Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

VENTILATIE MOTOR
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salut. Am si eu o problema. Mi s-a spart elicea de racire si ma intereseaza dimensiunea la piulita de la fulie. Merci Se desface cu cheie de 42.Tubulara. ...care este mărime rară. Iei o piuliță cu tot cu rac , o țeavă cam de aceiași mărime și mergi la un forjor să ai și tu cheia ta. Cel mai comod. este la orice magazin serios tubulara de 42, cu tot cu prelungitor. Vreo 80-100ron....
Hei! New guy in town!
Welcome!
Sunt câteva chei care nu trebuie să îți lipsească din trusă. Una este tubulara de 42. Ar mai fi 11 sub toate formele(fixă , inelară, tubulară), 8 inelara, 12 fixă, 14, 13, 17 tub etc.
Vei mai afla și despre altele în timp.
Plumber a scris:Ar mai fi 11 sub toate formele(fixă , inelară, tubulară), 8 inelara, 12 fixă, 14, 13, 17 tub etc.
"T"-eu de 10, fixa de 15, fixa 22, inelara cu cot de 36, dorn de 5 mm, lere de 0.2 - 0.25 - 0.4 - 0.6 - 0.7 - 0.8. Fixă de 15!?!?. D-asta nu am. La ce merge? da' chiar bre,fixa de 15 la ce merge? Tubulara "tziganeasca" 36-41 e vreo 40 lei noua. O folosesti la planetare (36) si la rac (41) cu putina munca de aducere la 42.
iulicuta2000 a scris:da' chiar bre,fixa de 15 la ce merge?

La piulitele de la axul bicicletei, in cazul in caz ca ramaneti fara benzina
Plumber a scris:Fixă de 15!?!?. La ce merge?
La reglajul cuiului de inchidere a portierelor. aia e 16! și e inelară!

vîrsta.... eu am desfacut cu o cheie fixa de 41 ...care a intrat un pic mai fortat (adica vreo 2 ciocane mai firave) si parghie am facut cu o cheie franceza ...si a mers ...

offtopic: era vorba la un moment dat ca va face cineva niste chei tubulare de 36-42 la un pret de 15 lei...dar nu a mai zis nimic... la rubrica de vanzari ! da era vorba dar din pacate vremurile s-au schimbat din rau in si mai rau ,am povestit la intalnire [am ramas si eu fara rac si piulita ,ca le-am dat pentru model cat si fara doua chei de 41 ce trebuiau marite ] .
Zephirus a scris: aia e 16! și e inelară!

La mine mergea cu 15. De ce trebuie sa fie inelara ??? Merge cu fixa foarte bine chit ca e de 15 sau de 16. 1. Ai o fixă de 15 cam decalibrată; 2. se preferă oricînd, altă soluție decît cheia fixă. Se va folosi fixa doar acolo unde chiar nu ai încotro.
Zephirus a scris:1. Ai o fixă de 15 cam decalibrată;
2. se preferă oricînd, altă soluție decît cheia fixă. Se va folosi fixa doar ...

1. Asa o fi; deh virsta .
2. ....... cind forta de stringere nu a depasit stringerea de bun simt sau cind surubul (piulita) nu a fost afectat(a) de rugina .
barutzu a scris:da era vorba dar din pacate vremurile s-au schimbat din rau in si mai rau ,am povestit la intalnire [am ramas si eu fara rac si piulita ,ca le-am dat pentru model cat si fara doua chei de 41 ce trebuiau marite ] .

Nasol ca ai ramas fara ale tale ... de iertat esti iertat default nu am ...sau nu am avea de ce sa ne suparam ca nu au iesit cheile pana la final ! din contra apreciez oamenii care isi dau interesul pentru altii, iar printre forumisti sunt cu gramada... cel putin pe la mine pe la ploiesti ...se stiu ei care
Am amintit de alea pentru ca nu mai stiam nimic nici de chei si nici de cine a zis !
MirceaB03VLC a scris:Salut. Am si eu o problema. Mi s-a spart elicea de racire si ma intereseaza dimensiunea la piulita de la fulie. Merci

