Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

ELTCIT xp
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Pentru toti cei ce vor sa-si pastreze Oltcitul pana la adanci batraneti, cu impozit zero si satisfactii maxime, aveti o prima poza de vizualizat !
http://img835.imageshack.us/img835/3783/img5753r.jpg
Asteptam mai multe informatii... Revin si cu alte poze:
http://img842.imageshack.us/img842/6349/img57511.jpg
http://img825.imageshack.us/img825/3397/img5754p.jpg
http://img685.imageshack.us/img685/8375/img57521.jpg
Danik93 Bravos domnule!
http://www.curier.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=15644&Itemid=375 Adica sa scriem pe el "vehicul electric"? Din articol si poze reiese ca a facut mult mai mult de atat... - cat a costat omologarea?

(nu e primul oltcit electric, se vehiculeaza pe net de luni de zile(aprox juma` de an), din date oficiale, cum ca printre cele cateva autovehicule electrice din tara, se afla si un oltcit. Nu cunosc mai multe detalii...)


felicitari! Felicitari! Cu o investitie mai consistenta poate iesi un Oltcit electric numai bun pentru oras. Mi se pare o investitie rentabila, avand in vedere pretul tot mai mare al benzinei. Oricum, mult succes in continuare si la cat mai multe proiecte ambitioase si la fel de reusite . Acceleratie 0-75Km\h 3 secunde rentabil la ce?

motorul electric costa cat costa

adaptarea costa cat costa

omologarea costa cat costa

bateriile costa cat costa

autonomia e mica

curentul costa cat costa

o masina electrica o sa fie rentabila cand se implementeaza astfel de tehnologi in locul celor pe benzina.
sa existe "benzinarii" de unde poti lua un set de baterii gata incarcate, iar la urmatoarea "benzinarie" cand "alimentezi" , lasi bateriile descarcate si iei unele incarcate, iar pe cele descarcate ce le-ai lasat o sa le ia altul dupa ce se incarca. atunci mai stam de vorba

astazi motorul electric , doar cel electric, nu hibrid, e doar un exercitiu de stil, sau doar un excentric il poate folosi, ca nu ii pasa cat costa cele enumerate mai sus La fel de bine uleiul cost cat costa, filtrele costa cat costa, consumabile ce se mai arde pe la masina costa cat costa.
Sunt multe de pus in balanta, asta e doar un inceput. Daca toti ar gandi ca tine, nu am mai avea progres si am sta si acum in mocirla prin pesteri mancand peste crud, e greu sa freci 2 pietre sa aprinzi un foc sau sa aduni lemne uscate.
Io am o intrebare. Iarna cum se incalzeste habitaclul? Eelctric sau cu suba si manusi? Exista topic deschis pe tema asta, pentru discutii generale ar fi fain sa scrieti acolo, iar aici sa discutam pe tema masinii de fata.
Nefiind un fan al masinilor electrice in configuratia actuala, trebuie sa remarc si eu autonomia relativ redusa, cat si greutatea acumulatorilor raportat la autonomie. Probabil cu niste acumulatori mai performanti, altfel ar fi stat treaba.
Ceva detalii legate despre tipul motorului, transmisie (ce s-a mai pastrat din ea) se poate?
AdyAero a scris: Daca toti ar gandi ca tine, nu am mai avea progres si am sta si acum in mocirla prin pesteri mancand peste crud, e greu sa freci 2 pietre sa aprinzi un foc sau sa aduni lemne uscate.



eu unu cand merg cu masina merg, daca nu, merg cu autobuzul la piata, sau cu trenul la tara. la o autonomie de 80-100 de km, nici nu ma mai inham la drum.

cate baterii are masina si cate strici cu incarcatul si cu descarcatul lor, costa mai mult decat o cisterna de ulei

cu banii pe 2 din acele baterii, imi iau in fiecare an cate un motor, si nu ma mai intereseaza consumabilele la el, sau alte piese de schimb. ce sa mai zic de masina, ca nu valoreaza nici 2 bani, tinand cont ca e veche, ca si concept, si ca si constructie, o sa ai o baraca in care ai investit 20 de mii de euro

nu imi scot banii pe investitie nici in 20 de ani Mda, doar ca a costat circa 10.000lei, nu 20.000€. Ceva despre masina: cat cantareste motorul electric fata de un motor de Oltcit?
Mai are cutie de viteze?
Cu cat este mai grea masina decat una normala tinadn cont de modificari? Se gasesc pe youtube clipuri cu el.Are cutie normala.
edy99 a scris:cate baterii are masina si cate strici cu incarcatul si cu descarcatul lor, costa mai mult decat o cisterna de ulei

