Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Totul despre vopsitul auto,pe intelesul tuturor

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salutare tuturor,ma scuzati ca am deschis un nou subiect despre vopsitul auto.Am inteles ca nu pot sa schimb culoarea masinii din cauza RAR-ului .Nu am inteles nici despre vopsitul cu vopsea spray,ce beneficii imi aduce?As vrea sa nu il mai slefuiesc atat se poate da cu decanol,peste grund si peste grund vopseasa? :Va multumesc! in primul rand nu spray e spray, adica totul tine de acea duza. poti sa fii marele vopsitor, daca nu te ajuta duza aia, nu faci o vopsea de calitate.

eu unu am vazut masini vopsite cu spray-ul, chiar si cu aspiratorul, mai degraba cu aspiratorul a iesit mai bine decat cu spray-ul.

si imi cer scuze pentru ca iti stric topicul, dar am si eu o intrebare. colantarea cu alta culoare a foliei decat culoarea masinii, presupune schimbarea culorii in talon? sau cum se procedeaza?
edy99 a scris:colantarea cu alta culoare a foliei decat culoarea masinii, presupune schimbarea culorii in talon? sau cum se procedeaza?


Da, procedezi la fel ca atunci cand vopsesti masina. te duci la rar si-ti schimba culoarea in talon Se poate schimba culoarea masinii, doar ca trebuie sa faci o vizita la RAR sa iti schimbe talonul.
Daca vrei un vopsit de calitate, trebuie sa si muncesti. Sprayul ala dat din tub de multe ori iese cu dungi si e bun doar daca e exact culoarea masinii, facut pe comanda sau din voseaua ramasa din vopsirea masinii. Va multumesc pentru sfaturi dar nu am inteles chestia cu decanolul pot da cu decanol ca sa scap de slefuit?Am inteles ca ramane tabla curata fara pic de vopsea,nu as vrea sa-l slefuies nu de alta dar e mult de lucru si se face multa mizerie.Am auzit ca este bun sprayul "dupli-color".Va multumesc inca o data pentru sfaturi,sunteti mai amabili decat cei de pe alte forumuri.
Inca ceva dupe ce am dat cu grund,peste grund vopsea ce dau peste vopsea am inteles ca e un lac special.Va rog ajutati-ma sunt incepator,am un oltcit care sta in garaj nepornit de un an jumatate.As vrea sa-l pun pe picioare.Nu stiu sigur daca asta este combinatia buna mai trebuie adaugat ceva? decanolul nu cred ca, curata vopseaua originala, poate doar cea de spray. dar in schimb curata orice mizerie de pe vopsea.

vezi ce vopsea iei, si ce lac iei, ca daca iei lac acrilic, eu numa de ala am vazut la spray, si dai cu el peste vopsea normala, ti se branzeste vopseaua Eu as vrea s-o vopsesc cu vopsea spray,pentru vopsea spray este bun lacul de care ai zis?Pot sa cojesc vopseaua originala cu altceva decat decanol?Am inteles de la cineva ca pot s-o ard. pentru vopsea metalizata, lac acrilic, pentru vopsea normala, nu am gasit lac la spray, poate ca exista, dar cel acrilic nu e bun

la decojitul vopselei nu stiu.
din ce am vazut pe discovery, foloseau nu stiu ce solutii, poate gasesti pe google M-am uitat,cu vopsea metalizata as vrea sa-l vopsesc.Nu ma gandesc la vopsea normala,imi place negru lucios si am vazut pe internetniste oltcituri destul de dragute vopsite negru lucios,sau rosu aprins.Inca ceva numai cu vopsea spray,e mai ieftinsi mai usor Of... uite acum ar trebui să își facă datoria moderatorii și să șteargă postările degeaba....

Pe subiect, s-o luăm de la capăt...

Pentru vopsire, metalul/tabla trebuie să fie... întreagă.
Așadar se identifică porțiunile de tablă unde rugina a atacat în voie. La autoturisme de obicei se aplică "regula șurubelniței" : dacă tabla rezistă la o apăsare mai puternică cu șurubelnița.... e în regulă.
Dacă nu, se decupează partea cancerizată total și se înlocuiește... Sudură ori oxiacetilenică, ori în argon. Sudura electrică e prea puternică și la cei de obicei 0,6 mm ai tablei mai mult găurește!

