Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

MH O2 JVY aka Masinutza diabolica
Pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Ieri am implinit ... 61000 de km

Cam slabut nu? e bn ... eu unul nu stiu cati km are sunt ceasurile de bord originale?
daca nu, de unde ai facut rost de ele asa nedecolorate? sincer eu nu prea am vazut ceasuri veglia decolorate, in schimb, pe cele romanesti, da. Oltcitul meu are ceasurile veglia originale, din 83, si cand le-am avut date jos de pe masina si m-am uitat la ele, erau ca noi.... depinde ce model de ceasuri veglia ai ca sunt doua modele: unul cu indicatoare subtiri care sunt mai vechi si unu cu indicatoare groase, care sunt un pic mai noi
si depinde si daca l-ai tinut la umbra sau l-ai tinut la soare
dar ambele modele se decoloreaza de la soare
se decoloreaza in 2 locuri: la ace si la dunga aceea portocalie de la turometru intre 6 si 8000 de ture
acele facandu-se din rosii, galbene si dunga aceia din portocaliu mai inchis, alba din cauza soarelui
Cristii a scris:sunt ceasurile de bord originale?
Sunt ceasurile originale ale masinii. Dupa cum vezi nu e o masina rulata (cel putin nu era pana am luat-o eu), a stat in garaj si nu s-au decolorat. ok, ma gandeam eu ca sunt originale ca pe rl-urile si trs-urile din 88', 89', 90' erau ceasuri veglia Avem ITP!!!! Jivina mai merge 2 ani!!!!! Felicitari Ce frumos e Oltcit-ul asta!Original,cum imi place mie!
Masina la 61 mii km e aproape noua.
Respect proprietarului pentru cum o intretine!!Felicitari pentru ITP! Mulțumesc! Mă străduiesc să o țin în stare cât mai bună. Mai am de lucru pe ici pe colo dar în limita timpului și a banilor se rezolvă. ce se mai aude de masina? Mașina stă în fața blocului până o să iau salariul să-i fac asigurarea. Merge, bate avansul dar nu știu să-l reglez și Sorin nu mai stă în oraș, s-a apucat de alte afaceri și s-a mutat undeva la țară. In ultima lună a mâncat 3 ture de off-road și s-a descurcat de minune

pacat de ea ca sta
ea si tu masuri impotriva ruginii si sa o conservi impecabila tot mai mult timp pentru ca e pacat de o asa masina sa o lasi de izbeliste, mai ales ca are kilometrii putini
stiu care e treaba cu sorin, pacat , el era taticul oltciturilor prin severin, mai toti apelau la el
daca ai vreun drum prin motru, treci pe la mine ca ti-l fac eu Multi se sperie de reglarea avansului folosind metoda lampii/becului. Si eu am fost asemenea.

Mod de reglare a avansului pe scurt:

1. Este nevoie de un bec cu o putere mai mica de 5 wati caruia i se ataseaza doua fire in lungime de aproximativ 50 cm.

Se poate lua un bec de la semnalizarile de pe aripi. Acestea sunt de 4 W.

2. Se blocheaza volantul cu un cui pentru a fi in pozitie de reglaj. In aceasta pozitie va fi, fie cilindrul 1 fie cilindrul 3. Eu prefer sa fac reglajul pe cilindrul 1.

Cilindrul 1: Distribuitorul/luleaua sa aibe orientat plotul metalic spre aripa si jos.

Cilindrul 3: Distribuitorul/luleaula sa aibe orientat plotul metalic spre motor si sus.

3. Se scoate capacul delcou si se suspenda a. i. sa nu aibe contact cu vreun metal.

4. Plusul se leaga de firul de la platina la bobina de aprindere.

Masa se leaga de caroserie.

5. Se comuta cheia de contact in pozitia Contact Motor.

6. Se slabesc piulitele ce fixeaza delcoul.

Se roteste delcoul dinspre aripa spre motor. In momentul cand se aprinde becul este atins unghiul de calaj static - 10 grade. Cel mai bun reglaj, vorbind dpdvd empiric, este la limita dintre stins si aprins. Cu alte cuvinte, dupa ce s-a aprins becul o cat de usoara miscare a delcoului inapoi sa stinga becul.

7. a) Se fixeaza piulitele.
b) Se monteaza capacul delcou.
c) Se debranseaza becul.
d) Se scoate cuiul.

