Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

cum schimb lichidul de frana?

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Acest subiect este închis, nu se pot crea sau răspunde la mesaje    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
azi am desfacut si curatit etrierii spate si am vazut ca pistonasele erau incleiate de o chestie estie rosiatica.
vreau sa schimb lichidul de frana pentru ca nu stiu sigur de care lichid a fost si nu stiu daca are impuritati prin el - Care este operatia pentru schimbare lichid si de care trebuie pus? are ceva daca am si dot 3 si 4? Ii dai drumu si pui altu de obicei se foloseste dot 4...
elektronica a scris:ABTINETI-VA DACA NU STITI CU CE SE MANANCA UN FORUM: ACTIVITATEA ESTE BENEFICA !!!
Continua activitatea cu functia de "cautare" (fa trafic prin forum). Precis vei gasi explcatii chiar amanuntite. laurentiu , tocesti tastatura degeaba .
lsa-l sa se desfasoare , si nu va mai obositi sa-i rapunde-ti . sigur va gasi si functia search a forumului imi place ca se deranjeasa oamenii sa jigneasca iar cu functia de cautare gasesc fix un rahat Cumperi lichid de frana inainte, trebuie sa il schimbi cu ceva, corect?
Iei un DOT4 sau DOT5.1, si DOT 3 merge dar nu are rost cand ai la indemana primele variante mai bune, in principiu sa fie lichid de frana pe baza de glicoli, si nu siliconic (DOT5).
Cumperi si un litru de alcool tehnic, gasesti cam prin toate magazinele de piese auto.
Desfaci aerisitoarele si pedalezi pana aproape se goleste rezervorul de lichid, apoi faci plinul cu alcool tehnic, si tot asa pana termini litrul ala de alcool, sa fii sigur ca se spala instalatia de lichidul vechi; apoi pui lichid nou si pedalezi; pedalezi pana nu mai iese alcool, eventual pana nu mai simti miros de alcool tehnic in lichidul ce iese de pe aerisitoare.Apoi aerisesti bine bine franele.
Recomand sa iei 3 recipiente de OMV DOT5.1, e un lchid bun, cu 2 rezolvi dar nu strica sa il ai pe-al 3-lea in caz ca 2 nu sunt suficiente dupa aerisire , plus ca ai de rezerva, mai ales daca aerisesti franele prin metode clasice.
Nu mai stiu exact ce cantitate are un recipient de OMV DOT5.1 dar daca imi aduc bine aminte are 250 ml, dar daca cumperi alta marca, ar trebui aproximativ 750 ml. cat de greu poate fi sa cumperi 1 litru de alcool tehnic, sa il bagi peste lichidul de frana existent, sa desfaci pe rand cate un aerisitor si sa dai la pedale pana cand iese peste tot alcool tehnic (il simti la miros, ca miroase a tzuica de prune), dupa aia cand s-a golit rezervorul pompei de frana, bagi lichid de frana...si ghici ce? dai la pedale pana iese lichid de frana peste tot. (se simte la miros, si la pipait...ca e mai uleios).

Dupa ce ti-a iesit lichid de frana peste tot, ii mai dai o aerisire clasica...si gata. (desi, in 90% din cazuri, nu mai e necesar sa ii faci aerisire, decat daca in vasul pentru lichid de frana ti s-a terminat lichiul, si a intrat aer)

aerisirea clasica presupune sa dai 4-5pedale...sa tii apasat....si cineva sa desfaca aerisitorul, pana iti merge pedala la fund. Dupa aia strangi aerisitorul la loc, dai iar pedale, iar desfaci aerisitorul, bla bla. (pana cand iti iese jet continuu de lichid de frana, nu cu intreruperi si cu bule de aer).

Ca sa lucrezi curat.....pui un furtun peste aerisitor,sa bagi lichidul de frana intr-un bidonas.
Daca vrei sa lucrezi old-school, adica sa faci peste tot pe masina cu lichid de frana...atunci dupa ce termini, dai bine cu apa peste tot unde ti-a ajuns lichid de frana.
Si tot ca o remarca....dupa ce termini treaba, neaparat sa iti iei la probat franele, ca sa nu ai surpriza la primul semafor.

Spor la...aerisit frane! multumesc mult pentru raspunsuri dar mai am o intrebare: pentru schimbul placutelor de la frana de mana si eventual curatirea etrierilor (sunt sus pe cutie) este nevoie de rampa?

p.s. intre etrierii fata (pe cutie) este un mic dop de cauciuc, pe acolo se pune uleiul la cutie? sau daca nu pe unde si pentru ce este acel dop ? Nu ai nevoie de rampa, desfaci suruburile de cu cheia de 17(cate 2 de etrier, dar nu le poti scoate complet decat cu ele in etrier), decuplezi cablurile franei de mana (strangand parghiile cu arici de plastic sa fie mai usor, sistemul e ca la franele de bicicleta).
Nu am reusit sa umblu la placutele de frana cu etrierii montati pe masina, datorita parghiilor, te chinui mai mult sa desfaci parghiile decat sa scoti etrierii.
Golirea si umplerea cutiei se face prin capacele filetate din partea dreapta a cutiei si cred ca ti-ar fi mai usor cu rampa; daca vrei sa te convingi, scoate dopul de cauciuc si incearca . in orice caz, daca reusesti, de unde stii ca ai pus prea mult ulei in cutie? nu trebuie sa fie plina ochi;Nu stiu ce este dar, eu l-as numi ornament prevazut de inginerii francezi...inginerii francezi cu multa carne-n frigider mersi mult
elektronica a scris:
1. imi place ca se deranjeasa oamenii sa jigneasca iar
2. cu functia de cautare gasesc fix un rahat

Am sa-ti despart in doua mesajul tau anterior ce mi-a fost adresat si am sa-ti raspund pe puncte:
1. Nu m-am deranjat si nici nu te-am jignit mai mult decit ai incercat tu s-o faci. Daca nu te-ai prins, cu toate ca te-am si citat, m-am referit la semnatura ta.

2. La instalatia de frinare nu ai decit 2 pagini de topicuri din care poti selecta chiar si fara a utiliza functia de cautare problema care te intereseaza. Asta in primul rind iar in al doilea, baietii ti-au dat niste raspunsuri insa, au mai sarit niste etape care se fac in ordine cronologica (o data intr-un sens la golire si spalare si invers la umplere si aerisire). Daca nu ai mai facut asa ceva pina acum, e bine intii sa te documentezi si apoi sa pornesti la drum. Sint probleme de care eu cel putin m-am lovit si am fost nevoit sa refac munca de 2-3 ori pina sa-mi iasa bine. Concluziile le-am impartasit pe forum ca ceilalti sa mearga la fix fara sa se mai loveasca cu capul si de pragul de sus. Cu frina nu este de joaca.

Alegerea sfatului meu daca va fi sau nu luat in seama iti va apartine in totalitate. Laurentiu, nu iti mai raci gura de pomana.
Topicul asta se inchide. SI la fel se va inchide orice alt topic deschis dublura la ceva existent. Se pare ca e singura masura ca unii sa inteleaga ca nu e nimeni sclvul lui ca sa ii serveasca pe tava rezolvarea subiectelor. MAi aveti bunul simt sa mai si rasfoiti paginile, ca nu doare si nici nu cere prea mult timp.
O zi buna.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Acest subiect este închis, nu se pot crea sau răspunde la mesaje    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community