cu banii pe 2 din acele baterii, imi iau in fiecare an cate un motor, si nu ma mai intereseaza consumabilele la el, sau alte piese de schimb. ce sa mai zic de masina, ca nu valoreaza nici 2 bani, tinand cont ca e veche, ca si concept, si ca si constructie, o sa ai o baraca in care ai investit 20 de mii de euro

nu imi scot banii pe investitie nici in 20 de ani


Intr-adevar are si dezavantaje, le-am mai pomenit si eu la un moment dat DAR omiti partea cea mai importanta: s-a creat un precedent. Jos palaria in fata pasiunii! O realizare demna de lauda.Este o masina unicat!!!
230Nm-13 kw, la ce turatie ?1000,2000 rpm?Cuplul este imens(de peste trei ori cat dezvolta un motor clasic de oltcit)pentru caroseria oltcitului,ar trebui mai mult de 75 km/h.
75 km/h max pentru 50km autonomie cred.
In film se vede ca are cv de oltcit.Sa inteleg (se aude)ca se foloseste doar o treapta de viteza?
Pacat ca nu se poate utiliza decat la temperaturi peste 20 grade celsius.
Instalatia de incalzire nu este.. iar una pe curent electric consuma in draci.
Daca pe timp ploios se folosesc lumini ,stergator,ventilator(pentru dezaburire parbriz) ,cat mai este autonomia ??Cat curent se consuma in cele 12 ore de incarcare?? tot respectul pentru efortul depus. in primul rand pentru modificare, si apoi pentru faptul ca foloseste altfel de energie. din punctul asta de vedere, si din altele asemanatoare, oricand scot palaria.


problema cu motoarele electrice e ca nu se vrea sa se creeze asa ceva, nu mai aducem in discutie motivele. dar stiu, si stiu foarte bine, chiar un roman daca nu ma insel, a creeat de foarte mult timp, si am vazut la o emisiune de asta de pe N24, cu inventii si chestii ce tin de SF, iar asta nu e SF, dupa cum ziceam, un roman a creeat un aparat care transforma energia in unda, si apoi o retransforma in energie.
adica poti baga aparatul in priza acasa, si cu alt aparat asemanator transformi unda in energie la tine in masina.
omul nu a implementat aceasta inventie pentru masina, ci a aratat ca este posibil acest lucru

si ce am mai vazut, a postat cineva un site, chiar aici pe forum, pe alt topic, exista un alternator extrem de puternic, incat sa alimenteze un motor electric auto, deci cu alte cuvinte, perpetum mobile.

insa dupa cum spuneam, nu se doreste transformarea asta la masini Pt AG93DNK : BRAVO !
Ai facut un lucru extraordinar . Te rog da-ne mai multe detalii legate de omologarea cat si de motor si sistemul de baterii.
Jos palaria !
valib a scris:- cat a costat omologarea?

(nu e primul oltcit electric, se vehiculeaza pe net de luni de zile(aprox juma` de an), din date oficiale, cum ca printre cele cateva autovehicule electrice din tara, se afla si un oltcit. Nu cunosc mai multe detalii...)


felicitari!


Da, este "citat" si oltcitul meu printre cele 4 vehicule full electrice din tara. cat despre faptul ca e primul sau nu, cei de la RAR cand mi-au facut testele, asa mi-au spus. Daca ati mai vazut pe undeva un oltcit electric, a fost tot al meu, pe youtube (pe vremea aceea era neomologat si circulam prin curte cu el)
http://www.youtube.com/watch?v=lXHR79D1GSs
http://www.youtube.com/watch?v=xxKAfqUHELc
http://www.youtube.com/watch?v=bOgwLBXODjA
http://www.youtube.com/watch?v=0WPRLaPy_EQ
http://www.youtube.com/watch?v=Mm1GT47L2xM

