Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

ELTCIT xp
Pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Nene Gyorgyvoda.....cand va fi asemenea motor pus pe vreo masina...noi vom fi fost de mult decedati...poate doar nepotii nostri sa apuce asa ceva...daca..si repet doar daca apuca.Sunt prea mari interese in industria petrol,gaze,nuclear..etc sa fie asa ceva fabricat indiferent in ce tara Am vazut ca intr-adevar subiectul e "fierbinte". Nici nu banuiam si nici n-am avut intentia sa declansez dispute aprinse.Dorinta mea a fost sa informez.
S-o iau cu inceputul...
Dorinta sa construiesc un vehicul electric a aparut undeva prin copilarie. Putinta a venit ceva mai tarziu, acum 2 ani cand mi-am "prajit" motoru' venind de la mare.Am hotarat ca decat sa o repar, mai bine imi iau alta(a fost mai ieftin).Asa a aparut masina(inmatriculata, cu acte in regula) si am inceput sa ma interesez de posibilitatea transformarii. pe vremea aceea, era o emisiune (Garaj electric) pe Discovery, pe care o urmaream cu interes.
Am dedus din calcule si discutii cu cativa apropiati ca m-ar costa foarte mult sa transform masina intr-un veritabil "bolid" electric, cu autonomie confortabila, viteza maxima "de fite" si acceleratie si mai si. Atunci, mi-am divizat"proiectul" in etape.
1- sa vedem daca se poate - trebuia sa obtin o masina cu performante acceptabile pentru omologare.
2- folosirea vehicolului pentru masuratori, teste si cercetare de noi variante pentru a obtine un vehicul performant.
3 , 4 , ....etc
In cadrul primei etape, am ajuns la final cu chiu cu vai, din punct de vedere al dotarilor, pentru ca am avut ajutor mare din partea a doi prieteni care apar acum si ca sponsori, afisati pe masina: Caranda si Zapi, care mi-au acordat sprijin, atata cat s-a putut. Fiind realizata cu ce "am gasit" si ce "mi s-a dat", nu am avut parte de performante extraordinare, dar pentru RAR au fost de ajuns.
IMPORTANT !!! Inca de la inceputul proiectului, am "tinut aproape" cu specialisti de la RAR care mi-au spus cam ce trebuie sa aiba o masina electrica la omologare.De asemenea, am studiat si legislatia romana si europeana in domeniu.
Finalul acestei etape, l-am marcat prin inscriptionarea masinii si am hotarat sa-i dau denumirea de "ELTCIT XP" Eltcit vine si de la Oltcit electric dar si de la Electric for city. XP este un fel de EVRICA si este de fapt ICSP care inseamna, Iata Ca Se Poate !(omologarea)
In prezent, ma aflu in etapa a doua, iar masina am pus-o in vanzare pentru colectionari, ca sa fac rost de finantare pentru pasul urmator.
Mentionez ca pretul este de 6000 pt ca este prima omologare din Romania a unei realizari romanesti. Ca valoare a investitiei pe masina, nu depaseste 3000 euro.
Performantele actuale nu sunt nici "de fite"dar nici sa ma fac de ras la semafor. De mentionat ca si cost de deplasare, 7-8 lei/100Km, suma care s-ar micsora considerabil la o inlocuire a motorului cu unul de generatie mai noua.
Pentru toti cei interesati de discutii "la obiect"aveti e-mailul meu : <garajelectric@yahoo.com> sau acest forum.
O sa incerc sa deschid un blog pt discutii de acest gen.
Dan 0722632972
AG93DNK a scris:Am vazut ca intr-adevar subiectul e "fierbinte". Nici nu banuiam si nici n-am avut intentia sa declansez dispute aprinse.Dorinta mea a fost sa informez.
S-o iau cu inceputul...


Eh, disputele sunt bune atunci cand se discuta la subiect si se argumenteaza ideile, deci nici o problema aici, asteptam cu nerabdare informatii noi. Toate bune.
Am promis o interventie doar daca domnul Dan (danik) intervine. La obiect, am inceput mai mult sau mai putin in acelasi timp cu dansul sa fac o componenta in lantul "cinematic" al acestui tip de transmisii - actionari si anume "cutia de viteze", adica un regulator de turatie pentru un motor de curent continuu cu excitatie serie pentru mers inainte fara regenerare. Acum am cam realizat acest obiectiv cel putin "ideatic", fiind necesare unele "masuratori". Voi reveni cu informatii.
ErickE DB a scris:Nene Gyorgyvoda.....cand va fi asemenea motor pus pe vreo masina...noi vom fi fost de mult decedati...poate doar nepotii nostri sa apuce asa ceva...daca..si repet doar daca apuca.Sunt prea mari interese in industria petrol,gaze,nuclear..etc sa fie asa ceva fabricat indiferent in ce tara

Ericke, ghici ce va folosi motorul ala cu aburi pt incalzirea apei! Exact, benzina / motorina! Apropo , mai este in Galati un nene care se ocupa cu asa ceva inclusiv RAR . A fost si aici pe forum . Tot fost inginer caci este pensionar . Mario parca era pe aici . El aranjase un Trabant electric .
Motorizare electrica , bun , dar sa zicem ca se mai pune un motor de cilindree mica cu combustie , poate fi in 2 timpi cum este cel de bicicleta , se omologheaza ? Acel motor fiind folosit ca generator electric .
am pus-o in vanzare pentru colectionari,

Din pacate "colectionari" de oltcit cu 6000 euro in buzunar nu prea exista.
Colectionarii merg cu oltciturile aproape zilnic.
AG93DNK a scris:Mentionez ca pretul este de 6000 pt ca este prima omologare din Romania a unei realizari romanesti. Ca valoare a investitiei pe masina, nu depaseste 3000 euro.

