Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

vreau sa dau bordul jos

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
vreau sa dau bordul jos, e ceva ce ar trebui sa stiu? ceva care se desface mai greu? il desfac pentru reparatii la interiorul masinii
e ceva ce ar trebui sa stiu?


Exista functia search. in principiu scoti volanul, desfaci capacelul mic de sub coloana, slabesti si scoti surubul ce strange axul pe coloana, tragi de volan, scoti ceasurile cu tot cu sateliti, au 4 suruburi 2 deasupra ceasurilor si 2 in spatele satelitilor, scoti bordul inferior care are mai multe suruburi ce il prind de cel superior dar si cateva jos, ai grija sa scoti toate accesoriile de pe el (cablu soc, direct din carb, reglaju farurilor iese de pe bord etc.. dupa care treci la cel superior, are mai multe suruburi in spate (langa rama parbrizului si 2 suruburi parca ce tin cadrul de metal de la ceasuri pe palierul coloanei de directie. asta in mare acum nu mai tin minte tot.

problema cu functia search este ca mie de exemplu mi-a luat mult sa ma obisnuiesc cu ea, daca nu stii sa cauti nu prea gasesti.
iwa a scris:
e ceva ce ar trebui sa stiu?


Exista functia search.

Cu care n-o sa gasesti evident nimic.
Ar trebui insa sa sti ca de vreo 5 ani asta e raspunsul care li se da tuturor la orice itrebare (eu unul marturisesc totusi ca habar n-am cum se da bordul jos).
Nu mai pune intrebari tehnice, asta e un forum mai special in ceea ce priveste sfaturile tehnice, insa poti afla cum te lasi de fumat, cum prepari jumarile cu carnati, concursuri cu voturi, si multe topice in care criticam administratorul.
Insa ca sa fie clar de la inceput, Oltcit-ul e masina cea mai buna de pe planeta, insa totusi unii exagereaza si incearca sa o vanda cu peste 2000 de lei . Ca sa il contrazic pe motan. Din a doua incercare cu "cautare", mi-a dat asta: http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=6606&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=demontare+bord
cristi_s a scris:Ca sa il contrazic pe motan. Din a doua incercare cu "cautare", mi-a dat asta: http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=6606&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=demontare+bord

Na ca ai stiut sa cauti sau ai avut noroc. Mie mi-a gasit orice, numai de bord dat jos nu. Cum bre sa nu functioneze functia ,,search" Search manual, nu ati auzit...!? Cel mai bun. hai sa nu facem forumul varza din cauza a ceea ce am patit pe forum. bordul inferior se da jos asa:
se scoate scrumiera afara, si ai 2 suruburi acolo, se scot afara butoanele de la reglarea climatizarii, se desfac suruburile de la gura de vizitare pentru volan, adica sub bord, se desface surubul la volan, se da jos volanul, cu cheia in contact, ca daca nu poate iti ramane volanul inauntru din cauza contactului care blocheaza volanul(antifurt). apoi dai jos casetofonul, apoi incepi sa desfaci fiecare surub cu care e prins el. jos de caroserie e prins in 3 suruburi, 2 pe o parte, si unul pe alta, si de bordul superior e prins cu 5 suruburi, 2 fiind vizibile doar daca deschizi usa de la torpedou. dupa ce ai desfacut toate astea, sau inainte, desfa cele 2 suruburi de la reglarea farurilor, adica in stanga, si desfa socul de la carburator, ca daca vrei sa scoti afara bordul, trebuie sa tragi socul inauntru, in caroserie.

apoi dupa ce ai desfacut bordul inferior, desfaci bordul cu ceasuri, care are 4 suruburi, 2 sub sateliti, si 2 sub butoanele de deasupra ceasurilor. acolo sa ai grija cu, cablul de kilometraj, sa ai grija la toate firele si papucii de pe acolo. si dupa ce ai desfacut si bordul cu ceasuri, cauti toate suruburile, prin interiorul bordului superior, si le desfaci, pana cand vezi ca poti sa dai bordul superior jos.

cam atat eu pur si simplu am cautat "bord" in titlurile topicelor si rezultatele afisate ca topice si printre primele 10 rezultate se afla cel afisat de tine mai sus, dar problema e ca eu stiu cum sa caut, stiu ce denumire au topicele in general aici si nu caut "demontare bord superior" (exemplu doar). ca sa dau alt exemplu, exista un topic in care sa fie explicata in detaliu seria de proceduri de urmat pt a cobori garda masinii la sol pe rotile din fata, se numeste "ghid schimbare rulmenti cu ace pivot inferior", intelegeti la ce ma refer.. in ordinea in care fac eu treaba asta
-se da jos plasticul prins cu doua suruburi de sub volan
-se da jos volanul(doua cheii de 11,contactul sa fie pus pe pozitia G,dupa ce s-a desfacut surubul care il fixeaza,se tine minte pozitia in care a fost pus si se roteste usor stanga dreapta si in acelasi timp se trage usor de el in sus,dupa vreo 4-5 miscari stanga dreapta ar trebui sa iasa)
-se scoate cheia din contact
-se desfac cele 4 suruburi care fixeaza cadranele de bord(doua in dreptul cadranelor,doua vizibile in spatele satelitilor)
-se trag cadranele afara ,nu e nevoie sa fie extrase complet,dar e de preferat ca altfel incurca
- se da jos cdplayerul daca exista
-se scot manerele de la reglajele de climatizare
-se scoate butonul de la reglajul farurilor si se desfac cele doua suruburi care fixeaza mecanismul din spatele lui
-se desfac suruburile care fixeaza bordul :de la stanga la dreapta
surubu de sub buzunar,surubul de sus din buzunarul din stanga,suruburile de sub volan,surubul de deasupra lampii de harta,cel de deasupra reglajului de climatizare,cele doua de la torpedou(accesibile cu torpedoul deschis) ,apoi cele de sub torpedou,si in final surubul de pe centrul bordului,de deasupra cdplayerului
-se desface cablul de soc de la carburator si se scoate bordul cu tot cu cablu

la montaj se fac toate astea in ordine inversa
EEK! a scris:1. Ar trebui insa sa sti ca de vreo 5 ani asta e raspunsul care li se da tuturor la orice ... intrebari tehnice...
2. ...insa poti afla cum te lasi de fumat, cum prepari jumarile cu carnati, concursuri cu voturi, si multe topice in care criticam administratorul.