Despre conversie, dupa 4-5 incercari nu am un cost exact dar cu aproximatie, a fost undeva la 2500 euro. Bineinteles ca nu e o configuratie care sa satisfaca pe deplin, dar are performantele minime pentru a putea fi omologata.
Pt Robertino si nu numai...
Sa le iau pe rand :
Turatia motorului e de 2100 rpm (asa l-am gasit) Cuplul citat este cel maxim, care se obtine undeva pe la 300-400rpm. cat despre treptele de viteze, la mers drept se folosesc treptele 3,4 si 5 iar 1 si 2 sunt pentru pante abrupte. De obicei folosesc a3-a ca sa plec de pe loc, apoi a 4-a (intr-a 5-a nu e mare dif de viteza si consuma un pic mai mult decat intr-a 4-a).
Se poate utiliza si la temp sub 20 grd C pt ca daca nu avea sistem de incalzire nu se omologa.Cea pe curent nu consuma in draci, ci consuma cam tot atat cat contactorii folositi. Daca se consuma bateria de instalatie electrica, exista un sistem de incarcare a ei din bateria de tractiune, fara de care iarasi nu se omologa masina.
In cele 12 ore de incarcare, se consuma 7-8 Kw (3,5-4 RON!)Deci sub 10Ron / 100Km parcursi...
Pentru cei cativa "Carcotasi":
Masina asta n-am facut-o pentru performante, ci a fost un experiment, numit in final XP, ceea ce este si scris in momentul de fata pe masina. Am explicat asta si in articolul din curierul zilei(Arges)
http://www.curier.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=15644&Itemid=375
XP = ICSP = Iata Ca Se Poate !!!
Am vrut(pe banii mei putini) sa vad daca se poate, si iata ca DA! se poate.
Daca as avea acum vreo 3000de euro i-as investi in baterii cu Li si un motor performant de generatie noua, nu luat de la Remat cu un consum dublu(nu exagerez!), si as avea 200-250 Km autonomie si viteza 100Km/ora.
Asta era pasul doi pe care abia astept sa-l fac dar ma cam strange criza.
Oricum, chiar daca pentru "omenire"este un pas mic pentru mine este un pas foarte mare(este totusi primul pas intr-o calatorie foarte lunga...)!
Multumesc celor care apreciaza realizarea mea, iar celor care gasesc "nod in papura"le multumesc din suflet, pentru ca ma ajuta sa gasesc solutii si la problemele ridicate de ei
Dan salut!

- cum ai cuplat cutia de viteze de oltcit cu motorul electric?
- ai cumva niste poze mai detaliate despre cuplajul cutiei de viteze cu motorul electric, sistemul de incalzire, si alte chestii care au aparut?
- cat a costat omologarea? Palaria jos pentru perseverenta. Indiferent de rezultate, ducerea la capat a unui proiect atat de ambitios nu merita decat recunostinta noastra! am tot urmarit cu entuziasm proiectul de la bun inceput pe you tube, poate pe cele vechi din cate vad, si chiar ma bucur ca acum v-ati hotarat sa impartasesti secretul cu noi, poate asa va vom tragem de limba,
si chiar se poate...

bafta in continuare si felicitari pt acest proiect deosebit. nu se poate modifica cutia pentru motorul asta? adica sa mearga normal la turatii mici. undeva la grupul conic Lucrarea este deosebita din punct de vedere al realizarii.
Insa nu prezinta foarte mare interes din cauza costurilor mari.Cel putin pentru mine sau pentru putinii oltcit-ari de rand care au mai ramas.
Pentru planeta si membrii "greenpeace" da!
Mai trebuie sa mai treaca 50 ani ca sa apara o masina full electrica,fiabila si foarte economa.Oltcitul meu neomologat pe gpl "arde" 50 ron pe 300 km.Foarte economic si destul de fiabil pentru 100.000km rulati.
Oltcitul este bun pt. ca este usor si inca se mai gasesc una,alta pentru el.
Daca ar fi sa cumperi o masina noua sau sh si sa o transformi, costul ar fi enorm.
Peste 10 ani,oltcitul va fi istorie pura!Poate si cel electric va avea aceeasi soarta sau va fi tinut ca la muzeu.
Tatal meu in anii '81-'82 a inlocuit transmisia automata la autobuzele articulate UDA , cu una mecanica de provenienta romaneasca.A primit brevet inramat si atat .Economii de miliarde, mentinerea rablei in productie,nu s-a gandit nimeni la asta.
In romania nu se pune pret pe adevarata valoare a inventiei,care poate insemna un pas urias pentru omenire/economie.Petrolul e inca la putere ,iar cand nu va mai fi,nici copiii nostrii nu vor mai fi !
AG93DNK, ar trebui sa trimiti proiectul undeva la toyota,honda,gm stiu eu.
Nu glumesc! Aici la noi sansele de promovare sunt egale cu 0 !
Succes! Deja? http://www.auto.ro/oltcit-alt_model/630165.html?utm_source=okazii&utm_medium=cpv&utm_campaign=okaziiads
Pacat, e o realizare demna de laudat!
Din cate am inteles.. masina nu are ambreiaj, nu? Vitezele se pot schimba in mers? Pacat? De ce, o da la remat? Poate ca, cu banii obtinuti incepe un alt proiect or something. Baieti, ma bag si eu aici deoarece am vazut ceva ce mi-a sarit in ochi:
Masina era electrica, si era inmatriculata... ASta cum??? Eu am fost a RAR si pe scurt, m-au trimis la plimbare, mi-au spus foarte elegant ca nu au cum sa ma ajute, nu au cum sa omologheze masinile electrice.
editat ulterior: am citit materialul, am citit si celelalte postari de pe forum, intrebarea mea este cum a reusit acest domn sa inmatriculeze o masina electrica. Mi se pare de domeniul fantasticului (repet, sunt documentat). Cred ca n-ai fost la cine trebuie la RAR. E imposibil sa-ti spuna ca nu se poate, in cel mai rau caz trebuiau sa-ti ia masina, sa-i faca teste si apoi sa dea un verdict. Teoretic trebuie sa testeze orice vehicul, cu orice fel de propulsie si daca el corespunde normelor existente sa-l certifice pentru circulatie, daca nu... nu. sint intru totul de acord cu Mircea-Daniel. Repet, mi se pare SF sa iti inmatriculeze o masina full electric. Daca eram Anglia sau Germania intelegeam, dar sa o inmatriculeze? Doamne, pai maine imi cumpar prima balena americana, o umplu de baterii si merg numai cu demarorul. Numai sa o omologheze.