Interesant Cand m-am interesat eu, m-ar fi costat mult sub 1000 euro piesele. Acumulatorii ii aduceam din Grecia cu inca 1000. Iar omologarea nu costa cine stie ce. Pe masina am baterii = 1000euro, controller =1200 Euro si restul (contactori, acceleratie, cabluri, conectori, sigurante, relee, papuci, izolatori si altele, 300 euro. Nu mai iau in calcul incarcatorul si convertorul 72-12 pe care le-am imprumutat ca si sistemul de incalzire si nici motorul luat de la REMAT.
Concluzie: N-are cum sa faca numai 1000 de euro chiar daca e pretul fara baterii.
Dan nu va bateti capul,daca voia el sa-si faca in acei 1000 de euro prindea si 120km/h si avea autonomie de 3 ori mai mare... Intr-o oarecare masura, sunt interesat demult de un asemenea proiect si am studiat mai multe conversii "home made" cat si kituri de-a gata. Cum e si normal, rezultatul final e influentat direct de finante. Probabil ca se poate face si cu 500E daca vrei sa faci o tura de bloc o data pe saptamana(depinde si de bloc ). Realizarea lui Danik, in ansamblu nu mi se pare scumpa. Din cate am sapat, controllerele sunt scumpe a dracu' si nu inteleg dece (e drept, nici nu am studiat ce e inauntru ). Motoarele ideale pentru asa ceva, nu pot fi foarte ieftine dar la ce ofera, nu mi s-au parut extrem de scumpe, avantajele lor fiind incontestabile. In cazul XP chiar vorbim de un motor de la remat si nici nu intra in calcul. Foarte tare! In secolu' nostru, nu inteleg dece nu putem stoca multa energie electrica ieftin, dar asta e vor veni si vremuri mai bune in domeniu. In sensu asta, practic se poate cheltui la infinit. Vizitam planete dar o baterie calumea nu stim sa facem... ciudat. Exista chiar si teorii despre conspiratie dar nu de asta e vorba acu.

Utilitatea unei astfel de masini e discutabila la fel ca Oltcit vs Logan. Ideea e ca nu exista masina proasta... doar masina prost aleasa. Nu am ce face cu SLK AMG EBD KKT parcurgand max 5 - 10.000km anual asa cum as vrea sa vad cum ne-am descurca cu kilometrii, conditiile si "soferii" de la firma, cu Oltcitu

Daca esti nevoit sa mergi zilnic la servici dus/intors 80km iar in weekend la tzara(unde o poti incarca) 100-200km si reusesti sa pui pe roti o masina electrica cu autonomie de 150km din cateva mii de euro care consuma putin sub 10lei/100km... eu zic ca e perfect.

Felicitari pentru realizare si multa bafta in continuare.

PS: cristi_s nu se pune... e indoctrinat de corporatii
Hofy a scris:PS: cristi_s nu se pune... e indoctrinat de corporatii


Ai sa razi, dar in biblioteca mea, langa cartile de calculul si constructia motoarelor termice, se gaseste si urmatoarea carte, scrisa de prof. Iulian Lucian: "Automobilul electric", ISBN 973-9428-86-x, aparuta la Editura Lux Libris in 2003. Destul de interesanta.
Problema bateriilor e destul de spinoasa, daca te uiti la evolutia in timp a bateriilor "comerciale", mare salt in fata nu ai sa vezi, ca in alte domenii.
b28kft a scris:
ErickE DB a scris:Nene Gyorgyvoda.....cand va fi asemenea motor pus pe vreo masina...noi vom fi fost de mult decedati...poate doar nepotii nostri sa apuce asa ceva...daca..si repet doar daca apuca.Sunt prea mari interese in industria petrol,gaze,nuclear..etc sa fie asa ceva fabricat indiferent in ce tara

Ericke, ghici ce va folosi motorul ala cu aburi pt incalzirea apei! Exact, benzina / motorina!