1. Nu crezi ca inainte de a te apuca de o treaba ar trebui sa te documentezi cit de cit si ca fiecare ce este interesat ar trebui sa studieze sau sa citesca manualul ? Sint subiecte care sau discutat si rasdiscutat pe forum. Inteleg sa pui intrebari la ceea ce NU ai inteles dar sa-ti povesteasca cineva toaat cartea si tu sa tragi doar concluzii.
Exista link spre manualul de uzina ( http://www.oltcit.eu/technical-documentation/ ) de unde si-l poate descarca oricine este interesat.

2. Unii mai sint interesati si de asa ceva. Am mai spus-o odata, cine nu are chef sa dea raspunsuri, sa se abtina si gata. Practic deja s-au epuizat subiectele legate de rabla, asa ca ar trebui inchis forumul si lasata doar functia search. Evident, sa ramana topicurile cu voturi, sarmale si critici la adresa adminului.

elektronica a spus de la inceput ca vrea sa desfaca bordul, deci se intelege ca se descurca. Cu toate astea, ca orice om care nu vrea sa faca o treab aproasta, a intrebat si el daca nu e vreo smecherie pe undeva, de care nu si-ar da seama singur, si unde ar trebui sa fie atent nitel. Ci superb îi cînd unii își dau cu părerea despre ce cred alții....

Bă copile, pînă cînd nu văz scris negru pe alb de elektronica "vreau să știu dacă nu e vreo șmecherie de care să nu știu", îmi permit să te iau la mijto. De la mintea mea de white trash încoace.
EEK! a scris:elektronica a spus de la inceput ca vrea sa desfaca bordul, deci se intelege ca se descurca.
Din pacate a spus ca:
e ceva ce ar trebui sa stiu?
...... iar raspunsul ar fi: TOTUL despre acest subiect asa ca, manualul e baza. Off topic: omul a intrebat,poate are cartea poate nu,poate are manualul descarcat in format electrinic poate nu.A primit catarliarde de reaspunsuri.Acuma voi mai trebuie sa va bateti,sa va scuipati si la urma sa faceti asta cu el.
Un pic de respect si ordine.Se poate?
DanH a scris:A primit catarliarde de reaspunsuri.Acuma voi mai trebuie sa va bateti,sa va scuipati si la urma sa faceti asta cu el.
Dane, nu facem decit sa lamurim un aspect asupra a ceea ce a cerut omul si nicidecum sa facem ceea ce ai precizat mai sus . De obicei nu ma bag,da citeste ce a raspuns Zephirelli.Il cunoaste personal pe Motan sau pe elektronica?Ce naiba.
Zephirus a scris:Ci superb îi cînd unii își dau cu părerea despre ce cred alții....

Bă copile, pînă cînd nu văz scris negru pe alb de elektronica "vreau să știu dacă nu e vreo șmecherie de care să nu știu", îmi permit să te iau la mijto. De la mintea mea de white trash încoace.
DanH a scris:... citeste ce a raspuns Zephirelli.Il cunoaste personal pe Motan sau pe elektronica?
De unde sa stiu ce cunostinte are el ??? Măi voi v-ați vorbit?

Să dai bordul jos e simplu ce naiba.... scoți capacul de sub bordul inferior din dreptul prinderii volanului, cu 2 chei de 11 desfacu șurubul piedică al volanului din piulița lui autoblocantă, scoți volanul afară, desfaci cu o șurubelniță cruce șuruburile de sus apoi cele din dosul sateliților (ținînd șurubelnița de jos în sus), și te-ai trezit cu bordul în mînă. Ce e așa greu ? Cand surubareste la bord este bine sa mestece guma Tipy-Top care stiam ca era mai tare
In felul asta se va calma la suruburile care se desfac greu .
Poate omul vroia sa demonteze toate acareturile legate de bord , nu doar ceasurile .
Ar fi bina sa-si puna poza cu ce vrea sa demonteze ca sa primeasca explicatia dorita . la fel ar trebui sa multumeasca pentru unele sfaturi... hai sa explice fiecare in felul lui, cum face aceeasi operatiune...adica DAT JOS BORDUL

e fain sa vezi aceleasi explicatii(cu mici modificari), intinzandu-se pe 3 pagini, si sa dezbatem teoria demontarii bordului la oltcit Pai de ma apuc eu sa explic e posibil sa reusec sa il demontez abia dupa ce se demonteaza inclusiv puntea spate si obligatoriu cutia de viteze. Adevar graieste gura ta de aur!
Pana reusesti sa dai jos bordul, demontezi puntea spate, motorul, cutia si altele... De asta poti fi sigur.Iar la urma o fac decapotabila,ma plimb cu ea prin oaras,fluiera politistii dupa mine,pe mine ma doare la bascheti.Nu au ce sa imi faca.Asta s-a intimplat acum 2 ani.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community