Sa ii faci din vorbe pe rechinii de la RAR, fara spaga... Repet, SF. O sa trimit domnului inginer un e-mail, in primul rand sa il felicit. Buna seara,
Nu este nici o treaba fantastica sa omologhezi in Romania un vehicol nou pornind de la o platforma deja omologata. La aceasta masina s-a schimbat doar motorul si sursa de energie, nu s-a schimbat sistemul de rulere si de franare sau sau elemente de structura de rezistenta. Mai mult codul rutier actual nu creaza o diferentiere explicita intre tipul de motor atata timp cat se respecta greutati si puteri de tractiune apropiate de cele ale originalului. Nu stiu de ce se incearca misticizarea sau asternerea unui strat de praf de neincredere asupra muncii unor oameni doar pentru ca altii nu doresc sa se informeze direct de la surse si, in ignoranta lor, tot ceea ce ei nu reusesc sa isi imagineze ca se poate face nu exista.
Bravo domnule danik. La prima vedere mi s-a parut ca este un dinam , asa zisul motor electric . Stiam ca dinamul poate fi folosit si ca motor , ceva electricitate minima stiind .
Este ceva asemanator cum este la electrocarurile care se fabricau candva si la noi in tara ? Inca mai exista cateva de astea la mine la servici si merg cu baterii 7 PAS pe 6 volti elementul , 350A/H . Sunt vechi facute la Rombat. Autonomia era mica , sub 40 km .
Cele folosite de dumneavoastra ce provenienta sunt ? Orice motor electric, masina electrica in documentatia stiintifica universitara, poate fi succesiv motor sau generator in functie de diferenta , pozitiva sau negativa, dintre momentul motor si momentul rezistent la axul masinii. In consecinta orice "dinam" poate fi masina electrica motoare sau masina electrica generatoare, pe curent continuu. Pe curent alternativ lucrurile se complica putin, dar nu prea mult. Pe aplicatia domnului danik se afla cel mai probabil o masina electrica de curent continuu recuperata dintr-un "electrocar" sau dintr-un "elecrostivuitor", care poate fi, dupa nevoie, motor sau generator. Corect cele zise . Jos palaria pt realizare. Din pacate, orice fel de baterii ai pune, in Romania noastra de rahat nu e util un autoturism electric decat pt oras, si asta cu conditia sa stai la curte sau sa ai de unde trage curent pt incarcare. Cu baterii performante si cu un motor cu clasa de consum A, poti realiza o autonomie de 3-400 km. Dar la ce bun? Ajungi la mare si n-ai unde sa reincarci. Nu exista infrastructura la noi pt asa ceva. Ce faci la un drum lung, iei un generator pe motorina in portbagaj ?? Au facut si cei de la Antena 1 un reportaj despre masina