8. Se face proba.

Se actioneaza demarorul cu ajutorul cheii de contact. Motorul trebuie sa porneasca imediat. Salutare,
Stiu ca mai era un mecanic foarte bun pe oltcituri pe undeva pe langa palatul copiilor, avea un garaj mai micut. Nu stiu insa daca inca mai profeseaza, dar cand aveam oltcitul auzisem numai lucruri bune despre el.
Apropo, poate te intereseaza un manual de reparatie oltcit, ca de piese am reusit sa scap. gyorgyoda ...te complici inutil ...pur si simplu becul il legi la mufa care vine de la delcou la bobina unde sunt papucii de contact ...plusul si minusul becului nu conteaza important e sa intercalezi becul pe acel circuit adica al platinii mobile ... capacul delcoului iar nu trebuie obligatoriu scos ... in rest ai descris chiar bine avansul Multumesc pentru apreciere Lancer. Inseamna mult pentru mine, care sunt obisnuit sa fiu mereu tras de ureche, mai ales ca vine din partea cuiva cu o reputatie nepatata pe forum.

Referitor la bec, ai dreptate. Fiindca, in fond, joaca rolul unei sigurante.

In legatura cu capacul delcou am observat ca Traian Canta asa recomanda in a sa carte. reputatie nepatata pe dracu ... mai gresesc si eu ma mai trag si altii de urechi ca fiecare ... oricum eu am spus cum il reglam eu cand aveam delcoul clasic pe masina si chiar iesea de puneai stroboscopul si era limba in limba ... oricum pe nenea canta nu il pot contrazice daca el zice ca e mai bine fara capac asa o fi ... (oricum cel mai bine mi-a placut cum mergea masinuta si tragea de rupea umblat decat la reglaj cand eram la inceputuri ... si am avut rabdare nu exagerez vreo juma de ora sa prind o pozitie a becului de stins-aprins de deabea lumina becul adica filamentul era doar o culoare rosie semn ca intra un pic curent si atat... dar de atunci niciodata nu am mai facut un asemenea reglaj)

de cand cu aprinderea electronica sincer am cam reglat-o la ureche dupa cum mi s-a parut ca merge bine pentru ca rezultatul cu reglajul la bujie sincer nu prea m-a satisfacut dar a fost un punct de pornire la succesivele reglaje ulterioare ...iar stroboscop nu am avut sa pun pe ea
Cristii a scris:pacat de ea ca sta
ea si tu masuri impotriva ruginii si sa o conservi impecabila tot mai mult timp pentru ca e pacat de o asa masina sa o lasi de izbeliste, mai ales ca are kilometrii putini
M-ai înțeles greșit! Nu o las de izbeliște! Mașina e pornită aproape zilnic. Nu mai merg cu ea pentru că nu am asigurare. În ceea ce privește rugina nu o las să facă pui pe caroseria mea Cum apare un punct, cum sunt cu șmirgher grund și vopsea. Oricum mă bate gândul s-o revopsesc. Dar asta mai la vară! Ieri i-am pus huse pe banchetă, urmează scaunele și am triplele în cadă la spălat! Azi urmează montajul.
gyorgyoda a scris:Multi se sperie de reglarea avansului folosind metoda lampii/becului.
Sincer, aș prefera să văd pe cineva făcând asta deoarece îmi e că fac vre-o nefăcută. Dar dacă nu găsesc vre-o soluție îmi bag și eu mâna. Oricum mulțumesc de instrucțiuni, o să-mi fie de ajutor!
pushtiu a scris:Salutare, poate te intereseaza un manual de reparatie oltcit
M-ar interesa, că orice instrucțiuni în plus sunt benefice!

