axelor mai mica, decat la cele romanesti, deci e posibil sa fie asa, nu contrazic pe nimeni care stiu, eu zic parerea mea si atat

daca a fost pusa bine la loc, si e vorba doar de asa-zisele piulite, atunci le reglezi si gata. daca e ceva in cutie, atunci bataie mare de cap sa o repari, nu prea gasesti piese am si eu o intrebare, am pus cutie 5 ro pe RM facand cele descrise mai sus, acum am (parca) un joc undeva in cutie sau la planetare, la plecarea de pe loc face trosc, ca si cum ar avea un joc mai mare undeva, este chiar enervant zgomotul asta. De asemenea, la relantiu, cu ambreajul ridicat pe liber cutia face un zgomot, o bataie destul de mare.... E cazul sa schimb si cutia asta ??(ce-i drept nu am dat nici un ban pe ea si nu stiam starea ei, am zis ca orice cutie e mai buna decat cea pe care am avut-o inainte dar asta s-ar putea sa fie chiar mai proasta ) s-ar putea sa ai tocita bucsa din ambielaj in care intra priza cutiei daca iti bate la relanti...
despre trosnitul ala nu stiu ce sa zic,e normal sa fie un mic joc intre piese,dar sa si trosneasca nu prea mai e normal
rabbitdani a scris:am si eu o intrebare, am pus cutie 5 ro pe RM facand cele descrise mai sus, acum am (parca) un joc undeva in cutie sau la planetare, la plecarea de pe loc face trosc

E posibil sa ai joc prea mare intre pinionul de atac si coroana diferentialului. Daca nu stii nimic despre cutie, poate a fost desfacuta de vreun "meserias" si "reparata". Sau are uzuri mari. Sa o repari, nu stiu daca se merita, daca e doar joc in diferential, se poate regla, dar tot trebuie desfacuta cutia. Iar reglajele de cutie sunt destul de pacatoase. bataia nu se aude cu ambreajul apasat... asta e schimb si cutia asta nu e din cutie,e din bucsa aia din ambielaj...eu asa cred,am patit-o si eu... unde e bucsa aia? In arborele cotit, in gaura unde intra priza de la cutie in el.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community