http://www.youtube.com/watch?v=7SqvayJdiWU&feature=related Voi stiti sa faceti diferenta dintre un automobil de oras si unul pentru deplasari in afara orasului? Asta e strict pentru oras, nu pentru mers la tara la soacra sau carat 200 de kg de bagaje pana la mare sau la munte. Si stati linistitit, ca nici "pe lumea ailalta" nu gasesti prize de incarcare pentru vehiculele electrice la fiecare stalp de iluminat. pai era vorba sa il tii pina la adinci batrineti...nu si pe lumea ailanta.. Cat priveste modul de incarcare a bateriilor sau de schimbare a acestora, deja se lucreaza in momentul acesta la realizarea infrastructurii necesare, oricat ar parea aceasta informatie de ireala. Pe parte de "statii de incarcare si schimbare baterii pentru tractiunea auto" o firma constructoare de automobile din Romania deja a finalizat proiectele de SF pentru cateva solutii tehnice de realizarea a unor astfel de statii, iar detinatorii actuali de statii de distributie carburanti sunt in prezent in "pauza de investiitii" cautand in momentul acesta solutii tehnice cat mai viabile ca alternative la combustibilii clasici din hidrocarburi. Asa ca chiar daca nu vor fi prize pe fiecare stalp, tot se vor putea, intr-un viitor nu prea indepartat, alimenta incarcatoarele autovehicolelor de la prize amplasate in parcari, cu diverse forme de taxare: abonament, prepay, sau temporar aleator.
AdyAero a scris:Voi stiti sa faceti diferenta dintre un automobil de oras si unul pentru deplasari in afara orasului?