Imi dai un telefon si-ti schimb eu elicea. Tot fiind vorba de elice, daca pun capac de plastic (cum e cel de pe podeaua portbagajului peste rezervor) la elice sa inchid racul, se imbunatateste in vreun fel racirea?
Banuiesc, in mers aerul nu mai este prins in zona racului si ghidat catre palele ventilatorului... Elicea frantuzeasca are ceva similar, un fel de palnie acolo. Problema e ca am vazut si asa ceva sarit de la locul ei, in timpul mersului. Not funny. S-a lasat cu palete rupte si plastic zburand peste tot. Elicea era romaneasca am impresia. "Pîlnia" aia e pentru ghidarea cheii în rac.... Manivela sau cheia de roti?
Am capac la elice.Si nu are cum sa sara.De 15 ani nu s-a miscat,decat la demontari.Sunt palnii pentru elice fr si pt elice ro.Am de amandoua!De nou,oltcitul a avut asa ceva in serie.
Probabil daca elicea este fisurata va sari.Daca este fisurata se sparge si fara capac.
Se pare ca este pusa cu un scop.Altul decat ghidarea manivelei.Si nici nu impiedica praful sa intre in rac cum am auzit.
robertino a scris:Se pare ca este pusa cu un scop.Altul decat ghidarea manivelei.
Este si pt ghidaj dar mai mult pt cazul in care motorul este pornit la manivela, aceasta sa nu se "agate" cumva prin diverse locuri. Bravo!

Cati "meseriasi" n-au spart elicea cu manivela cand motorul pornea! poze sa vada si ochii nostrii !!!
edy99 a scris:poze sa vada si ochii nostrii !!!
Este un trunghi de CON orientat cu virful spre motor ce lasa descoperit doar racul. am inteles. mc Stiam ca palnia aia are rolul de a dirija manivela, dar mai ales sa dirijeze curentul de aer nu stiu cum in asa fel incat sa elimine din lui (al curentului de aer).
alf 08 a scris:Stiam ca palnia aia are rolul de a dirija manivela, dar mai ales sa dirijeze curentul de aer nu stiu cum in asa fel incat sa elimine din lui (al curentului de aer).

Capacul - palnie montat pe turbina (Oltcit-ul are TURBINA, nu elice) are rolul de a limita accesul particulelor in RAC.
Ca exemplu, sa luam masina lui DanMk20 - fara capac- si un Club franta - cu capac. Ambele motoare le-am dat de pe masina sambata. Motoru' lu' Dan plin de nisip in capul arborelui, motorul franta cateva firicele de praf. Turbina este un dispozitiv(motor) care transforma energia unui fluid in energie mecanica.Este alcatuita dintr-un rotor si un stator.Poate fi cu o treapta sau mai multe trepte
Am terminat CTE.
Oltcitul are elice.Sau ventilator. care elice impreuna cu inelul montat pe carenaj imbunatateste racirea cilindrilor Si ventileaza motorul.
Asa sa fie on topic. Salutare tuturo !
Imi cer mii de scuze ca nu am mai raspuns, dar din motive tehnice contul meu a avut probleme si nu ma mai puteam loga. Astazi s-a rezolvat.
Va multumesc tuturor care ati venit cu solutii. Am rezolvat problema de pe atunci. Am gasit un prieten care m-a tractat pana la un service. Cheia de 42 tubulara nu am gasit-o pe nicaieri. Nici la magazine nici in targ. Să scoți ventilatorul de toamna până primăvara și să-l pui p-ăsta..., o fi bun de ceva?
http://www.ebay.com/itm/Oltcit-ACP-10-Universal-Push-Radiator-Cooling-Fan-Straight-Blades-New-Unit-/350876908665?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item51b1e4bc79 Pare facut frumos are inelul cu care se prinde de carenaj...si nici scump nu e,insa mai dai si la transport,dar ar face treaba Nu cred ca se merita investitia . Mai usor ar fi sa confectionezi un calandru mai mare . am vazut la un calandru facuta o prelungire din tabla zincata de 1 mm si fixata bine fara risc de a fi atrasa de pale . Era buna inventia si unde pui ca mai dadea si randament bun . Arata bine porcaria, insa vin cu intrebarea: are si vreun senzor care trebuie montat pe undeva ca sa porneasca singura, sau trebuie legata pe direct la vreun buton si stai cu ochii pe ceasul de temperatura?
alexandruteutisan a scris:Nu cred ca se merita investitia . Mai usor ar fi sa confectionezi un calandru mai mare . am vazut la un calandru facuta o prelungire din tabla zincata de 1 mm si fixata bine fara risc de a fi atrasa de pale . Era buna inventia si unde pui ca mai dadea si randament bun .