Se evită montarea suprapusă, apoi găurire, apoi pop-nituri sau hole-șuruburi sau altceva... găurile respective în timp ruginesc, și .... tot un drac.

Apoi, după ce s-a înlocuit partea mîncată, pe dedesubt se aplică un lac-antifon, care are rolul de a izola și fonic și termic.... dar mai ales a anula contactul metalului netratat cu oxigenul - fapt care duce la oxidare, adica ruginire.

Iar pe deasupra... se trece la tratamentul întreg.

Vopseaua nu aderă pur și simplu la metal. Ci va adera la altă vopsea...
Deci foaia de tablă primește loviturile de ciocan, dacă e de îndreptat. Apoi primește un strat de chit, care poate fi pentru metal sau pentru fibră. Diferența între ele e de rugozitatea finală - cel pentru fibră va avea un aspect mult mai fin după șmirghel.
Chitul vine de obicei la cutii rotunde, cu tot cu întăritor la el. Nu se pune mult întăritor!, se amestecă bine, se aplică cu o țiplă metalică flexibilă lucioasă, întins bine, se lasă să se usuce.

Apoi se șmirgheluiește cu smirghel de 40, care este rugos. Rugozitatea se calculează invers, cu cît e cifra mai mare cu atît șmirghhelul e mai fin... și se tot crește cifra, adică finețea șmirghelului, după ce s-a șlefuit mai "în plin" se trece la mai fin, pînă cînd, privit la linia profilului, nu sunt denivelări vizibile. Nici dîmburi nici depresiuni.

Dacă e nevoie, se aplică iar chit pînă cînd se obține o suprafață netedă.

Acum trebuie acordată atenție spațiului în care va avea loc prelucrarea, etapele de pînă acum de obicei desfășurîndu-se în aer liber, pentru că iese mult praf de la chit, iar lumina naturală e cea mai sănătoasă.
Spațiul trebuie să fie măturat, obligatoriu ventilat, pentru cu atunci cînd dai cu jetul de aer dacă îți sare praf de pe jos praf mai ales cînd dai culoarea.... îmaginați-vă ce iese. Plafonul să fie acoperit pe dedesubt cu o bucată de folie mare, dacă e posibil să cadă ceva de pe acolo. Pentru siguranță, se poate stropi pe jos cu apă.
Mai e un aspect pe care nu îl cunosc mulți: uscarea unei vopsele se face la umbră! Deci uscarea forțată la soare mai rău face.

Apoi se aplică un un strat de primer, sau șpriț-chit. De obicei în două rînduri. Vopsitorii mai începători de obicei merg pe două rînduri, numindu-l pe primul "vopseaua de control". Pentru că aducînd tabla la aceiași culoare și examinînd-o cu lampa albă ies imediat în evidență micile imperfecțiuni.
Dacă e nevoie, se reaplică tratamentul cu chit.

Pentru siguranță, se poate degresa puțin cu o lavetă înmuiată în benzină curată sau diluant.

Apoi se aplică tratamentul final cu șpriț-chit - acum se acordă o atenție sporită, pentru a nu șiroia, nu sufla în șuturi etc., pentru că de acest strat va adera vopseaua-culoare. Duza pistolului de obicei se calculează dublă față de cea pentr culoare, adică de 0,8 mm. Iar presiunea la pistol să fie cam de 6 bari.

Pentru rezultate bune, trebuie lăsat să se usuce cam 24 de ore. Mulți vopsitori fac greșeala de a trînti culoarea imediat, rămînînd timp doar cît prepară vopseaua în borcan. Greșit... ventilarea șpriț-chitului va antrena o parte din compușii vopselei care se folosesc la fabricarea vopselei mai ales dacă e cu auto-lac, cam cum sunt toate vopselele moderne, în final pierzîndu-se mult din luciul care ar trebui să iasă...

Se recomandă o ușoară mătuire cu șmirghel de 200.
Dacă se consideră că s-a mai atins cu mîna pe ici pe colo, se poate degresa iar.