Si eu ce dracu' spun aici?? Si daca mi l-ar face cadou, i-as pune motor de TRS, ca stau la etaju' 7 si n-am de la ce sa-l incarc
M-am gandit si eu la varianta asta impreuna cu alt oltcitist care se pricepe la asa ceva (fizician omu'). Noua ne iesise (pe hartie) o autonomie de 200 km la 120 km/h. Piesele le-as lua aproape gratis, doar bateriile le-as cumpara si de omologat n-ar fi problema. Dar incarcarea?? Aici e buba. Poate va amintiti faptul ca autoturismele de la inceputul secolului XX erau motorizate cu motoare cu abur, iar acestea erau o concurenta serioasa la motoarele otto si diesel.
Am observat de curand ca o firma canadiana,parca, a realizat o serie de motoare cu abur moderne, in 5 variante pentru diferite utilizari; unul dintre acestea este destinat echiparii autoturismelor.
Lasand acest lucru de o parte, ma gandesc ca un motor cu aburi ar fi foarte ecologic, sau chiar 100% ecologic, daca s-ar folosi un fierbator electric in locul cazanului cu foc.
Pe de alta parte, costurile de productie ar fi mult mai reduse decat in cazul motoarelor electrice, a se vedea Oltcit-ul electric -6000 Euro.
Voi ce parere aveti? Asa este, de ce sa nu folosim un motor cu un randament ridicat care isi ia energia dintr-o sursa cu entropie mica cand putem folosi un motor cu randament foarte scazut (cu multe frecari) care isi ia energia dintr-o sursa cu entropie mare. Acum voi decideti care este motorul bun si care este cel prost Pentru b28kft: asa este, exita o problema de incarcare a acumulatorilor. Dar sa nu comfundam o "masina" adica un automobil cu un telefon celular. Daca telefonul il incarcam la priza in timp ce se preupune ca dormim, adica noaptea, un automobil, care pana acum il "incarcam" la "benzinarie" de ce ar trebui sa il "incarcam" in priza in care "bagam" pana acum mobilul? Daca trecem oceanu' , vedem ca cei din "state" au oarece probleme cu "incarcarea" automobilelor deoarece la ei este tensiune electrica de 110Vca la priza si implicit, fata de restul majoritatii lumii curent electric este cu valoarea de doua ori mai mare, cu toate cele ce decurg de aici. Ca si concluzie, se poate spune ca exista posibilitatea ca, la bordul vehicolului sa existe un "incarcator" care sa asigure o distanta de deplasare, minima, pana la un punct de "incarcare" , ceva in genul rezervei pe rosu de la bordul actualelor autoturisme, iar in puncte de "incarcare de forta" adica similarele "benzinariilor" de acum sa se poata face incarcarea acumulatorilor in regim accelerat, sau mai mult, schimbarea acestora cu alta baterie de acumulatori gata incarcati. A se citi cele scrise mai sus ... Fara suparare, dar ceea ce spuneti sunt deocamdata (si sincer sa fiu vor fi in continuare) niste vise frumoase.
Din pacate vehiculul electric nu va fi, din punctul meu de vedere, niciodata un inlocuitor viabil al autovehiculelor cu motoare cu ardere interna. Si nici nu reprezinta solutia eliminarii poluarii, ci dimpotriva, aduce dupa sine niste poluari mult mai importante si mai periculoase. Daca omul de rand nu le va mai vedea, asta nu inseamna ca ele nu vor exista.
Nu va fi substituentul pentru autovehiculele cu motoare cu combustie interna din cateva motive simple:
- tehnologia de fabricatie a bateriilor din pacate este fie performanta si foarte costisitoare, fie relativ accesibila, dar rezultatul e slab ca performanta. Incercarile de pana acum au cam dovedit limitarile solutiei.
- performantele incomparabil mai mici fata de vehiculele similare cu combustie interna. De exemplu, Citroen Berlingo Electric e un vehicul de 1,5tone (masa vehiculului gol), care de abia se taraste 75 de km cu maximum 95km/h (asta daca nu ploua ), conform specificatiilor oficiale. Plus ca alimentarea dureaza ore, fata de cateva minute. Pana si un muscle car american are performante mai bune de atat. Sa zicem ca lucrurile au evoluat, dar autonomii de 200-300km tot nu sunt suficiente. Nu vreau sa ma gandesc cat ar dura un drum Brasov - Baia Mare, cu tot cu pauzele de incarcare.
- limitarea cantitatii de energie electrica disponibila. V-ati gandit vreodata de cate centrale electrice (de orice fel ar fi ele) ar fi nevoie daca toate vehiculele de pe planeta asta ar fi electrice? Ca sa nu mai zic ce s-ar intampla daca s-ar apuca chinezii sa bage in priza masinile in acelasi timp cu indienii?
Din pacate, utilitatea vehiculelor electrice la ora actuala se limiteaza doar la interiorul oraselor, sunt la fel de utile ca si o bicicleta. pana la urma poti merge si cu bicilceta la Baia Mare, in loc de masina, doar ca dureaza mult mai mult.
Sincer eu vad vehiculul electric ca fiind inocuitorul scuterului sau al bicicletei, solutia inlocuirii autovehiculelor clasice deocamdata nu e aici, In alta parte trebuie cautat.
Scuze de off topicul lung, dar eu unul as fi interesat sa aflu date mai concrete despre masina din titlu, ca si constructie, performante, probleme intampinate, etc. Despre utilitatea vehiculelor electrice, exista topic separat si va invit sa discutam aclo, daca doriti. La vremea aparitiei motorului cu ardere interna, la fel se zicea si despre acesta in comparatie cu motorul cu aburi, dar se pare ca totusi, vrem nu vrem evolutia tehnologica merge mai departe. Si inca ceva, un motor, fie el si cu ardere interna de putere mare, in comparatie cu o multime de motoare de acelasi tip a caror suma de puteri este egala cu puterea celui mare, are randament mult mai bun decat decat oricare din motoarele mici. Astea ne poate duce la solutia de realizare a unor centrale electrice "de oras" echipate cu motare termice sau cu motoare cu turbine care sa actioneze generatoare electrice, poluarea acestor centrale fiind mai mica si mai usor controlabila decat a motoarelor mai mici. Pe acest considerent tehnic, este mai rentabila utilizarea unui numar mai mic de centrale electrice de putere mare decat utilizarea individuala de generatoare "de gospodarie". Cat priveste bateriile, acestea de ceva timp nu prea mai sunt o problema, dar cum principalul ingredient al unor acumulatori de calitate, litiul, este concentrat in cea mai mare parte de pe glob, intr-o zona controlata de china, inca nu se grabeste nimeni sa-i recunoasca suprematia pe aceasta tema. Daca domnul danik nu mai intervine cu informatii noi despre masina sa, eu nu voi mai interveni pe acest topic. Motoarele astea moderne cu abur ce au ca generator termic ? Nu cumva se bazeaza pe pile de combustie ? Este mai costisitor decat motorul electric . Iata ca am regasit site-ul respectiv:http://www.0-100.ro/2010/02/10/video-uniunea-europeana-a-aprobat-un-patent-pentru-un-motor-cu-aburi-modern/ baieti si draga MODERATOR ii faceti omului topicul varza!
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community