Eu la Oltcit am doua calandre unul stock si unul prelungit care acopera toata elicea. L-am pus pe cel prelungit cand a fost mai frig si am scos aproape acelasi consum pe care il aveam vara( am facut doar 14 km, 7 dus si 7 intors) interesant ventilatorul, asta ar face motorul mai silentios si ar scade consumul simtitor iarna. Nu cred ca ar fi mai silensios intrucat turatia ar fi mai mare decat cea realizata de motor si alta problema ar fi si modu de al face funtional intrucat ar avea nevoir de radiator pentru a raci un lichid ri acesta sa raceasca motoru , pentru acest lucru a fost conceput , mai usor ar fi sa fie conceput un calandru reglabit pe care sa-l comanzi din interior , cum aveau SR 113,114,214 ,etc sau ROMAN 135,214. Ar trebui avut in vedere si cantitatea de aer absorbita de ventilator , este destul de conplicat si necesita multe teste , cel mai simplu e calandru si pe acesta pus eventual o prelungire care sa se poata regla si din interior cum a zis ca are George Hermeneanu , George , daca astupi de tot aspiratia nu cred ca e bine la drum lung in localitate . Exzista ulei pentru motoare cu racire pe aer . Eu cred că ar fi bun și vara și iarna, cu un senzor bun pus unde trebuie.
Iarna pentru că s-ar încălzi și motoarele noastre și ar funcționa la o temperatură omenească, iar vara l-ar răci mai eficient(în trafic aglomerat ventilatorul ar avea turație mai mare fără să accelerezi motorul).
Plumber a scris:cu un senzor bun pus unde trebuie ... vara l-ar răci mai eficient(în trafic aglomerat ventilatorul ar avea turație mai mare fără să accelerezi motorul).


Senzor = termostat ce comanda start / oprire electroventilator;
Ventilator = actionat electric este "electroventilator".
Turatia electroventilatorului va fi mereu constanta indiferent de temperatura motorului. Variabla va fi doar "timpul" cit actioneaza.
Laurentiu a scris:....Turatia electroventilatorului va fi mereu constanta indiferent de temperatura motorului. Variabla va fi doar "timpul" cit actioneaza.

Da dar la relanti când stai la stop sau în trafic aglomerat ventilatorul motorului are 500-1000 ture, ventilatorul/electroventilatorul va merge la xmii ture ceea ce cred că ar fi mai avantajos. da ...dar ca sa finctioneze calumea ar trbui un controler d turatie in functie de temperatura ... ceva programabil.. La trs e mai usor de implementat asa ceva fiindca are deja un senzor de temperatura ulei care poate fi legat de electro-ventilator.

Cea mai simpla si mai eficienta solutie, dupa mine, ar fi: actionarea manuala printr-un intrerupator a electro-ventilatorului in functie de informatiile date de un ceas de temperatura ulei.
gyorgyoda a scris:
La trs e mai usor de implementat asa ceva fiindca are deja un senzor de temperatura ulei care poate fi legat de electro-ventilator.


Da, dar asta ar insemna ca dracia sa porneasca doar cand ajunge uleiul la 120 de grade, ceea ce e deja prea mult. Ce reglabil mai baieti,un montaj care sa inchida circuitul electric al unui releu cand ajunge uleiul la 70 de grade si aia e. Nu trebuie variabil nimic,si cel mai probabil o sa faca fata si pe loc(mai bine decat elicea motorului la 1000 de ture) si in mers cand oricum intra destul aer ...
Asta plus mutarea radiatorului de ulei imediat in spatele ventilatorului sunt sigur ca ar termostata mai bine motorisca de oltcit
Acc3l3ratoR a scris:...ca sa finctioneze calumea ar trbui un controler d turatie in functie de temperatura ...
Nu trebuie decit o termocupla de Dacia (montajul ei original e pe radiator apa) montata pe o reductie in locul (burta baii de ulei; grija mare sa nu iasa din gabaritul masinii si sa fie agatat de eventualele "piedici" ale drumului) sondei de la TRS. Termocupla, in functie de temperatura uleiului ajuns in baie, va face sau desface circuitul electric de alimentare a electroventilatorului. Apropo de ventilare, mie mi se pare că motorul meu se încălzește destul de tare și cam prea repede pentru temperaturile de afară.
Ultimul lucru care mi s-a întâmplat a fost chestia cu spargerea paleților la începutul anului.
E posibil să fi intrat pe undeva bucăți din paleți și să fi obturat ceva orificii pe acolo(mai acum ceva timp am găsit o bucată de palstic pe lângă una dintre bujii).
Și mai am o problemă, țăcăne avansul aproape continuu. Asta ce o mai fi?
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community