Acum vine distracția propriu-zisă.... dacă vopsitorul e beat, sau vopseaua nu e bună, sau nu e concentrația potrivită.... ai muncit degeaba pînă acum...
Temperatura ambiantă trebuie să fie obligatoriu peste +10 grade. Dacă nu, vopseaua se "brînzește", apărînd renumitul aspect de "coajă de portocală".

Presiunea aceiași, 6 bari, dar duza de 0,4 mm. Vopseaua se prepară după bunul plac și comandă, după nuanță. Mai nou se formează vopselele pe aparat, după coduri, după refractometru etc. Dacă vrei roz-bonbon cu dungi de cacao, dai banul și în 5 minute ai ce ai comandat. Apuse timpurile cînd se dădeau 4-5 straturi de culoare progresiv...
Puțin diluant, nu prea mult, doar cît să facă vopseaua lichidă cam de consistența laptelui, și mînă.
Se dă în valuri, nu se insistă asupra unei zone, că șiroiește și iar ridici liturghii... se dă deobicei în două mîini consecutive, adica iei mașina de la capotă jur împrejur și dai de două ori.

Dacă ești vopsitor care se respectă demontezi toate elementele pînă rîmîne tăblăria simplă. Dacă nu ... împachetarea cu atenție că nu cred că se vor niște scaune de piele... gazate cu alb!

Dacă vopseaua e cu auto-lac, treaba e gata. Dacă nu, după 24 de ore, se aplică lacul, arată fix ca oja de unghii. Sunt unele lacuri așa zis "cauciucate", rezistente la zgîrîieturi. Sunt bune. Recomandabile.

Acum lași mașina să se usuce acolo tot 24 de ore, apoi o poți scoate.

Și... spor la remontat cele demontate! geamuri, triple... atenție la echipament, poate porți pantaloni cu lanțuri și îi tragi niște modele din zgîrîieturi!

Spor la treabă! Cam cat m-ar costa toata chestia asta daca as face eu manopera?Ce pot sa fac sa curat vopseaua dupa el pentu ca este foarte groasa si e greu de slefuit? Pai nu o cureti!!! Daca substratul de tabla e bun - am spus cum se verifica! - vopseaua doar o matuiesti. Adica pui pe "sobolan" - o ustensila pe care o gasesti la magazinele de profil, arata ca o sapuniera pe care se pune foaia de shmirghel - foaie de 120. Sau exista aparat de slefuit electric, dar daca zici ca vrei sa o faci tu... nu cred ca ai. Si dai cu ulei la cotul tau si faci ca in karate Kid> doua rotatii stinga... doua rotati dreapta
Trebuie sa rezulte un aspect poros al vopselei.

Apoi reincepi operatiunea de la capitolul tras chit.

Spr la treaba! Multumesc pentru sfaturi!! Bre Zephirus unde ai invatat sa vopsesti?? Eu stiu asa:
Lacul se da pe umed.Daca il dai dupa 24 ore il vei lua cu pompa cu presiune la spalatorie dupa 2 saptamani.Sau il poti da dupa 24 ore dar trebuie sa matuiesti masina din nou cu smirghel de 800-1200
Coaja de portocala apare daca se da vopseaua sau lacul "groase",nediluate suficient.Sau ai presiune mica.Lacul se dilueaza 100%.Adica intaritor+diluant= 100%.Se sufla 3 straturi(daca te tin coastele ) pentru efect maxim.Vopseaua se dilueaza de la 30% pana la 100% depinde de calitate.
Inaintea aplicarii vopselei nu se foloseste smirghel mai mic de 360 la nemetalizate si 600-800 metalizate.Altfel vezi in vopsea darele de la smirghel.Cu cat straturile sunt mai multe si mai fine cu atat rezistenta si acoperirea sunt mai bune.(Aston Martin da 12 strauri de vopsea pe rable )
Temperatura nu trebuie sa fie mai mica de 20 grade.Scrie si pe cutiile de vocsa. Cu cat e mai mare cu atat mai bine(nu 100 ).La cabina sunt 60 grade.
Se poate vopsi si la -15 grade daca rabdare 1 ora intre straturi si nu "dai gros".
Efect maxim:
Dupa vopsire la 3-7 zile se matuieste masina cu smirghel de 2000 cu apa.Se aplica un polishhhh profesional si masina iese de expozitie.
(Discovery Channel) are dreptate robertino, am vopsit si eu masini prin tineretile mele, adica acum vreo 10 ani, asa ca mai imi aduc aminte cit de cit.