Aștept cu nerăbdare să vină data de 25 ca să pot să-i fac asigurarea și o să încerc s-o rezolv atunci și cu avansul. Până atunci mici lucrări de întreținere.
daca tot e vb de reglare avans, am invatat de la robertino, dupa ce se invarte motorul pana cand volanta vine la semn, se blocheaza cu un cui, se desfac pilulitele delcoului, se pune contactul, si se scoate fisa de la delcou la bobina, de sus sau de jos, si se duce la minus, la caroserie se da avansul la minim, si se roteste usor delcoul in sus, cand face scanteie fisa, atunci avansul e reglat cum trebuie, si se strang piulitele, fara alte becuri si complicatii edy ce spui tu e reglajul avansului la bujie ... partea a buna e ca se poate face atat la aprinderea clasica cat si la cea electronica pe cand metoda cu becul nu se face decat in cazul delcoului clasic ...partea proasta a lui in cazul meu e ca mie pur si simplu nu mi-a iesit sau daca a iesit nu am fost multumit de rezultat ... nu zic ca nu e o metoda buna dar parerea mea e ca in cazul reglajului unui delcou clasic intotdeauna e mai buna metoda cu becul oferind o precizie ceva mai mare .... dar acuma stii cum e intotdeauna fiecare regleaza cum s-a obisnuit ... dar important e rezultatul Colo sus pe google maps,
Ce să este oare?
Click pentru a vedea imaginea  Astăzi jivina a primit baterie nouă, Rombat că nu stau prea bine cu banii, e bună și aia, dar, cum deja m-am obișnuit, iar are ceva împotriva mea. După ce i-am pus un alt carburici și am mers ok atunci, acum nu vrea deloc să stea la relanti (nici cu motorul cald). Trebuie să țin șocul tras. Mă bate gândul să iau garniturile de la cel nou, să le pun pe cel vechi și să-l pun pe ăla la loc. Ceva sugestii?
Mulțumesc! Vezi electrovalva din carburator, poate e dusa, sau vezi sa nu fii sarit mufa din fundul ei
Sau poate o fii infundat jiglerul de relanti Dacă ar fi electrovalva n-ar fi problemă că am alta, de sărit mufa n-are cum că am strâns-o bine și mă gândesc că nu ar trebui să fie înfundat deoaerece a fost curățat înainde de a fi pus pe mașină. Plus că atunci când l-am montat am mers și chiar la câteva zile. Acum nu știu ce i-a venit. Electrovalva trebuie sa tacane scurt cand pui contactul pe treapta a doua. Poti verifica simplu daca pui contactul si scoti si pui la loc firul de alimentare. Cand il pui la loc, trebuie sa tacane. Verifica si sigurantele s-ar putea sa fie arsa aia pe care e si electrovalva. Sau sa nu faca contact. O cauza posibila mai poate sa fie si mufa de pe cutia de viteze, de langa demaror. dar totusi vezi sa nu fie infundat si carburatorul .. in plus verifica-ti filtrele de benzina .. am patit-o si eu in primavara cu carburator nou pus pe masina si in 2 zile infundat (de vreo cateva ori la rand) ... pana nu am renuntat la filtrul de benzina suplimentar pus de cel ce mi-a schimbat motorul (daca am avut probleme de sanatate asta a fost) si l-am inlocuit pe cel de la aripa spate nu am scapat de infundat Mulțumesc de sfaturi. Am schimbat electrovalva cu cea pe care o aveam pe carburatorul vechi și merge. Înainte să schimb carburatorul am schimbat și filtrul de benzină dar totuși e posibil să mai fi luat vre-un gunoi. Acum se comportă ceva mai bine dar necesită un reglaj deoarece atunci când mototrul este rece trebuie să o țin din șoc pe la 2.000 de ture altfel moare, după ce se încălzește stă singură pe la ~ 1.800 de ture și atunci când accelerez brusc îmi dă în nas și de abia apoi urcă în ture destul de greu, nu prea am putere decât la turații mari, lucru ce nu se întâmpla cu carburatorul cel vechi. Cred că până la urmă schimb garniturile la cel vechi și-l pun tot pe acela. Amestec sarac. Indicat ar fi sa te duci cu masina unde ai facut itp-ul si sa il ,,rogi" pe nenea ala sa-ti regleze carburatorul cf. cartii.

In acest caz, vei avea un carburator care-ti va oferi performante maxime atat din pdv al puterii cat si al economiei de combustibil. Nu iti regleaza nimeni carburatorul la loc. Pe ei ii intereseaza noxele. Ori il reglezi tu, ori jonglezi , daca ai jiglere si de trs, cu jiglerele si vezi combinatia buna daca citeai cate ceva pe aici puteai sa iti dai dai seama ca nu e suficient sa iei un carburator reglat fie el si nou si reglat ca la carte si sa il arunci pe un motor si gata masina o sa mearga de nu se poate o sa traga ca nebuna si o sa consume atat e putin incat o sa uiti sa pui benzina in rezervor

in momentul in care schimbi carburatorul sunt necesare reglaje pe motor chiar daca motorul e nou si carburatorul nou ... pentru ca orice motor are micile lui diferente fata de altul provenite din prelucrarile mecanice ale pieselor si din montare ... daca motorul e vechi cu atat mai mult intr-ucat are uzura

in alta ordine de idei george .. proasta idee cu ITP-isti sunt atat de habarnisti incat se uita la oltcit ca la ozn .. isi aduc aminte de el dar atat de pus mana unde trebuie habar nu au .. rar gasesti cate unul care stie sa iti scoata noxele ..si atat ... in rest ceilalti prefera sa te bage pe diagrama altei masini chiar daca e euro 2 sau 3
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community