Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

carburatie

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
am o problema legata de carburatie si as vrea sfaturile celor priceputi dintre voi.

problema sta astfel: chiar acum pe frig pornesc motorul fara soc si fara pedala iar el sta la 500 ture, dar daca apas acceleratia pina incepe sa actioneze prima pompa de sprit (cea patrata), atunci motorul moare. am scos din functiune spritul cu pricina, iar motorul (rece fiind), a accelerat fara probleme, progresiv, pina a intrat a 2 a pompa de sprit (progresiune), (cea triunghiulara). precizez inca o data ca acest fenomen se petrece cind motorul este rece si nu este tras socul la turatia de ralanti de 500 ture, dupa ce motorul s-a incalzit fenomenul dispare. teoria mea ar fi ca motorul se ineaca din cauza excesului de carburant cel dau cele 2 pompe de sprit. daca nu ma insel , dozatorul pompei de sprit al primului corp, cel ce pulverizeaza benzina in primul difuzor si este din bronz, are orificiul calibrat, gasindu-se parca mai multe marimi.

multumesc
octavian_tom a scris:chiar acum pe frig pornesc motorul fara soc si fara pedala iar el sta la 500 ture, dar daca apas acceleratia pina incepe sa actioneze prima pompa de sprit (cea patrata), atunci motorul moare.
Reglaj dozaj amestec la limita minima de imbogatire.
In momentul in care spritui, imbogatesti si mai mult amestecul (benzina multa in raport cu aerul) si motorul moare (se ineaca). Membrana triunghiulara se numeste economizor.
Imbogateste treapta I.
Jiglerul de sprit este de 0,50-0,55.
Motorul nu ar trebui sa porneasca fara soc.Este foarte posibil ca jiglerul circuitului econostat sa fie mai mare de 0,30(in cazul carburatorului de 1100) si atunci se comporta asemanator,dar si consumul e pe masura.
Vei rezolva numai cu jigloare corecte si un reglaj bun.
robertino a scris:Membrana triunghiulara se numeste economizor.
........ sau "imbogatitor" in momentul cind sub clapeta de accelertie este o depresiune mica. Ma lovesc si eu de aceasi problema, dar la un carburator Weber de GSA, cand e motorul rece daca accelerez brusc pe loc sau in miscare se opreste, cand s-a incalzit motorul dispare fenomenul, jiglerele sunt cele originale ca nu am altele...am incercat si cu amestecul bogat si cu el sarac se manifesta cam la fel. Vroiam sa stiu si eu daca este normal ca sa iti sacadeze in acceleratie daca socul este impins la maxim iar temperatura uleiului este mai mare de 50 grade.

A mea merge cu socul tras de rupe, in schimb cum am bagat socul si isi tine relantiul merge pe burta, sacadeaza in accelerare pana pe la 3000 ture dupa care trage de rupe. Am incercat sa reglez iar carburatorul ca pe site, totul a decurs normal, in schimb nu am avut nici un rezultat, tot la fel se comporta.

Am incercat si din avans, avand in vedere ca la mine compresia este mai mare decat normal, avansul il am reglat acolo unde merge mai bine, peste jumatate...Am incercat mai multe reglaje ale acestuia si degeaba.

Ma poate ajuta si pe mine cineva cu niste informatii, in legatura cu avansul la masina comprimata, cum pot sa il reglez. Si daca e normal sa sacadeze asa. am si eu aceeasi problema ca si nea georgel, din pacate, motorul rece porneste cu socul tras iar dupa 2-3 minute pot impinge socul de tot, motorul are o turatie de relanti buna (oarecum mica deoarece este inca rece motorul) dar nu pot sa accelerez fara sa imi rup gatul, pe masura ce se incalzeste motorul acest efect dispare, cand ajunge la temperatura lui "normala" nu prea mai face asta dar si atunci se intampla, masina mea, in momentul de fata consuma foarte puutin nu as vrea sa intervin la reglajele carburatorului, am incercat acest lucru dar fara succes (l-am reglat inapoi cum era inainte). De asemenea am incercat sa reglez avansul (am aprindere el de trs) si intr-adevar, cu avans putin mai mare merge exceptional dar in accelerare maxima, dupa 5000 bate avansul . Atunci merge bine! E normal, și mie îmi face la fel, e normal la un amestec spre sărac.
rabbitdani a scris:cu avans putin mai mare merge exceptional dar in accelerare maxima, dupa 5000 bate avansul .
Incearca sa cumperi o benzina mai buna ( cu CO>98 ) si fa comparatia cu ce mergi acum dar fara sa umbli prin alte reglaje. este adevarat ca pana acum am mers 95% din timp cu petrom 95, pur si simplu nu mi-a pasat dar acum o sa incerc. Zephirus, daca spui ca este normal acest lucru pt un amestec ceva mai sarac, ai idee cum il pot imbogati putin, chiar daca imi creste putin consumul, macar merge corect.. va multumesc tuturor. cred ca am cam rezolvat problema. eu aveam sigiliile acelea cu vopsea galbena pe piulitele carburatorului cu pricina si ca atare nu am umblat la el, dar studiind problema mai serios am observat ca trage aer fals pe sub si deasupra piesei intermediare de bachelita de pe galeria de admisie. demontind-ul, ul am observat ca din fabrica nu avea cele 2 garnituri de hirtie dedesubtul piesei de textolit si deasupra ei, si asta nu ar fi singurul impediment; mai erau sparte membrana capsulei de dezinecare si membrana capsulei avansului vacumatic, iar capsula de frina a clapetei pirghiei de acceleratie nu mai functiona cum trebuie.
octavian_tom a scris:...am observat ca din fabrica nu avea cele 2 garnituri de hirtie dedesubtul piesei de textolit...
Ai grija cum o montezi. Are o singura pozitie corecta. da, stiu, merci. faceam asta din start de obicei la toate oltciturile ce le cumparam de noi (sh de fapt), dar la asta nu am umblat deoarece m-au indus in eroare sigiliile de vopsea galbena, deci din fabrica nu a avut nici o garnitura.