si inca ceva, la vopsitul cu spray-ul impedimentul cel mai mare este ca nu are intaritor si nu se intareste niciodata, adica daca dai cu putina benzina si peste o luna chiar, tot o sa se ia vopseaua. in legatura cu finetea, nu diuzele de la spray sint problema, ci mina celui ce vopseste. cit priveste luciul, dupa vopsirea cu spray se poate da cu un spray acrilic cu lac.

ori cum cel mai greu la o vopsire este pregatirea.

decanolul nu ii va curata vopseaua cu intaritor si data apoi cu lac.

in incheiere mai vreau sa spun ca, daca sint mai mult de 20 si putin cu ceva iarasi sub 20 de grade vopsirea nu iese foarte reusita. intr-un caz se intareste prea repede vopseaua, iar in altul, bineinteles, se intareste prea greu Și corecturile+completările de la Robertino sunt mai mult decît binevenite și mai ales corecte. Am o scuză pentru că scriam la oră înaintată și pe fugă, dar nu se pune.

Oricum...
la vopsitul cu spray-ul impedimentul cel mai mare este ca nu are intaritor si nu se intareste niciodata, adica daca dai cu putina benzina si peste o luna chiar, tot o sa se ia vopseaua

corect,nu numai peste o luna, si peste un an...dar, daca se da cu lac (tot la spray) nu se mai ia, testat. ba da parca aveam un topic despre vopsit auto, de la A la Z........in care eu cu mintea unui copil de 17ani am incercat sa explic cap coada ce si cum.

chiar daca imi vine sa rad cum am descris, cum am formulat, cum m-am exprimat...asta e, la vremea aia atat puteam
cipry a scris:Eu as vrea s-o vopsesc cu vopsea spray,pentru vopsea spray este bun lacul de care ai zis?Pot sa cojesc vopseaua originala cu altceva decat decanol?Am inteles de la cineva ca pot s-o ard.



Mda putina vointa in mijlocul unui plai` si 2 L de benzina ar face schema... Prietene... nu da foc la masina..... Vrei sa faci ce fac cei de la Discovery ? Dute in Constanta la Navodari cu masina in port si vb cu unu de pe acolo sa iti SABLEZE masina . Cu nisip.... nu cu foc... Nu mai stiu cat costa insa un prieten de al meu a facut un Ford Capri pentru afara acolo si parca nu i-au luat mult. Oricum flote marine nu mai avem , deci aia stau degeaba... Am mai vazut o idee la un baiat in New York . Dintr-o butelie de gaz si-a facut un fel de rezervor de nisip . Intra un furtun din compresor pe o parte si iesea ca un fel de futun cu pistol de" pompa " ( cum se dadea inainte huma pe calciu pentru cine cunoaste ) Si cu asta sabla ala . Nisip de pisica baga parca . Dar daca vrei sa o vopsesti asa ... fai punctele de rugina , chit , dai o mana de shmilgher de 220-240 la toata si iatzi un compresor deala din targ si o faci ... Daca vrei sa iasa bine o duci la un service si iti ia vreo 5 mil mana de lucru + vopseaua pe putin...
mariankzd a scris:
la vopsitul cu spray-ul impedimentul cel mai mare este ca nu are intaritor si nu se intareste niciodata, adica daca dai cu putina benzina si peste o luna chiar, tot o sa se ia vopseaua

corect,nu numai peste o luna, si peste un an...dar, daca se da cu lac (tot la spray) nu se mai ia, testat.

Pe vopseaua tubul de spray scrie " a se folosi lac transparent ...modelul X"
Spay-ul este numai pentru retus nicidecum pentru vopsirea unei piese intregi.(aripa,capota,nu ma refer la o banala oglinda)
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community