Te cam inseli.
Pentru incalzirea apei m-am gandit la alte metode/variante.
Stim doar ca presiunea se afla in directa relatie cu temperatura, deci daca maresti presiunea creste si temperatura si invers. Prin urmare, pentru incalzirea apei prin mijloace pur mecanice putem folosi un ansamblu piston-cilindru care sa fie actionat manual sau electric (dupa preferinta, dar tinand seama caci energia electrica este limitata (in acumulator) ar fi de preferat prima varianta - actionarea manuala (ajutata de o manivela). Din acest moment, dupa ce temperatura apei a crescut pana la limita de fierbere prin aceasta modalitate (ansamblul piston-cilindru), putem actiona un fierbator electric care se alimenteaza de la acumulatorul cu tensiunea nominala de 12 V care se gaseste in comert si pe care dumneavoastra il aveti in momentul de fata in partea din spate a compartimentului motor de la Oltcit.
Pe de alta parte, ca sa putem alimenta toti consumatorii electrici (semnalizarile vizuale si sonore, farurile, radio-cd-ul si toate celelalte) si ca sa incarcam cu energie electrica acumulatorul, avem nevoie de un generator electric - alternatorul. Ideal ar fi ca intensitatea alternatorului sa fie cat mai mare: 100-500 Amperi, pentru a putea sustine intreg ansamblul - toti consumatorii , indeosebi cel mai important: fierbatorul electric.

Poate gresesc, fiindca nu cunosc foarte bine structura bujiei incandescente folosite la motoarele Diesel. Totusi, ma gandeam ca o asemenea bujie - sau un ansamblu sa fie folosite pentru fierberea apei de una/unele singura/e sau impreuna cu fierbatorul electric propriu - zis. Referitor la descrierea de mai sus a lui gyorgyoda, asa a mai aparut un prepetum mobile.
AG93DNK a scris:Pe masina am baterii = 1000euro, controller =1200 Euro si restul (contactori, acceleratie, cabluri, conectori, sigurante, relee, papuci, izolatori si altele, 300 euro. Nu mai iau in calcul incarcatorul si convertorul 72-12 pe care le-am imprumutat ca si sistemul de incalzire si nici motorul luat de la REMAT.
Concluzie: N-are cum sa faca numai 1000 de euro chiar daca e pretul fara baterii.
Dan

Tot ce-mi trebuia faceam la Electronica Industriala gratis, motor luam de electrostivuitor gratis, cu toata instalatia aferenta. Ma costau cam 700 euro niste acumulatori second hand litiu-ion (mi le aducea cineva din Athena). Problema este autonomia. Pt 50-100 km nu merita.
Iulicuta, tu vezi cu rugina aia si nu mai scrie prostii. Dupa razboi multi viteji s'arata...
b28kft a scris:Tot ... gratis ... motor gratis ... acumulatori second hand = 50-100 km


Poi... oamenii astia ce incearca sa-ti deseneze? Cat dai, atata face. Simplu. (Cu tot cu faptul ca esti foarte optimist cu autonomia aia)
Hofy a scris:
b28kft a scris:Tot ... gratis ... motor gratis ... acumulatori second hand = 50-100 km


Poi... oamenii astia ce incearca sa-ti deseneze? Cat dai, atata face. Simplu. (Cu tot cu faptul ca esti foarte optimist cu autonomia aia)

Stiu. Pe hartie iese una, practic mai ai surprize. D-asta nici nu ne-am apucat. am cumparat de curand un oltcit..pasiune mai veche ..si stiam ca are ceva probleme..nu stiu daca e bateria sau partea electrica a masinii..credeti ca un generator diesel m-ar ajuta ? Sa ajute la ce? Si in plus, ce legatura are cu topicul? buei cristi nu recunosti un user suspect nici daca-ti da una in cap? nu vezi ca doar face reclama?
credeti ca un generator diesel m-ar ajuta ?

Da! in garajul inchis ermetic vreo jumate de ora-1 ora si totul e ok
iulicuta2000 a scris:buei cristi nu recunosti un user suspect nici daca-ti da una in cap? nu vezi ca doar face reclama?

Haidi bre, crezi ca nu m-am prins? Oare ce noutati mai putem afla de la domnul Dan? Asta era pasul doi pe care abia astept sa-l fac dar ma cam strange criza.
Oricum, chiar daca pentru "omenire"este un pas mic pentru mine este un pas foarte mare(este totusi primul pas intr-o calatorie foarte lunga...)!
Multumesc celor care apreciaza realizarea mea, iar celor care gasesc "nod in papura"le multumesc din suflet, pentru ca ma ajuta sa gasesc solutii si la problemele ridicate de ei
Dan[/quote]


Asa cum bine ati observat si aici sint oameni ca in autobuz sau tranvai,...adica de toate felurile.
Acum,...eu daca asputea sa transform Autoturismul meu Oltcit RM , intr-unul electric as scrie pe el ..in loc de XP,...AS sau IS ,adicA: against the System sau IMPORIVA SIATEMULI.

Da singura motivatie pe care as lua-o in serios ar fi impotriva sistemului Romanesc .

Trnsportul este parte integrala a dezvoltarii unei societati lucrul inteles de asiatici si mai putin de Romani.

China, India, Malaesia , Singapore nu s-ar fi dezvoltat daca guvernele lor ii controlau la biciclete ,triciclete, tuk-Tuk, cargo Bicke, remorci ,remorcute, pllatforme de transport etc.

Felicitari sincere pentru orele ,zilele,saptaminile ,lunile de ginduri tehnice duse la bun sfirsit.
Felicitari pentru tenacitate...

Cu respect.
Daniel
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community