si inca ceva, acum chiar dupa ce se incalzeste, tot are o mica bilba la ralanti; ma gindesc sa nu fie de vina aerisirea rezervorului ce este infundata si sa nu se creeze oaresce vacum in rezervor, asta afectind ralantiul.

noxele de la rar sint urmatoarele: 6,58% co, apoi am vazut ca lipseste sigiliul reglajului din talpa carburatorului; valoarea asta inseamna ca am un amestec f. bogat la ralanti, nu? Ai amestec cam bogat pe relanti. La itp pentru a fi admis trebuie sa ai 4,5 CO daca ai masina mai veche de '86 si 3,5 daca este dupa '86

Mai strange surubul din talpa, apoi fa-i verificarea cu furtunul de la supapa dezinecare scos.
octavian_tom a scris: ma gindesc sa nu fie de vina aerisirea rezervorului ce este infundata si sa nu se creeze oaresce vacum in rezervor, asta afectind ralantiul.

Asta se rezolva usor scotind busonul si pornind motorul insa, asa ceva nu cred pt ca m-am lovit si eu de problema infundarii gaurii de egalizare presiune din rezervor. Motorul moare cu bilbiieli puternice iar acul litrometrului cade pe zero pina cind este scos busonul rezervorului sau se decupleaza unul din furtunele carburatorului (tur sau retur). Dap am bagat benzina 98 si degeaba, mai putine balbaieli dar tot puturoasa e. Repet daca ii trag nintel socul merge de mananca asfaltul. Temperatura ulei 70 grade...


Cine ma poate ajuta cu o combinatie de jiglere corecta, care sa nu imi mai faca probleme.....macar pe treapta I

Multumesc. Treapta I:
-Jiglor principal 112,5 de la dacia 1600,eventual cumperi un set de jiglere de dacie.
-Tub emulsor 200-1100 sau 1300 dupa necesitati.Tatonezi.
sau
-jiglor principal 100
-tub emulsor 180.Peste 80% din oltciturile din cehia aveau in carburator 100/180 din cauza benzinei de la ei.
Nu are rost sa umbli la econostat(0,30) pentru ca nu mai iese la gaze si consuma mult rau.
Ce carburator ai pe motor ? Carburatorul este de 1100 Solex "robertino", ai cumva idee ce jiclere merg bine pe 1300? merci. Recomandate de constructor. Poti incerca,insa,si diverse alte combinatii!
octavian_tom a scris:"robertino", ai cumva idee ce jiclere merg bine pe 1300?


Merg bine ca sa ce? Sa traga bine, sa mearga bine, sa nu consume (asta e ca OZN urile, toata lumea vorbeste de Oltcit care nu consuma, dar nimeni nu l-a vazut )?
deceneu32 a scris:Recomandate de constructor. Poti incerca,insa,si diverse alte combinatii!


este mult mai simplu sa adopt o solutie deja incercata de cineva, nu de alta dar se cam fac pulbere filetele din corpul carburatorului, (cele in care se infileteaza suruburile ce tin capacul), si mi-ar parea rau, fiindca am reusit sa-l fac sa functionexe relativ satisfacator.
Atunci merge bine! E normal, și mie îmi face la fel, e normal la un amestec spre sărac.


cum as putea sa-l reglez sa aibe un amestec mai spre bogat, sincer nu cred ca mi-ar creste consumul avand in vedere ca pana se incalzeste masina ma bat cu ea si mereu se sfarseste cu talpa (tr2) la care reactioneaza mereu la fel adica fuge. Am incercat sa umblu la co si la aer, in mai multe combinatii dar mereu mi-a mers la fel sau mai prost si am revenit la reglajele vechi, deci chiar ma enerveaza. chiar si calda, accelerez si pana la 2000 si ceva de ture zici ca nu are benzina deloc abia dupaia incepe si trage, asta daca nu ii dau direct acceleratie maxima dar nu prea am chef sa merg cu talpa toata ziua, si sa o mai tin si in ture. Chestia asta cu amestecul sarac nu ma ajuta deloc, amestecul sarac nu are nici o treaba cu consumul mic. Un amestec usor saracit duce la incalzirea mai rapida a motorului. Cel mai bine ar fi sa ai putina rabdare si sa-i dai putin timp motorului sa se incalzeasca macar vreo 2 minute, sau sa mergi cu socul tras cat sa tina relantiul.
rabbitdani a scris:
Atunci merge bine! E normal, și mie îmi face la fel, e normal la un amestec spre sărac.


cum as putea sa-l reglez sa aibe un amestec mai spre bogat, sincer nu cred ca mi-ar creste consumul avand in vedere ca pana se incalzeste masina ma bat cu ea si mereu se sfarseste cu talpa (tr2) la care reactioneaza mereu la fel adica fuge. Am incercat sa umblu la co si la aer, in mai multe combinatii dar mereu mi-a mers la fel sau mai prost si am revenit la reglajele vechi, deci chiar ma enerveaza. chiar si calda, accelerez si pana la 2000 si ceva de ture zici ca nu are benzina deloc abia dupaia incepe si trage, asta daca nu ii dau direct acceleratie maxima dar nu prea am chef sa merg cu talpa toata ziua, si sa o mai tin si in ture. Chestia asta cu amestecul sarac nu ma ajuta deloc, amestecul sarac nu are nici o treaba cu consumul mic.


Nu vrei sa facem noi schimb de carburatoare? al tau consuma putin, al meu mult
socul tras cat sa tina relantiul


Nu cred ca ai inteles dupa 2 minute maxim tine relantiul fara soc, dar da in nas la plecare, merg cu socul tras putin si dupa 20 de minute de mers cu socul (motor destul de cald) il imping de tot iarasi si aceeasi problema, da in nas, merge intrerupt. Amestecul este prea sarac pana si pentru un motor cald. Nici nu o sa mearga vreodata fara sacadari din moment ce temperatura motorului nu e optima.

Al meu la temperatura >70 grade dabea incepe sa nu mai sacadeze cu socul impins la maxim, in rest sub 70 de grade socul putin de tot tras si merge de rupe, nu am ce sa ii fac, dar acum cum a dat racoarea, nu a mai vazut soc impins.....

Drumul meu are ~35 Km deci aproape 18 km dus si 18 intors, si nici la dus si nici la intors nu ajunge rabla la temperatura optima....
NeaGeorgel a scris:Drumul meu are ~35 Km deci aproape 18 km dus si 18 intors, si nici la dus si nici la intors nu ajunge rabla la temperatura optima....
De ce nu folosesti ecranul calandru ??? Folosesc ecranul calandru si degeaba. Drumul meu este putin cam mixt, si probabil ca de aceea nu apuca sa se incalzeasca. am citit undeva pe forum ca daca scoti furtunasul ala de la carburator ar trebui sa se tureze si sa se opreasca
azi am facut proba la mine si nu s-a oprit dar s-a turat mai mult, ce inseamna asta? (oricum carbul consuma in draci) Ca ai amestec bogat ,lasa motorul sa merga cu furtunul scos si strange co cate putin pana se opreste motorul,pe urma baga furtunul la loc porneste si vezi daca tine relantiul,daca tine e bun si va consuma mai putin.
Azi mi-a facut probleme carburatorul cu un jeg ordinar de gunoi.Am desfacut capacul am scos jigloarele (nu erau infundate) amdesfundat la palma si tot dadea in nas is murea relantiul.Pana la urma am luat solutia magica de pus in benzina ,care curata sistemul de alimentare ,am pus si in cnc si-n rezervor si ca o magie a mai facut 3-4 bal bal si si-a revenit.Am pus doua fltre de aer,dar merge bine ,ala original si unul sport inaintea celui original si anume am scos cotul de cauciuc de la trs care duce spre grila si in locul lui am pus ala sport.Afecteaza cu ceva motorul daca sutn 2 filtre de aer?
bytzu1 a scris:1. Pana la urma am luat solutia magica de pus in benzina ,care curata sistemul de alimentare
2. Afecteaza cu ceva motorul daca sutn 2 filtre de aer?

1. Se puteau inversa 2 fise intre ele si rezolva-i problema.

2. DA; aerul va intra mai greu pe masura ce filtrele se vor infunda.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community